Szia! Örülök, hogy JTS-nél döntöttél! :-), már csak a Selespeed váltó hiányzik belőle ;-), mondjuk így költséghatékonyabb a dolog :D. Jó választás, a lehető legjobb, ha nem v6-ról van szó.
A szervó olaj sapkán kellene legyen egy kis csövecske, azon keresztül levegőzik, és ez nem megy sehová, pár cm-es darab. Ha nincs Neked, nem probléma.
Lehet, hogy a vezérlésnél lesz valami, feltétlen nézesd meg, vagy ahogy Wickey írta, rosszak a bakok. Sok boldogságot az új vashoz!!! :-).
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Imyx2011-12-11 11:23:22 // 36771
GabCsi2011-12-11 08:53:12 // 36770
Indítás után az emelt alapjárat 1200 körül van, majd ez 800 körülire esik vissza. Az 1000 magas, ott valami nem ok.
Wickey2011-12-11 08:42:40 // 36769
megnéztem, tényleg ottvan a csücsökben. Az opeljétéeseken (1.9, 2.2) meg még rosszabb a helyzet. Ekkora elbaszott egy dolgot, pont nem kéne szem elé tenni, ha nincs szervó úgyis feltűnik, vagy ha szörcsög és akkor csak valami hozzáértőre bízza az ember, ha nincs az orra elé kitolva a betöltősapka, de így meg simán kinézem pár öntudatos agysebészből, hogy fellocsolják motorolajjal a szervót, vagy (rosszabb esetben) fordítva, automataváltó olajjal a motort. Biztos szereti.
Wickey2011-12-11 08:37:19 // 36768
amúgy ebben a szervóolajbetöltős dologban te biztos vagy? Ilyesmit félre szoktak rakodni a tűzfalra, lévén semmi köze a szervónak a motorhoz, és - többek között - ki lehessen venni a motort anélkül, hogy a komplett szervócsövezést ki/szét/összevissza kelljen kötni. Mellesleg ha az ott tényleg szervóolajbetöltő, akkor igen, a kupakján kell lennie nívópálcának, hiszen eleve egy tartályba csavarod bele, ugyanúgy, ahogy a fék/kuplunghidraulikát is.
Wickey2011-12-11 08:34:39 // 36767
az ülésen kívül érződik a vibráció magán a motoron is? Gondolom igen.
Amúgy a szervízt csókoltatom ("vidd vissza! Nem ér ez egy tányér meleg lecsót se! olasz szar!" bazzeg, azért, hogy ilyet halljak nem kell messzire költözni). Az ugatás megy nekik, de az alsó motorburkolatot levenni (ha van még vagy van egyáltalán a TS-en) és alánézni már lusták voltak, hogy megnézzék
- milyen állapotban vannak a motor és váltótartó bakok és a billenésgátló
- van-e szíj és ha igen, jól van-e feltéve a balansztengelyre. Sok köcsög ugyanis baszik visszatenni a szíjat vezérléscserekor, minek az jelleggel, merthogy drága, és amúgy is szopás.
Ez utóbbi esetben mondjuk én is visszavinném a kocsit. Mé'nem vettél egy jó kis jtd-t... így figyelsz te rám. :-PP
Amúgy a szervízt csókoltatom ("vidd vissza! Nem ér ez egy tányér meleg lecsót se! olasz szar!" bazzeg, azért, hogy ilyet halljak nem kell messzire költözni). Az ugatás megy nekik, de az alsó motorburkolatot levenni (ha van még vagy van egyáltalán a TS-en) és alánézni már lusták voltak, hogy megnézzék
- milyen állapotban vannak a motor és váltótartó bakok és a billenésgátló
- van-e szíj és ha igen, jól van-e feltéve a balansztengelyre. Sok köcsög ugyanis baszik visszatenni a szíjat vezérléscserekor, minek az jelleggel, merthogy drága, és amúgy is szopás.
Ez utóbbi esetben mondjuk én is visszavinném a kocsit. Mé'nem vettél egy jó kis jtd-t... így figyelsz te rám. :-PP
Wikicica2011-12-11 07:46:34 // 36766
Ezúton szeretném kérni a segítségét annak, aki JTS motoros Alfát üzemeltet, hogy adjon valamilyen ötletet, magyarázatot az engem ért tegnapi hideg zuhanyra :-S
Röviden:
a motor alapjáraton érdekesen jár. Fordulat 1000/perc, az egész autó berezonál, remeg, az ülésekben is érezni. A motortakaró-burkolat rosszul van felcsavarozva, de ez nem játszik közre, s ma úgyis visszacsavarom rendesen.
A motorburkolat tetején van a szervóolaj-betöltő nyílás. Kell ebből a tekerőből valamilyen csövecskének kijönnie? Mert ha igen, nálam hiányzik. Maga a sapka viszont úgy néz ki, mintha lenne cső-csatlakozás róla.
Másképp, vezetés közben minden rendben, csendes, megfelelő.
A frissen vásárolt autóm szervizészrevételét blogomban részletesebben leírtam.
Előre is köszönöm.
Röviden:
a motor alapjáraton érdekesen jár. Fordulat 1000/perc, az egész autó berezonál, remeg, az ülésekben is érezni. A motortakaró-burkolat rosszul van felcsavarozva, de ez nem játszik közre, s ma úgyis visszacsavarom rendesen.
A motorburkolat tetején van a szervóolaj-betöltő nyílás. Kell ebből a tekerőből valamilyen csövecskének kijönnie? Mert ha igen, nálam hiányzik. Maga a sapka viszont úgy néz ki, mintha lenne cső-csatlakozás róla.
Másképp, vezetés közben minden rendben, csendes, megfelelő.
A frissen vásárolt autóm szervizészrevételét blogomban részletesebben leírtam.
Előre is köszönöm.
Wickey2011-12-10 18:17:11 // 36765
Persze, tudok ocsón futómű, és kormánymű cuccokat.
F-astrához. Ha érted mire gondolok... :-P
Mellesleg ha megosztanád, hogy milyen "horror" ajánlatot kapnál, akkor megspórolnál némi fáradtságot, mert egyből látszódna, hogy az bizony korrekt ár, vagy az bizony duplaár. Mellesleg mi az az első jobb és bal oldali szilent? Melyik hátsó szilent? A kormányösszekötőt meg a felső lengőkart értem. :-P
Lengőkar szett előre van már fillérekért is (alsó-felsők 60-70 körül a négy darab), a kormány összekötők ilyen 5-8ezer körül darabonként, a hátsó szilent meg attól függ, mire gondolsz 500-15000 forintért. :-PPP
F-astrához. Ha érted mire gondolok... :-P
Mellesleg ha megosztanád, hogy milyen "horror" ajánlatot kapnál, akkor megspórolnál némi fáradtságot, mert egyből látszódna, hogy az bizony korrekt ár, vagy az bizony duplaár. Mellesleg mi az az első jobb és bal oldali szilent? Melyik hátsó szilent? A kormányösszekötőt meg a felső lengőkart értem. :-P
Lengőkar szett előre van már fillérekért is (alsó-felsők 60-70 körül a négy darab), a kormány összekötők ilyen 5-8ezer körül darabonként, a hátsó szilent meg attól függ, mire gondolsz 500-15000 forintért. :-PPP
fisch2011-12-10 16:28:06 // 36764
Bocs a duplázásért, valami hibát dobott az oldal és frissítés után kétszer került be a komment...
fisch2011-12-10 16:26:59 // 36763
Sziasztok!Csütörtökön 500m-re a háztól dobott a gép egy motor control failure hibát. Nosza, egyből vissza is fordultam. Úgy tűnt, hogy a pillanatnyi fogyasztás eléggé megnőtt a comp. szerint, de ezen kívül mást nem vettem észre, szépen járt a motor. Azóta nem volt időm ránézni. Kérdésem az lenne, hogy van-e valaki, aki Fehérváron tudna nekem hibát olvasni, mert nem tudom, hogy el merjek-e indulni vele a szerelőig. Előre is köszönöm! A számom: 70/529-8174
fisch2011-12-10 16:26:34 // 36762
Sziasztok!Csütörtökön 500m-re a háztól dobott a gép egy motor control failure hibát. Nosza, egyből vissza is fordultam. Úgy tűnt, hogy a pillanatnyi fogyasztás eléggé megnőtt a comp. szerint, de ezen kívül mást nem vettem észre, szépen járt a motor. Azóta nem volt időm ránézni. Kérdésem az lenne, hogy van-e valaki, aki Fehérváron tudna nekem hibát olvasni, mert nem tudom, hogy el merjek-e indulni vele a szerelőig. Előre is köszönöm! A számom: 70/529-8174
Diny2011-12-10 13:05:17 // 36760
Sziasztok!
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
Diny2011-12-10 13:05:17 // 36759
Sziasztok!
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
Frank_Skythe2011-12-09 22:59:25 // 36758
Nem mostad meg véletlenül a kelleténél jobban a kerék járati íveket? Nekem is elő jött ugyan ez a hiba a hét elején amikor megmostam a kocsit. (Vizet kapott az érzékelő?) Szerencsére pár óra után úgy jöttem ki a garázsból hogy semmi baja. (valószínű megszáradt)
Csoki1162011-12-09 18:55:13 // 36757
Segítséget kérnék Tőletek. 33sw 1,7ie a beteg!Szétégett két vezeték az akkumulátor melletti fekete csatlakozóban. A tolatólámpa kapcsolójához menő vezeték égett szét zárlat miatt, és még 1-2. Jelenleg nincs AC pumpa és még egyéb apróság. Ha valaki tudna segíteni, hogy abba a csatiba honnan hova mennek az amperok megköszönném.
silver1662011-12-05 20:43:56 // 36755
Vezérlésmódosító leírás:
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
RoliQ42011-12-05 14:45:53 // 36754
jah nekem is:) pont a múltkor hegyezte meg egy öreg bácsi, hogy hogy füstöl... mondom neki az bebaszna ha füst lenne:D mondjuk nekem 60as nyitott rendszerem van...
Szabi62011-12-05 13:43:18 // 36753
Sziasztok. A következő problémám van. Már több mint egy hónapja tart. Mikor indítok a Computer mindig kiírja szépen egymás után a következőket: EBD SYSTEM FAILURE, ABS SYSTEM FAILURE, ASR SYSTEM FAILURE. De miután kiirja el is tünik, és nem is irja ki minden indításkor csak néha mondjuk töbször kiírja mint nem. Mi lehet a baj vagy inkább mi a megoldás. A kiirt dolgok normálisan működnek teszteléseim szerint. A válaszokat előre is köszönöm.
Kareszka19842011-12-05 09:36:39 // 36752
nekem is gőzölög, szerintem ilyenkor hideg időben a bennrekedt kondenzvíz párolog el a még meleg rendszerből szépen lassan belűlről marva szét a dobot :-/
Dozer2011-12-05 09:32:25 // 36751
Üdv Mindenki!
Egy ártatlan kérdés... jóképű Q4-esem úgy gőzölög mint egy gőzmozdony.
Mindig így volt, mielőtt szétkaptam is, nem új jelenség.
Üzemmeleg motornál is gőzölög a kipuff.
A kérdésem annyi, hogy másnak is ennyire gőzöl a 2.0 turbo? Tapasztalatok?
Egy ártatlan kérdés... jóképű Q4-esem úgy gőzölög mint egy gőzmozdony.
Mindig így volt, mielőtt szétkaptam is, nem új jelenség.
Üzemmeleg motornál is gőzölög a kipuff.
A kérdésem annyi, hogy másnak is ennyire gőzöl a 2.0 turbo? Tapasztalatok?
Tomice2011-12-04 15:00:39 // 36750
Ha kerreg,akkor mindenképp érdemes cserélni!!Az enyém is ad ki ilyen hangokat,de 2-3 mp.-ig.Én sajnos nem cseréltem mikor szervizen volt,pedig már akkor is csinálta.Most meg már nincs "hangulatom" vezérlés cseréhez.Majd a következő szerviznél,ha addig kihúzza!
alfaboy882011-12-04 14:47:29 // 36749
Az szerdán esedékes, vezérműszíj görgők meg mit tudom én, olaj szűrőkkel, gyertyák cseréje. De ezek szerint ez is esedékes lenne egyúttal :(
Tomice2011-12-04 14:44:37 // 36748
És vele együtt ajánlott a vezérlés csere is...:(
alfaboy882011-12-04 14:34:48 // 36747
ó-ó akkor meg van mi az a hang :(, köszönöm válaszod sajnos az is csere akkor, miben befolyásolja a motor működését a mocinak amúgy ez a cucc?
Piritu - 1.000.0002011-12-04 14:30:09 // 36746
Indítás után dízelesen kerreg a motor. Minél tovább hallod, annál rosszabb a helyzet. Ha pár másodperc után abbahagyja még nem vészes, mehetsz vele. Ha folyamatosan kerreg, ideje cserélni.
alfaboy882011-12-04 14:22:22 // 36745
Arra lennék kíváncsi hogy mi jelenség ha a vezérlés módosító már csere érett miben veszem észre?
alfaboy882011-12-04 12:31:53 // 36744
Köszönöm. A gombokra reagál mert a kis piros led világít minden nyomkodásra, szerintem a gombok működnek csak a kocsi nem reagál rá.
Kareszka19842011-12-04 12:27:40 // 36743
ha megrázod, csörög benne valami? mert szokásuk a mikrokapcsolóknak leválni a panelről :-/ ebben az esetben szét kell szedni, majd visszaforrasztani őket ésha mindent rendben csináltál, már működik is :) segitségül Haro erről szóló blogbejegyzése
alfaboy882011-12-04 00:46:16 // 36742
Sziasztok.Újonc alfásként szeretnék egy kis segítséget kérni. A távirányítós kulcsom egyáltalán nem reagál semmire, nem nyit, nem zár. Azt ajánlották hogy lehet csak programozás kérdése fel kell programozni a kulcsot, ezt meglehet tenni itthon is én magam vagy kell hozzá gép is?
Csöri2011-12-03 21:09:15 // 36741
Tempomat kuplung kapcsolója.
Poseidon2011-12-03 21:06:30 // 36740
Fixen van szerelve, bonyi kiszerelni, mert a komplett ülést ki kell szedni, kezdve az ülőrésszel.
Gabesz012011-12-03 17:46:53 // 36739
Sziasztok!
156 sedanból hogy lehet kiszedni a hátsó üléstámlát? :)
fogalmam sincs ;) :D:D
156 sedanból hogy lehet kiszedni a hátsó üléstámlát? :)
fogalmam sincs ;) :D:D
Poseidon2011-12-03 13:01:53 // 36738
Azt elfelejtettem, hogy a csere thermosztát megvan, csak effektíve ki kellene cserélni.
Nagyon nagyon nagy segítség lenne ha tudnátok valakit.
Köszi!
Gabriel
Nagyon nagyon nagy segítség lenne ha tudnátok valakit.
Köszi!
Gabriel
Poseidon2011-12-03 12:23:31 // 36737
Sziasztok!
Nagyon nagy szükségem lenne ma egy szakira Esztergomban aki meg tudná nézni a kocsimat és egy thermosztát cserét, meg egy kormányműolaj szivárgást meg tudna oldani sos-ben. Sajnos erre csak a hétvége van.
Kit tudnátok nekem ajánlani?
Nagyon köszi,
Gabriel
Nagyon nagy szükségem lenne ma egy szakira Esztergomban aki meg tudná nézni a kocsimat és egy thermosztát cserét, meg egy kormányműolaj szivárgást meg tudna oldani sos-ben. Sajnos erre csak a hétvége van.
Kit tudnátok nekem ajánlani?
Nagyon köszi,
Gabriel
Inter156 (il mascalzone)2011-12-02 20:41:31 // 36736
Szerintem nem fogom megismerni az autódat!
Okés...jelentkezem:-)
Okés...jelentkezem:-)
Poló2011-12-02 18:12:02 // 36735
Lehet, hogy a tempomatot oldaná, amikor kinyomod a kuplungot.
Bilux2011-12-02 15:02:14 // 36734
156 SW 1.9 JTDm
A kuplung pedál felett van egy kapcsoló mint a fékpedálnál (fékpedálnál a féklámpát kapcsolja.) az mire szolgál? Mert tegnap mikor széthullott a kuplung pedálom az ráfeszített neki és szét is törte a házát...
Kocsi megy miután kicseréltem a kuplung főhengert. Ezt a kapcsolót meg eltávolítottam. Aggódtam hogy hibát dob, de nem tette, vagyis nem jelzett.
A kuplung pedál felett van egy kapcsoló mint a fékpedálnál (fékpedálnál a féklámpát kapcsolja.) az mire szolgál? Mert tegnap mikor széthullott a kuplung pedálom az ráfeszített neki és szét is törte a házát...
Kocsi megy miután kicseréltem a kuplung főhengert. Ezt a kapcsolót meg eltávolítottam. Aggódtam hogy hibát dob, de nem tette, vagyis nem jelzett.
Imyx2011-12-02 13:49:18 // 36733
Köszönöm szépen!!! :-).
Imyx2011-12-02 13:04:46 // 36731
Üdv mindenki,
156 szedán küszöbsoilere jó 156 SW-hez? Tehát feltehető, ugyanaz a méret? Köszönöm!!
156 szedán küszöbsoilere jó 156 SW-hez? Tehát feltehető, ugyanaz a méret? Köszönöm!!
Imyx2011-12-01 21:11:55 // 36730
Jöhetsz bármikor!!:)
GTPeti2011-12-01 19:21:33 // 36729
Simán van ilyen.
Persze főleg akkor, ha sosincs rendesen feltöltve, pl. az autórádiód 100mA áramot szív kikapcsolva. Ezt még indítózáskor nem nagyon veszed észre, de mivel az akkufesz a kritikus határ alatt van, megindul a szulfátosodás.
(Amúgy a szulfátréteg kialakulása egy ún. pulzerrel megakadályozható, de a 2-3000Ft-ot csak kevesen adják ki erre...)
Persze főleg akkor, ha sosincs rendesen feltöltve, pl. az autórádiód 100mA áramot szív kikapcsolva. Ezt még indítózáskor nem nagyon veszed észre, de mivel az akkufesz a kritikus határ alatt van, megindul a szulfátosodás.
(Amúgy a szulfátréteg kialakulása egy ún. pulzerrel megakadályozható, de a 2-3000Ft-ot csak kevesen adják ki erre...)
Inter156 (il mascalzone)2011-12-01 19:07:39 // 36728
Nekem is világít!
Hívlak telón,ebben a hónapban csak összejön:-)
Hívlak telón,ebben a hónapban csak összejön:-)
Inter156 (il mascalzone)2011-12-01 19:04:07 // 36727
Nem valószínű hogy csak ennyit bír. Hol vetted?
TDI752011-12-01 15:36:59 // 36726
Sziasztok! Mostanság meddig használható egy 45 ah-s VARTA akksi?
Létezik hogy másfél év alatt elköszön?
Én még ilyennel nem találkoztam.
Létezik hogy másfél év alatt elköszön?
Én még ilyennel nem találkoztam.
Imyx2011-12-01 15:31:02 // 36725
Nem. Ki kell törölni, illetve bizonyos idő után nem fog világítani mivelhogy ez nem állandó hiba, ami miatt most világít neked.
Bilux2011-12-01 15:07:58 // 36724
Itt is megkérdezem...
A check engine lámpát lehet törölni 156-ban is úgy hogy az akku sarut leveszem fél órára vagy mindenképp gép kell? Autó megy csak, gyújtást adtam rá mikor nem volt a gázpedál összedugva...
Illetve kuplung főmunkahenger csere az macerás?
A check engine lámpát lehet törölni 156-ban is úgy hogy az akku sarut leveszem fél órára vagy mindenképp gép kell? Autó megy csak, gyújtást adtam rá mikor nem volt a gázpedál összedugva...
Illetve kuplung főmunkahenger csere az macerás?
süsnye2011-12-01 11:47:38 // 36722
ezalatt kb 90e km-t ment, végülis tényleg nem rossz, de ezentúl tényleg cserélem szíjjal együtt.. :)