Fórum >> Típusok >> Giulia

Shadin2024-09-27 11:40:11 // 37263
Case closed.

Sok(k) db-nyi halkulást értem el a hosszabbítással hidegindításnál és N1300-as fordulatokon. Így most fullgyári :-) Ha még kinjjebb hoznám a diffúzor mögé az már csak 2-3 db-t jelent, így marad kivagyi vég nélkül a jószág.

Remus mod.
Shadin2024-09-27 11:36:20 // 37262
A kis féken ua. betét mérettel picit jobban kitölti a fékszalagot.
A 310-es tárcsának az esetleges előnyét a nagyobb sugara hozza ezek szerint.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-27 11:35:24 // 37261
Erre gondoltam én is, hogy az úri közönség igénye miatt butítottak a fékbetéten. Az igazi az lenne, hogy a gyári setuppal működőképes állapotban összehasonlítani, mert full nem működő hátsó fék után egy harapós hátsó fék elég nagy kontraszt. Szerintem agresszívebb lett, de nem zavaró, csak finomabban kell pedálozni :-)
SD2024-09-27 10:48:12 // 37260
Shadin úr mi a helyzet a kipuval, én annyira keveset mentem szeptemberben hogy nem tudom csak kezdem-e megszokni amorgást, talán egy pici halkítás ráférne, egy véggel.

Főleg hogy a SS kipu nem szalámiban van vágva a vége.. jobb lenne egy szalámis cső rá:)

Hogy akkor a hanghatások pozitív irányban változtak ténylegesen markánsan?
SD2024-09-27 10:45:21 // 37259
érdekes az a harapós fék téma, mert ugye ezt fikázták a facelift előtti verziónál, amilyen betétet most vettél hogy beharap a fék városi megállásnál, lehet hogy ez is belejátszik a betét csere választásban, nem csak a réz para, viszont kb. ezért meg szétég a fék:?:D

tehát az a sokásos automatás megállás amit elvileg az FL előttiek ne, tudnak hogy ahogy ereszted vissza féket szépen kiguruljon, ne rántson egyet megállásnál
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-27 10:25:32 // 37258
Shadin, most látszik már a féken, hogy meddig koptatja a tárcsa felületet.


A bemarások hossza kb stimmel vele. Próbálom szépen bejáratni a féket, az első 20km "beágyazás" óta csak városozok, szépen kopjanak csak össze a felületek. Lassan kezd jól kinézni, elég sokáig kitartott rajta a felületkezelés. Már vagy 100km biztosan van benne, megint mentem pár országúti km-t, és lassítottam egy vészvillogósat is vele. Húúúvazze. Ez most fog mint a ződfesték. Szerintem ahogy ráharap, az agresszívebb lett mint eredetileg volt, és szépen dolgozik a hátulja. Nyilván billen előre, de még erős fékezésnél sem érzem azt az erős bólintást ami volt, és nem csikorognak a kerekek sem. Csak beleáll az aszfaltba.

Úgy érzem, hogy ennél az brake by wire rendszernél azért nem mindegy a fék setup. Kevésbé finom lélek, mint a gyári kombóval. A gyári setup finomabban kezdte a fékezést, városban könnyebb volt szépen megállni vele. Vagy csak ennyire megszoktam, hogy nincs hátsó fékem.. akkor jó régóta nem foghatott rendesen.

A megszokásról annyit, hogy az az erős ESP pofon azóta sem jött, egyszerűen azt is megszokhattam, csak a motorerő elvételig jut el.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-26 15:41:47 // 37257
Az ördög a részletekben rejlik. Nem tanul, thrillert olvas..:-)
SD2024-09-26 13:57:49 // 37256

Jött szembe két kép:)
SD2024-09-24 15:02:37 // 37255
Így van aki szeret vezetni az egy jó Giuliettával a seggét verné a földhöz...
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-24 14:22:47 // 37254
Próbáljatok ki egy manuális Giuliettát. Fölösleges bele az automata. Az 1.4 Multiair bírja a várost, a női sofőrt és mindent is....eddig hibátlanul, lekopogom. Kopp kopp. A 120 lovas is szuper, de ha kell a kraft az asszonynak, akkor multiair. Én nem tudom megunni, mókás. Megy, kanyarodik, óriásit fékez, hangja van. Van hogy csak azért nyomogatom a gázt, hogy tüsszögjön amikor elveszem XD Ezt még tudod röfögtetni, gázfröccsel visszaváltani, rendesen kiforgatni. Olyan élet van abban a kis dögben.. :-)
SD2024-09-24 13:16:45 // 37253
Amásik hogy megyünk a kölcsön Hondával mondom taposd már le előzésnél:D
De hogy ő nem akar padlót nyomni, de mondom szereti, kell neki:D

Ó mondom akkor neked QV kell mert ott ne is nyomj padlót:D
SD2024-09-24 13:06:46 // 37252
meg most az automata a Giuliettából pont kivenné a bugit nem? és egy plusz elbaxódási faktor..
SD2024-09-24 12:58:46 // 37251
Ez mennyire szép.. :O de de ház mennyi pénz ez:D
SD2024-09-24 12:50:16 // 37250
A matek úgy néz ki ha a fiat 500e megspórol 500k benzint egy évben, plusz az ehhez tartozó Giulia amortizációt.. kb. 5 év alatt visszakeresi az árát.. és egy kis gyöszre mindig lesz szükség ha cégautót kap később akkor is...

De mert elektromos hogy megfőzi a zagyunk.. meg hogy autópályára kicsi...
De mondom hányszor mész te autópályán egyedül?:D
De ha kell?:D:D:D akkor meg tud..
SD2024-09-24 12:47:06 // 37249
Fiat 500e a titkos liblingem.. de ellenkezés van hogy túl kicsit:D
De mondom akkor majd megyek biciklivel, vagy ugyan úgy beülhetünk az alfába bár mikor... de amikor nem kell csesztetni akkor pont jó lenne.

Csak az van hogy mi férfiak egy vagányságnak érezzük egy kis szarral a forgalomban:D
A nőknek ez rettegés:D
SD2024-09-24 12:45:45 // 37248
Nehéz ügy olyan embernek autót venni aki nem igazán szeret vezetni:D

De olyat mondott tegnap az autópályán, hogy ő szereti a Giuliában azt hogy:
kanyarkijáraton kicsit megsimítja a gázt és érzi hogy ott van az autó az úton :O :O :O
Egy könnyet morzsoltam el a szemem sarkában ezt én sem mondtam volna szebben.
MIndezt egy Honda HRV volánjánál, hogy ez se nem megy, se nem gyors, senem semmi amúgy tetszik neki, de az alfa jobb:D

De aki ilyet mond nem megérdemelne egy alfát?:D

De akarok én tönkremenni anyagilag?:D
Hát ha régebbi akkor manuális de neki automata kell...
Ha meg újabb:O:D
Kazes☻2024-09-24 11:11:46 // 37247
Át...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-24 11:11:15 // 37246
Vidd el, nézzetek meg egy 500-ast. Szerintem megúszhatod a Stelviot, ami amúgy sem arra való. Lehetőleg 100 lovas 1.4-et, vagy méginkább TwinAir-t. Csak tipp. Ha kevesli, akkor MiTo QV, vagy egy Giulietta MultiAir.
SD2024-09-24 10:54:18 // 37245
a felni vásárlásom után találta ki hogy neki akkor meg legyen autó:D erre mi lenne, szerintem külön ház:D
SD2024-09-24 10:52:55 // 37244
Figy drágám nem neked veszünk autót hanem nekem féket:D
Átmegy?:D
SD2024-09-24 10:49:57 // 37243
Nekem mondod, hátsó féltengelyt kellett cserélni szerelési hiba miatt.
Most elől kattog a futómű.. még nem vettem rá magam hogy újra elvigyem..

Aprómajmok:)
Kazes☻2024-09-23 22:58:55 // 37242
Khm... ez azért kicsit erős... dália, persze... :P De kétségtelen, hogy esetedben valami nem kerek fékileg az bizti! :)
Gabor F2024-09-23 19:35:30 // 37241
Én arra leszek kíváncsi, hogy a hidegebb idő beálltával most is előjön-e az a méltatlan hanghatás, ami tavaly bosszantott.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 18:36:48 // 37240
Ez marhaság, nem versenyezni használtam. Hibás szerelésnek mondanám. A tárcsa anyagról nem tudok mit mondani, vacakul néz ki, de az alap ok szerintem a fék csúszka kenőanyaga lehet. Soha egyik autóm fékjével sem volt gond több százezer megtett kilométer alatt. Szóval ez nem a nyomod ezért karbantartás kell kategória. Ez az eleve szarul van összerakva kategória. MInt régen a Dacia. Hazaviszed, szétszeded, összerakod rendesen, és akkor jó lesz...
SD2024-09-23 17:19:07 // 37239
Tehát akkor kezdhetjük szétszedni megnézegetni a féket hátul? :/
Lehet én is meginspektálom.

Akkor most az a verzió hogy amikor igazán megmelegedett, kvázi besült, és ezt nem voltak hajlandók gariban javítani? Fékméréssel lehetett volna alátámasztani hogy a fék hibát.

Persze utólag könnyű okoskodni. Azért még mindig ha nyomod akkor karbantartás is kell neki ebből látszik.

Valszeg ezért üzemórásak a versenyautók.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 11:16:16 // 37237
Ezt az indokot is hallottam, és a teljes ellenkezőjét is (nem fékezek eleget) márkaszerviztől. Röhejes...
zgi5212024-09-23 11:07:25 // 37236
Pontosan emlékszem, kezdetekkor Erhard volt aki elsőnek panaszkodok a hátsó fékek gyors elhasználódására, talán 20e km -t ment el velük.
Mintha a szervizben a hulligán használatra hivatkoztak volna, sokat korrigál hátul a menetstabi. :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 10:36:03 // 37235
Ez egy kvázi új autó, ha vezetőcsap lógása van, akkor az gyári hibás. De nem hinném. Szemmel is látható a félrekopás, 0.7mm-t nem kéne hogy keresztben álljon a betét. Egy fékezés képtelen ennyit koptatni a betéten, és feltűnő hogy mindkét oldalon egyforma szögben mozdultak el. Szintén mindkét oldalon a nyereg leszedésekor a belső betétek kiestek, a külsőket erővel kellett kifordítani, fel voltak ragadva.
Mintkét tárcsa teljes külső felülete üveges. Kézbe véve meglepő érzés, valóban mint egy üveglap. És ez a réteg a Transzfogaras túrám végén még nem volt ott, és még hónapokkal utána sem! Tehát annál tartósabb hőterhelést kapott valahol.
A belső oldal rozsdás, és alatta üveges. Számomra teljesen egyértelmű, hogy a külső oldal csiszolta be ezt a ferde síkot a betétekbe. Az pedig csak akkor fordulhat elő, ha nem ment vissza a nyereg középre, és a külső betétek folyamatosan hozzáértek a tárcsához. Nem látok más magyarázatot egyelőre. A vezető csapokon a ráégett zsír nem hagyta beállni a nyerget, innen indult ki az egész probléma.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 10:09:53 // 37234
Így visszagondolva, igen, ez így nem vicces, hogy autópályán nagyobb tempóról nekem kellett észrevenni, hogy valami nem oké. Aztán az egyik márkaszervizes telefonon megnyugtatott, hogy csak morog, használjam nyugodtan, attól még rendben működik. XD Működött egy lópikulát. Mi van ha elmegyek így Transzfogarasozni? A Giulia mellesleg soha nem fogja fékpedál puhulással jelezni ha baj van, mivel egy szimulátor dolgozik a pedál alatt. Elfogy az első fék, elmelegszik, itt nincs visszajelzés csak amikor már nem áll meg....Szerintem full felelőtlen hozzáállás ilyen szinten hárítani a fékproblémákat.
RomeoOne2024-09-23 09:03:00 // 37233
Sztem semmi nem deformálhatja, ami nem közvetlenül a fék szerkezetet éri. Jól néznénk ki, ha egy kátyú odavágna a féknek... Az legfeljebb a gumit, meg a felnit pusztítja el.

Sztem még a féltengely is hamarabb károsodik, mint a fék. A fék oda van rögzítve az agyra, azt köszöni szépen jól van, amíg nem vered oldalról úgy oda egy padkához a felnit, hogy még a tárcsát és letöri.
SD2024-09-23 06:21:12 // 37232
A brutál fékezésről eszembe jut mikor a tanpályán 30-ről 5m alatt megállt a gép, aszfalton:)

De szerintem ez még nem lehet brutál fékezés, inkább olyan lenne az hogy pl: belefékezel egy kátyúba és ott ránt akkorát a szerkezeten ami már deformációt okozhat.

Azért ha egy városi satufék elgörbíteni a féket baj lenne.
Kazes☻2024-09-22 21:43:06 // 37231
Hogyan is tudná, ha egyszer aprómajom?! ,)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 18:33:34 // 37230
Ez a tengelyhez közelebbi széle felé billent a külső "passzív" oldalon.
Shadin2024-09-22 16:58:06 // 37229
Meg a VW konszern kicsit brutál vasai is elől úszónyerges nagyfékkel vannak szerelve.
34x mm-es S-es Audi-k, meg Golf GTI-k
RomeoOne2024-09-22 16:23:36 // 37228
Még egy érv neked a QV fékre. Az hátul is 4 dugattyús :D

Amúgy érdemes lehet megnézni hogy oldják meg ezt az M-es BMW-knél, mert ott még az M5-nek is uszónyerges féke van hátul.
Shadin2024-09-22 16:21:26 // 37227
Én úgy tudom ill. gondolom, hogy az úszónyerges fék esetén a betétek "trapéz" kopása nem ritka eset, elég egy pici vezetőtengely lógás v. nyeregdeformáció egy-egy brutál fékezés után és máris a tengelyirányban kijjebb lévő részét fogja jobban nyomni. Ez némileg igazolná azt is, hogy miért nem tudott rendesen "úszni" a nyereg.
SD2024-09-22 16:12:21 // 37226
Láttunk már félre kopott betétet de akkor fék tisztítás és karbantartás kell neki?
Na itt jón az aprómajom teóriám:) aki ezt ósszeszerelte, aztán szervizelte, az azt sem tudta merre van arccal elöre:/
Kazes☻2024-09-22 16:04:56 // 37225
Akkor ez szerviz hiba... szerintem, hisz benne szokott lenni a kötelező szervizben az átvizsgálás, vagy minimum szemrevételezés... nyilvánvaló, hogy ez utóbbi sem történt meg, mert azért csak észrevette volna a szerelő! 🤔
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 15:46:16 // 37224
No és még adalék és teljes analízis. Tolómérővel végigmértem a betéteket. Mindegyik félre van kopva, a külső széle és a belső széle közt 0.7mm van. Tehát keresztben álltak a betétek a nyeregben! Ez is erősíti a teóriát, mivel az úszónyereg nem "úszott" megfelelően, nem párhuzamosította ki magát.
Mindkét külső betét menetirány szerinti eleje, és az alja felé van kopva. Kb egyformán kopott félre, valamilyen mechanikai sajátosság miatt így billen be, a betét eleje, alsó széle felé. Tök egyformák, csak a kopás mértékében van 2 tized különbség.
A külső betétek a megragadt nyereg miatt beállhattak így, aztán a konzolban is beragadhatott a vezető fül (a két külső betét nehezen is jött ki!). A belső betétek pedig csak hozzá koptak erős fékezésekkor.
Ha nagyot fékeztem, kénytelen volt bebillenni a belső betét is. Ha kisebbet, akkor a belsők még párhuzamosan álltak, így a belső betétek teteje kisebb fékezésnél nem ért a tárcsához. BINGÓ. Teljesen minden ezt a diagnózist támasztja alá.
Mindenki aki meghajtotta hegyen, szerpentinen, bárhol az autót, hőterhelést adott a fékeknek, szerintem ellenőrizze, ellenőriztesse a csúszkákat! A kenőanyag ami ott van, ráég.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 14:49:56 // 37223
Nos a google lens segítségével találtam hasonló eseteket, mint az én féktárcsáim. Több fórumon azt írják, hogy okozhatja a csúszkák ragadása ezt a rozsdásodást. Megmagyarázná, hogy miért csak hátul. És valóban rászáradt valami volt a csúszkákon kenőanyag helyett. Lehet hogy a külső oldalt odahúzta fékezéskor, majd az nem ment vissza rendesen. Ezért néz ki kívül másképp, mint belül. Kívül inkább égett, üveges a felület, belül rozsdás. Mintha kívül mindig hozzáérne a betét, belül sosem. És ezért kívül minden megállás nyoma is látszik, mert a folyamatos kontakt miatt forró fékkel megállok, ha nem húzom be a kéziféket, akkor is kontaktban van a tárcsával a betét, és odasül. Kívül ezért látszik ezer pozícióban a fékbetétek nyoma.
Valószínűleg ez a rendellenes működés megborította a fékerő szabályzást is. Tolta a hátsó betéteket, és a féloldalt ragadt úszó nyereg miatt elmaradt a kezdeti fékhatás. Mire eléggé szorított volna, már billent az autó előre, és el is vette a fékerőt hátul. Ezért bólintott nekem akkorát.
Így valóban sosem működött igazán a hátsó fék. Kívül égetett, belül nem fogott időben, majd el is vette a fékerőt az autó előre billenése miatt.
Ez a diagnózisom jelenleg, szarul lett összerakva a gyárban, nem más itt a probléma.
Liquid2024-09-22 14:40:40 // 37222
amúgy a Tonale szerintem is racionálisabb választás anyataxinak meg általában rohangálósnak, már csak a mérete miatt is, de ugye az ilyen dolgokat a tetszik-nem tetszik felül tudja írni :)
Liquid2024-09-22 14:38:31 // 37221
Én mindenből kihozom a maximumot :) 10.6 volt az átlaga mikor megvettem, helyköziben 10 alatt is elmegy. A 11-13 azt jelenti hogy 150-170, úgy általában digitális gázpedál kezelés :)
SD2024-09-22 14:08:59 // 37220
meg az 5m szervíz még utána:)
SD2024-09-22 13:23:14 // 37219
A QV 16-bó megvan:D Ovibajárni RTFL:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 11:25:23 // 37218
Nem hinném hogy a betét gond, bár közrejátszhat a rosszabb hőlvezetés. Nem tudom, tényleg. Remélem most összeraktam egy jobbat. Nagyon harapós most, de nem tudom hogy csak azért érzem mert fog hátul is, vagy tényleg sosem volt ilyen a fékem.A nem Q tuljoknak javaslom, hogy ha van affinitásuk, kerékcserekor vegyék ki a csúszkákat, töröljék le a rászáradt gyári kenőanayagot, és tegyenek oda valamit ami ken is némileg.
RomeoOne2024-09-22 11:14:16 // 37217
De akkor ezek alapján nem a rézmentes, USA szabvány betét a gond, hanem a tárcsa.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 11:09:53 // 37216
A betét ugyanaz elöl-hátul. A tárcsa elöl Brembo high carbon, hátul Ate. Ezért gyanakszom tárcsa hibára. A programmal semmi gond, nem volt elkopva a betét, a tárcsában is bőven volna még anyagvastagság. A sztenderdek csak sztenderdek, a szürkeöntvény is csak szürkeöntvény. Aztán ki tudja, hogy valójában az egyik kínai, másik török, milyen gyártásközi baki csúszott be. 2020-ban volt visszahívás a hátsó féktárcsákra pl. Nem sok autót érintett, de átment gyártásközi ellenőrzésen simán egy sorozat rossz tárcsa.
RomeoOne2024-09-22 10:49:02 // 37215
Elég egyértelműen anyaghibának tűnik. De akkor miért nem érinti az elsőket? Ott más anyagot használnak? Más a beszállító és nem ugyanazokat a sztenderdeket használja, mert nem gyárt az USA piacra és nem kell oda is megfelelnie?
Vagy ha ugyanaz az anyag, akkor mégiscsak a hátsó fék "programjával" van valami gond
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 10:43:12 // 37214
Passz. Az hülyeség, hogy hátul nem dolgozik a fék, ezért rozsdásodhat. Egy sima városi mászkálás után is meleg a tárcsa, dolgozik. Elöl forróbb, nyilván és logikusan az fog inkább. Az autó hosszan sosem állt (max egy hét). Télen kéziféket nem használok. Az autó sózott utat egy métert sem látott, esőt se gyakran. Fedett helyen áll.

Az eredmény 32e km után:

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.