Na ezt a csövet említettem én is tegnap. 10 napja vettem és mielőtt elvágtam a teszthez kipróbáltam.
Itt a video:
https://www.youtube.com/shorts/B-Xm_o19xAQ
Olyan varacskos módon megy pályán, meg a hangja:D:D Meg valahogy lent meg nyomatékosabb.. vagy csak a hang nélkül nem éreztem vagy nem tudom szerintem legalább 850 le:D
Városban egy kicsit idegesítő, de valami kipuvég kell, úgy is kérdezte asszony mit kérek szülinapra megvan:D:D:D
Ebben az esetben a legjobb megoldás az Alis vagy egyéb vég 101 v. 89mm átmérővel ami a lökhárító mögé ér ki.
Páromnak is állandóan fáj a feje a Deguban :-(
Szia .
Az utastér és a csomagtér közt valószínű van átszellőzés.Az 56-on van.A kalaptartón van egy rács a pótféklámpa alatt.Szerepe hogy mikor becsukod az ajtót a levegő ne támassza meg.Szerintem a julison is van valahol ilyen.Az 59-en is van valahol .Ha benzint viszek a csomiba bent érzem a szagát.Igazábol a csomagtartóba nem kellene bejusson a kipufogó gáz.Lehet a kopoltyú nem látja el rendesen a feladatát menet közben.
Próbáljátok megmérni a CO2 szintet. Egy 8-10cm-es kis szobai mérő pont befér.
A legdurvább a bal kerékdob mögötti térben. Két bolhával kibontható annyira a kárpit hogy be lehet tenni.
Ha kell kölcsönadom a mérőt.
CO-t is mértem.Ez riasztási határ körül mozog, tehát simán okozhat fejfájást.
Az utastér normál belső szellőztetése sajnos nem tűnik elegendőnek mérések szerint.
Örülünk hogy hallunk a kísérlet tovább haladásáról!
Mi is pont ezen a téren kutakodunk, de mi a zajforrás miatt.
Két független szerelésű és más gyártmányú sport vég dob után alacsony fordulaton kis sebességnél elég erős 20-80Hz hangot hallunk, ha ugyan ezt a mutatványt megcsináljuk mint te, hogy az eredetileg hangosnak ítélt sport csövet kivezetjük a végen kívülre, akkor 20!!!dB-el kevesebb zaj szűrődik a kabinba.
Gyanítom hogy a gyári kipufogó vég visszafordított lemez kialakítása fogja meg a hangot és a gáznál is csinálhat furcsa áramlást.
Nagyobb sebességnél egyszerűen megnő a menetszél és kiviszi a lökéshullámokkal együtt amit amúgy a lökös a vázra vezet tovább.
Tehát megoldásnak tűnik egy olyan kipufogó vég beszerzése ami legalább minimálisan túl lóg a gyári megoldáson.
Tovább teszteltem autómat az utastérbe beáramló kipufogó füst miatt.
A füstgenerátor nem segített. Sem kívülről sem belülről generálva füstöt nem észleltem a csomagtartóba ki-beáramlást. Az ajtót becsapva a kopoltyú pöffent egyet kis füstöt, tehát jól működik.
Megállapítás: A csomagtartó alatt összegyűlő gázhoz kell a menetszél túlnyomása ahhoz, hogy valamilyen résen benyomódjon a csomagtartóba és onnan az utastérbe.
Múltkor hibás adatot adtam a kipufogó átmérőre, ami valójában 60mm külső.
Vettem egy 63mm névleges külső átmérőjű kipufogó csövet, amit kolbászra levágva - mit az eredeti vége - éppen szorosan rá tudom húzni a gyárira. Az első tesztet 3 cm-rel a diszkarimán túllógatva végeztem. Hasonló kb 2 km-es táv 5000 fordulatba többször beleszaladva.
Az eredmény megdöbbentő. Az eddigi csomagtartóban mért 3500-4500pp Széndioxid leesett 450-470pp-re. Azaz helyes volt a feltevésem.
Megállapítás: Az eredeti kipufogó vég nincs túllógatva, sőt 2cm-rel bentebb végződik a karimánál. Ez lehetőséget ad a gáz visszaáramlásra a lökhárító mögé, ahol az megreked és a mentszél túlnyomására beáramlik a csomagtartóba, ahonnan a résre lenyitott ablak vákuuma elősegíti a gyors beáralását az utasérbe.
Ehhez valószíműleg szükség valamilyen tömítetlenségre a csomagtérben.
Véleményem továbbra is az, hogy nem a csomagtér tömítéseinek kellene megállítani a füstöt, annak távozni kellene tudni. Ezért minden olyan Giuliánál potenciális veszélyforrást gyanítok, ami hasonló kialakítású kipufogó véggel van szerelve mint az én Super-em, mert a tömítettség bármikor megszűnhet. Elérés, hibás javítások, hibás gyári össszeszerelés.
folyt. köv.
ha valóban bemegy a víz és nem volt kifili az autó, akkor is én a kéderre gyanakodnék, nem arra hogy nincs elég nyomás ott a váztól, ha az ajtó nem lötyög azt nem fogod tudni jobban megzúzni
Pont így néz ki az enyém is, és nem tudom miért csepegett be a zeső, de gondoltam ha beljebb csukom az egész ajtót, akkor jó kell legyen, és ezt nem tudom megtenni. Az ablakkeretet biztosan nem fogom hajtogatni, azok az idők elmúltak már :-) Jó régen :-)
Még mindig nem tudom mire gondolsz, nem valószínű, hogy bármit alkalmaznék amit írsz :-D Egyszerűen a zárnyelvet v. zárfogadót, beljebb akarom tenni ~2mm-rel, ahogy minden normális autónál lehet :-(