Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kareszka19842010-11-11 07:37:47 // 32344
jó esetben semmi :) de 10.000-ként pár deci még elmegy...
Gabesz2010-11-11 07:25:52 // 32343
Sziasztok!
Milyen fagyálló-hűtőfolyadékot ajánlotok a 156-ba? Mert hallottam olyat, hogy mindenképpen foszfátmenteset tegyek bele. A Metro-Tesco-s nem jó ?
gyml2010-11-11 07:24:22 // 32342
2.0 TS motornak mekkora a normál olajfogyasztása?
Hari2010-11-11 06:47:53 // 32341
Wickey tanácsát fogadd meg.
... de nézzük csak hol juthat bele a motorolajba benzin?! A benzin egy teljesen zárt külön rendszeren jut az injektorokba! SEHOL ninncs fizikai kapcsolatban a motorblokkal, az olajjal - mármint, hogy bejusson - CSAK és kizárolag az injektoroknál kerülhet benzin a motorba!!!
Tehát: ..... ha bejut a szivótorokba, majd onnan a sz. szelepen keresztül az égéstérbe akkor
- vagy nem jól porlaszt az injektor - és hideg motornál bizony - a rosszul keveredet benzin még jó gyujtás mellet sem tud elégni!
- nem kielégító gyujtás (gyertyahézag, nagy ellenálású kábel, stb

A termosztátnak nincs köze a benzinhez, a motor benzinellátásához!
kristof2010-11-11 00:44:07 // 32340
Ja azt elfelejtettem, hogy olajcsere nem kell még mert 2600km-je cseréltem.
kristof2010-11-11 00:34:43 // 32339
Az autót 2-3 naponta használom mostanság, max 15 km-re. Viszont a gyertyakábeleim közül valamelyik töketlenkedik, mert ha hideg a motor és finoman gázt adok neki, akkor rángat a kocsi, viszont ha kap egy padlót, akkor összekapja magát és miután felmelegszik a gép, kisgázt is nyugodtan adhatok, mert minden tökéletes. Habár emiatt nem hiszem, hogy lehet mert már egy éve csinálja ezt, de az olaj nem volt benzinszagú. Igaz többet jártam vele. Gondoltam még a termosztátra, mert az tudom, hogy retek. Nem lehet-e amiatt.
Wickey2010-11-11 00:20:59 // 32338
Az olajcsere nem lenne túl rossz ötlet. Nem túl drága, és tüneti kezelésnek mindenképp bejön. Kérdés mennyit futott a mostani, ha csak ilyen 2-3-4ezret, akkor persze nem kötelező.
A benzinszagú olaj könnyen előfordulhat, ha hűvösebb az idő (pipa) és csak rövidtávon van használva az autó (ezt ugye nemtudom). Krónikusabb esetben behugyozó injektor, gyújtásproblémás henger is okozhat ilyet, de ekkor nem az tűnne fel leghamarabb, hogy milyen bukéja van az olajnak, hanem hogy nemmegy csak három henger, buzin és erőtlenül jár a motor. Tedd meg, hogy előveszed az autót, megcélzol egy 30-40 km-re levő úticélt lehetőleg autópályán vagy gyorsforgalmin, utána elkened a kocsi száját. El fog párologni a benzin az olajból.
kristof2010-11-11 00:00:26 // 32337
Tiszteletem az uraknak! Nem vagyok benne biztos, hogy problémám van, de egy kicsit aggaszt az ügy. Van nekem egy 164-es Alfám, 97-es évj. 2.0TS. Az olajat ellenőriztem és benzin szaga volt, legalábbis szerintem. Megkérdeztem az egyik ismerőst aki autószerelő, Ő azt mondta, hogy valószínűleg csak megégett az olaj. Sajnos ebben nem vagyok biztos, mivel ha leveszek egy kicsit és rongyra öntöm, begyullad. Igaz, hogy nem valami hamar, de a lényeg, hogy szép lassan elég. Félek, hogy az olajomba benzin került. Mi lehet a probléma oka? Mit tudtok nekem javasolni? Előre is köszönöm.
pb_2010-11-10 23:53:54 // 32336
A legszebb a Sachsnak álcázott Valeo.(



Amúgy tettek gyárilag APt is ARbe, bár az utcai változata sztem 1 szinten van a Valeoval, vagy az Rddeti Sachsal.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 20:57:32 // 32335
szabad országban élünk :D
Hari2010-11-10 20:44:39 // 32334
Azt én jól tudom, hogy 1es tipusoknak más-más a gyári beszállító. .... én viszont amit mondtam, ... és ez az én szerény véleményem! ... és ki merem jelenteni, :-) .... és vállalom is!
:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 20:36:45 // 32333
én ilyet nem merek kijelenteni :) Mind a 3om gyártó gyári beszállító :P
Hari2010-11-10 20:17:43 // 32332
Na most meg te kötekszel!?!!!! .... az én fejem nem katalógus! DE akkor is a VALEO a legjobb az Alfinyokba!
:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 19:30:43 // 32331
persze hogy nem mivel a 2,4MJET-é LUK akkor ne is rakjunk bele semmit? :)
Hari2010-11-10 19:18:10 // 32330
Tuti meg tudja csinální! Egyszrű npn kapcsoló üzemű tranyó az! (Ha jól emlékszem! ... én is törpöltem rajta vagy 2 napig , de jó lett! :-) )
Eszembe jutott egy régi sztori erről ...hosszú! Majd egyszer elmesélem! :-)
Hari2010-11-10 19:11:59 // 32329
hőőőő! ...hööööőőő! Abbba nem ad a Valejó! ... de miért?! Akor esetleg jő kis karbon tárcsás Tilton vagy szinter MTX?!!!! :-)
.
Szabi62010-11-10 19:09:37 // 32328
ja és bocs, nagy betűvel "Hari" :)
Szabi62010-11-10 19:08:27 // 32327
Bocs hari hogy nem válaszoltam. Nem volt egyértelmű amiket irtál (nem a te hibád). Semmi extrát nem csináltam vele úgy vettem hogy nem éget az index, srác azt mondta csak kiégett az izzó. Csere után nem gyógyult. A test részét multi szakadásmérővel karoszériához nézve nem volt szakadás. Tegnap bevittem helyi autóelektronikai zsenihez, megtalálta a hibát kimenő tranzisztor van megsülve a computerben. most méregeti ki meik is az aztán kicseréli. bízom benne hogy megtudja csinálni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 18:46:55 // 32326
Még nem de a 2,4-be hozhatnál Valeo-t :D
Hari2010-11-10 18:44:05 // 32325
Most ezt miért kérded?! ... nem mondod, hogy cserélned kell! :-) A nyáron cseréltem a Robi barétom 159 SW -jébe (MJet) Abba is Valeot raktunk, méghozzá a 4F szettet. :-)
Pat2010-11-10 18:34:14 // 32324
Itt megtalálod amit keresel...

A biztosítéka pedig 20 A-os, a gyári kézikönyv 132-135 oldal 49. ábrán, 10 számú.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 18:24:44 // 32323
aham és az enyémbe mit javasolsz? :)
Hari2010-11-10 18:18:58 // 32322
Szerintem nagyon jó! (Mivel ugyan az mint a gyári!!! ... a gyári is Valeo, csak van rajta egy + FIAT felirat meg szám!) Ha jót akarsz akkor csak Valeot teszel bele.
Még csak annyit fűznék hozzá, hogy CSAK a Valeo amely nem árul újrafelhasznált felújított tárcsát, szerkezetet. ... és kizárólag a saját termékei vannak a csomagolásban. Ez sem a Luk, sem a Sachsról nem mondható el! ... és még sokkal drágább is!
(Ez az én tapasztalatom. .... Alfába Valeot rakok vagy semmit!!! ... akarom mondani az utcai verdákba! :-) Verseny gépekbe: EXIDE, Tilton, MTX, AP, stb. )
Pat2010-11-10 18:13:59 // 32321
A hűtővizet nézted már? Azzal minden ok? ...se nem fogy, nincs benne olaj sem...?
gyml2010-11-10 17:57:06 // 32320
Mi a véleményetek a Valeo kupplungszettjéről? Próbálta már valaki?
TDI752010-11-10 15:34:24 // 32319
Néztem :-( 35 és 40 ezer körül van
NeoEx482010-11-10 13:11:50 // 32318
És hátra mit javasolnál?
gyml2010-11-10 12:19:41 // 32317
Én is így tudom. Egyébként nézted már, hogy mennyi a Bosch szonda?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 10:04:47 // 32316
felső lengőkarban jó a TRW, alsóban sem olyan rossz a redaelli, a birth meg felejtős hátra...
NeoEx482010-11-10 09:48:43 // 32315
Sziasztok,

Tudnátok segíteni az idézett hozzászólásomban felvetett témában?

Köszi
TDI752010-11-10 09:32:16 // 32314
Nagyon köszi a képet! Nekem gyárilag három vezetékes a szondám. Már többen mondták hogy csak a gyári bosch-t tegyem bele mert a többi utángyártott az elfossa magát. Azért kérdeztem a marellit, mert azt találtam kb 16000 forintért a bárdinál.

Ugye a három és a négy vezetékes között az az eltérés, hogy a négyvezetékesnek a jeltest is vezetéken jön, míg a háromnál a jeltest az a kipuffantón megy.
Gabesz2010-11-10 06:40:43 // 32313
Kapisgálom. Utána járok a dolognak, köszi az infot.
RooDee2010-11-10 04:17:15 // 32312
ugy néz ki, TURBÓ KELL!!! ene:)

eleinte ugy indult, h furcsa hangok motortol 2e felett... utána már 1500nél:S mintha valami skercegne, egyszercsak mentem, olajnyomás villog, 4km benzinkut, vettem egy liter olajat, hát belenyomtam, mert durván hiányzott..nem is mentem tovább utamra, irány vissza haza...toltoállomás és haza 10km..felénél megint villog az olajnyomás, kibirhatatlan hang, és csak a szurke fust mogottem.... ez turbo hiba, ugye?? jovo héten lesz fizetés, addig szervizbe se akartam vinni, mert van egy olyan gyanum, h a gatyámat is legombolnák:S:)

156 98', 2.4jtd 100kw, 136ps...erre kéne turbo.... valaki mondjon rá nekem egy jo árat:)
persze lehet bontott is:) csak jo legyen végre a kocsi, mert nem birom nézni ahogy betegen férre van állitva:( :))
Liquid2010-11-09 22:53:11 // 32311
a hosszbordásnak is van görgője azt is le kell csekkolni, és valszeg cserélni, illetve a hűtőfolyadék. Hol cserélteted?
gyml2010-11-09 21:42:35 // 32310
Vagy megméred a hűtővizet és összehasonlítod az óra által mutatott hőfokkal, vagy diagnosztikai szoftver mérési érték blokkjában megnézed és azt hasonlítod a mért értékkel és az órával. Egyébként ha folyton nyitva van a termosztát, akkor a termosztát utána csőszakaszon a hűtő előtt ha megfogod a csövet, akkor érzed hogy folyamatosan melegszik. Ha jó a termosztát, akkor sokáig hideg, majd mikor kinyit, akkor hirtelen felmelegszik. Remélem érthető volt.:)
[k i z z o]2010-11-09 21:28:23 // 32309
Jó a Marelli szonda is, sima keskeny sávúban nincs különbség. De jó egy Denso is, az olcsóbb lehet. Mindenképp 4 vezeték, a gyári 2 helyett, külön fűtéssel.
[k i z z o]2010-11-09 21:27:00 // 32308
ha szkóppal nézed:

http://www.lanzo.se/auto/graphics/lambda_w.gif

A lényeg, hogy tartósan ne menjen 150mV alá és 850mV fölé.
Gabesz2010-11-09 21:18:47 // 32307
Azt hogyan tudom meg, hogy az óra mutat rosszat?
gyml2010-11-09 20:12:09 // 32306
Minél hamarabb iktasdd be, mert hideg motorral jársz, így jobban kopik és többet fogyaszt. Nem jó párosítás.
Biztos nem melegszik be? Nem lehet, hogy csak az óra mutat rosszat?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 19:25:32 // 32305
csak ennél van jobb áron..nem is kevéssel és nem lesz fogátugrás :P
Kareszka19842010-11-09 19:16:25 // 32304
olcsóbb, mint egy fogátugrás miatt berágott motor gatyába rázása ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 19:00:37 // 32303
jó áron méregetik :)
Eastone012010-11-09 18:25:21 // 32302
Üdv. Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni, hogy miként tudom kiszerelni a 166-os alfámból a jobb felső lengőkart mert ki kell cserélni.
Gabesz2010-11-09 17:39:15 // 32301
Helló!
Én is hasonló cipőben járok,
vizpumpa: 12.000
szijszett: 34.000
vezetőgörgő: 10.000

Az ár kb ugyan az.
A.R.Peti2010-11-09 17:32:17 // 32300
Igen, igen.
Martin2010-11-09 17:16:08 // 32299
Hali!
Jövő héten szeretném lecserélni a vezérlésemet. Ez lesz az első és már éppen ideje volt. Van esetleg valakinek az alkatrészekkel kapcsolatban valami tapasztalata, hogy mit vegyek és mi az amit nem szabad a vasba rakni.
(A terv: Vízpumpa, vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj ).
Jelenleg 57500 ez a pár tétel az ajánlás alapján.
Minden fontos észrevételt szívesen fogadok.
Gabesz2010-11-09 17:15:26 // 32298
Sziasztok!
Ma mentem huzamosabb ideig az autóval, de nem nagyon akar felmelegedni a hűtőviz... termosztát lesz a hibás? Nagyszervizkor ezt is iktassam be?
PyroS2010-11-09 16:37:22 // 32297
Sziasztok.

Még mindig küzdök az ablaktörlőkkel a 156-omban.Megtudná mondani valaki,hogy hol találom az intervallum kapcsolót vagy relét?
gyml2010-11-09 16:36:37 // 32296
Ha nem változik a feszültség, akkor tuti nem jó. Csere lesz a dolgoból.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 16:33:53 // 32295
a birth szerintem felejtős ...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak