Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Bálint332006-02-04 17:23:10 // 9971
Gondolom elötte nem volt baj a töltéssel... ?
Ferke2006-02-04 17:18:53 // 9970
Azonnal leállítottam, kb 1 másodperc alatt. Utána beszéltem Tomy cartársunkkal, és egyre gondoltunk: a genrátorszíj szakadástól még be kéne induljon, ugyhogy ráindítottam, és ekkor nem indult. Olyan furán indítózott, érezni lehetett, hogy valami nem stimmel. Pedig ez nem a vezérműszíj. Nem értem. Utána még1 szer megpróbáltam, kb 20 p múlva, és akkor már olyyan volt, mintha az akksi kevés lenne, alig tekerte, ugyhogy hagytam. Az első ráindítás aggaszt nagyon, hogy mi a fenéért nem indult.
GEORGE2006-02-04 17:13:54 // 9969
Pasz :-( A szíjszakadás észlelése után te állitottad le vagy lefulladt a motor?
Ferke2006-02-04 17:09:39 // 9968
Senkinek semmi ötlete?legalább annyi, hogy diesel esetén lehet abból katasztrófa vajon, ha elszakad a generátorszíj?hajt valami olyat, amiből baj lehet?
Ferke2006-02-04 16:29:01 // 9967
Vaalki segítsen pliiiz!!! 1.9 jtd-vel most jöttem a pályán,egyszercsak elszakadt a generátorszíj, ami a klimát is hajtja. Félreálltam, beszéltem Tomy-val is, mindketten arra gondoltunk, hogy ettől még ugye be kéne indulnia, max. nincs töltés, meg klima. De NEM INDUL! Nem is tekeri normálisan, olyan furán hajtja, mintha merülne az akku. tudja valaki, hogy mi lehet ezzel? Vajon nagy-e a gáz? vagy valaki valamilyen tipp???(Tomy-nak itt is köszönöm a segítséget...)
Gordon2006-02-04 15:50:47 // 9966
Én Autodata 2004-et néztem ott tényleg két szíj van, de én csak ékszíjat, meg vezérmű szíjat láttam! Az ékszíjat símán le lehet szedni és akkor indították a motort! A nyiszogás ugyanúgy meg van! A vezérműszíj ha jól látom, akkor a két vezérlés végén lévő keréken kívül meghajtja a vízpumpát, meg a feszítő és vezető görgő van még ott, no more! Ezért vagyok tanácstalan! Mivel a vezérműszíjon kívül most már minden ki van cserélve! Persze abban is csak 5200kkm van!
Gordon2006-02-04 15:47:12 // 9965
Azért nem hiszem hogy a Boldi drágább, mert a vízpumpát ePER áron 16 bruttóért adták, míg a szerelés aranyárban volt! Vízpumpa 16408+1800(fagyálló)+2080(egyéb anyag ez vajon what a retek vót)+szerelés=45481!
156sw2006-02-04 15:44:59 // 9964
Lehet hülyeséget írok (ugassatok le nyugodtan), de szerintem összesen KETTŐ SZÍJ van ez a hosszbordás szar, meg a vezérműszíj.......
Gordon2006-02-04 15:44:14 // 9963
Akkor ezt a varázsszót fogom holnap este mondani, amikor leadom a kocsit és átveszem a csere autót!
Gordon2006-02-04 15:43:22 // 9962
Szerinted, most komolyan van erre bármilyen reális esély? Szerintem nincs! Csike-Bege-re eddig nem hallottam panasz, az Üllői Atlaszauto-val a faxom ki van! Egy csomó mindent elcsesztek. Itt meg esküdözött a szervíz vezető, hogy ő tuti látta hogy vacak a vízpumpa! Pesze ha nem állok mellette akkor ki hiszi ezt el? Egyébként azt sem értem, hogy egy 5200km-et futott vezérműszíj vezető görgőből hogy jön ki az összes kenőanyag? Mert azt viszont megmutatták!
156sw2006-02-04 15:43:21 // 9961
Wazzeee.. én NEM SZERELŐ vagyok!!! (asse tudom hol a motor))))))))Fingom sincs hol van, de nekem pont azt csinálta mint Neked és pont ugyanúgy, aztán kciserélték ezt a két szart azóta meg NEM csinálja......Hosszbordásszíjj, mega görgője...... állítólag alfa betegség.... nekem 40.000 km-ig húzta.... de megyek is mind állat)))
Gordon2006-02-04 15:39:38 // 9960
Boldizsárék tették fel a küszöbömet, madjnem sírva fakadtam amikor megláttam! Elkenték a szélén a ragasztót, meg a szigetelő anyagot! 2005/08 óta küldik az ügyfél kártyámat....
Gordon2006-02-04 15:35:21 // 9959
Hol van ez a szíj, meg a feszítő görgője? Valami rajzot tudsz felrakni? Autodata? Vagy ePER?
156sw2006-02-04 15:34:37 // 9958
Mondd meg nekik, hogy ADJÁK vissza a lét, mert nem ez volt a hibás!! Verddd magad kicsit!!! Egyébként meg Boldizsárék lehet, hogy drágák, de legaláb tudják mi a fasz baj van!!!!!
156sw2006-02-04 15:33:09 // 9957
Persze hogy zörög, mert a HOSSZBORDÁSZÍJJA Meg ANNAK A GÖRGŐJE ZÖRÖG!!!!!
Gordon2006-02-04 15:33:06 // 9956
DE, megtanultam
Gordon2006-02-04 15:32:43 // 9955
Most őszintén, hogy rakassam vissza a vízpumpát a Csiki-Bege-nél ha hétfőn megyek vissza? Egy vackot hipp-hopp mutatnak nekem!
156sw2006-02-04 15:31:51 // 9954
NEM tanultál meg OLVASNI????? KI a fasz írt a vezérműszijadról?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
156sw2006-02-04 15:30:48 // 9952
NEM FIGYELSZ!!! NEM A VEZÉRMŰSZAJ FESZÍTŐJE!!!!! HANEM A HOSZZBORDÁSSZÍJJÉÉÉ!!! NEM TUDSZ OLVASNI??????
csocsi2006-02-04 15:28:37 // 9951
Milyen szervíz ez??? .-))
Majom2006-02-04 15:22:39 // 9950
A vízpumpát velem is cseréltették, feleslegesen. Nyomd be a kuplungot és hallgasd meg, akkor is zörög e!
Gordon2006-02-04 14:20:55 // 9949
Mert ugye mindenre 6 hónap garancia van! Ez rajta is van az összes számlán!
Gordon2006-02-04 14:09:48 // 9948
2005/10
Gordon2006-02-04 13:31:18 // 9947
Mindezt kicserélték 2005610 hónapban, majd 5200km után most 2006.01.30-án a feszítő röggőt és vezető görgőt megint! utána jött a Csiki-Bege meg a vízpumpa! Most akkor már csak a szíj van hátra, vagy + még egy feszítő görgő? Tele vagyok számlával, így eszem ágában nincs megint fizetni nekik egy vezérmű szíjat és egy feszítő görgőt!
Gordon2006-02-04 13:28:44 // 9946
Esküdözött a szervíz vezető, hogy személyesen nézte meg és látszott hogy a vízpumpával van baj!? Csak ugye akkor a hangnak is el kellett volna hallgatni! A feszítő görgőt meg 30-án cserélték! Akkor a második is vacak?
Don Gombóc2006-02-04 12:13:36 // 9945
Tulajdonképpen nem árt de itt csak a tesztelés miatt írtam. Viszont nem is használ. A szíjjakat görgőkkel együtt kell cserélni, illetve illik. Én ugyan 100 ezret használom a görgőt, és 50 ezret a szíjat, de ez egy egyedi hóbortom.
Bálint332006-02-04 12:04:41 // 9944
A vez.mű szíjjnak nem árt a szilikon? Görgő csere után nem kéne szíjjat cserélni?
156sw2006-02-04 12:03:28 // 9943
Egyébként ne ess kétségbe, nem csinál semmi nagy gebaszt, de szar hallgatni:-))))))))))))) a szilikonsprézés segít, de csak IDEIGLENES megoldás! Ha garis a géped, akkro gariban cserélik!!!
156sw2006-02-04 12:00:41 // 9942
Bizony a csapágy csinálja, pedig skf:-)))) A szíjat sem szabad visszatenni utána!!! Egyébként állítólag típushiba, van akinek 3-4 havonta cserélni kell:-))))))))) Tehát a HOSZZBORDÁSSZÍJ, és ANNAK a FESZÍTŐGÖRGŐJE kukás!!!!! A vízpumpát rakasd visszza))))))
156sw2006-02-04 11:57:53 // 9941
Gordon NE hallgass SENKIRE! A következőa a HIBA: hosszbordásszíj, és feszítőgörgője!!!!!!!!!! Nekem is cserélték gariba!!!!!!!
Don Gombóc2006-02-04 11:04:04 // 9940
Az 1.6 ts nem V6, annál a vezérműszíj hajtja a vízpumpát, ott a nagy szíjcsere periódusnál nem árt cserélni a pumpát is, mert akkor meg az csinálja meg a gebaszt. Szerintem.
Karakot2006-02-04 10:35:14 // 9939
Sajnos nincs tippem, hogy mi lehet nálad a gond, de az biztos, hogy a régi vízpumpát visszarakatnám+a pénzt visszakérném (mivel nem ez volt a gond okozója). Nagyon nem bírom ezt a tapogatózunk, a delikvens meg had fizessen dolgot. Engem egyszer a pécsi Autóklubbosok (ez itt a reklám helye) nyúltak le 15e HUF-al. Később kiderült, hogy egy 378 HUF-os alkatrészt kellett volna CSAK kicserélni......
Don Gombóc2006-02-04 10:27:29 // 9938
Azt kellene megpróbálni hogy a reggeli hideginditáskor valaki szilikonsprayt fújna egy kicsit a forgó vezérműszíjjhoz, a szórófejhez tartozó vékony műanyagcsővel. Ugyanis vannak hangosabb szíjjak, amik nyikkognak de inkább huhognak. A spraytől elhalgat egy időre, de aztán amikor kidolgozza akkor újra előjön. ha egy pár tizeddel szélesebb a szíj akkor meg a főtengely fogaskerékre felfogatott hosszbordás szíj meghajtó tárcsájával szokott összeérni, amivel ugyan együtt forog de hangot mégis ad. Bár a tiedénél hirtelen nincs képben a dolog. Vagy valamit csak számláztak és nem cseréltek ki.
Gordon2006-02-04 10:16:47 // 9937
5-10 perc után elhallgat, amint bemelegszik a motor! De hát a vez.módot is cserélték! Mivel az előzőnek dízeles hangja volt. Azóta meg 5200km-et mentem a kocsival. Nem akttogás, inkább olyan pattogás, nyiszegés, mintha valami csapágy csinálná, vagy a szíj érne oda valahova?
Don Gombóc2006-02-04 10:10:17 // 9936
Ha mondezt valóban kicserélték akkor már csak a vezérlés módosítónak lehet nyügje, bár annak dízeles a hangja, és egy idő után el is hagyja ha melegszik. Neked is elhalgat?
Gordon2006-02-04 09:49:12 // 9935
Szakértő segítségre lenne szükségem! A hiba a követekző volt: 1) iszonyatos zörgés, nyiszogás a vezérműszíj felöl 2) hideg motornál valami ütemes pattogó/nyiszogó hang 2005/10 lett cserélve a vezérműszíj, ékszíj, görgők, vezérlés módosító! 2006/01/30-án cserélték gariban a vezérműszíj vezető és feszítő görgőt, itt nem láttak/találtak mást. 1) hiba megszünt 2)-es továbbra is meg van! Tegnap Csiki-Bege cserélte a vízpumpát, szerintük nyilvánvalóan az volt a bibi. Ma reggel 2) hiba még mindig meg van, sőt talán még hangosabb is! Egy biztos, ha az ékszíjat leveszik, akkor is jön a hang. Mi van még, amit a vezérműszíj hajt meg? Vagy magát a szíjat kellene cserélni? 5200km van benne.
Don Gombóc2006-02-04 09:47:37 // 9934
Azt sem hinném el nekik hogy tudják a típus számot, legfeljebb az ePER cikkszám alapján rendelnek. Attól függ a régebbi méretű vagy az újabb. Már a formára gondolok. Amit én tudok az hogy a 2.0V6TB,2.5V6(ez a Ronnie kocsija) 3.0V6,2.0TS ugyanez Lancia Kappában, nos ezeket saját szememmel láttam és a számuk szerint ugyanazok. Próbálkozni kell cserélni valakivel stb. Összejön az.
csocsi2006-02-04 09:37:07 // 9933
Erre ésszerű magyarázat lehet hogy nincs is :-)) Árakban mekkora volt az eltérés vagy az nem volt téma? :-))
Karakot2006-02-04 09:33:37 // 9932
No, cartársak, egy újabb adalék a gyári-utógyártott/lmm témakörhöz. Tegnap felhívtam találomra 3 Alfa kereskedést (ha jól emlékszem a győrit, a debrecenit, meg az egyik budapestit) és alvázszám bediktálásával megkérdeztem tőlük, hogy milyen lmm raknának bele a kocsiba. Kapaszkodjatok meg, a három hely egymástól teljesen eltérő gyári számú terméket talált az alvázszámomhoz. Kettő ugyan Bosch-t hozatna, de a harmadik még csak nem is Bosch gyártmányt!!! Persze már mondanom sem kell, hogy a két, egymástól eltérő típusszámú Bosch persze teljesen eltérő attól, amit kiszedtem a kocsiból :)) És persze mind a három szervíz Torinoból hozatná a cuccot. Ezek után mondja meg valaki, hogy mit-hol-kitől vegyek. Melyik akkor a tényleges "gyári" ??? Ha mind a három ugyanaz a termék, akkor miért tér el teljesen a típusszámuk???
Fritzee2006-02-03 22:27:31 // 9931
Engem is nagyon érdekelne egy ilyen gyárlátogatás. :-)
kando.2006-02-03 21:49:11 // 9930
:-)))))
Wickey2006-02-03 21:43:31 // 9929
szerteszét lopkodnák a készletet :-)
Wickey2006-02-03 21:40:08 // 9928
Átlag egy millió dollárt ér minden általunk gyártott szekrényke. Havi több százat kreálunk. Ennyi pénzért már vannak elvárások... mégis tudok egy halom olyan sztorit, amitől ha elmesélem, még az én hátamon is feláll a szőr :-PP
Bálint332006-02-03 21:37:33 // 9927
Gyárlátogatás engem is érdekelne, csak valami jól látható helyen szólj ha lesz!
bb182006-02-03 21:27:01 // 9926
hozzátok is szivesen utaznék nézalödésre !!
bb182006-02-03 21:25:34 // 9925
tényleg kando! nálatok nincs látogatási lehetöség ? a te motorodat is elnézegetném...
Robi2006-02-03 16:17:26 // 9924
Engem is érdekelne a gyárlátogatás. Sőt, van néhány megszállott fordos haverom, biztos érdekelné őket is.
Barni1472006-02-03 15:17:24 // 9923
Az autósboltban a gyári = gyári beszállítótótl pl Sach , Valaeo ( drágább minőség) , vagy valamelyik gagyibb gyártó tehát utángyártott alaktrészt adjon, ami természetesen olcsóbb is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak