sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy az én váltómba mehet-e ez az olaj?:
[img1]
azt írja, hogy 2,01 liter megy bele....ezt most mennyire kell szigorúan betartani? 0,01 liter? :)
csere után mivel lesz másabb? észrevehető lesz egyáltalán?
ja és nem utolsó sorban...nagy mutatvány a csere? ez alapján megy?
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kareszka19842011-12-27 08:54:12 // 36906
Hari2011-12-27 08:39:30 // 36905
Nem akarlak nagyon elszomorítani! ... de ebből csak gyári létezett! Igen ... csak létezett! :-( Már nem rendelhető! ... esetleg ha valahol, valakinek van elfekvő készleten polcon, akkor mákod van!
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
mrknavi2011-12-27 07:00:54 // 36904
Szép Jóreggelt!
Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem

Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem

Piritu - 1.000.0002011-12-26 21:46:25 // 36903
Olvastam már többet is, de most egyiket se találom :-(
Poló2011-12-26 21:45:07 // 36902
Valakinek a blogjában olvastam, hogy kavicsokkal, sóderral.
Piritu - 1.000.0002011-12-26 21:36:25 // 36901
KI, mivel mosta ki a kiegyenlítő tartályból a dzsuvát?
WarbiRunner (Gyuri)2011-12-26 21:06:15 // 36900
A közútkezelőtől elvileg tudsz útvonalengedélyt vagy hosszabbítást kérni. Én ilyen engedéllyel vittem a Wartburgomat műszakizni. 6e Ft volt asszem. A vizsgabázison meg pendísd meg, hogy nem szeretnéd ha a te autódon ilyet mérnének...ha nem nagyon hajlanak a Karácsonyra tekintettel, emlísd meg hogy Széchenyi sem szeretné...ilyen ország ez, így működik minden...:-(
Csöri2011-12-26 19:51:12 // 36899
A 147-et már nem lehet beindítani a pedálos módszerrel.
muzsai2011-12-26 19:45:52 // 36898
Köszönöm a segítséget!
Piritu - 1.000.0002011-12-26 19:37:29 // 36897
... írva...
Piritu - 1.000.0002011-12-26 19:37:07 // 36896
A 146-os topikban le van :-)
hsz126631
hsz126631
muzsai2011-12-26 19:10:02 // 36895
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
GTPeti2011-12-26 18:07:23 // 36894
Nem beszélve arról, hogy az ECU eltárolja, hányszor volt tiltásig pörgetve a motor... Ez amolyan bizonyítvány az előéletről. Tényleg elmeháborododott aki ilyen életszerűtlen mérést kiötölt.
GTPeti2011-12-26 18:00:23 // 36893
Az akkor tök jó, hogy itt van 2 utcára, ahova vinném (1 hét múlva) és ma lejárt a műszaki... Optimális felállás .:((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)
Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)
Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
WarbiRunner (Gyuri)2011-12-26 17:09:25 // 36892
Kérdez Ferko-t, eddig az enyémet csak ő padlózta tiltásig :-))
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.
p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.
p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
mreni2011-12-26 16:55:22 // 36891
hová én hordom ott nem... sőt volt hogy el sem mozdult a helyéről... ne kérdezd hogy ezt hogy csinálják :)
DieselManiaco(NagyVad)2011-12-26 16:51:59 // 36890
de általában megcsinálják....:)
mreni2011-12-26 16:47:39 // 36889
mondjuk ki is kell bírnia...
mreni2011-12-26 16:47:12 // 36888
tudom hogy hivatalosan így kellene,de nem csinálják.
Csöri2011-12-26 16:21:53 // 36887
Sajnos a dízelnél ilyen.
Hari2011-12-26 15:15:30 // 36886
De igen az "olajkályhákat" szabályzásig ki kell forgatni! A korlátozási tartomány ellenőrzése miatt! ( Én már láttam amikor a bömös mocija belehullott az aknába! ... iszonyatos hang, csörömpölés ... és egy hatalmas csattanás következtében!) :-) .... de a műszaki vizsga állomáson ki van függesztve, hogy semmilyen felelősséget nem vállalnak!
Azt mondják: " Ha jó a motor, akkor ezt simán ki kell, hogy bírja!" ..... :-)))
Azt mondják: " Ha jó a motor, akkor ezt simán ki kell, hogy bírja!" ..... :-)))
'''''2011-12-26 13:34:51 // 36885
Nekem eddig műszakin mindig ott parkolt az autóm ahol hagytam.Biztos figyelnek rá,hogy ugyan oda és ugyan úgy álljanak vissza. :-)
mreni2011-12-26 13:16:22 // 36884
én olyat még nem láttam hogy tiltásig pörgetik műszakin :)))
GTPeti2011-12-26 13:01:24 // 36883
Srácok, jan. elején viszem műszakira az autót. Nyugtassatok meg, hogy a tiltásig való pörgetésből nem szokott baj származni.
(Lenne egy-két keresetlen szavam ahhoz, aki kitalálta ezt...)
(Lenne egy-két keresetlen szavam ahhoz, aki kitalálta ezt...)
süsnye2011-12-19 14:33:44 // 36882
jah, ha esetleg van diag topix, akkor bocs.. átrakhatjuk oda a témát..
süsnye2011-12-19 14:33:05 // 36881
s, hogy csatlakozzak a marginális ismereteűekhez.. :))
épp' azt nézegetem, h mennyiért lehetne venni vmi diag csomagot (interfész + sw)..
155 8Vhez kellene, de ahogy nézem a kínálatot, ez ilyen sw-ek kizárólag DOS-os alapúak és két soros csatiti igényelnek..
van esetleg tapasztalat?
épp' azt nézegetem, h mennyiért lehetne venni vmi diag csomagot (interfész + sw)..
155 8Vhez kellene, de ahogy nézem a kínálatot, ez ilyen sw-ek kizárólag DOS-os alapúak és két soros csatiti igényelnek..
van esetleg tapasztalat?
Döme792011-12-18 15:45:16 // 36880
Azért mentek el a lovak mert világít a motor lámpa ilyenkor átáll vészüzembe és nem engedi terhelni a motort! Legalábbis az enyém ilyen! Amíg nem olvasatod, és nem törlöd ki a hibát addig gyenge lesz!
GTPeti2011-12-17 21:09:34 // 36879
Két véglet van: aki nem olvas ki hibát, pedig kéne és aki pedig nekiesne, pedig ismeretei marginálisak... :)
Föckös2011-12-17 21:09:33 // 36878
ilyen dolgokra ao fórumon is map cserét javasoltak
Wickey2011-12-17 21:09:12 // 36877
a 8V jtd nem hisztizik egér miatt. Nekem három éve kontakthibás a csatlakozója, ha érted miregondolok, és a hibakódot beírja, de MIL (piroslámpa) nincs, mellesleg jobban is megy picit nélküle.
Wickey2011-12-17 21:07:58 // 36876
E: a D majdnem jó, a kartergáz ver bele az indexbe.
amúgy HIBAKÓDOLVASÁS bakker, anélkül nehéz okosnak lenni. De így látatlanban azt mondom, készülj fel egy MAP szenzor cserére.
amúgy HIBAKÓDOLVASÁS bakker, anélkül nehéz okosnak lenni. De így látatlanban azt mondom, készülj fel egy MAP szenzor cserére.
Csaba2011-12-17 20:15:40 // 36875
Egr?
Rodoman2011-12-17 15:28:18 // 36874
Szóval sokat néztem régebben a Vágó Pityu műsorát és úgy döntöttem kérem a közönség segítségét! Alap felállás: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2002, 116 LE
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző
Valakinek konkrét ötlete?
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző
Valakinek konkrét ötlete?
mreni2011-12-17 09:45:53 // 36873
Volt ilyen öcskösnek is,havonta egyszer eljátsza hogy első gázadásra alszik csak ki a töltés visszajelző,hidegen "nyüszög" valami,annak ellenére,hogy az összes szíj és görgő cserélve lett 3-4e km-el ezelőtt.
Zselé2011-12-17 01:53:43 // 36872
Na ez király, akkor megnyugodtam! A görgőket úgyis cserélni akartam a szíjjal együtt, a szénkefe meg nem nagy gond azért :)
téglaci2011-12-16 19:49:27 // 36871
Szia!
Nekem volt ilyen gondom.A visitás az a feszitő görgő csapágya volt.
A gázfröccsre megjövő tőltést a generátor szénkefe elfogyása okozta.
üdv.
téglaci
Nekem volt ilyen gondom.A visitás az a feszitő görgő csapágya volt.
A gázfröccsre megjövő tőltést a generátor szénkefe elfogyása okozta.
üdv.
téglaci
Forsberg2011-12-16 14:50:57 // 36870
Köszönöm, akkor Neked is az a tipped.
Zselé2011-12-16 14:34:26 // 36869
Köszi, akkor megnézetem azt előbb! ;)
süsnye2011-12-16 12:46:11 // 36868
én generátorra tippelnék..
fisch2011-12-16 12:24:27 // 36867
Eléggé esélyes. :S
Zselé2011-12-16 12:15:48 // 36866
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék, hogy mi lehet a hiba: ma másodszorra fordult elő, kb. egy hónap után, hogy indítás után nem aludt el a töltésjelzőm.. kis gázfröccsre elalszik, és a műszerfal fényein is látszik, hogy megjött a töltés.. Amikor hideg a motor pici ütemes "sírás" hallatszik halkan a motor felől, aztán pár másodperc múlva abba hagyja.. gondoltam illene már cserélni a hosszbordásszíjat, meg a görgőket, mert az még nem volt..
Van-e valami tippetek, mert nem tudom, hogy ez most autóvillamossági baj a generátornál, vagy akárhol, vagy elég lenne a görgőket/szíjat cseréltetnem?
Egy kis segítséget kérnék, hogy mi lehet a hiba: ma másodszorra fordult elő, kb. egy hónap után, hogy indítás után nem aludt el a töltésjelzőm.. kis gázfröccsre elalszik, és a műszerfal fényein is látszik, hogy megjött a töltés.. Amikor hideg a motor pici ütemes "sírás" hallatszik halkan a motor felől, aztán pár másodperc múlva abba hagyja.. gondoltam illene már cserélni a hosszbordásszíjat, meg a görgőket, mert az még nem volt..
Van-e valami tippetek, mert nem tudom, hogy ez most autóvillamossági baj a generátornál, vagy akárhol, vagy elég lenne a görgőket/szíjat cseréltetnem?
Forsberg2011-12-16 10:17:32 // 36865
Sziasztok!
Bal első futómű felől hallok egy folyamatos ütemes hangot, kb. 30 km/h felett. Sebesség növelésével egyre gyorsabb lesz az ütemes hang. Kerékcsapágy probléma lehet? Nem kattogás, inkább búgás. Előre is köszönöm a válaszokat!
Bal első futómű felől hallok egy folyamatos ütemes hangot, kb. 30 km/h felett. Sebesség növelésével egyre gyorsabb lesz az ütemes hang. Kerékcsapágy probléma lehet? Nem kattogás, inkább búgás. Előre is köszönöm a válaszokat!
Rolee1562011-12-15 21:47:49 // 36863
Köszönöm, de itt sincs küszöb... :(( Legalábbis én nem látom.
Liquid2011-12-14 20:40:44 // 36862
sajna nemnagyon, mert a fényező intézte a lakatosmunkát is, és mindez vagy 3 éve volt...
Imyx2011-12-14 19:34:40 // 36861
Tud valaki Pesten jó villamossági szerelőt? Az egyik gyári xenon újra megadta magát, valószínűleg valamelyik trafó, az előző szerelő elég sokat bohóckodott vele, amire kicserélték..
Bluestrain2011-12-14 18:08:51 // 36859
Klokkerholm-katalógus csak motortetőt meg sárvédőt hoz, küszöböt sajna nem .Lehet hogy utángyártottba nem fogsz kapni, csak gyáriba, vagy bontóban kell lefúrkálni.
Rolee1562011-12-14 18:06:26 // 36858
Értem. És nem tudsz rákérdezni nála esetleg, hogy honnan szerzett be küszöböket?
Nagyon megköszönném... Egyenlőre fogalmam sincs honnan fogok szerezni... érthetetlen számomra miért nem lehet kapni gyári vagy utángyártott karosszéria elemeket 156-hoz... :S
Nagyon megköszönném... Egyenlőre fogalmam sincs honnan fogok szerezni... érthetetlen számomra miért nem lehet kapni gyári vagy utángyártott karosszéria elemeket 156-hoz... :S
Diny2011-12-14 17:38:51 // 36857
na megvan a műszaki:) persze a szervíz nem marad el, de legalább már nem sürget az idő a szombati lejárat miatt. újabb 2 év nyugi