Nem tudom hogy ez a triviális megoldás, miért nem jutott eszembe..:D
Nade beszéltem velük, azt mondják, hogy a kocsi távirányítójával lesz a gond, nem az ő cuccukkal. (ami részben hihető is, mert az ajtók sem nyílnak ilyenkor)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
flyerz2013-07-02 15:12:24 // 45249
Ofi2013-07-01 22:55:08 // 45248
A legjobb ha felhívod a Métásokat, valószínűleg tudnak rá valamit.
flyerz2013-07-01 22:04:50 // 45247
hello!
Volt már másnak is olyan, hogy egyszercsak nem nyitott a központizár? (és veleegyütt a riasztó sem)
2 hónapja van meg, egyszer eljátszotta, gondoltam elem. Kicseréltem, erre most megint ugyanez.
A jelenség, hogy nem nyílik. Kulccsal nyitom, sípol a riasztó, tokennel deaktiválom az első ciklus után, becsukom az ajtót, működik a távirányító. Elem csere nem kell, mozgatás, simogatás nem kell, semmi. Csak simán nem nyit a távirányítóra.
Kulccsal nyitás, utána meg működik megint. Csak eközben meredten bámul minden szomszéd, hogy miért lopom a saját autóm. Itthon még oké, de ha máshol jön elő, az gáz.:(
147 és (utólag beszerelt) meta riasztóról van szó.
bármi ötletet szívesen fogadok..:)
üdv
Volt már másnak is olyan, hogy egyszercsak nem nyitott a központizár? (és veleegyütt a riasztó sem)
2 hónapja van meg, egyszer eljátszotta, gondoltam elem. Kicseréltem, erre most megint ugyanez.
A jelenség, hogy nem nyílik. Kulccsal nyitom, sípol a riasztó, tokennel deaktiválom az első ciklus után, becsukom az ajtót, működik a távirányító. Elem csere nem kell, mozgatás, simogatás nem kell, semmi. Csak simán nem nyit a távirányítóra.
Kulccsal nyitás, utána meg működik megint. Csak eközben meredten bámul minden szomszéd, hogy miért lopom a saját autóm. Itthon még oké, de ha máshol jön elő, az gáz.:(
147 és (utólag beszerelt) meta riasztóról van szó.
bármi ötletet szívesen fogadok..:)
üdv
Imyx2013-06-30 10:18:06 // 45246
De tanulja meg elektromosan is! :DD
aranytl2013-06-30 09:41:06 // 45245
A teljes nyitást már megtanulta :D
Imyx2013-06-30 09:11:30 // 45244
1es, 2-est forgasd le, ebből megtanulja, hogy mikor kell teljesen kinyitnia a szelepet, tehát tud mihez mérten kalibrálni. Sok idő kell, amíg betanul, ezt nyomon lehet követni a MES-ben. Ha nem lesz jó betanulás után se, cserélni kell, a bontot 10-15 e körül van.
aranytl2013-06-30 00:23:11 // 45243
Gondoltam arra is, de nem azt hajtottuk végre. A FES-ből adtuk ki a resetet. Az e-learn is felhívta a figyelmet erre a szelep le és felszerelése esetén.
De most elolvastam újra, talán nem tartottunk be minden 30 másodperces várakozást.
De most elolvastam újra, talán nem tartottunk be minden 30 másodperces várakozást.
aranytl2013-06-30 00:10:44 // 45242
A FES-ben van egy self adaptive reset, azt hajtottuk végre. Most újra kell tanulnia a beállításokat pl.: a gyújtásgörbét (először be lehetett csörgetni, azután visszavett az előgyújtásból). Gondolom ezzel a pillangószelep paramétereit is újra hangolja.
Az enyémen nincs alapjárati motor külön, teljesen elektromos.
Előtte utána képek:


Az lehet látni, hogy alaphelyzetben nyitva van kissé a szelep. Ugye mikor koszos volt, akkor szűkítette a keresztmetszetet. Most, hogy tiszta, ugyanakkora nyitásnál több levegő mehet be. Azt gondolom ez az oka az indulás utáni felpörgésnek és a rázkódó leállásnak.
Offos autó esetében olvastam, hogy beletelik pár napba amíg megtanulja a helyes pozíciót az elektromos pillangószelep. Nem tudom mennyire igaz ez. Még csak 70km-t mentem a tisztítás óta. 5 indításból 4x még mindig felpörög 1500-ig, a leállítás már nem olyan dízelesen kaszniberázós.
Az enyémen nincs alapjárati motor külön, teljesen elektromos.
Előtte utána képek:




Az lehet látni, hogy alaphelyzetben nyitva van kissé a szelep. Ugye mikor koszos volt, akkor szűkítette a keresztmetszetet. Most, hogy tiszta, ugyanakkora nyitásnál több levegő mehet be. Azt gondolom ez az oka az indulás utáni felpörgésnek és a rázkódó leállásnak.
Offos autó esetében olvastam, hogy beletelik pár napba amíg megtanulja a helyes pozíciót az elektromos pillangószelep. Nem tudom mennyire igaz ez. Még csak 70km-t mentem a tisztítás óta. 5 indításból 4x még mindig felpörög 1500-ig, a leállítás már nem olyan dízelesen kaszniberázós.
Tuningman2013-06-29 23:44:02 // 45241
Budapesten az Alig utcában van egy öreg műszerész, Ő meg tudja csinálni.
GTVili2013-06-29 22:39:00 // 45240
Gyömrői út-Gyula utca sarok....
atis_166jtd2013-06-29 21:45:10 // 45239
Köszi megkeresem és megkérdezem öket. Köszi!!
GTVili2013-06-29 21:29:23 // 45238
A Gyömrői úton,a Flextronics gyár mellett van egy műhely.....csak régi VW és Porsche áll az udvaron....
atis_166jtd2013-06-29 21:21:43 // 45237
Srácok esetleg van valakinek ismeröse aki régi porcshe-kat újjít fel vagy akit érdekelne 911-es karburátor szett? Bocs hogy ezt ide írtam de hátha mert nem akarom kidobni
Jack2013-06-29 18:15:23 // 45236
Lehet és asszem olyan 25e körül akarták hozni kedvezménnyel(2.0 JTS-hez)... Talán nincs árban nagy különbség az 1.8/2.0 között:)
Csancsi2013-06-29 17:16:12 // 45235
Köszönöm a segítséget !
GTPeti2013-06-29 17:11:15 // 45234
Valószínűleg tekerték az órát és nem jött össze... A legegyszerűbb megoldás az óracsere, vagy egy profi tekerővel helyretetetni... Gondolom a Google-el találsz elég céget "műszerfaljavítás" címszó alatt. (Bár az előbbi jó eséllyel olcsóbb.)
A Homasitában kapsz rizsszemizzót, ami belevaló. Most hirtelen nem tudom hány wattos.
A Homasitában kapsz rizsszemizzót, ami belevaló. Most hirtelen nem tudom hány wattos.
Csancsi2013-06-29 17:07:16 // 45233
Még egy kérdésem lenne , nem írja ki hány km van benne csak ------ a napi számláló viszont megy . Valami megoldás van erre ? A másik pedig a középkonzolba hány vattos égő való ?
GTPeti2013-06-29 17:01:18 // 45232
Ez így van, bár a Racing nagyon nagy valószínűséggel jobban védi a TS motort, mint egy mezei 10W40. Több a tartaléka. (A hátrány, enyhén nagyobb ellenállása, így emelkedő fogyasztás nem kérdés.)
Ferke2013-06-29 16:51:33 // 45230
Attól még, hogy drágább az olaj, nem biztos, hogy jót teszel vele az autódnak....
Csancsi2013-06-29 16:47:57 // 45229
Sziasztok! Egy kérdésem lenne , a 146 1,6 ts 10w 40-es olaj kell tölteni de szokott valaki 10w 60 seleniat? most esett át a motor dugattyú gyűrű csapágy cserén és komplett hengerfej felújításon ., és szerintem meg érdemelné a verseny olajat . Szerintetek ?
atis_166jtd2013-06-29 15:39:53 // 45228
Sőt tartsd rajta egy 10-15 másodpercig mert van úgy hogy mikor melegszik egy kicsit akkor mutat csak szakadást. Vagyis hibás állapotot.
GTPeti2013-06-29 15:34:35 // 45227
Szerintem azt a 15+ perces procedúrát, ami itt-ott a neten ismertetve lett. Pontosan nem emlékszem már a menetére, de az biztos, hogy van benne, egy "indítsd be a motort és hagyd ketyegni 15 percig" rész. (A google-vel pl. erre keresnék rá: "ECU v. Steuergerät zurückstellen".) Én még sosem csináltam, az sem 100%, hogy működik a dolog, de lehet.
Liquid2013-06-29 15:20:44 // 45226
ecu reset alatt mit értesz? A computerben resetelted az alapjárati motor paramétereit, vagy csak lehúztad az akkusarut?
Kka2013-06-28 00:33:13 // 45225
Sziasztok!
Sebességváltóhoz szinkron gyűrűket lehet külön venni? (1.8 TS)
Ha igen, kb mennyibe kerülhet?
Sebességváltóhoz szinkron gyűrűket lehet külön venni? (1.8 TS)
Ha igen, kb mennyibe kerülhet?
aranytl2013-06-27 19:51:29 // 45224
A kezdetben hibátlannak tűnő pillangószelep tisztítási műveletem elvérezni látszik.
Az ecu reset után is megmaradt 2 talán 3 kellemetlen dolog:
1. Indításkor a motor felpörög 1400-1500-as fordulatig (utána beáll a 850-es alapjárat)
2. Leállításkor nem áll le azonnal és beremegteti az egész műszerfalat, mint valami öreg dízel mercedes
3. Fordulatról lassan esik vissza alapjáratra.
Szóval vsz elkúrtam a pillangószelep motorját, nem zár le teljesen. Olyan mintha az alaphelyzete eltolódott volna és kissé nyitva van álló motornál.
Ezzel lehet vmit tenni vagy kuka? Kérem valaki hozzáértő segítségét, mit lehet tenni?
Egyébként jól megy, nem rángat, csak a fenti 3 kellemetlen dolog jelzi, hogy nem ok.
Az ecu reset után is megmaradt 2 talán 3 kellemetlen dolog:
1. Indításkor a motor felpörög 1400-1500-as fordulatig (utána beáll a 850-es alapjárat)
2. Leállításkor nem áll le azonnal és beremegteti az egész műszerfalat, mint valami öreg dízel mercedes
3. Fordulatról lassan esik vissza alapjáratra.
Szóval vsz elkúrtam a pillangószelep motorját, nem zár le teljesen. Olyan mintha az alaphelyzete eltolódott volna és kissé nyitva van álló motornál.
Ezzel lehet vmit tenni vagy kuka? Kérem valaki hozzáértő segítségét, mit lehet tenni?
Egyébként jól megy, nem rángat, csak a fenti 3 kellemetlen dolog jelzi, hogy nem ok.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-27 19:43:58 // 45223
akkor az kukás. érdemes lenne cserélni mindet, de nem muszály :)
Robert 1472013-06-27 19:07:31 // 45222
Megnéztem az izzítógyertyákat és az egyes nem szikrázott!
Imyx2013-06-27 18:23:39 // 45221
Csak kíváncsiságból kérdezem, milyen eset(ek)ben van az, hogy az olajba üzemanyag kerülhet? Felhígul, veszít a viszkozitásából, olvasni. Thanks :)
Robert 1472013-06-27 16:45:07 // 45220
köszi!
Robert 1472013-06-27 16:44:44 // 45219
neki is állok és megnézem!
mreni2013-06-27 14:28:07 // 45218
az lehet,de eddig csak pozitívak a tapasztalatok
Alfa GT-Csaba2013-06-27 14:27:10 // 45217
Húzd le a gyertyákrol a pipákat ,húzz egy kábelt az aksi + rol és sorba érintsd hozzá a gyertyák végeihez.Amelyik nem szikrázik amikor hozzá érsz az a kuka!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-27 09:33:23 // 45216
Akkor csere. Én febiket vettem bele 3eft volt darabja. Bár rafkós dolgok ezek nekem is izzító gyertya hibát jelzett cseréltem mind utána is maradt a hiba cseréltem izzító relét is még mindig nem és végül az gyertyakábel szett csere oldotta meg a gondot. Aksi tőltővel le tudod tesztelgetni a gyertyákat. vagy a motortérben is.
Robert 1472013-06-26 22:55:43 // 45215
Valami olyasmi. amikor ráadom a gyújtást akkor sípol és kiírja a izzítógyertyát.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-26 22:24:40 // 45214
Lehet Egr ed szivat
147jtd2013-06-26 22:19:45 // 45213
nem semmi, csak nem húzott.
Ofi2013-06-26 22:03:36 // 45212
Jelenleg egyetlen a Fiat csoport egyetlen motorjába sem javasolt a 0W-s olaj, ez még a jövő.
Dzsozy2013-06-26 22:02:01 // 45211
Nyugodtan leszerelheted a szívócsőről. Kézzel el is fordíthatod a pillangó szelepet, nem okoz gondot semminek. Az alaposabb tisztítás miatt ki is veheted az egészet, még kényelmesebb is. Ha bowdenes, akkor azt kiakasztod, a pillangó szelep állásszög jeladóról lehúzod a csatiját, és kikapod, kipucolod és vissza. Csak bátran. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-26 21:46:40 // 45210
Hibát dobott? Ha igen akkor vészüzembe kapcsolt. ki kell olvasni.
147jtd2013-06-26 21:43:46 // 45209
nem nagyon volt még turbó problémám, de ma 3x is volt olxan hogy nem volt erő a kocsiban. az első 2 re nem emléxem, de a 3. az ugy történt hogy gurultam, majd mikor 100 ra lassultam betettem 5. be de semmi nem történt, nem ment 2000 fölé a fordulatszám.
ez mitől lehet?
ez mitől lehet?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-26 21:28:14 // 45208
Szaktudást nem igényel, szerencsédre a 16v mocikon jó helyen is vannak. Előtte érdemes valami csavarlazítóval be fújni, ne erőltesd nagyon ha nem akar kijönni. Hajlamosak bele szakadni, az viszont nagy cumi. Gépre nem kell rakni. Egyébként miért akarod cserélni? Villog az izzítás visszajelződ?
aranytl2013-06-26 20:58:47 // 45207
Sziasztok!
A pillangószelep tisztítását szeretném elvégezni. A kérdésem az, hogy leszerelhetem a szívócsőről, vagy nem érdemes megpiszkálni? Továbbá kézzel szabad mozgatni a csappantyút, nem rontom el a motorját vagy valamit?
A pillangószelep tisztítását szeretném elvégezni. A kérdésem az, hogy leszerelhetem a szívócsőről, vagy nem érdemes megpiszkálni? Továbbá kézzel szabad mozgatni a csappantyút, nem rontom el a motorját vagy valamit?
Robert 1472013-06-26 15:33:36 // 45206
Sziasztok.
Szeretném kicserélni az izzító gyertyákat a 147-emben. a kérdésem az hogy menyire igényel szaktudást? Illetve kell-e rögtön számítógépre dugni?
Szeretném kicserélni az izzító gyertyákat a 147-emben. a kérdésem az hogy menyire igényel szaktudást? Illetve kell-e rögtön számítógépre dugni?
---2013-06-26 09:58:31 // 45205
Nos, elfogadtam a javaslatokat, és nem játszottam a hűtő tisztításával, meg termosztát cserélgetéssel, kicseréltettem a hűtőt. Sajnos a szervizből úgy kaptam vissza az autót, hogy a kulcs távirányítója nem nyitja/zárja az autót. :-(
A távirányító működik (világít gombnyomásra) csak az autó nem veszi a jelet. Állítólag az aksi lehúzása miatt felejtette el a párosítást. A gondom csak az, hogy egyetlen kulcs van hozzá, és nincs kódkártya sem. Tud valaki megoldást arra, hogy újra működésre bírjam?
A távirányító működik (világít gombnyomásra) csak az autó nem veszi a jelet. Állítólag az aksi lehúzása miatt felejtette el a párosítást. A gondom csak az, hogy egyetlen kulcs van hozzá, és nincs kódkártya sem. Tud valaki megoldást arra, hogy újra működésre bírjam?
Bomi2013-06-26 09:50:12 // 45204
Persze 5W-40 -et rakok bele mindig...csak nem értem hogy a gyári ajánlás miért (motorháztatő alatt a gyári piros matricán) Selenia 10W-40 Turbo Diesel.
aranytl2013-06-26 08:19:39 // 45203
A keresztlengőkarok belső csavarjai excenteresek. Azzal lehet állítani.
Benz2013-06-25 20:34:37 // 45202
Sziasztok !
Nemtudja valaki hogy mitől csinàlja azt az autóm hogy melegen az alapjàratom megszűnik létezni...??,azaz 500 és 1500 között ugràl és többször le is àll... és igazàból szerintem nem is megy rendesen fordulaton. kicsit aggódom mert eddig nem nagyon volt ilyen problémàm
Nemtudja valaki hogy mitől csinàlja azt az autóm hogy melegen az alapjàratom megszűnik létezni...??,azaz 500 és 1500 között ugràl és többször le is àll... és igazàból szerintem nem is megy rendesen fordulaton. kicsit aggódom mert eddig nem nagyon volt ilyen problémàm
GTPeti2013-06-25 20:32:25 // 45201
(Annyit azért hozzá teszek, hogy ha a másik gyári olaj, a Turbo Diesel az alternatíva, akkor annál messze jobb a WRD. Ezen kívül vannak más jó olajok, pl. a Liqui Moly 4200-ese, stb. stb.)
GTPeti2013-06-25 20:30:58 // 45200
WR Diesel 5W40. EZ való bele.
Pont néhány napja írtam le, hogy miért. Nem ismétlem önmagam.
Pont néhány napja írtam le, hogy miért. Nem ismétlem önmagam.