Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Hardy2008-04-13 21:28:48 // 20191
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, hátha valaki már járt így. Előzéseknél vettem észre, hogy elfogyott az erő az autómból. Idáig simán 5.-be tudtam előzni, most meg vissza kell kapcsolgatnom, és valahogy nem úgy gyorsul, mint idáig. 4-be le tudtam forgatni leszabályzásig, ami 7000-nél volt, igaz nem ez volt a jellemző, mert vigyázok rá. Most viszont harmadikba is 6000-nél többet nem pörög. A lambdaszonda most lett cserélve. Nincs valakinek ötlete.
Kéne egy kis segítség, hátha valaki már járt így. Előzéseknél vettem észre, hogy elfogyott az erő az autómból. Idáig simán 5.-be tudtam előzni, most meg vissza kell kapcsolgatnom, és valahogy nem úgy gyorsul, mint idáig. 4-be le tudtam forgatni leszabályzásig, ami 7000-nél volt, igaz nem ez volt a jellemző, mert vigyázok rá. Most viszont harmadikba is 6000-nél többet nem pörög. A lambdaszonda most lett cserélve. Nincs valakinek ötlete.
Mirkó2008-04-13 20:56:12 // 20190
Hi! Lenne egy kérdésem megköszönném ha valaki segítene megoldani.Van egy Lancia dedra 1.6 IE(91' évjárat) a kérdés pedig az hogy jó -e bele a 145ti,145qv 155?,fiat tipo granturismó vagy a fiat bravo hgt rugó?Tehát a lényeg az hogy meg szeretnénk ültetni ezt a gépet,ha valaki tud valamt mondani ezzel kapcsolatban azt megköszönném. Előre is köszi: Mirkó.
gabor2008-04-12 18:19:20 // 20189
Valaki esetleg 145 kuplung promblémában járatos????
mano2008-04-12 16:35:41 // 20188
köszönöm a tippeket, ránézünk ezekre
tolyaasch2008-04-12 10:04:13 // 20187
Jo reggelit mindenkinek. Egy kis szuksegem volna olajkályha ugyben. Szetszedtem a sogornom 90-es 2,4-esét és bizony nem jegyeztem be a szivattyu helyzetet. Namarmost a szivattyu fogaskareken 2 drb ékpálya és 6 jegyzék van. Hova a bánatba kell visszatenni a szivattyut, hogy mukodjon? Tippelek, hogy a 6 jegyzék 2 részre van felosztva, az egyik ill. a másik ékpályához. A jegyzékek "3,4,5"-számokkal vannak jegyezve. Gondolom a VM 3,4 ill az 5 hengeres motorokhoz is ugyanezt a fogaskereket használja. Van még két jel BM ill. X jelzéssel. A pumpaszerelo azt mondta, hogy valszeg Bosh vagy Lucas pumpákra van jegyezve. De nem nagyon akarodzik végig probalgatni mint a 6 lehetoseget, ugyhogy jo lenne, ha tudná vki, hogy hova rakjam azt a pumpát. Elore is koszi. u.i. a 164-esen egyszerubb, ott csak egy jegyzék van meg egy ékpálya :-)
Longman2008-04-11 23:33:26 // 20186
Hello! Meg tudná mondani valaki hogy a 3.0 V6 24V motornak üzemmeleg állapotban mennyinek kell lennie az olajnyomásának?
Don.2008-04-11 22:33:39 // 20185
Szép estét mindenkinek.
Arra a kérdésemre tudjátok a választ vagy tapasztalta e már valaki,hogy miért eszi a kocsi az első égőimet,állitom nem használtam 1 hónapot sem,és mind2tő kiégett.:S
Arra a kérdésemre tudjátok a választ vagy tapasztalta e már valaki,hogy miért eszi a kocsi az első égőimet,állitom nem használtam 1 hónapot sem,és mind2tő kiégett.:S
Liquid2008-04-11 22:05:36 // 20184
semmi extra nem kell hozzá. némelyik lámánál eléri a xenonizzó az árnyékolót.
Megoldások:
- kivágod az árnyékolót (drasztikus, de álítólag nem vakít úgy sem)
- távtartót teszel az izzó alá (csak átmeneti megoldás)
- kiszereled a lámpát és kicsit meghosszabbítod, megdeformálod az árnyékolót.
Megoldások:
- kivágod az árnyékolót (drasztikus, de álítólag nem vakít úgy sem)
- távtartót teszel az izzó alá (csak átmeneti megoldás)
- kiszereled a lámpát és kicsit meghosszabbítod, megdeformálod az árnyékolót.
Wickey2008-04-11 19:35:58 // 20183
Nekem van, nem ért bele, nem kellett célszerszám, sőt, ráadásul eladó is a H7-es és a H1-es 55W-os szettem is (tompított és refi) még 8 hónap garanciával, 156-hoz való "beszerelőkészlettel" (hozzáigazított lámpatakaróval, ilyesmivel). Ha megnéznéd a cuccot működés közben, Budapesten megoldható.
Brad 1562008-04-11 16:56:46 // 20182
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne hogy xenont rakatnék a kocsiba és azt mondták hogy a lámpánál van valami kupak amibe 3 cm miatt nem fér el a xenon és valami célszerszámmal kell kijjebb tolni...nem értek hozzá miről is van szó??:))))
Félek hogy ha megveszem a szettet nem tudom majd berakni
Olyan kérdésem lenne hogy xenont rakatnék a kocsiba és azt mondták hogy a lámpánál van valami kupak amibe 3 cm miatt nem fér el a xenon és valami célszerszámmal kell kijjebb tolni...nem értek hozzá miről is van szó??:))))
Félek hogy ha megveszem a szettet nem tudom majd berakni
Youri2008-04-11 14:24:55 // 20181
Toronycsapágy esetleg?A régi offomon uilyen tüneteknél az volt a ludas...
Ferke2008-04-11 14:20:41 // 20180
Kormány összekötő gömbfejek rendben?
Barni1472008-04-11 13:48:13 // 20179
Csongor2008-04-11 12:26:47 // 20178
Nem szorul a pedál, azt teszteltük, sőt még adtunk neki kenést is.
mano2008-04-10 22:25:57 // 20177
sziasztok!
az a gondom, hogy nagyjából középállásban kicsit balra-jobbra forgatva a kormányt akadást és némi kattanást hallok/érzek, ami eddig nem volt... vajon mitől lehet ez?
az a gondom, hogy nagyjából középállásban kicsit balra-jobbra forgatva a kormányt akadást és némi kattanást hallok/érzek, ami eddig nem volt... vajon mitől lehet ez?
Rizzo2008-04-10 21:34:17 // 20176
A pedálnak a mechanikája nem szenved szorulásban? Lehet hogy pár csepp olaj az orvosság.
Csöri2008-04-10 21:06:21 // 20175
Sajnos a 156 vízhőfokmérője nem éppen pontos. Többnyire 92-94 fokon mutatja a műszer a 90 fokot. Ha főle megy ne parázz, mert így a jó.
Csongor2008-04-10 12:24:16 // 20174
Köszi a segítséget, asszem Alfacity után keresek rá helyet és embert, hogy kiderítsük mi lehet a bibi, levegő vagy a főhenger?!
Találkozunk Alfacityben!!!
Találkozunk Alfacityben!!!
Ferke2008-04-10 11:55:32 // 20173
Ezt azért nem említettem, mert gondoltam evidens.:))))))
Tomasman2008-04-10 09:34:26 // 20172
Hát köszi a választ, akkor ez megint jópár ezresembe fog kerülni :(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Tomasman2008-04-10 09:34:24 // 20171
Hát köszi a választ, akkor ez megint jópár ezresembe fog kerülni :(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Kau2008-04-10 08:44:06 // 20170
A kislámpa nem fog elaludni, akkor sem, ha összedugod a csatit és hibátlan a rendszer. A hibakódot szervízben lehet töröltetni.
Csongor2008-04-10 08:33:48 // 20169
Persze ez elég kézenfekvő válasz, nekem is ez jutott először eszembe. :-)
Nem lehet esetleg, hogy nincs rendesen kilégtelenítve a rendszer?
Nem lehet esetleg, hogy nincs rendesen kilégtelenítve a rendszer?
Ferke2008-04-10 07:15:26 // 20168
Akkor kizárásos alapon marad a felső munkahenger.:) A két munkahenger közül valamenyik, ez biztos.
Poló2008-04-10 00:04:19 // 20167
Szia!
Vedd le a kormány alatt lévő burkolatot, 3 csavar fogja azt hiszem. Az index kar környékén kell lennie egy csatlakozónak, ez lenne a helye a tempomat karnak. Ha van ilyened, akkor nagyon egyszerű dolgod van. Veszel bontóban egy tempomat kart meg egy másik burkolatot a kormány alá (amin ki van vágva ennek a karnak a helye), és máris van tempomatod.
Ha nincs ott csatlakozód, akkor egy utólagos tempomatot lehet betenni, erre keress rá google-ban.
Vedd le a kormány alatt lévő burkolatot, 3 csavar fogja azt hiszem. Az index kar környékén kell lennie egy csatlakozónak, ez lenne a helye a tempomat karnak. Ha van ilyened, akkor nagyon egyszerű dolgod van. Veszel bontóban egy tempomat kart meg egy másik burkolatot a kormány alá (amin ki van vágva ennek a karnak a helye), és máris van tempomatod.
Ha nincs ott csatlakozód, akkor egy utólagos tempomatot lehet betenni, erre keress rá google-ban.
Brad 1562008-04-09 23:18:32 // 20166
Sziasztok
Tudok rakni a kocsimba tempomatot???
Tudok rakni a kocsimba tempomatot???
Csongor2008-04-09 23:06:42 // 20165
Üdv Urak!
Lenne egy kis X-aktám a kuplunggal kapcsolatban. Az ótóm egy '97-es 146 1.6 TS, a jelenség pedig az, hogy városi araszolásnál 5-10-15 kuplungolás után beragad a kuplungpedál. Egy pöckölésre vagy felhúzásra, aztán visszaáll normál helyzetbe. A dolog nem hirtelen jellegű, hanem érződik, hogy folyamatosan egyre nehezebben jön fel a pedál. A dologhoz hozzátartozik, hogy novemberben lett cserélve az alsó munkahenger, mert elengedte az olajat, aztán februárban az első fékcsövek. Kb 2 hete ki lett cserélve a komplett kuplungszett, de ez sem oldotta meg a problémát(nem volt kár érte, mert elég rossz állapotban volt már). Szerintetek mi lehet?
Lenne egy kis X-aktám a kuplunggal kapcsolatban. Az ótóm egy '97-es 146 1.6 TS, a jelenség pedig az, hogy városi araszolásnál 5-10-15 kuplungolás után beragad a kuplungpedál. Egy pöckölésre vagy felhúzásra, aztán visszaáll normál helyzetbe. A dolog nem hirtelen jellegű, hanem érződik, hogy folyamatosan egyre nehezebben jön fel a pedál. A dologhoz hozzátartozik, hogy novemberben lett cserélve az alsó munkahenger, mert elengedte az olajat, aztán februárban az első fékcsövek. Kb 2 hete ki lett cserélve a komplett kuplungszett, de ez sem oldotta meg a problémát(nem volt kár érte, mert elég rossz állapotban volt már). Szerintetek mi lehet?
csocsi2008-04-09 22:44:52 // 20164
Ügyes villamos meg tudja csinálni ha valóban érintkezési gondja van.
csocsi2008-04-09 22:43:58 // 20163
Amikor cseréltük akkor nekem is stabilan beállt 90-re és nem ment fel annyira helybenjáráskor könnyen. Mostanában beáll 90-re aztán visszaaraszol 87 körülre, majd megint 90. E 2 érték közt ingadozik menet közben. Ha megállok vagy araszolok akkor pedig a ventillátornak kapcsolni kell elég hamar ebben az időben is pedig nincs még kánikula.
Tomasman2008-04-09 22:38:48 // 20162
Hali!
Kérdés:
147 2.0TS selespeed, nagy takarítás után világít a légzsák rendszer hibáját jelző lámpa:( Lehet hogy valami csatlakozóhoz hozzáértem! Már volt nekem ilyen egyszer akkor az anyós ülés alatti csatlakozó alatti csatlakozó volt a rossz ezt debrecenbe csinálták! Kérdésem a következő: ha megtalálom melyik csatlakoz rossz és villamoságis megcsinálja az adott hibát, (ha nem csak annyi a baja hogy összekell nyomni) akkor elalszik a kislámpa vagy sem?
Tövábbi 60ezres szervizt ki mennyiért tudna csinálni PECSÉTtel?
Vezérmüszíj szett csere is kell az autó kora miatt!
Köszi mindenkinek!
U.i.: A Km óra állás még mindig villog:S
Kérdés:
147 2.0TS selespeed, nagy takarítás után világít a légzsák rendszer hibáját jelző lámpa:( Lehet hogy valami csatlakozóhoz hozzáértem! Már volt nekem ilyen egyszer akkor az anyós ülés alatti csatlakozó alatti csatlakozó volt a rossz ezt debrecenbe csinálták! Kérdésem a következő: ha megtalálom melyik csatlakoz rossz és villamoságis megcsinálja az adott hibát, (ha nem csak annyi a baja hogy összekell nyomni) akkor elalszik a kislámpa vagy sem?
Tövábbi 60ezres szervizt ki mennyiért tudna csinálni PECSÉTtel?
Vezérmüszíj szett csere is kell az autó kora miatt!
Köszi mindenkinek!
U.i.: A Km óra állás még mindig villog:S
mesa2008-04-09 21:24:08 // 20161
legalább ezek szerint ezt nem rontottam el :)
lopakodo2008-04-09 21:18:49 // 20160
de ott jó a relé:)))))
falcokc2008-04-09 21:17:09 // 20159
nincs azzal semmi gond, hisz az enyém is 98-s :-)))
csocsi2008-04-09 21:13:08 // 20158
Nekem is fölé megy városban vagy ha állok vele.
lopakodo2008-04-09 21:10:15 // 20157
bocs a lecsukódó szemeimért,de sajna csak 98-as :)))))))
mesa2008-04-09 21:03:24 // 20156
Még egy kérdésem lenne.
Eddig 70°C vagy alatta volt a rossz termosztáttal, csak időnként ment fel 90°C-ra vagy fölé (pl. városi araszolás)
Most stabilan 88-90°C marad pályán, országúton. De ha városba megyek ezzel a termoval is fölé szalad. Bekapcsol a venti ha kell, visszahül 90-re aztán ez a folyamat ismételheti önmagát.
Vagy van hogy 90°C, de megállok, hogy a manual driven kaput betoljam és akkor is fölé megy a kilencvennek.
Ez normális müködés?
Egy műanyag csavart találtam a hűtő motortér felőli oldalén a tetjéhez közel, onnan folyik a hűtővíz, szerintem nem levegős. Vagy tévedek? Csak akkor furcsállom, mert a hűtőnek nem a tetjén van, így ha ott kifolyik a víz, akkor még egy CM légrés marad a hűtőradiátorban.
Eddig 70°C vagy alatta volt a rossz termosztáttal, csak időnként ment fel 90°C-ra vagy fölé (pl. városi araszolás)
Most stabilan 88-90°C marad pályán, országúton. De ha városba megyek ezzel a termoval is fölé szalad. Bekapcsol a venti ha kell, visszahül 90-re aztán ez a folyamat ismételheti önmagát.
Vagy van hogy 90°C, de megállok, hogy a manual driven kaput betoljam és akkor is fölé megy a kilencvennek.
Ez normális müködés?
Egy műanyag csavart találtam a hűtő motortér felőli oldalén a tetjéhez közel, onnan folyik a hűtővíz, szerintem nem levegős. Vagy tévedek? Csak akkor furcsállom, mert a hűtőnek nem a tetjén van, így ha ott kifolyik a víz, akkor még egy CM légrés marad a hűtőradiátorban.
mesa2008-04-09 20:54:09 // 20155
De azért holnap melóhyelen nyomok egy ECU resetet is. Ártani az sem árt :)
Kau2008-04-09 20:53:44 // 20154
Ment a leírás a 145/146 topikba ;)
mesa2008-04-09 20:53:16 // 20153
Köszi Csöri.
Akkor ezt úgy tűnik már így kell végig bénáznom Egomban :-I :D
Akkor ezt úgy tűnik már így kell végig bénáznom Egomban :-I :D
Csöri2008-04-09 20:42:08 // 20152
Önbeálló paraméter reset.
Ezt csak géppel lehet. Utána jó lesz megint.
Ezt csak géppel lehet. Utána jó lesz megint.
Youri2008-04-09 20:39:08 // 20151
Jövőre már lehet h lesz hozzá leírás...:-DDDDDDDDDDDD
falcokc2008-04-09 20:38:09 // 20150
nem semmi!!
vagy már 2009-t írunk? :-DDDDDDDDDDDDD
egyébként sajna nem tudom melyik az a relé
vagy már 2009-t írunk? :-DDDDDDDDDDDDD
egyébként sajna nem tudom melyik az a relé
Youri2008-04-09 20:35:51 // 20149
Érdekes.Enyém ugyanezt csinálja hidegen.Viszont nálam minden új,pillangó szelep ki lett véve és úgy lett takarítva.Szóval az tuti h tiszta...
lopakodo2008-04-09 20:24:03 // 20148
Sziasztok!
Amióta megvan a vas,csak újítom,de eddig úgy érzem megéri:)
Valaki meg tudná mondani,hogy hol keressem a klíma reléjét?
146-os,1.6TS 2008.12 havi elvileg az autó,a belső biztitáblán végignéztem,de a motordiagnosztika hibaként írja,hogy klíma relé testzárlatos!
amikor bekapcsolom nem változik semmi,egyedűl a belső ventilátórt indítja el,de kattanást a klímakompresszor felől nem hallok,az alapjárat sem változik.
esetleg valakinek lenne infója hol keressem azt a relét?
válaszokat előre is köszönöm:)
Amióta megvan a vas,csak újítom,de eddig úgy érzem megéri:)
Valaki meg tudná mondani,hogy hol keressem a klíma reléjét?
146-os,1.6TS 2008.12 havi elvileg az autó,a belső biztitáblán végignéztem,de a motordiagnosztika hibaként írja,hogy klíma relé testzárlatos!
amikor bekapcsolom nem változik semmi,egyedűl a belső ventilátórt indítja el,de kattanást a klímakompresszor felől nem hallok,az alapjárat sem változik.
esetleg valakinek lenne infója hol keressem azt a relét?
válaszokat előre is köszönöm:)
mesa2008-04-09 20:01:31 // 20147
Segítséget szeretnék kérni ! :)
Tegnap este termosztátot cseréltem -segítséggel, és egy úttal, ha már leszedtem a csövezést, kipucoltam a pillangószelepet is.
De most az a helyzet, hogy amikor beindítom a motort, rögtön 2000 RPM-re felugrik egy pillanatra. És ugyanez a helyzet amikor vált (Seles a drágám), gázelvétel/motorféknél is felugrik egy pillanatra.
Pillangószelep Resetet csináltam rajta (MAR 90mp, OFF 90 mp, indítás/járatás 3 perc), de nem változott a helyzet. Elég idegesítő jelenség. :o
Vanötletetek, mi lehet a baj ?
Fals levegő? Alapjárati motor (alapjárat stabilan áll, nem hullámzik) ? Mittomén ? :)
Tegnap este termosztátot cseréltem -segítséggel, és egy úttal, ha már leszedtem a csövezést, kipucoltam a pillangószelepet is.
De most az a helyzet, hogy amikor beindítom a motort, rögtön 2000 RPM-re felugrik egy pillanatra. És ugyanez a helyzet amikor vált (Seles a drágám), gázelvétel/motorféknél is felugrik egy pillanatra.
Pillangószelep Resetet csináltam rajta (MAR 90mp, OFF 90 mp, indítás/járatás 3 perc), de nem változott a helyzet. Elég idegesítő jelenség. :o
Vanötletetek, mi lehet a baj ?
Fals levegő? Alapjárati motor (alapjárat stabilan áll, nem hullámzik) ? Mittomén ? :)
Olasz2008-04-09 19:53:54 // 20146
Kellene Nekem 96-os GTV 2,2 V6TB -hez vonószem....
SOS
Tud vki????
SOS
Tud vki????
richlock2008-04-09 15:53:40 // 20145
Nekem is pont hasonló tüneteket produkál a vas. Amikor gyertákat cseréltem egy ideig megszünt a jelenség (par ezer km). De igy a tavaszi időjárást megint nem szereti. Gázadásra fulladozik, nem sok ereje van hidegen.
Most hogy sikerült a saját fedélzeti computerrel becsapni az ECU-t tökéletesen vette a gázfröccsöt ;) Gyakorlatilag a MAF(LMM) mért jelét beszoroztam 1.2-vel és azt adtam tovább az ECU-nak (motorvezérlő), vagyis dúsabb lett a keverék, mint amit az ECU magának kitalált volna. Szóval MAF körül van a hiba sztem...
Most hogy sikerült a saját fedélzeti computerrel becsapni az ECU-t tökéletesen vette a gázfröccsöt ;) Gyakorlatilag a MAF(LMM) mért jelét beszoroztam 1.2-vel és azt adtam tovább az ECU-nak (motorvezérlő), vagyis dúsabb lett a keverék, mint amit az ECU magának kitalált volna. Szóval MAF körül van a hiba sztem...
András bácsi2008-04-09 13:05:35 // 20144
Egom környékén kérdezd meg Yoyo-cartársat, hogy vállal-e.
lackó1562008-04-09 12:58:24 // 20143
ÜDV! Két hónapja van meg a verda 156 2,0Ts és nem rég lettem tag. Bele kell fektetnem már is nem keveset, motorgenerál! Holnap lessz csak kész,de nem igazán bízok a szerelőben! Esztergom környékén mozgok, nem tudtok egy jó szerelőt
aki igazán ért az alfához?
aki igazán ért az alfához?