Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2013-03-07 21:29:32 // 43342
Ne paráztasd a kollegát, ez általában egy téves üzi, ha így lenne, akkor mire kidobja, már kelepelne a hajtókarcsapágy:)
mreni2013-03-07 18:22:18 // 43341
ja igen,vagy leginkább kontakthiba vagy jeladó gond..
.......................2013-03-07 16:56:02 // 43340
behalt az olajszivattyú,
vagy a csapágyakból valamelyik KO,
és elszökik a nyomás
vagy a csapágyakból valamelyik KO,
és elszökik a nyomás
LacUS2013-03-07 16:33:50 // 43339
Az olajnyomás az pont nem a "kicsit várok" kategória. Lehet csak kontakt hiba,de lehet haldokló pumpa és ha pl azzal vársz akkor kezdhetsz motort keresgetni...
Hurricanes2013-03-07 15:35:06 // 43338
Köszi az infot!
Akkor várok vele egy kicsit és ha nem múlik akkor szervíz...
bakker kár...
Akkor várok vele egy kicsit és ha nem múlik akkor szervíz...
bakker kár...
forrasr2013-03-07 15:32:27 // 43337
Attól , hogy van benne olaj, még a nyomás nem biztos hogy rendben van,lehet olajnyomás gomba hiba, kontakt hiba a gomba és ecu közt, olajszivattyú rossz, eltömődött olajfurat, eltömődött az olajteknőben lévő szívócső ahol szív a szivattyú
Hurricanes2013-03-07 15:08:12 // 43336
Sziasztok,
A kocsim a következő üzenettel köszöntött reggel:
engine oil pressure low. 147-es
Ami érdekes olajszint tökéletes, novemberben lett lecserélve.
Ma, miután leparkoltam reggel a céges garázsban, alátettem egy nagy kartonpapírt, de 7 óra alatt egy csepp olajat sem találtam rajta.
Mi lehet a baj, van valakinek vmi ötlete?
Köszi szépen.
A kocsim a következő üzenettel köszöntött reggel:
engine oil pressure low. 147-es
Ami érdekes olajszint tökéletes, novemberben lett lecserélve.
Ma, miután leparkoltam reggel a céges garázsban, alátettem egy nagy kartonpapírt, de 7 óra alatt egy csepp olajat sem találtam rajta.
Mi lehet a baj, van valakinek vmi ötlete?
Köszi szépen.
Buddha2013-03-07 13:13:07 // 43335
Ezt nagyon nehéz így diagnosztizálni. Fontos lenne hallani a hang ütemét, ritmusát, hogy milyen mozgó alkatrésszel van akár áttételesen is szinkronban.
Példa: a kipuffogó összetétele is tud félreérthetően nyekeregni terhelésre/terhelésváltásra, ahogyan a motor elfeszül a tartóbakokon.
Példa: a kipuffogó összetétele is tud félreérthetően nyekeregni terhelésre/terhelésváltásra, ahogyan a motor elfeszül a tartóbakokon.
Coolby2013-03-07 12:46:52 // 43334
Köszi a tippeket, akkor mondom neki motortartó bakokat, lengőkar, gumiharangot. Nem tudom állóhelyzetben, hogy lehet a hangot esetleg előcsalni, meg lehet-e úgy rángatni vagy felemelve elindítani (mondjuk úgy talán csak motortartó bak tesztelhető), hogy előjöjjön...
.......................2013-03-07 10:29:07 // 43333
vagy lengökar,ha csak 1-2 ben csinálja
Kazes☻2013-03-07 10:28:03 // 43332
Nekem a féltengely gumiharang jutna így elsőre eszembe...
.......................2013-03-07 10:25:28 // 43331
motortartó bakok
azok gumik
azok gumik
Coolby2013-03-07 10:21:03 // 43330
Sziasztok! Hátha tud itt valaki segíteni, tippet adni 159 2.4 jtdm kapcsán, bár nem hiszem, hogy típusspecifikus lehet a dolog.
Egy hang előjött megint, ami tavaly ősszel volt utoljára, ezek szerint melegben jön elő, fogalmam sincs mi lehet, de mostmár ennek is utánamennék valahogy jobban, mert nem akarok 2 hét múlva megint szerelőhöz menni... ősszel így írtam le a jelenséget:
“Egy új jelenség viszont megjelent, érdekes hang... Kettes, hármasban 2000-es fordulat körül, ha gázt adok, akkor nyikorog valami, mintha egy forgó hang lenne, beleér valami, valamibe, gumis hang, mint amikor a cipőd a parkettán nyikorgatod, csak üteme van. Megálltam megnéztem guminál van-e valami, motortérbe hallani-e valamit, üresben fordulatra nincs hang, tehát csak ha elindulok és csak 2-es 3-asban hallani, lehet utána is van, de ott már nem hallom... Valakinek van tippje?”
Most azzal egészíteném ki, hogy inkább 1-es, 2-esben hallom ugyanúgy nyik-nyik-nyik-nyik hang 1500-2000 körül hideg és üzemmeleg autónál is indulásnál, nem kell semmi extra, viszonylag finoman indulsz és ezt adja... utána már nincs hang vagy legalábbis nem hallani... Valami gumi, műanyag alkatrészre gondolok, gumibak, szilent, fogalmam sincs? Üresben felpörgetve nem csinálja, csak menet közben, sebességben. Tippek, hogy merre induljunk, merre induljon szerelőm?
Köszi
Egy hang előjött megint, ami tavaly ősszel volt utoljára, ezek szerint melegben jön elő, fogalmam sincs mi lehet, de mostmár ennek is utánamennék valahogy jobban, mert nem akarok 2 hét múlva megint szerelőhöz menni... ősszel így írtam le a jelenséget:
“Egy új jelenség viszont megjelent, érdekes hang... Kettes, hármasban 2000-es fordulat körül, ha gázt adok, akkor nyikorog valami, mintha egy forgó hang lenne, beleér valami, valamibe, gumis hang, mint amikor a cipőd a parkettán nyikorgatod, csak üteme van. Megálltam megnéztem guminál van-e valami, motortérbe hallani-e valamit, üresben fordulatra nincs hang, tehát csak ha elindulok és csak 2-es 3-asban hallani, lehet utána is van, de ott már nem hallom... Valakinek van tippje?”
Most azzal egészíteném ki, hogy inkább 1-es, 2-esben hallom ugyanúgy nyik-nyik-nyik-nyik hang 1500-2000 körül hideg és üzemmeleg autónál is indulásnál, nem kell semmi extra, viszonylag finoman indulsz és ezt adja... utána már nincs hang vagy legalábbis nem hallani... Valami gumi, műanyag alkatrészre gondolok, gumibak, szilent, fogalmam sincs? Üresben felpörgetve nem csinálja, csak menet közben, sebességben. Tippek, hogy merre induljunk, merre induljon szerelőm?
Köszi
Kazes☻2013-03-07 10:06:12 // 43329
A zasszonyéra beszöktem...! :)
LacUS2013-03-07 09:59:02 // 43328
Likoltam :) Remélem sikerül :)
andrej0312013-03-07 09:28:00 // 43327
én KÉTSZER IS KATTINTOTTAM MIVEL KÉT REGIM VAN
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-03-07 08:47:15 // 43326
Ment a like :)
hg6idn2013-03-07 08:12:49 // 43325
Megtettem :)
Kareszka19842013-03-07 08:05:40 // 43324
Sziasztok!
Szeretném próbára tenni az összetartó erőt itt az Amore-n :) Jelentkeztünk egy fotópályázatra, ahol görögországi nyaralást nyerhetünk.
Ezúton szeretnék megkérni minden FACEBOOK profillal rendelkező CartársAt, hogy a lenti linken található fotót LIKE-olja. Valóban csak ennyi az egész...2 katt, de sokat jelent nekünk :) (hamár kíváncsiságbol úgyis rákattintasz a like se tart sokkal tovább)
Köszönjük szépen az önzetlen segítséget :)
Üdvözlettel
Szilvia és Karesz
> > L I N K <
Szeretném próbára tenni az összetartó erőt itt az Amore-n :) Jelentkeztünk egy fotópályázatra, ahol görögországi nyaralást nyerhetünk.
Ezúton szeretnék megkérni minden FACEBOOK profillal rendelkező CartársAt, hogy a lenti linken található fotót LIKE-olja. Valóban csak ennyi az egész...2 katt, de sokat jelent nekünk :) (hamár kíváncsiságbol úgyis rákattintasz a like se tart sokkal tovább)
Köszönjük szépen az önzetlen segítséget :)
Üdvözlettel
Szilvia és Karesz
> > L I N K <
Dzsozy2013-03-06 21:09:45 // 43323
Mind a fórum, mind az alfa közösség, alfa érzés ezért van, volt és lesz! :) Vagyunk páran botcsinálta szerelők, vannak profik akik segítik a másikat! Sok sikert, szerencsét, remélem olyan dolog lesz a végén a ludas, amin majd csak röhögsz, és max 5 -,ft ba kerül!
Squeky2013-03-06 20:59:41 // 43322
Köszi, így azért jobban átlátom :) Ami biztos, hogy jövő héten kicserélem a módosítót és kiderül minden. Hatalmas köszönet Buddhának, aki telefonos segítséget nyújtott és mindenki másnak is, aki valamilyen formában próbált segíteni :) Ha megvolt csere írom egyből a fejleményeket ;) Mindenesetre a tank tele, hátha végre nyugodtan kitudom belőle autózni :D
Máté
Máté
mreni2013-03-06 20:19:51 // 43321
mondjuk kat nélkül ne is csodálkozz rajta :)
Dzsozy2013-03-06 20:15:44 // 43320
Végre Valaki aki ért is hozzá! :)))))
Csöri2013-03-06 20:01:09 // 43319
Elvileg nincs különbség. Az 1.6-nál van 2 féle vezérműszíj méret.
Dzsozy2013-03-06 19:05:18 // 43318
Szét kéne,hogy ugorjon magától a benne lévő rugó erejétől! Fogd be a "házat" satuba, a tengelyt meg ütögesd meg körbe, vagy tekerj rá egy anyát, aztán egy pajszerral feszítsd meg. Csak tipp, de talán műxik! :) De fölé azért ne hajolj!!!!!!
admirális2013-03-06 18:51:09 // 43317
Hogy kell az ilyet szétszedni? Most akadt a kezembe egy, amelyikből évekkel ez előtt szedtem ki a seeget gyűrűt, de sehogy nem jön szét még mindig. Satuval meg kell nyomni vagy mi a módja?
Dzsozy2013-03-06 18:39:18 // 43316
Buddha2013-03-06 18:07:35 // 43315
Délelőtt nem tudtalak hívni, de ma este nyolc körül megcsörgetlek! :-D
A feszítőről is tudnál ilyen szép képet csinálni? :-)
A feszítőről is tudnál ilyen szép képet csinálni? :-)
süsnye2013-03-06 17:01:52 // 43314
jah, bocs.. ha biztos, h motorcserés volt, akkor ezzel nem jutsz előrébb.. :)
süsnye2013-03-06 17:00:15 // 43313
eper-ben le tudod ellenőrizni.. az alvázszám utolsó 8 számjegye kell és megmondja a motorkódot, azt meg összeveted az autóban lévő motorkóddal..
Squeky2013-03-06 16:41:20 // 43312
Unix viszont ugyanazt hozza. Kanizsán megnézek egy "gyárit". Ha van bármi különbség felteszem és megpróbálom azt. Mást ötlet nincs. Bocs mindenkitől hogy teleírtam a falat :)
Squeky2013-03-06 16:09:54 // 43311
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
Squeky2013-03-06 16:08:23 // 43310
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
Béci Ɨ|ѯ2013-03-06 13:11:20 // 43309
:) :) :) :) :) :)
Forsberg2013-03-06 13:10:29 // 43308
Még nem vettem meg, csak tapasztalatokat gyűjtök. :)
Ferke2013-03-06 13:08:39 // 43307
Kezdőődik:D
Piritu - 1.000.0002013-03-06 12:41:38 // 43306
Az esetlegesen korán elhalálozó LMM-el azért kalkulálj. (Nemrégiben csináltunk egy gyors felmérést, és kb 80% esély van, hogy LMM csere lesz.)
Forsberg2013-03-06 11:56:44 // 43305
Köszi, azt tudtam, hogy K&N nagyon jó, de én erre lennék kíváncsi. Mert feltűnően olcsó.
Béci Ɨ|ѯ2013-03-06 11:47:00 // 43304
Én K&N-t használok ilyenből. Picivel több erőt ad alsó tartományban, de alig érezhető. Cserébe pucolni kell, amit én 5000 km-enként szoktam megtenni. Negatívumot nem tapasztaltam vele kapcsolatban.
Forsberg2013-03-06 11:40:10 // 43303
Használ, vagy használt közületek valaki ilyet? Esetleg valami vélemény?
Bilux2013-03-06 10:51:15 // 43302
Új határoló megoldja a problémád.
Szerintem szedd szét majd meglátod hogy hol van eltörve és miért kattog.
Szerintem szedd szét majd meglátod hogy hol van eltörve és miért kattog.
Kareszka19842013-03-06 09:55:31 // 43301
halihó
baloldali ajtóhatárolóm kegyetlenül kopog. nézegettem fotókat neten és mindegyiknél úgy volt, hogy a csuklós réséznél mintha egy műanyag betét lenne. az kophatott ki ennyire? ahogy lestem ott ugrál és onnan jön a kattogó hang. mennyire érdemes foglalkozni vele? gondolom másik betétet esztergálni műanyagból, vagy ilyesmi?
baloldali ajtóhatárolóm kegyetlenül kopog. nézegettem fotókat neten és mindegyiknél úgy volt, hogy a csuklós réséznél mintha egy műanyag betét lenne. az kophatott ki ennyire? ahogy lestem ott ugrál és onnan jön a kattogó hang. mennyire érdemes foglalkozni vele? gondolom másik betétet esztergálni műanyagból, vagy ilyesmi?
.......................2013-03-06 09:25:48 // 43300
ùgy néz ki lyukas a hütö a Mito ban ,szerintetek milyen típust vegyek?
Nissens?
van Wezel ?
Hella ?
Valeo?
az ára ebben a sorrendben emelkedik
Nissens?
van Wezel ?
Hella ?
Valeo?
az ára ebben a sorrendben emelkedik
Coyote2013-03-06 09:15:45 // 43299
sziasztok, lenne egy kis OFF kérdésem.
van egy céges olasz furgonom Iveco. központ zárás bicska kulcso van hozzá, da valamiért a kulcs elfelejtette a dolgát. csereltem elemet de az se oldotta meg a gondot. voltam szervízbe hogy újra kodoljak a kulcsot, de nemtudtak megcsinálni mert nem volt programjuk hozzá. nincs esetleg köztünk valaki aki ért ehez vagy tudná ajánlani egy helyet ahol megcsinalnak nekem?
köszönöm
ON
van egy céges olasz furgonom Iveco. központ zárás bicska kulcso van hozzá, da valamiért a kulcs elfelejtette a dolgát. csereltem elemet de az se oldotta meg a gondot. voltam szervízbe hogy újra kodoljak a kulcsot, de nemtudtak megcsinálni mert nem volt programjuk hozzá. nincs esetleg köztünk valaki aki ért ehez vagy tudná ajánlani egy helyet ahol megcsinalnak nekem?
köszönöm
ON
Dzsozy2013-03-05 21:19:56 // 43298
Azért én azt ajánlom, hogy kérdezd meg Erhardot vez.mód "árilag", nehéz űberelni az árait. :) Nem eladni akartam Neked a módot, csak próbára. :) Nincs abba a módosítóba semmi! Szedd szét! Van rajta egy zéger gyűrű, ha azt kikapod, akkor szét kell ugornia a benne lévő erős rugó hatására. A "ház" is fogazott, meg a benne lévő "tengely" is! Nincs benne semmi kütyü. Sajna nem tudom a meghúzási nyomatékokat, csak van egy ismerősöm a helyi Riegler ( Alfa) szalonba, srác csinálta már többször a vasat, és ott lehet lenni a műhelybe, végig lehet nézni a folyamatot. Én csak olyan hobbi alfa szerelő vagyok, mint oly sokan. :)
Squeky2013-03-05 20:26:33 // 43297
Buddhának visszírtam az előbb a mai fejleményekkel ;) Egyre valószínűbb az elméletem, de az csak jövő héten lesz biztos. A "felajánlást" köszönöm, de Nagykanizsán az Autotorinónál kaptam ajánaltot: 41e Ft az új, egyenesen Olaszból. A cseréről esetleg tudnál valamit mondani? Konkrétan a nyomaték érdekelne és hogy mekkora macera. A legnagyobb gondom, hogy a veztengely lefogatóm dolomitból van, nemtudom mennyire bírja/ bírná :/ A tengelyt nem szeretném kivenni mindenáron.
Máté
Máté
Squeky2013-03-05 20:20:04 // 43296
Üdv!
Először is Köszönöm a hívást, csak tanfolyamon voltam, de akkor már tudom ki hívott:) Gondolom amikor visszahívtalak Neked nem volt alkalmas. Megmondom őszintén ez az első TS vezérlésem, de nem egy autót tudhatok már a hátam mögött. A feszítők mind jelen futnak és a "feszítőkatikolás" csak néha és alapjáraton jelentkezik. Egyre valószínűbb a vezmód hiba: már gyanús volt a vezérléscserénél, hogy a szívó oldalon a tengelyen kb 3 fogat tudtam fordítani oda-vissza párszor és utána kattant be. Az oké hogy eltolja a nyitás idejét, de szerintem az enyém utána nem áll vissza alaphelyzetbe. A vezmódban lehet egy retesz, ami nálam nem mindig akad be, és ezmiatt visszafele néha fellazíthatja a szíjat. Legalábbis ez az elképzelés. Főleg a mai után: csak 3500ig forgattam és nem jelentkezett a hiba, nem nyitott a módosító és ezért a retesz is nyugalomban volt. Ha tévedek javíts ki :) Sajnos más ötlet nincs, de jövő héten mindenképp cserélem.
Máté
Először is Köszönöm a hívást, csak tanfolyamon voltam, de akkor már tudom ki hívott:) Gondolom amikor visszahívtalak Neked nem volt alkalmas. Megmondom őszintén ez az első TS vezérlésem, de nem egy autót tudhatok már a hátam mögött. A feszítők mind jelen futnak és a "feszítőkatikolás" csak néha és alapjáraton jelentkezik. Egyre valószínűbb a vezmód hiba: már gyanús volt a vezérléscserénél, hogy a szívó oldalon a tengelyen kb 3 fogat tudtam fordítani oda-vissza párszor és utána kattant be. Az oké hogy eltolja a nyitás idejét, de szerintem az enyém utána nem áll vissza alaphelyzetbe. A vezmódban lehet egy retesz, ami nálam nem mindig akad be, és ezmiatt visszafele néha fellazíthatja a szíjat. Legalábbis ez az elképzelés. Főleg a mai után: csak 3500ig forgattam és nem jelentkezett a hiba, nem nyitott a módosító és ezért a retesz is nyugalomban volt. Ha tévedek javíts ki :) Sajnos más ötlet nincs, de jövő héten mindenképp cserélem.
Máté
gecsa2013-03-05 19:30:22 // 43295
lehet bepróbálkozok vele, mert csereérett lett a cucc..:(
betéteket majd meglátjuk...:)
köszi az infókat... :)
betéteket majd meglátjuk...:)
köszi az infókat... :)
Liquid2013-03-05 18:34:02 // 43294
Bő fél évet használtam a 156-on Brembo betétekkel, nekem bejött, fogott rendesen.
Imyx2013-03-05 17:59:35 // 43293
Én használtam, melegen iszonyatosan jól fogott. hidegen vigyázni kellett vele. Ferrodo betétekkel használtam, más betéteket kell választani hozzá, igy idő után nyikorgott, nyekeregett rendesen :-))).