Nálad már volt csapágyas a klímakomp.? S ha igen mennyi km-néll?
A fickó, akit múltkor belinkeltél, ő meg tudja javítani, ha...
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2012-07-13 11:22:00 // 39692
Imyx2012-07-13 11:20:55 // 39691
Nálam szintúgy :). Kb. 100-150 grammot engedtek ki belőle..
mreni2012-07-13 10:40:29 // 39690
nekem a túltöltés okozta ezt a hibajelenséget
Wickey2012-07-13 08:50:27 // 39689
az lesz az.
A klímakompresszor, ha mondjuk a klímahűtő koszos, és nem tud elegendő hőt leadni, akkor ki-be kapcsolgat, negyven fokban alapjáraton álló helyzetben tipikusan ez a helyzet.
Megoldás: Klímahűtő csere, és garantáltan tiszta, nem szutykos, nem klóros, friss gázzal precízen feltölteni. Plusz megnézni, nem csapágyas-e a klímakompresszor, ha igen, attól is tud túlmelegedni, plusz sokkal jobban folytja a motort, mint egy hibátlan...
A klímakompresszor, ha mondjuk a klímahűtő koszos, és nem tud elegendő hőt leadni, akkor ki-be kapcsolgat, negyven fokban alapjáraton álló helyzetben tipikusan ez a helyzet.
Megoldás: Klímahűtő csere, és garantáltan tiszta, nem szutykos, nem klóros, friss gázzal precízen feltölteni. Plusz megnézni, nem csapágyas-e a klímakompresszor, ha igen, attól is tud túlmelegedni, plusz sokkal jobban folytja a motort, mint egy hibátlan...
gecsa2012-07-13 07:49:36 // 39688
akkor ezek szerint a klíma okozza a jelenséget..:D nem lehet,hogy ki-be kapcsolgat? hűt rendesen? első tippre,vagy túl van töltve,vagy nincs benne gáz..de ez csak tipp..de mindenképp ott keresgélnék,ha kikapcsolt állapotban nem produkálja..
enká2012-07-12 21:43:11 // 39687
yoyo :)
Kis segítséget kérek, urak. (Tiszakécske) Szolnok, Kecskemét térségében tudtok-e olyan szerelőt javasolni, akire rábízhatom a 159-esem vezérlés cseréjét (vezérműszíj, vízpumpa, meg ami ilyenkor kell). Gond nincs, de 64 ezernél volt szíj csere (vízpumpa nem) - mindezt az előző magyar tulaj állítja - és most van benne 125 e km körül.
De ha már itt vagyok, még egy kérdéssel fárasztalak benneteket és magamat is:
alapjáraton kb. 2 mp-ként indokolatlanul felmordul a motor és kicsit megremeg a kaszni. Nyilván nem csak alapjáraton, de feljebb, menet közben ez már nem érződik. Ha kikapcsolom a klímát, akkor a morgás megszűnik, szép egyenletes minden. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mit kell ugyan cserélnem benne...
Köszi a valaszt előre is, és hátra is.
Kis segítséget kérek, urak. (Tiszakécske) Szolnok, Kecskemét térségében tudtok-e olyan szerelőt javasolni, akire rábízhatom a 159-esem vezérlés cseréjét (vezérműszíj, vízpumpa, meg ami ilyenkor kell). Gond nincs, de 64 ezernél volt szíj csere (vízpumpa nem) - mindezt az előző magyar tulaj állítja - és most van benne 125 e km körül.
De ha már itt vagyok, még egy kérdéssel fárasztalak benneteket és magamat is:
alapjáraton kb. 2 mp-ként indokolatlanul felmordul a motor és kicsit megremeg a kaszni. Nyilván nem csak alapjáraton, de feljebb, menet közben ez már nem érződik. Ha kikapcsolom a klímát, akkor a morgás megszűnik, szép egyenletes minden. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mit kell ugyan cserélnem benne...
Köszi a valaszt előre is, és hátra is.
VaMpGeCO2012-07-11 22:53:14 // 39686
azért voltam kiváncsi a tapasztalatokra :)
G-Burt2012-07-11 22:50:59 // 39685
konkrét megoldást nem is fogsz, a hibakód csak egy támpont a megtaláláshoz.
VaMpGeCO2012-07-11 22:18:50 // 39683
hát nem mindig, van amikor 1200 és fölötte van amikor ingadozik, de csak akkor ha légkondin van
Zolika1552012-07-11 22:06:50 // 39682
alapjáratod rendben van? Nekem alapjárati motor csinálta ezt, aztán kivettük átfújkodtuk mindenhol, és azóta jó.
VaMpGeCO2012-07-11 22:04:49 // 39681
Hali!
Motorkódhibám a következő:
p1173 és p1176 Olvastam róla ezt azt, de igazából konkrét megoldást nem találtam. Mi a hiba? MAF szenzor vagy lambdaszonda? esetleg más? 1.6TS 120Le-s motor.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Motorkódhibám a következő:
p1173 és p1176 Olvastam róla ezt azt, de igazából konkrét megoldást nem találtam. Mi a hiba? MAF szenzor vagy lambdaszonda? esetleg más? 1.6TS 120Le-s motor.
Segítségeteket előre is köszönöm!
mcsabi2012-07-11 17:15:57 // 39680
Sziasztok!
Pár napja bekerült az autóba egy Kenwood (KDC-3054URY) fejegység a szabványos iso csatlakozóval mindenféle kötés-módosítás nélkül. Azóta a Km számlálóm néha elkezd villogni indítás után (kb 10-ből 2-szer), ha leállítom az autót és újraindítom akkor abbahagyja. Különböző fórumokon azt írták, hogy:
1. Proxy újra sorbarendezés megoldja a problémát mivel a Body Computer érzékelte, hogy új eszközt csatlakoztattam aminek más az azónosítója az előzőhöz képest
2. Gyújtás nélkül húzzam le a Body Computer tápját kb egy percre majd csatlakoztassam vissza és akkor vmi öndiagnosztikát fog elvégezni ami megszüntetheti a villogást
3. Vmi CAN hálózatra a rádió olyan jelet küld aminek nem kellene oda kerülnie
Ötlet vkinek?
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv
Pár napja bekerült az autóba egy Kenwood (KDC-3054URY) fejegység a szabványos iso csatlakozóval mindenféle kötés-módosítás nélkül. Azóta a Km számlálóm néha elkezd villogni indítás után (kb 10-ből 2-szer), ha leállítom az autót és újraindítom akkor abbahagyja. Különböző fórumokon azt írták, hogy:
1. Proxy újra sorbarendezés megoldja a problémát mivel a Body Computer érzékelte, hogy új eszközt csatlakoztattam aminek más az azónosítója az előzőhöz képest
2. Gyújtás nélkül húzzam le a Body Computer tápját kb egy percre majd csatlakoztassam vissza és akkor vmi öndiagnosztikát fog elvégezni ami megszüntetheti a villogást
3. Vmi CAN hálózatra a rádió olyan jelet küld aminek nem kellene oda kerülnie
Ötlet vkinek?
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv
gecsa2012-07-11 14:02:24 // 39679
nem tartja a rendszer meg az üzemanyagot,és visszafolyik a tankba..pl..
GÁBOR1462012-07-11 12:20:53 // 39678
Sziasztok!Nem tudjátok,hogy hol lehet kapni a lámpákhoz állító csavarokat mert mind a kettőben el van törve és nem oda világít ahova kellene és sötétben elég izgalmas a vezetés.
Még egy kérdés:hideg indításkor elindul meg leáll a motor másodszorra már elindul és egész nap nincs vele problémám addig amíg nem áll sokáig utána megint csak másodszorra indul.Mi lehet a hiba?Nem rég blokk csere volt.2000év 1.6 ts 16v alfa 146-os.Előre is köszi.
Még egy kérdés:hideg indításkor elindul meg leáll a motor másodszorra már elindul és egész nap nincs vele problémám addig amíg nem áll sokáig utána megint csak másodszorra indul.Mi lehet a hiba?Nem rég blokk csere volt.2000év 1.6 ts 16v alfa 146-os.Előre is köszi.
Attos2012-07-11 10:41:50 // 39677
Hello!
Gyári kézikönyv azt írja, hogy Tutela ZC 75 Synth SAE 75W-90 váltóolaj kell, de mindenhol csak 75W80-at találok.
Mehet bele a 80-as vagy inkább kutassak 90-est?
Előre is köszi a segítséget.
Gyári kézikönyv azt írja, hogy Tutela ZC 75 Synth SAE 75W-90 váltóolaj kell, de mindenhol csak 75W80-at találok.
Mehet bele a 80-as vagy inkább kutassak 90-est?
Előre is köszi a segítséget.
Kareszka19842012-07-11 09:34:41 // 39676
meg ők is sozktak ilyennel hűtőket mosni
Kareszka19842012-07-11 09:28:34 // 39675
hát, ha már az autómosóbol kaptam, nemhinném, hogy kikezdene bármit is, mert már zárva lennének, nem 20 éve működnének :)
nevét nem tudom
nevét nem tudom
gecsa2012-07-11 08:59:27 // 39674
ha nagyon koszos volt,akkor jelenthet 1-2 fokot...
nem kezdi ki a festéket a cucc?
mi a neve?
nem kezdi ki a festéket a cucc?
mi a neve?
Kareszka19842012-07-11 08:21:06 // 39673
tegnap szereztem ipari tisztítószert, amivel az autómosósok is dolgoznak. felkell hordani permetezővel, hatni hagyni pár másodpercig, majd leöblíteni. tegnap kipróbáltam egy régi bringa hátsó tengején, amit vastagon borított az olaj+por+szutyok kombó, hát...eddig nemis tudtam, hogy krómozott :D ma élesben kipróbálom a klíma hűtőjén, szerintem sokat fog jelenteni a hűtés szempontjábol...vélemények?
Júlia2012-07-11 08:15:30 // 39672
Nem tudná nekem valaki megmondani,hogy 159 sedanra milyen tetőcsomagtartót érdemes vennem?Az előző autómra olyan "gagyit"sikerült vennem hogy a kocsi tetejéről leszedte a festéket pedig csak nyaralások alkalmával tettem fel.Most szeretném ezt elkerülni.
Nem állandóra kellene csak nyaraláshoz.
Kérnék tanácsot!Előre is köszi!
Nem állandóra kellene csak nyaraláshoz.
Kérnék tanácsot!Előre is köszi!
gecsa2012-07-11 07:53:01 // 39671
ja...kb ez a folyamat, ahogyan leírtad...:D
hg6idn2012-07-10 22:12:27 // 39670
Kicsi OFF-os, riasztó rendszerekkel foglalkozom. Szoktam 6-8 éves akksikat cserélni, mer' szegény kiszáradt, meg 2 éveseket mostanában amiket én rakosgattam ki. Na hiába piac gazdaság....
WarbiRunner (Gyuri)2012-07-10 13:47:54 // 39669
Ez szépen szétpukkant :-) 10 év egy Global power akksitól meg különösen jó.
WarbiRunner (Gyuri)2012-07-10 13:46:18 // 39668
Ecsém...11Baros "vákuum teszt"? Azt épp nyomás tesztnek hívnák akkor. :-) De ténylegesen vákuumtesztet szoktak csinálni, nekem legalábbis az volt már többször, szóval ez a 11Bar dolog kicsit gyanús nekem. Mondhatnám nagyon gyanús.
Különben ahova én viszem, ott van egy komplett gép, amire rá kell kötni, lefejti a gázt, abból kinyeri az olajat, meg is mondja mennyi volt benne. Ezután leszívja vákuumra (nem emlékszem mennyire), vár vagy félórát és nézi hogy tartja e a rendszer a vákuumot. Ha igen, akkor az előre beállított gáz és olaj mennyiségekkel feltölti a rendszert automatikusan. Az egész kb 1 óra, vagy kicsit több.
Különben ahova én viszem, ott van egy komplett gép, amire rá kell kötni, lefejti a gázt, abból kinyeri az olajat, meg is mondja mennyi volt benne. Ezután leszívja vákuumra (nem emlékszem mennyire), vár vagy félórát és nézi hogy tartja e a rendszer a vákuumot. Ha igen, akkor az előre beállított gáz és olaj mennyiségekkel feltölti a rendszert automatikusan. Az egész kb 1 óra, vagy kicsit több.
GTPeti2012-07-10 13:03:59 // 39667
Az Uno-m akksija feladta a harcot és eltávozott az élők sorából...
Élt 10 évet. Halálát azzal tette emlékezetessé, hogy felrepedt mindkét oldala és lerepült a teteje. Lehet, hogy szegény C-TEK töltő nem jutott dülőre cellazárlat ügyben... (Valószínüleg az volt az esemény előidézője és ezáltal a 14,4V csak 5 cellán oszlott meg...)
(Álló helyzetben történt, nem a generátor okozta. Az új berakása előtt ellenőrzöm az elektromos dolgokat, de nem számítok hibára.)
Élt 10 évet. Halálát azzal tette emlékezetessé, hogy felrepedt mindkét oldala és lerepült a teteje. Lehet, hogy szegény C-TEK töltő nem jutott dülőre cellazárlat ügyben... (Valószínüleg az volt az esemény előidézője és ezáltal a 14,4V csak 5 cellán oszlott meg...)
(Álló helyzetben történt, nem a generátor okozta. Az új berakása előtt ellenőrzöm az elektromos dolgokat, de nem számítok hibára.)
Azzurro2012-07-09 22:06:21 // 39666
145 2.0TS váltó cserénél, le kell venni a bölcsőt???
jim1562012-07-09 17:15:02 // 39665
szia egy kis wd 40 és kijött a kulcs és tökéletesen müködik! Hál istennek ez a wd 40 csodákra képes :DDDDDDDDDDDDDDDD
gecsa2012-07-09 15:28:29 // 39664
vákuumteszt esetén létezhet..:D töltsön bele azért olajat is..:D meg ha tu,akkor egy kis uv festéket,ha eresztene,akkor majd rá lehessen nézni...:D
nem tudom,hogy a szervízcd-n van-e anyag róla,mert most melóhelyen vagyok..:D
nekem 105 lovas jtdbe 650 g ment bele.. asszem ts-be 500g? de ez nem biztos...
nem tudom,hogy a szervízcd-n van-e anyag róla,mert most melóhelyen vagyok..:D
nekem 105 lovas jtdbe 650 g ment bele.. asszem ts-be 500g? de ez nem biztos...
Kareszka19842012-07-09 14:53:47 // 39663
hopá, majd utánnanézek :) nade végülis csak tudja a klímás gondolom...telefonon beszéltem vele, mondta, hogy majd feltölti levegővel a rendszer, megnézi ereszt-e valahol és ha minden tuti telenyomja gázzal. ha jól rémlik 11bar-t mondott...létezhet?!
gecsa2012-07-09 14:39:11 // 39662
elméletileg van egy plakett valahol,amire rá van írva grammban..nekem (156) az első zárhídon van felmatricázva..nálad nem tudom..:D
Kareszka19842012-07-09 13:53:09 // 39661
hopp, csúszott egy 0-a :P
Kareszka19842012-07-09 13:51:25 // 39660
tényleg, mennyi gáz megy egy rendszerbe? most konkrétan az én 1.06-os, 105 lovas 147-emre gondolok...napokban van jelenésem klímásnál egy komplett csere erejéig, csakhogy én is képben legyek a számokkal :)
gecsa2012-07-09 13:44:10 // 39659
egy jó klímás ezt megoldja fél óra alatt....:D
Imyx2012-07-09 13:40:54 // 39658
Ha megy a klíma, húzd le az ablakot, és figyeld a klímakompresszort, hogy ki-be kapcsol-e. Szinte biztos vagyok, hogy igen :-). Valószínűleg túltöltötték gázzal, ki kell engedni belőle.
Riki2012-07-09 11:15:54 // 39657
sziasztok,
Mi okozhatja azt a jelenséget ha bekapcsolom a klímát annyira erőtlen az autó hogy szinte nem is megy? Kénytelen vagyok kikapcsolni mert 0 erő a kocsiban, illetve az alapjárat és iszonyatosan ez kezd ugrálni , de ez lenne a legkevesebb probléma. Klímagáz nemrégiben lett töltve, de amit fúj levegőt az is kb 28 fokos.
Mi okozhatja azt a jelenséget ha bekapcsolom a klímát annyira erőtlen az autó hogy szinte nem is megy? Kénytelen vagyok kikapcsolni mert 0 erő a kocsiban, illetve az alapjárat és iszonyatosan ez kezd ugrálni , de ez lenne a legkevesebb probléma. Klímagáz nemrégiben lett töltve, de amit fúj levegőt az is kb 28 fokos.
gecsa2012-07-09 10:22:25 // 39656
lehet,csak valami egyszerű hiba okozza,és sima megoldás lesz..nem kell azonnal a legrosszabbra gondolni...
Buksi2012-07-08 17:36:46 // 39655
Igazából előfordulhat, de úgy is csak akkor fog kiderülni, ha szét lesz szedve! :)
jim1562012-07-08 16:18:03 // 39654
Köszi szépen buksi! És az nem lehet hogy a gyujtáskapcsolo betétnél szorult meg valami? http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/ALFA-ROMEO/156/1999/1_9/DIESEL/elektromos-rendszer/elektromos-alkatreszek/gyujtaskapcsolo
Schwartz2012-07-08 13:31:45 // 39653
Köszi szépen, Tibi!
Azzurro2012-07-08 13:05:29 // 39652
Ilyen hibával találkoztam én is, és sajnos komplett kormányműt, szervót kellett cserélnem. Mivel nem érte volna meg felújítani, így jobban jártok ha bontottat vesztek bele.. :-)))
Schwartz2012-07-08 13:00:06 // 39651
Hahó, cimbora nem rég vásárolt egy 145-ös, 1.4- es, 2000-es évjáratú vasat. Tegnap vette észre, hogy a carter alatt átlátszó olajfolt gyűlt össze. Mikor kiállt az utcára a kocsival és tekergette a kormányt, akkor elég ijesztő olajcsíkot hagyott maga után. A kormány-szervó is elég hangos, zoomoló hangot ad ki, főleg mikor balra tekerte a kormányt.
Kérdés: Kormányszervóval van gond, vagy esetleg más a hiba? Tippek, ötletek a diagnózisra valakinek?
Előre is köszi!
Kérdés: Kormányszervóval van gond, vagy esetleg más a hiba? Tippek, ötletek a diagnózisra valakinek?
Előre is köszi!
Buksi2012-07-08 10:40:46 // 39650
Ez a betolósdi nem nagyon tesz jót a gépnek, úgyhogy minél előbb cseréld ki a gyújtáskapcsolót! Ha cseréled, akkor igen, a kulcsot is cserélni kell, meg az összes többi zárat (ha nem akarod, hogy 2 kulcsod legyen), meg indításgátlót stb.! Vagy esetleg valami ügyeskezű műszerésszel megnézetni, hátha csak az egyik pici lamella tört el!
jim1562012-07-08 05:33:03 // 39649
sziasztok meghalt a 156ba a gyujtáskapcsolom gyujtáson maradt és nem tudom levenni rola! Valami nem engedi hogy elforditsam a kulcsot teljesen megakadt és ki se tudom szedni a kulcsot! A motort le kell fullasztanom ha le akarom állitani és betolni ha elindittani! Kérdés ha cselélek gyujtáskapcsolot kulcsot is kell cserélni és hozzá kell kodolni? Vagy hogy müködik??? Köszi a választ
Azzurro2012-07-07 21:30:39 // 39648
145 2.0TS váltó cserénél, le kell venni a bölcsőt???
Attika012012-07-06 19:57:53 // 39647
Szia!
Én a motortéeben el szoktam oldani a toronycsavarokat, alul szétütöm a lengéscsillapító alsó csavarját, az egészet lehúzatom, és a lengéscsillapító tetejéről le tudom venni az alu tartóval együtt a felső lengőkart egyben. Lehet van jobb megoldás is...............
Én a motortéeben el szoktam oldani a toronycsavarokat, alul szétütöm a lengéscsillapító alsó csavarját, az egészet lehúzatom, és a lengéscsillapító tetejéről le tudom venni az alu tartóval együtt a felső lengőkart egyben. Lehet van jobb megoldás is...............
ALFA75td2012-07-06 19:40:23 // 39646
Sziasztok a 156 nál a felső lengőkar cserénél mennyire kell megbontani az első futóművet.
A szeilentek oldalán lévő keresztcsavar simán kijőn vagy valami varázslat kell hozzá.
Aki tud legyenszíves segítsen mert fontos lenne.
A szeilentek oldalán lévő keresztcsavar simán kijőn vagy valami varázslat kell hozzá.
Aki tud legyenszíves segítsen mert fontos lenne.
gecsa2012-07-06 07:50:50 // 39645
nem hiszem,hogy meg lenne repedve a tárcsa,mert gondolom akkor minden fékezésnél csinálná,ez viszont nem mindig, csak sűrűn...:(
gondoltam rá, hogy szétszedem,megzsírozom,és összerakom,de sajnos nem volt rá időm,meg helyem sem...van a tárcsának egy nagyon minimális válla,esetleg az is közrejátszhat? ha már szétszedem,felcsiszolom a betéteket is,aztán meglátjuk...remélem segíteni fog..
gondoltam rá, hogy szétszedem,megzsírozom,és összerakom,de sajnos nem volt rá időm,meg helyem sem...van a tárcsának egy nagyon minimális válla,esetleg az is közrejátszhat? ha már szétszedem,felcsiszolom a betéteket is,aztán meglátjuk...remélem segíteni fog..
Kareszka19842012-07-06 07:49:01 // 39644
halihó. tegnap egy kitérőm volt a kipufogóshoz, mivel elég szépen kifújt valahol a rendszer.
meg lett a luk, ki lett cserélve egy csőszakasz. namost...gyanús volt nekem, hogy ahol futott az a cső, túl nagy a tér, mintha valaha egy dob is lett volna ott. namost igazam lett, rákerestem neten. valóban volt dob, de anno az előző tulaj kicserélte egy csőre. erről a részről van szó:
[img1]
mennyire volt ez okos ötlet a részéről? lassan 20.000km-ert raktam bele, mióta nálam van, semmi különösebb gubanc nem volt, ami ennek a számlájára írható lenne...
másik kérdés:
katalizátorom fullosan üres, csak a dobja van fent közvetlen a leömlők után. mennyire okos ötlet csőre kicserélni? van tartalék gyári katalizátorom, de azt majd a legvégső stádiumban szeretném feltenni (műszakin nem engednek át, eladom a kocsit, stb.)
meg lett a luk, ki lett cserélve egy csőszakasz. namost...gyanús volt nekem, hogy ahol futott az a cső, túl nagy a tér, mintha valaha egy dob is lett volna ott. namost igazam lett, rákerestem neten. valóban volt dob, de anno az előző tulaj kicserélte egy csőre. erről a részről van szó:
[img1]
mennyire volt ez okos ötlet a részéről? lassan 20.000km-ert raktam bele, mióta nálam van, semmi különösebb gubanc nem volt, ami ennek a számlájára írható lenne...
másik kérdés:
katalizátorom fullosan üres, csak a dobja van fent közvetlen a leömlők után. mennyire okos ötlet csőre kicserélni? van tartalék gyári katalizátorom, de azt majd a legvégső stádiumban szeretném feltenni (műszakin nem engednek át, eladom a kocsit, stb.)
mizooo2012-07-06 05:08:30 // 39643
Szia én is cumiltam ilyen problémákkal. Többszöri szétszedés után több dolgot is csináltam mire jó lett. A nyereg tartó csapokat és a gumikat amikben csúszik faszán kitisztítani, újra kenni (műanyag dugó legyen meg!). Betétek azt a részét ahol felfekszik a dugattyúra, ill az ellenoldalra bekenni zsírral (a legjobb ha spec a zsír, de nekem most sima gépzsír van rajta). Letörni a betétek éleit. A feszítő rugók nagyon ki voltak, azokat elő kellett feszítenem.
Most nem nyikorog egyáltalán, előtte borzasztó volt, már majdnem lecseréltem az egész szettet, pedig új tárcsák és betétek vanak benne.
üdv
Most nem nyikorog egyáltalán, előtte borzasztó volt, már majdnem lecseréltem az egész szettet, pedig új tárcsák és betétek vanak benne.
üdv