Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Krisz1562010-05-08 15:00:30 // 29842
Sziasztok egy kis E85 tapasztalat. Kiprobáltam az autón az etanolt tankoltam bele 10litert és még 10 liter 95-öst, kb 10 liter 95-ös volt még a kocsiban tehát nem is felesben használtam, de már igy is vissza jelzet a befecskendező jel ki fogyott a tank sima 95-öst tankoltam gondolva arra majd megszünik a de csak nem akart eltünni elmentem egy szerelőhöz kiolvastatni a hibát a motorvezérlő hajtáslánc elektronika hibáját jelezte kitöröltettem azóta nem jött vissza hála az égnek nekem igy kevert be az elktronikába az etanol úgy hogy marad a kevesebb autózás. Gondoltam meg osztom veletek a tapasztalaimat.
Dévid2010-05-08 13:19:48 // 29841
Én is így jártam, mikor cserélni akartam. Valahogy visszakínoztam, azóta leszarom, hogy nem oda világít ahova szeretném. Majd egyszer leszedem a lökhárítóburkolatot, aztán lámpa kiszerelésével mindent rendbe rakok. Legalábbis ez a terv.
Kareszka19842010-05-08 12:53:11 // 29840
Sziasztok!
Univerzális lambdaszondárol mik a vélemények?
GTPeti2010-05-08 04:45:02 // 29839
Na, ez egy jó hír!
(Talán szilikonzsír volt?)
Liquid2010-05-07 23:24:34 // 29838
a bepattanást én is a rugó helyreugrására értettem :)
Zsolti2010-05-07 21:43:26 // 29837
egy kicsit feszegesd meg
Pat2010-05-07 21:25:54 // 29836
Azt nem kell bepattintani, csak beilleszteni és rögzítő rugóval rögzíteni.
Kicsit szűkös a hely és nem nagyon kényelmes a kéznek, de annyira nem vészes.

A szervízutasítás ezt írja az izzócserékről:

Az első lámpatestben lévő izzók (tompított, távolsági, helyzetjelzők) cseréjekor az óramutató járásával ellentétesen forgatva kell levenni a megfelelő fedelet.
Az első helyzetjelzők „bepattintással rögzíthető” foglalatba vannak helyezve.
A távolsági-, tompított- és ködfényszórókat rögzítő rugó biztosítja.
Az oldalsó irányjelzők cseréjénél az átlátszó lámpatestet a rögzítőnyelv összenyomásával nyomjuk a gépkocsi hátsó része felé. Emeljük ki az első részt és vegyük ki a lámpatestet. Az óramutató járásának ellentétes irányba csavarásával húzható ki a foglalat a lámpatestből.
A hátsó izzók közül a hátrameneti és ködlámpák a csomagtartó ajtajában, az irányjelző, helyzetjelző és féklámpák a karosszéria hátsó részén van elhelyezve.
muzsai2010-05-07 21:23:22 // 29835
Szétesett benne a középső gomb mikrokapcsolója és azt szeretném valahogy megjavítani. A csavart már kiszedtem de nem bírom szétfeszíteni (nem merem). Kettő gyári kulcsom van hozzá és mindkettőnek ugyanaz a hibája.
Zsolti2010-05-07 21:19:01 // 29834
Ki kell szedned az alfa jelet, az alatt van egy csavar, ha ezt kitekered akkor már szét lehet pattintani. Nekem mondjuk a vége nem akart szétjönni, mert ragasztva van a bepattanó.
Igy előfordul, hogy ha dolgozni akarsz benne, az 4 kezes munka lesz. Vki feszíti, te meg matatsz benne.
Miért akarod szétszedni?
Liquid2010-05-07 21:12:25 // 29833
nemtom mivel kente meg Csöri de, bő 30e km után is hangtalan, valami "ezüstszínű" cucc volt. Szétszedte a szilentblokkot, bekente, majd visszacsavarozta.
GTPeti2010-05-07 20:46:51 // 29832
Mindjárt beteszi vki a linket... Van egy ezzel foglalkozó oldal. Hozzátenném: A 156 kulcsát nagyon nem szétszedésre tervezték. De elszántsággal minden megoldható. (Max ragasztani kell a két felet. De ez nem fog látszani.)
GTPeti2010-05-07 20:45:27 // 29831
Az az igazság, hogy eddig sokan sokmindennel próbálták megzsírozni, de úgy tudom az eredmény nem volt tartós. Pedig szerintem az ötlet nem rossz, csak a kenőanyag nem megfelelő. Pl. nem gépzsírt használnék a szilentekre, hanem pl. szarvaszsírt. Olyat, amit a kédergumikra is használnak. (NEM, nem a glicerinre gondolok!!)
muzsai2010-05-07 20:38:23 // 29830
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni egy Alfa 147 bicskakulcs szétszerelésében?
Sajnos most nem elemcserére gondolok, hanem darabjaira kellene szednem.
Köszönöm előre is.
Liquid2010-05-07 19:45:38 // 29829
hááát ahhoz elég korrektül meg kell bontani a futóművet, persze nem biztos hoz ez a baj, nézesd meg valaki hozzáértővel
Kócosw2010-05-07 19:42:24 // 29828
nekem nem gyäri a lämpäm,de abbanis ugyanolyan szar cserelni...
ez van :S
remelem nemkell sürün..
Kócosw2010-05-07 19:41:31 // 29827
2-en csereltük :)
2-en anyäztunk a vegen :)
de kicsereltük..
gerg-o2010-05-07 19:39:01 // 29826
Aha. Mindent értek. Gondoltam, hogy az egész foglalatnak nem szabadna kijönni. Szép kör lesz, de ugye: "látni és látszani":-)
Köszönöm a segítséget!!!!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-05-07 19:38:29 // 29825
igazából nem tudom mi lehet de mind a két oldalon hallani egyszerre a talpam alatt , ezért lehet stab rúd ?
azt tudom zsírozni ?
Liquid2010-05-07 19:36:14 // 29824
attól függ mi nyöszörög, a WD40 sztem semmit se ér.
tudtommal csak a stabrúd szilenteknek lehet alázsírozni, ha még nem ették meg a rudat
gerg-o2010-05-07 19:34:05 // 29823
A másodikon már túl vagyok. Néhány vadi új szófordulat is keletkezett.
Lehet, hogy el van deformálódva a gyűrű. Eleve nem szerencsés a műanyagba kis fogakkal kapaszkodó fémkarika. Hol lehet ilyet lőni? Csak bontó?
Liquid2010-05-07 19:32:47 // 29822
úgy könnyű :))
Wickey2010-05-07 19:32:06 // 29821
aa faszom nemvagyok nőgyógyász inkább leeresztem a lökőst olajcserénél és kikapom a lámpákat :) ölben egyszerűbb. :)
Liquid2010-05-07 19:31:50 // 29820
gyűrüstől? akkor az a baj, hogy kijön az egész foglalat, annak nem szabadna kijönni, meg kellene nézni miért jár ki, de ahhoz ki kell szedni a lámpát :(
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-05-07 19:31:01 // 29819
sziasztok
van valakinek bevált módszere az első futóműből jövö nyöszörgésre ?
WD40 ???? a silenteknek vagy valami mást ?
Kócosw2010-05-07 19:29:20 // 29818
persze van...2 megoldäs van...
egyk az hogy birkatürelemmel tökölsz vele (ez a celravezetöbb),
vagy a mäsik kevesbe elegäns ut ez pedig hogy szereles közben hangosan käromkodol.
(öszinten bevallom en a 2 . verzio szerint csinaltam hetvegen miutän megbüntettek a xenon miatt)
gerg-o2010-05-07 19:28:35 // 29817
Már-már felcsillan a remény h megszorul, amikor lepattan az egész és a kezemben marad gyűrűstől.
Liquid2010-05-07 19:26:23 // 29816
a tompítottat cseréled? ha nincs nagyon megdeformálva, illetve az izzó a helyén van, akkor könnyen helyre kéne pattannia
gerg-o2010-05-07 18:32:13 // 29815
Üdv Hölgyek/Urak!
156 izzócserével csak én szívok vagy ezt a kenyeret mindenkinek fossal kenték meg?
A befogó patentot egyszerűen lehetetlen feltenni. Létezik valami alternatív megoldás?
TDI752010-05-07 09:04:17 // 29814
Szevasztok Hely!
Szerintetek ez a szívócső áramlástanilag mennyire xar?

A jelenség a következő: a két hengerből csak az egyes hajlandó elindulni, pedig a másik hengerben is van kompresszió és gyújtás is . Ha leveszem a szívóöntvényt, és a szelepekhez befujok hidegindítóval, akkor berobban a kettes henger is. Tehát tuti hogy van kompresszió,és gyújtás is. Annyi van még hogy a karbi előtti csövet még nem raktam a helyére. Azt a darabot ahol a kartergáz visszavezetés van . Okozhat ez ilyen nemindulási jelenséget? Vagy totál xar a szívócső. Hogy miért nem Y-ban ágazik szét azt nem tudom.

Van valami ötletetek?
Tudom hogy nem alfás a téma, de talán ebbe a topikba elfér mivel ez is csak egy dugattyús motor.
Dzsozy2010-05-06 20:47:42 // 29813
Szép Estét Mkinek!
Árulja már el valaki, hogy mi a rákért ingadozik az alapjárat. Igaz nem nagyon, picit, kb 100 ford. fel-le. Ma cseréltem Lmm (bosch) új gyári gyertyák, új lambdasz. (bosch), Pillangó szelep ház tisztítva! Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mikor vettem a verdát kb négy éve,első utam autó vill szer.vezetett mert egy-két nap után kivillant a check pilács. Főtengely jeladót cserélt, de golf IV-tette bele. Elmondása szerint Bosh-t tett bele, csak annyiban különbözik az alfiétól, hogy máshol van a felfogatás, de ezt orvosolta egy fúróval, ja és negyed annyiba került. ???
Coyote2010-05-06 09:10:27 // 29812
Köszönöm mindenkinek a tanácsot, igérem igyekszem oda figyelni mindenre.

Köszönöm!
pb_2010-05-06 00:10:40 // 29811
Sajnos, ha sok takony van a motoron, akkor kell a nagynyomású, és nem kizárt, hogy valami Rősebb szer is.
[k i z z o]2010-05-05 23:52:15 // 29810
Hi, arra figyelj, ha lemostad, akkor levegővel fujasd ki a vizet mindenhonnan, ha leszáradt és nem áll a csatik nyakán a viz, akkor ajánlatos a csatikat széthúzva valami viztaszitő kontaktspray - el áttisztitani, a párásodás okozhat oxidációt stb.

Én benzinnel szeretek motort mosni, az kipárolog, oldja az olajat stb., nem kell víz hozzá, kemény szőrű kis ecset és kész. Utána törölget.
Wajky2010-05-05 19:40:42 // 29809
Sziasztok!
Szeretném a segyítségeteket kérni. A 146-osom hátsó futóművét szeretném felújítattni, és talán egy kicsit keményíteni rajta. Tudtok valakit ajánlani??
Előre is kösz!

Üdv: Wajky
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-05 15:13:01 // 29808
Nem ismerem nagyon a típusodat, de az elektromos részeket próbáld meg zacskóval védeni. Mondjuk a gyertyákhoz ne follyon be víz, mert akkor xar lesz, amíg ki nem szárad. Amúgy le lehet mosni.
Coyote2010-05-05 15:11:29 // 29807
Köszönöm a tippeket, megnézem és megprobálom megcsinálni.
Coyote2010-05-05 15:10:44 // 29806
Üdv urak!

Mivel beköszöntött a jóidő ezért szeretném lemosatni az autót, illetve szeretném a motort is szépen lemosni. Lehet-e és ha igen mire figyeljek?

Köszönöm!
127_sud2010-05-05 11:20:41 // 29805
Szerintem vágóval indítsd meg a csavar oldalát ütve. Nekem is volt ilyen gondom. Persze kell venni új csavart de az nem gond, nekem is van. Meg van túlméretes csavar is hozzá azoknak akik kiszakítják a menetet.
admirális2010-05-05 11:02:24 // 29804
Legrosszabb esetben sem vettük volna le a teknőt olajjal, akkor le lett volna szívva, de most megpróbáljuk hosszabbítóval finoman de nagyobb erővel kitekerni.
dfg (Tanárúr)2010-05-05 10:52:27 // 29803
szia.
lehet valami pasztával lett visszarakva, hogy ne engedjen. meg kell annak indulni, csillagkulcs, és nagy erőkar. a 16V TS-nél nagy szopás leszedni a teknőt(gondolom a többinél is), abba meg belegondolni is szar, hogy mindezt olajjal teli...

mindenképp tegyél a csavar alá egy réz alátétet, így aztán nem fog megszorulni sem, és csöpögni sem.
TDI752010-05-05 09:56:55 // 29802
Én a 33-as boxin jártam így. A vége az lett, hogy le kellett szedni az egész olajteknőt, és utána satuban mér megindult az a kib@szott olajleresztő csavar. Viszont azt nem értem, hogy minek kell azt a szerencsétlen olajdugót ennyire megtépni. A 75-ösömön dettó ugyanez volt a gondom és ott egy kétméteres csővel meghosszabbított erőkar lett a megoldás.
admirális2010-05-05 09:46:51 // 29801
TS 16V motorról van szó. Nem bírjuk kilazítani az olaj leeresztő csavart. Be van szorulva, és nem akarom hogy a menettel együtt jöjjön ki.
Olajat kéne már cserélni.
Mit tanácsoltok?
pb_2010-05-04 23:55:16 // 29800
A +égett betéten nem sokat segít a csiszolópapír.
Tom852010-05-04 21:34:44 // 29799
Nekem is volt ilyen gondom a jobb hátulján, kicsit össze volt gyógyulva a betét a nyereggel.Megpucoltam drótkefével és megszűnt a nyikorgás! :)
mesa2010-05-04 16:50:22 // 29798
Üveges a betét? Csiszolóvásznat neki! :)
Coyote2010-05-04 16:15:08 // 29797
Üdv urak!

Egy kis segitség kéne. Mostanában ha megálok majd elindulok a jobb hátso keréknél nyikorog valami, gyanitom hogy a fék az mert pár méter után elmúlik.
Tavaly oktoberben lett cserélve a tárcsa is és a betét is.
Mi lehet ennek a nyikorgásnak az oka?

Köszönettel!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-05-03 20:35:10 // 29795
igen . azt üzente meg ne lásson mégegyszer a szervíze körül , mert...................csak vicceltem vár ha tudsz menni csak hívd fel elötte :)
bocsi ezt nem tudtam kihagyni :)))))
mégegyszer köszi a segítséget neked is !
dfg (Tanárúr)2010-05-03 20:33:44 // 29794
sziasztok
Valakinek kellett már 16V TS-ben balance tengely csapágyat cserélni? mennyibe kerülnek bele a csapágyak? mert azt már mondták, hogy motor ki-vel kezdődik a buli... :(
Németh Laci2010-05-03 20:32:50 // 29793
Züperh, örülök hogy megoldodott a probléma... - mondtam, én hogy jó szaki a Józsi !

Tényleg az üzenetem átadtad neki :))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak