Az fasza. Csak másfélszer annyiba kerül mint a valeo, akkor mi a túróért?
A Valeo nem bír csak 80ezret, a Sucks szétesik szinte azonnal, más meg szinte nincs is... illetve... a LUK az jó?
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Wickey2010-11-15 23:46:30 // 32444
Wickey2010-11-15 23:45:24 // 32443
Igen, én is a kinyomóra tippelek. A múltkor gyári felújított kéttömegű és komplett valeo szett lett feltéve (az ilyenkor ésszerű főtengelyszimmering, féltengelygumiharang és váltóolajcsere kíséretében)
Hari2010-11-15 22:19:23 // 32442
Azt mondod betorpan?! ... valószínű a turbónyomás lépi túl a megengedett értéket!
Ha esetleg rátennétek egy diagnosztikát többet tudnál! ...az meg, hogy elalszik a cseklámpa az nem azt jelenti, hogy törlődik a hiba! A hiba kódja be van vésődve az ECU-ba! Cak a diagnosztika során törölhető!
(Szerintem neked is bekormolódott a geometria szabályzó lapátok tengelyei.) ... :-(((
Ha esetleg rátennétek egy diagnosztikát többet tudnál! ...az meg, hogy elalszik a cseklámpa az nem azt jelenti, hogy törlődik a hiba! A hiba kódja be van vésődve az ECU-ba! Cak a diagnosztika során törölhető!
(Szerintem neked is bekormolódott a geometria szabályzó lapátok tengelyei.) ... :-(((
Hari2010-11-15 22:08:06 // 32441
NEEEEEE rakj bele "saccot"!!!!!!!!!!!!!! .... 2X vittem vissza vadiúj komplet készletet: - az egyiknek a kuplungtárcsa bordásagy szegecselése szakadt le! - a másiknak (majdnem 1 hónapot bírt!) a szerkezet rugója tört el!
Megfogadtam SOHA TÖBBET!!!! ... :-(
Megfogadtam SOHA TÖBBET!!!! ... :-(
Csöri2010-11-15 22:04:24 // 32440
Magas turbonyomás.
Hari2010-11-15 21:58:32 // 32439
.... és a kinyomócsapágyat cseréltétek a múltkor?!!! Mert bizony, ha benyomod és csak félig jön vissza - és semmi reccsenés nem volt - akkor a kinyomód vagy a főhenger ment gajra!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-15 19:50:22 // 32438
racevét....egy hét alatt két széthullott sachs garink volt igaz vaúvéhez...
GTPeti2010-11-15 19:11:21 // 32437
Nálam is hasonló... Azzal a különbséggel, hogy nálam alapjáraton is rázkódik mostmár (ha sebességben van).
Wickey2010-11-15 19:08:14 // 32436
PONT ma hullott szét az én kuplungom is, szarakodik a pedál, benyomva nem tér vissza, nem emel ki csak alig, álló helyzetben egyes és kettes is szinte reménytelen járó motornál (Motor le, sebességbe be, motor beindít még működik). Elinduláskor iszonyatosat dobál, de pl. ötödikben alapjáratról padlógázzal kigyorsítva is látszólag minden rendben. Tehát nem csúszik. Most várom, hogy leüljön a dugó, és megy aknára az autó. TERMÉSZETESEN fél év henyélés után mától végre megint dolgozom, tehát naponta kéne a kocsi, szóval nyasgemalfa. :-)
Aggyon valaki ocsó' szakszot, valeot mégegyet nem rakok bele az biztos, ott bassza meg az anyját, 80ezret bírt, a gyárit meg 126ezres óraállásnál dobtam le (ott leszakadt a ferrodo, az teljesen más érzés volt, itt sztem a kuplungszerkezet vagy kinyomócsapágy köszönt el), és tekerve volt az autó mikor megvettem (tehát az a 126 inkább 200 mint 126 volt)... Remélem a kéttömegűm megúszta, úgy néz ki nem lehet sok baja, ha egyszer már sebességben van akkor jól viselkedik, csak váltásoknál van gondom.
Aggyon valaki ocsó' szakszot, valeot mégegyet nem rakok bele az biztos, ott bassza meg az anyját, 80ezret bírt, a gyárit meg 126ezres óraállásnál dobtam le (ott leszakadt a ferrodo, az teljesen más érzés volt, itt sztem a kuplungszerkezet vagy kinyomócsapágy köszönt el), és tekerve volt az autó mikor megvettem (tehát az a 126 inkább 200 mint 126 volt)... Remélem a kéttömegűm megúszta, úgy néz ki nem lehet sok baja, ha egyszer már sebességben van akkor jól viselkedik, csak váltásoknál van gondom.
RoliQ42010-11-15 18:57:17 // 32435
hát nem tudom.... én a hűtőnél az alsó csövet szoktam lekötni.... (hétvégén csináltam) a manual 8 liter lötyit ír... nekem 6 kijött.... az azért több mint a fele... érzésem szerint:.P
Alfa GT-Csaba2010-11-15 18:48:36 // 32434
Sziasztok.Nekem van egy olyan problémám a géppel hogy néha 5.-6.-ban hirtelen letaposom neki bejelez a motor kontrol lámpa és elfogy az erő és nem tol a turbó.Ha leállitom és újra inditom működik rendesen csak a lámpa ég tovább,de a 4.-5. inditás után a hibajel törlődik.Mi lehet ennek az oka,esetleg EGR-t kéne pucolni?
Dévid2010-11-15 15:38:20 // 32433
Szervusztok!
Mennyire bonyolult kicserélni egy biztosítéktáblát 156-ban?
Mennyire bonyolult kicserélni egy biztosítéktáblát 156-ban?
dfg (Tanárúr)2010-11-15 13:55:22 // 32432
kiképeztem magam a témában :D
ha a hűtőnél megbontod, több, mint fele benne marad. :(
pl.: itt azt a lehetőséget vázolta valaki, hogyha fejreállítom a blokkot, akkor kifolyik mind. de ez sem igaz, csak ha leveszed a hengerfejet. :)
ami legjobb megoldás szerintem, hogy szétszeded a hűtőnél, valamint a termosztátnál, ahol hátramegy a víz az utastérfűtésnek, és elkezded fújni a csövet. még legalább 1.5 liter víz kijön, így már kb kétharmadát le tudod cserélni. én spec pumpával, és kompresszorral nyomtam, de nem nagy nyomással.
ha a hűtőnél megbontod, több, mint fele benne marad. :(
pl.: itt azt a lehetőséget vázolta valaki, hogyha fejreállítom a blokkot, akkor kifolyik mind. de ez sem igaz, csak ha leveszed a hengerfejet. :)
ami legjobb megoldás szerintem, hogy szétszeded a hűtőnél, valamint a termosztátnál, ahol hátramegy a víz az utastérfűtésnek, és elkezded fújni a csövet. még legalább 1.5 liter víz kijön, így már kb kétharmadát le tudod cserélni. én spec pumpával, és kompresszorral nyomtam, de nem nagy nyomással.
Imyx2010-11-15 09:11:27 // 32431
Szia. Szerintem elég, ha leveszed a hűtőről a csövet. Az összes így nem fog kifolyni az igaz, én így szoktam csinálni :). Szerintem így 2-3 liter maradhat benne.
Ferke2010-11-15 08:48:01 // 32430
Ja tééleg. Bocs:) Már látom:)
pb_2010-11-14 22:05:15 // 32429
Reménytelen Set.))))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-14 21:49:34 // 32428
lehet az 50.000-es szettel...
Liquid2010-11-14 21:41:27 // 32427
szerintem csak gyári gyertyát, nem olyan drága
Kareszka19842010-11-14 21:33:42 // 32426
épp van nálam egy vékony NGK gyertya, ezt írja rajta: CR7EKC
asszem ilyenek vannak benne az enyémben
asszem ilyenek vannak benne az enyémben
András bácsi2010-11-14 21:13:38 // 32425
Megint nem figyelsz, majd jön pb és letol.:)))
András bácsi2010-11-14 21:13:02 // 32424
Veztg-t írták és az. Cam, nem crank. :)
Ferke2010-11-14 21:08:08 // 32423
Jaja, ahogy előttem is írták, főt.jeladó.
Tomi2010-11-14 21:03:43 // 32421
Sziasztok!
Lehet-e és érdemes-e a TS motorokhoz a gyár által megadott NGK BKR6EKPA+PMR7A gyertyák helyett másikkal próbálkozni?
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv,
Tamás
Lehet-e és érdemes-e a TS motorokhoz a gyár által megadott NGK BKR6EKPA+PMR7A gyertyák helyett másikkal próbálkozni?
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv,
Tamás
Kristyon2010-11-14 18:11:44 // 32420
A webfordító szerint a vezérmű tengely jeladója...
csaszar3382010-11-14 17:14:57 // 32419
melyik camshaft sensor?
(kopogásszenzor, fojtószelep pozíciószenzor, stb.)
így írja a fiatecuscan
(kopogásszenzor, fojtószelep pozíciószenzor, stb.)
így írja a fiatecuscan
Tom145ts2010-11-14 13:21:19 // 32418
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha leszeretném cserélni az egész hűtővizemet teljesen új vízre akor hol tudom és hogyan tudom leereszteni a rendszert?van vmi leengedő csap vagy lekell szedni az egyik csövet?lehet hülyeséget kérdezek de nem értek hozzá azért kérdezem? (145-1.6 ts 99-es évj.)
Köszi!
Azt szeretném kérdezni hogy ha leszeretném cserélni az egész hűtővizemet teljesen új vízre akor hol tudom és hogyan tudom leereszteni a rendszert?van vmi leengedő csap vagy lekell szedni az egyik csövet?lehet hülyeséget kérdezek de nem értek hozzá azért kérdezem? (145-1.6 ts 99-es évj.)
Köszi!
Hari2010-11-14 07:25:26 // 32417
Ha ez a helyzet, akkor a legrosszabb ami megtörténhet, hogy leszakad a betét és semmi kuplungod nem lesz! .... 1.9-eseknél még nem hallottam, tapasztaltam olyat hogy szét robbanjon a lendkerék vagy szétverjen bármit is!
(A 3000 V6-nál a 6-os váltóban szokott a difiben széttörni a bolygókerék tengelye. ... na az gáz!!!)
(A 3000 V6-nál a 6-os váltóban szokott a difiben széttörni a bolygókerék tengelye. ... na az gáz!!!)
GTPeti2010-11-14 07:09:15 // 32416
Szerencsére nincs konzervdoboz hangja. Ilyen szempontból nincs változás. Csak csúsztatáskor ráz.
GTPeti2010-11-14 07:08:16 // 32415
Igen, ez a mi van, ha nem lebeg a szemem előtt. :((
Okozhat ez nagyobb problémát, minthogy az út szélén maradok? Úgy értem maradandó károsodást - amiket említettem.
Okozhat ez nagyobb problémát, minthogy az út szélén maradok? Úgy értem maradandó károsodást - amiket említettem.
Hari2010-11-14 07:03:57 // 32414
Ha a 2-ös lendkered halt volna be akkor hidegen beindítás után olyan hangot adna mintha egy konzervdobozba kavicsokat raksz és rázod! .... és üresben ráteszed a kicsi lábad a kuplungpedálra - csak éppen picit benyomva - lüktet a pedál!
Az a jelenség amit leírsz - nehezen, tövig benyomott kuplungnál lehet 1- esbe rakni, és csúsztatott kuplunggal reszket - ez tipikusan a meghajlott, deformálódott tárcsánál fordul elő.
Vagy olyannal is találkoztam amelyben leszakadt a surlódóbetét szegecselése az acéllapról.
Mennyit bír ki még???! Azt a magasságos odafönt sem tudja megmondani! .... ha nem rugatod és keveset kapcsolsz akár még azt az 1000-est is kibírhatja! .... de mi van ha nem?!
:-) :O
Az a jelenség amit leírsz - nehezen, tövig benyomott kuplungnál lehet 1- esbe rakni, és csúsztatott kuplunggal reszket - ez tipikusan a meghajlott, deformálódott tárcsánál fordul elő.
Vagy olyannal is találkoztam amelyben leszakadt a surlódóbetét szegecselése az acéllapról.
Mennyit bír ki még???! Azt a magasságos odafönt sem tudja megmondani! .... ha nem rugatod és keveset kapcsolsz akár még azt az 1000-est is kibírhatja! .... de mi van ha nem?!
:-) :O
GTPeti2010-11-14 06:16:35 // 32413
Még annyit, hogy ma megtettem 250km-t látszólag probléma mentesen. És mentem rendesen a pályán. A kuplung szerintem nem csúszik. A hiba (nehéz váltás első jelei) jelentkezése óta 30km-t mentem. Most már eléggé parázok, mert itt még az első közértig is autóval kell mennem. :((
GTPeti2010-11-14 06:02:25 // 32412
Srácok, van egy kis (nagy) baj.
Asszem meghalt a kéttömegűm. A kuplungtárcsa pedig biztos, hogy nincs a toppon.
A jelenség eleinte csak az volt, hogy szokatlanul nehezen tudtam betuszkolni a váltókart a fokozatokba. Álló motornál minden simán megy, mint régen. OK, erre azt léptem, hogy full tövig nyomom a kuplungpedált, így valamennyire összejött, de így is nyomni kell a kart erősen (főleg az 1-esbe tételhez). Ha már gurul az autó, akkor viszonlag könnyebb feljebb kapcsolni. OK... ezen gondolom egy utánállítással lehetne segíteni.
Viszont ami tényleg aggaszt, az nem ez. Álló helyzetből induláskor remeg az autó/pedál, érzem, hogy vmi nem stimmel. Beálltam a garázsba és (vagy 1-esben kinyomott kuplunggal, vagy üresben, erre nem emlékszem) láthatóan remeg a fénycsóva a falon, vagyis az egész autót rázza. :(((
Menet közben nem, vagy legalábbis nem észrevehető
Mit gondoltok, neki merjek indulni egy 1000km-es útnak pályán? (Beiktatnák egy rendkívüli hazautat, hogy szakértő kezek cseréljék ki a cuccokat.) Vagy veszélyes? Arra gondolok, hogy rohamosan rosszabb lehet és az ütés miatt elferdíti a motor/váltó csonkjait, illetve szétveri a váltóházat.
Továbbmegyek... ugye 10-20km-t azért kibír? (Az első itteni, ismeretlen szervízig.)
Előre is köszönöm a segítséget.
Asszem meghalt a kéttömegűm. A kuplungtárcsa pedig biztos, hogy nincs a toppon.
A jelenség eleinte csak az volt, hogy szokatlanul nehezen tudtam betuszkolni a váltókart a fokozatokba. Álló motornál minden simán megy, mint régen. OK, erre azt léptem, hogy full tövig nyomom a kuplungpedált, így valamennyire összejött, de így is nyomni kell a kart erősen (főleg az 1-esbe tételhez). Ha már gurul az autó, akkor viszonlag könnyebb feljebb kapcsolni. OK... ezen gondolom egy utánállítással lehetne segíteni.
Viszont ami tényleg aggaszt, az nem ez. Álló helyzetből induláskor remeg az autó/pedál, érzem, hogy vmi nem stimmel. Beálltam a garázsba és (vagy 1-esben kinyomott kuplunggal, vagy üresben, erre nem emlékszem) láthatóan remeg a fénycsóva a falon, vagyis az egész autót rázza. :(((
Menet közben nem, vagy legalábbis nem észrevehető
Mit gondoltok, neki merjek indulni egy 1000km-es útnak pályán? (Beiktatnák egy rendkívüli hazautat, hogy szakértő kezek cseréljék ki a cuccokat.) Vagy veszélyes? Arra gondolok, hogy rohamosan rosszabb lehet és az ütés miatt elferdíti a motor/váltó csonkjait, illetve szétveri a váltóházat.
Továbbmegyek... ugye 10-20km-t azért kibír? (Az első itteni, ismeretlen szervízig.)
Előre is köszönöm a segítséget.
Hari2010-11-13 14:03:39 // 32411
A "geometria szabályzó" nem a működtető henger, hanem a turbon belül a kis lapátkák! Az hogy egy diagnosztikai programmal kivezérled és mozog, az még nem azt jelenti, hogy tökéletesen el látja a feladatát! A diagnosztika után a következő lépés egy szkopra kell kötnöd a nyomásszenzor jelét, és az ECU kimeneti jelét - a geometria szab. vezérlő jelét - és hasonlítsd össze mennyire követi a nyomásérték a szabályzási jelet.
Ha a nyomásjel hirtelen megemelkedik, majd ugrásszerűen visszaesik, akkor 100% hogy a turbód a bűnös!!!
A szívótorokban lehet lerakódás, - mert az EGR rendesem bekormólja - de soha nem találkoztam olyan jelenséggel mint amit Te írsz.
Persze mindig hozhat az élet újat, - csak kicsi az esélye! :-)
(Esetleg még a pillangószelepek kis összekötő műanyag rudját vizsgáld meg alaposan, nem lötyög-e nagyon a gfejen.)
Ha a nyomásjel hirtelen megemelkedik, majd ugrásszerűen visszaesik, akkor 100% hogy a turbód a bűnös!!!
A szívótorokban lehet lerakódás, - mert az EGR rendesem bekormólja - de soha nem találkoztam olyan jelenséggel mint amit Te írsz.
Persze mindig hozhat az élet újat, - csak kicsi az esélye! :-)
(Esetleg még a pillangószelepek kis összekötő műanyag rudját vizsgáld meg alaposan, nem lötyög-e nagyon a gfejen.)
Gibi1562010-11-13 09:15:30 // 32410
A turbó geometria szabályozó az tuti működik és a hiba kezdete óta cseréltem egyszer!!
+ki tudom vezérelni a geometria szabályozót számítógéppel ez dolgozik szépen, vagyis vákuum hiba nincs!!!lehet hogy szoftver hiba van??de gondoltam olyanra is hogy a szívócsőben a motorba belépő résznél lerakódás miatt annyira szűk a lyuk hogy előtt e megnő a nyomás és ez már sok a szenzornak!!!
+ki tudom vezérelni a geometria szabályozót számítógéppel ez dolgozik szépen, vagyis vákuum hiba nincs!!!lehet hogy szoftver hiba van??de gondoltam olyanra is hogy a szívócsőben a motorba belépő résznél lerakódás miatt annyira szűk a lyuk hogy előtt e megnő a nyomás és ez már sok a szenzornak!!!
Hari2010-11-13 08:04:55 // 32409
hmmm. ....már megint hümmögök! (az nem jó jel!)
Szóval a hibakód az egy kiindulási támpont! Azt mondja a P 0235 - ös hiba, hogy a rendszerben túl magas a töltőnyomás! .... na mármost ezt a hibát mi a rák generálhatja! A JTD motorokon nincs nyomás határoló, szabályzó szelep! a turbó geometria állítással szabályozza a töltőnyomást. .... a kérdésedre a választ ezennel meg is adva!
Ha túl magas a nyomás. akkor valami oknál fogva nem tudja beállítani megfelelően a turbó lévő szabályzótolattyú. A hiba lehet: - vákumcső szivárog valahol. - el van dugulva, - és ami 10 - ből 9-szer bejön - a turbóban a geometria lapátok tengelyei bekormolódtak, szorulnak!
Sajnos azt kell mondanom ezeket a geometriás turbókat előbb-utóbb mind eléri ez a nyűg!
1x 2x kitisztítható aztán csere. A turbó teljesen jól tölt, .... túlságosan is!
Sajnos a turbót le kell szerei és szakműhelyben kitisztíttatni, esetleg javíttatni.
(A "szakműhelyt" komolyan venní!!! )
Szóval a hibakód az egy kiindulási támpont! Azt mondja a P 0235 - ös hiba, hogy a rendszerben túl magas a töltőnyomás! .... na mármost ezt a hibát mi a rák generálhatja! A JTD motorokon nincs nyomás határoló, szabályzó szelep! a turbó geometria állítással szabályozza a töltőnyomást. .... a kérdésedre a választ ezennel meg is adva!
Ha túl magas a nyomás. akkor valami oknál fogva nem tudja beállítani megfelelően a turbó lévő szabályzótolattyú. A hiba lehet: - vákumcső szivárog valahol. - el van dugulva, - és ami 10 - ből 9-szer bejön - a turbóban a geometria lapátok tengelyei bekormolódtak, szorulnak!
Sajnos azt kell mondanom ezeket a geometriás turbókat előbb-utóbb mind eléri ez a nyűg!
1x 2x kitisztítható aztán csere. A turbó teljesen jól tölt, .... túlságosan is!
Sajnos a turbót le kell szerei és szakműhelyben kitisztíttatni, esetleg javíttatni.
(A "szakműhelyt" komolyan venní!!! )
Runner / Red-Devil2010-11-13 06:58:41 // 32408
Hát nem tudom.... Nekem is tűnik belőle az olaj rendesen 10.000km-n már kb 2 lityót töltöttem rá. Motor sehol nem taknyos,zöldkártyán dicsérték milyen szépen hozza az értékeket,kipuff villágos szürke és száraz. Na akkor hová tünik el az oilo? Az évszázad rejtéje számomra de egyett tudok ez azóta van mióta nem seli olaj van benne,(Total valami keramik protection) hamarosan csere újra seli-re tuti nem fog fogyni 5dl sem 10.000km-en.
Gibi1562010-11-12 21:11:50 // 32407
Mondom mit ellenőriztem 3szor is:EGR,Turbo VGT+a vezérlése,maf,map.Minden szűrő friss!!!
GTPeti2010-11-12 20:56:00 // 32406
Gibi1562010-11-12 20:51:25 // 32405
Segíííítség!!!!!!!Van egy olyan hibakódom hogy P0235!!!!!!
Terhelésnél(kigyorsítás kb 2800-3000es fordulatnál) villan a check lámpa és az erő elmegy gáz vissza és magához tér!!!A hibakód turbó nyomás szenzor magas jel vagyis valamiért túltöltés van!!!(de miért?)Ötleteket várok.
Előre is köszi!!!!!
Terhelésnél(kigyorsítás kb 2800-3000es fordulatnál) villan a check lámpa és az erő elmegy gáz vissza és magához tér!!!A hibakód turbó nyomás szenzor magas jel vagyis valamiért túltöltés van!!!(de miért?)Ötleteket várok.
Előre is köszi!!!!!
Szilárd2010-11-12 20:44:41 // 32404
A motorkódból kiderül...
Bagee2010-11-12 20:43:01 // 32403
sziasztok!
145 1.4 TS '97...
mekkora erővel kell meghúzni a hajtókarcsapágy csavarjait? :)
Köszi előre is a válaszokat :)
145 1.4 TS '97...
mekkora erővel kell meghúzni a hajtókarcsapágy csavarjait? :)
Köszi előre is a válaszokat :)
Piritu - 1.000.0002010-11-12 20:42:26 // 32402
A Pókod mennyit csipeget az olajból?
gyml2010-11-12 20:25:37 // 32401
Hát igen, az azért már elég nagy:)
Pat2010-11-12 19:27:14 // 32400
Gyári kézikönyv ezt írja: Climafluid Super Permanent –40 ºC
Pat2010-11-12 19:18:12 // 32399
Nekem 1.6 TS volt, a gyári kezelési kézikönyve max 1L/1.000 km-t írt. Persze tökön is böktem volna magam, ha csak fele ekkora mértéket el ért volna...
Alfa GT-Csaba2010-11-12 18:20:21 // 32398
Köszi szépen!
Piritu - 1.000.0002010-11-12 18:09:30 // 32397
Az enyémet miután ki lett cserélve szétszedtem (klatty), szerintem töbször is takarítható.
Alfa GT-Csaba2010-11-12 18:00:20 // 32396
Sziasztok.Régebben azt hallottam hogy az EGR-t csak egyszer lehet pucolni aztán cserélni kell.Igaz ez ?