Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

WarbiRunner (Gyuri)2011-12-26 17:09:25 // 36892
Kérdez Ferko-t, eddig az enyémet csak ő padlózta tiltásig :-))
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.

p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
mreni2011-12-26 16:55:22 // 36891
hová én hordom ott nem... sőt volt hogy el sem mozdult a helyéről... ne kérdezd hogy ezt hogy csinálják :)
DieselManiaco(NagyVad)2011-12-26 16:51:59 // 36890
de általában megcsinálják....:)
mreni2011-12-26 16:47:39 // 36889
mondjuk ki is kell bírnia...
mreni2011-12-26 16:47:12 // 36888
tudom hogy hivatalosan így kellene,de nem csinálják.
Csöri2011-12-26 16:21:53 // 36887
Sajnos a dízelnél ilyen.
Hari2011-12-26 15:15:30 // 36886
De igen az "olajkályhákat" szabályzásig ki kell forgatni! A korlátozási tartomány ellenőrzése miatt! ( Én már láttam amikor a bömös mocija belehullott az aknába! ... iszonyatos hang, csörömpölés ... és egy hatalmas csattanás következtében!) :-) .... de a műszaki vizsga állomáson ki van függesztve, hogy semmilyen felelősséget nem vállalnak!
Azt mondják: " Ha jó a motor, akkor ezt simán ki kell, hogy bírja!" ..... :-)))
'''''2011-12-26 13:34:51 // 36885
Nekem eddig műszakin mindig ott parkolt az autóm ahol hagytam.Biztos figyelnek rá,hogy ugyan oda és ugyan úgy álljanak vissza. :-)
mreni2011-12-26 13:16:22 // 36884
én olyat még nem láttam hogy tiltásig pörgetik műszakin :)))
GTPeti2011-12-26 13:01:24 // 36883
Srácok, jan. elején viszem műszakira az autót. Nyugtassatok meg, hogy a tiltásig való pörgetésből nem szokott baj származni.
(Lenne egy-két keresetlen szavam ahhoz, aki kitalálta ezt...)
süsnye2011-12-19 14:33:44 // 36882
jah, ha esetleg van diag topix, akkor bocs.. átrakhatjuk oda a témát..
süsnye2011-12-19 14:33:05 // 36881
s, hogy csatlakozzak a marginális ismereteűekhez.. :))

épp' azt nézegetem, h mennyiért lehetne venni vmi diag csomagot (interfész + sw)..
155 8Vhez kellene, de ahogy nézem a kínálatot, ez ilyen sw-ek kizárólag DOS-os alapúak és két soros csatiti igényelnek..

van esetleg tapasztalat?
Döme792011-12-18 15:45:16 // 36880
Azért mentek el a lovak mert világít a motor lámpa ilyenkor átáll vészüzembe és nem engedi terhelni a motort! Legalábbis az enyém ilyen! Amíg nem olvasatod, és nem törlöd ki a hibát addig gyenge lesz!
GTPeti2011-12-17 21:09:34 // 36879
Két véglet van: aki nem olvas ki hibát, pedig kéne és aki pedig nekiesne, pedig ismeretei marginálisak... :)
Föckös2011-12-17 21:09:33 // 36878
ilyen dolgokra ao fórumon is map cserét javasoltak
Wickey2011-12-17 21:09:12 // 36877
a 8V jtd nem hisztizik egér miatt. Nekem három éve kontakthibás a csatlakozója, ha érted miregondolok, és a hibakódot beírja, de MIL (piroslámpa) nincs, mellesleg jobban is megy picit nélküle.
Wickey2011-12-17 21:07:58 // 36876
E: a D majdnem jó, a kartergáz ver bele az indexbe.

amúgy HIBAKÓDOLVASÁS bakker, anélkül nehéz okosnak lenni. De így látatlanban azt mondom, készülj fel egy MAP szenzor cserére.
Csaba2011-12-17 20:15:40 // 36875
Egr?
Rodoman2011-12-17 15:28:18 // 36874
Szóval sokat néztem régebben a Vágó Pityu műsorát és úgy döntöttem kérem a közönség segítségét! Alap felállás: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2002, 116 LE
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző

Valakinek konkrét ötlete?
mreni2011-12-17 09:45:53 // 36873
Volt ilyen öcskösnek is,havonta egyszer eljátsza hogy első gázadásra alszik csak ki a töltés visszajelző,hidegen "nyüszög" valami,annak ellenére,hogy az összes szíj és görgő cserélve lett 3-4e km-el ezelőtt.
Zselé2011-12-17 01:53:43 // 36872
Na ez király, akkor megnyugodtam! A görgőket úgyis cserélni akartam a szíjjal együtt, a szénkefe meg nem nagy gond azért :)
téglaci2011-12-16 19:49:27 // 36871
Szia!
Nekem volt ilyen gondom.A visitás az a feszitő görgő csapágya volt.
A gázfröccsre megjövő tőltést a generátor szénkefe elfogyása okozta.
üdv.
téglaci
Forsberg2011-12-16 14:50:57 // 36870
Köszönöm, akkor Neked is az a tipped.
Zselé2011-12-16 14:34:26 // 36869
Köszi, akkor megnézetem azt előbb! ;)
süsnye2011-12-16 12:46:11 // 36868
én generátorra tippelnék..
fisch2011-12-16 12:24:27 // 36867
Eléggé esélyes. :S
Zselé2011-12-16 12:15:48 // 36866
Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, hogy mi lehet a hiba: ma másodszorra fordult elő, kb. egy hónap után, hogy indítás után nem aludt el a töltésjelzőm.. kis gázfröccsre elalszik, és a műszerfal fényein is látszik, hogy megjött a töltés.. Amikor hideg a motor pici ütemes "sírás" hallatszik halkan a motor felől, aztán pár másodperc múlva abba hagyja.. gondoltam illene már cserélni a hosszbordásszíjat, meg a görgőket, mert az még nem volt..
Van-e valami tippetek, mert nem tudom, hogy ez most autóvillamossági baj a generátornál, vagy akárhol, vagy elég lenne a görgőket/szíjat cseréltetnem?
Forsberg2011-12-16 10:17:32 // 36865
Sziasztok!
Bal első futómű felől hallok egy folyamatos ütemes hangot, kb. 30 km/h felett. Sebesség növelésével egyre gyorsabb lesz az ütemes hang. Kerékcsapágy probléma lehet? Nem kattogás, inkább búgás. Előre is köszönöm a válaszokat!
Rolee1562011-12-15 21:48:19 // 36864
Azért köszi!
Rolee1562011-12-15 21:47:49 // 36863
Köszönöm, de itt sincs küszöb... :(( Legalábbis én nem látom.
Liquid2011-12-14 20:40:44 // 36862
sajna nemnagyon, mert a fényező intézte a lakatosmunkát is, és mindez vagy 3 éve volt...
Imyx2011-12-14 19:34:40 // 36861
Tud valaki Pesten jó villamossági szerelőt? Az egyik gyári xenon újra megadta magát, valószínűleg valamelyik trafó, az előző szerelő elég sokat bohóckodott vele, amire kicserélték..
Bluestrain2011-12-14 18:08:51 // 36859
Klokkerholm-katalógus csak motortetőt meg sárvédőt hoz, küszöböt sajna nem .Lehet hogy utángyártottba nem fogsz kapni, csak gyáriba, vagy bontóban kell lefúrkálni.
Rolee1562011-12-14 18:06:26 // 36858
Értem. És nem tudsz rákérdezni nála esetleg, hogy honnan szerzett be küszöböket?
Nagyon megköszönném... Egyenlőre fogalmam sincs honnan fogok szerezni... érthetetlen számomra miért nem lehet kapni gyári vagy utángyártott karosszéria elemeket 156-hoz... :S
Diny2011-12-14 17:38:51 // 36857
na megvan a műszaki:) persze a szervíz nem marad el, de legalább már nem sürget az idő a szombati lejárat miatt. újabb 2 év nyugi
mreni2011-12-14 17:33:04 // 36856
Tudom, a 147 is 8 éves volt és 3 karaktert sikerült kibogozni :D :D
Ferke2011-12-14 16:54:40 // 36855
Persze, hogy nem, egyiknek sem olvasható 8 év felett, ez a tapasztalat:))
Ferke2011-12-14 16:54:06 // 36854
És ha egyáltalán nem olvasható, akkor mit mond a tudomány?:))))
mreni2011-12-14 15:46:41 // 36853
én eddig egyik autómnak sem tudtam kiolvasni a motorszámát,a bontottaknak sem... :D
Wikicica2011-12-14 14:37:52 // 36852
köszi szépen mindkettőtöknek, megint okosodtam :-) javítom a blogomat...
zee2011-12-14 14:31:07 // 36851
Igen. Vezérmű tengely rögzítő sablonnak hívják. Ezekkel rögzítik a tengelyeket vezérlés cserénél/beállításnál.
.......................2011-12-14 13:47:53 // 36850
A motorszám esö résszének egyezni kell,egyébként nem megy át a viszgán,vagy csak nehezen
Wikicica2011-12-14 13:46:20 // 36849
Mármint az a szürke egy célszerszám, aminek a tetején két csavar van? :-S
Ferke2011-12-14 13:42:25 // 36848
Milyen macera van papírokkal?:)
Liquid2011-12-14 13:37:42 // 36847
célszerszám a vezérlés cseréhez. Ezzel lehet rögzíteni a vezérműtengelyeket
Liquid2011-12-14 13:37:03 // 36846
90Le? 105Le az 1.6Eco, én is kicserélném a "rendes" 1.6-ra vagy inkább 1.8-2.0-ra és azt mondanám ez egy ugyanolyan 1.6 Eco :)
Wikicica2011-12-14 13:31:47 // 36845
sziasztok
mi ez a képen?
Trifoglio2011-12-14 13:18:40 // 36844
sziasztok. az érdekelne hogy ha az autómban 1.6os benzines motor van 90LE és motort kell mindenképp cserélni benne mit kell tennem ha nagyobbat akarok bele tetetni. 120LE-et. ugyan ez a kocsi van gyárilag a nagyobb motorral is. Lehet-e bele nagyobbat tetetni. Úgy vagyok vele ha már úgyis lesz a macera az új motor miatt a papírokkal akkor már legyen benne erősebb. Véleményeket várok.
Liquid2011-12-14 12:33:51 // 36843
én javíttattam bal küszöböt, a hátsó kerékjárati ívnél, szét volt rohadva, de a lakatos intézte...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak