Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2024-11-08 12:10:19 // 37761
Amúgy meg ez nagyon az én világom. XD
Giuntini2024-11-08 10:22:25 // 37759
Nálam ezek közül még mindig a Testarossa hangja a legszebb zene!
Sajnos nincs itt a 250 GT Lusso hangja, szerintem az mindent visz!
SD2024-11-07 21:34:49 // 37758
megfáradt a szorzótábla:D
RomeoOne2024-11-07 19:58:44 // 37757
A 33 Stradale V8-asa:
RomeoOne2024-11-07 19:54:23 // 37756
Nem matekolt a matek? :DDD
SD2024-11-07 17:35:21 // 37755
lol 250 az :D
SD2024-11-07 17:34:40 // 37754
Azért a 3literes V12 is faintos lehet, meg szervízelni :D:D:D
Akkor 500ccm/dugó hogyhogy nem a 2000-es motor:)
Tehát nem csak 6000 lehet egy V12:)))
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-07 15:01:04 // 37752
A beteg fülemnek a kis v6-os Dino kéne XD Abban hallok legtöbb mechanika hangot. Az újabb gépek.. ugyan. Műhang :-)))
SD2024-11-07 13:00:08 // 37751
azon gondolkozom miért rúg oda neki rögtön hidegen..
persze ugye itt gondolom a szivató sem automata, és hogy ne fulladjon le..
meg lehet a benzin hamarabb megkeni a hengerfalat mint az olaj?

A ferrarik eleve így indulnak, vagy az csak színház? Vagy mert hogy mennyire ciki ha visszafullad egy ferrari?:D 348?:D
SD2024-11-07 12:52:16 // 37750
Én eleinte, rögtön fékkel indítottam lássam problémázik-e.
Mostanában már max melegen indítom így.

Párszor amúgy beejtette a fékpedált, de gondolom mert vagy nem nyomtam eléggé vagy korán vagy későn nyomtam le.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-07 09:53:30 // 37749
Igazából ugyanez történik. A gombot megnyomod, az üzemanyag pumpa dolgozik egyet. Mikor abbahagyja a mindenféle hangokat, lehet a motort indítani. Sose csináltam másképp, teljesen egyértelmű.
RomeoOne2024-11-07 08:04:57 // 37748
De, az felel meg annak, mint ha az elfordítós kulccsal előbb a gyújtást adnád rá, majd aztán indítod. Ha egyből fék mellett startolsz az olyan, mint ha nulláról egyből indítózásig tekernéd a kulcsot.
SD2024-11-06 19:34:34 // 37747
ez a klasszik indítás:) szerintem kevésbé terheli az elektromos hálózatot és a kapcsolódó deviceket:)
Shadin2024-11-06 19:11:23 // 37746
Azt úgy is kell, nem? Előbb gyújtás,majd ha lenyugodott, akkor fékkel...
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 18:36:03 // 37745
Ez igaz, sajna a 159-em zárhídja 5 évesen gatya volt, le kellett kezelnem, festenem. A vezetékekkel is volt baj, egész más minőség mint anno a 146 vezetékelése. A műanyagok..na arra én is kiváncsi leszek, mert a Giuliában a fél motor az :-) Nem örülök ezeknek én sem, de a másik oldalról a nagyszilárdságú acélok a kaszniban, a modern futómű tervezés, nagyon jó dolgokat adnak ki.
Továbbra is a Giuliettát érzem olyan középútnak, ami még talán nem fog összedőlni 20 évesen sem, már kategóriákkal jobban megtervezett futóműve és sokkal sokkal merevebb kasznija van, mint bármely elődnek. Még viszonylag kevés a motorban a műanyag, és az önpusztító megoldás.
SD2024-11-06 18:21:31 // 37744
én úgy gondolom az MA programja addig más:)
Meg mostanában már mindig előbb fék nélkül adok gyújtást utána csak a tűz:D
Mint régen a 155-ben:)
RomeoOne2024-11-06 18:16:26 // 37743
sírok sebességbe tenni míg nem ejti a fordulatot

Mondjuk ez is csak önszivatás, mint amit a villanynál lerítál lentebb, értelme meg semmi :D Nincs lényegi összefüggés aközött, hogy az EU-s előírások miatt hamar be kell fűtenie a katit meg aközött, hogy elindulhatsz-e már. Vársz 5 mp-et, amíg beolajozza magát és mehet is sebességbe.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 17:51:02 // 37742
Szerintem igen, csak esetleg szoftver csere is kell. Egyébként minek? Én nagyobb féket nem raknék már fel, elég keményet fog ez így is, bőven elég a Veloce "nagy" fék. Nekem nagyon tetszik a mostani mart tárcsás kombóval, olyan kis precíz. Egy QV féket meg ha elpályanapozok, csak sokkal drágább cserélni XD
SD2024-11-06 17:44:22 // 37741
igen ez nekem is dilemma volt hogy ez milyen dolog..
de végül is ezért is eset rá a szunyogirtó lámpa is....
ja... agyonbonyolított, sírok sebességbe tenni míg nem ejti a fordulatot de most percekig járatni egy garázsból kiállásért:D

hát azóta kevesebb esetben állok ki:D
vagy ha tudom ott van dolgom addig nem állok be..
Piritu - 1.000.0002024-11-06 16:10:20 // 37740
Azért azok bonyolultsága - akár csak elektronika terén - messze volt ezektől. Ha jól emlékszem már a 159-ben is tíz feletti számítógép volt. Nem beszélve a "környezetbarát" anyagokról amiből majd a NOS is elporlad a raktárban...
Piritu - 1.000.0002024-11-06 16:06:59 // 37739
A kérdés az volt hogy elgurul-e és meg tudod-e állítani. Nem gurul el.
A mechanikus pöcköt meg nem fogod a kocsi alá mászva csak azért kiakasztani hogy elgurulhasson :-)

Amúgy nekem a kéziféket is behúzza...
Pont ez volt a gondom anno hogy ha nem indítom el a motort nem tudom a kocsit a garázsban 10-20-30 centit odébb tolni.
SD2024-11-06 16:00:28 // 37738
de akkor a QV fék ráakaszt és kész? jó ilyen bizbaszok távtartók meg hubok.. de hogy a belét nem kell bántani?
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 15:51:21 // 37737
A főfékcucc is benne van a komplett modulban. Ez egy cucc az egész, Continental MK C1.
SD2024-11-06 15:37:28 // 37736
megnéznéd hogy a QV és 2.0 főfékcucc PnP-e?
ha netán.. pont erre az infóra lenne szükségem?:D
SD2024-11-06 15:36:25 // 37735
vagy gondolni hogy lehet hogy így van:D
SD2024-11-06 15:36:10 // 37734
ezt azért megnyugtató tudni:)
SD2024-11-06 15:35:53 // 37733
igen de van egy vész pöcök azzal ki lehet tenni üresbe, pl ha menteni kell vagy ilyen, de úgy mechanikailag van oldva a park.. szóval onnan nem fogja max a kézi..

meg akkor a villany fallback:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 15:04:51 // 37732
Igen, vész üzemben hagyományos fékként működik. Jóval nagyobb a főfékhenger mint a normális, pont emiatt. Itt nincs fékszervo, szóval ha elszáll az elektromos rész, akkor izomból kell fékezni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 15:03:11 // 37731
Lesz az, a 90-es, 2000-res évek eleji prémiumokra is már ez volt a mondás, csak sok gurul még. Olcsó hobbi ezután se lesz az oldtimerezés.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 14:49:39 // 37730
Szerintem nem bonyolultabb mechanikailag mint egy ABS kocka. Kompakt, letisztult megoldás. Jópár szolenoid van benne az tuti.
Piritu - 1.000.0002024-11-06 14:34:44 // 37729
Nekem automatikusan P-be teszi ha leveszem a gyújtást…
SD2024-11-06 14:25:31 // 37728
Na pont ezen gondolkoztam ha somehow berakom üresbe kézifék nélkül elgurul a fax-ba ?:D vagy meg bírom állítani akkor is ha nincs rajt gyújtás?

De ha van vész üzemmód akkor az megfelel a szervótlan féknek ami meg müxik hardveresen?
Piritu - 1.000.0002024-11-06 14:24:11 // 37727
Bár egyre kevesebb a remény hogy a mostani autókból oldtimer lesz :-(
Piritu - 1.000.0002024-11-06 13:45:16 // 37726
Oldtimerként egy álom lesz javítani / életben tartani :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 13:41:28 // 37725
Utánaolvastam, mert pár dolog ellentmondásos volt. Pl. hogy én csak hidraulikát láttam elöl, semmi elektronikát. Szóval a féknyergek sima hidraulikus nyergek. Az egész IBS rendszer az a kis gyösz amit SD belinkelt lentebb. Abból kimegy nyergenként egy fékcső, és ennyi. Minden a központi egységben van.
A működési séma kb ez:


Tehát a fékpedál a főfékhengerrel összeköttetésben van, de valójában a fék nyomást normál működésnél nem lábbal hozzuk létre. A képen a vészhelyzeti működés van pirossal, vagyis olyankor sima normál fékként is tud működni, ilyenkor a főfékhenger hozza létre a nyomást.

A normál működéshez a főfékhengeren van egy pedál pozíció szezor, és a pozíció és a program függvényében az M motor hozza létre és modulálja a féknyomást. A pedál felé pedig átkapcsolnak a szelepek és a főfékhenger olajnyomása csak a pedálérzetet hozza létre. Ha jól értelmezem. Vagyis normál működésnél a főfékhenger maga a pedál szimulátor, annak a nyomását állítgatja, miközben a valódi féknyomást a motor hozza létre a pedál pozíció függvényében. Illetve ez egyben ABS és minden is, mert kerekenként tudja villámgyorsan kivezérelni a nyomást, lényegében függetlenül attól, hogy ráléptünk a fékre, vagy nem.

Egy hagyományos abs-es autónál is van abs pumpa, ami képes valamennyi nyomást létrehozni, így alkalmasak ESP és eLSD fukciókra is. Ez egy lépéssel tovább megy, maga az elektromos munkahenger hozza létre a teljes nyomást, és vezérel minden féket egyenként a teljes fékerő tartományban. Így a rendszer elvileg sokkal gyorsabb, és igazából egyszerűbb, kompaktabb. Az ABS, ESP, eLSD funkciókat az ecu intézi, ez a rendszer pedig a négy kimenetén épp olyan funkciót lát el, amit a program mond neki.
SD2024-11-06 13:09:28 // 37724
Xbox:D
RomeoOne2024-11-06 11:38:40 // 37723
De amúgy mi adja a pedál ellentartását, mivel szabályozza az ellenerőt, az érzetet? Mármint hogy néz ki a szerkezet? Valami hidraulikus hengert nyomogatsz, aminek a nyílását növeli/csökkenti egy villanymotor és ettől lesz könnyebb/nehezebb nyomni a pedált? Vagy mi?
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-05 20:26:00 // 37722
Hogy még szörnyűbb legyen, a brake by wire rendszerek pedal feel emulátort használnak..Szimulálja a fékpedál érzetet. Vagyis itt is egy szoftver kérdése, hogy fékezéskor mit érzel a talpaf alatt.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-05 20:22:22 // 37721
Mert miért? Az alap és Veloce fékrendszer is ugyanaz, és ha változik valami, pl sport betét, mart, fúrt tárcsa, ugyanúgy működnie kell. Egy visszacsatolt szabályozó kör., aminek önmagától is működni kell változó körülmények között is, hisz biztonsági rendszer. Plusz van neki programja, ami sokmindent konfigurál, pl a dugattyúk alap helyzetét is, és a fékpedál mozgás vs dugattyú mozgást is.. Nyilván a Q fék szoftvere kicsit biztosan más, de alapvetően a működés ugyanaz, max más paraméterezéssel.
A nyereg pedig elsődlegesen villany, úgyhogy úgy vezérel különféle nyergeket, ahogy egy mozgásvezérlő különböző motorokat.
SD2024-11-05 19:50:53 // 37720
Csak azt próbálom megérteni, hogy szabályoz egy ugyan azon rendszer más méretű és űrtartalmú féknyergeket.

Pl: mennyit kell visszavenni a nyomásból ha megcsúszik egy kerék, vagy mennyi menjen előre és hátra?

Stb.
SD2024-11-05 14:52:50 // 37718
Létezik az hogy a QV és a 2.0 Giulia főfékhenger és ABS kocka ugyan az a típus méret minden?

2.0 master cylinder

2.0 master cylinder

2.9 master cylinder
SD2024-11-05 12:57:40 // 37717
Mentem ma valami Merci mögött:D:D:D Erre azt látom nyitogajta a hátsó jel mögé rejtett kamerát, menet közben:D:D:D

Nem tudom valami 360-as kamera lehetett ami aktiválta, vagy a gépet sasolta ?:D:D:D
Shadin2024-11-04 17:05:19 // 37716
Persze hogy már szubjektív dolgokról van szó, de amit leírtam attól még nem ellenszenves az autó ill. nem utálom, csak helyre kellett tegyük egymást agyban. Nincs sok tapasztalatom régi Alfában, a legmeghatározóbb számomra a 159 volt minden verzióban, viszont ha a 164 2.0 V6TB Super-t teszem a képletbe, akkor kijön a matek amit Te is mondasz, az sem egy vadállat volt, hanem egy rohadtul kényelmes és mellesleg erős hajó.
A 145, 156, 159 egy kemény pattogós autó volt a 164-hez képest. A Giu is sokkal finomabb jószág hozzájuk képest, ezeket nem vitatom.

ui.: Race módban a fék is N módban marad a pedáltérképpel együtt, és D-ben kéziben rendesen lehet vele csapatni, jobban is mint ami nekem való :-D
RomeoOne2024-11-04 16:46:33 // 37715
Ez nem ennyire bonyolult, inkább csak te bonyolítod túl :D
SD2024-11-04 16:36:33 // 37714
Ami nekem feltűnő hogy valóban a nyomaték elosztás maga az egész autó, nagyon okos.
Lehet szentségtörés de Tesla-t vezetve az fogalmazódott meg bennem hogy miért nem minden autó ilyen már:D

Viszont visszaülve a Giuliába nem a kőkorszaki érzés hanem a ultimate feeling ami fogad, amit nagyon hosszan szeretnék még megeőrizni..

Tesla-val ez az állandó matek valami borzasztó, a hány km, a hány kW, a brutto akku nettoa, és annak a degradált százalékát váltsd fejben kw-ra közben keress töltő pontot amit a mefelelő app-ban ellenőrzizz hogy menyi lesz ft/kW ami AC vagy DC ami most akkor mi a jó neki mi a nem:D:D:D akksi töltés finomhangolása app-ból hogy addigra legyen kész mikor indulsz mert akkor bele tudod alkudni a töltésbe a felfűtést is:D:D:D

Ez valami kegyetlen, tényleg olyan excel megy a fejemben:D:D:D
Meg fog erősödni a számolókám:D:D:D
Ja és erre jön még rá a km alapú casco, annak a pontszámozása meg a villanyszámla átalányba hogy akkor az mennyi legyen.. ez így egy hónap alatt:D:D:D


Ezzel szemben mikor beűlök a Giuliába:
- hány pötty üzemanyagunk van?
- hány pötty az olajhőfok?:D

Manuál aztán had szóljon:D
Azért így megélni ezt a modern és elképesztő világot, és közben benne élsz a régen minden jobb volt -ban még:D:D:D De úgy hogy azok már simán hardveresen mennek amit ugyan így ha valakinek elmagyarázol alfásként a fejét fogja:D:D:D
Mert ugye mit számolsz fejben csak már észre sem veszed:
- a megfelelő üzemanyag kút és benzin
- a gumihőmérséklet van-e nincs-e
- a nyomás, és időjárás
- mikor melegedett be épp a motor, mikor meleg már a hajtás is?:D
- ne felejtsem rátenni a klímát is azért menetenként egyszer legalább, de lehetőleg mikor már meleg a motor..:D
- mmmm nem tom:D
Kazes☻2024-11-04 16:36:20 // 37713
Szuper! XD
Akkor még nézz be erőforrásba... ;)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-04 15:47:21 // 37712
Zöld átállás, zöld jövő, hqaasonló zöldségek... pont a Giulia ne lenne zöld? XD Különben is megfigyeltem, hogy a Giulettával állandóan pirosat kapok lámpánál, ezzel meg zöldet. XDDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.