Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2024-06-17 20:01:22 // 35786
mikor nézettél utoljára klímát? Szerintem valami nem kerek...
Peti16V2024-06-17 19:48:27 // 35785
Akkor nálad tényleg valami nem lesz okés. Valószínűleg nem tud elég hideg levegőt befújni, és ezt kompenzálja a nagyobb venti fokozattal.

Majd arra vigyázz, hogy ezek már az új (YF-es) gázzal mennek, bár ezt a klímás vélhetően tudni fogja. A jobb fényszóró mögött van a matricán az adat hozzá.
Shadin2024-06-17 19:09:38 // 35784
Mondjuk 220 EUR szállítva nem kevés, de érdekes cucc, majd az Aliról rendelünk kicsit később :-)
Shadin2024-06-17 19:02:51 // 35783
Nekem pont az a bajom, hogy nem veszi vissza a venti fordulatot és nem meggyőző a klíma hidegsége.
Shadin2024-06-17 19:01:26 // 35782
Valóban.

Klíma sztochasztikusan működik, kint 30 fok, klíma 23-ra állítva Szekszárdig max fordulaton megy, hátsó befúvókon inkább langyos a levegő, elől napos oldalon kicsit hidegebb, árnyákos oldalon hasonló mint a hátsókon. Hazafelé 90 tempomat 5-6 l fogyi aktuális kijelző szerint, trip-et nem nulláztam előtte :-) Klíma 21,5-re beállítva és kb. volt hatása, de a nap már laposan volt ill. a műszerfali érzékelő is árnyékban. Nem tudom ez miért van, de lefelé 140 pályán napos aklakok és műszerfallal, nem tudta lehűteni, izzadtam mint a ló mire a szalonba értünk :-( Elviszem klímáshoz megnézni a töltetet, hogy legalább az kizárható legyen. 2019-es autóban tűnhet már el némi klímagáz?
Shadin2024-06-17 18:54:49 // 35781
Nem találtam róla konkrét infót :-(

Motortartó bak bal: 50548471; 50551513
Motortartó bak jobb: 50548470; 50551510
Shadin2024-06-17 18:53:30 // 35780
FYKI:

https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=71
Peti16V2024-06-17 18:40:47 // 35779
Ezzel nekem semmi gondom, csak az első néhány percben csinálja, hogy minél gyorsabban elérje a kívánt hőt. Én is le szoktam húzni ilyenkor az ablakokat, meg nyitom a tetőt, pillanatok alatt kifújja a meleget és már veszi is vissza a venti fordulatát.
Persze ha épp telefonálnál, akkor elég idegesítő tud lenni a hangja 
Peti16V2024-06-17 18:38:10 // 35778
A következő hosszabb útnál kipróbálom, ez a klímavezérlés kíváncsivá tett.
Bár mostanában nem volt olyan, mint amit írsz, hogy üres az út, bármerre megyek, tötymörgés és öldöklő harc a pozícióért.. Az M1-est ki nem állhatom, ilyenkor nyáron meg az M7 is borzasztó, az elmúlt két hétben többször voltam oda-vissza, napszaktól függetlenül gyötrelem volt.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 14:34:33 // 35777
Semmit, nem fogyaszt kevesebbet, legalábbis nem kimutathatóan.
RomeoOne2024-06-17 14:02:30 // 35776
A 2.0T-ben is olajos csillapítású bak van?
SD2024-06-17 14:02:24 // 35775
Nekem amúgy is máshogy harap, ha már hergelve van, vagy csak klímával városban tötyögök..

Erre szoktam mondani hogy olyan a hangja mint a proszívó hogy szívná szívná a levegőt de nincs felmelegedve a turbo vagy valami nem okés még.

Aztán kicsit forgatva ez üzem melegen is változik, és harapósabb lesz.

Ugyan így lehet köze olaj hőmérséklet / nyomás tekintetében.
Shadin2024-06-17 13:29:29 // 35774
Én is D-be teszem btw mert ott nem érezni azt a szellemrángatást amit érzek alacsony fordulaton.
Haver az Off-jában most cserélt motortartó bakot és megszűnt a gázelvételes rángatás szindróma.
Shadin2024-06-17 13:27:55 // 35773
Eddig mindegyik piszkált ECU-ban volt írva gyári hőmérséklettel arányos nyomatéklimiter, biztos vagyok benne, hogy mindegyikben van ilyen.
RomeoOne2024-06-17 12:57:59 // 35772
Én egyből D-be teszem, indulásnál. Nyilván finomabban kezelem az elején. Egyszer történt olyan, hogy egy kormos bmw kombit meg kellett előznöm kb. 1 km-rel az indulás után, mert emberkedett. Akkor padlózásra, mintha nem lett volna meg a teljes ménes. Persze így is simán otthagytam, de éreztem ,hogy ez ennél fickósabb szokott lenni. Sztem akkor az a "hideg motor" védelem volt.
Shadin2024-06-17 12:31:30 // 35771
soha nem tennék ilyet :-(
SD2024-06-17 12:31:07 // 35770
csak hogy ne rúgjon rá a motorra a hegyes gázpedál:)
SD2024-06-17 12:30:27 // 35769
rakjad 90-100-ra, ha lenullázod a pályán, 5.4 L-et eszik, de ilyet ne csinálj többször:D
Shadin2024-06-17 12:26:27 // 35768
Tökmindegy mikor teszed D-be ha nem vagy hüjeh :-)
Shadin2024-06-17 12:23:47 // 35767
Kiváncsi vagyok rá, ma pályázás lesz tempomattal A-ban :-)
SD2024-06-17 10:46:14 // 35766
Én behűtöm azt rákapcsolom az ülésfűtést:D

Csajokkal nálunk sem lehet fújatni ezerrel :D

De mostanában már nincs nyafogás hogy hideget fúj és vergődés sem hogy meleg van, szóval ebből adódóan azt mondanám hogy a Giulia légkondija jó:)

Vagy nem mernek beszólni apa autójára, mert akkor mehetnek busszal:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 10:11:46 // 35765
Nekem manuálban tök jó :-) Párásodni sem szokott, kánikulában sincs gond, és így nem idegel szét :-) Nyáron sincs gond, nekem nagyon kevés a hűtés igényem :-) Egy átlag bolt vagy repülő nyáron nekem brutál hideg.
SD2024-06-17 09:53:37 // 35764
Én két olaj hő pálcikánál teszem D-be, mert addig valami kímélő mód van a motorban is, lassabban vált, meg nem ereszti le annyira, de onnan már kezdi a marhulást.

Az meg kinek kell:D

N mód röviden:D
SD2024-06-17 09:49:42 // 35763
Gondolom mivel a befúvott levegő hőmérsékletén igazából nem tud, csak a külső és a radiátor/klíma keverésével..

A venti az utastér és a kívánt hő eltérésétől függ, de lehet tanul is, mert én is visszavettem párszor, azóta csak az elején hangoskodik.

De mivel télen is páramentesít így valószínű hogy folyamatosan keveri a hideget meleget.

De ha leveszed a ventillátor sebességet akkor nevárd hogy kihűtse az autót.
Illetve ha jéghideget állítasz be akkor meg nyilván lefagy a tököd, ha jettővel fúj is.

A 155-ben nem volt klíma annál sokkal jobb ezt bizton állíthatom:D
A off-ok klímáját meg ugyan ilyennek ítélem, mindegyik tartotta, ha hangos a venti akkor nem a ventit tekerem el, legtöbbször hanem a hőfokot, és annak megfelelően lehalkul:)
Piritu - 1.000.0002024-06-17 09:44:10 // 35762
A nyomaték ami a gond kis fordulaton nem maga a fordulatszám. A-ban nem enged akkora nyomatékot hiába tolod neki. Jól látni a kijelzőn.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 09:39:12 // 35761
Télen, vagy bármikor hideg motornál csakis D :-) Minden más nagyon alacsonyan tartja a fordulatot szerintem. Ha ránézek a nyomatékgörbéjére, kb. 1800 1/min egyenletes fordulatszám ami már jó neki, de fülre is ott jó kb. D-ben 1800-2200 tartomány, tojáshéj gázpedálkezeléssel.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 09:23:19 // 35760
Az automata klíma annyitól automata, hogy a venti fokozatot is állítja magától? Mert akkor szimplán csak utálom az automata klímát 😄 Borzalmasan zavar ahogy állítgatja, lefújja a hajam és hangos. Kéziben beállítom a ventit kellemesre, és az kb örökre úgy van. Asszem 4-es vagy 5-ös, ahol még alig hallom. Így kell nekem legkevesebbet piszkálni, a hőfokot tartja így is.
Igen, nagyon másként használjuk az autóinkat 😄 Kb 3 havonta egyszer N módba teszem, hogy mégis.. nem lehet az annyira rossz. Aztán dehogynem... Megy vissza D-be, nem tudom másképp használni.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 09:13:26 // 35759
Pedig néha hasznos. A nyomatéklimiter miatt nem erőlteti annyira az alacsony fordulatszámot. Télen hideg motornál jól jöhet.
Tempomatos haladásnál meg a más klímavezérlés miatt jó. (A 86-os gyakorlatilag mindig üres. Még az önvezetés is jól jön ott.)
Shadin2024-06-17 08:16:30 // 35758
Lehet h a MY19-ben elrontották :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 08:03:57 // 35757
Nekem a 159 3 zónás klímája ennél még sokkal rosszabb volt..😅 Nekem ez előrelépés.
Peti16V2024-06-16 22:36:32 // 35756
“ahogyan mi sem. Én pl. sosem”
Peti16V2024-06-16 22:35:18 // 35755
Valószínűleg nem egyformák az autóink, ahogyan mi sem, Én pl. sosem használom A-ban, nem látom értelmét, a klímáink meg lehet, hogy rosszak, valamelyik hőmérő lehet a ludas szerintem. Volt már nekem is olyan autóm, amiben a kapcsolatunk elején kellett egyszer beállítani a hőfokot. A legjobb automata klímám eddig a Stilóban volt, észrevétlenül és tökéletesen tette a dolgát. (És teszi a mai napig a feleségem alatt 2007 óta)
SD2024-06-16 22:33:29 // 35754
Még a klíma mellett szól hogy városban kiegyensúlyozottam a hűtő vízhőfok ha megy a klíma.
Illetve az utastérben lévő elektronikák is jobban szeretik szerintem ha nem elcseszett hőmérséklet van.
Piritu - 1.000.0002024-06-16 21:36:42 // 35753
A szalonba 23-ra állítottam, onnan max nagy hidegben tekerem fel 24-25-re.
Melegben induláskor persze maxra tekeri a ventilátort mert szeretné minél előbb lehűteni 23-ra. Pár km után visszaveszi. (Mondjuk volt már amikor nem mentem messzire inkább lehúztam az ablakot és visszavettem a ventit hogy ne zajongjon feleslegesen.)

Amúgy A-ban finomabban bánik a klímával is, nem fúj olyan eszeveszetten és szélsőségesen. Ma is jöttem haza a 86-oson 1xx tempomattal nappal szemben és inkább visszatettem A-ban hogy ne olyan hideget fújjon be. Ilyenkor másképp oldja meg a feladatot.
Liquid2024-06-16 21:25:35 // 35752
Én se birizgálom automatában van. Max. annyi hogy nyáron nagy melegben magasabbra állítom, hogy ne legyen nagy a kontraszt. De szépen teszi a dolgát. Mondjuk ugyanígy használtam a 156 meg mindkét 159-et is.
SD2024-06-16 21:24:16 // 35751
nocsak megörökölted a gumi szopódást?:D
mekem tökéletesen működnak a pirelli pukkantott gumik azóta is:)))
a polcon:D

de jövőre ott a válaszút melyikre vegyek majd gumit:)))
- kapjon-e slicket a 17"
- és városit a 19"

vagy hagyjam a 19"-et bohóckodni, és maradjon a jól bevált 17":)

ez a mostani gumi kezd elfáradni érzésre, remélem még a nyarat kihúzza..
SD2024-06-16 21:20:38 // 35750
Nekem az a tapasztalatom a klímával hogy jól működik:)

Igaz nem azt várom el hogy egy hőfokon menjen, hanem azt várom el hogy, kb. kellemes hőmérsékletet tartson.

Kb. így szoktam:

télen részben klíma nélkül
19.5 fok ha rövidebb út vagy jobban fel vagyunk öltözve
21.5 fok ha olyan napos borongós idő van
22-23 fok ha este alszanak

nyáron
19.5 fok klíma nélkül ha nem akarok fűtést és csen legyen
21.5 fok ha legyen hideg nár:D
22-23 fok ha utazunk és nam akarom hogy lefújja a fejünket

ezen kívül:
a hátso ülés sor befúvó lezárva
a középső befúvó esős időben biztosan de van hogy szárazon is lezárva
oldalsó fúvók az ablakra irányítva

így direktben senkit nem fúj a hideg de az utastér jól van temperálva

fontos hogy bármit belenyúlsz onnan nem auto üzemmódban van

akkor auto ha hőfokot állítasz és minden más rá van bízva, magyarul megynomod hogy auto
zgi5212024-06-16 21:18:56 // 35749
en 2017 decembereben, mikor atvettem Pappastol beallitottam 22 C fokra, azota
nem nyultam hozza. Tudom boomer vagyok, aaaa nem
is mert X gen. 😀
SanyiJTD2024-06-16 20:15:11 // 35748
féktisztító + öngyújtó :) Persze ha az ügyfél látja és ilyen drága szett akkor nem vállalják be :D Vagy a külön sűrített levegős tartály, amivel “rálőnek” .
SanyiJTD2024-06-16 20:13:49 // 35747
Jó kis hely, voltam már kétszer :)
RomeoOne2024-06-16 20:00:24 // 35746
Meglátogattam kívülről. Amúgy csak útvonalat teszteltem. A Dörgicse-Pécsely vonal rohadt jó. Egész Füredig jó lehetne, ha meg lenne csinálva Balatonszőlős és Pécsely között is az út. Mert Füred és Szőlős között is király. Csak így nincs egybefűzve.

RomeoOne2024-06-16 19:57:38 // 35745
Na ilyen volt. A felnin lévő belső bordán nem pattant át a gumi belső pereme:

RomeoOne2024-06-16 19:32:31 // 35744
Nem, az teljesen más téma. Ő rárakott egy egyáltalán nem rá való gumit, teljesen más méretet :D
Itt úgy képzeld el, hogy a széléig nem pattant ki a gumi. Majd töltök róla fel képet, csak lent hagytam a telót a kocsiban :D
Shadin2024-06-16 18:42:09 // 35743
Akkor ezért állt SD gumija is olyan idétlenül a QV felniken...
Shadin2024-06-16 18:41:34 // 35742
Valóban így működtethető normálisan, de ez nekem még annyira sem tetszik mint a 30 alatt kopó kátsó fék :-( Minden korábbi Alfa és Off automata klímájánál csak a hőfokot kellett tekergetnem és tette a dolgát, ettől automata, ha állandóan bele kell piszkálni az manuális klíma :-(
Shadin2024-06-16 18:37:18 // 35741
Hasonlóan kaotikusnak találom én is, állandóan tekergetni kell, eddig ilyen egyiknél sem volt :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-16 18:30:57 // 35740
Sosem használtam automata módban. A Giuliettán kívül én még nem ültem Alfában aminek jól működött volna az automata klímája. Mono mód, kézi beállítással használom, így csak a tekerőn néha tekerek kicsit. Ilyen félautomata klímaként kb pont ugyanolyan jó, mint anno a 146-ban. 23.5 fokon van legtöbbször, aztán onnan erre-arra eltérek ha kell. A ventilátor így olyan fokozaton marad, hogy ne halljam nagyon. :-)
RomeoOne2024-06-16 18:06:45 // 35739
Másik sztori, az új gumik. Közvetlen a futóműves után mentem oda, na az is 3 és fél órás mutatvány lett, aminek az lett a vége, hogy az első gumik még nincsenek feltéve. Egyébként lelkiismeretes, alapos szaki volt ez is, neki egy Veloce-ja van. De Q-t még nem csinált. A kerekeket viszont le is tisztította, kefével a kerékagyat is megsikálta.

Na, mikor az első gumikat rakta volna fel, még 5 bar-nal sem akart felpattanni a külső oldal. Tovább már nem merte fújni. Már rákent mindenféle cuccot, ami volt nála, hogy jobban csússzon, de semmi. Végül a régi gumikat tette vissza elölre, de azok is alig pattantak át 4,5 bar-nál.

Másnap reggel azzal kezdte, hogy hívta a Pirelli-t, hogy mi van ezekkel a gumikkal, nem akartak átpattanni még 5 bar-nál sem. Pirelli küldött egy hivatalos állásfoglalást, hogy a Giulia Q első felniének a kilalakítása miatt, meg a Corsa utcai gumiknál merevebb szerkezete miatt 8 bar ültetőnyomás is szükséges lehet... Most már ezt is tudjuk :)
RomeoOne2024-06-16 17:51:59 // 35738
*Amit mi tekergettünk, az a kerékdőlés beállítása, csak nem a kerékösszetartást is elviszi.
RomeoOne2024-06-16 17:50:37 // 35737
Egyik Giulia Q-s barátom mondta, hogy a múltkor volt valami ajánlott helyen Pestenm ahol szoktak komolyabb autókat is csinálni. Megmondták neki, hogy a hátsó futóművet egy helyen lehet állítani. A héten én is elvittem egy helyi futóműveshez, akinek nagyon komoly gépe van. Ilyen autóval mondjuk nincs tapasztalata, de legalább lelkiismeretes, alapos ember.

A várt fél óra helyett közel 2 órás volt a mutatvány, mert le kellett bontania az alsó burkolatot, hogy hozzáférjen a csavarhoz nézegette, hogy melyik excenteres, melyiket lehet állítani. Onnan alulról ő is egyet látott. Elkezdte csavarni, az összetartást be is hozta normál tartományba, de a kerékdőlés -1,5° helyett -0°40' lett jobb hátul. Mivel egy csavar van elvileg, ezért abban maradtunk, hogy legyen akkor így.

De azért csak nem tetszett a dolog, a megdöntött kerék eleve a nagyobb kanyartempót szolgálja, ne állítsuk már be kisebbre. Nem hiszem el, hogy ezt csak így lehet. El is kezdtem kitúrni a neten az infókat erről és kiderült, hogy nem egy csavar van ott, hanem kettő. Amit mi tekergettünk, az a kerékdőlés beállítása, csak nem a kerékösszetartást is elviszi. Ezért van egy külön csavar az összetartásnak, amit a dőlés után kell beállítani.
Vissza is hívtam a szerelőt, hogy akkor ennek utána kéne még menni, mert nem lesz ez így jó. Abban maradtunk, hogy jövő héten megyek és először csáposra rakják, hogy könnyen le tudják bontani az alját. Majd írok belőle blogot utána.

Az említett barátomnak is jó nagy lett a feje, mikor megtudta az infót. Ennyit az ajánlásokról, meg a nagy hozzáértő futóművesről, aki mondta neki, hogy csak egy csavar van, ő már sok ilyen kocsit csinált...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.