Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-07-06 20:37:11 // 2184
A céges 535d is így járt 150 ezernél :-))
Piritu - 1.000.0002012-07-06 20:19:32 // 2183
Nem jött be az 5 henger hangja, meg már nem is lehetett kapni újban :-DD
Piritu - 1.000.0002012-07-06 20:02:34 // 2182
A bömbi 320-ban 2,4-es motor van? :-OO
Piritu - 1.000.0002012-07-06 20:01:50 // 2181
Az általad említett dolognak semmi köze ahhoz, hogy hogyan megy :-P
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:56:09 // 2180
Nekem bejött :-))
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:55:34 // 2179
"320d ... dinamizmus tekeintetében talán tényleg jól eltalált autó" - hát nem igazán tudnánk a Párduccal megerősíteni ezt a tényt. 100-ig tényleg jól (el is) megy, de felette a német autópályán nem tudtak sokat felmutatni. A héten a két literes kormosokra "vadásztam" odakint. Egy ódi volt egyedül, akivel meggyűlt a bajom, de az füstölt, tehát dpf nélküli volt. No, ekkor futottuk a 231-et :-))
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:46:30 // 2178
"Mondjuk fene se tudja, hogy hány kilométer van a 4 éves kocsiban." induljunk ki abból, hogy aki ilyen kocsit vesz újonnan az használja. Évi 40-50ezret számolhatsz.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:45:32 // 2177
Ennyi az új is a maradék 2,0-ból. Valami félresiklott az eladóknál. :-(
A németeknél már van kevesebb, mint a feléért is :-)
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:23:44 // 2176
Mindezeket egyszer kell rendbe tenni és ahogy Peti mondja van egy jó autód. (egr-ed és szívósorod majd "lesz", az enyémnél is 200-nál jött elő a szívósor)
Megint csak a Spideremet tudom példaként hozni. Lassan mindent kicseréltem, csak hajtani kell. 15 év és 150 ezer km után szerintem természetes dolog, hogy kell a kocsira költeni.
A 166-os topikba érdemes beleolvasni, ott se fenékig tejfel az élet. Ha 159-ben gondolkodsz keress 2,0mjet-et. Már más a dpf rendszer, valószínűleg kevesebb gonddal.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 17:43:29 // 2175
...gyújtáskapcsoló, akku, kuplung ...
Azért van pár alkatrész abban is.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 15:52:27 // 2174
"Gondolkoztál már azon hogy miért adnak 3m-ért egy 9 mes autót 3-évesen?
Segitek, azért mert megette a kenyere javát..."
Valami hasonlóra próbáltam utalni az előbb.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 15:48:57 // 2173
Nem véletlenül nyomják a nepperek a "női/orvostulaj" dumát :-((

"...akkor veszek másikat...DE KIZÁRÓLAG NÉMETORSZÁGBAN!..." - kukkants be a Spider blogomba, én azt németből hoztam és már a vételárat ráköltöttem.
Szerintem egy használt autó nem véletlenül vehető meg olcsóbban, mint az új. Azért, mert költeni kell rá. Olyan nincs, hogy megveszem, oszt hajtom. Még 20 éves gófban sem. (Az viszont már más kérdés, hogy ami nincs benne, az nem romolhat el.) Ismerőseim éldegélnek ilyen kocsikkal és sokszor erejükön felül költenek rájuk.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 06:57:21 // 2172
Komolyan gondolja, hogy egy gyári felnit meg kell furkálni?? Barbárság!
Piritu - 1.000.0002012-07-06 06:54:52 // 2171
Erre is a gumisnak kellene tudnia válaszolni.
Az tuti, hogy amikor anno a Vectrát vettem a sok pódiumon állás miatt volt mindegyik kerékben három hosszanti "árok", az sose jött ki belőle, ki is cserélték a gumikat gariban.
Piritu - 1.000.0002012-07-05 09:15:50 // 2170
Nem lehet, hogy a felniből hiányzik a központosító gyűrű?
Piritu - 1.000.0002012-07-05 09:10:28 // 2169
A gumis történet kicsit fura.
Hol tanulta a szakmáját az a gumis, aki nem tudja megmondani, hogy miért üt/ráz a kerék? Hogyan lehet feltenni egy felnit, hogy hozzáér a fékhez? Szóval ezen a vonalon nem a kocsi lesz a hunyó :-(
A kettős tömegű gond meg legalább 200e km-re vall.
Klímásból is sok kókler van. azt hiszik, hogy vesznek egy gépet és már értenek is hozzá :-(
Piritu - 1.000.0002012-07-05 08:51:24 // 2168
Részvét :-(
Piritu - 1.000.0002012-07-05 07:27:04 // 2167
Éjjel megjöttünk németből. Az elmúlt két napban tartottunk némi "eligazítást" a német vasaknak az autópályán.
Közben 231-re javítottuk a GPS szerint a rekordot :-)))
Piritu - 1.000.0002012-07-01 22:03:44 // 2166
Hmmm, a Pók is fél-egy lityivel kevesebbet ivott az elmúlt három tankoláskor, mint eddig szokott :-)
Piritu - 1.000.0002012-07-01 20:26:54 // 2165
Az utóbbi időben egész érdekes fogyasztásokat produkál a Párduc. Ma Veszprémbe menet nyolvanegynéhány km kicsit több városival a végén 5,7. Hazafelé, gyakorlatilag országút 5,1 (!!). A múltkor Linztől hazáig nagyrészt autópályán 6,1 lett.
Lehet, hogy valaki belecsempészett egy csodamágnest?
Piritu - 1.000.0002012-07-01 06:59:35 // 2164
Jó nyaralást! :-)
Piritu - 1.000.0002012-06-30 14:56:36 // 2163
...vagy egyszerűen a szakadt gumiharmonika kicserélése :-)
Piritu - 1.000.0002012-06-30 13:36:33 // 2162
Akkor már két "bátor" ember van rajtam kívül. Már hárman nem félünk, hogy befagy a bowden :-DD
Piritu - 1.000.0002012-06-30 13:13:05 // 2161
Ha már megszólítottál, néhány észrevétel a cikkből:
"Az összes kötelező szerviz megtörtént az autón, a szervizfüzetben a márkaszerviz bélyegzőinek tanúsága mindez valóban meg is történt az autón. Reménykedjünk, hogy a pecsétek száma megegyezik az olajcserék számával..."
- A hangsúly szerintem a "reménykedjünk"-ön van. Ha nem vagy ott a márkaszervizben bármi megtörténhet. A bimmereinket úgy szervizelték néha, hogy el se hagyták a parkolónkat, nem is vette meg senki. A bérbeadó visszavitte őket. :-(

Fiat: "Akinek ilyen motorral szerelt autója van, a kocsi leparkolásakor mindenképpen a rögzítőféket használja. Ugyanis sokakkal előfordult már, hogy a még hibátlan autót este leállították, és szokás szerint sebességben hagyták, hogy ne guruljon el. Ilyenkor, ha az autó kicsit hátragurul, a főtengely forgásiránnyal ellentétes irányú mozgása simán át tudja ugrasztani az enyhén megnyúlt láncot. A reggeli indításnál pedig reccs...máris görbülnek a szelepek, törnek a himbák."
- Tegye mindenki a szívére a kezét: Ki használja a kéziféket? A múltkor valamelyik topikban egyedül voltam. :-(
Piritu - 1.000.0002012-06-28 12:43:42 // 2160
A megadott linken ott "update" címszó alatt :-)
Piritu - 1.000.0002012-06-28 12:38:02 // 2159
A betett Blau rádióm a bluetooth-on keresztül lejátsza a telóban lévő számokat, ha a telón elindítom a médialejátszót. Sőt még léptetni is lehet. Semmit sem kell összedugni. Még egy indok a gyári cucc kidobására :-P
Piritu - 1.000.0002012-06-28 12:33:51 // 2158
Jah, felcserélte a vezetéknevet e keresztnévvel. Ki is dobtam a rádióval együtt :-))
Piritu - 1.000.0002012-06-28 12:32:23 // 2157
C7-et és az 5800-ast simán lehetett párosítani vele.
Valamelyik oldalon (talán a német Alfa Romeo oldalon) találtam a B&M-hez egy listát, hogy melyik telefonokkal milyen funkciókkal kompatibilis. Nem mindegyikkel tud mindent, de elvileg párosítani tudni kéne.
Piritu - 1.000.0002012-06-26 13:49:01 // 2156
Trehányság lesz az...
A működtetés meg godolom azért nincs benne, mert a szabályozás "nem teszi lehetővé". Mondjuk nem lenne rossz, ha sikerülne valahogy endedélyezni ezt a funkciót.
Piritu - 1.000.0002012-06-26 13:46:33 // 2155
Nem hinném, hogy azért. Hanem mert "csak" :-(
A becsípődésérzékelő szerintem a szabályozás miatt ettől független.
Piritu - 1.000.0002012-06-26 13:44:53 // 2154
Vannak helyek az országban, ahol a sünök ha kiszúrnak egy fóliás autót a parkolóban, megvárják a tulajt. Amint elindulnak vele azonnal átadják a csekket, ha ott lehúzza fóliát nem kell műszakira vinni az autót. A 156-ról megelőzésképp miattuk húztam le a fóliát, mert elég sokat járok Tapolcán.
A159-en a fólia nekem is terveben van még, de előre csak UV védő lesz, ami nem sötétít.
Piritu - 1.000.0002012-06-26 06:57:19 // 2153
Szerintem inkább a becsípődés érzékelő az automata felhúzáshoz. (A 147 topikban épp most volt téma ennek a rendszernek a hekkelése, mert nem mindegyikben van.)
Piritu - 1.000.0002012-06-26 06:47:09 // 2152
gratula a k!-hoz :-))
Piritu - 1.000.0002012-06-24 20:59:46 // 2151
Nem akarod lerajzolni "táccspaddal"? :-DD
Piritu - 1.000.0002012-06-24 20:35:24 // 2150
A helyzet az, hogy teljesülhetnek egyszerre is. Vannak szervizek, akiknek ez sikerül :-)
Piritu - 1.000.0002012-06-24 20:32:27 // 2149
Valamit félreértettél :-(
Elolvastad blogot? Ott arról van szó, hogy egy O-gyűrű volt rossz (ára max 100 Ft), erre komplett szívócsövet (a alkatrész eladási ára 37 ezer Ft) cseréltek. Mindkét munka kb ugyan annyi, ugyan annyit is kaptak volna érte. A bevételük/hasznuk csak a feleslegesen kicserélt alkatrészből származó bevétellel nőtt. Ezért NEM dolgoztak meg. Igaz, a problémát megoldották, csak kicsit többe került, mintha utánanéztem volna a dolgoknak. (A gari miatt nem érdekelt a dolog, nem én fizettem.)
Piritu - 1.000.0002012-06-24 20:05:34 // 2148
"Hidd el,hogy megoldják a gondodat." - általában ez a megoldás szokott nagyon sokba kerülni. És az még a jobbik eset, ha mellette meg van oldva a problémád. (Példának hoznám a sajátomat, ami ha nem garis a Párduc 37ezerben lett volna és csak egy O-gyűrű volt rossz.)
Piritu - 1.000.0002012-06-24 19:40:09 // 2147
"Ez a szakma sem ugy megy bele az emberbe hogy hall ezt-azt a szomszédtól,haveroktól." - Amit meg megtanult az ember nem szívesen írja le egy fórumban. Főleg, ha ezzel keresi a kenyerét...
Külön köszönet annak, aki megteszi.
A fórum szerintem pont azért van, hogy aki amit tapasztal megossza a többiekkel. Persze eleve mindent kétkedéssel kell fogadni. Jól látni, vannak témák (pl. olajcsere téma) amihez mindenki hozzászól és "ért hozzá", és vannak kérdések, amelyek után napokig nincs bejegyzés a fórumba. (Ilyen volt pl. anno az FRA és TRA hibához kapcsolódó kérdésem.)
Piritu - 1.000.0002012-06-22 22:45:41 // 2146
Ilyeneket ne linkelj be, mert nem fogok aludni az éjjel :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-06-22 22:26:12 // 2145
Számomra a lecsukás komolyabb kihívás. Persze úgy, hogy a tetejét nem foghatod meg, csak a belső fogantyút :-))
Piritu - 1.000.0002012-06-22 22:24:10 // 2144
Lehet, találtam róla egykét dolgot.
Piritu - 1.000.0002012-06-22 12:12:06 // 2143
Miért kell az a bizonyos szabadonfutó a generátorba?
Piritu - 1.000.0002012-06-21 17:58:32 // 2142
Miért lennék bátor? Szerintem pénzkidobás ha minden villanyoszlopnál olajat cserélek.
(A 156 is gyári csereciklussal ment és 200e felett is jó egészségnek örvend a motorja, a 146 TS-em is három éve volt 230e felett.)
Mindettől függetlenül a mostani töltéstől a jövő héten megszabadulok, engem többet ne verjen át, hogy eltűnik :-)
Piritu - 1.000.0002012-06-21 13:06:35 // 2141
Eddig: 5e - 27e - és most tartok 25-nél. Még egyszer se volt "kivárva" a gyári ciklus. Ez lenne az első.
Piritu - 1.000.0002012-06-21 12:59:53 // 2140
Én is csak arra tudok gondolni, hogy valahol "fennt" maradt a motorban az olaj, aztán lefolyt.
Piritu - 1.000.0002012-06-21 12:58:00 // 2138
Nem az oldotta meg!
A kocsi továbbra is jelzett, hogy nincs olaj. Attól csak a min alá jött vissza a szint, magyarul a pálca vége már olajos volt.
Egy indítás és egy óra múlva a TELJES eredeti szint plusz a kétésféldecis szint volt meg.
Piritu - 1.000.0002012-06-21 11:15:46 // 2137
Először elindítottam, mint mindig, akkor jelzett. Leállít, újra indít, jelez. Még egy kör, akkor is. Átálltam a másik helyre, akkor is. Egy óra múlva rendben volt.
Piritu - 1.000.0002012-06-21 11:11:58 // 2136
Bocs, de szerintem ennek SEMMI köze a csereperiódushoz!
Piritu - 1.000.0002012-06-21 10:55:22 // 2135
Ma reggel a Párduc igazi olasz vasként viselkedett.
Beültem, elindítottam, majd jött az üzenet a műszerfalon, hogy ellenőrizzem az olajszintet, mert alacsony. A kijelző kockái is üresek voltak.
Pálca ki, alig olajos a vége, tényleg nincs olaj! :-O
Tegnap amikor hazamentem rendben volt, a kijelző a szokott szintet mutatta. Vagyis 8 km alatt elfogyott a motorból az olaj!! Volt otthon még 2,5 deci olaj, azt ráöntöttem, így a szint már majdnem a minimumot érte el a pálcán.
Kocsi alatt nincs folt, kipuff vége fémszínű. Átjártam a másik garázs elé és a Pókkal eljöttem dolgozni.
8 után a szervizt felhívtam, ők is meglepődtek, hogy ilyen hamar elfogyott. Megszerveztem a trélert, de előtte hazamentem, hogy kipakoljak a Párducból. Beülve bedugtam a kulcsot, hogy lefényképezzem a kijelzőt. Erre közli, hogy olajszint rendben. A pálcán is a szokott szint volt. Szervizt felhívtam, mondjék hogy járjak vele, ha újra előjön szóljak. Trélert is lemontdam.
No, most akkor mi van? Hol volt az olaj? :-OO
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.