Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

KGBMAN2010-11-25 23:24:00 // 32629
pispispis...úgy érti :))))))))))
Cro1662010-11-25 23:23:07 // 32628
pisild körbe:))
Xixo2010-11-25 22:49:23 // 32627
Körbelocsolom? Ezt hogy érted?

Neked milyen riasztód van?
GTPeti2010-11-25 22:17:03 // 32626
Ha gondolod nézz rá a blogomra van témábavágó bejegyzés. Ha "körbelcsolod" (khm) az autót az elvileg sokat ér. (Nem vicc.)
Xixo2010-11-25 22:14:32 // 32625
Az kéne még! Így is eléggé gyűlölöm őket... :(

Szerintetek az ilyen ultrahangos cuccok működhetnek?
Kareszka19842010-11-25 22:01:34 // 32624
csak nehogy a légcsőben murdeljon be és hetekig szagolhatod majd a rothadó kis testét :D :D :D :D
Xixo2010-11-25 21:35:27 // 32623
Most beraktam egy mérget, remélem lesz hatása.

Én is azt hittem, hogy ha beindítom, akkor megtiplizik, de nem. És ha már így bespájzolt kajával, akkor gondolom már ott van egy ideje.
Amúgy megyek minden nap az autóval, csak nem szoktam nyitogatni az elejét. Most is csak ablakmosót töltöttem volna...
Gyozi1552010-11-25 21:29:08 // 32622
szeva!

ismerős a szitu sajnos :D
tegyél 2-3 helyre ilyen kis papírzacskóban lévő egérmérget, piros vagy kék színű gél állagú, nekem bejött!

habár nem tom mennyit használod a vasat, nekem most ki van vonatva, szal elég sokat áll, de ha mész vele sűrűn, sztem kimászik az magától..... miután leállítottad akkor mehet bele a melegre.....
Xixo2010-11-25 20:49:26 // 32621
Báááhááá!! :))

Már tisztára beleestem a kékségbe, mert vagy 4-5 dió is be lett spájzolva a motor legkülönbözőbb részeibe...

És az hagyján, hogy mennyire irtózok a szarosoktól, de ha ott még szét is rág valamit...

Mér kell ilyeneknek megtörténnie?? Mééér?? :)
Nasty2010-11-25 20:45:25 // 32620
Macskával próbáltad már kihajtani? :-)
Xixo2010-11-25 20:40:37 // 32619
Sziasztok!

Motortérbe mászott és beköltözött egér esetén mi a teendő???

(A "jókurvaannyát"-on kívül! :) )
GTPeti2010-11-24 23:24:56 // 32618
OK, 75 téren nem vagyok túlságosan képben. Viszont egyszer szeretnék egyet (esetleg GTV6-ot).
Van egy urban legend, miszerint vki a szívó Mercijére tett csigát. Semmi kompressziómegváltoztatás, stb. nem volt. Egyszerűen rátette. S a hengerfej meg erre azt mondta, hogy köszöni szépe, ő akkor most leugrik. És így is cselekedett. :)
[k i z z o]2010-11-24 23:20:20 // 32617
De sima szívóra és sem töltöttem rá, szép halála lett volna.
GTPeti2010-11-24 22:50:21 // 32616
Viszont a Te motorod mintaszerűen van felhúzva!
[k i z z o]2010-11-24 22:34:43 // 32615
A gyári TS csak ideig óráig bírja a töltést. Nyomorult szivóként is hamar beadja a a derekát ha kapja az erőt :( Tudom, vannak kivételek...

Szerintem max. 2 - 3psi arra meg elég nehéz szabályozni. Szerintem szívóra felkészített motort nem érdemes feltölteni, ha nem kap upgradet.
zee2010-11-24 16:22:44 // 32614
Sziasztok

Indultunk volna Pécsre karácsonyra vásárolni de megmakacsolta magát a vas,hibajelző kivillant,power elment mintha sima szívó dízel lenne.
Itthon kiolvastam:

P0191 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance

P0215 - Motor leállítószelep vezérlés
Engine Shutoff Solenoid Malfunction

Még a törlés előtt pihent fél órát és problémamentesen ment. Mit érdemes megnéznem?

köszi
mreni2010-11-24 13:59:35 // 32613
max 0.5 bar-t
Liquid2010-11-24 12:25:34 // 32612
esetleg kérdezd meg Őt
de szerintem nagyon nem biznisz turbósítani egy TS motort, alapból is kellően érzékeny. Mondjuk talán még az 1.6 az ami a legkevésbé problémás, de komoly ráfordítással nyersz mondjuk 50 lóerőt, megéri? inkább vegyél egy 2.0TS-t, vagy egy V6-ot, esetleg cserélj motort, még mindig olcsóbban kijössz és "megbízhatóbb" marad a gép
atesssz2010-11-24 11:51:08 // 32611
nem hinném, hogy érdemes lenne kipróbálni élesben...
MikeTheDevil2010-11-24 11:22:19 // 32610
Hali!
Lehet azt tudni,hogy az 1.6TS motor gyárilag mekkora turbó nyomást bír el dugó és hajtókar csere nélkül?
Üdv Mike
Kazes☻2010-11-23 22:55:57 // 32609
Igazán nincs miiit. :)))
RoliQ42010-11-23 22:46:53 // 32608
az lesz... :) kössssz...:)
[k i z z o]2010-11-23 22:25:51 // 32607
Szomszédban LUKban gyártanak ilyet, elég drága a sor :)
Kazes☻2010-11-23 21:57:21 // 32606
...hogy nem akármilyen vasdarab. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-23 21:38:36 // 32605
jah bár én azt sem értem mi a tököm kerül ennyibe egy 5-6kg vasdarabba ...
GTPeti2010-11-23 21:33:18 // 32604
Befogva egy CNC-be (or whatever) kb. 5 perc alat meg van. Nem is úgy gondoltam ezt a procedúrát, hogy Józsi bácsi, a Csepel művek nyugalmazott géplakatosa nekiáll reszelővel és kiskalapáccsal DMF-et felújítani. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-23 21:29:01 // 32603
sajnos ez van :( azaz nekem nem sajnos :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-23 21:27:57 // 32602
hogy a sajtolásnál szétvágják flexszel utána meg össze rakják csak a munkadíj több mint a 20-as :)
mreni2010-11-23 21:09:35 // 32601
Hali!
Valaki használt már KK/l Vag Com-ot Win7-en?:)
Kazes☻2010-11-23 21:07:31 // 32600
Alánézek, mi lehet a baj vagy akár szét is szedem. Ezt lép(n')em. :)))
GTPeti2010-11-23 21:00:56 // 32599
Ezért kérdeztem tegnap: Vajon mennyiből állna kicserélni a rugókat és a csapágyat a DMF-ben? Egy huszasból tuti kijönne.
GTPeti2010-11-23 20:59:59 // 32598
Az. Én sem újongok örömömben. És ez csak rosszab lesz.. :(((
András bácsi2010-11-23 20:59:40 // 32597
Méghozzá teljes gépmunkával és anyaggal együtt. :)
Wickey2010-11-23 20:58:14 // 32596
tulajdonképpen vicces, hogy egy dmf árából gatyába rázol egy 20 éves dízelt nemde? Kibaszott fogyasztói társadalom.
RoliQ42010-11-23 20:39:48 // 32595
Hozzáértők...

Már egy ideje küzdök egy dologgal első futóműnél kopogást hallok jobb oldalt a kopogás rossz útviszonyoknál meg pl ha kitekert kormánynál villamos síneken megyek át! ma már nagyon durván kopogott sima egyenes úton is és mikor befordultam a parkolóhelyemre azt vettem észre (jobbra fordultam) hogy lelassult az autó )fék nélkül) nem durván de észrevehetően!

na erre mit léptek?:)
GTPeti2010-11-23 20:33:08 // 32594
:))

The Ultimative DMF Solution. :))
Wickey2010-11-23 20:29:43 // 32593
akkor elmehetnek szépen a picsába, begurulok, veszek egy szívódízel golfot egy kilóér', hozzá öt tábla lemezt meg három liter festéket, a motort meg újbavarázsolom kéccázból oszt világbéke. :-P
Ferke2010-11-23 12:02:55 // 32592
Ez de jó videó:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-23 08:30:45 // 32591
hogyan működik a kettős tömegű klikk.... itt lehet látni hogyan nyeli el a rezgést...
"A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Egy ilyen motorra fix lendkerekes szettet építeni komoly kockázat, megmagyarázhatatlannak tűnő károk kíséretében."
Wickey2010-11-23 01:03:31 // 32589
az viszont érdekes, hogy miért ragaszkodnak akkor a cseredarabhoz...
legalábbis anno asszem amikor Elaforgtól elhoztam az első gyári felújított lendkerekem (220 ezer km környékén, 80-al ezelőtt) akkor vittem a sitteset, kaptam egy gyári újnak kinézőt, és felugrott az új valeo szettel, új váltóolajjal, új főtengelyszimmeringgel és új féltengely gumiharangokkal.
Wickey2010-11-23 01:00:35 // 32588
na, akkor ezekszerint nagyon nem faragtam rá a hülye ötletemre, hogy feltosszuk a tipo lendkereket a jtd-re? :-))
Wickey2010-11-23 00:58:44 // 32587
mármint mi 120 ezer? A kéttömegű, kuplungszerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy EGYÜTT?! :-))
Wickey2010-11-23 00:57:15 // 32586
nem a nyomatékot kell elnyelnie, hanem a falábú sofőr bénázásai miatt berázó dízelmotor zörgéseit. A bakokat se nyírja ki hamarabb, mert a motor attól még pattog faltól falig a motortérben, de a kuplungon keresztül a hajtásra (útra, futóműre, kasztnira, utastérre) már nem jut át. Ez olyan, mint amikor valaki kitalálta, hogy a vezérműszíjnak ilyen 2-300 lóerőt kell bírnia, mert a 3.0 24V-n is csak milyen csumpi kis szíj van. (Persze... az erő viszont a főtengelyen keresztül távozik kuplungiránt, a vezműszíj max. ilyen 2-3kW teljesítménnyel forgatja a veztengelyeket, vízpumpát, oszt szevasz...)
Wickey2010-11-23 00:53:16 // 32585
kisebb recsegésekkel. Amúgy kinyomó csapágy lesz ez, még mindig erre tippelek. A vissza nem jövő pedál miatt gondoltam a kuplung munkahengerre, meg persze azért mert az ocsó és könnyű cserélni. :-)
Valszeg a pedál is azért nem jön vissza, mert a kinyomó szarakodik (vagy a szerkezet ment apróra, de az kevéssé valószínű).
GTPeti2010-11-22 23:26:26 // 32584
Próbáltam úgy írni, hogy ne így értsd.
Mint ahogy van generátorfelújító cég, jó lenne ha vki(k) kettőstömegű felújításra specializálódnának.
LacUS2010-11-22 23:11:18 // 32583
Ha nem, hát nem.:-)
Hari2010-11-22 23:08:22 // 32582
:-) Na igen úgy mint a Fiatnál a felújított! Nem tooom, hogy csinálják, de mintha teljesen új lenne! (Azt hiszem ez csak valami üzleti fogás!)
Hari2010-11-22 23:05:40 // 32581
Mármint?! .... :-O szerinted?! :-) ... a szomszédban lakik egy kertész srác,.... JA! :-))))

( Saját kivitelezésben. ...de pszt! )
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-22 22:13:39 // 32580
elméletileg van felújított valeo csak alig olcsóbb mint az új ...bár lehet nem is felújított mert nem úgy néz ki :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak