Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

zee2010-11-21 20:46:41 // 32544
Csati a helyén,venti előtét már hidalva van. Izzítógyertyát még nem cseréltem. :)
GTPeti2010-11-21 20:38:39 // 32543
Igazából nem az LMM-ed kuka, hanem egy kis NTC érzékelő, ami benne van. Ezt elméletileg külön is lehet cserélni. Mondjuk egy kukás LMM-ből kiszedheted ezt (ha abban még jó). Én is így fogom rehabilitálni a régi LMM-emet. (Ami amúgy tökéletes.)

Ha kiszeded az LMM betétjét (pár csavar tartja, egyből fel fog tűnni ez az üvegházas (diódaszerű) alkatrész. Kb így néz ki. Az üveg része olyan 5mm hosszú.
Wickey2010-11-21 20:14:33 // 32542
Dugd vissza a légtömegmérőre a csatlakozót, cserélj izzítógyertyát, és ventillátor előtétellenállást. Nem nagy etvasz, nekem mindhárom megvolt már, igaz nem egyszerre... :-)
gyml2010-11-21 17:19:19 // 32541
Majd ha lesz még időm, akkor megnézem hogy mit lehet kiolvasni belőle. De szerintem csak a motorhoz, abshez és légzsákhoz lehet hozzáférni.Azokban meg nem hiszem,hogy lenne hibakód.
gyml2010-11-21 17:18:14 // 32540
Nincs riasztóm sajnos.:(
Kareszka19842010-11-21 17:07:34 // 32539
hmmm...biztosíték csere után is makacskodik??? nincs erre hibakód, amit netán ki lehetne üttetni számítógéppel?
Trombozis2010-11-21 16:29:48 // 32538
Kapcsold ki és be a riasztót. Ha van hozzá kiskulcsod. Vagy neked nem így működik?
Nekem nagyon sokszor csinált már ilyen butaságokat. De tán az aku saru levétele is megoldotta.
gyml2010-11-21 16:14:58 // 32537
Nekem olyat nem szokott csinálni.
Rádiómat kellett kiszedni, mert az USB kontakthibás volt és garanciában meg akarom javíttatni. Valahogy kiüttettem a biztit és azóta nem működik a távirányító. ÁÁÁ:(
Kareszka19842010-11-21 15:16:28 // 32536
szerintem az idő miatt hisztizik a távirányítód :)
gyml2010-11-21 15:02:52 // 32535
Igen, a távirányítóra gondoltam. Az indításgátlóval semmi baj, a kocsit tudom használni.:)
GTPeti2010-11-21 14:40:21 // 32534
A távirányító a benne lévő CR2032-es elemről megy.

Az immo adóját a "kulcslyuk" körül lévő tekercs táplálja indukciós úton.
(Az ok: kellemetlen lenne, ha lemerült elem mellett nem tudnád beindítani az autót. Ezért van a külső táplálás.)


Még jó, hogy nem felejti el a kulcsokat elemcserekor... Sem akkusaru levételkor.
Kareszka19842010-11-21 14:34:29 // 32533
ja, igazis...sorry :P ezexerint külön kóddal fut az indításgátló és a központi zár? ergo 2 ód van a kulcsban...?
nálam picit javult a helyzet elemcserével és nem igaz az a "mítos" miszerint elfelejti akód a kulcsokat elemcserekor!!! :)
GTPeti2010-11-21 14:11:06 // 32532
A kolléga a távirányítóra gondolt, valószínüleg. Annak semmi köze a gyári indításgátlóhoz.
Kareszka19842010-11-21 14:03:58 // 32531
én úgytudom a kód kell gyujtásnál is, szóval ha törlődött volna, nem is lehetne begyujtani...vagy? :)
nálam nagy melegben szokott ügyetlenkedni és nem reagálni
GTPeti2010-11-21 13:57:05 // 32530
MItől felejtette volna el?
gyml2010-11-21 13:56:33 // 32529
Na, ma átnéztem a biztiket. Találtam is egy 20A-est kiütve. Valószínűleg akkor mehetett ki, amikor a rádiót kiszedtem. Nem ment azóta a kulcs távirányítója és abelsőtér világítás. A biztit kicserélve most a belsőtér világítás megy, de a kulcs továbbra sem.Szerintem elfelejtette a kulcsokat. Tudja valaki, hogy hogyan lehet újratanítani?
zee2010-11-21 11:51:08 // 32528
Köszi. Nálad néztem már tegnap,sejtettem klb-en hogy szopás lehet az utángyártottal.
EcuScan szerint 120 C körül van a belépő léghőmérséklet,szal bitzos kuka.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-21 11:47:46 // 32527
hali felejtsd el az utángyártott LMM-őt semmire sem jók és mivel elektromos alkatrész még a garit is nehéz érvényesíteni rá...csak is Bosch...a Te autódba 30 környéke a gyári...
Kareszka19842010-11-21 11:41:56 // 32526
kérdezd erhardt-ot...
lehet utángyártottbol kelleni fog 2-3, mire a gyárit újra cserélni kellene, így már nemis tünik olyan soknak az 55...énmég lekopogom ilyen gondom nem volt, de bevagyok szarva, hogy szükségszerü lesz 1x :(
zee2010-11-21 11:38:00 // 32525
Ettől félek.
Bosch-t találtam 55e-ért míg után gyártottat 11e-től 29e-ig...
Kareszka19842010-11-21 11:37:18 // 32524
147-nél hány liternél csippant az üzemanyagszintjelző, hogy nem ártana tankolni?
Kareszka19842010-11-21 11:36:10 // 32523
tudomásom szerint lehet próbálkozi, de hoszabb távon jobban megéri a gyári! ugyanez érvényes a lambdaszondákra is...
zee2010-11-21 11:26:07 // 32522
Srácok!

Érdemes utángyártott légtömegmérővel próbálkozni,vagy csak a gyárit érdemes megvenni. Tapasztalatok?
gyml2010-11-20 19:00:35 // 32521
De nekem most mindkét távirányítós kulccsal ezt csinálja.:(

Esetleg nem tudod, hogy hogyan lehet újratanítani?
gyml2010-11-20 18:59:28 // 32520
Akkor nem az, mert az elektromos ablak működik. Azt ma használtam.
cseri2010-11-20 18:02:48 // 32519
Volt ilyen gondom és itt kaptam a tippet elemcsere ,akukcsban. Aprobléma megoldodott, de rinagyon ritkán most is villog. Valahogy őszefügésben van az időjárással /párás,esös/ és a hátsó ajtó nyitással, ritkán.
zee2010-11-20 17:52:26 // 32518
Azt vágom. Valószínüleg az egyik izzítógyertyám hibás és az 1-es hűtőventi fokozat sem megy. A 2-est sikerült bekapcsoltatanom vele...

Ja és 5e km minusz van az ECU-ban mint az órában...
Piritu - 1.000.0002010-11-20 17:51:55 // 32517
A könyve szerint egy 20Amperes bizton van:
- távirányít és központi zár
- ABS
- Ablakemelő
- motor hűtőventilátor
- elektromos tető

Bármi kinyomhatta a biztit.
gyml2010-11-20 17:47:35 // 32516
A balos már nálam is cserélve volt a Alfa Szamosi szerint.:)
Piritu - 1.000.0002010-11-20 17:46:21 // 32515
Nekem az előző tulaj cserélte a bal oldali zárat, valami gubanc lehetett vele. Lehet nálad most jött el a csere ideje :-(
gyml2010-11-20 17:42:51 // 32514
Még nem volt időm rá. De ha valami kiütötte, akkor az okát is meg kéne találni.:( Na, majd holnap ránézek.
Egyébként először csak az egyik kulcs volt nálam és azt hittem, hogy azzal van a baj, de kb 1 órája próbáltam a második kulcsal és azzal is hasonló a helyzet. Szóval nem a hozzátanítást veszítette el.
gyml2010-11-20 17:40:49 // 32513
Lehet, hogy a légtömegmérőd kuka, de a másik két hibatár bejegyzést szerintem az nem okozhatta. Nincs valami közös köztes csatlakozó, amibe ezeknek a kábelei mennek bele?
A 118C tényleg elég sok.:) Jó meleg helyen jártál.
Piritu - 1.000.0002010-11-20 17:40:27 // 32512
Biztosítékot nézted már? Elsőre az lenne a tippem, hogy az elektronika nem kap delejt.
gyml2010-11-20 17:38:55 // 32511
Sziasztok,

tegnap délután óta nem működik egyik kulcson sem a távirányító. Vagyis a kulcson a kis piros led felvillan és ha nyomva tartom a gombot, akkor villog, de mégsem nyílik a zár. A másik,ami érdekes, hogy nincs centrálzár sem. Egyesével kell kinyitnom az ajtót. Van valakinek hasonló tapasztalata? Mi lehet a baja?
zee2010-11-20 17:32:46 // 32510
Sziasztok

Ma laptopra akasztottam a vasat, ezeket dobta EcuScan-el:

1: P0101 - Levegômennyiségmérô
Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem

2: P0380 - Izzítás vezérlôegység
Glow Plug/Heater Circuit Malfunction

3: P0110 - Légmennyiségmérõ hõmérséklet jel
Intake Air Temperature Circuit Malfunction

4: P0480 - 1. hûtõventillátor áramkör
Cooling Fan 1 Control Circuit

A beszívott levegő hőmérsékletét 118 C-nak érzékelte az LMM,valószínüleg kuka.
147-bogesz2010-11-20 11:44:42 // 32509
Sziasztok!Ha valaki tud 147-re alsó motorvédő burkolatot szerezni jó áron,írja meg nekem az oldalamon,legyen olyn jó!Köszi
gyml2010-11-20 11:40:42 // 32508
Hello,

http://cgi.ebay.de/Kupplungssatz-Alfa-Romeo-145-146-155-GTV-Spider-2-0-/150408758496?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item23050f84e0

ezt ismeri valaki? Elég jó áron mozog.
Martin2010-11-19 21:45:19 // 32507
Hali!
Érdeklődni szeretnék, hogy nincs-e valakinek eredeti 146-os első rugó a birtokában? A vas nagyon le van ültetve és félő, hogy télen ez olyan lesz mint egy hótoló.
Érdekelne még az is, hogy mennyire nagy munka a rugók cseréje?
pettinke2010-11-18 20:50:14 // 32506
159-re visszatérve: a kesztyűtartó előtti részben van, azt ki kell szedni a helyéből, és az utastérből cserélhető.
Szilárd2010-11-18 20:27:12 // 32505
Csak az újakon.
A régebbiekbe neked kellett beírni,hogy mennyi km volt benne...
Piritu - 1.000.0002010-11-18 19:49:00 // 32504
áh, azok a precíz németek.
Olaszoknál ilyesmi nem számít, csak a dolce vita :-)
Bilux2010-11-18 19:37:33 // 32503
Egy okos ember megmondhatná, hogy jobbos féltengely belső gumiharangot hogyan kell cserélni mit kell szétbontani pontosan a kocsin!?
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-18 16:51:55 // 32502
Semmi csel nincs, más módon számol a műszer és az ECU, ebből ennyi eltérés szerintem lehet. Általában az ECU mutat kicsit kevesebbet.
gyml2010-11-18 16:01:12 // 32501
Elvileg ECU cserekor és óracserekor is az Audinál átveszik az adatot a régiből és úgy írják az újba. Elvileg!:)
Kareszka19842010-11-18 08:28:37 // 32500
kevesebb volt 7000-el mint az ecu-ban, ez tuti :) és nem lett előre tekerve, mert a 140.000 már eleve kevesebb vámot jelentett, ebben biztos vagyok, mert rokon rendezte és direkt mondta is, hogy az órát nem babrálta. nemhinném, hogy cseréltékl az ecu-t, mert más is beszámolt ilyen eltérésekről :) nade mind1 is, ez a titok Milánóban marad :)
Liquid2010-11-18 08:11:26 // 32499
hát tutira nem 7000-t :) nem emléxem már pontos számokra de kb. 70e-ről 270-re
Liquid2010-11-18 08:10:30 // 32498
az simán lehetséges
Piritu - 1.000.0002010-11-18 08:10:21 // 32497
Gondolom nem 7000-et tekertek előre, hanem inkább egy nullával többet :-)
Piritu - 1.000.0002010-11-18 08:09:19 // 32496
Az a gyanúm a saját esetemben, hogy bemutató autó lévén valaki használta a Vasat, csak nem tudott elszámolni a plusz km-ekkel a főnök felé (vagy nem akartam magánautó használat címén pénzt befizetni) így tekertek.
Liquid2010-11-18 08:06:14 // 32495
előfordul hogy előre tekerik, legalábbis régebben pl. egy kolegám is hozott be agy A6-ot, nagyon sok évvel ezelőtt, és beállítottak valami nagyon sokat, hogy kevesebb legyen a sarc, de ez már neimgen játszik
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak