Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

gecsa2013-03-05 17:23:55 // 43292
brembo max féktárcsákkal van valakinek tapasztalata?
Kareszka19842013-03-05 14:44:07 // 43291
régi szondámnál hiányztak a fűtőszálak, akkor ezt dobta hibának. majd kaptam egy bontottat, azt raktuk bele (belevaló) és most ezt csinálja. demajd kimérem azért :)
természetesen 1x lesz új is benne, csakmost nincs rá keret...
Buddha2013-03-05 14:40:54 // 43290
Szia!
Bocsi, hogy belekotyogok! :-)
A vez.szíj nem lazulhat fel semmilyen esetben ha előírásszerűen van telepítve! Automata a feszítője, ami azzal jár, hogy bőséges tartalékkal rendelkezik a terhelés kompenzálására. Ha úgy érzed, hogy lazul a szíj akkor a feszítő működése akadályoztatott, vagy nincs rendesen előfeszítve.
A kollégák jól írták már, a vez.mód.-nak nincs szerepe a feszítésben, csak a nyitás idejét tolja (hangolja) el!
Találkoztam már rosszul telepített vez.szettel, amikor nem volt jelre előfeszítve a görgő, így hangosan zakatolt mivel végállásában ütközőre koppant vissza a motor járása közben!
Ne sértődj meg a kérdésemen: van tapasztalatod ilyen vezérlés telepítésében? ;-)
hg6idn2013-03-05 14:39:33 // 43289
Lambda hibát írt vagy katalizátort? , egyébként beleszól ez is a 2. körös keverékképzésbe.
Feszültség ugrásost szerencsére viszonylag könnyű mérni, habár még nem találtam korrekt infót, hogy katalizátor után milyen feszültség adatot kellene produkálnia... Mármint ha előtte minden OK
Kareszka19842013-03-05 14:27:20 // 43288
ezt olvastam én is :) bár most bontott szonda lett berakva, ami 70ezret futott és 2 napig bírta :) 1x már ütöttük ki a hibáját és ugyanúgy 2 nap után kakk. szerencsére második soznda, így nem kócolja a fogyasztást, csak hibát dobja...
hg6idn2013-03-05 13:51:42 // 43287
Okosok szerint kb 150-180eKm ( forrás: injektor.hu, sok tanulságos írás található itt) utána várható az öregedés..
.......................2013-03-05 13:32:32 // 43286
A lengőkarokon vannak elöl is hàtul is ,valamelyik oldalon
Külön eper szàma van a xenonos lengőkarnak
Fotón nem làtszik
Jan van Hofe2013-03-05 12:44:54 // 43284
hello mindenki!
Tudna valaki egy kepet feltenni ,vagy valami infot arrol, hogy hol helyezkednek el az alfa mito xenon szint szabalyzo senzorai az elso es a hatso tengelyen? Thx
Kareszka19842013-03-05 12:28:00 // 43283
mennyit bírn egy lambdaszonda? mennyi km-t?
Dzsozy2013-03-04 21:45:18 // 43282
Hát én még mindig szkeptikus vagyok. A szíjtárcsát a vez.módhoz csavar fogja,nyomaték kulccsal meghúzva. A vez tengelybe meg bele van csavarva a vez.mód. A vez.mód belseje tengely irányba elmozdul a megnövekedett olajnyomás hatására. A vez.tengelyt eltolja, jobban nyitja a szelepeket. Ha szar a vezmód nem akkor nyitnak-zárnak a szelepek mikor kellene,dízeles lenne a vas. Nem vonom kétségbe amit mondasz, csak én vizuális típus vagyok, és nem értem a dolgot. Amúgy nekem van egy 2.0 való tökéletes módosítóm, el van rakva a biztonság kedvéért. Nem tudom a tiédbe passzolna? Ha gondolod? :)
zee2013-03-04 16:59:33 // 43281
Akkor az kb így festhetett: :)

villanyszerelők ...
Trombozis2013-03-04 16:46:21 // 43280
Sziasztok!

Egy nagy hatalmas kérdés, de nem azért teszem fel, hogy azt kapjam, hogy okoshoz kell elvinni stb. Csak nagy az érdeklődési köröm és mindenről szeretnék tudni. :-P

1.6-ban, ha cserélik a szívó oldali vezérműtengelyt 1.8-2.0-ra, akkor az simán bemegy vagy el szokták fokolni. Egy sima csere esetében ehhez írnak valamit még vagy minden OK. Éééés az a cserélt darab mivel nyújt többet a kisebb testvérében? Kérdés kérdést szül...köszönöm előre a sok választ, amiből lehet tanulni. :-D
Zabbancs2013-03-04 16:20:13 // 43279
Sziasztok! Lehet, hogy hülye kérdés, de a lengőkaroknál a "Kónusz emelkedés" mi az istent jelent? :) Köszi!
Kareszka19842013-03-04 08:20:06 // 43278
mellesleg mennyi km-er bírnak a lambdák? mennyi a csere intyervallumuk?
Fairlane2013-03-03 22:37:22 // 43277
Egyszer megúsztad, másodszorra már necces :)

Szombathelyen Falco cartárs esetleg?
[k i z z o]2013-03-03 22:30:00 // 43276
Amikor a VVT dolgozik, abból semmit nem vesz észre a vezérlés futása, mert a hajtott kerékhez képest mozog a vezérműtengely. Kívülről egy stabil rendszer, amelynek semmilyen hatása nincs a feszességre.
Squeky2013-03-03 22:10:02 // 43275
Nem mindig laza a szíj. Dzsozynak írt válaszomban kifejtettem mi a helyzet ;)
A szíjelugrásról egyenlőre jók a tapasztalataim: 3 napja volt nálam az autó, amikor elszakadt a balansztengely szíja ami "befutott" a veszérműszíj alá és elugrott a vezérlés. Szerencsére megúsztam a jelrerakással, pedig már röpködtek a deákferik a szemem előtt :)
Squeky2013-03-03 22:05:58 // 43274
Köszönöm a választ, de sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet, a szíj nem laza, csak néha lazul fel. Görgőkből, feszítőkből ez már a második garnitúra. A Gates szett 700kmert bírt (feszítőcsapágy szétment) most Dayco van rajt. 300kmert mentem, utána kezdte ezt, de mivel nem mindig szól a feszítő ezért a vezmódosítóra gondolok. Alaphelyzetben jelre feszítve fut a feszítő, csak néha lazul meg gázfröccsről alapjáratra visszaállva. A felújítószettről tudom, hogy nem az igazi csak ötlet volt, de sajnos már nem jut eszembe semmi más. Ha teljesen fixen lenne a tengely a vezérműkerékhez képest, akkor nem tudna állítani rajt. Viszont ha eltolja a vezérlést és nem áll vissza alaphelyzetbe (szóval haldoklik a vezmód) akkor visszalazíthtja a szíjat elméletben. Zalaegerszegi vagyok, itt nincs kifejezetten erre szakosodott műhely, ezért jobb híján én csinálom és próbálom megfejteni a dolgokat.
Kareszka19842013-03-03 20:45:57 // 43273
:-/ pedig arban eleg csabito...
mreni2013-03-03 20:42:26 // 43272
vagy már újkorában is fals adatokat küld... ilyen is volt
Kareszka19842013-03-03 20:40:33 // 43271
hama bemakkan?
mreni2013-03-03 20:25:54 // 43270
van tapasztalat,véleményem szerint pénzkidobás :)
Kareszka19842013-03-03 20:17:53 // 43269
hali
eloljaroban elmondom tisztaban vagyok vele, hogy a bosch lambda a szent es serthetetlen, de valakinek van tapasztalata Meat&Doria szondaval? konkretan katalizator utani szondarol beszelunk evi 7-8 ezres futasteljesitmenyekkel :)
andrej0312013-03-03 20:09:27 // 43268
hát akkor te is megjárta. a káromkodásban valószinü én is rekordott döntöttem ma mivel nekem sincs akna kétoldalról fatuskót aláraktam és kész,de azért az autómata tuti nagyobb szívás
ÁdidiGaga (il hempescattore)2013-03-03 20:07:58 // 43267
Ciao, reparisti! :-)

Jól látom, hogy nincs külön autóvillamossági-szaktopik? Mindegy, ha mégis van, majd átirányítotok oda!

Szóval: Sportwagon (33) 1.3 .Hátsó ablakfűtés biztosítékhelye szétolvadva az "vajommi"?

Elhatároztam, hogy mivel szinte teljesen szét van borítva a bele, (illetve garantáltan csont száraz a tank ) addig nem folytatom a szerelést , amíg minden villany nem OK. Összes testpont ellenőrizve, rendbetéve. Elkezdtem a fogyasztókat ellenőrizgetni, aztán egy figyelmetlenségből ellőtt bizti miatt a tábla is sorra került. Mondanom sem kell, hogy össze-vissza voltak keverve (én mindig ugyanolyat tettem vissza, csak az értéknek nem néztem utána)

Szóval az ablakfűtés biztihelyénél ki van olvadva a műanyag. A biztosíték is félig olvadt- egyébként értéke megfelelő.

Addig tiszta, hogy valamiért túláramot kapott, de valami tipp, hogy merre keresgéljek a jelenség és a fogyasztófajta alapján?

Anno vagy 10 éve biztosan működött, utána pár év múlva már garázs, nem nagyon használtam és nem emlékszem, mikor lőtte ki magát. A vezetéke a tető alatt és az "A" oszlopban megy - szinte a legvédettebb helyen. A tetőkárpit a lakatolás alatt le se jött, 2008-ban volt szélvédőcsere - de mintha már előtte megadta volna magát...Kapcsoló-műszerfal környéke?

Köszi előre is minden hasznos infót!
Kimis1112013-03-03 20:04:40 // 43266
Én a Legenden a nyáron mikor az automatát újítottam,levettem vagy négyszer...na az kib....ott szívás...akna nem volt...
De együtt érzek hidd el....
Vagy 15 éve egy Rover automata váltót szereltem,darabokra kellett szedni,stb..na összeraktam,feltettem...aztán egy kurva rugót megláttam a földön...olyan 15mm-es...rögtön tudtam honnan van... az egészet hullára kellett szedni...szerintem akkor lazán évtizedes rekordot döntöttem káromkodásból...
Na és azóta nem szoktam hagyni hogy álljanak felettem csodálkozni hogy mi is történik...beszélnek,nyúlkálnak,aztán egyszercsak megvan a baj,mert kiesel az ütemből és valami nem lesz jó...
andrej0312013-03-03 19:44:16 // 43265
úgy valahogy csak a szívás hogy megint szedjem ki a váltót amiben a visszarakás a legnagyob cumi főleg hogy egyedül csináltam most is rohadtúl meghúzódott a karo amikor visszatornáztam a váltót aztán a bölcső is szivatott egy darabig ,most meg kezdhetem előről
Fairlane2013-03-03 19:26:28 // 43264
És végignyalod a rajzolat a linken? :)
andrej0312013-03-03 19:26:26 // 43263
nagyon szépen köszönöm,végre egy jó cuc egész délelőt valami hasonló progit kerestem de nemjött össze
andrej0312013-03-03 19:16:46 // 43262
köszi a rajzott a 9 es re 3 darab kis golyó ment nekem amit kivülről fogott oda egy,egy csavar de ennek is hasznát veszem
andrej0312013-03-03 19:15:40 // 43261
Azér töb a semminél
Fairlane2013-03-03 19:11:23 // 43260
"Alapjáraton néha fellazul a vezérműszíj "

Ha ez tényleg így van, én a helyedben nem indíthatnám, hanem tréleren vinném vissza annak aki csinálta.
Ha tényleg laza a szíj és átugrik, akkor néhány kilót rálocsolhatsz az összekócolódott belsejű motorodra!
Fairlane2013-03-03 19:08:29 // 43259
Ha már robbantott rajz...
Akár te is végigtúrhatod az ePer-t



Szerintem a 9-es alkatrész a te két bogyód. És ha az reteszeli össze a tengelyeket, akkor anélkül nehéz lesz...
Dzsozy2013-03-03 18:45:22 // 43258
Szerintem a vez.módósítónak ehhez nincs köze. A vezérmű tengelyre van "rátekerve" , azt nyomja el, nagyobb fordulatszámán, megnövekedett olajnyomásnál. Van egy elektromágnes ami ki-be kapcsol, alatta egy kis "átfúrt tengely" ami megváltoztatja az olaj áramlását. Ez leegyszerűsítve van! A vezérmű tengelyen-tengelyeken "fixen" van a fogazott tárcsa. Szerintem nem itt a gond, hogy ha laza a szíj. A vez.mód javító készletet szerintem felejtős. Van benne egy műanyag alátét, meg egy rugó. A rugó elég puha, egy kézzel összenyomható. Ha egy vez.módot szétszed az ember, akkor az úgy szétugrik, hogy örül az ember, ha nem bassza hókon. :) Szerintem a görgőkkel, feszítő görgővel lehet hiba.
Kimis1112013-03-03 18:25:02 // 43257
hát sajnos ez nem sok segítség volt...közelebb kéne laknod....
andrej0312013-03-03 18:20:21 // 43256
valószinű így lesz és köszi a segitséget
Squeky2013-03-03 18:18:13 // 43255
Szevasztok!
Januárban vettem egy 2.0 Ts 147est. Azóta megvolt a vezérléscsere 2x is garanciális problémák miatt és a gyertya+olaj is friss. Tegnap viszont előjött egy probléma: Alapjáraton néha fellazul a vezérműszíj és kattog a feszítő (pedig jelen van, nem laza). Az elképzelésem az, hogy a vezérlésmódosító lehet a bűnös. Gondolok arra, hogy késve enged vissza, vagy más állásban ragad. Ha tényleg ez a hiba, akkor felújítókészlettel mennyire lehet az ilyet orvosolni és honnan tudom hogy felújítható-e? Persze, csak ha ez a gond. Sajnos más tippem már nincs, ezért is fordultam hozzátok :)
Előre is köszönök, bármiféle segítséget!
Máté
Kimis1112013-03-03 18:09:40 // 43254
hát ezt így nehéz megmondani...ha nem vágod az ilyet fejből,akkor mielőtt szétszeded,mindig fényképezd le!! Lépésről lépésre...
Biztos,hogy kimaradt a reteszelő...ezt neked kell megkeresni...Én bemennék egy Fiat szervízbe és robbantott rajzon megnézném....
andrej0312013-03-03 17:32:41 // 43253
nemtom jól raktam e össze a hátramenetet a képen esetleg mert egyáltalán nemakarja bevenni
andrej0312013-03-03 17:26:30 // 43252
hát elképzelhető figyeltem a tengelyek közt amit láttam mind megvolt a hátra menet akkor ugye az az egyke fogaskerék? lehet hogy fordítva raktam vissza?
atis_166jtd2013-03-03 17:19:30 // 43251
a hátramenet a harmadik képen látod az a külön kis fogaskerék ami egyenes fogazású. ami kimaradt valőszínű hogy a tengelyek közötti retesz ami ha nem egyformák nem mindegy hogy hová teszed vissza sajna.
andrej0312013-03-03 16:20:17 // 43250
na összeraktam tökéletesen indúl csikorgó gumikkal amit eddig nemcsinált de van egy gond a hátramenetet nemakarja bevenni olyan mintha falnak nyomnám a váltót átdobja 4 be most azt kéne tudnom hogy a képen látható cucból meik része a hátra menet valószinü valami szorúl vagy a képen látható kettő kicsi kúp amit kihagytam mert nemtudtam hova való és itt se tudta senki amikor szétvettem a váltó házat a földre esett azelőtt is nehezen vette a hátramenetett azért is szedtem szét nincs e ledarálva valameik fogaskerék de hibátlanok
Kimis1112013-03-03 10:55:18 // 43249
jól látod.... Szóval ez a probléma,jól gondoltam.
andrej0312013-03-03 10:30:23 // 43248
nem zörgöt eddig mnost meg majd kiderül ,szerintem is csak ép hogy eléri a tárcsát a tengely mindenkép kel valami összetört 146 os ts mocisat vennem alkatrésznek ami fejre ált vagy háturól lezuztak
Kimis1112013-03-03 10:27:32 // 43247
arra nagyon vigyázz,hogy ki ne támasszon...viszont ez engem igazol...
A nyeles tengely vajon elég mélyen benne van a tárcsában?
Furcsa az egész...nem zörög?
andrej0312013-03-03 10:17:21 // 43246
most így oldottam meg de még pár cuccot felkel raknom a gépre hogy kipróbálhassam de lehet hogy csúszni fog .A régi kinyomócsapágyat szétkaptam és egy pvc cső darabbal összetoltam a mostanival így most tökéletesen nyomódik a pedál és vissza is jön ,remélem nemlesz sok
Kimis1112013-03-03 10:03:12 // 43245
Van egy felvetésem. A váltó és a motor nem kompaibilis,sem a lendkerék. Lehet,hogy a szerelő,aki csinálta,megpróbálta összehozni. Lehet,hogy nagy volt a játék a szerkezet és a nyomcsapágy között. Ezt meghézagolta valahogy. Az a hézagoló pedig esetleg kiesett,szétesett,akármi... és most ott vagy,hogy nem tudod mi van,mivel típus azonos dolgokkal nem jön össze.
Fel kell tenni a váltót,csak ideiglenesen és kimérni,hogy mennyit emel a munkahenger,így meddig nyomja a csapágyat,mennyi a hézag,mi kell esetleg közé.
Gyanús,hogy ez lesz...
andrej0312013-03-03 09:37:26 // 43244

Próbáltam egy nagyon béna rajzal lerajzolni mi a lényeg hogy csak a kuplung telyes kinyomásával éri el a kinyomó csapágy a nyomólap körmeit, és emiat nem ugrik vissza a pedál mivel a körmök tolnák vissza a csapágyat az meg pedált
andrej0312013-03-03 09:26:55 // 43243
igen akkor kezdem.
kétéve megvettem a kocsit és fura volt hogy nagyon bekel nyomni a kuplungott ,a volt tulaj aztmondta hogy ez azóta van mióta motort cserélt egy 145 ös ts mocit rakatot a 146 os ts be és nemstimmelt a lendkerék és valamit összehozott a szerelője hogy müködjön.
ez müködöt is mostanáig majd eggyik reggel fura mémes surlódó hangot adot a moci felől leálítotam átnéztem a motorházat nemláttam semmit majd ismét indítottam és elmult a fémes hang elvittem a fiaim bölcsibe és mikor beszáltam hogy haza jöjek bentmaradt a k.. pedál,beraktam 2 be és úgy indítottam hogy haza tudjak jönni
.Ithon kicseréltem a gumikat az alsó és felső munkahengerben komplet javitó készletett vettem de aztán észre vettem hogy a kinyomó villa oda vissza lötyög ,gondoltam eltört ,vagy a csapágy adta mef magát ,hát lekaptam a váltót de semmi hiba nemlátszott.
vettem új kinyomó csapágyat ,kuplung tárcsát és nyomólapott mindent ugyanolyat mint benne volt de ugyan úgy lötyögött a villa majd sarokcsiszolóval megnagyobítottam a váltó tetelyén a lyukat és látszot hogy csak akkor ér a kinyomóücsapágy a nyomólap körmeihez amikor telyesen kivan nyomva.
Most nézegettem a neten képeket és mintha hosszab lenne a műanyag k..nyomó csapágy a fémnél és nekem fém van
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak