elég, ha az 1-es vákumot elveszed, ill. a 2-es csövet ledugózod.
Semmi káros. Kis teljesítménytöbblet. ;)
☻SKULL☻2007-12-21 13:34:36 //
18744
Köszi, és mi történne ha kivolna igtatva a rendszerből mivel leszereltem és a szelep nem tömít eleget ?
Kipufogógáz visszaengedése a motorba. (Exhaust Gas Recirculation) Hülye környezetvédelmi bigyó. A 105 lovason vákumszelep, a későbbieken elektronyos.
☻SKULL☻2007-12-21 13:23:08 //
18742
Üdv mindenkinek !!!
Volna egy kérdésem, milyen princípen működik és mire van az EGR szelep ?
1.9 JTD 8V 1999
Az a baj, hogy itt a kényszerhelyzet: még az 1.6TS is kicsi a pályára. :(
Még vannak hiányosságok a rendszerben. Sajnos ez még nem terjed ki mindenre. :)))
városi dodgemnek tökéletes az 1.2 8V :))
Hát igen, meg kell gondolni mit vesz az ember. :)
Ja persze, tudom a rendőrök mindent akciósan szereznek. :)))
punto gyári vezérlésszett 9900ft...
A temprára tavaly a szíjcsere görgőkkel, olajjal, olajszűrővel, légszűrővel, és 4 gyertyával 13000 ft volt. :))))
Azért még léteznek olcsó típusok, bár a cikk nem ezt sugallja. :))))))))
5e??? Milyen anyagból? :)))
Jó az Uno, de nem pályára. :(
Ferke2007-12-21 11:57:30 //
18733
Egy Fiat unora a vezérlés csere tényleg összesen 5ezer ft (kb)...na de egy fiat unoval járni nap mint nap eléggé mazo hajlamra vall..:)))
valamiből nekem is meg kell élni :)))
nyühehhhehhehee ez tetszik pukimentes :))))))))))
pedig nincs is 'anál' jobb, a puki által előmelegített ülésben csücsülni és tovább trombitálni :)))))))))))))
Nem azon idegeskedek, hanem azon, hogy megy bele a km. :((( A pancsert meg ismerem, és jóban vagyunk. :)))
Az a helyzet, hogy tök mindegy, mit veszel, csak költeni fogsz. :))))
A kezelhető és olcsón fenntartható autók kora a ladákkal lejárt.
kertecs2007-12-21 11:50:46 //
18728
Szíjcserén miért idegeskedsz? Csak nem derül ki, h legutóbb vmi pancser elrakta a vezérlést: ))
kertecs2007-12-21 11:46:55 //
18727
Szerintem ők sem sugallnak mást, mint amire te gondolsz. Ez nem vmi pozitív vélemény az újautó vételről:
c) elfogadjuk, hogy az autógyártók betereltek bennünket a karámba, és megvesszük a szűz új, pukimentes, garanciális autót. A súlyos részleteket, az letaglózó értékvesztést, a kötelező szakszervizbe járást pedig elfogadjuk mint kötelező mellékkörülményt.
Látod, ezért nem vinném én soha kötelező szervízre. Inkább ugorjon a garancia, de tőlem nem fognak a pancser hozzánemértő szalonok százezreket legombolni azért, amit itthon is meg lehet oldani. A szervízköny szerintem semmit sem ér, így megint csak a saját javítást támasztom alá ezzel magamban.
Közben meg felidegesítettem magam, mert tavasszal megint szíj és sallangcsere a 145-ön. Áhhhhh.
jah el is feljetettem írni a hondás ismerősöm új Acordján a kötelező szervíz szűrők+ olaj + fékbetétek 120eFt!!!!
azt hittem leülök.....de már ülve voltam :)))
Ferke2007-12-21 11:09:34 //
18724
Ez igaz. De ha még egy forintba sem kerülne a garis javítás az új autón, a kötelező szervízek ulyan brutális árakon mennek, hogy kb 3 szervíz szerintem egy kettőstömegű+kuplung+munkadíj ára...és az autónak ugye semmi baja, csak kötelező szervíz...:(
Arról nem is beszélve, hogy akkor hiszem el, hogy jó olajat töltenek bele szervízkor, ha a saját szememmel látom...
1x vettem eddig új autót, legközelebb akkor fogok, ha 3-4 mill már nem fog számítani.:))
Bírom az ilyen cikkeket csak azt felejtik el beleírni, hogy magyarországon a merci pl a garanciában cserélt fékeknek a munkadíját kiszámlázza, az elkopott kuplungszettet szinte sehol nem cserélik mondván nem rendeltetésszerű használat stb, stb...
kis számítás a saját autómon
az új ára kb 6,5mill 3 évesen olyan 3 mill...
tönkre megy a ledkerék, kuplung?
a kettő együtt 135e ft + a munkadíj....de menjen tönkre a turbó az is 200e...stb
szóval soha nem fogok 3,5millát rákölteni a gépre
Ferke2007-12-21 10:54:46 //
18722
Érdekes, hogy nem csak az Alfa futúműve adja meg magát Bp-en másfél év alat?!:)))
kertecs2007-12-21 09:11:36 //
18721
totalcar
Jó a cikk! Pláne h az Alfákat nem is említi : )) De azért a kettős tömegű lendkerék megvan...
Meg a "jó dízelek" további félmillás tételei, "presztizspassat" nagyszerű futóműve...
- a "b.," megfejtés lesz ez, nyilvánvaló : DD
FRC2007-12-20 22:58:49 //
18720
Jó Estét!
Mi történik a 8V TS motoroknál ha megycserélem a trafó/gyertya bekörést????
Azaz melyik trafó melyik gyertyasort vezérli? Nem veszek észre külömbséget ha megycserélem.
Viszont valamiért 20lit körül van a fogyasztás és arra gyanakszom, hogy ez az oka. (155 2.0TS 8V)
Sziasztok Srácok!
Érdeklődnék, hogy nem tud-e valaki szerezni (eladni) 146 1.6 Boxerhez leömlöcsövet a katalizátorig, lehetőleg új érdekelne, illetve jó állapotú (nem rohadt) bontott.
Ha valaki tud ilyet, kérem, hogy az jelezze az üzenőfalamon!
Előre is köszi!
Üdv.:
Feri
Selmak2007-12-20 12:59:24 //
18718
És mennyibekerel? (Ukrán piac valahol a Zónában)
Echard??? Erhard max :))
itt a polcon nem kell rendelni :))
Nem kell kivenni. Az a kérdés, hogy a magasságállító motort kivetted-e.
Selmak2007-12-20 12:37:06 //
18715
Echard,
Tudsz rendelni AR32302 kódó JTD hez olaj leeresztő csavart? Enyém már nagyon csere érett.
jah az nem jó...80-ig kell, hogy menjen....dugóban meg 90-ig......
Selmak2007-12-20 11:49:01 //
18713
Szerintem te is TCSL (Termosztátot Cseréltek Ligája) tag leszel hamrosan.
Márk2007-12-20 11:26:58 //
18712
Szia! Nekem is JTD-m van. Budapesten kell 10-15 perc, hogy a mutató bemozduljon és utána sem megy nagyon 60 fok fölé. De a fűtés kb. 1 perc után már érezhető. Gondolom ez a normális...
Márk2007-12-20 11:20:41 //
18711
Hát jobb oldalon egy helyzetjelzőt cseréltem, de nem hiszem, hogy az befolyásolná.
hozzá sem tudok férni, hogy ilyeneket megnézzek... kb. ki kéne szerelnem a komplett lámpatestet?
vagy inkább hívjam Szamosit? :)
Liquid2007-12-20 10:27:58 //
18710
azt mondták azzal ne is próbálkozzak, mert csak lejön a többi is.
esetleg még egy variáció van, valami lakkszerű ragasztó, ami vezet, azzal lehet asszem javítani.
norbee2007-12-20 10:26:32 //
18709
Odacinezni? Nem fogja meg?
ödi1592007-12-20 10:24:33 //
18708
Hali, köszönöm nagy segitség volt.
Liquid2007-12-20 10:21:18 //
18707
az Alfa nálam sem nagyon párásodik, az UNOb-l viszont nagyon hiányzik, mert az párásodik, meg mivel kint áll rá is fagy
Poló2007-12-20 10:18:23 //
18706
Vegyél bele másik üveget :))
Múltkor haverral mentem át Győrbe, Punto II-ese van. Kicsit tuninglázban ég a csávó, így kerültek fel az autóra 16-os kerekek, ültetés, egy-két dolog színre lett fújva, meg levette a hátsó ablaktörlőt motorral együtt. Sokat nem használja az autót, főleg itt a városban mászkál vele, max havi 500 km-t. Szóval megyünk át Győrbe, szakad az eső. Mikor odaértünk és jó lett volna nézelődni hátra, akkor nézi, hogy nem lát ki a hátsó ablakon :))) Ablaktörlő meg a garázsban :))
Nagyon párásodott is az az autó, pedig csak ketten ültünk benne, meg ment minden olyan dolog, ami leszedi a párát az ablakokról. Nekem az Alfa soha nem párásodik be ennyire.
Liquid2007-12-20 10:13:00 //
18705
Utólagos hátsóablakfűtés ügyben kérném a véleményeteket.
Az UNO-n volt hátsóablak csere és sajna csak olyan lett, aminek le van szakadva az üvegről egyik saru -> nincs fűtés.
1. Meg lehet ezt javítani valahogy?
2. az üvegre ragasztható fűtéssel kapcs. mi a véleményetek? (pl. Homasita)
Az autóvillamosságis azt mondta mindkettőre hogy felejtős. Ill. a ragaszthatóval 2éve volt problémája azóta kerüli.
Liquid2007-12-20 08:37:15 //
18704
Köszi a tippet, már meg is néztem, valszeg megrendelem.
Kuplung lehet hogy rázhatja. Főleg ha sebességbe van azt kinyomod. Vagy mikor csúsztatni kezded, kis fordulaton és megrázza. Kuplung tárcsa vagy munkahenger lehet lassan megadja magát.
Wickey2007-12-20 00:06:01 //
18702
simán ha leszedi az akksisarut az is csodákra képes :-)
Wickey2007-12-20 00:05:21 //
18701
ja, és elfelejtettem: a homasitát célozd meg, ott 3900 vagy ilyesmi volt...
Wickey2007-12-20 00:04:55 //
18700
Ennél én olcsóbban vettem a sajátomat a gtv-hez..
300-500mA-t tölt, szóval nem árt az autót megkergetni hogy a generátor feltöltse az akksit. Utána ez már alkalmas a kondíciomálásra.
Liquid2007-12-19 23:17:12 //
18699
hol lehet ilyen csepptöltőt beszerezni? Jó lesz az is amit a motorosok használnak?
csak ezt találtam
Ezt én se értem, hogy hidegen miért nem rázza. De tutti hogy a tartó bakokat meg kell nézni, a kuplung is csinálhatja esetleg.
Nálam egyik tartóbak nem 100%-os Boxin, hát még az ajtón a kárpitot is enyhén rázza hidegen.
Wickey2007-12-19 22:50:37 //
18697
ez furcsa. Motor és váltótartó bakokat nézzétek meg... ez ellen meg az szól, hogy akkor hidegen is faltól falig közlekedne a motor a motortérben...