Shadin2024-11-15 08:16:03 // 37828
Fék és pedál N-ben marad, difi meg open kell legyen nem, különben mi értelme?
SD2024-11-15 01:53:58 // 37827
Racse módnál holntartunk?
Továbbra is:
- motor váltó N módban
-ediff off?
Tehát egy picit lomhább open diff van R-ben eza tudomány mai állása szerint amax.
Kb. Mint azakkusaru reset?
Továbbra is:
- motor váltó N módban
-ediff off?
Tehát egy picit lomhább open diff van R-ben eza tudomány mai állása szerint amax.
Kb. Mint azakkusaru reset?
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-14 18:36:50 // 37826
Négyesben...a rutin beszél belőlem. Ennek a négyes az kb 6-os XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-14 18:36:00 // 37825
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-14 18:35:44 // 37824
Én is megtaláltam az eTunerses bejegyzést.
[img1]
Ott látszik, hogy MY21-nél simán elveszi a gázt 4000 fölött. Mondjuk ez a mérés nekem nem teljesen oké, de az részlet kérdés. A lényeg, hogy a gázpedál állás manipulálva van a 21-es modellben. A turbónyomás 1.2Bar. Szerintem 1.4-ig az felvihető, az előgyújtás korrekciójával, a gázpedál végig max-ra és ennyi. Esetleg ha nyomaték limiter fogja, azt feljebb kell piszkálni. Nekem érdekes az is, hogy 0.9 a max lambda, ennyi erővel 1 is lehetne. Vagy 1.1 XD A 280 ló sima liba, :-)
Kéne csinálni szebb, nagyobb felbontású mérést, mondjuk 4-esben autópályán, és onnan visszafejthető minden.
És kéne egy Damos file is.
[img1]
Ott látszik, hogy MY21-nél simán elveszi a gázt 4000 fölött. Mondjuk ez a mérés nekem nem teljesen oké, de az részlet kérdés. A lényeg, hogy a gázpedál állás manipulálva van a 21-es modellben. A turbónyomás 1.2Bar. Szerintem 1.4-ig az felvihető, az előgyújtás korrekciójával, a gázpedál végig max-ra és ennyi. Esetleg ha nyomaték limiter fogja, azt feljebb kell piszkálni. Nekem érdekes az is, hogy 0.9 a max lambda, ennyi erővel 1 is lehetne. Vagy 1.1 XD A 280 ló sima liba, :-)
Kéne csinálni szebb, nagyobb felbontású mérést, mondjuk 4-esben autópályán, és onnan visszafejthető minden.
És kéne egy Damos file is.
Shadin2024-11-14 18:31:37 // 37823
Pesten csinálják, beszéltem velük, ill. csadó Bencét (is) kereshetjük Etuners témában.
Emlékeim szerint 450EUR az Etuners és ~550EUR körül a Squadra talán.
Emlékeim szerint 450EUR az Etuners és ~550EUR körül a Squadra talán.
SD2024-11-14 17:50:26 // 37822
Etuners-nek van Squadra telepítési joga magyarországon.
De van Etuners chip is 300-315 lóra mojndja.
És tud bele még extrákat rakni, start/stop kilövése, stb.
De van Etuners chip is 300-315 lóra mojndja.
És tud bele még extrákat rakni, start/stop kilövése, stb.
Piritu - 1.000.0002024-11-14 10:21:53 // 37821
Giuseppe-t kérdezd meg!
Shadin2024-11-14 09:41:48 // 37820
Én csak tervezem, beszéltem a Squadra tuningosokkal kint, ill. két céggel itthon, LAChip és Ecotuning. A MY19-tól, ami nekem is van, GPF-es az autó, kivették az első dobot és variáltak a turbóval is. Senki nem javasolja 280 fölé, de sztem hátsó keréken az is jó.
Miután ez a motor kizárólag szoftveresen van butítva, így a motornak sztem pont jó, ha visszakapja ami neki jár. LAChip ~130, Eco ~160, ebben a mérések is benne vannak. LAChip tud váltót is írni, ha az Alfa OBD-n keresztül hozzáfér az SW-hez.
Ugyanezen szériás Veloce-k is kevesebbet tudnak gyárilag padon, mint pl. a 2017-esek.
Szóval egy szép 280 padon az pont jó lenne. Én meg merném kozkáztatni, hogy inkább a LE lenne az érdekes és nem a Nm-t nyomni a csillagos égig, alacsonyabb fordulaton a nyomaték tök elég, fordulaton veszik el az erő szerintem.
Miután ez a motor kizárólag szoftveresen van butítva, így a motornak sztem pont jó, ha visszakapja ami neki jár. LAChip ~130, Eco ~160, ebben a mérések is benne vannak. LAChip tud váltót is írni, ha az Alfa OBD-n keresztül hozzáfér az SW-hez.
Ugyanezen szériás Veloce-k is kevesebbet tudnak gyárilag padon, mint pl. a 2017-esek.
Szóval egy szép 280 padon az pont jó lenne. Én meg merném kozkáztatni, hogy inkább a LE lenne az érdekes és nem a Nm-t nyomni a csillagos égig, alacsonyabb fordulaton a nyomaték tök elég, fordulaton veszik el az erő szerintem.
grandios2024-11-13 22:52:09 // 37819
Sziasztok, van egy 2021es Giulia Super 200LE rwd-m és lenne hozzá tiszta szoftveres tuning kb 280-300 LE-re. Van valakinek ilyen, tapasztalata, elönye, hátránya? Köszi
SD2024-11-13 18:24:03 // 37818
Hmm de ha fólia, akkor hogy védi a belső részeket vagy hol van vége?
Nem lehet hogy egy vastag lakk réteg ami fóliaként válik le ha megmakkan?
Nem lehet hogy egy vastag lakk réteg ami fóliaként válik le ha megmakkan?
SD2024-11-13 18:22:57 // 37816
jaaa nem vetted le a védő fóliát róla?:D
quash2024-11-13 16:34:11 // 37815
Ez nem biztos hogy lakk! Sokkal vastagabb, és van egy kicsi pereme is.
Érezhetően is fólia szerű, + így is hivatkozott rá pl. festékboltos is.
Érezhetően is fólia szerű, + így is hivatkozott rá pl. festékboltos is.
SD2024-11-13 16:33:39 // 37814
Nekem még a nyári van fent a játszós P-Zero, erre 3-asban autópályán eltekeri a mai nyálkás időben :D:D:D 100 körül:D:D:D ez nem teljesen biztonságos igy:D
De a hétvégi vezetéstechnikai teréning előtt nem akarom levenni még:D
De a hétvégi vezetéstechnikai teréning előtt nem akarom levenni még:D
SD2024-11-13 16:32:25 // 37813
igen ha a lakk megsérül akkor a sós víz kikezdi az alu-t és nyomja fel végig a lakkot, azt látod fóliának
quash2024-11-13 16:27:19 // 37812
Nekem csak ilyen van, téli és nyári is.
Amit most lakkozunk azt vettem a kocsival együtt, kb. másfél éves korában.
Akkor már voltak rajta ilyen sérülések, de lényegesen kevésbé látványosan.
Ebből lett a téli kerék.
Vettem még egy szettet, vadi újonnan (200e alatt!, számlásan!), abból lett a nyári.
Most lesz 3 éve hogy megvan Giu, tehát kb. 3 nyarat mentem vele, de nekem semmi baja nincsen!
Ezek attól csúnyulnak meg szerintem ha kap ütést, sérülést az a fólia ami a nem festett hanem CNC-ezt alut védi. Ha az nem sérül akkor no problem.
~3 év után, kicsit koszosan:
Amit most lakkozunk azt vettem a kocsival együtt, kb. másfél éves korában.
Akkor már voltak rajta ilyen sérülések, de lényegesen kevésbé látványosan.
Ebből lett a téli kerék.
Vettem még egy szettet, vadi újonnan (200e alatt!, számlásan!), abból lett a nyári.
Most lesz 3 éve hogy megvan Giu, tehát kb. 3 nyarat mentem vele, de nekem semmi baja nincsen!
Ezek attól csúnyulnak meg szerintem ha kap ütést, sérülést az a fólia ami a nem festett hanem CNC-ezt alut védi. Ha az nem sérül akkor no problem.
~3 év után, kicsit koszosan:
Shadin2024-11-13 16:08:07 // 37811
Az én játszós autómat vitte a fiam, a GT-t meg még annyira sem akarom télen használni mint a Giulia-t.
Shadin2024-11-13 16:07:18 // 37810
Én ilyen felnit épségben még nem láttam, tetszik, de nem mertem megvenni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 15:49:28 // 37809
Jó hogy nekem is ilyen a téli :-) Viszont az autóm sót még nem látott, és remélem ez így is marad.
quash2024-11-13 15:24:13 // 37808
18"-as Luxury felni az igazi buli!
Vannak benne simán esztergált részek gyárilag, amik valami fólia szerű valamivel vannak gyárilag takarva/védve.
Ezt nagyon szépen el tudja rendezni a só! Bemegy alá, és nagyon rondán kezd kinézni az egész.
Itt már le van fullosan takarítva a felni.
Ez pedig már CNC után, lakkozás előtt.
Jók ezek a téli felni projektek! :D
A múlt hétvégén jutott eszembe hogy ezt így nem rakom fel már idén, ilyenkor találj embert aki rendbe rakja neked!
Végül nekem kellett előkészíteni (takarítás, be csiszolás), utána CNC, majd most ment a festőhöz egy lakkozásra.
Már most durva a különbség, úgy hogy a felniken karc kb. zéró, sérülés kb. zéró nem volt (egyen volt egy 2-3mm-es kacsi nyom), csak azért mert a fólia (nem tudom mi a pontos neve) alá bement a só.
Vannak benne simán esztergált részek gyárilag, amik valami fólia szerű valamivel vannak gyárilag takarva/védve.
Ezt nagyon szépen el tudja rendezni a só! Bemegy alá, és nagyon rondán kezd kinézni az egész.
Itt már le van fullosan takarítva a felni.
Ez pedig már CNC után, lakkozás előtt.
Jók ezek a téli felni projektek! :D
A múlt hétvégén jutott eszembe hogy ezt így nem rakom fel már idén, ilyenkor találj embert aki rendbe rakja neked!
Végül nekem kellett előkészíteni (takarítás, be csiszolás), utána CNC, majd most ment a festőhöz egy lakkozásra.
Már most durva a különbség, úgy hogy a felniken karc kb. zéró, sérülés kb. zéró nem volt (egyen volt egy 2-3mm-es kacsi nyom), csak azért mert a fólia (nem tudom mi a pontos neve) alá bement a só.
RomeoOne2024-11-13 14:35:38 // 37807
ETBE-set tankolok, nem etanolost, annak bírnia kell :D
Shadin2024-11-13 14:17:32 // 37806
Shadin2024-11-13 14:17:05 // 37805
Megromlik a nyál addig :-)
Én javíttattam a grafit 5 lyukas 18-as felniket (is), meg kaptak új kupakot is télre :-)
Én javíttattam a grafit 5 lyukas 18-as felniket (is), meg kaptak új kupakot is télre :-)
RomeoOne2024-11-13 13:58:11 // 37804
Tegnap még lemostam és feltankoltam a gépet. Most egy tankkal már kibírja sztem márciusig :(
Shadin2024-11-13 13:49:53 // 37803
Átérzem, egy sima körforgóra is rá kell készülni, különben kibaxik velem :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 12:45:35 // 37802
Illusztrálom a problémát .
Szerintem látszik a fejemen az elfojtott "baszódjmeg", hogy nyitnám a kormányszöget padlógáz mellett, és ordenáré mód belerondít. Nem fánkozni akarok, csak kicsit élvezni a RWD-t.
Szerintem látszik a fejemen az elfojtott "baszódjmeg", hogy nyitnám a kormányszöget padlógáz mellett, és ordenáré mód belerondít. Nem fánkozni akarok, csak kicsit élvezni a RWD-t.
Shadin2024-11-13 11:30:52 // 37801
Én is visszatettem gyárira, ki a fene akar ezzel fánkozni, meg megmurdelni? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 10:59:38 // 37800
Szerintentek ki fogom e bírni az 5 évet, hogy ne proxirendezzem át az esp-t a picsába végre? XD Aztán ha nem, feltekerem e az első fára? XD #nyárigumirulez-helybenelfordulez
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 19:29:07 // 37799
A környezetvédelmi motorgyilkos funkciókat én más kategóriába sorolom :-) Plusz bűne, hogy nagyon idegesít ha leáll a motor, ez az ultimate érvem.
De persze bizonyos szempontból igazad van :-)
De persze bizonyos szempontból igazad van :-)
G-MANN🍀2024-11-12 18:42:59 // 37798
Ég és föld a 25W és a 35W kanyarkövető. Sztm ez ÁLOM! Imádom én is.
RomeoOne2024-11-12 16:59:38 // 37797
Volt egy kollégám, aki vett egy új Opelt vmikor '19 táján.
A melóhelyen a bejárati kapunál van kártyaleolvasó, amihez odagurulsz, lehúzod az ablakod, leolvastatod és behajtasz (kifele ugyanígy). Na ez a fazon odaállta kártyaleolvasó mellé, kinyitotta az ajtót, valahogy kikászálódott, leolvasta a kártyát, majd visszaszállt és úgy be a kocsival.
Egyszer megkérdeztük, hogy mi a fenét csinál? Erre előadta, hogy utánanézett, hogy az ablakemelő szerkezet valami 10 ezres nagyságrendű le-fel húzásra van tervezve, az ajtók nyitása meg egy nagyságrenddel többre, szóval az új autónak ő nem húzogatja le az ablakát. Hát eszméletlenül röhögtünk rajta minden alkalommal :DDDDD
A melóhelyen a bejárati kapunál van kártyaleolvasó, amihez odagurulsz, lehúzod az ablakod, leolvastatod és behajtasz (kifele ugyanígy). Na ez a fazon odaállta kártyaleolvasó mellé, kinyitotta az ajtót, valahogy kikászálódott, leolvasta a kártyát, majd visszaszállt és úgy be a kocsival.
Egyszer megkérdeztük, hogy mi a fenét csinál? Erre előadta, hogy utánanézett, hogy az ablakemelő szerkezet valami 10 ezres nagyságrendű le-fel húzásra van tervezve, az ajtók nyitása meg egy nagyságrenddel többre, szóval az új autónak ő nem húzogatja le az ablakát. Hát eszméletlenül röhögtünk rajta minden alkalommal :DDDDD
Piritu - 1.000.0002024-11-12 15:18:45 // 37796
"Az kéne még, hogy minden alkatrészt egyenként kímélgessek. :-) "
- no akkor innen vezesd le az induláskor kinyomott startstoppot :-DD
- no akkor innen vezesd le az induláskor kinyomott startstoppot :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 12:15:15 // 37795
Na ilyeneken nem gondolkozok..Az kéne még, hogy minden alkatrészt egyenként kímélgessek. :-) Az ablakemelőt, a ventit, a fűtő csappantyúkat, a tükröket és szamtalan szervó által mozgatott izét. Nem illene hamar tönkremennie a használattól egyiknek sem, akkor sem ha műanyag a mechanika. Örökké pedig akkor sem bírja, ha kímélgetem. Nem ilyesmik szoktak tönkremenni, a vezetékelés, csatlakozók hamarabb megkotlanak.
Piritu - 1.000.0002024-11-12 11:27:38 // 37794
pl hogy nappal ne koptassa feleslegesen a szerkezetet. pl. Tour de Gardasee, az út fele alagút, ki/be mész és inkább égetem a lámpát folyamatosan, a kanyarfunkció nem kell, de ma reggel a ködben se kellett volna a kanyarkövetés.
aranytl2024-11-12 11:10:57 // 37793
S kanyarban előfordult már, hogy még jobbra világított, de már balra kellett nézni. Na az para volt, de amúgy a legjobb extra. Új értelmet nyert az éjszakai autózás.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 10:37:54 // 37792
Minek kikapcsolni? A Giuliettában sem használtam sosem azt a gombot :-)
Piritu - 1.000.0002024-11-12 10:28:40 // 37791
A Giuliettában még ki lehetett kapcsolni a kanyarkövetés a lámpában. Ez már modernebb és nem lehet…
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 09:48:15 // 37790
Dehogy dobom. Nem véletlenül kértem bele :-)
Vizes úton, sötétben eszméletlen király.
Véletlenül szervo rendeszert is láttam már vagy kettőt, ezért is kezdtem az Y tengely
kábelével a hibakeresést XD
Tetszik, hogy hozzáférhető a kerékdobból.
Vizes úton, sötétben eszméletlen király.
Véletlenül szervo rendeszert is láttam már vagy kettőt, ezért is kezdtem az Y tengely
kábelével a hibakeresést XD
Tetszik, hogy hozzáférhető a kerékdobból.
SD2024-11-12 00:43:02 // 37789
dobd ki belőle a kanyarkövetőt:)
a hülye extráknak a downgrade a sorsa:)
nem lehet kikötni?
a hülye extráknak a downgrade a sorsa:)
nem lehet kikötni?
RomeoOne2024-11-11 22:29:31 // 37788
Sztem is a legjobb. A 159-cel kapcsolatban nem tudom megállapítani, hogy csak azért volt soványabb, mert könnyen elégett a foncsor és mire már használtan hozzánk került, lecsökkent a fényereje vagy eredetileg sem volt a legerősebb. Pedig ott volt dedikált reflektor és még amellé billentette oda a xenon-t a fényszóró...
Ami még brutál, az az index led-je. Amikor 100 méterről a házfalon látom a narancs villogást, akkor mindig meglepődök, hogy ez hogy? Nem süti ki mások szemét? :DDD
Ami még brutál, az az index led-je. Amikor 100 méterről a házfalon látom a narancs villogást, akkor mindig meglepődök, hogy ez hogy? Nem süti ki mások szemét? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-11 20:58:37 // 37787
Igazából a legjobb lámpám ami valaha volt. USA tesztek is nagyon pozitívan értékelték, és váltóban jó is. Ezt a szintet egyik 35w-ow xenonom se tudta. A 159 messze nem tudta ezt, a Giulietta nem sokkal marad el .
Shadin2024-11-11 19:02:14 // 37786
Kezdem értékelni, hogy nincs jobbra balra nézelődős nagy xenon-om, ja meg hozzá fényszórómosó, meg magasságállító :-) Majd veszek bele madeinchina 35W-os xenon izzót. Ezt a bohóckodós LED gyújtogatós kanyarsegéd is olyan amit írtam korábban, van, de tök felesleges, sőt inkább ciki :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-11 18:16:42 // 37785
Nálam meg megjavult a kanyarkövető a múltkori piszkálástól. Három hete tünetmentes.
Bent a lámpatestben a xenon izzó alatti csatlakozó és a hozzá tartozó vezeték átmozgatásától megjavult. Vagyis kontakt hiba. Sokszor felteszem magamban a kérdést, hogy mennyire akarok én hosszú távon a 21. sz. autóipari minőségével küzdeni. Kár hogy ilyen rohadt jó ez az autó, könnyebb lenne a válasz. XD
Bent a lámpatestben a xenon izzó alatti csatlakozó és a hozzá tartozó vezeték átmozgatásától megjavult. Vagyis kontakt hiba. Sokszor felteszem magamban a kérdést, hogy mennyire akarok én hosszú távon a 21. sz. autóipari minőségével küzdeni. Kár hogy ilyen rohadt jó ez az autó, könnyebb lenne a válasz. XD
G-MANN🍀2024-11-11 18:03:44 // 37784
+1 gari szavazat!😊
Peti16V2024-11-10 23:46:29 // 37783
Köszönöm, én is remélem! Mindenképp beszámolok majd róla.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-10 21:48:48 // 37782
Remélem megoldódik gariban, majd írd meg hogy mi lett!
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-10 21:47:36 // 37781
Felesleges szerintem, mert D-ben jó. Persze lehet hogy az.ujabbak D- ben sem, nem tudom.
A váltási pontokon kívül egyébként nem sok minden változott, én egyéb különbséget nem éreztem. Hamarabb felváltanak az újabbak, kb ennyi. Tuti át lehet írni amúgy.
A hardver is változott 21-től áttételben és más a tengely ami a motorhoz csatlakozik.
Nem érzem a gondot a váltóval. Egy dsg biztos észrevétlenebb városban, azonban azokat pont városban nem használnám, a duplakuplungosok halála a kúszás, araszolás. Azt mind kuplung csúsztatásból oldják meg. Szóval nekem nagyon is tökéletes a "hagyomanyos" elavult automata, ami véletlenül sokkal alkalmasabb városi üzemre. A táblán kívül pedig pont elég gyors.
A váltási pontokon kívül egyébként nem sok minden változott, én egyéb különbséget nem éreztem. Hamarabb felváltanak az újabbak, kb ennyi. Tuti át lehet írni amúgy.
A hardver is változott 21-től áttételben és más a tengely ami a motorhoz csatlakozik.
Nem érzem a gondot a váltóval. Egy dsg biztos észrevétlenebb városban, azonban azokat pont városban nem használnám, a duplakuplungosok halála a kúszás, araszolás. Azt mind kuplung csúsztatásból oldják meg. Szóval nekem nagyon is tökéletes a "hagyomanyos" elavult automata, ami véletlenül sokkal alkalmasabb városi üzemre. A táblán kívül pedig pont elég gyors.
Shadin2024-11-10 20:59:46 // 37780
Csakúgy mint a motornál, itt is csak az aktuális iso kódú hw-t tudják kiolvasni ill. módosítani. Ha van tartalom azzal felülírják max. a sajátot. Itthon meg lehet kérdezni pl. a LAChip tuningosokat.
Shadin2024-11-10 20:54:21 // 37779
Az enyémben még be lehetett proxy-zni majd a menüben lett on/off lehetőség. Az újakban már nem így működik ezek szerint?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.