Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2024-06-19 21:25:10 // 35803
SD2024-06-19 20:21:41 // 35802
dehátezecsögök, mérr a béjemhéhez hasonlítgatja, átt ott van mellette a másik:D
SD2024-06-19 20:14:22 // 35801
SD2024-06-19 10:50:41 // 35800
Finomhangolni kell az autót igény szerint:))) :D

Azt azeget, Winkler már akkor boomer volt mint most én.. majd veszek bele utólag komrányszervót:D:D:D
Piritu - 1.000.0002024-06-19 10:41:06 // 35799
A 156-nál anno ezt kellett letakarnom egy ugyan olyan fóliadarabbal mint amivel az ablak volt fóliázva mert meg lehetett fagyni :-D
(Mondjuk ott az első ablakok és a szélvédő csík is elég sötét fólia volt.

Ami viszont tényleg érdekes - mióta “panaszkodtok” keresem az okot - hogy magát az autót nehezebben hűti át. Maga a műszerfal maga szinte sose hűl át, mint egy hősugárzó működik. Ugyan így a többi “bútor” is meleg marad akár 1-2 óra út után is.
Ilyen szempontból pl a Spider hatékonyabb.
Simán lehet hogy a CO2 csökkentés oltárán beáldoztak némi hűtőteljesítményt.
SD2024-06-19 07:10:41 // 35798
A műszerfal tetején van egy hőmérő a fekete púp alatt, abból érzékeli az autó az időjárást, napsütést, az utastérben elhelyezett hőmérő kiegészítőjeként.

Ha tűz a nap ebből tudja hogy jobban kell hűteni, ha pl, valaki az letakarja az okozhat rossz mérést, menet közben.
Piritu - 1.000.0002024-06-18 20:01:14 // 35797
Ma a napon állt a kocsi. 38 fokot mutatott a külső hőmérő amikor beültünk (valójában 30 lehetett), a műszerfal szinte megégette a kezemet. 5-6 km után már normálisan pörgött a venti, nem volt hangos. 24 fokra volt állítva belső hőmérséklet..
Shadin2024-06-18 18:40:31 // 35796
Akkor rendesen megoszlanak a vélemények és a szokások a Giu klímájával kalcsolatban :-) Én is hasonlóan érzek, de Piritu meg megfagy benne :-) Ha ilyen, akkor egy rakás pénzt fogok feleslegesen otthagyni a klímásnál :-(
zümi1662024-06-18 18:16:17 // 35795
Nemcsak a Q klímája gyengus, a Veloce is ilyen. Meg bizonyára a többi is. Jó hideget fúj, azzal nincs gond, de olyan gyenge a ventilátor, hogy szinte fullon kell veretni, hogy rendesen lehessen érezni.
Shadin2024-06-18 18:12:15 // 35794
Én eddig csak kuplungossal találkoztam :-)
Jövő kedden megnézik.
SD2024-06-18 16:11:31 // 35793
Klíma kompersszorból is van két fajta, az egyik állandóan fut a motorral ha nem tölt akkor is hűti a közeg, különben megsül, a másik mágnes kuplunggal aktiválja magát. Nem tudom a giu-ban melyik van, a folyamatosan forgó érzékenyebb a töltetre mert nem tud leoldani ha nincs nyomás.

Ezt a klímás mondta, még off-nál.
Shadin2024-06-18 09:19:51 // 35792
Ritkán kapcsolom ki a klímát, nálam nem lehet olyan baja ami a nem használatból adódik, de persze hogy előtte mi volt azt nem tudom. Kedden megy klímáshoz, hogy a töltetet ki tudjam zárni mint hiba.
SD2024-06-18 01:21:10 // 35791
Q-nál mondják hogy melegben vagy motor vagy klíma.. meg sokkal hangosabb a hűtőventi is allandóan. Valami csak van benne ha ennyit teker:)
SD2024-06-18 01:19:43 // 35790
A jó klímának 23 fokra állítva is le kell hűtenie at utasteret.
Ha. Incs elég gázod akkor a kompresszort sem tudja hűteni, plusz még erölkódik is.
Ha gyanús hogy ereszt párezerért tesznek bele UV jelzö folyadékot, ha valahol kidzókik megfesti.
És valóban a klímát rendszeresen meg kell náratni mert a benne lévő olaj keni a tómítéseket is.
Esetleg érdemes egy tisztítást is is csinalni, rovalroldó a hűtöre aztan nem erös sugárral étmosni, hogy kapjon levegőt.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 21:33:35 // 35789
Az enyém jeges levegőt fúj, 30 fok felett meg mintha még hidegebb lenne.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 21:32:16 // 35788
Még az egy éves kocsiban is elmehet. Főleg ha nem használják és kiszáradnak a tömítések. (Anno a Pókban kompresszorcsere lett a vége mert mindenhol dőlt belőle a gáz és az olaj, az előző gazda évekig be se kapcsolta.)
RomeoOne2024-06-17 21:17:23 // 35787
Én fix hőmérsékletre állítva használom, nem auto-ban, de érdekes tud lenni. Tényleg van, hogy még kinti 17-18 foknál is olyan hideget fúj a 23 fokra állított klíma, hogy megfagyok. De közben meg inkább az az általános tapasztalat, hogy gyenge. Meg valamiért a kocsi is sokkal jobban felmelegszik, mint más autóim.

Nem tudom, hogy a fekete bőrkárpit ilyen brutál hőfogó vagy így minden paraméter együttállása teszi (motor brutál hőt termel a Q-ban), de nyáron jó időben a 8-ból a 7-es venti fokozatban szoktam fújatni és még úgy is izzadok finoman. Más kocsijaimban 50%-os ventiig sem kellett sosem elmenni.

Szóval én azt mondanám, hogy ez így üzemszerű, anno a tesztek is megmondták, hogy elég sovány a klímája (bár azt lehet csak a Q-ra, már nem emlékszem), szóval én együtt tudok élni ezzel.
Liquid2024-06-17 20:01:22 // 35786
mikor nézettél utoljára klímát? Szerintem valami nem kerek...
Peti16V2024-06-17 19:48:27 // 35785
Akkor nálad tényleg valami nem lesz okés. Valószínűleg nem tud elég hideg levegőt befújni, és ezt kompenzálja a nagyobb venti fokozattal.

Majd arra vigyázz, hogy ezek már az új (YF-es) gázzal mennek, bár ezt a klímás vélhetően tudni fogja. A jobb fényszóró mögött van a matricán az adat hozzá.
Shadin2024-06-17 19:09:38 // 35784
Mondjuk 220 EUR szállítva nem kevés, de érdekes cucc, majd az Aliról rendelünk kicsit később :-)
Shadin2024-06-17 19:02:51 // 35783
Nekem pont az a bajom, hogy nem veszi vissza a venti fordulatot és nem meggyőző a klíma hidegsége.
Shadin2024-06-17 19:01:26 // 35782
Valóban.

Klíma sztochasztikusan működik, kint 30 fok, klíma 23-ra állítva Szekszárdig max fordulaton megy, hátsó befúvókon inkább langyos a levegő, elől napos oldalon kicsit hidegebb, árnyákos oldalon hasonló mint a hátsókon. Hazafelé 90 tempomat 5-6 l fogyi aktuális kijelző szerint, trip-et nem nulláztam előtte :-) Klíma 21,5-re beállítva és kb. volt hatása, de a nap már laposan volt ill. a műszerfali érzékelő is árnyékban. Nem tudom ez miért van, de lefelé 140 pályán napos aklakok és műszerfallal, nem tudta lehűteni, izzadtam mint a ló mire a szalonba értünk :-( Elviszem klímáshoz megnézni a töltetet, hogy legalább az kizárható legyen. 2019-es autóban tűnhet már el némi klímagáz?
Shadin2024-06-17 18:54:49 // 35781
Nem találtam róla konkrét infót :-(

Motortartó bak bal: 50548471; 50551513
Motortartó bak jobb: 50548470; 50551510
Shadin2024-06-17 18:53:30 // 35780
FYKI:

https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=71
Peti16V2024-06-17 18:40:47 // 35779
Ezzel nekem semmi gondom, csak az első néhány percben csinálja, hogy minél gyorsabban elérje a kívánt hőt. Én is le szoktam húzni ilyenkor az ablakokat, meg nyitom a tetőt, pillanatok alatt kifújja a meleget és már veszi is vissza a venti fordulatát.
Persze ha épp telefonálnál, akkor elég idegesítő tud lenni a hangja 
Peti16V2024-06-17 18:38:10 // 35778
A következő hosszabb útnál kipróbálom, ez a klímavezérlés kíváncsivá tett.
Bár mostanában nem volt olyan, mint amit írsz, hogy üres az út, bármerre megyek, tötymörgés és öldöklő harc a pozícióért.. Az M1-est ki nem állhatom, ilyenkor nyáron meg az M7 is borzasztó, az elmúlt két hétben többször voltam oda-vissza, napszaktól függetlenül gyötrelem volt.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 14:34:33 // 35777
Semmit, nem fogyaszt kevesebbet, legalábbis nem kimutathatóan.
RomeoOne2024-06-17 14:02:30 // 35776
A 2.0T-ben is olajos csillapítású bak van?
SD2024-06-17 14:02:24 // 35775
Nekem amúgy is máshogy harap, ha már hergelve van, vagy csak klímával városban tötyögök..

Erre szoktam mondani hogy olyan a hangja mint a proszívó hogy szívná szívná a levegőt de nincs felmelegedve a turbo vagy valami nem okés még.

Aztán kicsit forgatva ez üzem melegen is változik, és harapósabb lesz.

Ugyan így lehet köze olaj hőmérséklet / nyomás tekintetében.
Shadin2024-06-17 13:29:29 // 35774
Én is D-be teszem btw mert ott nem érezni azt a szellemrángatást amit érzek alacsony fordulaton.
Haver az Off-jában most cserélt motortartó bakot és megszűnt a gázelvételes rángatás szindróma.
Shadin2024-06-17 13:27:55 // 35773
Eddig mindegyik piszkált ECU-ban volt írva gyári hőmérséklettel arányos nyomatéklimiter, biztos vagyok benne, hogy mindegyikben van ilyen.
RomeoOne2024-06-17 12:57:59 // 35772
Én egyből D-be teszem, indulásnál. Nyilván finomabban kezelem az elején. Egyszer történt olyan, hogy egy kormos bmw kombit meg kellett előznöm kb. 1 km-rel az indulás után, mert emberkedett. Akkor padlózásra, mintha nem lett volna meg a teljes ménes. Persze így is simán otthagytam, de éreztem ,hogy ez ennél fickósabb szokott lenni. Sztem akkor az a "hideg motor" védelem volt.
Shadin2024-06-17 12:31:30 // 35771
soha nem tennék ilyet :-(
SD2024-06-17 12:31:07 // 35770
csak hogy ne rúgjon rá a motorra a hegyes gázpedál:)
SD2024-06-17 12:30:27 // 35769
rakjad 90-100-ra, ha lenullázod a pályán, 5.4 L-et eszik, de ilyet ne csinálj többször:D
Shadin2024-06-17 12:26:27 // 35768
Tökmindegy mikor teszed D-be ha nem vagy hüjeh :-)
Shadin2024-06-17 12:23:47 // 35767
Kiváncsi vagyok rá, ma pályázás lesz tempomattal A-ban :-)
SD2024-06-17 10:46:14 // 35766
Én behűtöm azt rákapcsolom az ülésfűtést:D

Csajokkal nálunk sem lehet fújatni ezerrel :D

De mostanában már nincs nyafogás hogy hideget fúj és vergődés sem hogy meleg van, szóval ebből adódóan azt mondanám hogy a Giulia légkondija jó:)

Vagy nem mernek beszólni apa autójára, mert akkor mehetnek busszal:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 10:11:46 // 35765
Nekem manuálban tök jó :-) Párásodni sem szokott, kánikulában sincs gond, és így nem idegel szét :-) Nyáron sincs gond, nekem nagyon kevés a hűtés igényem :-) Egy átlag bolt vagy repülő nyáron nekem brutál hideg.
SD2024-06-17 09:53:37 // 35764
Én két olaj hő pálcikánál teszem D-be, mert addig valami kímélő mód van a motorban is, lassabban vált, meg nem ereszti le annyira, de onnan már kezdi a marhulást.

Az meg kinek kell:D

N mód röviden:D
SD2024-06-17 09:49:42 // 35763
Gondolom mivel a befúvott levegő hőmérsékletén igazából nem tud, csak a külső és a radiátor/klíma keverésével..

A venti az utastér és a kívánt hő eltérésétől függ, de lehet tanul is, mert én is visszavettem párszor, azóta csak az elején hangoskodik.

De mivel télen is páramentesít így valószínű hogy folyamatosan keveri a hideget meleget.

De ha leveszed a ventillátor sebességet akkor nevárd hogy kihűtse az autót.
Illetve ha jéghideget állítasz be akkor meg nyilván lefagy a tököd, ha jettővel fúj is.

A 155-ben nem volt klíma annál sokkal jobb ezt bizton állíthatom:D
A off-ok klímáját meg ugyan ilyennek ítélem, mindegyik tartotta, ha hangos a venti akkor nem a ventit tekerem el, legtöbbször hanem a hőfokot, és annak megfelelően lehalkul:)
Piritu - 1.000.0002024-06-17 09:44:10 // 35762
A nyomaték ami a gond kis fordulaton nem maga a fordulatszám. A-ban nem enged akkora nyomatékot hiába tolod neki. Jól látni a kijelzőn.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 09:39:12 // 35761
Télen, vagy bármikor hideg motornál csakis D :-) Minden más nagyon alacsonyan tartja a fordulatot szerintem. Ha ránézek a nyomatékgörbéjére, kb. 1800 1/min egyenletes fordulatszám ami már jó neki, de fülre is ott jó kb. D-ben 1800-2200 tartomány, tojáshéj gázpedálkezeléssel.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 09:23:19 // 35760
Az automata klíma annyitól automata, hogy a venti fokozatot is állítja magától? Mert akkor szimplán csak utálom az automata klímát 😄 Borzalmasan zavar ahogy állítgatja, lefújja a hajam és hangos. Kéziben beállítom a ventit kellemesre, és az kb örökre úgy van. Asszem 4-es vagy 5-ös, ahol még alig hallom. Így kell nekem legkevesebbet piszkálni, a hőfokot tartja így is.
Igen, nagyon másként használjuk az autóinkat 😄 Kb 3 havonta egyszer N módba teszem, hogy mégis.. nem lehet az annyira rossz. Aztán dehogynem... Megy vissza D-be, nem tudom másképp használni.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 09:13:26 // 35759
Pedig néha hasznos. A nyomatéklimiter miatt nem erőlteti annyira az alacsony fordulatszámot. Télen hideg motornál jól jöhet.
Tempomatos haladásnál meg a más klímavezérlés miatt jó. (A 86-os gyakorlatilag mindig üres. Még az önvezetés is jól jön ott.)
Shadin2024-06-17 08:16:30 // 35758
Lehet h a MY19-ben elrontották :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-17 08:03:57 // 35757
Nekem a 159 3 zónás klímája ennél még sokkal rosszabb volt..😅 Nekem ez előrelépés.
Peti16V2024-06-16 22:36:32 // 35756
“ahogyan mi sem. Én pl. sosem”
Peti16V2024-06-16 22:35:18 // 35755
Valószínűleg nem egyformák az autóink, ahogyan mi sem, Én pl. sosem használom A-ban, nem látom értelmét, a klímáink meg lehet, hogy rosszak, valamelyik hőmérő lehet a ludas szerintem. Volt már nekem is olyan autóm, amiben a kapcsolatunk elején kellett egyszer beállítani a hőfokot. A legjobb automata klímám eddig a Stilóban volt, észrevétlenül és tökéletesen tette a dolgát. (És teszi a mai napig a feleségem alatt 2007 óta)
SD2024-06-16 22:33:29 // 35754
Még a klíma mellett szól hogy városban kiegyensúlyozottam a hűtő vízhőfok ha megy a klíma.
Illetve az utastérben lévő elektronikák is jobban szeretik szerintem ha nem elcseszett hőmérséklet van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.