Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

bb182005-05-14 21:31:18 // 5142
sajna megint nem talált. a stabiszilent rá van füzve a rudra nincs külön számozva. 1. stabilizátor pálca gömbfejekkel ( nem szétszedhető ) 2. alátét 3. anya 4. stabirud 5. felfogocsavar
Gábor1662005-05-14 21:31:04 // 5141
Az egy alátét.
Wickey2005-05-14 21:30:15 // 5140
Viszont ha már megbontod, a "filléres" dolgokat illik kicserélni. A gyűrűk a TSnél sem hiszem hogy horror árba kerülnek. 200,000 km elég sok, megbontásos motorvizsgálat nem valami megbotránkoztató dolog ekkormár. Ki se kell szedni asszem. Alulról főtengely, hajtókarok, felülről dugattyú, hüvely és gyűrűk szemrevételezhetők. Legalább egy gyűrűcsere, ha már úgyis össze kell fűzni. Szelepszárszimmering csere, mert mér ne, szelepszárvezetők, szelepek vizsgálata. Összes tömítés csere, előírt módon összeépítés, és gyűrűzés utáni óvatos járatás. Az egész szvsz megvan 100ezer forintból, nekem protekcióval mindennel ennyi volt a két használt de jó hengerfej a kocsimra, meg mindenféle tömítéscsere, friss olajjal, szűrővel, új vezműszíjjal, felújított szíjfeszítővel stbstb. Egyből szétborítottam a motort, ahogy megvettem a kocsit. Végeredmény: parádés hangon duruzsol a V6 :-)
Gábor1662005-05-14 21:29:30 // 5139
admirális:
Szerintem következő a megoldás:

Hátsó stabilizátor szilent, a bekarikázott alkatrész


Hátsó kerék kitámasztó szilentek: (oldalanként 4 db)


Csonktengely állvány szilent az 5-ös alkatrész:
bb182005-05-14 21:25:47 // 5138
igen. persze annak is amikor egy kupac vas életre kel.
admirális2005-05-14 21:23:29 // 5137
Szerintem amikor csonkszilentre gondoltak, akkor a 6-osra gondoltak. Ez lehet?
Bg.2005-05-14 21:22:36 // 5136
A bontatlan motornak, gyári fényezésnek... van egy varázsa - persze, csak ha jól működik...
admirális2005-05-14 21:21:15 // 5135
Ok, asszem értem, de pontosítsunk:)!
Szóval itt van egy másik rajz. Jól értem, hogy a stabilizátor szilent az ezen a 2-es számú alkatrész?
bb182005-05-14 21:12:34 // 5134
kezdő koromban többször megjártam hogy nem gondolkodtam előre kellőképp. akikkel jol együtt tudtam dolgozni azok is csak ilyenek lehettek.
Bg.2005-05-14 21:09:39 // 5133
Szvsz: nincs rosszabb egy feleslegesen szétszedett főtengelycsapágynál, vagy gyűrűnél:))
bb182005-05-14 21:06:53 // 5132
nem tudom milyen csak eszembe jutott. én általában ugy javitok mint a sakkozok sakkoznak, mindig 4-5 lépéssel előre gondolkozom ugy nem nagyon érhet meglepetés.
Bg.2005-05-14 21:04:49 // 5131
Kizártnak tartom, hogy nagyon kopott legyen...
bb182005-05-14 20:58:28 // 5130
ha nagyon kopott a henger még akkor is lehet trükközni ideiglenesen a gyürükkel.
Bg.2005-05-14 20:57:13 // 5129
Egy hengerfej leszedés sokat elárul (egy gyűrűr csere szszárszim. csere) nagy valószínűséggel áthidalja a gondokat.
bb182005-05-14 20:57:07 // 5128
perze csk márkás ( absolut, vagy hasonlo minőség. )
bb182005-05-14 20:56:14 // 5127
igy este ált. a vodka a jó minusz 20 fokon a mélyhütőből. jó érzés ahogy kuszik lefelé.
Wickey2005-05-14 20:54:51 // 5126
ááá, még megyek el valszeg. De már betáraztam az okosságot a hűtőbe, a jégkocka is generálódik.
bb182005-05-14 20:53:53 // 5125
belülről is kell ápolni de min. 40%-ossal. : )))
Wickey2005-05-14 20:52:45 // 5124
Annyira nem gáz, nem fáj, csak nem akarom hogy totál bevérezzen holnapra. Most leültem a szgép elé is, különbenis egy kis szemcsepp sosem árt. :-)
Wickey2005-05-14 20:51:44 // 5123
Lehet pajzs nélkül hegeszteni, csak nem huzamosabb ideig. Ez a kalapájjunkfoltot, próbáljukrá, pöttyözzükoda, igazítsunkrajta, pöttyözdvégigmajommérvagyokmajomazérmeraszmondtam nemsietős tempó pont kellemes volt a szemnek... meg lébecoltunk ott hárman, volt váltás. :-) Nálunk sem volt divatban a pajzs, de verőfényes napsütés volt. Lehet, egy sötét garázs mélyén jobban kikészített volna a hegesztés fénye.
bb182005-05-14 20:49:39 // 5122
azt mondják még a reszelt krumpli jó.
bb182005-05-14 20:49:02 // 5121
sokan vannak igy. hálisten nekem még sosem kellett. pedig van hogy lehülyéznek mert képes vagyok akár pajzs nélkül hegeszteni.
Wickey2005-05-14 20:45:16 // 5120
öhö.. Mi I-es Golfot lakatoltunk :-)) megyek is megkeresem a szemcseppet.
bb182005-05-14 20:40:59 // 5119
a stabilizátorszilent pont egyik sem. az a vékonyvonalas rajzon van az ahova a függőleges kar ( rud ) csatlakozik az a stabirud és annak a felfogása. takarja a hid, a felső saroknál kicsit kilátszik. kitámasztoszilent: vagy inkább lengőkar. na de hoszz vagy keresztlengőkar ? csonkszilent: a tengelycsonknak nincs szilentje, hacsak nem valami másra gondoltak. szerintem.
mikey2005-05-14 19:37:08 // 5118
sziasztok. sajnos szar van a palacsintamban es egy kicsit tanacstalan vagyok: a 145 1.6 TS-em alapjarata 500-1500 kozott ugrandozik, mi lehet ennek az oka?
admirális2005-05-14 19:32:45 // 5117
Szamosiék felírtak alkatrészeket, amiket be kéne szereznem az autómhoz, de némelyiket nem sikerült így simán névről beazonosítani.

Ezek lennének:
hátsó stabilizátor szilent
hátsó kerék kitámasztó szilentek
jobb hátsó csonk szilent

Itt egy rajz a hátsó futóműről.



Segítsetek megmutatni nekem a rajzon, hogy melyik alkatrészhez melyik szám tartozik! Köszönöm.
bb182005-05-14 19:17:26 // 5116
bor-sajt-pezsgő ?
Paco2005-05-14 19:15:58 // 5115
Itt nem esik. Egész délután mondogatta az asszony, hogy rögtön elered, már csak 10 percem van de én nem hittem neki :) Most is csak kabátot viszek :o)
Gábor1662005-05-14 19:14:23 // 5114
Ernyőt vigyél! :-)))
Paco2005-05-14 19:09:11 // 5113
:) Én autót mostam meg waxoltam. Alig 4 óra alatt :) De most azt hiszem elmegyek borfesztiválra....
bb182005-05-14 19:04:41 // 5112
ilyenkor szoktak jönni a T. ügyfelek hogy be kellene lemezelni. majdcsak jó lesz ugy is.
Thomasz2005-05-14 19:03:22 // 5111
a fater gépébe 130k -nél kellett turbócsre ,mikor nyomta neki megtorpant kb 100-nál 380.000körül volt csak a turbó,mert javítani már nem lehetett
bb182005-05-14 19:03:11 // 5110
egész nap hegesztettem meg köszörültem és festettem egy 6 m-es tolokaput. valahogy most jól esik itt üdögélni.
Gábor1662005-05-14 18:53:29 // 5109
Nekem ablaktörlőt és pollenszűtőt kellene cserélnem. Ott van a csomagtartóban, de (ott) nem látják el feladatukat tökéletesen. Nincs kedvem lemenni és kicserélni. Lustaság rulez!
bb182005-05-14 18:48:31 // 5108
amugy már én is a délutánnal küzdök.
bb182005-05-14 18:47:57 // 5107
márhogy a gyürükre értettem. igy nem kell uj darabokra beruházni.
Gábor1662005-05-14 18:43:00 // 5106
Lehet, hogy nekem van túl szombat délutáni hangulatom! De nem értem!
bb182005-05-14 17:46:56 // 5105
ha mondjuk egy off verdát tuningolok alfa szivvel az befér az oldlra ?
bb182005-05-14 17:28:31 // 5104
a legolcsobb ha a hármast a négyesre a kettest meg az egyesre cseréli. : ))))
Gábor1662005-05-14 17:21:28 // 5103
Hát ez az! Ezért írtam a gyűrű cserét.
bb182005-05-14 16:52:41 // 5102
ráadásul az a gond, hogy a diagnosztizálás is nehéz mert lehet, hogy kompresszio van, csak felhordja az olajat. de a hengerfej le az szinte tuti. csak az a kérdés, hogy ha leveszed mit tlálsz alatta.
Gábor1662005-05-14 16:40:12 // 5101
Látod Bg.! Gyűlik az ellendrukkerk tábora! :-) Nehéz döntés, hogy az ember ilyenkor mit tegyen. Ha a pénz és idő nem számít, én 200 ekm-nél, leszedném a hengerfejet, szelep szabályozás (vezető ellenőrzés, csere, ha kell), síkba munkálni, új szimeringek. Dugattyúkat kihúznám, új gyűrűk és hajtókarcsapágyak. Ha egy alkalommal kisebb költséget, és időt, de részmegoldást választanám, akkor szelepszár szimering csere, fenn hagyott hengerfejjel. Aztán majd kiderül... Lehet, hogy mégis motor szétborítás lesz a következő lépés. És hengerfej gond esetén, ismét vehetsz új szimeringeket. :-( Tudom, nehéz döntés.
bb182005-05-14 16:08:37 // 5100
csatlakozom.
..2005-05-14 15:32:22 // 5099
Én sem fogadom el a 0.5-1l olaj/1000 km-t.Ott baj van, 10000 km-nél reális ez a 0.5-1l egy TS motornál.
Gábor1662005-05-14 15:24:04 // 5098
Bg: Nem értek egyet azokkal, akik a 0,5-1,0 l olaj /1000 km értéket elfogadhatónak tartják a 16V miatt. Én személy szerint egy szívó motornál ezt 10 000 km-re fogadom el. (jó, mondjuk az egy lityót). A turbó motor az más tészta... A gyengülés olyan dolog, ami engem is érint. Szerintem az autóm nem olyan erős, mint kellene. Semmi konkrét hiba nincs, csak kicsit több fogyi és gyengébb. Szerintem... Igaz csak 130 000 km van benne. Egy V6-nak ez nem sok. Valami bujkáló dolog. A féktisztítós LMM pucoválást megpróbálom, hátha bejön.
Bg.2005-05-14 12:41:11 // 5097
Kösz! Megjött
Don Gombóc2005-05-14 10:06:51 // 5096
Semmi komoly csak a torka véres. Turbó halál! Meg a nagyszervíz.
Lobot2005-05-14 09:59:44 // 5095
Gomboc úr! Aztán mit csinál Piri mester a vason? Remélem semmi komoly probléma.
Don Gombóc2005-05-14 09:05:19 // 5094
BG!! Hali! Hagy ajánljam a Piri nick néven megtalálható tagunkat. Most az én vasam is nála van. Referenciának a George a Ronnie155 is megkereshető, a George éppen túl van egy szelepszárszimmering cserén és szelep csiszoláson valamint szíj cserén stb. Ár korrekt szakértelem rendben, minden anyag jó minőségben beszerezhető, és még beszélgetni is szeret a pali.
Bg.2005-05-13 22:49:59 // 5093
Gabor166 Szóval: kicsit több mint 0.5 L az olaj fogy (1000km). Ez sokak szerint sok, mások szerint 16 szelepestől sokat ne várjon az ember... A gyárti tűrésbe belefér, az enyébe nem igazán. 190-200e km körül aktuális a szíjak cseréje (most 185 van benne), akkor lesz a szimering csere is. Hogy kinyeri a tendert még nem döntöttem. (bár kétség kívül a Szamosi ajánlat a leg kedvezőbb gazdaságilag, a szimering cserére, de lehet, hogy nemis ott van a gond) A másik aktuális gondom, hogy az autó 1-2 L-rel többet eszik a szokásosnál, és lustábban is megy (kb 10 ló hiányzik). A légtömegmérőm vacakolt. (hidegindításnál jött elő igazán) Később szétkaptam féktiszító ezerrel, hidegindítás megjavult - a többi nem. Egy másik régi légtöm. mérőt tiszítottam, beletettem, semmi változás. Újat (kb 100km-t futott) tettünk bele semmi különbség. A komputer persze mindent rendben talált (lambdákat is). A légszűrő tiszta, a gyertyákban 5ekm-van. Most az jön, hogy 1 napra nélkülözön az autót, és egyenként átcserélve végig lesz pórbálgatva az autó (lambda1, lambda2, lögtöm, alpjárai motor, vízhőfok jeladó....). Csak gyakorlatilag éjjel nappal megy az autó, eztért nehezen szánom rá magam, de most kapok csere autó (145TD), így könyebb:) A max óra szerinti sebesség 220 körülire csökkent - dráma. Volvo D5-t és jobb DTi passátokat alig küzdök le:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak