Zsolt1552015-10-05 08:29:35 // 23294
A Skoda is ugyan az, mint a VW. Interneten elküldik az adatokat és amit a gyár enged azt javítják vagy cserélik.
GTPeti2015-10-03 14:21:42 // 23293
Ez spec. vszínűleg nem a VW hibája, hanem a Bosch-é, aki a vezérlőegységet szállította. Jó eséllyel forrasztási hibája van, egyébként. A szervíz inkompetenciáját jelzi, hogy még probaképpen sem tett be egy másik vezérlőegységet előtte. (Ez a "csak bizonyos fordulatszámig megy fel és azt is csak néha", tipikus jele az elektronikai hibának. Fojtószelepet cserélgetni ilyenkor... Grat. hozzá.)
Zsolt1552015-10-03 11:56:05 // 23292
A frissítéssel kapcsolatosan egy személyes tapasztalat. A cégnél van egy benzines Skoda Fabia kombi, 1.4 16V, amely az elmúlt 15 hónapban összesen lassan három hónapot volt a szervizben. A tünet, hogy minden előzmény nélkül a motor úgy dönt, hogy max.1200-ig hajlandó forogni és mindig fojtószelep hibát ír be hibának. Két szoftverfrissítést követően tisztítás, majd a régi program, majd ismét az új rátöltése, majd csere. Azt követően még számtalan frissítés, de még mindig megáll az autó. Pénteken 28(!) szervizben töltött nap után kaptuk vissza, hogy végül engedélyezték a motorvezérlő cseréjét. 46e.km van a Fabiában.
Ha egy elég régen gyártott egyszerű szívó benzines motorral ennyit bíbelődött a VW konszern egyik tagja, akkor a bonyolultabb dízelekkel nem tudom miként fognak megbirkózni, hogy azok jók is legyenek.
Ha egy elég régen gyártott egyszerű szívó benzines motorral ennyit bíbelődött a VW konszern egyik tagja, akkor a bonyolultabb dízelekkel nem tudom miként fognak megbirkózni, hogy azok jók is legyenek.
Marklar1552015-09-30 23:21:38 // 23291
Áhhh. Épp folyamatban van egy JTD Kappa beszerzése. Még a végén nem tudok aludni a lelkiismeretem miatt. :O :D
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-30 13:46:02 // 23290
Egyértelmű. Amit Peti linkelt cikk is csak azt bizonyítja, hogy a környezetvédelem és az emberek egészsége senkit nem érdekel. Csakis piacot generálni, ez az eg érdek mozgat mindent. Most eljátszák a dízeleknél már egyszer lefutott DPF sztorit a benzinesekkel is. Ennyi. Valahogy hihetetlen számomra az, hogy senkinek nem tűnik fel pl az, hogy a dízelek környezetvédelmi mérésein kormolást néznek. Csak és kizárólag. Ennek mi értelme azon kívül, hogy semmi?
A NOx kibocsájtás és a finom részecske kibocsájtás a károsak. A kormolás önmagában csak egy szám ami nem képes mérni a környezetkárosító hatást. Hol mérnek NOx és finom részecske kibocsájtást? Sehol.
Nem tudom az előírásokat, nyilván van erre is limit, amit a gyárnak teljesíteni kell. Csak a saját autóm (és minden 8v jtd) példája. A NOx kibocsájtás csökkentésére van az EGR. A kipufogógáz visszavezetés csökkenti az égési hőmérsékletet, ezáltal csökken a NOx kibocsájtás. Aha. Ez így jó is volna. MIkor is és hogyan működik ez?
A légfeleslegből dolgozik, nyilván csak addig nyit, amíg a kellő légfelesleg meg tud maradni. Egyébként csöbörből vödörbe, kormolni fog a gép. Vagyis kis és részterhelésen.
Nem, a lámpánál várakozóknál nem annyira, mert a turbó nem tölt, nincs elég légfelesleg. Tehát egy igen szűk működési tartományban működget a rendszer. Gyorsításkor nem, állóhelyben pöfögéskor nem, autópályán (3000-res fordulat fölött) nem, vagyis pontosan akkor, amikor nagykanállal megy be a gázolaj, ezzel arányosan sokal több káros anyag keletkezik eleve, na akkor az EGR zárva. Benne van minden jtd programjában, 3000-nél bezár. Értelme? Semmi.
Ha bárkit is egy percig is izgatna a NOx kibocsájtás, akkor már megoldották volna úgy, hogy értelme is legyen. Tanulmányok tucatjai szólnak pl komphajók vízbefecskendező rendszeréről, ami terhelés alatti üzemállapotban az EGR-nek megfelelő szinten csökkenti a NOx kibocsájtást egyben 5-8%-os fogyasztáscsökkenést érnek el vele. Ami egy komp társaságra vetítve éves szinten nem kis pénz. A mérnökök nem tudják? Nem a frászt. Bonyolult megépíteni? Khmmm tele a net házi vízbefecskendező cuccokkal. Nem egy űrtechnika no.
Mi autótulajdonosok és új autó után vágyók nem vesszük észre, hogy évtizedes technikákat veszünk "új" köntösben, felszerelve "új" elektronikus bizbaszokkal, amik valójában a megjelenésük napján 2 évre vannak lemaradva az aktuális technikáktól, de mi örülünk. Mert biztonságot vettünk, környezettudatosak is voltunk (ezt nagyon nyomják most), trendik és modernek is, a társadalmi elvárásokat is hozzuk, fasza. Mindent megadtunk magunknak, a családunknak és a bolygónknak. Aha, igen, lassan a kegyelemdöfést, azt...
meg a...mi erre a sorra rímel.
A NOx kibocsájtás és a finom részecske kibocsájtás a károsak. A kormolás önmagában csak egy szám ami nem képes mérni a környezetkárosító hatást. Hol mérnek NOx és finom részecske kibocsájtást? Sehol.
Nem tudom az előírásokat, nyilván van erre is limit, amit a gyárnak teljesíteni kell. Csak a saját autóm (és minden 8v jtd) példája. A NOx kibocsájtás csökkentésére van az EGR. A kipufogógáz visszavezetés csökkenti az égési hőmérsékletet, ezáltal csökken a NOx kibocsájtás. Aha. Ez így jó is volna. MIkor is és hogyan működik ez?
A légfeleslegből dolgozik, nyilván csak addig nyit, amíg a kellő légfelesleg meg tud maradni. Egyébként csöbörből vödörbe, kormolni fog a gép. Vagyis kis és részterhelésen.
Nem, a lámpánál várakozóknál nem annyira, mert a turbó nem tölt, nincs elég légfelesleg. Tehát egy igen szűk működési tartományban működget a rendszer. Gyorsításkor nem, állóhelyben pöfögéskor nem, autópályán (3000-res fordulat fölött) nem, vagyis pontosan akkor, amikor nagykanállal megy be a gázolaj, ezzel arányosan sokal több káros anyag keletkezik eleve, na akkor az EGR zárva. Benne van minden jtd programjában, 3000-nél bezár. Értelme? Semmi.
Ha bárkit is egy percig is izgatna a NOx kibocsájtás, akkor már megoldották volna úgy, hogy értelme is legyen. Tanulmányok tucatjai szólnak pl komphajók vízbefecskendező rendszeréről, ami terhelés alatti üzemállapotban az EGR-nek megfelelő szinten csökkenti a NOx kibocsájtást egyben 5-8%-os fogyasztáscsökkenést érnek el vele. Ami egy komp társaságra vetítve éves szinten nem kis pénz. A mérnökök nem tudják? Nem a frászt. Bonyolult megépíteni? Khmmm tele a net házi vízbefecskendező cuccokkal. Nem egy űrtechnika no.
Mi autótulajdonosok és új autó után vágyók nem vesszük észre, hogy évtizedes technikákat veszünk "új" köntösben, felszerelve "új" elektronikus bizbaszokkal, amik valójában a megjelenésük napján 2 évre vannak lemaradva az aktuális technikáktól, de mi örülünk. Mert biztonságot vettünk, környezettudatosak is voltunk (ezt nagyon nyomják most), trendik és modernek is, a társadalmi elvárásokat is hozzuk, fasza. Mindent megadtunk magunknak, a családunknak és a bolygónknak. Aha, igen, lassan a kegyelemdöfést, azt...
meg a...mi erre a sorra rímel.
.......................2015-09-30 13:31:12 // 23289
Én is ellene vagyok a városi diesel járművek terjedésének
Ha lenne mondjuk diesel elektromos hibrid...
...de nincs,és sajna nem is lesz nagyon elterjedt.
Ha lenne mondjuk diesel elektromos hibrid...
...de nincs,és sajna nem is lesz nagyon elterjedt.
.......................2015-09-30 13:28:48 // 23288
Barcikán a kéményből kijövő sárga füstön átrepült egy madár annak kampec volt
Tudom,tudjuk sajnos...
..de most meg a szegénység terjedésével ukrén szénnel fűtenek keleten sokan,
Bár az lehet nem tesz ki annyit mint a 4 nagy kéményes Tiszai erőmű szennyezése
Tudom,tudjuk sajnos...
..de most meg a szegénység terjedésével ukrén szénnel fűtenek keleten sokan,
Bár az lehet nem tesz ki annyit mint a 4 nagy kéményes Tiszai erőmű szennyezése
Béci Ɨ|ѯ2015-09-30 13:02:37 // 23287
Én is éltem olyan helyen, ahol hasonló volt a helyzet a szénnel működő hőerőmű miatt. Hozzáteszem, hogy a mátrai erőmű ma is fával, szénnel és lignittel működik. De a mai szűrők már sokkal hatékonyabbak, mint régen. A dieseleknél magasabb a korom kibocsátás, mint a benzineseknél, de az csak a látható különbség. A benzines kipufogó gáz is káros. Ebből is látszik, hogy megint csak néphülyítés megy.
Nem arról van szó itt, hogy megmentsük a földet, mert ahhoz nem csak az autókkal kéne foglalkozni... De erre figyelnek az emberek.
Nem arról van szó itt, hogy megmentsük a földet, mert ahhoz nem csak az autókkal kéne foglalkozni... De erre figyelnek az emberek.
Mr. Z2015-09-30 12:47:04 // 23286
Egy nagyon fontos különbség van a dízel és a benzin közt.
A dízel NOx a benzin COx kibocsátása nagyobb. Az NOx nagyon káros, és üvegházhatású úgy mint a szén vagy a lignit égetése amit nem véletlenül kezdtek el hanyagolni. Ti nektek fogalmatok sincs milyen volt az amikor itt Tiszaújvárosba még ment a szénerőmű éjszaka sűrű fekete füstöt okádva, ha éjszakára kint hagytad a fehér lepedőt száradni, reggelre szürke lett.
A dízel NOx a benzin COx kibocsátása nagyobb. Az NOx nagyon káros, és üvegházhatású úgy mint a szén vagy a lignit égetése amit nem véletlenül kezdtek el hanyagolni. Ti nektek fogalmatok sincs milyen volt az amikor itt Tiszaújvárosba még ment a szénerőmű éjszaka sűrű fekete füstöt okádva, ha éjszakára kint hagytad a fehér lepedőt száradni, reggelre szürke lett.
GTPeti2015-09-30 12:16:30 // 23285
A mezőny 1/4-e van a határérték alatt.
Nem kizárt, hogy a határétékek nem reálisak a mai technikai szint figyelembevételével. Persze, ha az a terv, hogy a dízeleket elminimálják, arra jó.
Mintha a mai benzinesek alpesilevegőt gyártanának...
Nem kizárt, hogy a határétékek nem reálisak a mai technikai szint figyelembevételével. Persze, ha az a terv, hogy a dízeleket elminimálják, arra jó.
Mintha a mai benzinesek alpesilevegőt gyártanának...
Zsolt1552015-09-29 17:44:55 // 23284
A BMW-nél állítólag 11-szeres eltérést találtak.
Az ADAC annyira hiteles, hogy szerintük a VW nyerte a következőket éveken át:
- ADAC megbízhatósági teszt
- ADAC "németek kedvenc autója" cím.
Aztán kiderült, hogy ebben is csaltak.
De nem tartom kizártnak, hogy más is fent fog akadni a rostán.
Az ADAC annyira hiteles, hogy szerintük a VW nyerte a következőket éveken át:
- ADAC megbízhatósági teszt
- ADAC "németek kedvenc autója" cím.
Aztán kiderült, hogy ebben is csaltak.
De nem tartom kizártnak, hogy más is fent fog akadni a rostán.
Béci Ɨ|ѯ2015-09-29 15:23:21 // 23283
Az ADAC tesztjén - aminek csak részben hiszek - a Jeep Renegade-ben a 2.0 multijet 10szeres különbségszorzót produkált az NOx mérték kibocsátásban... De a Renault, vagy a Hyundai sem jobb...
Zsolt1552015-09-29 14:33:02 // 23282
A csalás nem egy fairplay játék.
GTPeti2015-09-29 14:17:18 // 23281
A software update-t megvárhatták volna, mielőtt bevonták ezeknek az autóknak a típusengedélyét... Ez így elég inkorrekt a részükről is.
Kazes☻2015-09-28 22:02:35 // 23280
A Volkswagen − dízelbotrányban érintett − EA 189 típusú dízelével szerelt modellek:
VW Golf VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2012
VW Jetta V és VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-tól
VW Beetle 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2011-2014
VW Tiguan I 2.0 TDI, 2007-2015
VW Passat B6, B7, CC 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
VW Touran 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
VW Caddy 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
VW Sharan I, II 2.0 TDI, 2008-2015
Audi A1 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2014
Audi A3 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
Audi A4 B8 2.0 TDI, 2007-2013
Audi A6 C6, C7 2.0 TDI, 2008-2014
Skoda Rapid 1.6 TDI, 2012-2015
Skoda Octavia II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2013
Skoda Superb II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
Skoda Yeti 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2014
Skoda Roomster 1.6 TDI, 2010-2015
SEAT Leon 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2012
SEAT Altea 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2015
SEAT Alhambra I, II 2.0 TDI, 2008-2015
SEAT Exeo 2.0 TDI, 2008-2013
SEAT Toledo 1.6 TDI, 2012-2015
innen
VW Golf VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2012
VW Jetta V és VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-tól
VW Beetle 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2011-2014
VW Tiguan I 2.0 TDI, 2007-2015
VW Passat B6, B7, CC 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
VW Touran 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
VW Caddy 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
VW Sharan I, II 2.0 TDI, 2008-2015
Audi A1 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2014
Audi A3 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
Audi A4 B8 2.0 TDI, 2007-2013
Audi A6 C6, C7 2.0 TDI, 2008-2014
Skoda Rapid 1.6 TDI, 2012-2015
Skoda Octavia II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2013
Skoda Superb II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
Skoda Yeti 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2014
Skoda Roomster 1.6 TDI, 2010-2015
SEAT Leon 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2012
SEAT Altea 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2015
SEAT Alhambra I, II 2.0 TDI, 2008-2015
SEAT Exeo 2.0 TDI, 2008-2013
SEAT Toledo 1.6 TDI, 2012-2015
innen
Marklar1552015-09-28 21:03:14 // 23279
Jártam ott is :D Én már kezdem sajnálni a VWt. Még Svájc is döf
rajtuk egyet. Majd jön a többi.
rajtuk egyet. Majd jön a többi.
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:00:53 // 23278
Mert a többiek már vagy leléptek miattad, vagy egyszerűen csak unják, hogy hiába dumálnak...
Xixo2015-09-28 20:48:30 // 23277
Az anarchia nem a káosz, hanem a mindenkori hatalom nélküli rend...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-09-28 19:34:57 // 23276
Abban egyet értek, hogy a németekkel nagyon elszaladt a ló, azt hiszik mindenki felett állnak, bármit megtehetnek bárkivel...hát most vissza nyalt a fagyi :)
GTPeti2015-09-28 19:18:47 // 23275
A legelső munkahelyem volt ez a cég. Csak akkor még PLC-telepítéssel kereste a kenyerét és 50 főt foglalkoztatott. Kicsit felfutottak. :)
Zsolt1552015-09-28 19:16:54 // 23274
Úgy bizony. :-))
.......................2015-09-28 19:08:32 // 23273
Érdekes hogy midíg te meg ugyanazok a haverjaid OFF olják szét a topikokat
David | Centocinquantanove2015-09-28 19:07:59 // 23272
Azért ezeket ne vegyük egy kalap alá...
A gáz pedál vagy a gyújtás kapcsoló nem tartozik a törvények és egyeb előírások SZANDEKOS kijatszasanak...
A gáz pedál vagy a gyújtás kapcsoló nem tartozik a törvények és egyeb előírások SZANDEKOS kijatszasanak...
Kazes☻2015-09-28 19:04:08 // 23271
David | Centocinquantanove2015-09-28 19:03:39 // 23270
Kazes☻2015-09-28 18:51:48 // 23269
Úgy-úgy... :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-28 18:48:16 // 23268
Reméljük szép Alfa (Giulia) rendőr autók lesznek végül :-) Hogy minden a helyére kerüljön, mégiscsak úgy kerek a világ.
VKG231!!! (156+75)2015-09-28 18:39:30 // 23267
Jahh hülye jogászok. Pedig ezek nélkül milyen faszán lehetne utcán embert ölni, meg milyen fasza kis anarchia lenne. Vághatná mindenki az erdőket, nyomtathatna otthon személyiket, lophatna a boltban, soha senkinek nem tartozna (vagy legfeljebb nem adná meg de kit érdekel?), álom világ lenne.
Na, ez ellen tesznek a jogászok bmeg. Hogy ne a barlangban lakjál felfegyverkezve és várva a másik ősember támadását...
Kijelenthető, hogy nálad nagyon komoly bajok vannak. (Ezen a mondaton sokat finomítottam.).
Vegyél "ügyeskedős, trükkös de épp ezért vonzó" vwt. Sokat. Ja és rád komolyan illik az ezért tart itt ez az ország frázis. Pont az ilyenek miatt nem jutunk soha itt egyről a kettőre. Mert az adócsalás vicces és úgyis mindenki csinálja, mert a piti bankrabló viszkis lehet sztár, mert a csaló senki nyithatja a látványpékségeit, mert aki talajrészegen a kocsmában a gyerekei elől elvett utolsó 600 forintból berúgva a másikba vágja a kést az csak megélhetési bűnöző... sorolhatnám.
A suzuki swift első (azaz második) generációja pedig SEMMIVEL nem rosszabb egy random korabeli alfánál töréstesztben (pedig azóta se csináltak csodásabb járműveket pl az SZ-nél, 75-nél, utolsó duettonál.) Egy cinquecentonál, r4nél, kacsánál meg ticonál pedig nagyságrendekkel jobb.
Ők is embereket akartak ölni?? Aki 50 éve 110-zel mert utazni a családdal az egy szemét gyilkos? Csak mert a swift azokhoz az autókhoz képest betonbunker ám.
Na, ez ellen tesznek a jogászok bmeg. Hogy ne a barlangban lakjál felfegyverkezve és várva a másik ősember támadását...
Kijelenthető, hogy nálad nagyon komoly bajok vannak. (Ezen a mondaton sokat finomítottam.).
Vegyél "ügyeskedős, trükkös de épp ezért vonzó" vwt. Sokat. Ja és rád komolyan illik az ezért tart itt ez az ország frázis. Pont az ilyenek miatt nem jutunk soha itt egyről a kettőre. Mert az adócsalás vicces és úgyis mindenki csinálja, mert a piti bankrabló viszkis lehet sztár, mert a csaló senki nyithatja a látványpékségeit, mert aki talajrészegen a kocsmában a gyerekei elől elvett utolsó 600 forintból berúgva a másikba vágja a kést az csak megélhetési bűnöző... sorolhatnám.
A suzuki swift első (azaz második) generációja pedig SEMMIVEL nem rosszabb egy random korabeli alfánál töréstesztben (pedig azóta se csináltak csodásabb járműveket pl az SZ-nél, 75-nél, utolsó duettonál.) Egy cinquecentonál, r4nél, kacsánál meg ticonál pedig nagyságrendekkel jobb.
Ők is embereket akartak ölni?? Aki 50 éve 110-zel mert utazni a családdal az egy szemét gyilkos? Csak mert a swift azokhoz az autókhoz képest betonbunker ám.
Kazes☻2015-09-28 18:05:08 // 23266
Zsolt1552015-09-28 18:01:51 // 23265
A károsanyagkibocsátások miatt - a 159 topicban volt erről szó párszor - hányan lettek, lesznek rákosak, akkor az nem számít?
GTPeti2015-09-28 17:46:51 // 23264
"Mert ők a németek?" Egy pillanat, hagy védjem meg őket. Tudom, hogy Mo-n divat a "fritzés", de az elég nagy ferdítés, hogy ez lenne a normál német mentalitás. Teljesen korrekt emberek, sőt, az igazat megvallva sokkal kevésbé hajlamosak trükközésre, mint honfitársaink.
Sajnos - mint írtam - a BWL-erek, vagyis a gazdaságisok irányítanak manapság. Itt kezdődnek a problémák. Az tény, hogy egy mammut inkább érzi magát sérthetetlennek.
Sajnos - mint írtam - a BWL-erek, vagyis a gazdaságisok irányítanak manapság. Itt kezdődnek a problémák. Az tény, hogy egy mammut inkább érzi magát sérthetetlennek.
GTPeti2015-09-28 17:43:21 // 23263
Na jó, ha megnyered a választásokat, akkor felhatalmazásod lesz rá! ;)
.......................2015-09-28 17:27:42 // 23262
Minden autógyár trükközik ergo hazudik
A merc azzal hogy 30év átrozsdásodás garit adott olyan kocsikra amik 12évesen tök rozsdások
A bmw a vezérműláncokkal holott 180ekm re van garancia
A toyota is a gázpefállal
A GM is a gyújtáskapcsolóval
A suzuki is a swift el ,az életeddel játszik mikor engedélyt kapott a gyártásra holott ők is tudták hogy életveszélyes szart gyártanak
Ezekre érdekes senki nem háborodik fel?
pedig ezekbe emberek haltak bele
Szóval ne legyünk álszent jogászok
A merc azzal hogy 30év átrozsdásodás garit adott olyan kocsikra amik 12évesen tök rozsdások
A bmw a vezérműláncokkal holott 180ekm re van garancia
A toyota is a gázpefállal
A GM is a gyújtáskapcsolóval
A suzuki is a swift el ,az életeddel játszik mikor engedélyt kapott a gyártásra holott ők is tudták hogy életveszélyes szart gyártanak
Ezekre érdekes senki nem háborodik fel?
pedig ezekbe emberek haltak bele
Szóval ne legyünk álszent jogászok
Zsolt1552015-09-28 14:02:58 // 23261
Amilyen lekezelően tudnak bánni a vevőikkel, ügyfeleikkel szerintem simán azt hihették magukról, hogy sérthetetlenek.
Menne a nyilvános hisztéria az biztos.
Menne a nyilvános hisztéria az biztos.
David | Centocinquantanove2015-09-28 13:54:33 // 23260
Szerintem mindegy minek hívjuk... lopásnak... nagy értékre elkövetett csalásnak... jogtalan piaci előnyszerzésnek... hatóságok szándékos félrevezetésének... stb,
Bele lehetne menni ebbe, de minek...
Aki ilyet megcsinál, az megcsinál ennél nagyobb disznóságokat is.
Én az egészbe csak azt nem értem, hogy miért gondolták, hogy ez soha de soha nem fog kiderülni? Miért gondolták, hogy ezt ők megtehetik? Mert ők a németek?
Csak elméleti síkon, hogyha kishazánknak, vagy mondjuk- hasraütök - a lengyeleknek lenne egy csak huszadekkora autógyára, és ugyanez kiderült volna, akkor arra az übermenschek mit léptek volna?
Bele lehetne menni ebbe, de minek...
Aki ilyet megcsinál, az megcsinál ennél nagyobb disznóságokat is.
Én az egészbe csak azt nem értem, hogy miért gondolták, hogy ez soha de soha nem fog kiderülni? Miért gondolták, hogy ezt ők megtehetik? Mert ők a németek?
Csak elméleti síkon, hogyha kishazánknak, vagy mondjuk- hasraütök - a lengyeleknek lenne egy csak huszadekkora autógyára, és ugyanez kiderült volna, akkor arra az übermenschek mit léptek volna?
Zsolt1552015-09-28 13:45:38 // 23259
Plusz ugyan úgy szennyezték a levegőt, mint előtte.
Zsolt1552015-09-28 13:29:40 // 23258
Itt nem azzal van gond, hogy nem jó az a motor. Hanem azzal, hogy azt hazudták Euro5-s normáknak megfelelnek. Így támogatásokat, adókedvezményeket vettek igénybe, illetve átverték a vásárlóikat is.
Azt közvetítették a vásárlóik felé, hogy elkötelezettek a környezetvédelemért, az autóikat drágábban adták el, plusz a fejlesztéseken megspórolt pénzt pedig kifizették osztalékként.
Azt közvetítették a vásárlóik felé, hogy elkötelezettek a környezetvédelemért, az autóikat drágábban adták el, plusz a fejlesztéseken megspórolt pénzt pedig kifizették osztalékként.
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-28 13:21:19 // 23257
Nem, az sík volt, a kép viszont nagyon realisztikus volt. Kicsit a Felejtés bére c. film jutott eszembe :-)
Zsolt1552015-09-28 13:19:54 // 23256
Igazad van, lopással kapcsolatosan nincs hír felőlük. Az Adidias lopott egy magyar feltalálótól, de azt a pert tavaly bukták el.
De büszkeségre nagyon nincs okuk.
De büszkeségre nagyon nincs okuk.
VKG231!!! (156+75)2015-09-28 13:02:17 // 23255
Na majd ha megnyerem a választásokat az ukrán lopott árammal nem lesz ez ilyen egyértelmű! :D
Kazes☻2015-09-28 12:16:11 // 23254
GTPeti2015-09-28 12:12:41 // 23253
Ahogy Erhard mondta: "A jövő energiája a lopott áram by Lajcsi." :D
OFF Nem értem, miben reménykedtek. Ha összeadják a végpontok fogyasztásadatait kb. egyezni kell az elosztóállomás által mért összesített fogyasztással. Ha túl nagy az eltérés, utánamennek. Ezen most vajon meglepődtek? ON
OFF Nem értem, miben reménykedtek. Ha összeadják a végpontok fogyasztásadatait kb. egyezni kell az elosztóállomás által mért összesített fogyasztással. Ha túl nagy az eltérés, utánamennek. Ezen most vajon meglepődtek? ON
GTPeti2015-09-28 12:07:41 // 23252
Nőttek a szemedben?
Na ez nem semmi.
Ha én mint mérnök vért izzadok, hogy az általam tervezett készülék megfeleljen az előírásoknak, akkor hagy ne "nőjön már a szememben" az a másik mérnök, aki a könnyebb, inkorrektebb utat választotta.
(Nagyon bízom benne, hogy Olaszországban szintén a lelkiismeretesebbek dolgoznak.)
(Kieg.: Biztos vagyok benne, hogy a VW-nél és a Bosch-nál sem ezek a "kiskapukijátszók" vannak többségben. Nem. Ebben az ügyben volt egy v. több pofátlanul sokat kereső főnök, aki ezt jóváhagyta.)
Na ez nem semmi.
Ha én mint mérnök vért izzadok, hogy az általam tervezett készülék megfeleljen az előírásoknak, akkor hagy ne "nőjön már a szememben" az a másik mérnök, aki a könnyebb, inkorrektebb utat választotta.
(Nagyon bízom benne, hogy Olaszországban szintén a lelkiismeretesebbek dolgoznak.)
(Kieg.: Biztos vagyok benne, hogy a VW-nél és a Bosch-nál sem ezek a "kiskapukijátszók" vannak többségben. Nem. Ebben az ügyben volt egy v. több pofátlanul sokat kereső főnök, aki ezt jóváhagyta.)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-09-28 12:07:10 // 23251
az tény hogy kicsit túl van lihegve a dolog de az is igaz hogy nem szép dolog hazudni. lopni, csalni :)
Kazes☻2015-09-28 12:02:02 // 23250
Mit lopott, mit lopott...?! Na, mit... hát pénzt! Sokat! Persze nem az emberektől...neeem, azt lesz@rják... hanem a többi autógyártól, akiktől hamis adatok alapján tudtak vásárlókat csábítani, mert a nyomorult elhitte, hogy normálisan gondolkozik és nem akar ártani magának és a lemenőinek, ezért vett még kicsi plusz pénzért jobbnak hitt verdát, persze vannak akik csak divatból, de azok is át lettek verve... mint itthon a CHF hitelesek...
A többi szvsz csak hanta...
A többi szvsz csak hanta...
VKG231!!! (156+75)2015-09-28 11:43:25 // 23249
Hozzátenném, hogy akármennyire füstöl egy dízelmozdony, kg/km arányban akkor is a leggazdaságosabb lesz. Környezetvédelmi szempontból is. Ugyanis egy mozdony lehet, hogy harmincszor annyi kormot bocsát ki, mint egy kamion, de ameddig kivált 50 kamiont, addig mindenképp jobb lesz.
A multimodális fuvarozás pl ezért gazdaságos kegyetlenül.
Na mindegy. Falra hányt borsó úgyis.
A multimodális fuvarozás pl ezért gazdaságos kegyetlenül.
Na mindegy. Falra hányt borsó úgyis.
VKG231!!! (156+75)2015-09-28 11:38:19 // 23248
A probléma a hazudozással van, de hát hiába magyarázzuk, nem érted.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-09-28 11:31:05 // 23247
a kétütemű dejzelnek sokkal kisebb a károsanyag kibocsájtása és elég jó a hatásfoka ezért alkalmazzák hajóknál ...ezt akarják az autókba is bevezetni ...
.......................2015-09-28 11:20:03 // 23246
Most nagy hirtelen mindenkit hogy zavar hogy a TDI nem felel meg az euro5 nek,
De az nem zavar senkit hogy szénnel fütenek sokan?
Me a Volán busz jármüpark még euro 2es motoroknál tart?
Meg a vasút fele a euro minusz 5 ös Szergej mozdonyokkal szállít ahol nincs villamosítva?
Meg a sok kina szart idehordó konténerszállító hajók nehézolajjal mennek ,ami mégcsak nem is kénmentes?
De az nem zavar senkit hogy szénnel fütenek sokan?
Me a Volán busz jármüpark még euro 2es motoroknál tart?
Meg a vasút fele a euro minusz 5 ös Szergej mozdonyokkal szállít ahol nincs villamosítva?
Meg a sok kina szart idehordó konténerszállító hajók nehézolajjal mennek ,ami mégcsak nem is kénmentes?
.......................2015-09-28 11:02:37 // 23245
lemaradtam valamiröl ?
mit lopott a VolksWagen?
mit lopott a VolksWagen?
Online tag
4
Vendég4
426
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Giulia
- Spider
- Off-os verdák, tapaszta...
- MiTo
- Motorsport
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...