Cartársak!
Akinek van autodata, (ePer 2008) vagy ezekkel egyenértékű programja legyen kedves nézze meg, hogy a Fiat Bravo 2008--as évjáratú 1.6 dizelek váltóján hol található az olajbeöntő és olajszínt ellenőrző csavar!
Ha esetleg ki tudja másolni a fotót nagyon megköszönném!
Előre is THX!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
tomcsi1462012-01-19 14:10:32 // 36
tomcsi1462009-12-18 11:33:23 // 35
Praktikerben lehet kapni kifejezetten üveghez való tubusos ragasztót. Nem is túl drága és hőtűrő. Elvileg...
Én lámpabúrát ragasztottam vele anno és bírta. Pedig a halogén biztosan melegítette!
Én lámpabúrát ragasztottam vele anno és bírta. Pedig a halogén biztosan melegítette!
tomcsi1462008-12-03 19:33:24 // 34
Na igen eredetileg egy AEG-et szerettem volna, de 70xxx ezrem nem volt épp rá. A freud-i analízis viszont megmutatta, hogy van élet a 20-30 ezres kategóriában is! :)
tomcsi1462008-12-03 19:27:12 // 33
Anno magam is autovillamossági szerelőként nyomtam az ipart a FIAT-nál. Ott a BETA volt az etalon. De azt már a suliban megtanultam, hogy rossz szerszámmal csak magunkat szívatjuk... :)
Szóval inkább gyűjtök egy-egy jó szerszámra, mert bőven behozza az árát!
Szóval inkább gyűjtök egy-egy jó szerszámra, mert bőven behozza az árát!
tomcsi1462008-12-03 11:06:01 // 32
Ügyi vagy! :) Minden Alfás egy elveszett (megtalált) 1000mester! :)))
Itt pont az a legnagyobb szívás. Mármint amíg eléri az ember, hogy elengedje a ragasztó, de a műanyagház meg még ne olvadjon meg...
Itt pont az a legnagyobb szívás. Mármint amíg eléri az ember, hogy elengedje a ragasztó, de a műanyagház meg még ne olvadjon meg...
tomcsi1462008-12-03 10:01:16 // 31
Nos, régebben olvastam arról, hogy nem egyszerű a 146-os lámpáinak szerelése.
Mivel a 7-en megy vizsgára az autóm, szerettem volna beállítani a fényszórókat. Sajnos az állítás során kiderült, hogy a baloldali egyáltalán nem reagál a csavar tekergetésére. Az alábbaiakban közreadom a lámpa szétszerelési módját és a hiba okát, hátha valakinek szüksége lesz rá:
Egy normál HELLA lámpa, melybe ragasztással rögzítik az üveget. Persze ki kell szedni a helyéről a lámpatestet:
Az üveget a műanyag házhoz tartja néhány fém patent, de azok egy hegyescsőrű fogó segítségével 5 másodperc alatt lepattinthatóak.
Ekkor következik az üveg lemelegítése, melyhez hőlégfűvót éredemes alkalmazni. Fimoman, lehetőleg az üveg szélét melegítsük és kb 5 perc után le lehet feszíteni azt egy lapos csavarthúzó segítségével. Így néz ki, ha szétkaptuk:
Ezután jön a vetítőtükrök kiszerelése. Vigyázzunk, hogy kesztyűvel fogjuk meg a tükröt, mert a zsír, ami a kezünkről ráragad utána bemattítja! Szedjük ki a motoros mozgatás patentjét is:
Nálam a hibát a műanyag vezetők törései okozták, melyekből kettő is van (nálam mindkettő elridegült és porráhullott!!!):
Szerencsére egy régi lámpából ki tudtam varázsolni a két vezetőt, amikkel így sikerült orvosolni a hibát:
Jöhet az összeszerelés, természetesen fordított sorrendben. Ne felejtsük el a motoros mozgatás patentját is visszarakni, különben szedhetjük szét megint az egészet. A végén valamilyen szilopaszt jellegű ragasztóval újta vízhatlanná kell tenni az üveg és a lámpatest kötötti rést. Nekem ez Patex üvegragasztó pasztával sikerült.
Mivel a 7-en megy vizsgára az autóm, szerettem volna beállítani a fényszórókat. Sajnos az állítás során kiderült, hogy a baloldali egyáltalán nem reagál a csavar tekergetésére. Az alábbaiakban közreadom a lámpa szétszerelési módját és a hiba okát, hátha valakinek szüksége lesz rá:
Egy normál HELLA lámpa, melybe ragasztással rögzítik az üveget. Persze ki kell szedni a helyéről a lámpatestet:
Az üveget a műanyag házhoz tartja néhány fém patent, de azok egy hegyescsőrű fogó segítségével 5 másodperc alatt lepattinthatóak.
Ekkor következik az üveg lemelegítése, melyhez hőlégfűvót éredemes alkalmazni. Fimoman, lehetőleg az üveg szélét melegítsük és kb 5 perc után le lehet feszíteni azt egy lapos csavarthúzó segítségével. Így néz ki, ha szétkaptuk:
Ezután jön a vetítőtükrök kiszerelése. Vigyázzunk, hogy kesztyűvel fogjuk meg a tükröt, mert a zsír, ami a kezünkről ráragad utána bemattítja! Szedjük ki a motoros mozgatás patentjét is:
Nálam a hibát a műanyag vezetők törései okozták, melyekből kettő is van (nálam mindkettő elridegült és porráhullott!!!):
Szerencsére egy régi lámpából ki tudtam varázsolni a két vezetőt, amikkel így sikerült orvosolni a hibát:
Jöhet az összeszerelés, természetesen fordított sorrendben. Ne felejtsük el a motoros mozgatás patentját is visszarakni, különben szedhetjük szét megint az egészet. A végén valamilyen szilopaszt jellegű ragasztóval újta vízhatlanná kell tenni az üveg és a lámpatest kötötti rést. Nekem ez Patex üvegragasztó pasztával sikerült.
tomcsi1462008-11-27 11:56:47 // 30
Először cserélj olajszűrőt!
Sajnos már több szűrőtípusnál előfordult, hogy a visszacsapó szelep nem működött és ilyenkor nincs alapból olaj, a karterból kell feltermelni azt a szivattyúnak. Na olyankor van koppanás indításnál.
Sajnos már több szűrőtípusnál előfordult, hogy a visszacsapó szelep nem működött és ilyenkor nincs alapból olaj, a karterból kell feltermelni azt a szivattyúnak. Na olyankor van koppanás indításnál.
tomcsi1462008-10-30 15:43:27 // 29
Mondjuk egy harminc egynehány lábas csati esetén nem javaslom, hogy valaki mechanikusan kezdjen tisztogatni... Avval többet árt mint használ. Viszont vannak ma már olyan szerek, amik tényleg szépen tisztítanak. Csak persze drágábbak mint a wd40...
tomcsi1462008-10-30 15:41:00 // 28
Olvasd figyelmesen a közepét! :) Magam is ezt javallottam! :))))
tomcsi1462008-10-30 15:36:38 // 27
Igazad van, vannak jobb anyagok is már, de ez a legegyszerüb...
Jó a würth-ös cucc is, meg a pozitiv sorozatból a kontaktra való.
Az olajos verziónak az az elöny, ami a hátránya. Távol tartja a vize, de gyüjti a port.
Egyébként a mai wd40 köszönő viszonyban sincs az eredetivel sajnos...
Jó a würth-ös cucc is, meg a pozitiv sorozatból a kontaktra való.
Az olajos verziónak az az elöny, ami a hátránya. Távol tartja a vize, de gyüjti a port.
Egyébként a mai wd40 köszönő viszonyban sincs az eredetivel sajnos...
tomcsi1462008-10-30 15:17:42 // 26
Szia!
Az én 33-asom is csinált egy ilyen játékot. Vegyél egy WD40-et, vagy hasonlót és kezd el a motorelektronikától befújogatni a csatlakozókat. A legjobb ha lehúzod, befújod és úgy nyomod vissza. Minden csatit, aminek köze van a gyújtáshoz! Nekem megjavította. Idegesítő, de tök amatőr hiba volt, utána soha nem jött elő!!!!
Ciao!
Az én 33-asom is csinált egy ilyen játékot. Vegyél egy WD40-et, vagy hasonlót és kezd el a motorelektronikától befújogatni a csatlakozókat. A legjobb ha lehúzod, befújod és úgy nyomod vissza. Minden csatit, aminek köze van a gyújtáshoz! Nekem megjavította. Idegesítő, de tök amatőr hiba volt, utána soha nem jött elő!!!!
Ciao!
tomcsi1462008-08-24 19:52:58 // 25
A menete itt van a kezemben.... Holott az autóban kéne lennie!
tomcsi1462008-08-24 19:47:04 // 24
Vonjuk le amit le lehet, legközelebb ott vásárolunk ahol van gari és a be- kiszerelésnél extra óvatosak leszünk. Mégsem röntgenezhetünk meg minden egyes gyertyát beszerelés előt!!!
tomcsi1462008-08-24 19:38:30 // 23
Az a jobbik eset, mert akkor még nincs meghúzva, De gondold meg, ha beszorítod normálisan és menet közben.... Se szerszám, se semmi, ráadásul akkor már egy feszes menetet kell kioperálni...
tomcsi1462008-08-24 19:32:22 // 22
Nem is az a gáz, hanem most hogy bízzon abban az ember, hogy mondjuk nem egy 200 km-es úton menet közben törik ki, mondjuk 130-nál.......Szétüti a műanyag deklit, pipának kakukk, stb, stb.... Akkor hogy jössz onnan haza?
tomcsi1462008-08-24 19:13:08 // 21
A szerelő haver aki ideadta a menetfúrót mesélte, hogy ők már két foscht törtek így meg, ráadásul az egyik menet közben repült szét - ergo sz@r anyagminőség. Nagyon el van könnyítve a nyaknál a fém...
tomcsi1462008-08-24 18:52:13 // 20
Nos kollégák, tegnapi szívásom tárgya, mikor éreztem, hogy a nyomatékkulcs lazán elfordul, felrémlett előttem egy "hengerfej le, irány a gépműhely" vízió...:
Vadi gyári gyertyák (a'la NGK), hiába, már a japókban sem lehet bízni! Szóval aki gyertyacserét akar mostanában végezni, sürgősen szerezzen be egy6-os balmenetes menetfúrót! -:((((((((((((((((((((((((((((((
Vadi gyári gyertyák (a'la NGK), hiába, már a japókban sem lehet bízni! Szóval aki gyertyacserét akar mostanában végezni, sürgősen szerezzen be egy6-os balmenetes menetfúrót! -:((((((((((((((((((((((((((((((
tomcsi1462008-08-11 14:23:51 // 19
Bevezetheti a vizet valamelyik kábelkorbács! Főleg az ajtók felöl jövők tudnak vicces dolgokat művelni. Amikor beázol, bontsd meg a műszerfal alját és kövesd vissza kézzel (tapogatózz) a nedvességet!
tomcsi1462008-06-30 08:43:50 // 18
Akkor ez is egy érdekes hirdetés...
OBD Alfához....
OBD Alfához....
tomcsi1462008-06-30 08:36:24 // 17
Cartársak!
A 146 1.6 TS motoroknak van OBD2 csatlakozója is, vagy csak az az idétlen FOSCH a motortérben?
A 146 1.6 TS motoroknak van OBD2 csatlakozója is, vagy csak az az idétlen FOSCH a motortérben?
tomcsi1462008-05-30 09:03:55 // 16
20812 sz. hozzászólásban leírtakhoz valakinek ötlete?
tomcsi1462008-05-30 09:01:50 // 15
Nézd át a földelések vezetékeit és a földelési pontokat is! Láttam hasonló hibát egy sima oxidáció miatt! Ja és a gyújtáskulcsnál lévő helyzetjelző(t) kapcsoló is szokott ragadni néha!
tomcsi1462008-05-28 16:00:40 // 14
145/46 tulajok! Van két kapcsolási rajzom az 1.6 TS (98.11 hó) klíma + hűtésrendszerről. Az első verzió szerint két fokozatú a hűtőventillátos és valóban, van sönt a motorhűtőben. Viszont a rajz a biztosítéktáblán mutatja az első fokozat reléjeét. Na ott nincs.
A másik rajz ami a későbbi modellekhez készült, már nem mutatja a kétfokozatú + 2 db relével megoldott hűtést!
A hibakiolvasás szerint az első fokozat köre szakadt. Valaki javított már hasonlót? És hol van akkor az első hűtési fokozat reléje?
A másik rajz ami a későbbi modellekhez készült, már nem mutatja a kétfokozatú + 2 db relével megoldott hűtést!
A hibakiolvasás szerint az első fokozat köre szakadt. Valaki javított már hasonlót? És hol van akkor az első hűtési fokozat reléje?
tomcsi1462008-05-16 07:54:24 // 13
Cartársak! SOS-ben a hétvégére!!!
Van valakinek 146 1.6 TS-hez kapcsolási rajza a motorhűtés(és klíma) vezérléséről?
A későbbi modellé kellene, ahol az első és a második kör reléi a motortérben találhatóak!
Van valakinek 146 1.6 TS-hez kapcsolási rajza a motorhűtés(és klíma) vezérléséről?
A későbbi modellé kellene, ahol az első és a második kör reléi a motortérben találhatóak!
tomcsi1462008-05-11 17:01:16 // 12
Cartársak!
Van valakinek 146 1.6 TS-hez kapcsolási rajza a motorhűtés(és klíma) vezérléséről?
A későbbi modellé kellene, ahol az első és a második kör reléi a motortérben találhatóak!
Van valakinek 146 1.6 TS-hez kapcsolási rajza a motorhűtés(és klíma) vezérléséről?
A későbbi modellé kellene, ahol az első és a második kör reléi a motortérben találhatóak!
tomcsi1462008-02-20 19:01:59 // 11
Épp ma kérdezte egy hölgy tőlem, hogy miért nem nőgyógyásznak mentem... :)
Van benne ráció, már hogy azt a "belenyúlást" emlegetted! :)))
Van benne ráció, már hogy azt a "belenyúlást" emlegetted! :)))
tomcsi1462008-02-19 22:51:55 // 10
Ja! És ne felejtsd el a gumi porfogót ráhúzni, mielőtt betekered a csavarokat! Irtó bosszantó, amikor azt hiszed kész és észreveszed, hogy kifelejtetted... :))))))))))))))
Olyankor mond mindent az ember, tán' még Isten is van benne...
Olyankor mond mindent az ember, tán' még Isten is van benne...
tomcsi1462008-02-19 22:48:55 // 9
Vitatkozom! :)
Szerintem jobb nem kivenni az ablaksínt. Fellazítani a rögzítőcsavart és el lehet húzni néhány centit, de nem kivenni.
A határolót abban a pozícióban ahogy kiveszed a zacsekból, be lehet forgatni a helyére. De szerintem az újat betenni könybb, mint a töröttet kivenni. Picit macerás, de csak türelem és kézügyesség kérdése.
Jótanács: ha már benn van a helyén, először fogasd oda az ajtóhoz a két csavarral, de csak érintőlegesen. Azután a kasznihoz rendesen és a végén meghúzni az ajtóhoz rögzítő csavarokat. Így rendesen bepozícionálódik a szerkezet és a kar, így nem feszül és nem törik el később.
Szerintem jobb nem kivenni az ablaksínt. Fellazítani a rögzítőcsavart és el lehet húzni néhány centit, de nem kivenni.
A határolót abban a pozícióban ahogy kiveszed a zacsekból, be lehet forgatni a helyére. De szerintem az újat betenni könybb, mint a töröttet kivenni. Picit macerás, de csak türelem és kézügyesség kérdése.
Jótanács: ha már benn van a helyén, először fogasd oda az ajtóhoz a két csavarral, de csak érintőlegesen. Azután a kasznihoz rendesen és a végén meghúzni az ajtóhoz rögzítő csavarokat. Így rendesen bepozícionálódik a szerkezet és a kar, így nem feszül és nem törik el később.
tomcsi1462008-02-19 15:42:26 // 7
Az bizony kuka. Már 3x cseréltem 146 - 156-ososkban. Minden márkaszervíz hoz, de Lángnál van nem gyári is asszem. A gyári áfás ára kb 4000-4500 Ft volt 2007-ben. Mondjuk egy művészet úgy beforgatni, hogy ne vágja el a lemez széle a kezed, de ki is jöjjön... Szar spiater szerű anyad, ha rossz szögben rakod be, 3 hónap és megint eltörik. :(
tomcsi1462006-06-19 10:21:13 // 6
Üdv Mesterek!
Ide is beírom, hátha a 145/46-ban nem bóklászoltaok!
Szóval van egy kis beázási gondom. Valamelyik kábel? behozza a vizet, sima kocsimosáskor is. (Legalábbis az egyik kábelröl csöpög szépen a kuplungpedál elé.)
Lebontottam a szélvédő előtti műanyagot, az ottani két kábelt leszigeteltem és az átvezetőkre nyomtam sziloplasztot. De a hiba nem szünt meg.
Volt már valakinek ilyen?
AR 146. 1.6. TS Az autó nem volt törve, nem kellene ilyet csinálnia!
Ciao!
tomcsi1462006-04-20 12:46:16 // 5
Mesterek!
Ide is bevésem, hátha hamarabb tud valaki segíteni...
Szóval a barátomnak van egy 155 1.8 TS-e. A kulcsban van ajtónyitós, riasztós távvezérlő. A pótféklámpánál van - állítólag - a vevője.
Vásárolt egy új kulcsot és be kellene tanítani. Ennek a menetére lennénk kíváncsiak, illetve hol van ehez írásos anyag?
Köszönettel!!!
tomcsi1462006-03-08 08:37:19 // 4
Szia!
Egyszer (amikor a hibát produkálja) lehetőleg sötétben nézz bele a motortérbe. Mozgasd a gyujtáskábeleket, mert én már találkoztam olyan hibával, hogy a félig meleg motoron a pára lecsapódott és a kábelekről le-le ugrott a szikra. Rohadtul nehéz napfénynél észrevenni! De olyan szivatós hiba!!! Ja és a gyertyáknál is lehet ilyenkor áthúzás!
tomcsi1462006-02-11 10:21:25 // 3
A fújás már megvolt.
Csere lessz, csak az érdekel, hol van az ajtóban rögzítve, illetve egyáltalán lehet-e kapni!
tomcsi1462006-02-11 10:07:37 // 2
Reggelt Urak!
A 145/146 kollágákat kérdezem, van-e tapasztalat ajtóhatároló törés ügyében?
A hibajelenség: Tegnap óta iszonyú recsegéssel nyilik az ajtóm, és a zaj az ajtóhatárolónak az ajtóban futó részéből jön
Kiszerelés? Csere? Kb. ár?
Egyébként beszerezhető?
tomcsi1462006-02-10 11:44:25 // 1
FBS paszta. Mosd le előtte ecettel. Néhány 100 forint. Megvárod míg kiszárad, mérsékelten nyomásálló is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.