Fórum >> Típusok >> Giulia

Piritu - 1.000.0002022-12-02 18:43:17 // 27730
Már gondolatban készül a blog róla :-)
leopop32022-12-02 17:42:34 // 27729
*próbáltam
leopop32022-12-02 17:39:02 // 27728
Valahogy erre próbálj célozni hogy minek olyankor így felváltani :DD
leopop32022-12-02 17:37:55 // 27727
Hát de ez fix nem egészséges (az alacsony fordulatszámra gondolok)
leopop32022-12-02 17:36:29 // 27726
Minden fényképen ilyen fordulaton látni Piritu autóját azért írtam 😉🤣🤣
zgi5212022-12-02 17:36:05 // 27725
lehet az allohelyzet zavarta meg..
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-02 15:57:51 // 27724
Piritu meg tudja mondani a fl előtti és utáni különbséget. A többi egyéni érzékenység lehet.
TtK2022-12-02 15:01:12 // 27723
Érdekes amit írsz. Én nem érzem, hogy nyektetné alacson fordulaton. Inkább az van, hogy nem megy, azaz nem adja rá a terhelést, amíg nincs megfelelő fordulat. Ami azt eredményezi, hogy a-ban pl. érezhetően kelletlenebb még városi 20-30-as tempónál is. Ja és a-ban egyáltalán nincs motorfék, elejti alapjáratig a fordulatot. Nekem n-ben teljesen jól használható, ha nyomod pörgeti, ha papásan mégy hamarabb felvált. Lassításnál is szépen gangol visszafelé. Egyedül országúti előzésnél kell belehúzni a - füllel, ha sokáig kényszerülsz tötymörögni egy lassú jármű mögött és nyílik egy lyuk előzni. d-ben szinte soha nem használom, a mindennapi közlekedéshez fölösleges.
Az enyém mondjuk még 18-as, azaz facelift előtti..
SD2022-12-02 13:23:58 // 27722
Igen az megvan hogy amivel méred annyi, amúgy kb. ugyan olyan mint a nyári:D 17":D
Zselé2022-12-02 12:37:49 // 27721
Szerintem igen. Én is voltam idióta gumisnál, jól túlfújta, kirázta a belem. Ki kell szedni picit. De nyilván ez esetben 3-4 tized bar-t szedj ki, ne azzal foglalkozz mit mutat a gumifújó kijelzője - mert ahány darab, annyit mutat hogy mennyi van benne :D
SD2022-12-02 12:25:14 // 27720
Nem mélyültem el az ablaktörlő lelkivilágában, de gyakorlatilag van az off állás meg az egyet töröl és a kis tekerőn tudod a szakaszost állítgatni, folyamatosig, amit az automata vezérel? a legalsó tekerintés az az off?:D
quash2022-12-02 11:13:08 // 27719
Lassan mosáshoz is checklist kell! :D

Alapvetően otthon mosok, kényelmesebb, és úgy nézem sokkal olcsóbb is.
De 3-4 fokban a francnak van kedve otthon kipakolni, slagot húzni, sterimobot összerakni.
Mivel mosás előtt kb. 4 perccel indítottam el, nem állítottam le.
Esőszenzor meg kb. mindig autóban, ezek szerint ha esetleg jár mosás közben, akkor azt ki kell kapcsolni.
Az az érdekes benne, hogy:
1. nem felejtette el a hibát
2. sehol nem találtam a hiba nyomát, néztem multiecuscannel (egyetlen ismeretlen hiba)
3. be volt kapcsolva a szenzor, de egyszer sem törölt mosás közben

A lényeg, hogy nincsen gond.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-02 10:51:47 // 27718
Az olaszokban pont ezt birom, hogy de felvállalják. Mindig, minden körülmények között megpróbálják becsempészni a műszakilag oké és többnyire élvezetes megoldást.
SD2022-12-02 10:49:13 // 27717
Azért az érdekelne hogy egy ilyen autó tényleg cska a futóművel mit adna, ugyan ezt vagy sokkal félelmetesebb lenne:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-02 10:49:11 // 27716
Hála az égnek a Giulia motorja közvetíti, hogy mi jó neki. Régen egy motornak ha kevés volt a fordulatszám, rezonált, hülye hangja volt, és nyilván nem ment, mert fordulatra voltak hangolva (hogy is lettek volna máshova). A mai motorok a puha felfüggesztéseken, kettőstömegű lendkerekeken keresztül ezt nem éreztetik igazán, ellenben már nyomatékuk is van alul. Én nem hiszek megkötözött kezű mérnököknek...:-)
Alacsony fordulaton kevesebb a kenés, ezt ki lehet jelenteni szerintem. Akár 1500 1/min is elég kevés ahhoz, hogy normális olaj cirkuláció legyen. Egy öreg konstrukció rezgett, remegett, nem ment, visszaváltottunk. Egy mai? Rezeg remeg (nem érezzük), és nyomatékból megindul. Ilyenkor őrületesen terheli a főtengely siklócsapágyait, és mivel a főtengely szórja az olajat a hengerfalra, nyilván oda is kevesebb jut. A dugyattyúk pedig bólogatnának nagyoket előre-hátra nyomatékból gyorsításkor.
Attól hogy van olajfilm, még kopik minden. Ha nem így volna, örök életű lenne a blokk. Tehát kopik melegen ideális körülmények között is. Hidegen, ideálistól távol eső körülmények között sem beáll két km alatt, csak mondjuk százszor jobban kopik.
A 2.0 alu blokkja elég jól áthozza a motor rezdüléseit, 1500-ról gyorsítva bizony remeg ez a motor is. Engem a hideg veríték ver olyankor, borzasztó. Számtalanszor álltam neki újra és újra, hogy akkor N módban hagyom, hisz biztosan ki van az találva. Nem, nincs kitalálva, csak megfelel az emissziós normáknak. Részemről a start gomb megnyomását követi az, hogy gyilkos módból rendes autó módba kapcsolom, inkább fogyasszon több üzemanyagot, de műszakilag korrektül használjam.
SD2022-12-02 10:48:41 // 27715
nyilván a következő szintja majd ha megtanulom a szoftverét hekkelni és csakazért is keresztbe tenni, de ezt nem erőltetem, majd ráér:))) Addigra lehet már villanymotor lesz benne meg hagyományos fék, és Q design:D
SD2022-12-02 10:42:40 // 27714
De az eddigi tapasztalatom hogy az autó sokkal gyorsabban beavatkozik bármibe mint ahogy én tudnék, ezért azt kell mondjham hogy a DNA-val meghatározod az élményfaktort, és onnan azt érzed király vagy pedig folyamatosan figyel és segít:)
SD2022-12-02 10:40:45 // 27713
Azt hiszem Gajdán Mikinek volt egy előadása erről a hogyan ölöd meg a modern motort vagy hasonló.

Amúgy ha A módban van nem kapcsol vissza, nyomatékból megy föl 1500RPM-en a hegyre.. N-ben kisebb gáz förccsre vissza gangol vagy nem vált el ha picit tovább nyomd. D-ben 2000 fölött tartja ami valóban feleslegesen sok tartalékot képez, de elvileg egy sportos autónak így kellene működni, csak ezt ma nem lehet felvállalni.

Én minden módban használom, kezdek ráérezni mikor mit kér.. Ha rendellenes rezonanciát észlelek fagy fölösleges bőgést azonnal beavatkozok. Egyépéként nyilván 100-200e km-et bármilyen körülmények közt elmegy.
SD2022-12-02 10:36:10 // 27712
bejutni nem tud, csak ha pl: koszos lesz a szenzor előtt, elvileg az egyik kamera a tükör szigetnél, akkor is letilthatja... ez valószíüleg azért van beleégetve mert különben elkezdene szárazon törölni ha koszos.. viszont ha úgy érzékeli mintha hibásan működne inkább letilt még kézzel rá tudsz törölni ha kell..

egyszerűen a mosás miatt valamilyen paraméteren túlment és letiltotta, nem ment tönkre, az is lehet hogy a szoftvere memória hibával elszállt:D
quash2022-12-02 10:27:09 // 27711
Ha esetleg valaki hasonlóba szalad bele, akkor a "megoldás":
Akksi le/vissza ....

Volt Body-ban is egy ismeretlen hiba, de annak a törlése nem oldotta meg.
aranytl2022-12-01 22:36:41 // 27710
Vannak akik azt hiszik gyorsan mennek, csak azért mert még nem mentek gyorsabban :)
Ezért nehéz vélemények alapján dönteni akár egy gumi kapcsán is. Végül magadnak kell kipróbálni.
aranytl2022-12-01 22:34:07 // 27709
Szerintem ez a belsőégésű motor ne forogjon 1500-2000 alatt, régi tapasztalatok / szokások berögződése. Főleg az olasz szívó benzinesek, amelyek fölül éltek (a Lada is ide tartozott) és amúgy sem voltak túlzottan erősek, alakították ki ezt a szemléletet.

Azóta számtalan dolog változott, és a legfontosabb, hogy a Giuliánál bőven megvan a nyomaték, ami az autó mozgatásához kell. Ezen kívül számos paramétert állít (turbonyomás, szelepnyitás, benzin mennyiség, előgyújtás) amivel optimalizálja a motor működését.

Mi lehet a legnagyobb gond a motor működése közben? Ha megszakad az olajfilm. Ez bekövetkezik 1500-as fordulaton, vagy alatta? Bebaszna. Akkor miért ne használhatnád így autópályán. Az a nyomaték ami az autó haladásához szükséges, rendelkezésre áll. Ha emelkedő jön, elképzelhető hogy vissza kell kapcsolni, mert ahhoz már több nyomaték fog kelleni.

A bármikor rendelkezésre álló nyomatékot csak az elektromos hajtás tudja, a belsőégésű meg kapcsolgatja a fokozatokat (egy nagy köbcentis szívó azért odabasz :D).

A környezetvédelmi normák betartásának hozadéka ez az alacsony fordulaton üzemelés, de műszakilag biztosítható, csak szokatlan.

Szóval bízz a mérnökökben :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 22:14:24 // 27708
Wow, meg huhh, meg yeah az van bőven.
de gyorsan menni fog e? 😂 Nem jött át mitől alélt el.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 22:11:46 // 27707
Nálam pont ezért első mozdulat Dynamicba tenni. Képtelen vagyok elviselni ahogy elvált Normalban. D-ben viszont pont jó, 2000 körül tartja a fordulatot, és visszakapcsol. Engem jobban zavar ha nem kapcsol vissza, szóval nekem így jó, hogy a legkisebb emelkedőre is visszagangol, vagy akár a fék határozott érintésére. Nekem az a benyomásom, hogy az N mód emissziós elvárásokkal túlzottan terhelt üzemmód, a D pedig a műszakilag indokolt, egyben autószerű élményt adó mód :-)
Úgy általában igaz, hogy 2000 alatt nem használom a motort, pláne nem gyorsítok alacsony fordulatról. D-ben magától is kb hozza ezt, szerintem teljesen okés. A többi mód részemről kuka, kifejezetten motogyilkos feeling.
DKori2022-12-01 21:45:34 // 27706
Már több kép alapján megfogalmazódott bennem: műszakilag "indokolt"/helyénvaló ez amúgy? Tudom, hogy finoman szólva se alulmotorizált a 200 lovas 2.0 turbo se, de mennyire hozadéka mindennek, hogy már a legkisebb emelkedő gondolatára is visszagangolgat mondjuk az autópályán (és ha igen akkor mennyire "zavaró"?)?

Persze az egyik énem (és talán ez az erősebb :) ) nekem is azt mondja, hogy a mérnökök nem hülyék, biztosan okkal találták ki így (meg nyilván az AT programja is ehhez megfelelően van írva), az automatának pont az (is) lenne a lényege, hogy amellett, hogy "kényelmes" a kétpedálos vezetés, a sofőr helyett ő tényleg próbálja az üzemi körülményekhez (motorhőmérséklet, terhelés, sebesség stb-stb.) képest a motor számára ideális tartományban tartani a fordulatot, meg nem véletlen pakoltak bele 8 fokozatot stb. aztán a másik énem nehezen hiszi, hogy egy közvetlen befecsis turbós benzinesnek annyira jó az ha órákon át 2000 alatt ketyegve zúzol le vele az Adriára (ha meg állandóan visszagangol akkor minek?) és ez sokkal inkább csak a fogyasztásnak/emissziónak alárendelt szemfényvesztés (tpms, start-stop, 0W-s olajok stb.), mint műszakilag megfelelő irány.

Szerintem Gyuri Te pont érteni fogod miért kérdem... :) ...én is úgy vagyok (ismerős :) ), hogy az 1.9 MultiJet 8v-t se esik jól 1500on nyektetni, na de a dízelt nyilván nem a 2500-3000-4000 tartományban lépegetem ha csak úgy közlekedünk, mégis már itt is a (számomra) elcseszetten furán áttételezett 6.-os M32es kéziváltóval is azon kapom magam, hogy sokszor a választott sebességtartományomban "A fokozat" már-már sok, "A+1" meg túl sokat ejt fordulatban..megoldás >>> gyorsabban menni :D :) (és nem flamelni akarok, kíváncsi vagyok mit gondoltok)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 20:51:33 // 27705
Ezen a fordulaton nekem 180 fölötti a tempó. Akkor facelifttel hosszabb lett a 8-as.
quash2022-12-01 20:17:52 // 27704
Elvileg igen, ezért nem is értem mi nem tetszett neki mosás közben.
Mondjuk járó motornál mostam, de és akkor?

Hova tudok egy sima külső mosásnál bevetni vizet, amitől meghülyül egy "kamera"? :D
Fornitore2022-12-01 20:07:26 // 27703
picivel megyek többet de 200 al többet forog kb.Ez is fura .
SD2022-12-01 18:48:15 // 27702
A BMW-s tanítás az autópályán:D:D:D
SD2022-12-01 18:34:59 // 27701
Nyomás kérdés: a Gumisnál kértem hogy 2.6-ot tegyenek bele.
De akárhogy nézem 2.9-2.8 van benne.. a szenzor szerint...
Hidegebb melegebb nem lett, inkább hidegebb..



Most akkor eresszek belőle?


:D
RomeoOne2022-12-01 18:21:01 // 27700
Alfa Romeo Giulia QV | Michelin Pilot Sport 4S POV Drive

Ezt a videót még én sem láttam, de régebben az volt a vélemény, hogy majdnem olyan jó melegen, mint a P Zero Corsa, cserében más helyzetekben is használható. R33Z is használta a Michelin-t, szerinte se volt rossz, de azt mondta, hogy nagyon kemény hajtásnál azért elmarad a Corsa-tól.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 18:04:44 // 27699
Fogalmam sincs mit mondjak.. :-) Megmelegítve amúgy tényleg tapad. Ha csak elszaladgálok vele itt a városban, akkor viszont szálldogál összevissza mint az őszi falevél. Száraz melegben igazából tényleg lehet vele gyorsan is kanyarodni, autópályán stabil nagy tempókon is. Vizes aszfalton, országúton viszont akár egy autópályás szakasz után is hajlamos elengedni magát. Állatira szélsőséges. Ha nem lenne esp, a Goodyear-el szerelt Giuliák 99%-a árokban kötne ki.
aranytl2022-12-01 17:53:07 // 27698
Az adac szerint szárazon jobb a Michelin PS4-nél, lehet hogy elírták :)
Az erőmérőben szereplő Q-n PS4 volt, arra kíváncsi lennék milyennek érzi a Corsa után. Ismeri valaki a csávót?
SD2022-12-01 17:05:25 // 27697
az az üveg mögött van csak a cseppeket figyeli a szélvédőn nem?
quash2022-12-01 16:49:53 // 27696


Mosás után ...
Remélem reggelre elfelejti.

"ESŐÉRZÉKELŐ MEGHIBÁSODÁSA
A szimbólum az ablaktörlő automatizmus üzemzavara
esetén gyullad fel.
Amint lehet, forduljunk egy Alfa Romeo márkaszervizhez."
Liquid2022-12-01 15:17:32 // 27695
ilyen szép képem nincs róla, de megfigyeltem, hogy alacsony a fordulat :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 14:57:55 // 27694
Óhh, nem kerestem, adták :-) Gyári gumija. Csak ránéztem, hogy mégis mit mondanak erről mások. És mások szerint jó gumi. Akinek Giulián van, az csak azt érzi, hogy tapadás az nem sok. Bemelegítve már ez is dolgozik, na de na..
Az esp annyira nem barátságos, inkább megszoktam. Durván belekorrigál. Vagy elatalálom a határát, vagy erősen túldobom azt, hogy hiába dolgozzon. Nálam kikapcsolni nem lehet, de egyelőre ezt nem tartom nagy bajnak XD
aranytl2022-12-01 14:50:42 // 27693
Én jobb szeretem ha tapad az a gumi. Kiszámíthatóbb. Ez a melegítősdi a Q-nál megbocsátható, mert cserébe durván jó lesz. Viszont hidegen még egy trabantot is küzdelem megelőzni. Az esp-jé nem olyan barátságos, ahogy a Tiedet leírod. Úgy tudnám lejobban jellemezni hogy rángat, üt, vág, kellemetlen. Legjobb kikapcsolni :D de azt is csak meleg guminál.

Ha élményautózáshoz keresel gumit, nem az adac teszteket kell olvasni, hanem az autós fórumokat.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 14:43:30 // 27692
Az áttétel szemléltetése:
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 14:40:08 // 27691
Nem hinném. Szerintem Alfában a karbis 75-ökben lehetett ilyen mechanikus pumpa. Felszívta az üzemanyagot az úszóházba és onnan a levegő vitte be a fúvókán keresztül a motorba. Aztán jöttek az elektromos üzemanyag szivattyúk, amik 5Bar körüli nyomást tudtak, ezek kellettek a befecskendezős motorokhoz, ahol már nem a beszívott levegő "húzta" be az üzenmanyagot, hanem nyomással kellett betolni. Aztán kevés lett ez az 5-10Bar amikor eljött a közvetlen befecskendezős korszak, így vissza kellett nyúlni a régi mechanikus meghajtási módhoz. Egy elektromos pumpa felszívja az üzemanyagot, elnyomja a nagynyomású pumpáig, ami 200Bar körül is tud kb. Ez nyomja az injektorokhoz.
Nagy előnye a vez.tengelyről hajtásnak, hogy a motor fordulattal együtt nő a pumpa szállító teljesítménye is.
A régi mechanikus pumpákban egy membrán szivattyú volt. A tolórúd egy membránt nyomogatott. Összenyomáskor kinyomta az üzemanyagot magából, széthúzáskor egy visszacsapó szelep lezárt, ilyenkor pedig szívta a tankból.
A modern gdi pumpákban egy dugattyú van, az elv hasonló, csak nagyobb a nyomás, és egy mágnesszelep képes az átfolyást szabályozni (elengedni a felesleget).
Zoli222022-12-01 14:28:13 // 27690
Az igaz :) Szerencsére nem sokat vagyok dugóban, max heti egyszer keveredek bele. De az biztos, hogy nyugis tempóban egész jó tud lenni a fogyasztása viszont, ha átrakom D-be és elkezdem tolni neki, akkor zabál rendesen. De az élmény mindent megér :)
SD2022-12-01 13:58:34 // 27689
Visszatérve erre, hondolom ilyen a TS-ben is volt nem? Akkor csak én vagyok tájékozatlan, hogy ez kell a injektor-hoz.. :D elmondásod alapján nem mai találmány:)
Liquid2022-12-01 13:39:53 // 27688
A 8 sebességes automata végáttétele alapvetően elég nagy (legalábbis a 156 / 159-ben megszokotthoz képest) ha nyugodtság van akkor felkapcsolgat és nagyon keveset forog.
Zselé2022-12-01 13:32:30 // 27687
Ez 90km/h tempomattal 8-ikban... ez ennyi :D 130-nál forog 1800 körül.
SD2022-12-01 12:27:29 // 27686
ez akkor lenne releváns ha mutatná hozzá a gázpedál állást is, valószínüleg épp gurult vele, max tartotta a sebességet, nem hiszem hogy épp füstölő kerékkel indult 1200-as fordulaton és közben még fényképezett is:))))
leopop32022-12-01 11:43:45 // 27685
Csak azt nem értem miért kell ilyen alacsony fordulaton döcögtetni egy benzinest 🤣🤣
SD2022-12-01 11:09:41 // 27684
lehet még bejáratós:)
SD2022-12-01 11:09:22 // 27683
viszont ha ez ilyen "Csikós féle" plastic gumi akkor soha nem fog elkopni:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 11:03:06 // 27682
Oké, de ha 13e km alatt nem sikerült neki jobban tapadni, szerintem már nem fog XD
Mondom, igazából meglepően nem zavar, viszont kontrasztos hogy feltettem a téli Vredesteint és azzal ragad az úthoz mint az állat. Plusz sokkal halkabb is.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 10:59:23 // 27681
De van, én is erre jutottam :-) Mert amúgy veszélyes helyzetet nem okozott (meglepetést azért de), a tapadásmentes gumi + esp tökéletesen tette eddig a dolgát. Esőben pont úgy érzed, mintha tipikus Porschés pályán tesztelős videóban szerepelnél éppen XDD Csak fele annyival :-) Az utcákból lazán úgy kanyarodsz ki, mint a Piedone filmekben.. Mi más kell? ..csába a tapadással XD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.