Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.0002013-01-24 21:11:37 // 42292
Így bizony. Normális cuccnál ilyen nincs.
pepe.052013-01-24 21:08:58 // 42291
Szevasztok alfások van tippetek arra, a hátsó szélvédő fűtésem nem működik pedig a gombon a sárga lámpa világít. de a fűtés a hátsó szélvédőn nem kapcsol be.Tippeiteket előre is köszönöm.Pepe.
_ÁRPÁD_2013-01-24 20:54:32 // 42290
Igen, csak az oldalán sem baj ha kilátunk :-) vagy ha nem nézem az időjárás-előrejelzést akkor el szoktam felejteni elég sűrűn :(
Ilyenkor marad a kaparás :S
Ilyenkor marad a kaparás :S
GTPeti2013-01-24 20:52:35 // 42289
"az a legjobb az ablakmosóban, amikor annak ellenére, hogy -2x fok van ráírtva, ráfagy az ablakra miután a lapát elkente.." Amikor az alkohol párolog, akkor lehűl, a hátramaradt víz pedig megfagy. Ez van. :(
Liquid2013-01-24 20:50:20 // 42287
inkább letakarom a szélvédőt, oszt nem köll kaparni :)
mreni2013-01-24 20:41:22 // 42286
ha normálisat veszel akkor semminek :)
de kinek mi jött be
de kinek mi jött be
Liquid2013-01-24 20:40:25 // 42285
nemszeretem az ilyen kegyszereket, az Isten se tudja minek ártok vele
Imyx2013-01-24 15:20:06 // 42284
Benzines se melegszik be hamarabb! :D.
mreni2013-01-24 14:37:13 // 42283
én soha nem kaparom,inkább fújok rá egy kis jégoldót és fél perc alatt jégmentes lesz a szélvédő :)
mreni2013-01-24 14:36:23 // 42282
nekem 15perc alapjáratozás után -8fokban ~60fok a víz :D pedig állítólag EGR nélkül sokkal lasaban melegszik :D
Liquid2013-01-24 13:46:04 // 42281
akkor nem megfelelőt választott kend :)
gecsa2013-01-24 12:05:01 // 42280
az a legjobb az ablakmosóban, amikor annak ellenére, hogy -2x fok van ráírtva, ráfagy az ablakra miután a lapát elkente..:)
Liquid2013-01-24 11:33:52 // 42279
pedig le illik kaparni, és le is lehet rendesen, aztán mehet rá a mosófolyadék, ha a jégen tolod az ablaktörlőt, akkor nagyon hamar tönkremegy, azonkívül meg mit látsz ha jeges az ablak?
_ÁRPÁD_2013-01-24 10:18:08 // 42278
A szélvédőt szoktam utoljára hagyni a kaparás szempotjából.... mire körbe lekaparom addigra valamelyest "megolvassza" a jeges felületet és könnyebben le lehet szenvedni a jeget :)
gecsa2013-01-24 09:58:33 // 42277
egy helyben pöfögéssel nekem a jtd-t kb 3/4 óráig kellene járatnom, hogy leolvassza az ablakot teljesen. ha elindulok, ahoz látni kell. jégoldót nem használok, nem szeretem a korai rozsdát.. jégkaparóval meg nem lehet úgy levakarni, hogy itt-ott ne maradjon..legalábbis ésszerű időkeretek közt. :D
Liquid2013-01-24 09:18:28 // 42276
szerintem ez abszolut nemjó hozzáállás :)
Egyrészt nem kell a jégen karistolni, akkor törlünk ablakot ha már nem jegyes, másrészt pont ebben az időszakban kell igazán az ablaktörlő, amikor folyamatosan maszatos az ablak.
Egyrészt nem kell a jégen karistolni, akkor törlünk ablakot ha már nem jegyes, másrészt pont ebben az időszakban kell igazán az ablaktörlő, amikor folyamatosan maszatos az ablak.
gecsa2013-01-24 08:44:06 // 42275
mondjuk egy aerotwint sjnálnék télen karistoltatni a jeges szélvédőn...télire jó lenne a tesós gagyi..az aerotwin így még az autót is túlélné..:D
Liquid2013-01-24 08:33:22 // 42274
attól függ szereted-e félévente max évente cserélni a gagyit, vagy ugyanazon az áron (mint az 5-6 gagyi) megveszed az AeroTwin-t, ami autospecifikus és nem lesz gondod sok évig
andrej0312013-01-24 08:33:09 // 42273
Sajna itt szigetvárom is van egy márkaszervíz és kereskedő ahol egy hölgy nulkilóméteres autót vett majd 2 év mulva szoltak neki a töltőállomáson valami levan törve az alján .Elment az első szervízbe és ott jött a hidegzuhany hogy egy totálkáros autót vett amibe már jópár kilóméter volt és hitványul volt kihegesztve most pereskedhet a céggel a hölgy
andrej0312013-01-24 08:28:02 // 42272
nekem a két csapágykerült 5 ezerbe a munka része volt sokáig nehézvolt kiütni a régieket az újat csak oda illesztettem és finoman kalapáccsal ütögettem körbe
gecsa2013-01-24 07:45:34 // 42271
irónikus megjegyzés volt, hogy a válság miatt kevesbb lenne a bevételük, így azt kompenzálni kell..:)
természetesen semmi köze hozzá, ahogyan azt mondod is..
természetesen semmi köze hozzá, ahogyan azt mondod is..
Ferke2013-01-23 21:58:23 // 42270
Miről beszélünk? Mikor volt egy márkaszerviz megbízható ebben az országban??:) Ennek semmi köze a válsághoz...
GTPeti2013-01-23 21:46:54 // 42269
OFF Én örülök, hogy a MOL támogatja őket. Illetve, hogy egyáltalán van még Mo-n kenőanyaggyártás. Bár egy olyan cikket nagyon hiányolok, amiben megkísérelnék meggyőzni a zembereket, hogy jó minőségűek ezek az olajok. Tesztekkel persze. ON
Alfa 159 Zico2013-01-23 21:34:18 // 42268
Köszi a válaszokat, gyanús, hogy ez lesz a gond.
Szerintetek mennyibe fájhat egy csapágy-csere?
Szerintetek mennyibe fájhat egy csapágy-csere?
Piritu - 1.000.0002013-01-23 21:32:54 // 42267
15w40 a csomagtartóból :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-23 21:31:08 // 42266
igen ez kerékcsapágy
Alfa 159 Zico2013-01-23 21:29:14 // 42265
Akarom mondani: féltengely...
Késő van, na.
Késő van, na.
G-Burt2013-01-23 21:27:55 // 42264
kerékcsapágy
Alfa 159 Zico2013-01-23 21:26:05 // 42263
Sziasztok!
Ha egyenesen autózom 159-esemmel, minél gyorsabban megyek, hangosodó búgó hang hallatszik valahol előröl, a futómű környékéről, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra kormányzáskor erősödik.
Mivel lehet a gond?
Fék, esetleg kerékcsapágy, félhenger?
Előre is köszi a válaszokat!
Ha egyenesen autózom 159-esemmel, minél gyorsabban megyek, hangosodó búgó hang hallatszik valahol előröl, a futómű környékéről, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra kormányzáskor erősödik.
Mivel lehet a gond?
Fék, esetleg kerékcsapágy, félhenger?
Előre is köszi a válaszokat!
GTPeti2013-01-23 21:24:52 // 42262
Klassz az a mézszerű olaj... B)
Piritu - 1.000.0002013-01-23 21:23:54 // 42261
Az olajos flakon misztériuma - klatty
[k i z z o]2013-01-23 19:44:06 // 42260
Ideális esetben egymás inverzei.
atis_166jtd2013-01-23 19:42:42 // 42259
Értem. Köszi szépen a segitséget. Viszont még egy kérdés tudom volt már szo róla de most had ne kutassak. A gázpedál hejzet érzékelönél alap állásban két értéket kell mérnem. Egy 5 volt közelit és egy 0 volt közelit ha jol gondolom mert referencia értékkel dolgozik.
[k i z z o]2013-01-23 18:52:03 // 42258
Alap esetben leállításkor zárják el, hogy a kellemetlen rángatózást csökkentsék, azaz a motor "szépen" álljon le + vészüzemben a motort lehet vele limitálni (egyes szoftverek pl. letapadt geometria miatti overboost esetén ezzel avatkoznak be) .
DPF esetén használják már REGEN alatt is, részlegesen el tudják zárni, hogy REGEN alatt a beszívott friss levegő ne hűtse a kipufogógázt, azaz a REGEN ciklus hatásfokát adott esetben ne rontsa el. A régebbieken ezért vákuum vezérli, és egy ON - OFF szelep valójában, az újabbakban ugyanúgy egy félhíd vezérli a szelepet, mint pl. az EGR-t és ugyanúgy, mint pl. az EGR -nél van pozíció visszacsatolás is.
DPF esetén használják már REGEN alatt is, részlegesen el tudják zárni, hogy REGEN alatt a beszívott friss levegő ne hűtse a kipufogógázt, azaz a REGEN ciklus hatásfokát adott esetben ne rontsa el. A régebbieken ezért vákuum vezérli, és egy ON - OFF szelep valójában, az újabbakban ugyanúgy egy félhíd vezérli a szelepet, mint pl. az EGR-t és ugyanúgy, mint pl. az EGR -nél van pozíció visszacsatolás is.
[k i z z o]2013-01-23 18:20:53 // 42257
A Toyotának is volt kompresszorosa, itthon az a baj nehéz hozzájutni, de tengerentúlon pl. nagyon szeretik, még alfára is használják:)
Ez egy szép kis történet, akinek van ereje végignyálazni és egy kicsit ért angolul, szép dolgok vannak benne, ezen is SC14 Toyota kompresszor van, 750ccm -es (Bár angoltudás nélkül is élvezetes):
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/78130-8v-2l-twin-charged-my-little-project.html
Ez egy szép kis történet, akinek van ereje végignyálazni és egy kicsit ért angolul, szép dolgok vannak benne, ezen is SC14 Toyota kompresszor van, 750ccm -es (Bár angoltudás nélkül is élvezetes):
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/78130-8v-2l-twin-charged-my-little-project.html
andrej0312013-01-23 18:18:41 // 42256
azért mondom mert sok opel és folkswagenes ismerősőm van és mind elégedett a kocsijával hogy alig kel költeni rájuk kivéve az új folkswageneket azok már könnyen romlanak
mreni2013-01-23 18:10:23 // 42255
opel meg vw sose volt megbízható,max az 1.6 D golf I korszakban :D
andrej0312013-01-23 18:04:55 // 42254
Ez érdekes mivel bármerre járok a legmegbízhatób motornak mindenütt a szuzukit az opelt és Volkswagent tartják és a legmegbizhatatlanabbak köuött van ebből kettő
gecsa2013-01-23 17:59:39 // 42253
akkor a lexus-t se válasszuk szét a toyotától, és akkor 6...:D
.......................2013-01-23 17:55:59 // 42252
én azért szétválasztottam volna a Benzin és Diesel motorokat a statisztikában
.......................2013-01-23 17:54:57 // 42251
az alfa motorok szinte 100% ban Fiat motorok mostanság,
úgyhogy a 7. hely igen jó
úgyhogy a 7. hely igen jó
gecsa2013-01-23 17:39:42 // 42250
mint a másik topicban is az észrevétel, hogy az Alfa hiányzik a listáról...lehet, hogy annyira mégsem szarolasz, mint mondják??:D
Hari2013-01-23 17:00:53 // 42249
A múltkor beszéltünk a motorok megbízhatóságáról! Na most itt a cikk folytatása!
... ennek már csak azért is örülök, mert a szomszéd műhelyben istenítik a Pezsókat! ("Azok a legjobbak! - mármint a HDI! - Azok elmennek 300 - 350 e km-t is hiba nélkül ! ... A "FIAT"-ok meg mind szarok!!!" ) .... Akkor most hogy is van ez?! :) Na biztos, hogy átmegyek és az orruk alá dörgölöm ezt a cikket!
... ennek már csak azért is örülök, mert a szomszéd műhelyben istenítik a Pezsókat! ("Azok a legjobbak! - mármint a HDI! - Azok elmennek 300 - 350 e km-t is hiba nélkül ! ... A "FIAT"-ok meg mind szarok!!!" ) .... Akkor most hogy is van ez?! :) Na biztos, hogy átmegyek és az orruk alá dörgölöm ezt a cikket!
andrej0312013-01-23 16:56:19 // 42248
Sajnos telyesen igazad van nekem amikor elkezdte foralni a vizet három szervizbe is hengerfejet akartak cserélni hiába mondtam nekik akkor vizes lenne az olaj.Majd fogtam és kiszedtem a vizpumpát és máris kiderült a gond,volt hogy szaggatott és rángatott a moci szétakarták kapni a szervizbe kideritsék az okát én megoldottam úgy hogy átpucoltam az üzemanyag csövekett.Szélvédőt kiszedtem és vittem az ujjat az eggyik mühelyben 25 öt kértek a berakásért számla nélkül a másiknál 8 at ugyan azért és hosszason lehet sorolni a 20ezer kilóméteres octáviát elvittük olajcserére és visszajött lamdaszonda halállal .
Ferke2013-01-23 13:57:14 // 42246
A hidraulikusat ráadásul nehéz is:))
atis_166jtd2013-01-23 13:21:33 // 42245
Látod és tudnék még mesélni szörnyübeket. Mondjuk azt is meg kell emliteni hogy vannak kivételek és ezért tisztelet nekik. Viszont sajna öket is ez alapján kategorizáljuk. Egyébként vidéken jobb a helyzet valamivel, ott figyelnek az ügyfélre mind szerviz ügyileg mind autovásárláskor. Legalább is személyes tapasztalat.
gecsa2013-01-23 13:07:18 // 42244
és még kérdezik, hogy miért ilyen a megítélés? :D
atis_166jtd2013-01-23 13:06:26 // 42243
Viszont lenne egy kérdésem. Hogyan müködik a folytoszelep a dieselben? Vagyis mikor van zárva?