Sziasztok!
Valaki nem tudja a 2005-ös 159-esekre meddig van ingyen karbantartás? Köszi!!!!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Soma2008-10-29 17:17:58 // 22342
Dévid2008-10-29 17:11:43 // 22341
Szervusztok!
Nem tudja valaki, hogy mivel van kitömítve az olajteknő '98-as 156 2.0 TS-nél?
Az érdekelne, hogy van-e oda tömítés, vagy csak paszta. :)
Nem tudja valaki, hogy mivel van kitömítve az olajteknő '98-as 156 2.0 TS-nél?
Az érdekelne, hogy van-e oda tömítés, vagy csak paszta. :)
pb_2008-10-28 23:21:34 // 22340
Át kéne nézni az akksisarukat, a generátor, önindító, akksi vonalon, a + vezetéket, és a kasztni, ill motortestet. Amikor nem indul be, akkor néztétek, hogy tényleg nincs szikra? Menetközben leállós problémám már volt, a gyújtáskapcsolónál, kicsúszott, az 1ik kábel a csatlakozóból, és ez okozta a problémát, ezt a részt is érdemes átnézni. Az AC megy, hallani a hangját?
Ha problémád van a Boxer topikba nyugodtan ír6sz, talán ott Lőbb kapsz választ is.)
Ha problémád van a Boxer topikba nyugodtan ír6sz, talán ott Lőbb kapsz választ is.)
Gabi862008-10-28 23:11:50 // 22339
Sziasztok!
Azért írok ide mert probléma van az autóval, apámmal pedig akárhogy agyalunk nem tudunk rájönni mi okozhatja a hibát. Gondoltuk valaki már hátha találkozott hasonló problémával, vagy akár a nélkül is tudja ilyenkor mi lehet a hiba.
Adott egy 33as alfa (92-es 1,5-ös de szerintem ez nem lényeges).
Inditásnál néha mintha nem lenne szikra. Önindító forog, valószinűleg benzin is van, de szikra hiányában nem indul a kocsi. Az a fura, hogy ha utána 5 perc múlva megint megpróbálom akkor pöccre indul. Olyan is előfordul hogy 2-3 inditásra semmi, aztán egyszer csak 4.re pöccre beindul. Az is fura, hogy az is előfordul ilyenkor, de nem mindig, hogy amikor ráadom a gyújtást nem történik semmi, a visszajelző lámpák például csak 3-4 mp-el később gyulladnak ki. Ilyenkor rendszerint az autó nem is indul be utána inditásnál. Ez nem mindig van igy, az is előfordul hogy gyújtás ráadásánál még minden rendben, de az autó mégsem indul.
Másik hibajelenség hogy menet közben néha leáll a motor. Ugyanugy az az érzésem hogy a szikrával van a probléma, mert az autó 1mp alatt egyböl leáll. Ilyenkor csak akkor indul be ha félreállok és kulcsal ujra beinditom. Nem mindig indul el ilyenkor sem elsőre.
Ha valakinek van valami ötlete örülnék ha leirná, legalább valami ötletünk legyen hogy hol kezdjük.
Előre is köszi
Azért írok ide mert probléma van az autóval, apámmal pedig akárhogy agyalunk nem tudunk rájönni mi okozhatja a hibát. Gondoltuk valaki már hátha találkozott hasonló problémával, vagy akár a nélkül is tudja ilyenkor mi lehet a hiba.
Adott egy 33as alfa (92-es 1,5-ös de szerintem ez nem lényeges).
Inditásnál néha mintha nem lenne szikra. Önindító forog, valószinűleg benzin is van, de szikra hiányában nem indul a kocsi. Az a fura, hogy ha utána 5 perc múlva megint megpróbálom akkor pöccre indul. Olyan is előfordul hogy 2-3 inditásra semmi, aztán egyszer csak 4.re pöccre beindul. Az is fura, hogy az is előfordul ilyenkor, de nem mindig, hogy amikor ráadom a gyújtást nem történik semmi, a visszajelző lámpák például csak 3-4 mp-el később gyulladnak ki. Ilyenkor rendszerint az autó nem is indul be utána inditásnál. Ez nem mindig van igy, az is előfordul hogy gyújtás ráadásánál még minden rendben, de az autó mégsem indul.
Másik hibajelenség hogy menet közben néha leáll a motor. Ugyanugy az az érzésem hogy a szikrával van a probléma, mert az autó 1mp alatt egyböl leáll. Ilyenkor csak akkor indul be ha félreállok és kulcsal ujra beinditom. Nem mindig indul el ilyenkor sem elsőre.
Ha valakinek van valami ötlete örülnék ha leirná, legalább valami ötletünk legyen hogy hol kezdjük.
Előre is köszi
Szilárd2008-10-27 21:46:42 // 22338
Ez csak egy lehetőség.
A cserén kívül nincs más ötletem.
A cserén kívül nincs más ötletem.
EngineCoffeeTables2008-10-27 21:44:50 // 22337
Pedig az van, lehet vele tenni vmit?
Szilárd2008-10-27 21:40:39 // 22336
A hosszbordásszíj igen.
Buksi2008-10-27 21:35:42 // 22335
Ha szétszeded a tanksapkát, légyszi csinálj pár képet róla! Köszi! :-))
EngineCoffeeTables2008-10-27 21:35:11 // 22334
Szijj is csinálhat ilyet?
Buksi2008-10-27 21:33:24 // 22333
Elvileg van valami "levegőző" cső, ami elengedi a nyomást, de sztem már alapból nem ér semmit! Nekem amióta megvettem a gépet így szuszog néha, ha leveszem a tanksapkát!
Lali752008-10-27 21:30:49 // 22332
sztem jo a gyanu,hgy a klimakompresszor lesz! De meg kell halgatni kozelrol! Nekem csinalta ezt uj ekszijj is!
Szilárd2008-10-27 21:29:02 // 22331
Valamelyik szíj nem lehet???
EngineCoffeeTables2008-10-27 21:26:01 // 22330
Ezekre a problémáimra nem tud vki megoldást ,segítséget?
Lali752008-10-27 21:22:35 // 22329
nem nagy mutatvany szetkapni! Azota sem kerultek vissza a szelepek!
Puppy2008-10-27 20:59:12 // 22328
Ladánál 1000, h plusz csö van, de itt????:O
Andrewxy2008-10-27 20:41:00 // 22327
már én is nézegettem a rugót a tanksapkába, de akkor szétszedem én is és kipucolom rendesen. De egyébként nincs vmi plusz cső amin szellőznie kellene? és azt is ki kell pucolni?
EngineCoffeeTables2008-10-27 20:09:29 // 22326
Megcsináltam én is:))))
Nem bonyolult csak vigyázni kell mert két rúgó is van a szelepben és szeret ugrani:)))
Este teszt.
Nem bonyolult csak vigyázni kell mert két rúgó is van a szelepben és szeret ugrani:)))
Este teszt.
Puppy2008-10-27 19:44:55 // 22325
Ezt leirnád picit részletesebben, ha megkérlek?! Mennyi idöt vett igénybe? Bonya?? thx
Lali752008-10-27 19:09:48 // 22324
hali! Nekem is csinalta,ugyesen szetkaptam a tanksapkat,szelepet kipockoltem,azota nincs gond
EngineCoffeeTables2008-10-27 19:04:16 // 22323
Nekem is nyomás különbség van(sziszeg) amikor leveszem a tanksapkát és nekem is bedadog néha úgy 2000-es fordulat táján ha nincs terhelés a motoron(se huznija nem kell se motorfékeznije.)
Puppy2008-10-27 18:59:09 // 22322
Az enyém meg 4-5 mp-ig is sohajt folyamatosan, ha pl egy tele tankot kiautozok, és kinyitom.... szerintem az enyém nem normális, tuti el van dugulva valami szellözö, de amig megy, nem durom szét...
pepel2008-10-27 18:50:35 // 22321
Nekem is csinálja,értesítsetek,ha valaki válaszol
EngineCoffeeTables2008-10-27 18:37:56 // 22320
Még egy remek kérdésem lenne:)))) Inditás után a motortérböl surlodó, ciripelő hang jön. Az erössége a főtengely fordulatával változik, de 2000-es fordulattol vagy a motor bemelegedése után megszünik. A kormány tekerésére nem erősödik, fütés egyéb fogyasztók bekapcsolására nem vettem észre hogy erösödött volna. A légkondi hütőm lyukas nincs feltöltve, lehet hogy az üresen pörgő klimakompresszor a hibás?
Köszönöm!
Köszönöm!
EngineCoffeeTables2008-10-27 18:32:42 // 22319
CSerélt már vki kuplung munkahengert a váltón? A GTV-n kellene cserélnem, ha tud vki segítsen azzal hogy elmondja mire figyeljek hogy csináljam vagy csak mondjon véleményt hogy mennyire nehéz kicserélni. Köszönöm!
Andrewxy2008-10-27 18:21:17 // 22318
Viszont nekem néha bedadog, viszont mentem vele ugy is hogy levettem a sapkát, akkor meg tökéletesen megy gyorsításkor, szóval biztos nem jó ez így!:(
Buksi2008-10-27 18:06:18 // 22317
Néha nálam is ezt csinálja! De sztem ezzel nincsen semmi gáz! :-)
Bagee2008-10-27 18:05:07 // 22316
ne izgulj ez normális :)
Andrewxy2008-10-27 17:45:53 // 22315
Helló!
Valakinek volt olyan gondja, hogy ha leveszi a tanksapkát, akkor egy nagyot pisszen a tank??
Tanksapka nem szellőz, vagy van vmi szellőzőcső, ami eldugult???
köszi az infókat..
üdv..
Valakinek volt olyan gondja, hogy ha leveszi a tanksapkát, akkor egy nagyot pisszen a tank??
Tanksapka nem szellőz, vagy van vmi szellőzőcső, ami eldugult???
köszi az infókat..
üdv..
GTPeti2008-10-27 17:17:21 // 22314
Ne csattogtasson maga itt semmit! :)))
Wickey2008-10-27 17:03:10 // 22313
Én felcsattintok egy ilyet, a direktszűrő mellé, oszt kész. :-)
max. kétezer kilométerenként pucolgatom. Leszarom. Hobbiautó. :D
max. kétezer kilométerenként pucolgatom. Leszarom. Hobbiautó. :D
GTPeti2008-10-27 16:56:18 // 22312
Hát én nem szerkesztgettem, erre sajnos sosem volt időm. :(
És valóban... A ketrec nagyon fontos, egy Uno-nál. Az 1,6-os Tipo motoros volt, No-ban még el-el lehet csípni egyet. (És gyorsan életbiztosítást is érdemes kötni. :)
És valóban... A ketrec nagyon fontos, egy Uno-nál. Az 1,6-os Tipo motoros volt, No-ban még el-el lehet csípni egyet. (És gyorsan életbiztosítást is érdemes kötni. :)
Giorgio1452008-10-27 16:22:24 // 22311
Tudom hogy egyötből gyárilag nincs turbós, de hallottam róla hogy rászerkesztették az 1,4ét...
Sőt a Novitec annakidején csinált egy 1,6-os fenevadat turbóval. Iszonyat értékei vannak. Mondjuk úg kezdték futómű új, szélesítés, merevítők, meg csövek hogy a kasztnit ne tudja szétszedni..
na az halad csak durván..:D
Sőt a Novitec annakidején csinált egy 1,6-os fenevadat turbóval. Iszonyat értékei vannak. Mondjuk úg kezdték futómű új, szélesítés, merevítők, meg csövek hogy a kasztnit ne tudja szétszedni..
na az halad csak durván..:D
GTPeti2008-10-27 16:18:52 // 22310
1,5-ből nem volt turbo. 75LE bőven elég mindenre (850kg). Szerettem volna én is turbóst, de a 75i.e. vszínüleg jóval megbízhatóbb. Úgyhogy maradt.
Giorgio1452008-10-27 15:54:57 // 22309
sima vagy turbós?
nekem 1,4 turbo volt egy időbe az álmom Fiatos koromban, aztán Lancia Delta Evo, vagy '75 evo most.. :D
nekem 1,4 turbo volt egy időbe az álmom Fiatos koromban, aztán Lancia Delta Evo, vagy '75 evo most.. :D
GTPeti2008-10-27 15:47:08 // 22308
1,5 benzines...
Giorgio1452008-10-27 15:42:41 // 22307
Milyen Unod van? Első autóm Uno volt, igaz 1,3 DS, de a családi verda egy 1988-as 1,0fire. Büntet amilyen kis pici... :D
GTPeti2008-10-27 15:39:13 // 22306
Pontosan. Ezt én is megértettem, nekem is elég lenne már az is, ha tudnám, hogy e segítségével bizonyos (drága...) alkatrészek hosszabbéletűek lesznek.
Bár vszínüleg itt az is sokat számít, hogy mennyi kartergázt termel a motor. Nem emiatt, de könnyen lehet, hogy az Uno-mon ki fogom próbálni a cuccot.
Bár vszínüleg itt az is sokat számít, hogy mennyi kartergázt termel a motor. Nem emiatt, de könnyen lehet, hogy az Uno-mon ki fogom próbálni a cuccot.
Giorgio1452008-10-27 15:26:45 // 22305
Thx Peti!
Bár ennek a lényege nem a fogyasztáscsökeknés, hanem hogy a motorba ne jusson olajsár ami szétvágja az LMM, és lambdát vagy alapjáratit...
Csak teszt volt arról a Winkler részéről hogy fogyasztást csökkent-e. Mondjuk arra nem jó állítólag.. :D
Bár ennek a lényege nem a fogyasztáscsökeknés, hanem hogy a motorba ne jusson olajsár ami szétvágja az LMM, és lambdát vagy alapjáratit...
Csak teszt volt arról a Winkler részéről hogy fogyasztást csökkent-e. Mondjuk arra nem jó állítólag.. :D
Sporter2008-10-27 15:19:37 // 22304
Csáó
Nem tudtok véletlenül Újpesten vagy a környékén vmi korrekt műhelyet (nem baj ha nem alfás) ahol felrakják nekem az új kartervédőt?
Nem tudtok véletlenül Újpesten vagy a környékén vmi korrekt műhelyet (nem baj ha nem alfás) ahol felrakják nekem az új kartervédőt?
GTPeti2008-10-27 15:19:01 // 22303
És bocsánat, még valami. Kicsit OFF. (Na jó, nagyon.) Nemkevésbbé szokott felhúzni, mikor tapasztalt szakemberek "optimalizáló megoldásokat" automatikusan egy kalap alá vesznek. Tehát ha pl. a Prolong echte ami marketing, akkor egy másik adalék is automatikusan kamu. Próbálni persze senki sem próbálta közülük. (Egy ilyen szakit konkrétan is megneveznék: a TC Olajdokiját...)
GTPeti2008-10-27 15:16:13 // 22302
Az tetszik, hogy vannak okoskodók Winkler blogjában, akik a tökéletes fogyasztáscsökkentő eszköznek a pedál és láb közé helyezett tojást tartják. Odáig már nem jutnak el, hogy felmérjék: A bödön e mellett is alkalmazható. Inkább arról írnának, hogy szerintük miért NEM működik.
GTPeti2008-10-27 15:03:36 // 22301
Sokat nem segít, de leírom a véleményem: Érdekes. :)
Utánaolvasok...
Utánaolvasok...
Giorgio1452008-10-27 14:25:02 // 22300
GTVili2008-10-26 11:23:34 // 22299
A régebbi,teljesen aluminium szívócsöveseknél még nincs változó hosszúságú szívócső........az csak a 98-as,félig műanyag szívócsöveseknél jelent meg.....
falcokc2008-10-26 10:51:21 // 22298
akkora motor nem tud ennyit forogni, az alapjárat azon 500-600 körül van .-)))
Robert-jtd2008-10-26 10:46:57 // 22297
akkor így jártam!:(((
de én tényleg a sevidre gondoltam!!:))
arról hamarább eltudnám képzelni ezt az aatokat!:)
de én tényleg a sevidre gondoltam!!:))
arról hamarább eltudnám képzelni ezt az aatokat!:)
csocsi2008-10-26 10:43:38 // 22296
Ráadásul kényelmes, mert nem kell nyomni a gázt sem :))
Robert-jtd2008-10-26 10:18:03 // 22295
ez is eggy alternatíva:)))
falcokc2008-10-26 10:16:05 // 22294
nem talált, csak a 145-re gondoltam :-)))
Dévid2008-10-26 10:13:27 // 22293
Jobb lett volna előbb. :DDDDD