Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Bambinoo2013-01-09 16:29:00 // 42042
Nem nagyon értek hozzá, de úgy tudom, ha sport dob van, akkor az leszedi a hengerfalról az olajat, vagy vmi ilyesmi :)
Imyx2013-01-09 16:11:42 // 42041
Egyébként ez az olajfogyasztás vállalható lenne szerintem, ha mondjuk van a mociban legalább 200-250K.. 95K-nál valóban sok..
Imyx2013-01-09 16:09:07 // 42040
Mire alapozod feltevésed, miszerint; "Valamennyit eszik a dob miatt, egy SuperSprint van alatta"

Nekem is Supersprint van, és azóta tényleg több olajat fogyaszt, attól tartok :).
Fejtsd ki légy szíves.
mreni2013-01-09 15:50:23 // 42039
ez így van,ezért sem éri meg visszahordani az eladónak az autókat...
ha eszi az olajat akkor vásárlásnál is kiderül,nem tudod eltitkolni.
gecsa2013-01-09 15:50:03 // 42038
olcsóbb, és gyorsabb javítani, mint pereskedni.

a 2000km/l viszont sok. lehet tényleg csak valami filléres dolog, de ha csak egy szelepszár szim. rossz, akkor orr már hengerfejet kell bontani, és az már 100ezres tétel, még ha csak maga a kis szimering pár forintba is kerül...
Bambinoo2013-01-09 15:44:43 // 42037
Holnap utánna járok, remélem nem kell megválnom tőle..
gecsa2013-01-09 15:35:47 // 42036
pereskedésnél meg be kell bizonyítani, hogy a hiba az adásvétel előtt keletkezett... ha azt nem lehet, akkor oboa van..
csak akkor éri meg pereskedni, ha biztos nyersz. ha nem, akkor az is lehet drága mulatság..
mreni2013-01-09 15:32:28 // 42035
Hali!

Valószínű hogy motor problémád van,legjobb esetben szelepszár szimering miatt eszi az olajat ennyire,de az sem 2 fillér... először az olaj csepegést/folyást szüntessétek meg aztán érdemes továbblépni.

Visszaviheted,de vagy visszaveszi vagy pereskedés.
Bambinoo2013-01-09 15:24:32 // 42034
Sziasztok!

Probléma lenne, nem is kicsi.. 147 2.0 TS kb. 91.500nál lett cserélve olaj + szűrők és most van benne kb 95.500 tehát 4000km-t mentem el vele, és 2 LITER olaj eltünt..ez nem normális, még az alfánál sem, ugye? Elvileg vmi olajfolt van az autó alatt, remélem szimering cserével megúszom, csak a baj az, hogy a kipufogó is full fekete pedig általában nem városban használom az autót hanem kint, és erősebb gázadásnál olajfoltokat köp kis mennyiségben. Valamennyit eszik a dob miatt, egy SuperSprint van alatta, de azért 2 liter az akárhogy nézem nagyon sok..

Remélem nem kell gyűrűzni vagy fúrni..
Esetleg ha kellene, akkor ezzel visszavihetem a tulajnak az autót, hogy rejtett hiba volt? Mikor megnéztük, megkérdeztük, hogy eszi-e az olajat, vagy van-e valami hibája, a válasz természetesen nem volt.

Ja és a km állás az valós, mert vezetett szervízkönyve van.
gecsa2013-01-09 14:13:24 // 42033
lehet, hogy csak 2 henger ment..:D
mreni2013-01-09 14:11:39 // 42032
azt tudom :D
GTPeti2013-01-09 14:09:12 // 42031
Ezt a problémát úgy szokás orvosolni, hogy
- fixen rögzíted a lapátokat
- kiíratod ezt is és az EGR-t is (esetleg a DPF-et is)
gecsa2013-01-09 14:06:18 // 42030
van grandébe 75 lovas 8 szelepes, a tesómnak is olyan van, bár ő benzint tankol bele..:)
mreni2013-01-09 13:40:03 // 42029
olyan is van? :D :D :D
Csöri2013-01-09 13:23:18 // 42028
A 8 szelepesben.:-))))
mreni2013-01-09 13:15:32 // 42027
melyikben? :O
GabCsi2013-01-09 12:55:00 // 42026
Egy pozitívuma van, nem kettőstömegű van benne hanem sima :)
gecsa2013-01-09 11:21:28 // 42025
maga a megtestesült nyers erő! :D:D:D
Csöri2013-01-08 22:56:34 // 42024
Én eddig csak 16V-vel találkoztam.:-)
droberto2013-01-08 22:54:40 // 42023
Az 1-2-es kérette magát, a 3-4-jött könnyedén.
droberto2013-01-08 22:53:49 // 42022
Azaz, 75 packó! :)
droberto2013-01-08 22:17:44 // 42020
Este kicseréltük az izzókat.
Siker.

Meleg motor, gázolaj, fárasztás. ;)
A gyári Beru, repült bele a gyári francia Bosch. :)
droberto2013-01-08 17:40:19 // 42019
Köszönöm mindenkinek az izzítógyertyás tippeket.
Ma este lesz a csere, 1,3 8V JTD az áldozat. :)
Elvileg M5 a menet (8-as a laptáv).
Nandiee2013-01-08 17:15:55 // 42018
Egy kis segítségre lenne szükségem. Igaz, hogy nem Alfa, de motorikusan meg egyezik az 1.9 JTD-vel.
H astráról (1.9cdti) lenne szó, aminek a szívósora elég tropa.
Az az a szívósor ledobta a rudazatot magáról. Ha rögzítem a szívósorra a rudazatot(réz lemez, hármas furat, rugós rögzítő alátét, majd a lemezt ráhajtom a rudazatra), akkor egészen addig jó, amíg a computer úgy nem dönt, hogy neki valamiért ez így nem jó, zárt állásba helyezi az örvény szelepeket, és háromezres fordulatnál letilt.
Fel lehet ezt újítani a szívósort, vagy csak cserével kivitelezhető? Illetve miért tilthat le a computer? láthatólag nem akad el a rudazat, addig amíg le nem tilt, jól el látja a szerepét, persze a kopás miatt mellette már kifúj...
gecsa2013-01-08 15:50:12 // 42017
bontó, íbély...)
Barni2013-01-08 14:25:51 // 42016
Infot kérnék kollégák :)

147 (1.9 JTD)-es Q2 rendszert hol tudok beszerzni? (használt és új is szóba jöhet)
gecsa2013-01-08 10:03:03 // 42015
köszi! :) nekem is lassan csereérik a dolog..:)
mreni2013-01-08 09:27:07 // 42014
M8 20nm
M9 25nm
M10 35nm
M12 45nm

ez a törési határ ha jól emlékszem,meghúzási nyomatékot nem tudom pontosan,azt ki szoktam puskázni :D (10-15nm)
gecsa2013-01-08 08:22:57 // 42013
mennyi az a töréshatár?
és a meghúzási nyomaték?
Csöri2013-01-07 21:02:59 // 42012
Szerencséd volt.:-)
Nekem az a tapasztalatom, hogy a 16V-ből könnyen kijön, a 8V JTD-k némelyikét viszont ki kel fárasztani.:-)
mreni2013-01-07 20:46:53 // 42011
pedig könnyen bele tud törni,figyelni kell rá.
Alfa GT-Csaba2013-01-07 20:44:43 // 42010
Nem ropi az hogy olyan könnyen törjön!Én üzem meleg motornál mindet egy mozdulattal kitekertem,mind kijött könnyen!!
DieselManiaco(NagyVad)2013-01-07 19:28:50 // 42009
meleg motor,wd40 vagy gázolaj áztatás,és finoman lazít húz lazít húz...sok sikert,türelem kitartás:D
Fairlane2013-01-07 19:03:18 // 42008
147/Gt parkolóradarhoz kéne nekem műanyag kupak, balszélső, ami a lökösbe van bepattintva.

Hol lehet ilyen kapni leggyorsabban, polcról?
mreni2013-01-07 18:45:00 // 42007
én picit beáztatom gázolajban,illetve üzemmelegre melegítem a motort/vagy akksiról 4-5 percig izzítom a gyertyát.

eközben beállítom törési határra a nyomatékkulcsot és próbálkozok vele,eddig még nem törtem bele egyet sem (kopp-kopp) :D
droberto2013-01-07 17:48:08 // 42006
Urak!
Hogyan lehet JTD motor-ból kiszedni az izzítógyertyát a beletörés kockázatának csökkentésével?
mreni2013-01-07 17:18:20 // 42005
agy kiírja vagy nem :) mindenesetre az az első lépés szerintem
Bambinoo2013-01-07 17:11:43 // 42004
kontakthibánál leáll a motor is? vagy lehet hozzá köze? igazából van benne valami, mert nem mindig csinálja, ergo mechanikus hiba kilőve, nem? Ha rádugjuk gépre, az kiírja, hogy mi a baja?
gecsa2013-01-07 12:39:41 // 42003
igazából a kontakthibára próbálnám felhívni a figyelmet...
Bambinoo2013-01-07 12:30:59 // 42002
itt nemigazán találtam hasonló dolgot, mint ami nekem van.
Bambinoo2013-01-07 11:17:54 // 42000
Volt már valakinek olyan gondja, hogy leesett az alapjárat 500-750-re jobbik esetben, illetve teljesen leesett, megállt a motor és kiírta, hogy selespeed system failure? Hívtam szerelőmet, ő állítasa szerint szeleptisztítás megoldhatja a gondot.. 147 2.0 selespeedről van szó 2004-es. Egyébként meg teljesítményvesztést nem vettem észre.
Tiab05102013-01-06 15:39:43 // 41999
Jó tudni hogy azokra a csavarokra érdemes figyelni!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-05 20:16:54 // 41998
Nekem 45e ft ért akarták ellenőrizni. Bár ezeket a nagynyomású pumpákat nem egyszerű nyomás próbázni. Komoly gépek kellenek oda. Nem hiába akarják arany árba csinálni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-05 20:13:57 // 41997
Nem csináltam képeket :( Nagy pipa leszedni a cr pumpát bontani kell hozzá mindent női kezek előnybe :) Nekem végülis nem a tömítésem volt rossz hanem 4 torx csavarból 2 ki volt lazulva, de hamár levettük kicseréltük. összerak 1 hét megint csöpög ideg szétt b...sz, újra leszed megint laza az a 2 csavar. Aztán beleragasztottuk azóta jó.
gecsa2013-01-05 19:05:47 // 41996
nem is tudom milyen volt benne...bár az is lehet, hogy már a második volt..:) de az biztos, hogy akkor cseréltek..:)
GTPeti2013-01-05 19:00:24 // 41995
Húha... nekem még nem volt. 200k. :(
gecsa2013-01-05 17:49:23 // 41994
nekem 235ezernél volt cserélve, pont egy héttel azelőtt, amikor vettem..:D egy darabig remélem nem lesz vele gond..:)
Tiab05102013-01-05 13:36:06 // 41993
Nincsen még kép, de hétfőn fotózok! Most sikerült elérnem az adagolós ismerőst és ő is a tömítéstcserét javasolta. Lekapom a szivattyút 1 max 2 nap és kész. Tesztelve, ellenőrizve barárságos áron.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak