most nezem, hogy a tiedbe 135.000 Ft + munkadij, ez nem keves :(((
ugy nez ki, 1 honapos pihenesre megy a 156 es megint marad a jo oreg Punto.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Cgo2007-09-24 15:46:05 // 17549
Erhard 242 (Pure Energy)2007-09-24 15:45:39 // 17548
nem kell gyárit venni az horror áron van...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-09-24 15:45:12 // 17547
az 1es a szerkezet...
Cgo2007-09-24 15:42:56 // 17546
Cgo2007-09-24 15:39:19 // 17545
mennyi penz ez a lendkerek? gyarit kell venni vagy van utangyartott is? koszi
Erhard 242 (Pure Energy)2007-09-24 15:38:24 // 17544
sajnos a kettős tömegűeknek ez a sorsa..:(
Ferke2007-09-24 15:27:06 // 17543
Ez sajnos 1000%, hogy lendkerék, és nem csak simán a kuplung. :(
Ferke2007-09-24 15:26:03 // 17542
Váááá, neeemár! Akkor ez most népbetegség lett??:)
Az enyém pont emiatt működésképtelen most .
Az enyém pont emiatt működésképtelen most .
András bácsi2007-09-24 15:23:23 // 17541
Ismerős. Múlt héten cseréltem apámén.
Cgo2007-09-24 15:14:39 // 17540
azt ismerem, az jo draga :(((
ma mar fokozodik a dolog, pirosnal allva, elkezdett tancolni az auto, mintha harman szexeltek volna a hatso ulesen, az egesz auto tancolt fel-le-fel-le, ennek nem lesz jo vege :(((
ma mar fokozodik a dolog, pirosnal allva, elkezdett tancolni az auto, mintha harman szexeltek volna a hatso ulesen, az egesz auto tancolt fel-le-fel-le, ennek nem lesz jo vege :(((
András bácsi2007-09-24 09:32:53 // 17539
Kuplung-lendkerék valamelyike.
Cgo2007-09-24 09:17:38 // 17538
sziasztok, indulasnal mindig berezonal az egesz auto, mintha keves lenne a fordulat... ez valami hiba, vagy az MJet-el csak nagy gazzal lehet indulni?
Sanya762007-09-22 22:02:35 // 17537
Oké meg fogom nézni ezt a csőlehúzásos dolgot.
Dzsozy2007-09-22 16:04:11 // 17536
A kispályás focibalynokságom után voltam tegnap este az autó.vill "szerelőmnél". Első körben azt mondta, hogy nincs olyan, hogy "rejtett" hiba, max ha repedt a blokk, meg ilyenek. De ez a hiba így első hallásra számára úgy tűnik, hogy a keverék aránnyal (levegő-benzin) lehet a hiba. Ha cserélted a lambdaszondát, akkor azt kéne beméretni, mivel álltalában 2-3 év garanci van rá.A szonda mért adatai alapján alakul ki a benzin-levegő keverék aránya. Oszt lehet ki kéne próbállni a régi LMM-el. Említettem továbbá, hogy kipucoltad a pillangó szelepet, ill. hogy szétkaptad az alapjárati mocit. Szerinte a tisztítással nem lehet ártani, de az alapjárati mocinál figyelni kell az illesztésre, ill. lehet, hogy szorulhat a benne lévő pici villanymotor, és nem tud időben visszalassulni. Lehet, hogy a pillangő szelep tisztítása után megkapja a megfelelő levegő mennyiséget, mivel elmondása szerint a pillangószelepet ha fény felé fordítjuk, akkor a ház és a szelep között át kell szürődni a fénynek, ami az alapjárathoz elég kell, hogy legyen. Azt mondta, hogy meg kéne nézni ugy az alapjáratot, hogy nincs rajta az a "széles" levegő cső,hogy hogyan nyit a pillangó szelep. De így nehéz bármit is mondani. Tanácsolná, hogy vidd el, egy rendes autó.vill. szerelőhöz, kinek van számítógépe motordiagnosztikához. Rádugná, nézné a keverési arányokat, miközben menne vele pár kört.
csocsi2007-09-22 14:43:16 // 17535
Igen, én sem hittem el először. Aztán próbára kaptam egyet és láss csodát a hidegen levő problémák megszüntek. Nekem a menetteljesítményel nem volt gondom.
Hari2007-09-22 14:12:43 // 17534
Grandonak se jelezte a diagnosztika az LMM -et hibásnak, még a lamdaszondát se! Nuku hibakód! De 5000-es fordulaton tartva a motort szépen belassult a szonda jele, na akkor az biztos csere! Kicseréltem ...... még mindíg nem vólt tökéletes. Ujabb viszgálodás ..... semmi! Proba, hátha LMM. Csere: Grando kiment kiprobální. Jön vissza és látom fülig és a szája. " ....hú bameg ez nagyon állat ! .......ez Q...va jó! " :-)))
Szóval ezek a fránya LMM -ek már csak ilyenek.
Szóval ezek a fránya LMM -ek már csak ilyenek.
csocsi2007-09-22 05:16:20 // 17533
Nekem sem jelezte a diagnosztika a rossz LMM-t, mégis gondom volt hidegen amotorral. Csere után azonnal megszünt a problémám.
Sanya762007-09-22 04:48:40 // 17532
Ha gondolod megkérdezheted, megköszönném.
Dzsozy2007-09-21 18:00:47 // 17531
Hát ez elég érdekes, mivel az alapjárati motornak nem szabadna felpörgetni a motort. Többen vagyunk itt, akik az ingadozó alapjáratot (alapjárati motor) kitisztításával oldja meg, mivel elég húzós ára van egy újnak. Én ezt a "cselekedetet" fél évente beiktatom,az olajpára kipucolásával együtt. Egy profi autó vill. szerelő ugyanezzel a problémával orvosolta a gépemet, az ő tanácsára pucolgatom. Próbálok józan paraszti ésszel gondolkozni: Ha az alapjáraton a vas felpörgeti magát, az alapjárati moci a nyitja a pillangó szelepet. Levegőt kap így a gép. Miért nyitja a pillangó szelepet? A pillangó szelepnek mi a lényege? Lehet, hogy hülyén gondolkozom vagy nem jó az okfejtésem, de szerintem azért nyit a a pill.szelep, mert kevés levegőt "érez" a gép, vagy az LMM rossz értéket közöl. Denekem az is érdekes, hogy a diagnosztikán a sz.gép nem mutat semmit, és vas sem jelez hibát. Tudomásom szerint akkor nem jelez hibát a kocsi, ha a lambdaszonda rossz,és csak egy szonda van benne. Az újabb kocsikban már két szonda van, mert az egyik figyeli a másikat. A diagnosztikáról csak annyit, hogy vannak gyári adatok. Ha járó motornál ezek az adatok nem stimmelnek a szerelőnek tudnia kellene, mi a bibi. Az enyémnél is igy derült ki a hiba, a monitor olyan volt, mint ha (kis túlzással) telemetriai adatok, diagrammok voltak rajta. Ránézett és tudta mi a hiba. Ha esetleg azzal segíthetek, hogy elugrok hozzá és felvázolom a problémádat, talán így is tud segíteni, akkor már megyek is, mert nem szeretném, hogy esetleg miattam kerülnél nagyobb sz.arba.
TIbor2007-09-21 11:47:08 // 17530
Szaiasztok!
Nem tudjátok vletlenül,hogy milyen elven működik a vízhőmérséklet mérő óra ?
Addig ok, hogy kap egy 12V-ot gyújtás esetén meg egy testet a jeladó egyik lábáról !
Az órának azonban három lába van és nem tom mi a harmadik. A nyákon az bekavar a beültetések meg az IC-k közé !
Két tekercs dolgozik az órában, s szerintem az egyik felfelé mozdítja a mutatót, a másik meg ellentétesen hat csak kisebb erővel, és így beáll a muti a megfelelő helyre !
Ha csak egy 12V-ot, meg egy testet kap az óra lassan megy vissza a mutató, míg ha a helyén van a műszerfalban, sokkal gyorsabban! (ebből gondolom, hogy van egy visszafelé ható erő )
Nem tom ,hogy maga az óra rossz, vagy az egész áramköre annak a résznek !
Segítsssséééééég !
Nem tudjátok vletlenül,hogy milyen elven működik a vízhőmérséklet mérő óra ?
Addig ok, hogy kap egy 12V-ot gyújtás esetén meg egy testet a jeladó egyik lábáról !
Az órának azonban három lába van és nem tom mi a harmadik. A nyákon az bekavar a beültetések meg az IC-k közé !
Két tekercs dolgozik az órában, s szerintem az egyik felfelé mozdítja a mutatót, a másik meg ellentétesen hat csak kisebb erővel, és így beáll a muti a megfelelő helyre !
Ha csak egy 12V-ot, meg egy testet kap az óra lassan megy vissza a mutató, míg ha a helyén van a műszerfalban, sokkal gyorsabban! (ebből gondolom, hogy van egy visszafelé ható erő )
Nem tom ,hogy maga az óra rossz, vagy az egész áramköre annak a résznek !
Segítsssséééééég !
Sanya762007-09-20 22:35:43 // 17529
De mikor összenyomtam a motorfedél alá bemenő véknyabb gumicsövet akkor leált a gép, úgyhogy nem szív farsot.
Hari2007-09-20 22:33:32 // 17528
Valoszínű valamit nemjól raktál össze! Szerintem! (Egy kis farslevegő tud ilyen gebaszt csinálni.)
Sanya762007-09-20 18:38:51 // 17527
Hello!
Ismét itt vagyok. Dzsozy tanácsára szétszedtem a pillangószelepet, és a rajta lévő alapjárati motort. Az alapjárati motor olyan mintha új lenne azt vissza is pattintottam a házába, de a szelepház elég rendesen olajlerakódásos volt, azon volt mit pucolni, de a Brigéciol faszán levitte. Összeraktam de még szarabb lett. Most hidegen alig indul be, kb csak 6-8-adszorra, utánna is össze-vissza jár. Az alapjárat meg egyre feljebb megy ahogy melegszik. Meleg motornál már 2800!!! Előtte csak 800 körül volt. Elvittem motordiagnosztikára a gyerek nem talált semmi hibát, amit a gép kijelez, azt mondta, hogy, valami rejtett hiba.
Tudna valaki segíteni nekem??????
Ismét itt vagyok. Dzsozy tanácsára szétszedtem a pillangószelepet, és a rajta lévő alapjárati motort. Az alapjárati motor olyan mintha új lenne azt vissza is pattintottam a házába, de a szelepház elég rendesen olajlerakódásos volt, azon volt mit pucolni, de a Brigéciol faszán levitte. Összeraktam de még szarabb lett. Most hidegen alig indul be, kb csak 6-8-adszorra, utánna is össze-vissza jár. Az alapjárat meg egyre feljebb megy ahogy melegszik. Meleg motornál már 2800!!! Előtte csak 800 körül volt. Elvittem motordiagnosztikára a gyerek nem talált semmi hibát, amit a gép kijelez, azt mondta, hogy, valami rejtett hiba.
Tudna valaki segíteni nekem??????
pb_2007-09-20 12:13:37 // 17526
A lyukas kipuf nagyon + tudja vadítani a mért értékeket. A HC érték, hogy alakult?
Mondjuk, ha sűrgősen kell az autó, akkor jobb levelező tagozaton csináltatni.)
Mondjuk, ha sűrgősen kell az autó, akkor jobb levelező tagozaton csináltatni.)
Jata2007-09-20 12:02:33 // 17525
Halo Cartársak! A héten javítottam egy 1,6 TS-t ,vagyis javitottak csak ma engem keresett meg a csávo.Az a lényeg ha 1-esbe és 2-esbe eléri a 3000-3500 fordszámot elkezd rángatni a vas de kegyetlenül.Benyomom a kuplungot és abbahagyja. De ha üresen felpörgetem 5000ig akor meg semmi. Találkozott már vmelyikötök ijennel?
iAntenna2007-09-20 10:51:09 // 17524
minden megoldás érdekel :D
Ferke2007-09-20 10:49:31 // 17523
Mármint ZK-t csináltatni akarsz, vagy a magas lambda értékre akarsz megoldást? Mert előbbire van ötletem, másikra nem nagyon.:)
Ferke2007-09-20 10:48:25 // 17522
Tudunk.:) Írtam az oldaladra.
iAntenna2007-09-20 10:42:49 // 17521
sziasztok!
Voltam ma zöldkártyáztatni a gépet erre kidobja hogy túl magas a lambda érték. Ötlet? Egyik szerelő rávágta hogy szerinte lyukas a kipuf. Esélyes? Vagy más gond lehet? Tudtok megbízható esetleg alfa amores helyet Pesten ahol megcsinálnák?
Voltam ma zöldkártyáztatni a gépet erre kidobja hogy túl magas a lambda érték. Ötlet? Egyik szerelő rávágta hogy szerinte lyukas a kipuf. Esélyes? Vagy más gond lehet? Tudtok megbízható esetleg alfa amores helyet Pesten ahol megcsinálnák?
boyci2007-09-20 09:20:37 // 17519
Ofit keresd meg! :DDD
misi2007-09-20 09:16:26 // 17518
Sziasztok!
Tud valaki infót, hogy hol érdemes most Selenia 20k-t venni?
hol van a legjobb áron:)))
előre is köszi
Tud valaki infót, hogy hol érdemes most Selenia 20k-t venni?
hol van a legjobb áron:)))
előre is köszi
boyci2007-09-20 07:07:46 // 17517
Helllo MINDENKI!
Úgy néz ki megoldódik az alk.rész ügy!!
azért KÖSZI!! :)
Úgy néz ki megoldódik az alk.rész ügy!!
azért KÖSZI!! :)
boyci2007-09-19 19:32:10 // 17516
SZEVVVVVVVVVVVVVVA SKACCCOK!
BOCSI, RÉG NÉZTEM BE HOZZÁTOK, MOST IS CSAK EGY SZÖRNYŰ NAGY KÉRÉSEM LENNE:
JOBBOS LÁMPA KELLENE A KIS SZIDEMHEZ, HA TUDTOK ÉS MINÉL HAMARABB, AKKOR JELEZZETEK AZ OLDALAMRA, LÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉCCCCCIIIIIIIIII! :)))))))))))))))))
pUSSSSSSSSSSSSSSSZZZZZZZ ÉS KÖSZÖNÖM SZÉÉÉÉPEN! :)
BOCSI, RÉG NÉZTEM BE HOZZÁTOK, MOST IS CSAK EGY SZÖRNYŰ NAGY KÉRÉSEM LENNE:
JOBBOS LÁMPA KELLENE A KIS SZIDEMHEZ, HA TUDTOK ÉS MINÉL HAMARABB, AKKOR JELEZZETEK AZ OLDALAMRA, LÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉCCCCCIIIIIIIIII! :)))))))))))))))))
pUSSSSSSSSSSSSSSSZZZZZZZ ÉS KÖSZÖNÖM SZÉÉÉÉPEN! :)
Ferke2007-09-19 15:39:00 // 17515
Hú de furán írok ma.:))
Tehát azt akartam írni, hogy :
Ha a lengőkaron a szilent és a gömbfej is csendes,
Tehát azt akartam írni, hogy :
Ha a lengőkaron a szilent és a gömbfej is csendes,
Ferke2007-09-19 15:38:04 // 17514
Ha viszont nem a lengőkaron a szilent és a gömbfej is csendes, akkor valóban a stab. nyüszöghet. Nekem nyüszög és kopog is. A nyüszögéstől amikor már idegbajom volt, benyomtam fél deci wd40-et csak úgy saccra a bölcső fölé, akkor pár napig csend volt.:)
Ferke2007-09-19 15:35:21 // 17513
Nekem fent nem a szilent nykorgott, hanem a gömbfej!! TElenyomtam zsírral a gumi alatt, kicsit megjárattam, és most jó.
András bácsi2007-09-19 15:15:51 // 17512
De ugyanígy lehet alsó lengőkar is.
Alfás 156 "hupikék"2007-09-19 15:14:19 // 17511
Meleg idöben nyiszorog a drága azt mondták, hogy a felsö lengökar csinálja szét szed tem ki cseréltem a szilenteket össze pakoltam és csak nyiszorog valami azért gondolom hogy valahol ott van gond
András bácsi2007-09-19 15:03:26 // 17510
Onnan egyszerűbb, ha mást nem cserélsz. Én azért kötettem ki mindent, mert nem jött szét máshogy. :(
Ferke2007-09-19 15:01:53 // 17509
Te onnan egész fentről bontottad le? Nem elég az alsó lengőkarig bontani?
András bácsi2007-09-19 14:59:36 // 17508
Igen. Illetve részben. Elég lekötni a kormányművet, a stabkart, a féltegelyeket, meg a felső tornyokat. Bár minél kevésbé szeded szét, annál nehezebb visszarakni.
Ferke2007-09-19 14:58:26 // 17507
Gondolom a belső szilentre gondolsz. Ahhoz ahogy Bandi is írja, le kell dönteni a bölcsőt. A lengőkarokat nem kell leszedni a bölcsőről, de a kerékagyakról a gömbfejeket le kell kötni.
Alfás 156 "hupikék"2007-09-19 14:57:19 // 17506
Ahoz a futo müvet is szét kell kötni?
András bácsi2007-09-19 14:53:30 // 17505
Le kell ereszteni a bölcsőt hozzá.
Alfás 156 "hupikék"2007-09-19 14:51:22 // 17504
Üdv! Nem tudna valaki tanácsot adni,hogy lehet 156-os jobb elsö stabilizáto szilentet ki cserélni?
GTV_GAB2007-09-19 13:50:20 // 17503
világosabb lettem egy fokkal :)
Selmak2007-09-19 13:43:20 // 17502
Dieselnél teljesen természetes hogy feketedik az olaj a koromfelvétel miatt. A motor koromtermelése alapvetően befolyásolja a csereperiódust dieseléknél. Örvénykamrások durva nagyszemű kormja miatt nem volt ritka az 5ezres csereperiódus aminek végén lekvár folyt ki a karterből, most CR kevés particle méretű mikrokoromja csak elszinezi de nem sűriti be az olajat ezért jóval hosszabb a csereperiódus.
GTV_GAB2007-09-19 13:39:29 // 17501
akkor én még örülök
a full szinti olaj 20000km -nél még teljesen átlátszó volt a nívópálcán
kiengedve már nem annyira, de szétkenve nagyon szép színe volt még mindig
szebb mint 1000km után az offos olajkályhábman
a full szinti olaj 20000km -nél még teljesen átlátszó volt a nívópálcán
kiengedve már nem annyira, de szétkenve nagyon szép színe volt még mindig
szebb mint 1000km után az offos olajkályhábman
Ferke2007-09-19 11:50:23 // 17500
Pontosan, jól írtad. Azon kívül, hogy pl a darabos spéneket kiszedi (és ezt bármi kiszedi), semmi értelme.
Jó érzés látni pár 1000km után, hogy még nem fekete az olaj. Kb ennyi az értelme.:)
Jó érzés látni pár 1000km után, hogy még nem fekete az olaj. Kb ennyi az értelme.:)