Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Otto2007-04-10 23:51:24 // 15044
Vidd el esztergályoshoz, ha korrekt emberhez viszed, úgy is megmondja, hogy lehet, vagy nem lehet!De ha alá megy is nem fog eltörni!Az elsők nekem is alatta vannak.Legközelebb már új kerül rá!
Xixo2007-04-10 23:10:43 // 15042
Kedvenceimnél van link!! (Porex)
Seriff2007-04-10 20:43:55 // 15041
Sziasztok!
Egy jó kipufogóst keresek Budapesten!
Ha a 11./12. kerülethez közel van az előny:)
Be akarom pakoltatni a Paco mestertől kapott sportkatalizátorom, és ahol eddig voltam kóklerek dolgoztak:((
Köszönöm a segítséget:)
Dzsozy2007-04-10 17:50:03 // 15040
Szép napot mkinek. Fék felújítás alatt állok, és érdeklődnék, hogy van e értelme első tárcsákat cserélnem. A mostani méret 24.8 (min: 24.2). Fékbetétekről nem is beszélve, ennek ellenére a fék tökéletes, de közeleg a műszaki vizsga. Lehet, hogy hülye a kérdés, de mi van akkor, ha minimum alá megy a tárcsa méret? A fékmunkahenger az új betéteket akkor is brutálisa tudja nyomni a tárcsának, amúgy meg nem hiszem, hogy az eltörne.
Jata2007-04-10 15:02:08 // 15039
Halo!
A héten jön hozzám egy Fiat Croma 2.5TD asszem 88as vagy 90es évjárat.Na az a lényeg hogy vez.szij csere lesz rajta. Ha jol tudom ez má a Ducato motoros nem.A hengerfej felett van a szivócsonk egy része nagy TURBo felirattal.Ja és a motor jobb oldalán (tehát a válto felöl) van a generátor. Szal ha valamelyikötök cserélt már vezszijat Cromán attol várom a tanácsot.Ha nem,kicserélem segitség nélkül:-) Ati
Otto2007-04-10 11:22:39 // 15038
Sziasztok!
Szarakodik az ABS a kocsimon.Sokszor menet közben kapcsol ki és egyre többször be sem kapcsol indításkor.Többször kell gyújtást adnom, mivel lejtős részen állok gurulok kicsit gyújtásadás előtt hátha.Sokszor bejön,de már ez is kevésbé.
Hidegebb,nedvesebb időben jobban előfordul a dolog.Most már kicsit idegesít,mert megszoktam a jelenlétét...
Mit nézzek meg?Mikor megvettem, akkor sem ment,de azt megoldotta a WD40!:D Azóta jó volt.De most az sem segít!
Hogy kell kimérni a jeladót, főleg akkor,ha csak néha nem jó!Ha egyáltalán az a baj!
theo2007-04-09 20:48:35 // 15037
Rugó törés, kerékagy csapágy le van lazulva?? De ezek csak tippek.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-04-09 18:07:09 // 15036
eh
meg van honnan jön furcsa hang hátulról az autómból :((((
ugyi fennt vannak a 215/45r17-es gumák s most 4en ültünk az autóba + 3 kutya, s a hátsó kerék a szar úton beleér a kasztniba!!!!
van a gumi cserén kívül valami megoldás?
Wickey2007-04-09 18:05:48 // 15035
szilenteket is nézzétek át hátul.
Bazsa722007-04-09 16:09:07 // 15034
Szép napot!
Kérdésem lenne:
Kanyarodáskor, valamint erős fékezéskor beremeg a kicsike hátsója, mi lehet a problem?
A kerekek rendben vannak, csavarok rendesen meghúzva, gummák jó állapotúak.
Én a lengéscsillapításra gondolok, de nem igazán értek hozzá.
Valakinek tippje, vagy hasonló esete?
Köszi előre is.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2007-04-08 18:18:56 // 15033
Help!
Tudja valaki, hogy 155-ös generátorába milyen számú csapágyak kellenek ?
Igazából az első kellene. a hátsót kaptam hozzá, de az elsőre nem találtunk adatot.
Thanx !
pb_2007-04-06 12:51:18 // 15032
Ez kis jelmagyarázat az ábrához:
A1 akkumulátor
B1 gyújtáskapcsoló
I12 el. ablakemlő reléje
B21 el. ablakemlő kapcsolója jobb
P14 el. ablakemlő motor jobb
B71 el. ablakemlő kapcsolója bal
P15 el. ablakemlő motor bal
G95 központi biztosíték doboz
vezeték színek:
G sárga
GN sárga/fekete
N fekete
RN piros/fekete
AN világoskék/fekete
A világoskék
VN zöld/fekete
V zöld
szasza(SW)2007-04-06 11:01:37 // 15031
köszi a infot!Akkor meg probálom mégegyszer!:)
Kata1472007-04-06 10:44:27 // 15030
Nem volt olajam, ezért öntöttünk bele! :-)
Tibe2007-04-06 10:38:32 // 15029
Köszi ez az ábra sokat segít!
Wickey2007-04-06 09:44:50 // 15028
Namost ezt mégegyszer.
"útban volt a szervónál pár cső": melyik szervónál, fék vagy kormány? És melyik csövet bontottad le? Kormányszervó, vagy fékfolyadék? Ha fékfolyadék, akkor azt minek, egy 3mm-es fékcső annyira csak nem lehet útban...
"Légtelenítettem a fékeket": ha úgy van ahogy gyanítom, és a kormányszervót bontottad meg, minek légtelenítesz féket? A két rendszernek köze sincs egymáshoz.
"A pedál kemény lett, de kormánytekergetéstől visszapuhult": Tessék? Tényleg nincs semmi köze a kettőnek egymáshoz. A kormányszervó és a fékszervó két teljesen külön rendszer, még másképp is működnek, a kormányszervó túlnyomásos, egy olajszivattyút hajt meg az ékszíj, a fékszervó meg vákuumos, ott a szívócsonk vákuuma állítja elő a rásegítést. Ékszíjtárcsa forgatás, és vákuum meg csak akkor van, ha jár a motor, ebben hasonlítanak: egyik se megy álló motornál (illetve de, a fékszervó egy rövid ideig, amíg tartja a szervódob a vákuumot). Ja, és mégvalami: az normális, hogy az álló motornál kőkemény fékpedál felpuhuljon amint beindul a motor. Akkor jön meg a rásegítés. De ettől még fognia kéne a féknek.
A féklégtelenítést csináltad rosszul, kezdd előről.
pb_2007-04-06 09:34:43 // 15027
Liquid2007-04-05 20:47:42 // 15026
Király!!! Nemrég nekem is volt hasonló gondom. Sajna nem tudtam kicsrélni, cska felfrissíteni az olajat. De majd egy megfelelő alkalommal kicserélem.
Milyen volt az olajad? Ha sötétbarna, akkor lassan csereérett.
Kata1472007-04-05 20:26:57 // 15025
Mindenkinek köszönöm a segítséget! Liquid igazad volt, csak szervo olaj kellett bele! Így megúsztam 500-ból. :)))
szasza(SW)2007-04-05 19:29:41 // 15024
Sziasztok! Itt is érdeklödnék!
Gázbovden lett cserélve az auton utban volt a szervonál pár cső meg lett bontva.Öszerakás után légtelenitettem a fékeket a kerekeknél a pedál kemény lett mikor az autót beinditotam a kormány tekergetéstöl viszapuhult.
Hogy kell lékteleniteni hogy jó maradjon a fék??A szervonál kell elöször??
Hozáértő segitsen mert alig van fékem!
Elöre is köszi!
Tibe2007-04-05 16:54:46 // 15023
Sziasztok!
Kérdésem lenne, a 33-asban hol található az ablakemelő kapcsoló vezérlőelektronikája?
Ferke2007-04-05 13:21:07 // 15022
Egy ennyi idős autónál a 3-assal sem nagyon kéne, hogy gond legyen. Ha nagja van, igaza van Mesa-nak, a diffi is szólhat, és akkor azt most még a fokozatoon nem érzékeled.
mesa2007-04-05 13:19:41 // 15021
Aztán lehet, hogy tévedünk és valami apróság, de jobb az óvatosság!
mesa2007-04-05 13:19:13 // 15020
A differenciálmű csinálhat ilyet, sajnos ... :(
Minél előbb vitesd olyan helyre, ahol ezt meg tudják állapítani !!! Ha csak a lábán tudod elvinni, akkor figyelj rá, hogy nagyon óvatosan közlekedj : magyarán lassan, és használd a fokozatokat !
Kata1472007-04-05 12:27:18 // 15019
Megpróbálom délután megnézetni, de nem biztos, hogy oda érek. Így pláne. Volt már váltócserés kocsim, hasonlít rá a hangja de indulásnál az csinál ilyeneket? A váltóval a hármason kívül nincs baj, attól még lehet az?
Kata1472007-04-05 12:24:08 // 15018
Köszi, megnézem azt is!
Ferke2007-04-05 12:22:34 // 15017
Ha alapjáraton, álló helyzetben semmi, csak menet közben csinálja, akkor a motor (vízpumpa, görgők, ilyesmik), és a szervó kilőve. Marad a kerékagycsapágy, de azt meg nem induláskor csinálja legerősebben, hanem ha minél gyorsabban mész (egyébként van, hogy nem lehet ledönteni, melyik oldalról jön).
Gyorsan kéne lássa egy hozzáértő, nehogy nagyobb baj legyen belőle.
Lehet, hogy tééleg váltó..:(
Liquid2007-04-05 12:16:32 // 15016
Sztem nem szervó lesz, mert az jobb oldalról jön. De azért csekkold le a szervó tartályában az olajat.
Kata1472007-04-05 12:13:24 // 15015
Azt sajnos nem tudom a szervó honnan jön, de a hang elölről. A kerekek és a motor körül. Ahogy nyomom, úgy búg erősebben, kanyarban egyik oldalról se hangosabb. Alapjáraton nem zúg, de indulásnál a legerősebb! Ha megyek haza meghallgatom jobban!
András bácsi2007-04-05 12:10:18 // 15014
Stabilizátor kar vagy kutyacsont. Kinek hogy tetszik.
beco2007-04-05 11:52:55 // 15013
Sziasztok!
Volna egy kis problémám. Hátha valaki már átesett ezen.
A kocsi bal eleje felül kopogó hangot hallok. Ez főleg reggel, még csonthideg alkatrészekkel lehet igazán hallani.
Ami az igazi probléma, hogy nem találjuk az okát.
Az autó már volt padon, meg lett rendesen rángatva, de sehol nem látszik, hallatzik hogy gond volna. Talán a stabilizátor rúd szilentje mintha egy kicsit lazább lenne, de az sem vészesen. A lengéscsillapító sem mutatott fáradást.
Most ezt kicseréljük majd.
Még a felső lengőkar csuklójára gyanakszunk még, de annál is minden okénak tűnik. (az alsó lengőkar már nemrég cserélve volt)
Egyszerűen elakadtunk.
Ha valaki tud okosat, azt nagyon megköszönném!
Liquid2007-04-05 11:33:36 // 15012
Nézd meg a szervót is! Vagy abszolút nem onnan jön?
Liquid2007-04-05 11:33:33 // 15011
Nézd meg a szervót is! Vagy abszolút nem onnan jön?
Kata1472007-04-05 11:12:29 // 15010
Nem hiszem, hogy kerékagy csapágy, középről hallom.. vagyis a keréktől, de az volt már másik kocsimnál és megismerném. A váltóban még nem néztünk olajat soha, de az se tökéletes, a hármast nem szereti, viszont azt már megszoktam! Köszönöm szépen, az olajat megnézem délután!
András bácsi2007-04-05 10:47:16 // 15009
Valami komputeres helyen.
mesa2007-04-05 10:45:43 // 15008
Konkrétabban, honnan jön a búgó hang ?
Mert lehet kerékagy csapágy (akkor valamelyik oldalról hallod erősebben) vagy lehet végét járja a differenciálműved (esetleg nincs a váltóban elég olaj ?)
Kata1472007-04-05 10:15:22 // 15007
Sziasztok!
Tegnap kicsit búgott a kocsim, de reggelre olyan hangja lett, mintha egy elektromos autó lenne, vagy tolatnék, vagy fogna végig a fék (az nem túl jó, de nem az, mert nem füstöl, nincs szaga és nem fékezi le menet közben), vagy valami beleérne a kerékbe (azt is megnéztem).. A motorral nincs gond, úgy húz mint eddig. Vezérműszíjat görgőkkel egy hónapja cseréltem. Tudom.. vigyem el szervízbe, de az nem fog menni a héten és használnom kell addig is. Volt valakinek hasonló, vagy tudjátok mitől lehet ez? Dízel.
süsnye2007-04-04 20:54:30 // 15006
Bár kicsit belekeveredtem, mert tenem is pontosan ezt a jelenséget írtad.. :D No mind1... :D
Egyébként nem teljesen értem a logikát abban pl. h a 155be (nemtom melyikbe lehet még így) a vízhőmérő óra tképpen a motorból közveltenül kilépő vizet méri, viszont a venti hőkapcsolója meg a radiátorba van beépítve... Nem értem miért nem lehetett ezeket egy mérési pontra helyezni??
süsnye2007-04-04 20:49:35 // 15005
Sztem ez teljesen normális. Ahogy a mesa által beilesztett írásban is van. Hideg indításnál termosztát zárva. Motor jár, majd bizonys vízhőmérsékletnél (nálam pl. 87C) kinyit a termo, amikor is a majd 90 C-s víz összekeveredik a jóval hűvösebb nedvvel, ezért értelemszerűen visszahűl a vized. Akor aggódjál, ha nem így történik! :DD
Egyébként érdekes ez a kis írás, hogy több autónál nem direkt módon mutatja a vízhőmérsékletet, hanem átlagolja. Meg az indoklás is jó, az alfába miért nem átlagot mutat... az a legjobb!!! :DDD
jandibandi2007-04-04 20:04:30 // 15004
Üdv!
Jééé van ilyen topic. Jó ez, amikor én vettem a gépem, 2006 febr., elötte az amorén olvastam ezt a dízelhangot, na mikor megnéztem a vasat tényleg úgy tünt mintha dízel motor lenne benne. DE még volt pont 1 hónap gari rajta, így kicsrélték a szijjal együtt. 2004.februári gyártás, márciusi forg.hely., 29.000km volt benne, csak városban használták. Szóval ha itt nem olvasom tuti nem veszem meg ilyen hanggal, hiába garis, de ha tudja az ember miért is van és, hogy lehet megoldani az csak jó. Tehát semmit nem javult a helyzet 2004-ben. EZ MARHÁRA NAGY ÉGÉS MÉGIS MEGVETTEM.........
fapaci2007-04-04 17:22:34 // 15003
Ez fog történni, de a hibakód törlését hogy tudom megtenni?
András bácsi2007-04-04 17:11:02 // 15002
Kulcskód gázpedállal bepötyög, beindít, hibakód kitörlés.
fapaci2007-04-04 17:04:03 // 15001
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Ma fura módon nem indult az autóm (Alfa 156 2.0 Ti, 2000 évi). Önindító, gyújtás rendben, de világít a Code felirat és nem indul. Valamiért nem fogadja el a kulcsot, amit 6 éve mindig elfogadott, az eset előtt még 20 perccel is. Van valami tippetek, hogy mit tegyek? Egy szerelő javaslatára lehúztam az aksit 10 percre, de sajnos nem segített. Van tartalék kulcsom és biztonsági kódkártyám is, de ezek persze itthon voltak, így a kocsit egy áruház parkolójában kellett hagynom a város túlsó végén. Kérlek benneteket, segítsetek! Köszönöm előre is!
zee2007-04-03 16:10:43 // 15000
granturismo2007-04-03 15:17:56 // 14999
Hát ezt tényleg nem ártana kicserélni. Van külön alsó felső pogácsa is vagy egyben a függőleges karocskával amibe benne van a felső szilent is.
zee2007-04-02 18:20:58 // 14998
zee2007-04-02 17:47:52 // 14997
Kössz mindenkinek a tippeket! :) Jó itt!!
ronin2007-04-02 17:38:47 // 14996
hat engem az az egy deci olaj ami ott elmegy ket olajcsere kozott nagyon nem zavar. persze ha mar tobbet eszik az mar gond lehet de addig meg elmegyek a kocsival 100 ezer km ert.
Ferke2007-04-02 17:36:20 // 14995
Első körben nézd meg, hogy ugyanannyira van-e kopva mindkét oldalon a betét. Az már sokat elárulhat.+ nézd meg, hogy a tárcsáid felülete hullámos-e, esetleg nem-e túl vékonyak.