Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Hiran ( no saurus Rex ;) )2007-03-20 15:49:44 // 14844
Üdv! Nahh most kérném a telefonos segítséget....alfabéjb nemrég agyhalott lett..először kiírta,h motorolajnyomás túl alacsony,túl kevés motorolaj,tette mindezt úgy,h tele volt olajjal,friss olaj-/olajszűrő/légszűrő csere után..aztán fogta magát,leállt,és vezérlőpanel cserés lett. Utána 2 hónapig tök jól működött a kicsike,most viszont újra kezdi ezt a "motorolajnyomás túl alacsony" hisztit. Van vkinek tapasztalata ezügyben? Esetleg sejtés? Esetleg jól dolgozó megbízható szegedi szerelő ( ERvin? )telszáma? ....:S....
Ferke2007-03-20 15:44:39 // 14843
Mármint ha az a szivattyú = ac...
Ferke2007-03-20 15:22:44 // 14842
Ennek a szivattyúja közetlen a tankban van. tudod, amihez múltkor kerestem Nálad is cső csatlakozót, na olyan ac van benne.
Ferke2007-03-20 15:21:05 // 14841
A gyújtáselosztóról közvetlen az injektor hátuljára megy a vákumcső. Innen megy még vákumcső ahhoz a rejtélyes dobozkához is.
granturismo2007-03-20 15:10:35 // 14840
A gyújtáselosztóról a vákuumcső nem megy bele egy dobozba ahová a injektorra menő cső is megy?
granturismo2007-03-20 15:08:38 // 14839
AC pumpás?
Ferke2007-03-20 14:28:25 // 14838
Szerintem a bejövő 1,6 bar nyomást is kéne, hogy szabályozza valami, nem?! Elképzelhető, hogy az üa szivattyú a ludas?
Ferke2007-03-20 11:59:30 // 14837
Na most utánanéztem. Az a doboz elvileg tök más. Valszeg valami páralecsapó vagy valami ilyesmi. Viszont a manualban azt írja, hogy a nyomsászabályzó az az injektorfejben van. Ahol bemegy az üzemanyagcső, rögtön van egy membrán, ami a nyomást szabályozza. Viszont a bejövő üzemanyagcsövön tuti 1,6 bar-ral jön a benzin. Létezik, hogy ennyi a nyomásszabályzó?Ez a kis membrán az injektoron?
granturismo2007-03-20 11:34:24 // 14836
Mi van abban a bűvös dobozban??
Ferke2007-03-20 11:32:34 // 14835
Egyébként úgy állapotra nem vészes a kábelköteg. Most, hogy kimértem, leszedtem a gyári szigeteléseket, és ránézésre elég jó állapotban voltak. Pont ezt az egyet nem néztem át, a nyomásszabályzó és környékét,
Liquid2007-03-20 11:15:37 // 14834
Mondjuk az lehet :)
pb_2007-03-20 11:13:31 // 14833
Öregek, oxidosak a kábelek, repdezett a szigetelés, aztán vagy áthúz, vagy testel, vagy 1xűen csak nincs kontakt.
Ferke2007-03-20 11:07:55 // 14832
Szerelőnél. De egy sima bármilyen nyomásmérő jó hozzá.
Ferke2007-03-20 11:06:29 // 14831
Igen, tudom, csak már nem akartam bonyolítani!:)
Ferke2007-03-20 11:05:08 // 14830
Ok, köszi, akkor leszedem onnan.
pb_2007-03-20 11:02:44 // 14829
Darabolni is lehet ám azt az állományt, igaz úgy több levelet kell küldeni.))
swan2007-03-20 10:50:36 // 14828
Ránéztem! Az! !!!!! Akkor nem is bajlodok vele!
Liquid2007-03-20 10:49:29 // 14827
benya nyomást hogy lehet mérni? Milyen eszköz kell hozzá? vagy szerelőnél mérted? Kíváncsi vagyok mi az összefüggés az eső és a rángás között :)
swan2007-03-20 10:46:14 // 14826
De lehet a fene se emlékszik már honnan szedtem le! De mindjárt ránézek!
Ferke2007-03-20 10:43:39 // 14825
swan, tééleg, ez nem ugyanaz, mint az unoklub-os manual?
Ferke2007-03-20 10:43:12 // 14824
Most, hogy gt mondja, tényleg nem valószínű, hogy normális az 1.6 bar-os nyomás. Váégülis az pont a duplája a gyári adatnak. Csak én azt gondoltam, hogy az injektorfej úgyis csak annyit enged át, amennyi optimálisan kell. De végülis logikus, hogy az kinyit, és az előírt nyomású üanyag beáramlik. Az is logikus, hogy ezért rángat, mint a hülye. Csak azt nem tudom, hogy ez összefügghet-e az esővel???:))
swan2007-03-20 10:42:27 // 14823
Tömörítve 9! Asszem én is onna szedtem le annak idején mikor vettük az Uno-t
Ferke2007-03-20 10:40:51 // 14822
Tömörítve 9M? Mer ha nem, akkor ha tömöríted, akkor legalább a felére össze kéne menjen, az meg már jönne mélben.
Liquid2007-03-20 10:40:07 // 14821
az UNO-Club-ról próbáltad letölteni? Wazze nekem is lehet hogy ilyen gondom lesz, csak nálam még nem mindennapos...
swan2007-03-20 10:38:41 // 14820
Most nézem hogy 9M. Nem megy át!!!!!!!!!!!! Valami ötlet hova tegyem ki?
Ferke2007-03-20 10:36:34 // 14819
Köszi!!:))
swan2007-03-20 10:33:00 // 14818
Oke! Próbálkozom!
Ferke2007-03-20 10:29:42 // 14817
Mekkora? Nagy? Átjön méélben? Zippelve is jó, ha elküldenéd az oldalamon található méélre, nagyon megköszönném!:))
Ferke2007-03-20 10:23:09 // 14816
Azt nagyon megköszönném!!! :)))
Ferke2007-03-20 10:20:27 // 14815
Köszi gt! Megfújom mindjárt a visszamenő csövet. közben van egy nagyon rossz sejtésem. Pont azt megelőzően, amikor először csinálta, felakadtam egy nagyon magas járdán az aljával. Lehet, hogy megsérült valahol a visszamenő cső. Fogalmam sincs, hol lehet ez a nyomásszabályzó. a motortérben amit látok: üzemanyagcső megy ugye 2db az injektorhoz + megy előre is egy, teljesen előre, a zárhíd alsó részéhez egy fekete dobozhoz, ami kb 20x15x10 cm-es, hosszúkás valami, és elektrmos csati is megy bele. Ebben lehet a szabályzó?
swan2007-03-20 10:08:51 // 14814
Érdekel manual Unohoz? Lehet hogy talélsz benne hasznosat! Mert tok küldeni:-)
granturismo2007-03-20 10:00:06 // 14813
Na akkor az lesz a hiba. A visszafolyó csövet fújd meg szájjal, hogy be tudsz-e fújni a tankba. a szabályzó a motortérben van. A tetejére rá van vezetve a szívócső vákuum. Ha mérsz üzanyomást azt a vákuumcsövet addig le kell húzni. 1.1 barnál nem lehet több semmiképp.
Ferke2007-03-20 09:52:54 // 14812
Dedede! A közp injektor benenő csövénél. Én is marhára sokallom! Ezek szerint a 0.8-1 bar az nem véletenül van így írva? TEhát nem csak kevesebb nem lehet, de több se? Hogyan ellenőrizzem le a visszafolyó ágat szerinted? A nyomásszabályzó az az üaszivattyúnál lesz valahol gondolom.
granturismo2007-03-20 09:49:03 // 14811
Az olajjáratok tiszták. Sajnos:-( (teljesen átpucolt motor) Ezen a boxeren a blokköntvényben van az olajnyomás gomba nem a hengerfejben. Van egyébként gyárilag csatlakozás olajnyomásmérő műszernek is, de az is a blokköntvényben nem a hengerfejen.
Selmak2007-03-20 09:41:03 // 14810
Mivel általában a hengerfejben mérik az olajnyomást megpróbálnám az olajjáratokat kipucolni mert lehet hogy nagy beszükültek és oda tényleg alig jut olaj ami hosszú távon az vezérlésnek se tesz jót.
granturismo2007-03-20 09:39:42 // 14809
Hol mérted az 1.6 bart? Csak nem a központi injektor bemenetén? Az sok. Az üzemanyagnyomásszabályzód hibás vagy a visszafolyó ágban dugulás van. Azért torpan, mert sokat kap és azért is fogyaszt sokat.
Csöri2007-03-20 09:36:15 // 14808
Gyújtókábelt kimérted már?
Marty2007-03-20 09:35:05 // 14807
De tudok tel számot!!!!:)
Marty2007-03-20 09:34:33 // 14806
Nem tudok neked segíteni, mert nem értek hozzá.... Én csak hajtom...:)
Koviubi2007-03-20 09:33:37 // 14805
Szevasztok! Egy toronycsapágy cserét meddig lehet elhúzni? Fényezésproject előtt állok, de akettő egyszerre nem fér bele az anyagi keretbe..:-(
Ferke2007-03-20 09:33:09 // 14804
Ha már félig nyomom, akkor is ezt csinálja. + a fogyi is szerintem horror, lehet vagy 10 liter.:(
Marty2007-03-20 09:32:04 // 14803
Hát ne nyomj neki padlógázt!:)
Ferke2007-03-20 09:30:53 // 14802
de nem esőben is csinálja, viszont esőben meg mintha 3x annyira csinálná. Most pl reggel amikor álló helyzetben nyomtam egy padlógázt, kb 5-6 mp kellett neki, hogy felpörögjön!!
Ferke2007-03-20 09:29:12 // 14801
a 156C046-os motorkódú, 1108 cm3-es, forgalmi szerint 37KW.
granturismo2007-03-20 09:27:18 // 14800
Hány lóerős?
Marty2007-03-20 09:23:02 // 14799
Szerintem nem szeret esőben menni:))))
Ferke2007-03-20 09:22:08 // 14798
Jah, és a legfurább: először egy külső gőzborotvázás után csinálta, először azt gondoltam, hogy csak véletlen egybeesés, de most meg mernék esküdni, hogy pl. esőben sokkal jobban előjön a tünet. Vagy ha nem, akkor már begolyóztam.:)
Ferke2007-03-20 09:19:31 // 14797
Valaki segítsen ötletekkel lécci, mert a sírba kerget ez a kis fiatuno! 1.1-es bosch központi injektoros (1db befecsivel, monojetronic, vagy mia fene a neve). Már 28x szétszedtem, összeraktam, és még mindíg hirtelen nagy gázadásra betorpan, nem pörög fel azonnal, dadog. Ha lassan kezdem nyomni, akkor hibátlan! Lambdaszonda jó. Mondták többen az üa. szivattyút. Abban a nyomás jó (0,8-1 bar-nak kell lennie). 1,6-ot mértünk. Nem értem, mi a fene baja lehet egy ilyen totál 1szerű szerkezetnek...talán az, hogy bosch?:)
granturismo2007-03-20 09:00:25 // 14796
Én szoktam cserélni olajszűrőt olajcserekor természetesen, de itt pár száz km volt a szűrőben, mert frissen összerakott és utána szétszedett motorról van szó.
Wickey2007-03-20 08:38:53 // 14795
képzelj már el egy velejéig retkes szűrőt. A sűrű olajat még átpasszírozta a kopott pumpa, de a híggal már nem boldogult. Amúgy meg olaj és szűrőcsere után (amikor meg is lett pasztázva végre a kiskarter tömítés) megjavult a szitu.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak