Üdv Cartársak!
Egy kis segítséget kérnék. Szerintetek mi lehet az oka annak , hogy menet közben elment minden elektromosság / minden kijelző kialudt....mutatók nullán / a motor fulladtan megy 1-2 fokozatban lehetett csak félre vánszorogni...majd egyszer csak minden helyre állt..... viszont elölről kattogás hallatszik... most működik rendesen.....
Autó: 156 1.6 Ts 2004 facelift
Az ötleteket és a segítséget előre is köszönöm... 156speed
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
156speed2013-01-12 13:55:49 // 42142
Kareszka19842013-01-12 10:16:38 // 42141
valami ilyesmi remlett nekem is :) koszi a megerositest :)
GTPeti2013-01-12 09:37:09 // 42140
7 (v 5?) fok alatt be sem kapcsol. Ennélfogva értelmetlen ilyenkor kapcsolgatni.
Kareszka19842013-01-12 09:26:17 // 42139
sziasztok!
ma bekapcsoltam a légkondit, mert úgytudom télen sem árt működtetni néhanapján (?)
az normális, hogy nem hallottam kattani a kompresszort??? -2-t mutatott a hőmérő...
ma bekapcsoltam a légkondit, mert úgytudom télen sem árt működtetni néhanapján (?)
az normális, hogy nem hallottam kattani a kompresszort??? -2-t mutatott a hőmérő...
gecsa2013-01-11 19:12:06 // 42138
felmegyek pestig 20 olajcserével...:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2013-01-11 15:37:49 // 42137
"tizen-egypár km-enként cserélve" :-D
Ja, így egy dízel is ilyen tiszta maradna :-P
Ja, így egy dízel is ilyen tiszta maradna :-P
.......................2013-01-11 15:34:03 // 42136
nem véletlenül a müszeregység rossz?
esetleg csak kontakthibás?
esetleg csak kontakthibás?
beco2013-01-11 14:34:21 // 42135
Sziasztok!
Van egy "kis" problémám. Hátha már vki találkozott vele, esetleg valami ötlet.
Az autó egy 1,9JTD 150 lovas 2004-es. Először a motor hibajelzője visszajelzője kezdett el világítani (de ment rendesen tovább). Ezután a VDC visszajelzője kezdett el világítgatni, majd a fordulatszámmérő + vízhőfok mérő mutatója ugrált. Volt, hogy a sebességmérő is ugrált.
Elvittem szerelőhöz. Első körben azt monda, kiolvasták, hiba a can buszrendszernél van. Hát itt a hibát elég szar megtalálni, és most ezzel nem akar foglalkozni.
Elvittem másik szerelőhöz. Megállapítás ua, plusz kivették a motorvezérlőt, mert szerintük abban van a hiba (belenéztek, azt mondták, valaki már belegányolt) Azóta is megy a verda, csak a hőfokmérő és a fordulatszámmérő nem mutat, a visszajelzők továbbra is világítanak, illetve közben még a immobiliser is szarakodik, volt , hogy csak az aksisaru levétele után tudtam elindítani. (elvileg a testelési pontokat leellenőrizték)
Most per pilanat ott tartok, hogy beszereztem egy másik motorvezérlőt (aminek a Bosch száma ua., de már másik generáció) illetve a mostanit kivették az autóból és azokkal próbálnak bűvészkedni. Szegeden vagyunk és vhová Budapestre küldték fel most a vezérlőket.
Remélem meggyógyul a verda, de ha esetleg volna valami jótanács, azért szívesen venném. Üdv!
Van egy "kis" problémám. Hátha már vki találkozott vele, esetleg valami ötlet.
Az autó egy 1,9JTD 150 lovas 2004-es. Először a motor hibajelzője visszajelzője kezdett el világítani (de ment rendesen tovább). Ezután a VDC visszajelzője kezdett el világítgatni, majd a fordulatszámmérő + vízhőfok mérő mutatója ugrált. Volt, hogy a sebességmérő is ugrált.
Elvittem szerelőhöz. Első körben azt monda, kiolvasták, hiba a can buszrendszernél van. Hát itt a hibát elég szar megtalálni, és most ezzel nem akar foglalkozni.
Elvittem másik szerelőhöz. Megállapítás ua, plusz kivették a motorvezérlőt, mert szerintük abban van a hiba (belenéztek, azt mondták, valaki már belegányolt) Azóta is megy a verda, csak a hőfokmérő és a fordulatszámmérő nem mutat, a visszajelzők továbbra is világítanak, illetve közben még a immobiliser is szarakodik, volt , hogy csak az aksisaru levétele után tudtam elindítani. (elvileg a testelési pontokat leellenőrizték)
Most per pilanat ott tartok, hogy beszereztem egy másik motorvezérlőt (aminek a Bosch száma ua., de már másik generáció) illetve a mostanit kivették az autóból és azokkal próbálnak bűvészkedni. Szegeden vagyunk és vhová Budapestre küldték fel most a vezérlőket.
Remélem meggyógyul a verda, de ha esetleg volna valami jótanács, azért szívesen venném. Üdv!
Lali752013-01-11 12:29:12 // 42134
Első....
60e-nél volt javítva,szíjszakadás végett.
60e-nél volt javítva,szíjszakadás végett.
Lali752013-01-11 12:26:55 // 42133
Gulf van most benne,és tizen-egypár km-enként cserélve.Kicsit eszegeti,de nem csoda szerintem.
gecsa2013-01-11 08:02:44 // 42132
hehh...nemsokára utólérem..:D már csak 110e..
süsnye2013-01-10 23:19:00 // 42131
elég hozzá 10e -s ciklus ;)
mreni2013-01-10 22:11:38 // 42130
és hányadik motor? :D :D :D
Piritu - 1.000.0002013-01-10 22:11:04 // 42129
:-O
Milyen olajjal/csereciklussal jár, hogy ilyen szép tiszta a belseje?
Milyen olajjal/csereciklussal jár, hogy ilyen szép tiszta a belseje?
Lali752013-01-10 22:08:51 // 42128
mreni2013-01-10 19:06:21 // 42127
maradjunk annyiban hogy ezekben a motorokban a 10w-40 is bőven jó,igazából ha nem eszi az olajat nincs szükség 10w-60ra,attól hogy nagyobb a terhelhetősége,még nem terheled közel sem annyira amennyire a 60as olaj bírná...
atika2013-01-10 17:05:57 // 42126
Csatlakozom hozzá! Nem ma kezdte és Ő is vágja a pitét. Nekem is Ő csinálta!
gecsa2013-01-10 15:50:50 // 42125
nálunk helyben az egyetlen szervíz is olaszspecifikus..:D bár a munkájuk nem a legjobb...:(
Pedo2013-01-10 15:50:31 // 42124
Hát igen. Nekem Grando hari mestert ajánlotta. Távolságban ő van közelebb. ( 107 )
DieselManiaco(NagyVad)2013-01-10 15:46:39 // 42123
mreni az tényleg vágja a pitét:D
Lillus2013-01-10 15:16:04 // 42122
Amit írsz, hogy meglátják az Alfát és menekülnek a szerelők, én is tapasztaltam, nem isakárhogy! Gondolhatod, nemhogy Alfa, de még Selespeed is! Többnyire az volt a válasz, amikor elmentem egy problémával hozzájuk, hogy amíg nem döglik meg az az alkatrész, ami a hibát okozza, nem tudják, hogy mit kell cserélni. Ők nem tudják kideríteni. Magyarul addig menjek, amíg nem robbanok le valahol. Na, nálam ez nem hozzáállás! Szatyinak odaadtam az autót és addig ment vele, amíg rá nem jött a hibára (és nem robbant le)! :-)
Nálad az mondjuk egyszerűbb, ha tudod, hogy mit kell javítani.
Nálad az mondjuk egyszerűbb, ha tudod, hogy mit kell javítani.
Lillus2013-01-10 15:09:36 // 42121
Szia! Alfa-Szatmárit - Szatyi - javaslom Neked is (a tagok között megtalálod, mobilon éred el). Nekem a Selespeed vacakolt és kitartóan kereste a hibát, míg végül (természetesen :-)) ő nyert! :-) Nagyon elégedett vagyok a munkájával, hozzáállásával és az árral is! :-)
Pest környékén dolgozik viszont, Neked nincs olyan közel, de az M0 mellett, így jól megközelíthető!
Pest környékén dolgozik viszont, Neked nincs olyan közel, de az M0 mellett, így jól megközelíthető!
Pedo2013-01-10 13:27:21 // 42119
Üdv kartársak ! INFO KELLENE ! Ki tud ajánlani egy hozzá értő emberkét. V6 TB vezérlés cseréhez ( szíj , görgő , vízpumpa ) Karcag közelében vagy a környéken ( 100 km belül ha lehet ) Nincs ebben a tetű városban olyan akire rá lehetne bízni. Meglátják hogy Alfa és menekülnek. Akit tudok az meg nehéz szülés.
Viki&Joe1462013-01-10 13:15:45 // 42118
Szerintem megéri, már csak tényleg az olaj hőtűrése miatt is jobb az a 60-as egy pörgős motorba. Persze mielőtt belelocsolod én is azt javaslom mint előttem ahogy látom már páran, hogy nézesd meg és ha külső olajfolyást nem is találtak akkor elgondolkodnék azon a sz.sz. szimmeringen. Mert az az eltűnt mennyiség amit Te írtál az tényleg nagyon soknak tűnik nekem.
gecsa2013-01-10 12:41:16 // 42117
kérdés mennyire hosszú távon tervezel a kocsival..:D
Bambinoo2013-01-10 12:36:17 // 42116
igenigen én is néztem, meg mondtam neki, hogy gyári adatok szerint is lehet bele tölteni 10-60-ast, és akkor csak ennyit mondott, hogy az drágább, és hosszú távon nem biztos, hogy megéri..de erre inkább nem is válaszoltam.
Én is át fogok térni a 10-60-ra. Az a biztos :)
Én is át fogok térni a 10-60-ra. Az a biztos :)
Viki&Joe1462013-01-10 11:41:36 // 42115
Én is 10W-60.at használok. (Castrol Edge Sport,régen RS Sport volt)
Ugye bár az enyém kis 1.4TS,forgatni kell ha nagyon menni akarok,pont emiatt választottam bele ezt hiszen,hogy úgy mondja jobb a hőtűrése az olajnak. Amikor megvettem a gépet akkor matrica szerint 10W-40 volt benne és ~6000km ment bele csere óta. Majdnem minimum szinten volt a nívó szerint. Ezzel már a 4. olajcserén vagyok túl (15ezrenként ledobom) és cserétől cseréig eddig max 3dl volt amit rá kellett töltenem.
232.412km amit most mutat,szerintem az nem rossz.
Ugye bár az enyém kis 1.4TS,forgatni kell ha nagyon menni akarok,pont emiatt választottam bele ezt hiszen,hogy úgy mondja jobb a hőtűrése az olajnak. Amikor megvettem a gépet akkor matrica szerint 10W-40 volt benne és ~6000km ment bele csere óta. Majdnem minimum szinten volt a nívó szerint. Ezzel már a 4. olajcserén vagyok túl (15ezrenként ledobom) és cserétől cseréig eddig max 3dl volt amit rá kellett töltenem.
232.412km amit most mutat,szerintem az nem rossz.
Grando2013-01-10 11:31:20 // 42114
Ja, nem mondtam: a kép a gyári kezelési útmutatóból való.
Szerelő ügyben azért majd nézz körül a "piacon" alternatívák után, alkalomadtán. Csak úgy minden eshetőségre felkészülve. Persze nem biztos, hogy sikerrel jársz. ;))
A mostani nem éppen naprakész ezek szerint, bár ezzel nincs egyedül, és ettől még ügyes is lehet. De hogy gyári ajánlások ellen őt is beoltották, az tuti. Ezt vmi, már az iskolaévek során beléjük vert/berögzült dolog lehet. :((
Szerelő ügyben azért majd nézz körül a "piacon" alternatívák után, alkalomadtán. Csak úgy minden eshetőségre felkészülve. Persze nem biztos, hogy sikerrel jársz. ;))
A mostani nem éppen naprakész ezek szerint, bár ezzel nincs egyedül, és ettől még ügyes is lehet. De hogy gyári ajánlások ellen őt is beoltották, az tuti. Ezt vmi, már az iskolaévek során beléjük vert/berögzült dolog lehet. :((
Kareszka19842013-01-10 11:28:17 // 42113
nálam most is racing van benne és hogy lekopogjam (kop-kop-kop) nincs gond vele a mínuszokban sem :)
Grando2013-01-10 11:24:24 // 42112
Bambinoo2013-01-10 11:00:27 // 42111
nos, most jöttem meg szerelőtől, és aztmondta, hogy semmi eresztést nem lát, 2 liter eléggé látszana, de az enyém 1 cl-t se ereszt.. Ő szerinte sportos vezetésnek tudható be a túlzott olajfogyasztás, és nem kell aggódni, próbáljak meg 1000km-t kicsit "máshogy" menni és akkor meglátjuk milesz.
Mondtam neki, hogy rakok bele 10-60-as seleniat, és azt mondta, hogy szerinte az nem jó, mert az már versenyekre van tervezve, magas hőmérsékletre. Télen nem igazán lenne nyerő..
Mondtam neki, hogy rakok bele 10-60-as seleniat, és azt mondta, hogy szerinte az nem jó, mert az már versenyekre van tervezve, magas hőmérsékletre. Télen nem igazán lenne nyerő..
gecsa2013-01-10 07:36:41 // 42110
hosszabb autópályára inkább nagyobb köbcentivel indulnék...általában fogyasztásban is jobban jönnek ki..ezek a pici szarok inkább városban fogyasztanak csak jobban..
droberto2013-01-09 23:03:29 // 42109
Az 1.6 egy jóval újabb konstrukció.
Egyébként szerintem nem eszik ennyit.
Most volt kint barátom Hollandiában vele és nyomkálta neki. Majd rákérdezek még 1x a fogyasztására, mert nem akarok hülyeséget mondani. :)
Egyébként szerintem nem eszik ennyit.
Most volt kint barátom Hollandiában vele és nyomkálta neki. Majd rákérdezek még 1x a fogyasztására, mert nem akarok hülyeséget mondani. :)
.......................2013-01-09 22:48:39 // 42108
Csak autópàlyàn 7 et eszik dieselből,
Az 1,6 120 lóval meg 5,5 öt
Az 1,6 120 lóval meg 5,5 öt
droberto2013-01-09 22:43:40 // 42107
Nem olyan rossz ám az!
Én nagyon elfogadnám városi verdának.
Állítólag jobban autózható, mint a 90 LE-s.
Én nagyon elfogadnám városi verdának.
Állítólag jobban autózható, mint a 90 LE-s.
Dévid2013-01-09 22:42:23 // 42106
Ohh, ne haragudj, mindig elfelejtem. :)
Piritu - 1.000.0002013-01-09 22:40:22 // 42105
ez csak a másfeledik :-P
Dévid2013-01-09 22:38:47 // 42104
Meg kell hogy jegyezzem, jól áll nekem a Pók. :D Kár, hogy nem engedhetek meg még magamnak második autót. :)
Piritu - 1.000.0002013-01-09 22:37:00 // 42103
Piritu - 1.000.0002013-01-09 22:35:08 // 42102
...vagy csak belefutottál (pár) gondos előző gazdiba és szakértő szerelőbe :-((
Dévid2013-01-09 22:34:39 // 42101
Már párszor kielemeztük. A sofőr. :D
Piritu - 1.000.0002013-01-09 22:34:06 // 42100
Valami nagyon más volt a Te kocsidban :-((
Dévid2013-01-09 22:33:47 // 42099
Nem kell!
Bizonyára autógyilkos vagyok, és emellett még szerencsétlen is. :)
Talán az utódja jobban beválik majd. :)
Bizonyára autógyilkos vagyok, és emellett még szerencsétlen is. :)
Talán az utódja jobban beválik majd. :)
Piritu - 1.000.0002013-01-09 22:33:07 // 42098
Pont azt sírom vissza a kormosnál, hogy a TS-el nagyságrenddel kevesebbet kell váltani. Egyszerű képlet, ha országúton a STOP táblától kikanyarodva felveszed az utazót a kormossal 5-öt kell kapcsolnod, a TS-el csak 4-et. :-P
Nem beszélve, hogy a faluba beérve 1-2-t vissza kell gangolni, utána meg vissza. TS-el elmegyek Pestig 5-ben.
Nem beszélve, hogy a faluba beérve 1-2-t vissza kell gangolni, utána meg vissza. TS-el elmegyek Pestig 5-ben.
Liquid2013-01-09 22:31:29 // 42097
háát sajna úgy tűnik :(
Komolyan sajnálom...
Komolyan sajnálom...
Liquid2013-01-09 22:30:54 // 42096
tényleg, az 50 visszakapcsolás nélkül valóban hiányzik nekem is :)
Dévid2013-01-09 22:29:22 // 42095
Mintha nem is ugyanaz a motor lett volna az enyémben, mint a tietekben. :)
Fairlane2013-01-09 22:27:40 // 42094
Tényleg, ez a váltogatás...
Piritu - 1.000.0002013-01-09 22:26:20 // 42093
" 2 dolog hiányzik nagyon, az egyik a hang, a másik az 50-ről 150-re gyorsítás 3-ban "
- motorhang
- 50-100 gyorsítás 2-ben
- falun végiggurulás 50-el visszakapcsolás nélkül
- motorhang
- 50-100 gyorsítás 2-ben
- falun végiggurulás 50-el visszakapcsolás nélkül