Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Erhard 242 (Pure Energy)2011-11-26 07:55:38 // 36671
zimmermann pedig jó akkor ott más a probléma... olcsó de jó kategória RH, Starline, Pagid, Nippon, Delphi, Vaico, Trusting, Remsa, ED...
Bgabor2011-11-26 07:49:57 // 36670
Szia.
Felbakolod a kocsi elejét mindkét oldalon,leveszed a két első kereket,lekötöd a kormányösszekötő gömbcsuklókat és a két első stabilizátort,a kipufogó rendszert legjobb leszedni a hátsó dobig(így nem lesz útba a szívótorkot nem kell ),Fent a motortérben jobb felső motortartó csavart kiszeded(nekem így egyszerűbb volt leengedni a bölcsőt) .Alól a kipufogó cső és a középső dob felett van egy hővédő lemez azt leszeded(vagy első négy csavarral leengeded vagy 8-10 centit) Leszeded a bölcső csavarjait hátul (a féltengely felett is van oldalanként egy-egy),leengeded a bölcsőt vagy 8-10centire kitámasztod(hátul,persze emelővel alátámasztva), kihajtod a stabilizátor szilent csavarjait a bölcsőben (oldalanként 2db,lentről férsz hozzá) ,kihajtod a kormánymű csavarjait (2db), és innentől ki lehet forgatni a stabilizátort(célszerű megjelölni melyik volt a felső oldala ha még nem csináltál ilyet.Szóval ez megtörtént kezedben a stabilizátor ez gumi két fél lemezben van ,gyárilag préselve(préselést lefúrod),kicseréled a gumikat bekened szilikonzsírral és összerakod ha ügyes vagy a préselés visszaperemezhető .Visszaforgatod a stbilizátort és az előbb felsoroltakat fordított műveletben elvégzed. Eredmény nem kopogó futómű !
Felbakolod a kocsi elejét mindkét oldalon,leveszed a két első kereket,lekötöd a kormányösszekötő gömbcsuklókat és a két első stabilizátort,a kipufogó rendszert legjobb leszedni a hátsó dobig(így nem lesz útba a szívótorkot nem kell ),Fent a motortérben jobb felső motortartó csavart kiszeded(nekem így egyszerűbb volt leengedni a bölcsőt) .Alól a kipufogó cső és a középső dob felett van egy hővédő lemez azt leszeded(vagy első négy csavarral leengeded vagy 8-10 centit) Leszeded a bölcső csavarjait hátul (a féltengely felett is van oldalanként egy-egy),leengeded a bölcsőt vagy 8-10centire kitámasztod(hátul,persze emelővel alátámasztva), kihajtod a stabilizátor szilent csavarjait a bölcsőben (oldalanként 2db,lentről férsz hozzá) ,kihajtod a kormánymű csavarjait (2db), és innentől ki lehet forgatni a stabilizátort(célszerű megjelölni melyik volt a felső oldala ha még nem csináltál ilyet.Szóval ez megtörtént kezedben a stabilizátor ez gumi két fél lemezben van ,gyárilag préselve(préselést lefúrod),kicseréled a gumikat bekened szilikonzsírral és összerakod ha ügyes vagy a préselés visszaperemezhető .Visszaforgatod a stbilizátort és az előbb felsoroltakat fordított műveletben elvégzed. Eredmény nem kopogó futómű !
Gabesz2011-11-26 07:18:25 // 36669
Sziasztok!! Egy gyors segítség kellene, mert a szerelőm elakadt:
a 156 első stabilizátor rúd sziletjét szeretnénk kicserélni, valaki elmagyarázná? Előre is köszönöm
a 156 első stabilizátor rúd sziletjét szeretnénk kicserélni, valaki elmagyarázná? Előre is köszönöm
Liquid2011-11-25 22:57:06 // 36668
nemtudom, holnap próbálok készíteni pár képet, hátha okosabbak leszünk
mreni2011-11-25 22:50:32 // 36667
nálam úgy megszorultak,hogy 3 kg kalapáccsal sem sikerült szétválasztani :D
Piritu - 1.000.0002011-11-25 22:48:09 // 36666
Liquid2011-11-25 22:44:58 // 36665
a lehető legkevesebbet szánom rá, amellett hogy szeretek sportosan vezetni, ami soxor erős fékezéseket indukál, meg különbenis, a fék az egyik legfontosabb. Szóval nem akarok spórolni rajta, maximum annyit hogy simát veszek nem sportosat.
Ezt a CAR-t a egy autószerelő ismerős ajánlotta, azt mondta a sima változatból szerelt már be sokat, nem volt rá panasz, mondjuk lehet hogy 1.2-es fábiák voltak :)
Ezt a CAR-t a egy autószerelő ismerős ajánlotta, azt mondta a sima változatból szerelt már be sokat, nem volt rá panasz, mondjuk lehet hogy 1.2-es fábiák voltak :)
Liquid2011-11-25 22:42:08 // 36664
36393-as hsz
"észrevettük hogy az első féktárcsák belső oldalán van vagy 1-1,5 centis rozsdás perem, tehát a betét nem az egész tárcsát fogja hanem csak a belső részét. Láttatok már ilyet? 5 éves Zimmermann tárcsák, kb. 45e km-rel"
fel volt emelve a kocsi és akkor vettük észre... az a másfél centi kicsit több van legalább 2, holnap lefotózom.
nem tapasztaltam fékerő csökkenést, de aggaszt a dolog. Nem tudom mi lehet az oka. Az tény hogy relatíve sokat áll az autó (alapjában hétvégén használom csak), de nemhiszem hogy ez önmagában okozhatna ilyet.
"észrevettük hogy az első féktárcsák belső oldalán van vagy 1-1,5 centis rozsdás perem, tehát a betét nem az egész tárcsát fogja hanem csak a belső részét. Láttatok már ilyet? 5 éves Zimmermann tárcsák, kb. 45e km-rel"
fel volt emelve a kocsi és akkor vettük észre... az a másfél centi kicsit több van legalább 2, holnap lefotózom.
nem tapasztaltam fékerő csökkenést, de aggaszt a dolog. Nem tudom mi lehet az oka. Az tény hogy relatíve sokat áll az autó (alapjában hétvégén használom csak), de nemhiszem hogy ez önmagában okozhatna ilyet.
Hari2011-11-25 22:34:34 // 36663
Ezt nem egészen értem!!!! 45 e km és kész van??? (Mindegy hány éves! ... ez nem gumi!)
Mennyit szánsz rá?! :-)
(sima nem mart, fúrt Brembo AP első párban 18,500Ft?!)
Mennyit szánsz rá?! :-)
(sima nem mart, fúrt Brembo AP első párban 18,500Ft?!)
Liquid2011-11-25 22:13:55 // 36662
köszi mindenkinek, meggyőztetek :)
mit ajánlanátok?
Ha nem sokkal drágább, akkor szeretnék valami "sportosat" (fúrt-mart" de nem mindenáron.
Mivel elrettentően néz ki a belső oldaluk ezért lecserélem hamarosan. 45e km és 5 év van bennük.
mit ajánlanátok?
Ha nem sokkal drágább, akkor szeretnék valami "sportosat" (fúrt-mart" de nem mindenáron.
Mivel elrettentően néz ki a belső oldaluk ezért lecserélem hamarosan. 45e km és 5 év van bennük.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-11-25 22:10:00 // 36661
hátra max :)
Hari2011-11-25 21:47:21 // 36660
Egyetértek az előttem szólóval!
Occcsóó és nagyon gyenge! Tatás használat mellet esetleg !!!! használható!
(Javaslatom : Inkább NEEEEE!!!)
Tudom az ára csábító, de mindig az olcsó lesz a drága!
Occcsóó és nagyon gyenge! Tatás használat mellet esetleg !!!! használható!
(Javaslatom : Inkább NEEEEE!!!)
Tudom az ára csábító, de mindig az olcsó lesz a drága!
Csöri2011-11-25 21:37:17 // 36659
Olcsó kategória, nagy elvárásaid ne legyenek.
Piritu - 1.000.0002011-11-25 21:32:40 // 36658
Egy Cartárs pont erről ír, klatty
Kareszka19842011-11-25 12:54:04 // 36657
halihó...147 szervóolaj tartályocskájában van valami szűrőcske, ami eltud szabadulni? :)
Liquid2011-11-25 12:36:33 // 36656
van valakinek tapasztalata CAR féktárcsával?
süsnye2011-11-23 23:21:49 // 36655
ott..
de találgatásnak vége, a szervópumpa úgy tűnik beállt, szerencsére nem útközben, hanem mikor indulni akartam melóhelyről..
de találgatásnak vége, a szervópumpa úgy tűnik beállt, szerencsére nem útközben, hanem mikor indulni akartam melóhelyről..
András bácsi2011-11-23 22:18:24 // 36654
Mindez a káposztazabálók földjén van?
András bácsi2011-11-23 22:16:39 // 36653
Na mondjuk ez ötletnek jó: a csatit a műszeren nem néztem közelebbről, de lehetséges. Másik órával is ilyen. :(
András bácsi2011-11-23 22:14:32 // 36652
Új akku, testelések átnézve.
Ilyen villogó gizmók nagyon idegesítők: most a 66-ban kezd szarakodni a kipörgésgátló visszajelzője.
Ilyen villogó gizmók nagyon idegesítők: most a 66-ban kezd szarakodni a kipörgésgátló visszajelzője.
Hari2011-11-23 21:42:08 // 36650
Nem emlékszem pontosan, hogy a múltkor itt beszélgettünk a menetjavító "Helícoil" cuccosról.
Tessék csak! BaerCoil menetjavító ... és ez szinte ugyan az! ... és darabonként is rendelhető!
Tessék csak! BaerCoil menetjavító ... és ez szinte ugyan az! ... és darabonként is rendelhető!
süsnye2011-11-23 12:36:26 // 36649
igen, a barna szín utalhat akár erre is.. ha minden igaz holnap le tudom szedni a szíjat és átnézni kicsit, h mi lehet..
süsnye2011-11-23 12:35:43 // 36648
tképpen lehetséges, h nem csak szíjhang volt, de ott ijedtségemben gyorsan leállítottam, így nem emléxem pontosan.. egyből a szervóra gondoltam én is, és megnéztem a szintet, minimum fölött volt..
Ferke2011-11-23 12:24:00 // 36647
Ha az a szíj a vízpumpádat hajtja, én belenéznék jobban, hátha a vízpumpától jön az a rozsdabarna szín, mint folyás...nem lehet?
Liquid2011-11-23 12:13:26 // 36646
szervóolajat nézted? bár nemigazán szíjnyikorgás, de lehet hangja ha kevés a folyadék, illetve annak tud barna színe lenni, ha elöregedett
süsnye2011-11-23 11:51:08 // 36645
Van esetleg vkinek ötlete, h mi történhetett?
Tegnap előtt benzinkúton, tankolás után indítottam az autót (155 1.8 8V) és éktelen szíjnyikorgás hallatszott. Egyből le is állítottam.
Megnéztem a szíjakat, tárcsákat (azóta már többször). Tárcsák a helyükön, szíj a helyén, nincs lerágva, megégve a széle.
Beindítottam és semmi szíjhang, csak vmiféle klattyogás, amíg fel nem vette az alapjáratot, akkor aztán semmi hang ill. azóta sem.
Azóta már néztem járás közben is a szíjakat, minden egyenesen jár, tárcsák nem kóvályognak. A szíjak ill. a generátor (felújított) augusztusban lett cserélve.
Amit viszont észrevettem, h a szervósziv-vízpumpa bordásszíj, bordás fele megbarnult. Rozsdabarna színe van. A másik szíjon semmi ilyen nem látszik.
Gondolom ha megcsúszott és kicsit megégett, akkor inkább fényes feketének kellene lennie, nem barnának..(?)
Ha meg is csúszott sokat nem csúszott, mert egyből leállítottam. Lehet, h vmelyik tárcsa bordái közül kaparta ki a rozsdát? A szervósziv szíjvezető része nekem gyanúsan fényes egyébként..
Vagy lehet, h ráfolyt vmi a szíjra?
Tegnap előtt benzinkúton, tankolás után indítottam az autót (155 1.8 8V) és éktelen szíjnyikorgás hallatszott. Egyből le is állítottam.
Megnéztem a szíjakat, tárcsákat (azóta már többször). Tárcsák a helyükön, szíj a helyén, nincs lerágva, megégve a széle.
Beindítottam és semmi szíjhang, csak vmiféle klattyogás, amíg fel nem vette az alapjáratot, akkor aztán semmi hang ill. azóta sem.
Azóta már néztem járás közben is a szíjakat, minden egyenesen jár, tárcsák nem kóvályognak. A szíjak ill. a generátor (felújított) augusztusban lett cserélve.
Amit viszont észrevettem, h a szervósziv-vízpumpa bordásszíj, bordás fele megbarnult. Rozsdabarna színe van. A másik szíjon semmi ilyen nem látszik.
Gondolom ha megcsúszott és kicsit megégett, akkor inkább fényes feketének kellene lennie, nem barnának..(?)
Ha meg is csúszott sokat nem csúszott, mert egyből leállítottam. Lehet, h vmelyik tárcsa bordái közül kaparta ki a rozsdát? A szervósziv szíjvezető része nekem gyanúsan fényes egyébként..
Vagy lehet, h ráfolyt vmi a szíjra?
Kareszka19842011-11-23 08:42:36 // 36644
mennyire komplikált 147-esben egyszerű mezei kormányt lecserélni multisra? régi le, új fel?
Liquid2011-11-22 12:18:13 // 36643
a madzag csak a bowdent helyettesíti, a fedelet egy rugó mozdítja ki
boli1112011-11-22 11:59:21 // 36642
Érdemes vmivel megkenni is? (Közben a csomagtartóban levő madzagot elszakítottam :) )
Ferke2011-11-22 11:57:35 // 36641
Meg van szorulva, meg kéne nyomkodni erősen, egy másik kéznek meg nyitogatnia a karral. Láttam már ilyet:)
Kareszka19842011-11-22 10:40:43 // 36640
jaaaa, hogy maga a fedél nem nyílik....hát passsz :(
boli1112011-11-22 10:39:30 // 36639
Belülről sem tudom kinyitni és a csomagtartóból a madzaggal sem.
Kareszka19842011-11-22 10:36:03 // 36638
fater járt így (OFF) pár éve a fordal...annyira kopott volt a kulcs már, hogy nem fogadta el a tanksapka, így kikelett fúrni a zárszerkezetet belőle (ON)
boli1112011-11-22 10:24:43 // 36637
Ciao!
Jártatok már úgy, hogy az üzemanyagtank nyitó fedelet nem tudtátok kinyitni? Mi ilyenkor a megoldás?
Jártatok már úgy, hogy az üzemanyagtank nyitó fedelet nem tudtátok kinyitni? Mi ilyenkor a megoldás?
mreni2011-11-22 08:38:56 // 36636
de van,többször is találkoztam már ilyennel... bravo/marea és punto II-nél egészen biztos hogy van
Rolcho2011-11-22 01:39:52 // 36635
Hasonló jelenség van nálam is, ilyenkor kicsit megkocogtatom és eltűnik. Szerintem valamilyen kontakthiba lehet, csak nem tudom melyik vezetéknél. 156-nál ami érdekesség, ha le van húzva a középső ikonos kijelző, gyújtás ráadásakor alacsony olajnyomás hibát ír ki középen a fedélzeti kijelzője. Azt a hibát menet közben vettem észre, mert rosszul volt visszadugva az órák közötti ikonos hibajelző csatlakozója (jól meg is ijedtem). Otthon lehúztam, visszadugtam, és nem írta ki az alacsony olajnyomás hibát. szóval valamelyik csatlakozópont, ami a légzsák visszajelző ledjéhez tartozik hibás. Nálam is. Csak finoman megkocogtatom az ikonnál, és a hibajelzés (ami néha elég halvány, csak sötétben látható) eltűnik.
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-22 00:01:10 // 36634
Alacsony akku feszültség? Test kábel kontakt hiba? Nem tudom...
Nekem hidegben minden első indításkor az ABS és a fék visszajelzője világít pár másodpercig, majd elszunnyadnak. Eleinte aggasztott, megcsiszoltam a testeléseket, kerestem a hibát. Aztán belenyugodtam, mert valójában nem okoz semmit, csak világít egy kicsit, mert fázik :-) Ez a fázás jelzője, az én autóm így didereg reggel..:-D
Nekem hidegben minden első indításkor az ABS és a fék visszajelzője világít pár másodpercig, majd elszunnyadnak. Eleinte aggasztott, megcsiszoltam a testeléseket, kerestem a hibát. Aztán belenyugodtam, mert valójában nem okoz semmit, csak világít egy kicsit, mert fázik :-) Ez a fázás jelzője, az én autóm így didereg reggel..:-D
[k i z z o]2011-11-21 23:24:04 // 36633
Alfa 156?
[k i z z o]2011-11-21 23:22:41 // 36632
Ha világít az airbag fault (Warning LAMP) a műszerfalon, akkor nincs légzsák nyitás. Mechanikus övfeszítők működhetnek.
süsnye2011-11-21 19:22:38 // 36631
van vkinek tapasztalata szervószivattyú (155höz) felújítást illetően?
gyorsan körbenéztem 1-2 oldalon, azért nem tűnik olcsónak és lehet, h nem sokkal drágábban talán kapok utángyártott újat is..
gyorsan körbenéztem 1-2 oldalon, azért nem tűnik olcsónak és lehet, h nem sokkal drágábban talán kapok utángyártott újat is..
mreni2011-11-21 14:20:21 // 36630
Szólj,ha aktuális,megkérdezem mennyi az annyi. Méret függő is a dolog amúgy.
Ferke2011-11-21 14:18:52 // 36629
Kössz az infot, be kell szerezni egy ilyen szettet nekem is:)
mreni2011-11-21 12:33:42 // 36628
Nagyon zsír,fotót nem tudtam berakni róla(még a telót is itthon hagytam),de tényleg jó,csináltam egy próbát,majd a következő ment élesben a féknyeregbe.
Megéri az árát szerintem :) 5perc alatt megvan és bivaly erős a menet.
Megéri az árát szerintem :) 5perc alatt megvan és bivaly erős a menet.
Ferke2011-11-21 11:59:24 // 36627
Na, kíváncsi leszek:)
atika2011-11-21 11:09:14 // 36626
Üdv!
Leírná nekem valaki a 156-ból hogyan kell kiépíteni a szervókormányművet? Hétvégén egy csere művelete vár rám! Akna szerszámoik adottak csak mivel friss 156-os vagyok ezt még nem néztem! Előre is köszi!
Leírná nekem valaki a 156-ból hogyan kell kiépíteni a szervókormányművet? Hétvégén egy csere művelete vár rám! Akna szerszámoik adottak csak mivel friss 156-os vagyok ezt még nem néztem! Előre is köszi!
András bácsi2011-11-21 10:27:32 // 36625
Mondok jobbat: ezt fejtsd meg! Nincs hibakód, lámpa gyújtásra rendesen felvillan, elalszik. Motor indít, lámpa kivillan, de úgy világít, mintha nem kapna teljes feszültséget. Minden indítás után ugyanígy csinálja, vagyis nem marad égve, csak járó motornál, és nem tárol hibajelet.
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-21 09:52:20 // 36624
Kedvenc hibám, a műszerfali légzsák visszajelző áramkör szakadás (pl izzó kiégés?), amire hibalámpát gyújt :-)
Nekem volt ilyen, amikor gyújtáson lehúztam és visszadugtam a műszerfal csatlakozóit (egymás után párszor :-S).
Normál esetben oké hogy hiba van, de ha egyébként nem én húzogatom le hülye módon a csatlakozókat hogy veszem észre? :-D
Nekem volt ilyen, amikor gyújtáson lehúztam és visszadugtam a műszerfal csatlakozóit (egymás után párszor :-S).
Normál esetben oké hogy hiba van, de ha egyébként nem én húzogatom le hülye módon a csatlakozókat hogy veszem észre? :-D
mreni2011-11-21 09:14:24 // 36623
Meg is érkezett,ma próba :)
GTPeti2011-11-20 21:04:52 // 36622
Volt... Először az ülések alatti csatlakozókat szedtem ki. Utána jöttek a függönyök csatijai.