Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Csaba2012-06-22 21:35:35 // 39492
hideg motornál szívó 0.47-.050 kipufogó 0.27-0.30 az autodata szerint
eldiablo1562012-06-22 14:15:08 // 39491
A motornál lévő csatikra gondolsz? mert a bajuszkapcsoló ugye bent van az utastérbe, nemkéne h az zárlatot kapjon esőtől, Amúgy erre már gondoltam énis, hogy ez is lehetett a baja, mert most semmi baja, meleg van süt a nap...
eldiablo1562012-06-22 14:15:07 // 39490
A motornál lévő csatikra gondolsz? mert a bajuszkapcsoló ugye bent van az utastérbe, nemkéne h az zárlatot kapjon esőtől, Amúgy erre már gondoltam énis, hogy ez is lehetett a baja, mert most semmi baja, meleg van süt a nap...
Németh Laci2012-06-22 14:11:23 // 39489
... ha az esős időt vesszük alapul, akkor valamelyik csatlakozó lehetett átmenetileg zárlatos, de az is lehet hogy tényleg a relé ragadt be ( égett össze ) ! - de ez csak feltételezés !!!
Németh Laci2012-06-22 14:11:22 // 39488
... ha az esős időt vesszük alapul, akkor valamelyik csatlakozó lehetett átmenetileg zárlatos, de az is lehet hogy tényleg a relé ragadt be ( égett össze ) ! - de ez csak feltételezés !!!
eldiablo1562012-06-22 12:47:17 // 39487
Sziasztok!
Ma délelőtt elindultam, és alaphelyzetben elindult az ablaktörlő... úgy hogy nem kapcsoltam, és ráadásul nem is a szagatott ment hanem lassú folyamatos, hiába kapcsolgattam nem állt meg... félreálltam leállítottam, majd gyujtás rá és akkor megállt.
Mondom jó akkor induljunk el, beindítottam, mentem vele kb 20 m-t se és megint bekapcsolt.... hozzáteszem esős/nyirkos idő volt délelőtt, de nem esett akkor.Végig az úton nem bírtam megállítani.. a korházba mentem, ott leállítottam.
ott voltam 2 órán keresztül, kimentem beindít elindul, és azóta jó, nem indul el magától, az összes fokozat jól megy..
Szerintetek mi lehet? Bajuszkapcsoló adta meg magát?Kontakt hiba a kapcsolónál vagy relé? esetleg a motor?
Szétlehet szedni a kormányoszlopot és kivennia a bajuszkapcsolót anélkül h levennénk a kormányt?
Ma délelőtt elindultam, és alaphelyzetben elindult az ablaktörlő... úgy hogy nem kapcsoltam, és ráadásul nem is a szagatott ment hanem lassú folyamatos, hiába kapcsolgattam nem állt meg... félreálltam leállítottam, majd gyujtás rá és akkor megállt.
Mondom jó akkor induljunk el, beindítottam, mentem vele kb 20 m-t se és megint bekapcsolt.... hozzáteszem esős/nyirkos idő volt délelőtt, de nem esett akkor.Végig az úton nem bírtam megállítani.. a korházba mentem, ott leállítottam.
ott voltam 2 órán keresztül, kimentem beindít elindul, és azóta jó, nem indul el magától, az összes fokozat jól megy..
Szerintetek mi lehet? Bajuszkapcsoló adta meg magát?Kontakt hiba a kapcsolónál vagy relé? esetleg a motor?
Szétlehet szedni a kormányoszlopot és kivennia a bajuszkapcsolót anélkül h levennénk a kormányt?
Csöri2012-06-21 19:59:34 // 39486
A lökhárító bal sarkában össze van dugva a kábel?
István & Anett2012-06-21 17:20:43 // 39485
Sziasztok! Megakadtunk és hiteles info kellene. 166-os 2.0 v6 turbó motornak megtudná nekem valaki mondani a szelephézagok értékét? Előre is köszi!
Kareszka19842012-06-21 14:58:47 // 39484
igaz nekem 147 van, de nálam mindig kidobálta a biztosítékot, amíg fel nem fedeztem, hogy a foglalatja volt szétégve (vagyis még van, jelenleg kivan iktatva a ködlámpa) és így okozott mindig zárlatot. kattogot nekem is relé, de hiába
Rodoman2012-06-21 14:53:49 // 39483
Sziasztok Alfa függők!
Van egy vasam!
Alfa Romeo 156 SW, 1.9 JTD, 2002-s!
Ez eddig rendben is lenne. mert a vas szép amúgy, szerelmes vagyok bele!
:-)
Viszont!
Napok óta szenvedek az első ködlámpákkal!
A kormány alatti, kissé balra lévő biztosíték panelon az összes biztosítékot átnéztem és mind jó!
A kesztyűtartó mögött (miután kibányáztam és sikerült eltörnöm egy fület) egy darab biztosítékot se találtam! Amúgy ott mikor kapcsolgatom a kapcsolot valami csattog. Gondolom a relé!
Mitől nem működik a ködlámpám?
Vélemények?!
(az izzókat természetesen már kicseréltem) Mit nézzek még meg?
Van egy vasam!
Alfa Romeo 156 SW, 1.9 JTD, 2002-s!
Ez eddig rendben is lenne. mert a vas szép amúgy, szerelmes vagyok bele!
:-)
Viszont!
Napok óta szenvedek az első ködlámpákkal!
A kormány alatti, kissé balra lévő biztosíték panelon az összes biztosítékot átnéztem és mind jó!
A kesztyűtartó mögött (miután kibányáztam és sikerült eltörnöm egy fület) egy darab biztosítékot se találtam! Amúgy ott mikor kapcsolgatom a kapcsolot valami csattog. Gondolom a relé!
Mitől nem működik a ködlámpám?
Vélemények?!
(az izzókat természetesen már kicseréltem) Mit nézzek még meg?
GTPeti2012-06-21 14:12:47 // 39482
Sziv. Képet találsz róla a blogomban.
pepel2012-06-21 13:31:23 // 39480
Helló mindenki kellene nekem 145 höz valamilyen kapcsolási rajz ha van valakinek,klíma része érdekelne,relék,biztosítékok stb
BuBu.2012-06-20 22:33:01 // 39479
sziasztok
kérnék egy kis útmútatást olyas valakitől aki használt már magneti marelli logic típusú diagnosztikát.
kissé elvagyok akadva beüzemléssel a füzete meg mindenkit programozónak tart:D:D:D
szóval ha van valakinek ilye ketyerélye és működik az jelezze nekem köszönöm..
kérnék egy kis útmútatást olyas valakitől aki használt már magneti marelli logic típusú diagnosztikát.
kissé elvagyok akadva beüzemléssel a füzete meg mindenkit programozónak tart:D:D:D
szóval ha van valakinek ilye ketyerélye és működik az jelezze nekem köszönöm..
GTPeti2012-06-20 20:12:47 // 39478
Korr.: A motorblokk hátuljában van.
GTPeti2012-06-20 20:01:23 // 39477
Így van!
S a váltó oldalában van, hátul, tekintve hogy a lendkerék szélén lévő recézést érzékeli. Ez kimaradt. :)
S a váltó oldalában van, hátul, tekintve hogy a lendkerék szélén lévő recézést érzékeli. Ez kimaradt. :)
t2012-06-20 19:52:04 // 39476
Halihó Társak!
Valahogy ki lehet kötni az immot az alfából? Néha szarakodik, nem veszi a kulcsot! Meg szeretnék bicskakulcsot csináltatni és nem akarok immó chipet tetetni a kulcsokba :)
Valakinek valami ötlet? Fordról és BMW ről már hallottam, hogy megoldották....... Előre is köszi
Valahogy ki lehet kötni az immot az alfából? Néha szarakodik, nem veszi a kulcsot! Meg szeretnék bicskakulcsot csináltatni és nem akarok immó chipet tetetni a kulcsokba :)
Valakinek valami ötlet? Fordról és BMW ről már hallottam, hogy megoldották....... Előre is köszi
András bácsi2012-06-20 08:40:26 // 39475
A fordulatszám-jeladó a főtengely-pozíciószenzor.
Nándi2012-06-20 07:22:19 // 39474
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni egy infóval: 1.9Jtd nek hol találom a fordulatszám jeladóját?
Előre is köszi
Valaki tudna segíteni egy infóval: 1.9Jtd nek hol találom a fordulatszám jeladóját?
Előre is köszi
dfg (Tanárúr)2012-06-19 22:22:37 // 39473
Uraim, kellene nekem egy alfadiag. valakinek nincs egy közvetlen linkje?
Jack2012-06-19 15:06:06 // 39472
Üdv Urak!
Megpróbálom érthetően leírni a kórismét és a tapasztalatot, hátha vki tudja a megoldást. Az autó normál üzemi hőmérsékleten(a mutató az 50-90 fok közti vonalnál áll) viszonylag jól dolgozik, alul nyomatékos,de felül sztem veszít a teljesítményéből. 3. és 4. fokozatban érezhetően kínlódik 5000 felett. Ha városban araszolgatok ,nem megy a klíma, a vízhőfok mutatója felmegy 90 fokra és ledundizom, a motorból olyan csörömpölés jön, mintha tűgörgős trabant motor hajtaná, a teljesítmény a csörgés erősségével arányosan változik, persze minuszba(talán az előgyújtás elmászik?). FES-t rádugva hátsó lambda értékekre adott hibát és alapjárati marhaságokra(utóbbinak nem sok köze van sztem a dologhoz).
Kérdésem az vna: a hibás vagy néha rosszul működő lambda okozhatja-e a felsőbb régiókban a teljesítmény vesztést? Az első lambda kicsit hibás működése okozhat-e hibajelet a hátsó lambdánál? A motorhőmérséklet emelkedésével miért kezd el csörömpölni (akkor sem az esetek 100%-ban), esetleg ezek összefüggenek-e valamilyen módon?
Megpróbálom érthetően leírni a kórismét és a tapasztalatot, hátha vki tudja a megoldást. Az autó normál üzemi hőmérsékleten(a mutató az 50-90 fok közti vonalnál áll) viszonylag jól dolgozik, alul nyomatékos,de felül sztem veszít a teljesítményéből. 3. és 4. fokozatban érezhetően kínlódik 5000 felett. Ha városban araszolgatok ,nem megy a klíma, a vízhőfok mutatója felmegy 90 fokra és ledundizom, a motorból olyan csörömpölés jön, mintha tűgörgős trabant motor hajtaná, a teljesítmény a csörgés erősségével arányosan változik, persze minuszba(talán az előgyújtás elmászik?). FES-t rádugva hátsó lambda értékekre adott hibát és alapjárati marhaságokra(utóbbinak nem sok köze van sztem a dologhoz).
Kérdésem az vna: a hibás vagy néha rosszul működő lambda okozhatja-e a felsőbb régiókban a teljesítmény vesztést? Az első lambda kicsit hibás működése okozhat-e hibajelet a hátsó lambdánál? A motorhőmérséklet emelkedésével miért kezd el csörömpölni (akkor sem az esetek 100%-ban), esetleg ezek összefüggenek-e valamilyen módon?
JCsabi2012-06-19 10:43:32 // 39470
Hali!
156-ba hűtő ventillátor csak a 2.sebességbe kapcsol be. Az 1. fokozat eltűnt. Mi lehet a gond?
Relé kattan. És a FES is kiírja hogy 1.sebességfokozat aktív, csak éppen a venti nem megy és a hűtővíz meg bekúszik 100°köré.
156-ba hűtő ventillátor csak a 2.sebességbe kapcsol be. Az 1. fokozat eltűnt. Mi lehet a gond?
Relé kattan. És a FES is kiírja hogy 1.sebességfokozat aktív, csak éppen a venti nem megy és a hűtővíz meg bekúszik 100°köré.
GTPeti2012-06-18 22:39:24 // 39469
Pontosan. :))))
Zotya 1642012-06-18 22:06:23 // 39468
Automata lekvárkeverő berendezés. :DDD
GTPeti2012-06-18 21:51:22 // 39467
Persze, tuti az. :)
Fairlane2012-06-18 21:48:18 // 39466
Régivágású ablaktörlőmotor? Vagy mi ez?
GTPeti2012-06-18 21:35:31 // 39465
Csak úgy:
Imyx2012-06-18 12:40:39 // 39464
Lambdaszondára tippelnék, nálam ugyanezt csinálta, (a comp. beírta) 80-90 km/h volt a végsebessége ebben a vészüzemben. Újraindítás után mindig jó lett.
DieselManiaco(NagyVad)2012-06-18 12:29:37 // 39463
dízelt lehet vontatni,automatát nem...
Somci2012-06-18 09:22:24 // 39462
Na ez egy jó ötlet,megjátszom :-) Hátha újratanulja önmagát a rendszer :-) Klímának lehetett köze hozzá?
.......................2012-06-18 09:17:16 // 39461
kicsit meghülyült,vedd le az akkusarut 15 percre aztán jó lesz
Somci2012-06-18 08:38:42 // 39460
Lehet nagy hülyeség, de valami azt súgja, hogy a Novitec és a klíma együtt. Tudom semmi közük egymáshoz, de nem tudom máshoz kötni...
Somci2012-06-18 08:36:59 // 39459
Sajnos én is ettől félek, gyanakodtam a vészüzemre... Nem szívesen szereltetném ki a ovitec-et, nagyon megszerettem és nem is volt olcsó...
W.2012-06-18 08:31:00 // 39458
Szerintem a Novitec lesz a ludas.. Az autó vészüzembe váltott! Nekem egy utólag beszerelt riasztó miatt csinálta ezt. Kiszedtük és azóta semmi gond!
Somci2012-06-18 08:13:50 // 39457
Teljesen üzemmeleg volt, legalább 15km-t mentem előtte a városban. Ment a klíma is,még azon agyaltam, hogy mennyire visszavette a teljesítményt. Kikapcsoltam a klímát, 5-ben ráléptem a gázra és semmi sem történt,vissza 4.,ugyanez... Se sárga lámpa,se hibaüzenet nem volt. Egyszer az exem Clio-ja produkálta ezt, de ott minden sárgán világított,annál elszakadt valami vezeték a lambda szonda környékén. De hogy itt mi... Bezárás és újraindítás után megjavult,de nem szeretném,ha ez útközben megint előfordulna... Remélem nem a vaduúj Novitec cucc szarakodik...
gecsa2012-06-18 06:31:29 // 39456
olyanról már hallottam,hogy amíg nem éri el a motor az üzemi hőfokot,addig csak 2-3ezres fordulatig engedi pörgetni a comp..hogy ez mitől lehet,amit leírtál,passz...
Somci2012-06-17 21:41:26 // 39455
Segítsetek!!!
Mi okozta azt, hogy nem pörgött sem fokozatban, sem üresben 3500 fölé? Hibát nem jelzett sehol sem. Leállítottam, kiszálltam, bezártam, elszívtam egy spanglit, utána jó lett! MiTo 1.4 tb novitec
Holnap Bp-re kell mennem orvoshoz,nem szeretném, ha baj lenne...
Mi okozta azt, hogy nem pörgött sem fokozatban, sem üresben 3500 fölé? Hibát nem jelzett sehol sem. Leállítottam, kiszálltam, bezártam, elszívtam egy spanglit, utána jó lett! MiTo 1.4 tb novitec
Holnap Bp-re kell mennem orvoshoz,nem szeretném, ha baj lenne...
0Balazs2012-06-17 13:50:42 // 39454
Sziasztok. Az mitől lehet, hogy ha 1-2napig áll a kocsi, akkor nehezen indul, 3-4x lefullad, füstöl, durrog? Ha megyek vele pár száz métert, utána már semmi gondja. 1-2napot áll, utána megint ezt játssza el.
mreni2012-06-16 19:49:47 // 39453
semmi baja nem lesz a vontatástól
spero842012-06-16 19:38:19 // 39452
Akkor valószínű nem tett jót a kalapács a dolognak, nem baj még elő lehet venni az Úriembert kártérítés címén,
Egy másik dolog az alfa szervizben megállapították hogy jön alulról egy csörgő hang, ami a váltóból jön, mikor helyre lett másodszor téve az autó a szerelőtől a karosszériásig meg vissza saját lábán vontatták befolyásolhatja és előtte a csörgés nem volt, mert én úgy tudom dízelt nem igazán egészséges vontatni?
Egy másik dolog az alfa szervizben megállapították hogy jön alulról egy csörgő hang, ami a váltóból jön, mikor helyre lett másodszor téve az autó a szerelőtől a karosszériásig meg vissza saját lábán vontatták befolyásolhatja és előtte a csörgés nem volt, mert én úgy tudom dízelt nem igazán egészséges vontatni?
Alfa GT-Csaba2012-06-16 19:22:21 // 39451
Igy utólag bele gondolva,amikor a te szerelőd a féltengelyt püfölte azzal a kalapáccsal hogy összemenjen,nem a csillagot ütötte a tengely végén ,hogy a tengely bele csússzon a féltengely csuklóba??Akkor ne csodálkozz hogy rosszabb lett ,mint amikor oda vitted?
Alfa GT-Csaba2012-06-16 19:08:57 // 39450
én biztos mondtam volna neki hogy ne az enyémen gyakoroljon!!!!!
mreni2012-06-16 19:04:46 // 39449
az már gáz ha 5 kilós kalapáccsal segítik vissza a helyére :D :D
Alfa GT-Csaba2012-06-16 18:32:42 // 39448
Éppen tegnap cseréltem gumiharangot és kiszedtem az egész féltengelyt mert satuba raktam össze!!Nem kellett 5 kilós kalapács a csukló vissza tételéhez a ricnis tengelyre csak egy kis csavarhúzó amivel az acélgyűrűt benyomtam a nútba ahhoz hogy a féltengely csukló magától rácsússzon :-)!!
Alfa GT-Csaba2012-06-16 18:21:09 // 39447
Te is kitudod cserélni 1 db zéger gyűrű fogja!
Alfa GT-Csaba2012-06-16 18:20:18 // 39446
igen külön lehet kapni,ha jól emlékszem 18 ezer körül mozog,de kérdezd Erhardot ő pontosan tudja és neki van is!
mcsabi2012-06-16 15:57:15 // 39445
Köszi a gyors válaszokat. De attól tartok nem kinyomócsapágy mert azt nemrég cseréltettem +kuplung szerkezetet+tárcsát. Ha nyelestengely azt lehet tudni kb mennyi munkadíjjal és alkatrészekkel?
spero842012-06-16 15:56:29 // 39444
és ezt a csillagot hogy lehet beszerezni? külön lehet kapni, hogy befejezzem a szerelő munkáját...:)
spero842012-06-16 15:51:14 // 39443
hozzáértőhöz már a szakszerviz volt a negyedik, de nem csak ezek a bajok voltak mivel az autó törve volt, ezeket a malőröket a karosszériás csinálta megspórolván a szerelői munkát de a kaszni összerakása is hiányos volt így csak most jutottam el ennek a hibának az orvoslásának megkísérléséhez, rosszul volt felhegesztve a tornyom , alátétekkel oldotta meg, hogy felső lengőkar persely kb jól álljon, nem volt tökéletes így vágott gumilapból agy fél cm magasságú alátétet a rugótányér és a rugó közé.....ezek mind most derültek ki, már minden a helyén van csak a remegés maradt meg......