Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Zsolt1552009-09-11 20:42:19 // 1952
Az ingyenes P+R parkolót fizetőssé tették a Határ úti metróállomásnál.



Köbánya-Kispestnél lévő végállomás megközelítése nem egyszerű az "ideiglenesen" leállt építkezés miatt.

Aztán utána meg sápadozik, és csodálkozik a város "hozzáértő" vezetése, hogy sok az autó az utakon.
A lehetőséget sem adják meg az állampolgárnak, hogy minél előbb átszálljon a Budapesti Közlekedési Végkielégítő Zrt. által üzemeltetett sokszor elég koszos járművekre.
Kazes☻2009-09-05 15:53:47 // 1951
És érdekes módon, mikor az asszony vett egy bérletet nem kevés pénzért, ilyen fura pecsétet nyomtak a nyugtára. Nagyon meglepődtem rajta. De, hát így kell - többek között - lopni a közvagyont.
Ezért kérdem én újra és újra, hogy hányszor kell fizetni a tömegközlekedésért???
Persze ez csak költői kérdés marad örökre.
ystuc2009-08-29 08:05:48 // 1950
Hát a vonat egy vicc. Nem emléxem mikor ültem rajta utoljára, de gondolom azóta nem javult semmi...
A héten Sopronban voltunk, és az egyik ismerősünknek vissza kellett jönnie Bp-re munkaügyben, így nem tudott velünk maradni tovább. A mi kocsinkkal jött, és vonattal utazott vissza. A vonatjegy 3200 Ft körüli összegbe került, és 3 óra 10 perc volt az út. Azaz csak lett volna, mert az előtte menő vonat elé egy öngyilkos beugrott, és ők már nem tudtak tovább menni. 2 órát álltak a helyszínelés miatt. Jó, ez mondjuk nem mindennapi eset, de szívás.
Mindent összevetve az autó olcsóbb. Ha 2, vagy több személy utazik együtt, akkor meg aztán főleg. És ugye sokkal kényelmesebb is kocsival.
És akkor még nem beszéltem a Volánbusz jegyárairól. Na, az is elég durván el van szállva, attól meg aztán főleg olcsóbb kocsival...
Kazes☻2009-08-28 21:08:20 // 1949
Röhej. :(((
Kazes☻2009-08-28 21:07:33 // 1948
Mást már nem is tudnak, de szép csúsztatni azt igen. Főleg a zsebükbe. :(
Zsolt1552009-08-28 20:40:03 // 1947
Amig a BKV-nál az Akácfa utcában a vezetők egymásnak osztják a nagy pénzt, meg a napi(!) 159.000.-Ft-os jutalmakat a kiemelkedő(?) munkájukért, addig elfelejtik, hogy az utasokból élnek, és lehet, hogy a járműveket karbantartására kellene fordítani ezt a sok pénzt.
Vagy az is lehet, hogy az utasok zavarják őket a legjobban???


Tegnap a 178-as busz esett szét félúton az Astoria és az Uránia megállók között. Belement a kátyúba, és leszakadt hátsó vészhárítójának egy darabja.

A nagy budapesti valóság:

Zsolt1552009-08-28 07:04:57 // 1946
Ez már tényleg lerágott csont, de minap a hírekben megütötte a fülem, hogy milyen finoman próbálják ledugni az emberek torkán a Margit-híd sokkal magasabb felújítási költségeit.

2009-es Fővárosi költségvetésben 13 milliárd forintot (bruttó) szántak a munkákra. Aztán történt ami történt, és végül a tender eredményhirdetésén a nyertes pályázó nettó(!) 21 milliárdos ajánlata győzött.
Lényegében 26,25 milliárdért, azaz dupla annyiért végzik el munkát.


Szép csúsztatás.



műszakifórum.hu
Kau2009-08-25 08:32:46 // 1945
"Megcsinálták" felénk az utat. Volt pár igazán nagy kátyú, amiket már a buszok is kikerültek (hiányzott a fél út). Ugye a kátyúnak van egy "hivatalos" mérete. Talán 40x40 és 8cm mély vagy valami ilyesmi. Az felett úthiba. Namost. Tettek aszfaltot a lyukakba, de nem szintre csinálták, csak, hogy ne legyen hivatalosan is kátyú! Tettek bele anyagot. Most csak 3 cm méllyek! A többi 1000 lyuk meg ott maradt. A tököm tele van, hogy lehúzzák az emberről a pénzt és ilyen utat csinálnak. Először azt gondoltuk, hogy erre jön majd egy új réteg és alá javítanak. De semmi gép mozgás és ennek már 3 hete. Alig hiszem el, hogy ilyet lehet ma csinálni Magyarországon.
Kau2009-08-25 08:26:17 // 1944
Tegnap is volt róla szó a tévében, hogy 25km megtétele 50 perc a kis piros vonattal. (Felénk is ezért szüntették meg.) Már alig járt vele valaki.
Zsolt1552009-08-25 08:09:03 // 1943
Tegnap egy siófoki partner cégnek vittünk le 2 db. autót reggel 09.00.-re. Átadás után kiballagtunk a vasútállomásra, hogy vonattal jövünk majd Pestre.
Igen, de augusztus 24-től már téli(?) menetrend van érvényben a MÁV-nál, így csak reggel 9.00-kor, 16.02-kor, és 19.54-kor van közvetlen vonat a Balatontól Budapestre. A többi Székesfehérvári átszállással közlekedik.

Az eredmény:
Autó:
üzemanyagköltség (2 autóé): 4200.- Ft, (éves autópálya-matrica van rajtuk)
menetidő: kb.1 óra 10 perc (háztól-házig)
Vonat:
jegyár (2db.): 3760.- Ft,
menetidő: 3óra 5 perc (2óra 54 perc menetidő + a késés), csak a Déli-pu.-ig.

Fehérvárig gyorsvonat (koszos, mint a ...) Fehérvártól klímás Flirt személyvonat. Onnantól csak plusz jegy megvásárlása ellenében lehetett volna IC-vel jönni.


Ezek után nem értem, miért csodálkoznak, hogy egyre kevesebben utaznak vonattal.
Kazes☻2009-08-14 13:27:23 // 1941
Reméljük. :)
Zsolt1552009-08-13 23:50:56 // 1940
Úgy legyen. Remélem a politika, és főleg a politikusok nem teszik tönkre ezt a tervet.
Kazes☻2009-08-13 22:18:25 // 1939
Kazes☻2009-08-13 22:16:17 // 1938
Mennyi fog még kiderülni? Hol a vége?
Zsolt1552009-08-03 19:25:38 // 1937
Pedig ebből a több mint 300 milliós kielégítésekből még egy kicsivel több takarításra is futotta volna (talán). :-(((
Kazes☻2009-08-03 19:23:46 // 1936
És akkor nem fogyna annyi benya, stb, stb, stb. :)
Kazes☻2009-08-03 19:20:56 // 1935
Meg még több állami támogatást neki! Tulajdonképpen hányszor kell fizetni, hogy tömegközlekedjen az ember?
krecsi2009-08-03 19:18:51 // 1934
Ha gyorsan kész lenne, akkor nem lehetne ennyi pénzt elkérni érte. A dugóban ülő hőgutát kapó ember meg kit érdekel. Nincs is nagy forgalom, hisz a miniszterek is hamar átérnek Budapesten. Persze kék villogóval, 100-al. De ez már csak részlet kérdés.
krecsi2009-08-03 19:11:27 // 1933
És árakat kell emelni, mert veszteséges. Mindezt a bliccelőkre fogva.
Zsolt1552009-08-03 19:04:53 // 1932
"Gőzerővel" folyik a munka a Budai alsórakparton.



Ezen a tizenegy-két emberen kivül nem láttam mást Margit híd környékén dolgozni.
Kazes☻2009-08-03 18:42:47 // 1931
Így kell ezt! Egy ilyen jól menő veszteséges cégnél a végkielégítések legyenek meg jó vastagon megjátszva,100.000.000.-, ide-oda tili-toli aztán a többi magasról le van xarva! :(((
krecsi2009-08-03 18:25:20 // 1930
Kazes☻2009-07-19 21:09:05 // 1929
Drága-e a Margit híd felújítása?



Emlékeznek még a régi kabaréjelenetre, amikor Márkus László darabokra szedett egy új fotelt azzal: „Csak tudnám, mi kerül ezen ennyibe?!” Nos, ez juthatott eszébe annak a levélírónak is, aki szerint túl borsos a Margit híd felújítási ára. A szakemberek élesen vitatják állításait.


K. Gy. azt fejtegeti: „Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az északnémet Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze a Balti-tengeri Rügen szigetével. A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861, a Margit híd pedig 607 méter hosszú. A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg és a Margit hidat a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel. A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63 milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni.” A levélíró, akinek a gondolatmenete bejárta a sajtót, úgy számolt, hogy „a németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hídnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel, a Margit híd felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként.”
Valószínű, hogy a levél írója nem áll egyedül ezzel a véleményével, mivel e hét derekán Kerék-Bárczy Szabolcs MDF-szóvivő például azt találta mondani, Európa legdrágább hídfelújítása lesz a Margit hídé. Hozzátette: pártja felszólítja a főváros vezetését, mondja meg, „kinek az érdeke, hogy a Margit híd felújítási költsége bőven meghaladja a 2007-ben tervezett 13 milliárd forintot”.
A számára értelmetlennek tűnő összehasonlításokat egy hídépítési szakember, aki „ezen a színvonalon még a vitához sem adja nevét” így utasította vissza: hogyan lehet egy közbeszerzési pályázat alatt álló ügyben az ajánlat műszaki és pénzügyi tartalmáról beszélni? Egyáltalán: hogy’ lehet összehasonlítani egy autópályányi szélességű, öt különböző szakaszból álló hidat egy sokkal keskenyebbel és egyszerűbbel, egy függőhidat egy vasbeton pilléreken állóval, egy tengeri hidat egy folyamival – és egyszerűen méterre vagy méter/forintra összemérni?! Olyasmi ez, mintha azt vetnénk össze, mennyibe kerül egy gyümölcs Németországban és menynyibe nálunk, attól függetlenül, hogy az egyik dinnye a másik meg szilva. Ennek az egésznek csak a politikához van köze, a hídépítéshez semmi – vélekedett. Egy másik nem nyilatkozó azon a fordulaton derült, hogy „kinek áll érdekében” az, ha a mai ár meghaladja a jóval korábban tervezettet. Hozzáfűzte: igazán profi jósnak kell lennie, aki ma meg tudja mondani, hogy mire két év múlva elkészül a hídfelújítás, mennyibe is kerül majd. Ahhoz ugyanis tudni kéne, mi lesz két év alatt a forinttal, a nyersanyagok, az energiahordozók világpiaci árával…
Természetesen megkérdeztük a fővárosi Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályát is, arról, hogy „mi ennyi?” Írásos válaszuk lényege, hogy a hidak építését és felújítását pusztán a hosszuk alapján összehasonlítani nem lehet; minden híd egyedi, a felújítása is az; a Margit híd pedig műemlék, a világörökségi Duna-parti szakasz északi lezáró műtárgya, a felújítása nem helyettesíthető egy új híd megépítésével. A Közlekedési Ügyosztály a költségeket így tekinti át: a FŐMTERV 2007-ben készített tervezői költségbecslésben közel 21 milliárd forint mérnökárat adott meg. A városüzemeltetési főpolgármester-helyettes a műszaki tartalom csökkentésére kérte fel a tervezőt. A minimum változatot nettó 10,5 milliárd forintban határozta meg a tervező. Ez a tartalékkerettel, áfával, 2007-2009 inflá-ciós hatással, s a közösségi közlekedés fenntartásával együtt akkor bruttó 16 milliárd forintot tett ki. A híd EU-s pályázati anyagában további kismértékű csökkentés és az elszámolhatósági feltételek megfontolása alapján 12 milliárd forint pályázati költség szerepelt. Az ezen felüli költségek uniós forrásból nem támogathatók. Ilyen a szobrok helyreállítása, a műemlékvédelmi felújítások, a tartalékkeret, a villamos átvezetése – ezeket a főváros saját forrásból finanszírozza. A tervezői kalkuláció szerint a projekt így 6 milliárd forint uniós forrás bevonását tette lehetővé, és 9 milliárd forint saját finanszírozást igényelt. Ám a főváros idei költségvetésben mindössze 7 milliárd saját forrás állt rendelkezésre. Erre többször felhívta a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és a főjegyző a főpolgármesteri kabinet figyelmét, de érdemi költségvetési korrekció a közbeszerzési eljárás lefolytatása előtt nem született. A részletező állásfoglalás szerint a közgyűlés a rekonstrukcióhoz szükséges többletforrást az M5-Ipacsfa közötti közútfejlesztés és felüljáró felújítások átütemezésével, s a kerékpárutak fejlesztésére elkülönített fővárosi források egy részének EU-forrásokra „cserélésével” biztosította.

vgp

híd
Kazes☻2009-07-09 22:09:15 // 1928
ITTegy kis példa az ügyintézésre, a drágaságra és a többi, stb, stb. :(((
Kazes☻2009-07-08 23:35:41 // 1927
Ez a tuttifrutti frankóbiztosamiziher, sajna. :(
Kazes☻2009-07-08 23:33:30 // 1926
Igen, erre céloztam én is hsz.1896. :)
Zsolt1552009-07-08 14:49:26 // 1925
Az Ikarusbus nyerheti a debreceni autóbusz-pályázatot.

"... „Ökörség” - reagált erre a lapnak Iván Endre, az Ikarusbus Járműgyártó és Értékesítő Kft., azaz a Széles Gábor-féle cég stratégiai tanácsadója. ..."
ystuc2009-07-08 14:15:27 // 1924
Valakinek nem érte volna meg. Ahogy az szokott lenni...
Edyboy2009-07-08 14:05:32 // 1923
Bizonyára de itt szerelik össze az Alfa buszokat is,amilyen például Újpesten közlekedik a 47-es vagy 120-as vonalon.Annak magyar a felépítménye :)
Bizonyára probléma lett volna azokból rendelni :(
Zsolt1552009-07-08 06:01:09 // 1922
Igen, de nem hinném, hogy túl sok hazai beszállítójuk lenne.
Zsolt1552009-07-08 06:00:18 // 1921
Nem csak Afrikába, hanem a többek között Amerikába is.

Edyboy2009-07-07 23:31:37 // 1920
Így viszont darabja 85 millába került :(
Kazes☻2009-07-07 23:27:04 // 1919
Ez jó, bár vehettek volna oda is inkább Credo vagy ARC buszt is. :)

hazai:)
Atesz19872009-07-07 21:48:42 // 1918
Bazdmeg, a Balkánon vagyunk? Afrikába meg elvisszük a fasza Ikarus buszainkat, mi? :DDDD
Edyboy2009-07-07 21:38:40 // 1917
Egyébként a buszok nagy részét Magyarországon szerelték össze :)
Zsolt1552009-07-07 20:51:58 // 1916
Reméljük, hogy nem, de ... :-(((


Viszont Debrencenben nagyot változott közösségi közlekedés.
A város a teljes szolgáltatást saját maga kívánta ellátni. Mivel az állam a város sokszori kérése ellenére sem adta át a Hajdú Volán tulajdonjogát, a város felbontotta a közszolgáltatási szerződést és új tendert írt ki, melyben új, alacsonypadlós, légkondicionált buszflotta beszerzését és üzemeltetését írták elő. A tendert az eddig elsősorban utastájékoztató rendszerek kiépítésével foglalkozó Inter Tan-Ker Zrt. és a város tulajdonában lévő, a villamos- és trolihálózatot üzemeltető DKV Zrt. konzorciuma nyerte el a Hajdú Volán elől.

Az alkalmazott konstrukció érdekes és újszerű, ugyanis nem egyszerű járművásárlásról és üzemeltetésről van szó, hanem inkább ún. rendelkezésreállás-vásárlásról.
A forgalomirányítást és a jegyellenőrzést a város nem adja ki a kezéből, és a járművezetők is a DKV alkalmazottai lesznek (elsősorban a Hajdú Volán feleslegessé váló dolgozóira számítanak). Az Inter Tan-ker, magukat az autóbuszokat bocsátja rendelkezése, beszerzi és karbantartja őket, fizetségét pedig aszerint kapja meg, ahogyan a járműveket a DKV rendelkezésére bocsátja. Nem csak maguknak a buszoknak a rendelkezésreállását nézik, külön szankciók vannak a segédberendezések (utastájékoztatás, légkondícionáló, stb.) előírás szerinti működtetésére is.

Tizenkétmilliárd forintba került a város közlekedésének teljes rekonstrukciója. Ezért az összegért az autóbuszpark 100%-át(!) lecserélték.
Debrecenben 2009 július 01-től csak és kizárólag alacsonypadlós, légkondicionált, GPS-alapú utastájékoztató rendszerrel és EURO 5-ös motorral felszerelt autóbuszok közlekednek.



Épült egy új karbantartó bázis, létesült ezer új munkahely.


Reméljük, hogy ez a konstrukció beválik. :-)))
GabCsi2009-07-04 10:29:50 // 1915
A Szabadság hídhoz csak annyit, hogy érdemes átmenni rajta, olyan fosh az aszfalt minősége, hogy csak na, hullámos, ráz össze vissza sír az autó...
Zsolt1552009-07-04 09:57:09 // 1914
Igen. Akik az utat ténylegesen építik, az államtól kapott pénz jó ha negyedét megkapják. Aztán Ők is okoskodnak.
krecsi2009-07-04 08:28:53 // 1913
Én is úgy gondoltam, csak elírtam:) Szóval, mi nem nyúlunk hozzá 50 évig. Pedig nem minőségi anyagból van, csak minőségi anyagnak az ára van kiszámlázva.Lecsíp a pénzből a megrendelő, a fővállalkozó, az alvállalkozó, annak az al-al.. vállalkozója (és még mennyit kihagytam). És még a munkás is, ha tud. Azért tartunk itt minőségben és árban is. Egy ismerősöm vásárolt nemrég a közelben dolgozó útépítőktől 1 teherautónyi zúzott követ. Azzal hogy számolnak el? Sehogy, simán kimarad az útból. Persze nagy lelkűen kínálgatták, hogy van még, amennyi kell.
Kazes☻2009-07-03 22:36:44 // 1912
Érdekes! Hasonlóakat gondoltam erről az egészről már én is és gondolom mindenki aki egy kicsit is foglalkozik az üggyel, ill. a forgalommal, de ezekkel ellentétben úgy nem lehet annyit lopni és akkor nem lesz horvát + spanyol + mittudoménmilyen nyaraló+villa. :(
Zsolt1552009-07-03 20:32:34 // 1911
Úgy értettem, hogy a németek - velünk ellentétben - nem minőségi anyagból rakták össze azt a hidat, azért ilyen "olcsó". :-)))
krecsi2009-07-03 08:36:36 // 1910
Muszáj minőségi anyagból csinálni, mert 50 évig úgyse nyúlnak hozzá. De ha a németek nem robbantották volna fel anno, akkor 100 évig nem nyúlnak hozzá. És ezért kerül nálunk sokba. Rendszeres karbantartásnál kisebbek az összköltségek. 1946-ban szinte újra építették. Ezért is kéne elgondolkozniuk egy szép új híd, vagy felújított legyen. Ja, most elgondolkoztak egy pontonhídon a Margit híd felújításának idejére.
krecsi2009-07-03 08:25:33 // 1909
Ez nem új hír, azóta már biztos drágább lett a 4-es. "A 3-as metró 10 kilométeres alagútjának felhasználásával ötszázmilliárdot lehetne megtakarítani" A bajnai csomag hatszázmilliárdot akar megspórolni a 13.havi nyugdíj eltörlésével, alanyi jogon járó gyes és a gyed eltörlésével, a gyed jogosultsági idejének csökkentésével, a szocpol és a gázártámogatás felfüggesztésével is. De nem baj, lesz egy szép metrónk, ami 10 másodpercenként meg fog állni. Használhatjuk, ha szmogriadó lesz, mesterséges dugó stb. Ja, és ha nem mehetsz be a belvárosba az öreg autóddal.
krecsi2009-07-03 08:13:53 // 1908
”Nyolc évvel ezelőtt az elsők között javasoltam a fővárosi közmeghallgatáson, hogy a tervezett 4-es metró más nyomvonalon, az M3-as alagút felhasználásával épüljön meg” – magyarázza Szentesi Emil. A harminchat évvel ezelőtt papírra vetett nyomvonal elvesztette aktualitását. Szentesi a 4-es metrót nem Kelenföldről, hanem az egykori Osztyapenkó-szobortól indítaná, továbbépíthetően Budaörsig. Nem a Gellért térnél, a lakatlan hegy lábánál, hanem a forgalmas Petőfi híd közelében vezetné a metróvonalat, és becsatlakoztatná a meglévő 3-as metró alagútjába. Újpest-Városkapunál kiágazva, egészen Káposztásmegyerig, illetve Rákospalotáig építené meg a mintegy 18 kilométeres DBR-vonalat. A 4-es metró építését összekapcsolná a 3-as befejezésével és az 5-ös kialakításával. Szentesi Emil szerint az ő koncepciója szerinti megoldással százmilliárdból megépíthető lenne a 4-es metró, s mindez három év alatt! A 3-as metró 10 kilométeres alagútjának felhasználásával ötszázmilliárdot lehetne megtakarítani, mert a teljes 4-es metró nyomvonalán feleannyi alagútra volna szükség. Sőt a 4-es metró költségvetéséből elkészülhetne az M4-es, az M5-ös és az M6-os jelzésű vonalszakasz is.

Ezekkel a tervekkel már 1998-ban elkészült, de azóta is hiába ajánlgatja a városvezetők figyelmébe. Ahogy mondja: a 4-es metró pazarló kivitelezése miatt kénytelen volt az Európai Unió regionális főigazgatóságához fordulni. A hivatal azt válaszolta: a projekt értékelésekor figyelembe veszik információit. A kormány azonban mind ez ideig még a beruházás támogatási kérelmét sem nyújtotta be az Európai Bizottságnak. Pedig, mint ismert, a kabinet a 4-es metró költségének nagy részét uniós finanszírozásból fedezni.

A hatalmas összegek és a látványos ígéretek ellenére szakértők szerint Budapest 23 kerületéből 17 semmit sem fog érezni e nagyberuházás hatásaiból, hiszen a 4-es metró arányaiban kis területre koncentrál, közben elveszi a pénzt más, létfontosságú beruházások elől.
Zsolt1552009-07-02 23:05:27 // 1907
A Szabadság hídat 1894-ben kezdték építeni, és két év múlva(!) 1896-ban adták át forgalomnak.

A II.Világháború útán Szabadság híd helyreállítása 1946 tavaszán kezdődött el, és már 1946. augusztus 20-án meg is nyitották a forgalom számára. A középső hídrészt az 1894-es tervek alapján gyártották le, majd úszódaruk segítségével csatlakoztatták a meglevő szerkezetekhez.

A felújítása 2007. augusztus 21-én kezdődött, és több határidő módosítást követően 2009. május 31-én adták át.
A rekonstrukció költsége 16,8 millió Ft/méter volt. Ez is több mint duplája németének. Vagy az is lehet, hogy mi minőségi anyagból építjük velük ellentétben.
Zsolt1552009-07-02 22:30:46 // 1906
A futómű megerősítésére szerintem az majd később keritenek sort.
Kazes☻2009-07-02 20:43:53 // 1905
Kár, pedig érdekelne nagyon. Na, se baj, keresgélek. :)
Kazes☻2009-07-02 20:33:21 // 1904
Tiszta sor. :(
Poló2009-07-02 20:30:10 // 1903
Emailben kaptam, ennyi volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak