Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2013-01-05 13:01:52 // 41992
Csináltál esetleg képeket? Némi info e témában tényleg érdekes lenne!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-05 12:21:04 // 41991
Max 8000ft a tömítés készlet hozzá. Én is cseréltem
Tiab05102013-01-05 11:02:09 // 41990
182ezer km, 10 literes fogyasztás, gázolajszag megállás után ja és üzemanyagban ázik a motor vezérlés felöli oldala és az egész alja jobb oldalt.
Menetteljesítmény nem változott.
Menetteljesítmény nem változott.
GTPeti2013-01-05 10:47:03 // 41989
Megkockáztatom, hogy ugyanaz a kettő, csak a cseredarabos játéknál másét kapod meg.
Amúgy azt is írd le légyszi, hogy mi volt a jele a problémának és mennyi km-nél jelentkezett! Köszi.
Amúgy azt is írd le légyszi, hogy mi volt a jele a problémának és mennyi km-nél jelentkezett! Köszi.
Tiab05102013-01-05 10:43:50 // 41988
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni! Tönkrement a tömítés a nagynyomású szivattyúmban, folyik a gázolaj de a szivattyú tudja korrigálni és tartani a kellő nyomást. Lenne egy 80ezer km cseredarab vagy a felújítás lehetősége.
Melyik lenne a jobb megoldás? Árban elhanyagolható a diferencia!
Köszönöm
156 1,9 JTD 8v
Tanácsot szeretnék kérni! Tönkrement a tömítés a nagynyomású szivattyúmban, folyik a gázolaj de a szivattyú tudja korrigálni és tartani a kellő nyomást. Lenne egy 80ezer km cseredarab vagy a felújítás lehetősége.
Melyik lenne a jobb megoldás? Árban elhanyagolható a diferencia!
Köszönöm
156 1,9 JTD 8v
ervin2013-01-04 11:29:28 // 41987
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék: a 145-ön megfeküdt egy kipufogó tartó bilincsem, az amelyik a bölcső alatt van és egy gumiszilenttel csatlakozik a bölcsőhöz. Ilyen szilentet keresnék, gyártani már nem gyártják, bontóban sincs, van esetleg valakinek ötlete, honnan tudnám beszerezni?
Aki esetleg a méretet tudná, az is sokat segítene, megpróbálnám legyártatni.
Köszönöm, Ervin
Kis segítséget kérnék: a 145-ön megfeküdt egy kipufogó tartó bilincsem, az amelyik a bölcső alatt van és egy gumiszilenttel csatlakozik a bölcsőhöz. Ilyen szilentet keresnék, gyártani már nem gyártják, bontóban sincs, van esetleg valakinek ötlete, honnan tudnám beszerezni?
Aki esetleg a méretet tudná, az is sokat segítene, megpróbálnám legyártatni.
Köszönöm, Ervin
gecsa2013-01-03 14:20:25 // 41986
azért én így nem nagyon mernék elindulni...
Otto2013-01-02 16:41:23 // 41985
Megjavult a szekér!
Próbálgatták bele a kulcsokat és egyszer jó lett.
Próbálgatták bele a kulcsokat és egyszer jó lett.
Otto2013-01-02 10:28:41 // 41984
Csinálja.
Mikor megvette mondták neki, hogy egy kulcs nem működik. Használta a másikat, az kopott volt, így befogta a tanító kulcsot.
És tegnap bemondta az unalmast menet közben.
Biztosítékok végi lettek nézve.
Mikor megvette mondták neki, hogy egy kulcs nem működik. Használta a másikat, az kopott volt, így befogta a tanító kulcsot.
És tegnap bemondta az unalmast menet közben.
Biztosítékok végi lettek nézve.
gecsa2013-01-02 10:09:51 // 41983
mindegyik kulccsal csinálja?
immo doboz és a gyújtáskapcsoló kürül esetleg..bár nem hiszam, hogy segít...
immo doboz és a gyújtáskapcsoló kürül esetleg..bár nem hiszam, hogy segít...
Otto2013-01-02 08:38:47 // 41982
BUÉK!
Egy ismerősöm 145-öse minden előjel nélkül megállt. 2000évj 1.6TS.
Világít a kód piktogram.
Kulcsa megvan mind, kártya van az autóhoz.
Mielőtt kódolásra kerülne sor, ami érdekelne hogy működik, mit kellene gyorsba átnézni még, ami szétcsúszhat, oxidálódhat ilyenkor?
Egy ismerősöm 145-öse minden előjel nélkül megállt. 2000évj 1.6TS.
Világít a kód piktogram.
Kulcsa megvan mind, kártya van az autóhoz.
Mielőtt kódolásra kerülne sor, ami érdekelne hogy működik, mit kellene gyorsba átnézni még, ami szétcsúszhat, oxidálódhat ilyenkor?
Bgabor2013-01-01 11:13:34 // 41981
A fejtámla fém szárai,és az ülés hátlapja ahol találkozik van egy műanyag gyűrű, ennek az oldalát kell megnyomni( mindkét szárnál egyszerre kicsit felfelé megfeszítve a fejtámlát).
Leírni nehezebb mint megcsinálni :-)
Leírni nehezebb mint megcsinálni :-)
bedix2013-01-01 11:08:28 // 41980
Hali.Olyan kérdésem lenne hogy az 56-os első fejtámlát hogy a nyavajába lehet ki venni? A hátsó rendben ment de az elsőre nem birok rá jönni.Ha valaki vett már ki ilyent írja meg nekem a módját léci:)) Köszi előre is:))
atis_166jtd2012-12-31 20:52:18 // 41979
Ez nállam is igy volt 2 nap tulora után 2 száll vezeték a biztitáblátol és azóta jó.
Gyusza012012-12-31 08:01:45 // 41978
HELLO!SZERINTEM ELTÖRÖTT BENNE A RUGÓ
Wickey2012-12-29 09:37:52 // 41977
két csapágyam van itthon. Amikor át akartam alakítani 284-esre a féket, még akkor vettem.
De rá kellett jönnöm, hogy a régi ABS-es 257-es csonkállvány nem kompatibilis az új ABS-es 284-es csonkállvánnyal. Komplett ABS-t meg ezért nem cseréltem, inkább felraktam fúrt-mart tárcsákat és rendes betéteket. :)
De rá kellett jönnöm, hogy a régi ABS-es 257-es csonkállvány nem kompatibilis az új ABS-es 284-es csonkállvánnyal. Komplett ABS-t meg ezért nem cseréltem, inkább felraktam fúrt-mart tárcsákat és rendes betéteket. :)
alfa kutya2012-12-29 09:31:34 // 41976
Sziasztok
Szeretnék érdeklődni hogy mit kell kicserélnem az ajtózárnál az a hiba hogy nem tudom sem bezárni sem kinyitni az ajtót a bal oldalról csak ropog meg üresben lehet mozgatni a kulcsot a zárban jobbara balra.
Szeretnék érdeklődni hogy mit kell kicserélnem az ajtózárnál az a hiba hogy nem tudom sem bezárni sem kinyitni az ajtót a bal oldalról csak ropog meg üresben lehet mozgatni a kulcsot a zárban jobbara balra.
kékalfa 1562012-12-28 19:58:23 // 41975
Ezt még nem próbáltam,nem ismerem a kapcsolást sajnos a relét néztem meg,ott nem láttam semmit,de kipróbálom,köszi!
Alfa GT-Csaba2012-12-28 19:55:48 // 41974
nekem meg az volt hogy hiába cseréltem izzót akkor is gyorsan jelzett a műszerfalon mint ha hiba lenne!!Biztositék kivesz ,visszarak és minden megjavult!
kékalfa 1562012-12-28 19:47:30 // 41973
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni 166 jtd villanyrajzban? Van egy érdekes jelenség,nincs index visszajelzésem a müszerfalon,viszont az index müködik.(az égöcserén már tul vagyok).
Tudna valaki segiteni 166 jtd villanyrajzban? Van egy érdekes jelenség,nincs index visszajelzésem a müszerfalon,viszont az index müködik.(az égöcserén már tul vagyok).
Piritu - 1.000.0002012-12-28 17:51:41 // 41972
Megtudni, hogy mi ropog a jobb elejében. A csukló vagy a csapágy :-(
mreni2012-12-28 17:39:31 // 41971
meg kell köszörülni :D :D
Csöri2012-12-28 17:39:19 // 41970
36.
Mit akarsz csinálni?:-)
Mit akarsz csinálni?:-)
Alfa GT-Csaba2012-12-28 17:19:28 // 41969
36os a fej de a külső átmérő ne legyen nagyobb 50mm-nél!Nekem akkora van,a gt kerékagy csavarját azzal szedtem le.
VMate2012-12-28 17:05:45 // 41968
igen 36, és abból is vmi vékonyabb mert nem fog beférni .
Piritu - 1.000.0002012-12-28 16:45:29 // 41967
A Spider tengelyanyához mekkora kulcs kell? 36 ?
32-es van itthon, de az kicsi.
32-es van itthon, de az kicsi.
Imyx2012-12-28 16:44:37 // 41966
Jó szerelő, meglátod :-).
Attis2012-12-28 16:31:26 // 41965
köszönöm. Már fel is hívtam :)
Attis2012-12-28 14:06:41 // 41963
Sziasztok!
A 147-esemen szeretném a felső lengőkarokat kicseréltetni és eme művelethez keresnék egy szerelőt lehetőség szerint a XVIII, XIX vagy a XI. kerületben.
Tippeket előre is köszönöm.
Üdv.:
Attis
A 147-esemen szeretném a felső lengőkarokat kicseréltetni és eme művelethez keresnék egy szerelőt lehetőség szerint a XVIII, XIX vagy a XI. kerületben.
Tippeket előre is köszönöm.
Üdv.:
Attis
süsnye2012-12-28 12:08:09 // 41962
4 db szonda van.. de igen, valsz holnap azzal fogom kezdeni, hogy megnézem mit mutatnak a szondák, mert nekem nem világos a hibaüzenetekből, hogy magas vagy alacsony O2 szint váltotta ki a jelzést.
Vki tud infót adni a szondák karakterisztikájáról?
Azt tudom, hogy a lambda jel mit reprezentál, de az nem tudom, hogy ezt a 156-ban lévő szonda hogyan képezi le feszültségre.. Külföldi fórumokan olvasgatva, úgy tűnt, hogy a pre-car szonda 0-5V tartományban ad jelet, a post-cat szonda pedig 0-1V tartományban, ráadásul fordított logikával..
Esetleg, akinek 156 2.5 V6-ja van (bár valsz jó lesz más 156 is) és van diag interfésze, nem nézné meg nekem a következőket hideg, álló motornál:
- Air flow signal (V)
- Throttle position (deg.)
- Throttle position (%)
Köszöntem! :)
Vki tud infót adni a szondák karakterisztikájáról?
Azt tudom, hogy a lambda jel mit reprezentál, de az nem tudom, hogy ezt a 156-ban lévő szonda hogyan képezi le feszültségre.. Külföldi fórumokan olvasgatva, úgy tűnt, hogy a pre-car szonda 0-5V tartományban ad jelet, a post-cat szonda pedig 0-1V tartományban, ráadásul fordított logikával..
Esetleg, akinek 156 2.5 V6-ja van (bár valsz jó lesz más 156 is) és van diag interfésze, nem nézné meg nekem a következőket hideg, álló motornál:
- Air flow signal (V)
- Throttle position (deg.)
- Throttle position (%)
Köszöntem! :)
süsnye2012-12-28 11:56:27 // 41961
igen, az lenne az igazi, ha járóképes lenne, már leadtam volna Novoth Tibornak..
no, majd holnap lesz időm, még vizsgálódom..
köszi!
no, majd holnap lesz időm, még vizsgálódom..
köszi!
mreni2012-12-28 09:51:59 // 41960
Szerintem gyújtás problémád lesz,a lambdaszonda hibát pedig valószínű a nem megfelelő keverék(el nem égetett benzin) miatt dobja.
A 7fok az teljesen jó,nem okozhat gondot.
Viszont a torpanást és a nem indulást akár a légtömegmérő is okozhatja.
Egy komplett diagnosztika kellene(nem csak műszeres),abból sok minden kiderül,szerintem vidd el valakihez aki ért hozzá.
A 7fok az teljesen jó,nem okozhat gondot.
Viszont a torpanást és a nem indulást akár a légtömegmérő is okozhatja.
Egy komplett diagnosztika kellene(nem csak műszeres),abból sok minden kiderül,szerintem vidd el valakihez aki ért hozzá.
Imyx2012-12-28 09:25:08 // 41959
"5. A "Mixture 2 strength"-ben mi a 2?" - a "2" szerintem a katalizátor utáni lambda szonda, gondolom nálad 2 van, egy a kat. előtt, és után. Ki kell mérni a szondákat, hogy dolgoznak. Én ezzel kezdeném. Ha ezek rendben, akkör jön a légtömegmérő.. nálam az lmm miatt írta be a mixture strength-et, sőt, dús keveréket, lassú keveréket is dobott.
mreni2012-12-28 09:10:45 // 41958
rengeteg ilyen csavar van amit hivatalosan cserélni kellene megbontás után,ha nem sérült én ezeket nem szoktam cserélni,csak a kritikus helyeken.pl hengerfejcsavar
150-250Fközött van darabja a csavarnak egyébként.
150-250Fközött van darabja a csavarnak egyébként.
Piritu - 1.000.0002012-12-28 09:02:27 // 41957
Érdekes dolgot találtam a manualban:
A gyári előírás szerint a féket rögzítő csavarokat minden esetben ki kell cserélni, ha ki lett tekerve!
Ráadásul ezt még a meghúzási nyomaték táblázatban újra írják a *-os szövegben.
(A mostaniakat már egyszer én is visszaraktam a féktárcsa cseréjekor.)
Cserélte már valaki? Vajon mennyi lehet egy gyári eredeti csavar?
A gyári előírás szerint a féket rögzítő csavarokat minden esetben ki kell cserélni, ha ki lett tekerve!
Ráadásul ezt még a meghúzási nyomaték táblázatban újra írják a *-os szövegben.
(A mostaniakat már egyszer én is visszaraktam a féktárcsa cseréjekor.)
Cserélte már valaki? Vajon mennyi lehet egy gyári eredeti csavar?
Albin2012-12-27 21:17:34 // 41956
Köszi:D
Piritu - 1.000.0002012-12-27 20:32:07 // 41955
A 156 használati utasítás 24-25. oldala :-)
Albin2012-12-27 20:23:45 // 41954
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni!Az miért lehet vagy mitől hogy az autó egyik inditásról a másikra nem indult el és megjelent a kulcs code kis lámpa is!?Előre is köszi a segítséget!
süsnye2012-12-27 20:15:05 // 41953
Tanácsot szeretnék kérni, hogy merre induljak el hibakeresés terén.
A dolog itt indult.
Ezután kb egy héttel, használtam az autót. MIL jelzés nem jött vissza, viszont 4500nál megtorpant-rángatott az autó. 2-3-4-5 fokozatban próbáltam, mindig ezt csinálta. Majd ilyenkor felválottam, akkor volt egy pár pillanatos gyengélkedés, de ennyi, utána minden rendben.
Pár napra rá kiolvastam a hibakódokat:
1: P0100 - Mass air flow (1)
Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
2: P1172 - Mixture 1 strength (multiplicative)
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
3: P1175 - Mixture 2 strength (multiplicative)
No help available
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
A hibakódok törlése sikeres volt. Majd beindítottam az autót, hogy megnézzem visszajönnek-e a hibakódok. Ekkor beindult, 1-2 mp-ig jó alapjárat, majd elkezdett fulladozni. Sztem nem is ment minden henger, volt durranás is meg jó kis benzinszag a kipuból.
MIL nem gyulladt ki, hobakódok nem jöttek vissza.
Másnap, gondoltam ránézek pár paraméterre. Ekkor sem jártam sok sikerrel, mert itt már beröffenés után gyakorlatilag egyből leállt. Egyszer sikerült hosszabb üzemre bírni a motort, amikor kinyomott kuplunggal indítottam, de a helyzet változatlan volt. Fuldoklás, gázadásra semmi nem történt inkább mégjobban fuldokolt. Párszor probálkoztam a gázzal, de ugyanaz, majd inkább leállítottam, nehogy teletömjem a katalizátorokat. Elég brutál benizinszagú kipufogógáz jött ezalatt a járgányból.
A hibakódokat nézve érdemes az AFM-nél kezdeni, csakhogy az a hibakód (ahogy a másik kettő) nem jött vissza.
1. Tudja vki, hogy mik a feltételei annak, hogy egy tényleges hiba esetén a kód tárolódjon?
2. Nem a hibakódokra hagyatkozva, hanem a tüneteket szem előtt tartva nem inkább gyújtás problémának tűnik a dolog?
3. A paraméterek monitorozásakor az Air temperature 7C-t mutatott, holott a külső hőmérséklet kb. 2C volt. Ha ez nem normális, akkor ilyen mértékű eltérés okozhat ilyen problémát?
4. A fals levegő szíváshoz mit monitorozzak? A lamdba jelet (magas O2-t keresve)?
5. A "Mixture 2 strength"-ben mi a 2? A hátsó hengersor?
Köszi előre is a tanácsokat!
A dolog itt indult.
Ezután kb egy héttel, használtam az autót. MIL jelzés nem jött vissza, viszont 4500nál megtorpant-rángatott az autó. 2-3-4-5 fokozatban próbáltam, mindig ezt csinálta. Majd ilyenkor felválottam, akkor volt egy pár pillanatos gyengélkedés, de ennyi, utána minden rendben.
Pár napra rá kiolvastam a hibakódokat:
1: P0100 - Mass air flow (1)
Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
2: P1172 - Mixture 1 strength (multiplicative)
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
3: P1175 - Mixture 2 strength (multiplicative)
No help available
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
A hibakódok törlése sikeres volt. Majd beindítottam az autót, hogy megnézzem visszajönnek-e a hibakódok. Ekkor beindult, 1-2 mp-ig jó alapjárat, majd elkezdett fulladozni. Sztem nem is ment minden henger, volt durranás is meg jó kis benzinszag a kipuból.
MIL nem gyulladt ki, hobakódok nem jöttek vissza.
Másnap, gondoltam ránézek pár paraméterre. Ekkor sem jártam sok sikerrel, mert itt már beröffenés után gyakorlatilag egyből leállt. Egyszer sikerült hosszabb üzemre bírni a motort, amikor kinyomott kuplunggal indítottam, de a helyzet változatlan volt. Fuldoklás, gázadásra semmi nem történt inkább mégjobban fuldokolt. Párszor probálkoztam a gázzal, de ugyanaz, majd inkább leállítottam, nehogy teletömjem a katalizátorokat. Elég brutál benizinszagú kipufogógáz jött ezalatt a járgányból.
A hibakódokat nézve érdemes az AFM-nél kezdeni, csakhogy az a hibakód (ahogy a másik kettő) nem jött vissza.
1. Tudja vki, hogy mik a feltételei annak, hogy egy tényleges hiba esetén a kód tárolódjon?
2. Nem a hibakódokra hagyatkozva, hanem a tüneteket szem előtt tartva nem inkább gyújtás problémának tűnik a dolog?
3. A paraméterek monitorozásakor az Air temperature 7C-t mutatott, holott a külső hőmérséklet kb. 2C volt. Ha ez nem normális, akkor ilyen mértékű eltérés okozhat ilyen problémát?
4. A fals levegő szíváshoz mit monitorozzak? A lamdba jelet (magas O2-t keresve)?
5. A "Mixture 2 strength"-ben mi a 2? A hátsó hengersor?
Köszi előre is a tanácsokat!
zee2012-12-27 17:22:49 // 41952
Bocs link lemaradt:
FTDI lapkával szerelt kábelekhez
FTDI lapkával szerelt kábelekhez
GTPeti2012-12-27 17:00:11 // 41951
Biztos sok unatkozó ember van a világon, akinek a 8 nyújtotta "örömök" hiányoztak. B)
gecsa2012-12-27 16:56:09 // 41950
kb pont..a start menüből kezdőképernyőlett, meg szét van animálva minden..viszont a netet jobban tolerálja...
GTPeti2012-12-27 16:54:41 // 41949
Jaja, ilyen szempontból a 7 és a 8 szinte ugyanaz. Úgy is mondhatjuk, hogy a 8 az egy faceliftelt 7... ;)
gecsa2012-12-27 16:53:47 // 41948
ok..csak írtam, hogy nekem azzal ment..:D
és, hogy kíváncsi leszek a win8 mit szól hozzá..:) vajon ugyanazt a drivert fogja használni?
és, hogy kíváncsi leszek a win8 mit szól hozzá..:) vajon ugyanazt a drivert fogja használni?
GTPeti2012-12-27 16:50:16 // 41947
"Ez sem biztos, hogy így van." OK?
gecsa2012-12-27 16:48:42 // 41946
nekem win7 alatt ment a cucc hibátlanul, a win által telepített driverrel..
tegnap felraktam a win8-at..kíváncsi leszek..:)
tegnap felraktam a win8-at..kíváncsi leszek..:)
GTPeti2012-12-27 16:26:18 // 41945
Ez sem biztos, hogy így van. Létezik egy CH401 vagy vmi ilyesmi nevű chippel szerelt VAGCom kábel. Ahhoz a gyári drivert KELL feltenni, akármennyire is felismeri a Win.
4 csavart kell kitekerni és látni fogod, milyen chip van benne. (A legtöbblábúról van szó. Vagy CHxxx vagy FTxxx.)
4 csavart kell kitekerni és látni fogod, milyen chip van benne. (A legtöbblábúról van szó. Vagy CHxxx vagy FTxxx.)
Piritu - 1.000.0002012-12-27 15:57:52 // 41943
Nem az lehet, hogy a kínai hardwert a netre csatlakozva azonosítja, és letiltja a MES?