Sziasztok - nem tudom,mekkora az atfedes a FB csoporttal, ezert ide is:
2.0 JTS railnyomás-szabályzó szolenoid O-gyűrűjének pontos méretét és esetleg anyagát (tippre fluorkaucsuk,ami elvileg tökéletes ide, de 15 év alatt csak láthatott annyi vizet+alkoholt, hogy már nem-így jelentősen átenged a visszafolyó ágba) szeretném megtudni, hogy pont kerülhessen egy hónapok óta húzódó hibajelenség megfejtésének végére.
Nincs most nálam az autó, de szerelőm szerint nincs külön gyári cikkszáma, ill. csak a szolenoiddal együtt, aminek viszont semmi baja, és nem is 80 Ft. :P
Válaszokat a #konfettitrogtonaporszivoba jeligere varom koszonettel. :)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Levee156SW2018-02-04 09:06:36 // 53486
Dagadtgyerek2018-02-03 19:10:32 // 53485
Urak!
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
BCS2018-02-03 11:42:14 // 53484
Üdv!
A MiTo-m minden indításkor illetve gyújtásnál kiírja, hogy a hátsó csomagtérajtó nyitva van, pedig valójában nincsen. Mostanában elindul a hátsó abalaktörlő is, anélkül, hogy a karon bekapcsolnám, illetve a csomagtérvilágítás sem működik. Vettem új izzót, de nem az volt a gond. Én a hátsó ajtó kábelkorbácsára gyankszom, hogy azzal lehet valami gebasz.
Tuudtok valami normális autovillamosságit esetleg olyan alfás szerelőt, aki feltehetően tud megoldást?
Köszi
A MiTo-m minden indításkor illetve gyújtásnál kiírja, hogy a hátsó csomagtérajtó nyitva van, pedig valójában nincsen. Mostanában elindul a hátsó abalaktörlő is, anélkül, hogy a karon bekapcsolnám, illetve a csomagtérvilágítás sem működik. Vettem új izzót, de nem az volt a gond. Én a hátsó ajtó kábelkorbácsára gyankszom, hogy azzal lehet valami gebasz.
Tuudtok valami normális autovillamosságit esetleg olyan alfás szerelőt, aki feltehetően tud megoldást?
Köszi
RomLeo2018-02-02 18:45:05 // 53483
Geri2018-02-02 09:15:29 // 53482
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy a MiTomban 1-3fokozatig nem működik a ventilàtor, azonban nèha ha úgy tarja kedve napokig jó :) gondolom az előtèt ellenâllásnâl lesz a hiba, de valaki tudja, hogyan férek ahhoz hozzà? Talân kesztyűtartó felől?
frusciante2018-01-31 17:54:39 // 53481
Egyébként egy másik progi szerint ez n lambdaszonda hiba hanem:
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül. A jóég tudja h mik ezek...
Ha esetleg vki mégis ne tartsa magában...
Mindenesetre a katalizátort vagy 3 éve szedtem ki és ez azóta benne volt de nem foglalkoztam vele mert akkor a szerelőm azt mondta h ezt a lambdaszonda generálja mert nincs bent a katalizátor és ezért más jelet kap...
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül. A jóég tudja h mik ezek...
Ha esetleg vki mégis ne tartsa magában...
Mindenesetre a katalizátort vagy 3 éve szedtem ki és ez azóta benne volt de nem foglalkoztam vele mert akkor a szerelőm azt mondta h ezt a lambdaszonda generálja mert nincs bent a katalizátor és ezért más jelet kap...
frusciante2018-01-31 17:44:46 // 53480
Hát megérkezet az elm és a kábelszett... A benzinesem régóta égeti a dzsines lámpát, bár tudtam, h a lambdaszonda dobja a hibakódot mert kiszedtem a katalizátort, de azért csak kiolcastam messel és a p1178 és p1177es hibákat dobta kitöröltem őket. És nem jöttek vissza ahogy Piritu Cartárs is mondta, kíváncsi leszek h visszajön e. Igazából nem volt eddig se fogyasztásbeli se teljesítménybeli gondom nem evett többet jól ment n dadogot, de gondoltam ha ha már megvan minden hozzá kitörlöm a kódot még csak az ingyenes mest tolom, de már most látom, h rá fogok kattanni.... :) nem is értem h eddig miért nem vettem meg...
Zsoltikj ૐ2018-01-31 15:29:07 // 53479
izzításra? biztos vagy benne?
pettinke2018-01-31 10:03:51 // 53478
Ez inkább holtponti jeladó hibának tűnik.
kicsirichy2018-01-30 20:01:36 // 53477
Sziasztok.
Infó vagy segítség kellene. Az alany egy 156 1.8 TS SW 2000.11. évjárat.
Van olyan hogy a 8 gyertyából mondjuk egy (vagy több) nem működik ? kb 1 évesek.
8adik, 10dik izzításra indult be ma kétszer is(egy kis tolás/gurulás után). Akksi tuti jó, rádió megy, önindító teker.
Előre is Köszi. Richy,Berentéről
Infó vagy segítség kellene. Az alany egy 156 1.8 TS SW 2000.11. évjárat.
Van olyan hogy a 8 gyertyából mondjuk egy (vagy több) nem működik ? kb 1 évesek.
8adik, 10dik izzításra indult be ma kétszer is(egy kis tolás/gurulás után). Akksi tuti jó, rádió megy, önindító teker.
Előre is Köszi. Richy,Berentéről
RomLeo2018-01-30 12:38:15 // 53476
rbimbo2018-01-30 12:06:38 // 53475
Sziasztok! MULTIAIR témában tud nekem valaki segíteni? Mito 1.4 QV
Ismer valaki hozzáértő szerelőt?
Köszi!
Ismer valaki hozzáértő szerelőt?
Köszi!
Tocke2018-01-29 13:36:31 // 53474
Nekem az EGR problémám tünete az volt , hogy finom gázadásnál 1500 körül rángatott. Tísztítás nem, az EGR off viszont megoldotta. Nem tudom, a tiedben van e egér.
Piritu - 1.000.0002018-01-29 13:24:11 // 53473
Igen, csak gyári van. Létezik hozzá javító készlet, de az nem mindenkinek valt be.
marci912018-01-29 13:03:33 // 53472
Sziasztok!
Csap puszta érdeklődés képpen kérdezném, hogy a Twin Spark 1.6 vezérlés módosító csak gyári létezik? Csak azért kérdezem, mert elég borsos ára van. Még ugyan nem vészes állapotban van (hidegen klattyog egy kicsit, melegen nem), de a következő vezérlés cserekor esedékes lesz. Köszönöm!
Csap puszta érdeklődés képpen kérdezném, hogy a Twin Spark 1.6 vezérlés módosító csak gyári létezik? Csak azért kérdezem, mert elég borsos ára van. Még ugyan nem vészes állapotban van (hidegen klattyog egy kicsit, melegen nem), de a következő vezérlés cserekor esedékes lesz. Köszönöm!
Otto2018-01-27 09:37:21 // 53471
Sziasztok!
2.4jtd 140lovas finom gázadásra kis sebességen bakkecskét játszik. Mik a lehetséges problémák? Ismerősé az autó, elég kellemetlen menni vele így.
2.4jtd 140lovas finom gázadásra kis sebességen bakkecskét játszik. Mik a lehetséges problémák? Ismerősé az autó, elég kellemetlen menni vele így.
Piritu - 1.000.0002018-01-26 20:44:59 // 53470
A vezérlő más: M2.10.3/4 - Me 7.3.1 (euro2 vs euro3)
[k i z z o]2018-01-26 19:46:32 // 53469
A kép alapján úgy néz ki, élőben ha látom megmondom biztosan, lehet, hogy itt dedikált gyújtóvégfok van hengerenként, és nem DIS párban.
Piritu - 1.000.0002018-01-26 19:27:54 // 53468
"Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő." - Ha jól értem, akkor mindkettő rendszer gyújt a nem dolgozó hengerben is?
Dévid2018-01-26 19:07:22 // 53467
Sziasztok!
A GT első ülései (eltekintve a dönthetőségtől) megegyeznek esetleg a sportcsomagos 156 ülésével? Konkrétan a konzol érdekelne.
A GT első ülései (eltekintve a dönthetőségtől) megegyeznek esetleg a sportcsomagos 156 ülésével? Konkrétan a konzol érdekelne.
[k i z z o]2018-01-26 18:54:05 // 53466
Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő. 1,4 együtt, 2,3 együtt, DIS rendszer. Ez már penta, az emisszió miatt TS, míg a nord hemi, ott a lángfront sebesség miatt TS.
frusciante2018-01-26 17:14:07 // 53465
Kérdés. Ki tud valamit ezekről a multiaires motorokról? Páromnak szeretnénk venni egy mitót és a 155 illetve a 170 lovas turbós benzinesekkel szemezünk. .. Tudom, h az év motorja volt, de gondolom vagytok itt páran akik már beletekertetek 1-200.000 kmet ilyen motorba így a Ti véleményetek inkább lenne mérvadó... köszönöm előre is
earbash2018-01-26 14:08:18 // 53464
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy FL előtti (2001-es) 147-ből való váltókulissza és középső váltó konzol jó-e az én FL utáni (2006-os) 147-esembe.
Köszönöm!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy FL előtti (2001-es) 147-ből való váltókulissza és középső váltó konzol jó-e az én FL utáni (2006-os) 147-esembe.
Köszönöm!
atis_166jtd2018-01-26 07:39:27 // 53463
A lamda szonda nem figyeli a gázhőmérsékletet, ne keverd. Az csak a szabad oxigén mértékét méri. A hőmérsékletet külön mérik egy szondával.
Piritu - 1.000.0002018-01-26 07:28:28 // 53462
"Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D" - anno a 2000 körül egyszer egy kollégámmal együtt jöttünk haza németből, majd 1000 km-en jöttem mögötte. Ő egy köztudottam kis fogyasztású benzines OFF-al volt, korábban mindig dicsekedett is vele.
Aztán a két tankolásnál mindig egy literrel többet tankolt 100 km-re, mint én a 146 1,6TS-be. Utána már sose dicsekedett :-))
Aztán a két tankolásnál mindig egy literrel többet tankolt 100 km-re, mint én a 146 1,6TS-be. Utána már sose dicsekedett :-))
mgeri762018-01-25 21:32:26 // 53461
A gyertyát nem a gyujto szikra öli meg hanem a gyujtás ütemben keletkező nagy hő öli meg lassan és az égéstermékben lévő anyagok.
A trafoknak a normál üzemhez képest kétszr annyit kell dolgoznia. Ez valoban extra terhelés de jol kalibrált trafo esetén nem gond.
Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D
A trafoknak a normál üzemhez képest kétszr annyit kell dolgoznia. Ez valoban extra terhelés de jol kalibrált trafo esetén nem gond.
Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D
Piritu - 1.000.0002018-01-25 07:10:29 // 53460
Nem hinném, mert pl. a gyertyákat ugyan annyi km után kell cserélni.
A percenkénti pár ezer felesleges szikra elhagyás viszont energiatakarékosság.
A percenkénti pár ezer felesleges szikra elhagyás viszont energiatakarékosság.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-25 04:33:20 // 53459
Talán csak spórolni akartak a gyertyákkal és gyújtótrafókkal. Minek kopjon kettesével a gyertya plusz egy trafó a szívásütem megkezdéskori gyújtogatástól...?
Piritu - 1.000.0002018-01-24 22:50:25 // 53458
Mondasz valamit. Simán lehet, hogy az újabb elektronika meg a sok lambda jobban tudja így felügyelni a rendszert. A régebbi e2-es biztos ami biztos alapon ment.
mgeri762018-01-24 22:35:27 // 53457
A biztos gyujtás ebben az esetben annyit jelent, hogy2 trafobol egy csak müködik, ha mégsem akkor jön hibaüzenet az auto megsem áll meg vagy veszit teljesitményt.
A gyujtás megléte vagy kihagyásátol fontosabb a kipuffogogázok hömérségletének diagnosztizálása és modositása . Az elő környezetvédö cucc a katalizátor volt. Bemegy a kipuffogogáz, majd miután eléri az üzemi hőt szépen elkezdi modositani a mérges gázokat. következő a szabályozott kat. volt . itt jöttek a lamdaszondák a képbe. elöbb csak 1 a katalizátor elött, majd kettő egy előtte, egy utánna. a lambdaszondák tulajdonképpen a katalizátorba bemenö gázok és az onnan kilépő gázok hőmérségletét figyeli. ez alapján (es meg pl fordulat, gázpedál állás ... ) szabályozza a komputer az üzemanyag levegő keveréket, nyitja csukja az EGR szelepet (nitrogén oxid) meg a többi kütyüt szabájozza. A léneg, hogy amennyire lehet a katalizátort üzemi hőmérségleten tudja tartani .
következő nagy találmány a részecskeszürő. Nagyvonalakban azt csinálja, hogy addig nem ereszti el a nagyobb koromrészecskéket mig azok nem "égnek, porladnak" kisebb részecskékre. Co bol segit Co2 -t csinálni és még rengeteg minden. Ezek már az euro 5 ös kategoriák de németek pl szeretik utollag beépiteni akár euro 3 as kategoriáu dieselekbe is.
A következő varázslási szint az ADblau. Ez konkrétan egy folyadék amit közvetlenül a forro kipuffogázba fecskendeznek . Az összes cucc előtte van. Ennek az a lényege, hogy kémiai folyamatok révén szintén csökkentse a nitrogén oxid kibocsájtását.
a biztos gyujtás, mármint hogy tuti legyen sokat nem oszt nem szoroz környezetvédelmi szempontbol. Az már megint más tészta, hogy a kimaradt gyujtás miatt elégetetlen üzemanyag jut a katalizátor felé ami részben ott, részben ut közben bazinagy hőmérségleten elég hamar hazavágja a lamdaszondát, majd a katalizátort ami igen zsebbenyulos történet lehet.
Szerintem a károsodások megelőzése és az autozási élmény megmaradása miatt lehet ez a keresztbe kasul rendszer
A gyujtás megléte vagy kihagyásátol fontosabb a kipuffogogázok hömérségletének diagnosztizálása és modositása . Az elő környezetvédö cucc a katalizátor volt. Bemegy a kipuffogogáz, majd miután eléri az üzemi hőt szépen elkezdi modositani a mérges gázokat. következő a szabályozott kat. volt . itt jöttek a lamdaszondák a képbe. elöbb csak 1 a katalizátor elött, majd kettő egy előtte, egy utánna. a lambdaszondák tulajdonképpen a katalizátorba bemenö gázok és az onnan kilépő gázok hőmérségletét figyeli. ez alapján (es meg pl fordulat, gázpedál állás ... ) szabályozza a komputer az üzemanyag levegő keveréket, nyitja csukja az EGR szelepet (nitrogén oxid) meg a többi kütyüt szabájozza. A léneg, hogy amennyire lehet a katalizátort üzemi hőmérségleten tudja tartani .
következő nagy találmány a részecskeszürő. Nagyvonalakban azt csinálja, hogy addig nem ereszti el a nagyobb koromrészecskéket mig azok nem "égnek, porladnak" kisebb részecskékre. Co bol segit Co2 -t csinálni és még rengeteg minden. Ezek már az euro 5 ös kategoriák de németek pl szeretik utollag beépiteni akár euro 3 as kategoriáu dieselekbe is.
A következő varázslási szint az ADblau. Ez konkrétan egy folyadék amit közvetlenül a forro kipuffogázba fecskendeznek . Az összes cucc előtte van. Ennek az a lényege, hogy kémiai folyamatok révén szintén csökkentse a nitrogén oxid kibocsájtását.
a biztos gyujtás, mármint hogy tuti legyen sokat nem oszt nem szoroz környezetvédelmi szempontbol. Az már megint más tészta, hogy a kimaradt gyujtás miatt elégetetlen üzemanyag jut a katalizátor felé ami részben ott, részben ut közben bazinagy hőmérségleten elég hamar hazavágja a lamdaszondát, majd a katalizátort ami igen zsebbenyulos történet lehet.
Szerintem a károsodások megelőzése és az autozási élmény megmaradása miatt lehet ez a keresztbe kasul rendszer
Piritu - 1.000.0002018-01-24 21:50:48 // 53456
A kérdés csak az, hogy az újabb euro besorolású motornál miért nem így van? Elvileg annak fontosabb lenne a biztosabb gyújtás.
Mondjuk más a motorvezérlés, lehet hogy attól "biztosabb. (M2.10.3/4 VS mE 7.3.1)
Mondjuk más a motorvezérlés, lehet hogy attól "biztosabb. (M2.10.3/4 VS mE 7.3.1)
mgeri762018-01-24 21:36:36 // 53455
Tippem van motoros tapasztalatbol :)
Szerintem a kettő között az a különbség, hogy a komplikált kábelezésünek biztosabb a gyujtása. Ha megnézed az átkötéseket, akkor látszik hogy azok a hengerek vannak kombinálva akik mindig egy időben vannak felső holtponton 1 es a 4 essel 2 es a 3 assal. Motorokerékpárnál találkoztam olyan gyujtás megoldással ahol nem cicoznak azzal meylik hengernek van szüksége pont a gyujtásra . ha keresztbe vannak kötve a hengerek 1-4 , 2-3 és minden felső holtpontnál mindenhol van gyujtás akkor a végeredmény az lesz, hogy egy hengert a gyujtási üteménél 2 gyerty és 2 trafo gyujtja. persze a vele együtt mozgo henger épp ekkor kezd a szivási ütembe ahol szintén lesz szikra de hát az kit érdekel :) az nem kárositja sem a gyertyát sem a trafot. A különbség röviden 2X annyi gyujtási ütem , kétszeres gyujtásibiztonság
Szerintem a kettő között az a különbség, hogy a komplikált kábelezésünek biztosabb a gyujtása. Ha megnézed az átkötéseket, akkor látszik hogy azok a hengerek vannak kombinálva akik mindig egy időben vannak felső holtponton 1 es a 4 essel 2 es a 3 assal. Motorokerékpárnál találkoztam olyan gyujtás megoldással ahol nem cicoznak azzal meylik hengernek van szüksége pont a gyujtásra . ha keresztbe vannak kötve a hengerek 1-4 , 2-3 és minden felső holtpontnál mindenhol van gyujtás akkor a végeredmény az lesz, hogy egy hengert a gyujtási üteménél 2 gyerty és 2 trafo gyujtja. persze a vele együtt mozgo henger épp ekkor kezd a szivási ütembe ahol szintén lesz szikra de hát az kit érdekel :) az nem kárositja sem a gyertyát sem a trafot. A különbség röviden 2X annyi gyujtási ütem , kétszeres gyujtásibiztonság
Rizzo2018-01-23 14:36:27 // 53454
Nekem úgy nem sikerült.
marci912018-01-23 13:42:38 // 53453
Szerinted ha kijön a két alsó lengőkar, úgy ki lehetne ügyeskedni a stab rudat, vagy ezt inkább verjem ki a fejemből?
Rizzo2018-01-22 20:01:02 // 53452
Én már kétszer is kicseréltem a stabilizátor szilentet, másodjára strongflexet raktam bele .Fúrtam bele egy furatot és évente megzsírzom .
A csere menete
marci912018-01-22 09:20:00 // 53451
Ha nekiállsz, dokumentáld fotókkal! ;) Nekem ugyan 146-om van, de 18 év után erősen érett nekem is a belső stabrúd szilent csere, mert már nagyon unom a tompa kopogásokat és ezen kívül szinte a futóműnek minden része fel lett újítva. Az nagyon szuper lenne, ha valaki tényleg megerősítené, hogy a lengőkarok leszerelése után kijátszható a rúd, mert ennyi idő után a kormánymű csavarhoz inkább nem nyúlnék hozzá.
baro2018-01-19 16:30:04 // 53450
sziasztok!
2000-es évjáratú 146 1.9 JTD motoros Alfa Romeomat minap vittem volna futómü beállításra és kiderült, hogy rohad a kaszni a bölcsö felfogatásánál ( mind a két oldal)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani valami jó és elfogadható áron dolgozó szakit, illerve, hogy köreinkbe van-e? Köszönöm szépen a válaszokat elöre is! udv.: baro
2000-es évjáratú 146 1.9 JTD motoros Alfa Romeomat minap vittem volna futómü beállításra és kiderült, hogy rohad a kaszni a bölcsö felfogatásánál ( mind a két oldal)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani valami jó és elfogadható áron dolgozó szakit, illerve, hogy köreinkbe van-e? Köszönöm szépen a válaszokat elöre is! udv.: baro
frusciante2018-01-13 10:14:20 // 53449
Vagy egy gömbfejkiütő villa.... Szerintem azzal a leggyorsabb. Felső lengőket tényleg gyorsan ki lehet otthon cserélni, de a kettőre fél óra az tényleg kevés ha nem zsírozol és a csavar már meg van fordítva ahogy ti is írtátok ( én megfordítva teszem vissza ugyanúgy nem ér bele semmibe viszont legközelebb sokkal könnyebb) akkor is elég mester kell h legyél... :)
AlfaGT2018-01-12 22:31:03 // 53448
Igen, a helykínálat kb. ugyan ennyi mint a te esetedben, úgyhogy működhet a dolog, csak elég ügyesnek kell lenni hozzá. Köszi!
Piritu - 1.000.0002018-01-12 20:12:44 // 53447
AlfaGT2018-01-12 19:38:02 // 53446
Köszi a tippet, ugyan az én gépem még annyira nem öreg(2009), nem hiszem, hogy nagyon be lenne rozsdálva ez a csavar, és még ha sikerülne valamilyen bravúrral csavarlazítót juttatni rá felülről, nem kellene bajnak lennie!?
Csabo222018-01-12 18:18:04 // 53445
Akkor nem állok neki alsó lengőkarokat kiszedni, ha legközelebb stabszilentet cserélek soraid elolvasása után :)
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Levee156SW2018-01-12 18:02:24 // 53444
Szia,
en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
Levee156SW2018-01-12 17:55:38 // 53443
Hat,talan az egyiket,ha mar meg volt forditva a csavar,es van gombfejkinyomod. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
Csabo222018-01-12 17:21:35 // 53442
Futómű témához kapcsolódva: tegnap egy FB huszár állitása alapján a 147/GT/156-nál a 2 felső lengőkar fél óra alatt kicserélhető. javasoltam neki, h csinálja már meg nekem legyen szives, adok 50 ropit, de ha 31 perc lesz az ideje, ő dob meg 40-nel... :D
Csabo222018-01-12 17:18:14 // 53441
Szia
A strongflex-szel jobban jártál vna, mert sokkal olcsóbb és vagy ugyanaz, vagy majdnem ua a minősége mint a powerflex-nek.
Hallottam már olyat, hogy nem engedték lejjebb a bölcsőt, hanem kiszedték a 2 alsó lengőkart, és akkor ki lehetett játszani a stabrudat. Amit mindenképp ki kell venni a szilent cseréhez. De ezt megerősiteni nem tudom egyelőre.
Toronynál nem kell oldani a csavarokat.
Igen, sajna ha kicsit rosszabb állapotban van a kocsi rozsdát tekintve, akkor előfordulhat, h berohad az acél csavar a kormányműbe. 4 db 147es bontásból a legutóbbi 1ik csavarja sajna igy járt. aparáttal megmelegiteném az acél csavart, hátha úgy oszlik az oxidáció és csak (nem teljes lehűlés) után kezdeném el kitekerni. Jó a légkulcs is, csak úgy nem érezni annyira, h enged-e a kötés, szóval én hajtószárral inditanék. De ezt csak én csinálnám igy. lehet más másképp fogna hozzá.
A strongflex-szel jobban jártál vna, mert sokkal olcsóbb és vagy ugyanaz, vagy majdnem ua a minősége mint a powerflex-nek.
Hallottam már olyat, hogy nem engedték lejjebb a bölcsőt, hanem kiszedték a 2 alsó lengőkart, és akkor ki lehetett játszani a stabrudat. Amit mindenképp ki kell venni a szilent cseréhez. De ezt megerősiteni nem tudom egyelőre.
Toronynál nem kell oldani a csavarokat.
Igen, sajna ha kicsit rosszabb állapotban van a kocsi rozsdát tekintve, akkor előfordulhat, h berohad az acél csavar a kormányműbe. 4 db 147es bontásból a legutóbbi 1ik csavarja sajna igy járt. aparáttal megmelegiteném az acél csavart, hátha úgy oszlik az oxidáció és csak (nem teljes lehűlés) után kezdeném el kitekerni. Jó a légkulcs is, csak úgy nem érezni annyira, h enged-e a kötés, szóval én hajtószárral inditanék. De ezt csak én csinálnám igy. lehet más másképp fogna hozzá.
AlfaGT2018-01-12 16:39:52 // 53440
Ok, akkor legyen nőgyógyász 👨⚕
VV62018-01-12 16:15:13 // 53439
Miért ír valaki ginekológust (5 szótag) a nőgyógyász (3 szótag) helyett?
AlfaGT2018-01-12 16:00:02 // 53438
Helló mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Már időszerű volt a stabilizátorok szilentjeinek cseréje elöl is meg hátul is. Meg is vásároltam egy lila színű Powerflex szettet, bár nem volt olcsó mulatság. A hátsó részen probléma nélkül ment a dolog, azóta a hátsó futómű teljesen csendes lett. Aztán szenbesültem a ténnyel, hogy elől nem ilyen egyszerű. Bár lengyel, meg olasz fórumokon taglalták, hogy ki lehet cserélni a szilenteket a bölcső leengedése nélkül, de ahogy én néztem, ehhez minimum ginekológus végzettség szükségeltetik. Pár leírást láttam itt az amoren, de pár részlet még nem világos nekem. Úgy jött le nekem, hogy a művelet egyik legkényesebb része a kormánymű csavarjainak kiszerelése ami berágódhat az aluötvözetbe. A kérdésem, ha valakinek van tapasztalata ezzel, hogy célszerűbb levegőkulcsal neki menni, vagy pedig lassan óvatosan tekergetni kifelé? A másik dolog, ami nem teljesen tiszta, hogy szükséges-e elkötni a futóművet a toronynál, vagy anélkül is leereszkedik a bölcső a kellő szintre? Elölre is köszi a válaszokat!
Coyote2018-01-11 20:46:38 // 53437
Hihihi. Nem is gondoltam :-D a lényeg a végeredmény az meg szupika lett.