Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
granturismo2007-03-25 16:05:10 // 14944
Na azért a motorcsere az durva lenne. Még vezérműszíj csere, hosszbordásszíj meg annak a feszítője ami megnézendő. Meg a kuplung, a fékek. Szűrők, olajcsere fékfolyadék fagyálló ellenőrzés ilyesmi, de motort azt ne:-)
Alfi_1452007-03-25 15:13:59 // 14943
Sziasztok!Valaki tudna nekem segíteni?Szolnokon v. környékén(50-100 km-en belül)tud valaki egy jó Alfa szerelőt,aki jártas a TS motorokban?Dízelhangos problémám van nekem is,de nem tudni konkrétan,hogy mi okozza(hidegindítás után kb. 2 mp-ig dízeles,utána elhallgat,majd ahogy melegszik a motor újra előjön a dízel hang)!A termosztátom sem tökéletes(üzemi hőfok kb.75 fok),de ha nem megyek az autóval,járó motornál álló helyzetben felmegy a hőfok 90 fokra,és elhallgat a dízel "ördög"!Van valakinek valami ötlete a megoldásra?
csocsi2007-03-25 14:45:17 // 14941
Hát azért motrot ne cserélj :))
Pac2007-03-25 14:44:06 // 14940
Sziasztok!
A véleményeteket és a tanácsotokat szeretném kérni:
TS motor 200 e-s szervízénél (az általános: gyertya-, vez. módosító + görgők cseréjén, olaj, egyéb folyadékok és szűrők cserén) kívűl miket kell még átnézetni vagy cseréltetni?
Vagy egyáltalán érdemes lenne a komplett motorcsere?
(Bocs, ha hülyeséget kérdeztem).
Előre is köszi!
mesa2007-03-24 21:06:32 // 14939
Szerintem jó helyre írtál! Nagy a valószínűsége.
andraska2007-03-24 20:57:50 // 14938
sziasztok!! nekem 2002. 156.1.6.ts van és most jelentkezik valami fura csörgö hang mit a hidrotőke remélem nem az.!!! hogyan lehet megtudni mi szol a motorban??csak inditáskor csinálja!!
Tocsa2007-03-24 13:04:51 // 14937
GOLDEN LODGE Forever !!!!!!!! :)
Piritu - 1.000.0002007-03-24 12:35:55 // 14936
Szerintem nem. Nekem ami be lett téve "örök" volt, később már nem kellett kicserélni, pedig a 146-al vagy 140ezret mentem vele utána. A hang úgyis jelzi ha gondolkodni kell a cserén. Amúgy ha elkezd kerepelni, akkor is simán lehet még vele menni, baj nem lehet, "csak" csúnya a hangja.
Egyre inkább azt hiszem, hogy az olajon múlik minden nem a használaton. Szerintem a gyárilag berakott elsők azért szállnak el, mert a gyár a "bejáratáshoz" valami más olajat tesz be. Nem véletlenül ajánlják, hogy 5ezernél cseréld le.
isa1562007-03-24 09:14:57 // 14935
A 99 es 2.0 TS ben 80 e nél lett cserélve, azóta 60 e-t mentem vele, amiben rengeteg 1-2 km es városi használat van Eddíg még jól bírja. Nemsokára viszem vezérmű felújításra. Nem tudom érdemes e hozzá nyúlni.
Nasty2007-03-23 17:20:33 // 14934
Alsó lengőkar cserét tervezek holnapra. Van vmi különleges instrukció vagy értelemszerű az egész? Nem akarok a cserért külön még pénzt kiadni.
Haro2007-03-23 10:48:44 // 14933
Minimum!!!!!!!!!!!!!
kertecs2007-03-23 10:46:43 // 14932
Hiszen leginkább erről szól a 60E km-s szervíz ezeknél motoroknál. Nem? : )
Haro2007-03-23 10:42:22 // 14931
Bocsi nem neked akartam irni!!!:)
Üvegtigris2007-03-23 10:41:48 // 14930
Tudom, hogy jócskán több, ezért írtam... : )
Haro2007-03-23 10:38:46 // 14929
A vezürmüszijjat és a görgöket mindenképp cseréld!!!
kertecs2007-03-23 10:38:23 // 14928
Maga a szíj? : )
Haro2007-03-23 10:38:01 // 14927
Jócskán több:))))
Üvegtigris2007-03-23 10:35:58 // 14926
A szíj+feszítő+munkadíj szerintem egy kicsit több 5-8 e Ft-nál, vagy nem? : )
kertecs2007-03-23 09:56:27 // 14925
Hali! A vez.szíj csere mindenképp, de nem is ez drága részlet az egészben, kb 5-8E Ft.
A hosszbordás szíjra gondolnak szerintem(ami a generátort, kormányszervót, klímát hajtja) , aminek állapotától függhet a csere.
Stef2007-03-23 07:51:18 // 14924
Köszi Haro! Vezérműszij állapotát lehet elenőrizni, vagy azt mindenképp érdemes cserélni, és ha kijön csak akkor látni, hogy jó volt-e még? (ez most kicsit zavaros volt)...
Haro2007-03-22 22:59:22 // 14923
Ha alkatrész kell olcsobban szólj!!!
Stef2007-03-22 22:14:15 // 14922
Kösz mindenkinek. Holnap megkérdem Szamosi mestert is, ha 100 körül kijön, inkább odaviszem...
Liquid2007-03-22 21:36:59 // 14921
Keress egy megbízható szerelőt, aki látott már TS motort, és van célszerszáma. 100-ból bőven ki fog jönni.
Üvegtigris2007-03-22 20:24:07 // 14920
Ha van független szervíz, amelyben bízol, akkor érdemesebb odavinni /gazdaságosabb és még lehet, hogy jobban oda is figyelnek rá, ha van ismerős, stb.../, de ha nem vág földhöz az a 30000 többlet , akkor vidd a márkaszervízbe.
Piritu - 1.000.0002007-03-22 20:16:58 // 14919
Bizony volt kerepelés, úgyhogy gariban csere lett belőle. Mind a három TS-emben cserélve lett a cucc. Viszont, amit a 146-ba tettek utána vagy 140e km-en működött. Szóval eddig amit betettek, már nem szorult cserére.
Haro2007-03-22 18:22:40 // 14918
Szerintem böven kijönn 100-ből de akkor minden pöpec!
Stef2007-03-22 18:20:51 // 14917
Tehát nagyjából 90-100-ból kijön? Egyébként amit munkaként leirtak, az megegyezik a szervizkönyvben leirt 60k-s szervizzel, csak kicsit (?!) sokalltam az árát. Volt mostanában valaki szakszervizben 60k-s karbantartáson? Szamosiéknál mennyi lehet? (Holnap fel is hivom)...
Haro2007-03-22 18:14:25 // 14916
Hali!!! Ennyiért nehogy megcsináltasd!!!! Ha kell tudok jó szerelöket ajánlani!
Poló2007-03-22 18:12:18 // 14915
Motorolaj és szűrők cseréje reálisan 20.000 Ft (nem tudom, itthon cseréltük).
Olaj kb 10.000 Ft (akciósan), olajszűrő kb. 1.000 Ft, légszűrő 2.600 Ft, pollenszűrő kb. 1.200 Ft. Munkadíjnak számoljunk 1 órát, az 4-5 eze Ft.
Vezérlés csere nálam majdnem 60.000 Ft volt anyaggal munkadíjjal együtt.
Az átvizsgálásra is számolhatunk szerintem egy órát, 4-5ezer Ft.
Szerintem inkább ne vidd márkaszervizbe, amúgyis csak lehúzzák az embert.
Stef2007-03-22 18:06:50 // 14914
Sziasztok,
Egyik márkaszervíz a 60k-s szervíz ajánlatkérésemre (156, 1.6TS) az alábbi választ küldte. Ez mennyire reális?
"Érdeklődésére közlöm, hogy a 60 000 km-es szerviz előjegyzés alapján történik és kb. egy munkanapot vesz igénybe. Kérnék telefonszámot, hogy visszahivhassam.
A szerviz tartalmazza : motorolaj és szűrőcserét, - levegőszűrő,- pollenszűrő cserét, - vezérműszíjszett (szíj,.feszitő,-vezetőgörgő) cserét, - szükség szerint ékszíj cserét (feszitővel). Valamint : fék ,- futómű ellenörzést, - alsó átvizsgálást, - világitás és folyadékszintek ellenörzését. A fenti szerviz költsége (anyag + munkadíj kb.
120-140 000, ft. A gépkocsi használatától és állapotától függően egyéb költségek is felmerülhetnek (pl. fék,- futómű,- stb.)."
déév2007-03-22 17:34:40 // 14912
Sziasztok!
Nekem is volt dízelhangja, először azt hittük a hidrotőkék lesznek a hibásak, de az alfaszervízben azt mondták tuti h a vezérlésmódosító lesz. Minden indításnál vetekedett a hangja egy 20éves MTZ hanglával. Vettünk bele egy új vm-t és azóta elmúlt ez a jelenség. sőt alapjáraton is csendesebb, és jobban is húúúz.
tipoatti2007-03-22 17:10:36 // 14911
Van dízelhang! :) Kb. 10 motorindításból 1X van nálam, a szokásos 1-2 mp.-ig. Úgyhogy tökéletes szvsz. Az 1,6-osom anno jóval gyakrabban csinálta, jóval kevesebb km.-el. De az sem zavart, és szintén nagyon rövid ideig volt IFA-feeling... :)
tipoatti2007-03-22 17:07:07 // 14910
Én is mindig megvárom a check végét! :)
mesa2007-03-22 16:23:05 // 14909
Akkor ez a gyártó sosem tanul ... :(
Poló2007-03-22 16:20:30 // 14908
Piritunak volt dízeles hang az ex 156-osában. Már faceliftes volt...
perdix1552007-03-22 15:55:03 // 14907
Éljenek a láncos talicskák:-))))))))
FRC2007-03-22 15:50:25 // 14906
Bár 8v a talicskám motorja és semmi baja... Azért gratulálok a topic alkotójának!
perdix1552007-03-22 15:40:13 // 14905
Hát, igen de ne hogy tartósabb hanem szinte örökéletű:-)))))
kru2007-03-22 15:19:55 // 14903
Egyébként valahol olvastam, hogy 2001-ben vagy 2002-ben más OE számot kapott a cucc, szóval valamit módosítottak rajt, hogy tartósabb legyen.
Ha senki nem jelentkezik, hogy a fiatalabb kocsijában jelentkezett volna a dízel hang, akkor akár hihető is...
Nem tudom, nekem a 145 1.6TS nem sokáig bírta,
ellenben a 156 1.6TS, ami 2001-es volt már az új motorkóddal, 90ezer környékén még az eredeti vez.móddal ment (65ezer körül a vez.szíj cserénél semmi értelme nem lett volna ezt kihajítani, így nem bántottuk Szamosinál),
annyi volt, hogy csont hideg indításkor volt 1-2 másodpercre némi hangja, de annyi.
Mondjuk 10-12ezrenként cseréltem olajat... És javarészt országúton/pályán használtam.
Most meg full meleg motorral is van egy kis dízelhangja, bár nem annyira erős, mint egy rossz vezmódnál ;-)) muhahaha
granturismo2007-03-22 14:45:23 // 14902
Régebben valóban a Fiat 1.8 VVT motor módosítóját javasolták betenni. Most már abba is ugyanezt a cikkszámot hozza a rendszer:
Csak pár cikkszám ami jó az Alfába:
60666199
60651965
60815644
60617917
71711862
71211864
60813501
60811815
71711863
A 2.0/2.4 Fiat/Lancia motor módosítója viszont nem jó az Alfába!
mesa2007-03-22 14:27:36 // 14901
Szerintem is UL, hogy az többet bírna, vagy más lenne.
Laurent2007-03-22 14:22:02 // 14900
Enyémben is Lancia van de nem tudom a javítószett akkor jó lesz-e hozzá? Pontosan fog-e passzolni a dolog. Egyépként nekem az új lancia vezmód 35ezret bírt ki. Majd ha tudok szerezni sablont akkor kap egy felújítást. Nem viszem többet ilyenért szervízbe.
András bácsi2007-03-22 14:16:11 // 14899
Muszáj volt adni a népnek is valamit. :)
Balage2007-03-22 14:14:38 // 14898
Hát ez az... :-(
András bácsi2007-03-22 14:14:19 // 14897
Szombaton Szolnokon voltunk.
Balage2007-03-22 14:12:00 // 14896
És ha eljöttetek volna, még ehettél is volna belőle! :-P
Tegnap felraktuk az egomi matricákat ( pusztuljon a posta, amiét összegyűrte a csomagot), és pont azon poénkodott Zsolesz meg Viktor, hogy tök sokan fogják látni bent a garázsban... :-)
András bácsi2007-03-22 14:09:56 // 14895
Mert te ne hajtod. :)
Hallom jó lett a kaja, amit főztél!