Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kareszka19842011-02-28 07:52:47 // 33829
szerintem valahol elszökik a nyomás...fékmunkahenger szimering? de akkor ami melette elszivárogna, az ki is folyna (?)...
Ferry2011-02-28 07:47:26 // 33828
Sziasztok!
Az elmúlt napokban atomjaira szedtem a kocsimat(155 TS), de nem sikerült megtalálni a bibit. Probléma: A fék ha szépen finoman kezdem benyomni, akkor ,,beesik,, és csak az utolsó 1/3 on kezd el fogni, mellé még egy sziszegő hang is párosul. Ha keményen beletaposok akkor semmi hiba a gépben, minden hibátlanul működik.
Megnéztem: tárcsák rendben-hibátlanok, fékbetétek- hibátlanok, féknyereg, fékmunkahenger-hibátlan, rendesen mozognak, nincs letapadva, fékolaj nem szvárog.......elől hátul minden oké. Szervízben nem is láttak még ilyen hibát, bár ez nem lep meg, a múltkor a generátort akarták kicserélni, miközben a LMM volt elkoszolódva, 1500 forintból és 20 perc munkával megoldottam. Viszont ez keményen kifogott rajtam.
Valakinek van tippje mitől lehet az, hogy a fékpedál beesik a ha finoman kezdem el nyomni?
NeoEx482011-02-28 00:00:57 // 33827
Köszi a válaszokat. Kicseréltem az összes izzót a középkonzol alatt, kivéve a 2 jót a fehér dobozban :) Ugyanis azt az egy kiégettet akkora meló volt kicserélni, hogy a többit inkább nem bolygattam. Bízom benne, hogy bírni fogják, most minden világít :)

(érdekes amúgy, most mintha valami egészen halk zúgás jönne a tekerők dobozából, ami lehet hogy eddig is volt, csak nem tűnt fel)
GTPeti2011-02-27 21:18:49 // 33826
Még annyit, hogy ha nincs az a perverziód, hogy állandóan szét akard bombázni a középkonzolt, akkor érdemes egyszerre mind a hármat kicserélni. :))
Kócosw2011-02-27 21:18:46 // 33825
nekem 2 eve lettt igy cserelve,nemvotl vele gond :)
GTPeti2011-02-27 21:17:10 // 33824
Áááá...


Nem lesz gond belőle, nyugi. :)
szasza(SW)2011-02-27 21:03:37 // 33823
Szia!Nem lesz gondja.Állatába mindenki beforraszt egy másikat a foglalatba ,mert az oda való égő több ezer forint/db:(
NeoEx482011-02-27 20:58:59 // 33822
Sziasztok,

A 156-osomban kiégett az egyik izzó a klíma/fűtés szabályzó 3 tekergethető kapcsolójában. Sikeresen kiszedtem az egész műszert (a középkonzol leszedése után). Gondoltam, ott is sima rizsszem izzók vannak mint pl a fordulatszám mérőben és egyéb helyeken. Azonban az általam tartott rizsszem izzóknál egy egészen kicsivel kisebb izzók vannak a gombok mögött, ráadásul foglalatban.

Nem gond, fogtam az egyik hagyományos rizsszem izzót, és be applikáltam a kiégett helyére (elég trükkösen oldottam meg a foglalatt miatt, de működik). Kipróbáltam, minden frankó, azonban azt vettem észre, hogy az új izzó minimálisan erősebb fényt ad mint a 2 másik. Ez engem nem zavar, a kérdésem annyi lenne, hogy hosszútávon nem lehet ebből valamilyen probléma? (pl nem teszi tönkre a műszert, nem szívja le az akksit :) vagy akármi ).

Köszi
GTPeti2011-02-27 20:26:34 // 33821
Az én autómban konkrétan ott van. :)
Alfa GT-Csaba2011-02-27 20:16:46 // 33820
Valahol biztos van ,sok lehetőség nincsen:-)
GTPeti2011-02-27 19:27:42 // 33819
Remélem nem írtam hülyeséget... De mivel a távirányító vevője is ott van mellette, így logikus is. Ui. az vezérli, pl. nyitáskor.
GTPeti2011-02-27 19:26:15 // 33818
A vészvillogó reléje továbbra is a jobboldali hátsó lámpa alatt található, a kárpit mögött.

(Már 2x írtam, de ismétlés ugye... :))
Alfa GT-Csaba2011-02-27 19:26:03 // 33817
Ha jól tudom a kesztyűtartó fölött van.
dfg (Tanárúr)2011-02-27 19:23:12 // 33816
sziasztok
a kérdés:

van, hogy riasztás után úgy marad a jobb oldali sor index. már a második jobb hátsó lámpámat égeti ki. segítsen valaki:
-hol van pontosan a vészvillogó reléje
-van-e hozzá valakinek rajza
-egyáltalán a 156hoz van-e valahol szerelési és villamos rajz
Coyote2011-02-27 18:05:25 // 33815
Üdv mindenki!

Mai nap Juliskám meglepett egy picit. Kigyulladt a légzsák lámpám. Érdeklődnék, hogy vigyem szervízbe vagy van egy pár ötlet hogy mi lehet a baj. Szerintem csak kontakt hiba lehet, mert mindezt azután produkálta, hogy végig mentem egy eléggé rázkodos utszakaszon.

Köszönöm!
Riki2011-02-27 16:31:52 // 33814
sziasztok,

Nem tudjátok véletlenül hogy a 146 alapjárati motor megegyezik a 156-val?
Piritu - 1.000.0002011-02-27 09:09:41 // 33813
Nem, stabrúd cseréhez nem "jár".
Goodboy2011-02-27 07:39:54 // 33812
ez izlés dolga ,de ahogy csöri mester is mondotta volt ....!Természetesen kell ,söööt muszááály beállitattni mindent ujbol!(Még a fényszorot is)dddd
GTPeti2011-02-26 22:54:11 // 33811
Hmm...

Nekem az SW-m hátsó rugói tűnnek gyanúsnak. Lehet, hogy csak képzelődöm, de mintha 1-2 cm-vel jobban ülne a hátulja, mint kéne. (Annyira nem rossza a helyzet mint anno Ferkónál.)
Wickey2011-02-26 22:42:11 // 33810
Én rendszerint kihagytam. Igaz, lengőkar cserék után sem szaladgáltam futóműveshez. Most viszont fogok. Alsó és felső lengőkar csere, toronyszilent csere, stabrúdszilent csere. Amúgy a kopott stabrúd témakörrel nemtudom minek riogattatok, az enyém alig kopott meg ~300k km után, még szinte a festék is rajta volt körkörösen. :-)

Más.
Kikaptuk a jobbos rugóstagot, és egész érdekes képet mutat: a rugóban van egy "S" kanyar, kicsit ilyen amorf. Szétbombázva a rugó normálisan néz ki, a lengéscsillapító nem görbe, rendesen működőnek tűnik, szétszedés előtt mégsem hozta a prospektusfotót. A balost még nem rántottam ki, kíváncsi leszek rá. Mi a túrótól hajolhatott "kiflibe" a rugó, talán kezd meglágyulni?
Liquid2011-02-26 22:25:20 // 33809
emlékeim szerint a stabrúd "javítás"-t nem követte futómű állítás
GTPeti2011-02-26 21:39:19 // 33808
A kérdés azonban nem a kpl. futóműfelújításra vonatkozott, hanem arra az esetre, ha minden alkatrész marad(t), csak útban volt a bölcső.

Magyarázat, ha nem volt világos a kérdésem:
Anno olyan tanácsokat kaptam, hogy érdmes az ellenőrzés/állítás, amit meg is fogadtam.

Tényleg arra voltam (vagyok) kiváncsi, hogy Csörinél, Goodboy-nál, ... ez MINDIG hozzátartozik-e, vagy csak opcionális.
GTPeti2011-02-26 21:28:08 // 33805
Ez mit jelent? Nálad pl. része a "standardeljárásnak"?
Csöri2011-02-26 21:26:56 // 33804
Ártani nem árt.:)
GTPeti2011-02-26 21:24:35 // 33803
A bölcsőleszedésben jártas cartársakhoz egy kérdés:

Ugye ilyenkor célszerű a futóműgeometriát ellenőriz(tet)ni?
Piritu - 1.000.0002011-02-26 21:10:52 // 33802
Használati utasítás 78. oldala és 78. ábra : " Automatikus üzemanyag elzáró kapcsoló"
Alfa GT-Csaba2011-02-26 20:56:00 // 33801
Köszi szépen az infót:-)
Goodboy2011-02-26 19:30:23 // 33800
Bölcsöt leszedni ?? kb 30 min,vissza ua! nekem már csukott szemmel is megy!! utána futömü állitás ,!Bölcsö alatt vannak hézagolo alátétek azokra figyelj:
Csöri2011-02-26 18:47:26 // 33799
Inerciakapcsoló.
Az üzemanyagszivattyút kapcsolja le egy esetleges balesetnél. Nekem már egyszer volt vele gondom egy Fiaton.
Dzsozy2011-02-26 18:42:05 // 33798
Igazából a klímához, vagy bármi ami "vele" kapcsolatos, nem bántottam, kp. zár ball hátsó záregységét cseréltem ma. Max holnap akkor belevetem magam a biztosíték táblába.
pettinke2011-02-26 18:37:24 // 33797
olasz angolban azt, hogy a vezérlő nem találja a klímaegységet :-)
vagy valamit nem dugtál vissza, vagy valami bizti elment, vagy valami kontaktos, vagy bármi egyéb ...
Dzsozy2011-02-26 18:17:49 // 33796
Szép napot Mkinek! Mai napi barkácsolás után a következő felirat vágott pofon a kijelzőn:

"pillanatnyi kapcsiolat légkondícionáló hibás" na ez mi a rákot jelet? Mert még az ablakfűtést sem tudom most kapcsolni! Havalaki már találkozozz hasonlóval.......... ?
biqci2011-02-26 18:13:56 // 33795
köszi
Poló2011-02-26 18:11:45 // 33794
Ha ütközöl az autóval, akkor automatikusan leállítja az üzemanyag pumpát. Ezzel lehet visszakapcsolni.
biqci2011-02-26 18:10:21 // 33793

Valaki tudja, hogy mi ez? Az ülésem alatt van! ...
biqci2011-02-26 17:12:13 // 33792
nem-nem akarom.. köszi..
[k i z z o]2011-02-26 17:10:41 // 33791
Egyik sem.
Csöri2011-02-26 17:10:17 // 33790
Egyik sem. De ne próbáld ki.:-))
biqci2011-02-26 17:05:36 // 33789
Köszi...csak az ahol a hiba van vagy egyik sem?
Csöri2011-02-26 17:04:41 // 33788
Valahol kontakt hiba van.
Diagnosztika megmondja melyik légzsákcsatlakozónál van a gond.
Ha világít a lámpa a légzsák nem nyílik.
biqci2011-02-26 16:50:34 // 33787
Segítség!
Felvillan néha a légzsákvisszajelzőm...akár fél-egy órára is, aztán csak úgy eltűnik!
Miért? És ha ég a visszajelző akkor, ki sem nyílik a zsák?
Válaszokat előre is köszi! (156)
Üdv...
Alfa GT-Csaba2011-02-25 14:16:25 // 33786
Bár mikor visszakérheted ha nem akarod tovább fizetni.Nem hiszem hogy lemernének lépni a pénzel mert ennyi ember aki fizeti meg ölné őket!!
147jtd2011-02-25 14:09:07 // 33785
és az ebayről rendelt már valaki lengőkarokat?
Ferke2011-02-25 14:00:27 // 33784
Van erre is egy trükk, ami eléggé bevált:)
Ferke2011-02-25 13:56:53 // 33783
Én pont ezért nem is fizetem:) Majd fizetek egyben, ha látom, hogy ráköthetek!:))) Hülyének nézés, ezerrel:(
Ferke2011-02-25 13:55:51 // 33782
Egyiken sem cserélhető a gömbfej, kb utoljára a sud-nál volt cserélhető, ez nem lenne nagy biznisz az alkatrész értékesítés szempontjából...)
Alfa GT-Csaba2011-02-25 12:40:19 // 33781
Hát igen ,de nekem a kuplungom féltengelyem is hibátlan ezért csak ezt kell cserélnem így soknak fog tűnni a munkadij :-(
Wickey2011-02-25 10:45:46 // 33780
mondjuk úgy, ha nem magadnak csinálod, akkor a munkadíj ára nagyságrendileg összemérhető a rúd árával, tehát akkor én se szilentezgetnék, hanem a tuti megoldásra mennék. Érdemes összekötni valamivel, kuplungozásnál pl. az egyik legnagyobb hülyeség nem cserélni a stabrudat, a féltengely gumiharangokat, és a váltóoldali főtengelyszimmeringet például. Nekem ebből az utolsó kettő volt meg az első kiment a fejemből. Tehát most délután goto 10. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak