Akkor más lesz ott a bibi.
Ahogy elnézem, a tied is 115 lovas. Azaz változó geometriás. Na, az le szokott tapadni Piri szerint. Nekem mondjuk más hibajelenséget produkált: elment az ereje. Alacsony fordulaton még csak-csak ment az autó, de hiába próbáltam forgatni, nem ment az autó. Egy roppant kegyetlen megoldással orvosolható ez a kábé évente egyszer előbukkanó probléma: üres, padlógáz, hadd forogjon. Elkezd fölszenvedni 2500-ról nagy nehezen 3000-3500ig, majd hirtelen ötezer. Na akkor megjavult :-P
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Wickey2007-09-16 12:15:09 // 17449
imi1562007-09-16 12:10:55 // 17448
Teljes mértékben egyetértek az előzőekben leírtakkal!
Viszont akkor lehet,hogy nekem mégis vmi más okozza a problémát,mert mostanában elég gyakran megyek városon kívül és ilyenkor pont azt az általad is írt 120-130-as tempót szoktam tartani!
Viszont akkor lehet,hogy nekem mégis vmi más okozza a problémát,mert mostanában elég gyakran megyek városon kívül és ilyenkor pont azt az általad is írt 120-130-as tempót szoktam tartani!
Sanya762007-09-16 12:09:09 // 17447
Hello!
Segítsen valaki!
Az van a gépemmel (156 1,8 TS), hogy mikor hidegen beindítom majd' le akar állni, semmi ereje. De kb. fél perc múlva hejrejön. Mi baja lehet?
Üdv.: Sanya
Segítsen valaki!
Az van a gépemmel (156 1,8 TS), hogy mikor hidegen beindítom majd' le akar állni, semmi ereje. De kb. fél perc múlva hejrejön. Mi baja lehet?
Üdv.: Sanya
Wickey2007-09-16 12:03:28 // 17446
Aha, csak SOSINCS raktáron nekik, ha meg mégis, akkor "a brembo egyik leányvállalata, az AP na, annak a tárcsája, és hogy az milyen jó, és főleg olcsó" szöveggel rádmelegítik az AP tárcsát.
Amivel aztán tényleg semmi baj nincs, mert 10ezer/db áron hűtött első féktárcsát elég nehéz találni manapság :)
Én most koptatom be ezt a csudálatos AP-t a szintén új gyári fékbetétjeimmel, majd közlöm mire jutottam. Mostmár mintha kezdete fogni a fékem :)
Amivel aztán tényleg semmi baj nincs, mert 10ezer/db áron hűtött első féktárcsát elég nehéz találni manapság :)
Én most koptatom be ezt a csudálatos AP-t a szintén új gyári fékbetétjeimmel, majd közlöm mire jutottam. Mostmár mintha kezdete fogni a fékem :)
Wickey2007-09-16 12:01:09 // 17445
Ez így DÍZEL autónál nem egészen így van.
1. Benzines autó:
A benzines autót kiégetjük, mivel részterhelés alatt (amikor nem padlógázt adsz nagy fordulaton, tehát szinte mindig) lerakódások keletkeznek a kipufogórendszerben. A nagyfordulaton padlógázas roham idején jól átmelegszik a kipufogó, és leégeti a szennyeződéseket, kitisztul a kipuff, kiégnek a szelepek, ráadásul nagy terhelés alatt az üzemanyagrendszer is sokkal több naftát szállít, ott is tisztulnak a járatok. (Gondold el, ha mész országúton 100-al, az autó fogyaszt 5-6 liter között. Így óránkánt 6 liter üzemanyag áramlik át a csöveken, szűrőkön, injektorokon, satöbbi. Ha 200-al vereted autópályán, ott bármelyik benzines is legalább 15 liter körül eszik 100km-en. Az egy óra alatt 2*15 azaz 30 liter benga. Ötször annyi, mint 100nál.)
2. Dízelverda:
A dízelt ki kell kormolni, ami teljesen más okból történik. A dízelt kisfordulaton használjuk főleg városban, akkor sokszor van gázadás gázelvétel, sokszor van az, hogy a turbó még nem pörgött fel, de az elektronika már befecskendez, ekkor pedig kevés levegőben sok gázolaj ég el --> korom. Ha padlógázt adsz, szinte mindig többet fecskendez be --> korom. Ez mind mind lerakódik valahol. Namost, mivel a dízelmotoron nincs folytószelep, mindig annyi levegőt szív be amennyit csak tud (légfelesleggel működik), ezért megszüntetése: irány az autópálya, és meg sem állunk Győrig. Az utazótempó viszont 120-130 maximum! Ekkor a dízelmotornak már van fordulatszáma (forog 2300-2500at), de állandó alacsony terhelés alatt van. Sok levegőhöz kap kevés gázolajat, ami tökéletesen elég, és rengeteg kipufogógáz keletkezik. Gyakorlatilag ez a huzat fogja kisöpörni a kormot. A dízel égése amúgy sem termel annyi hőt, hogy a kormot leégethesd vele, ellenben egy csomó másik kormot produkálsz miközben megpróbálod kiégetni.
1. Benzines autó:
A benzines autót kiégetjük, mivel részterhelés alatt (amikor nem padlógázt adsz nagy fordulaton, tehát szinte mindig) lerakódások keletkeznek a kipufogórendszerben. A nagyfordulaton padlógázas roham idején jól átmelegszik a kipufogó, és leégeti a szennyeződéseket, kitisztul a kipuff, kiégnek a szelepek, ráadásul nagy terhelés alatt az üzemanyagrendszer is sokkal több naftát szállít, ott is tisztulnak a járatok. (Gondold el, ha mész országúton 100-al, az autó fogyaszt 5-6 liter között. Így óránkánt 6 liter üzemanyag áramlik át a csöveken, szűrőkön, injektorokon, satöbbi. Ha 200-al vereted autópályán, ott bármelyik benzines is legalább 15 liter körül eszik 100km-en. Az egy óra alatt 2*15 azaz 30 liter benga. Ötször annyi, mint 100nál.)
2. Dízelverda:
A dízelt ki kell kormolni, ami teljesen más okból történik. A dízelt kisfordulaton használjuk főleg városban, akkor sokszor van gázadás gázelvétel, sokszor van az, hogy a turbó még nem pörgött fel, de az elektronika már befecskendez, ekkor pedig kevés levegőben sok gázolaj ég el --> korom. Ha padlógázt adsz, szinte mindig többet fecskendez be --> korom. Ez mind mind lerakódik valahol. Namost, mivel a dízelmotoron nincs folytószelep, mindig annyi levegőt szív be amennyit csak tud (légfelesleggel működik), ezért megszüntetése: irány az autópálya, és meg sem állunk Győrig. Az utazótempó viszont 120-130 maximum! Ekkor a dízelmotornak már van fordulatszáma (forog 2300-2500at), de állandó alacsony terhelés alatt van. Sok levegőhöz kap kevés gázolajat, ami tökéletesen elég, és rengeteg kipufogógáz keletkezik. Gyakorlatilag ez a huzat fogja kisöpörni a kormot. A dízel égése amúgy sem termel annyi hőt, hogy a kormot leégethesd vele, ellenben egy csomó másik kormot produkálsz miközben megpróbálod kiégetni.
vgyurci (powered by boxer)2007-09-16 10:30:15 // 17444
Néha, úgy 1000-km-enként érdemes meghajtani az autót úgy rendesen. Ez azt jelenti, hogy felpörgeted a fordulatot a szabályozási határig és így mész 8-10km-t. Természetesen nem a legmagasabb sebességfokozatban. Ekkor a motorból is és a kipufból is kiég a korom.
imi1562007-09-16 10:15:29 // 17443
Hello cartársak:)!
Talán tud nekem valaki segíteni!
1.9 jtd 8v motor,a hibajelenség a következő:ha huzamosabb ideig jár a motor viszonylag alacsony fordulaton,utána mikor a gázra lépek pár másodpercig nem történik semmi,aztán kiköp egy fekete füstöt és csak utána indul meg!
Lehetséges,hogy a turbina lapátjai ragadnak le a sok koromtól?Én első nekifutásra erre gyanakodnék.Ha valóban így van,ki lehet valahogy tisztítani?
Megköszönném ,ha valaki tudna ezügyben nekem segíteni!
Előre is köszi!
Talán tud nekem valaki segíteni!
1.9 jtd 8v motor,a hibajelenség a következő:ha huzamosabb ideig jár a motor viszonylag alacsony fordulaton,utána mikor a gázra lépek pár másodpercig nem történik semmi,aztán kiköp egy fekete füstöt és csak utána indul meg!
Lehetséges,hogy a turbina lapátjai ragadnak le a sok koromtól?Én első nekifutásra erre gyanakodnék.Ha valóban így van,ki lehet valahogy tisztítani?
Megköszönném ,ha valaki tudna ezügyben nekem segíteni!
Előre is köszi!
Janka 2.02007-09-15 15:12:31 // 17442
Szabad, persze :)))
Szóval az Unix-nál van Brembo tárcsa (meg gondolom máshol is lehet kapni), persze ár nincs fent, ma meg elfelejtettem felhívni őket. Hétfőn kiderítem az árát.
Nekem az Unix-nál "érdemes" vásárolnom :))
Szóval az Unix-nál van Brembo tárcsa (meg gondolom máshol is lehet kapni), persze ár nincs fent, ma meg elfelejtettem felhívni őket. Hétfőn kiderítem az árát.
Nekem az Unix-nál "érdemes" vásárolnom :))
Surcy2007-09-15 11:26:03 // 17441
Ciao szakik!Segitségre lenne szükségem,föleg tanácsokra!!Most már kibirhatatlanul zörög elöl mind két féknyergem.:-{Kivannak kopva a csapok meg az álványba a furatok is.Eleinte jól megtömtem vastag grafitos zsirral ideig óráig jó is volt de már unom a szarakodást.Tanácsok??tud valaki mondjuk bontva 4db csapot + hozzá a balos & jobbos álványt amik még tuti nincs megkopva és NEM LÓG!Vagy más lehetöség??És hogy mi menyi pénz?Elöre is köszi ha valaki tud valami okosat!(146 2.0 TD 97")
Vasarelly2007-09-14 14:41:38 // 17440
Amúgy legutóbbi észerevételem szerint valami barbár látva , hogy úgysincs ködlámpa, a "felesleges" vezetékeket felhasználta máshova. (Mondjuk bólogatós kutya tápellátásához) Vagy nem tudom.....
Vasarelly2007-09-14 14:39:11 // 17439
Aha , másik lyukba működik.
ACM1899tz2007-09-14 14:18:05 // 17438
Sziasztok!
Küszöbböket keresnék az Alfámnak (1989 1.8TD régi kasztnis 33-as), ha valaki tudna Budapesten vagy Pest megyében egy kiváló szakembert az írjon bátran. Előre is köszi!
Küszöbböket keresnék az Alfámnak (1989 1.8TD régi kasztnis 33-as), ha valaki tudna Budapesten vagy Pest megyében egy kiváló szakembert az írjon bátran. Előre is köszi!
Liquid2007-09-14 14:02:11 // 17437
Nem tudom mi a gyári, de a Brembo-Ferrodo páros jó cucc.
Nekem Zimmermann-ATE páros van és bevált.
Nekem Zimmermann-ATE páros van és bevált.
Ferke2007-09-14 13:59:24 // 17436
Hol láttál brembo-t?És mennyiért? Már ha meg szabad kédezni.:))
Janka 2.02007-09-14 13:42:31 // 17435
Kivánok :))
Féket kellen vegyek a verdára (tárcsákat is).
A kérdés, mi a "gyári" cucc típusa/márkája..ATE talán?
Nem ezt akarok, csak kíváncsi vagyok.
Amúgy Brembo tárcsákra és Ferrodo betétekre gondoltam (betét most is Ferrodo - isten :) ).
Köszi!!!
Féket kellen vegyek a verdára (tárcsákat is).
A kérdés, mi a "gyári" cucc típusa/márkája..ATE talán?
Nem ezt akarok, csak kíváncsi vagyok.
Amúgy Brembo tárcsákra és Ferrodo betétekre gondoltam (betét most is Ferrodo - isten :) ).
Köszi!!!
Liquid2007-09-14 12:34:06 // 17434
nálunk terem a kertben is :)
csocsi2007-09-14 11:58:57 // 17433
Igen, éppen arra jártam így gyorsan megvettem :)))
Poló2007-09-14 11:55:10 // 17432
Vettél a zöldségesnél? :))
csocsi2007-09-14 11:47:03 // 17431
Most már van :))))
Fairlane2007-09-14 11:10:30 // 17430
Ha valakinek nem lenne epre othon:
ePER online alfa alkatrészkatalógus
ePER online alfa alkatrészkatalógus
Youri2007-09-13 19:22:58 // 17429
Holnap megpróbálom,hátha.Köszi
pb_2007-09-13 19:22:38 // 17428
Olvass vissza kicsit, nem a Sachs szerkezetről volt szó.
András bácsi2007-09-13 19:10:50 // 17427
És a relé jó és belevaló?
András bácsi2007-09-13 19:10:06 // 17426
A fogyasztással semmi gond, szerintem. Húzd szét a lambda csatlakozóját, és úgy menjél egy kört, hogy van-e változás. Ugyan eltárolja a hibajelet, de így nagy valószínűséggel jobb lesz, ha tényleg a lambda a rossz.
Vasarelly2007-09-13 19:05:53 // 17425
Hali! Akkor a ködlámpához senki nem tud hozzászólni? Pedig a relé helye már megvan, de még így sem kapcsol ( a relé sem. )
Youri2007-09-13 18:56:51 // 17424
Csak az a gáz ,h nem tudok másik szondához jutni.A majom szerelőm meg szerintem sunyít,mert ő sem erőlködik.Pedig neki mint Bosch szervizesnek elég 1szerű volna hozzájutnia...Az autó meg gyönyörűen indul,veszi a fordulatot szépen,csak a teljesítmény nem az igazi.Főleg 100 fölött.Persze 1-2ben sem az igazi,de ott annyira nem gáz.Nem dadog,nem akar leállni,szóval látszólag OK.Városi fogyi 10(ez 1 QV-től szerintem rendben),viszont országúton változó.7től 13ig.
András bácsi2007-09-13 18:48:06 // 17423
Első körben próbáld meg egy másik lambdával. Megy rendesen a gép, indul, pörög, elég erős? Ha ezekkel nincs gond, akkor kicsi az esélye a vezérlő hibájának. Fiatban gyakrabban előfordul, de Alfáknál nem a jellemző hiba.
Youri2007-09-13 18:39:58 // 17422
Sziasztok!Egy kis segítség kéne 1 elég nehéz szituba.Eljutottam oda h már nem hiszek a szerelőmnek.A lényeg h állítása szerint a komplett vezérlő elektronikámat ki kellene cserélni.Amit én láttam a diagnosztikán,az hibás lambda érték volt(2-300 körüli értékek,a 8-900 helyett),ami józan paraszti ésszel(az van...)csereérett lambdára utal.Ő azt mondta h a rossz vezérlő miatt szar a lambda értékem(amit 11 hónapja cserélt Ő gyári Boschra...).Kérdés h ez igaz lehet,v nem??!!Lehet h csak a garis cserét akarja megúszni????Ja a tünet:nem megfelelő motorteljesítmény,és esetenkénti k@@rva magas fogyi.Ha vkinek van 5lete,NE TARTSA MAGÁBAN!!!!
Carlos2007-09-13 16:02:56 // 17421
Nem lenne badarság. Most költöztem a közelibe.... .-)
Wickey2007-09-13 15:41:39 // 17420
Miért, be akarsz lépni a rajongói klubba? :-)
Carlos2007-09-13 13:30:36 // 17419
Hejj!
Nem tudja valaki, hogy a Szlovák úton lévő műhelykének az embere itteni tag-e? S ki lészen az?
előre is kösz
Nem tudja valaki, hogy a Szlovák úton lévő műhelykének az embere itteni tag-e? S ki lészen az?
előre is kösz
Wickey2007-09-12 20:54:12 // 17418
akkor most épp itt lesz az ideje.
Széthullik lassan a kuplungszerkezeted és/vagy a kinyomócsapágyad.
Szerintem vegyél egy kultúr, nem túl drága kuplungszettet, mondjuk Valeo-t.
Széthullik lassan a kuplungszerkezeted és/vagy a kinyomócsapágyad.
Szerintem vegyél egy kultúr, nem túl drága kuplungszettet, mondjuk Valeo-t.
CERO2007-09-12 19:42:07 // 17417
Nem felújított kuplung van most benne, hanem tök új munkahenger. A kuplunghoz mióta nálam van 2 éve és 20.000 km óta nem nyúltam.
Ferke2007-09-12 19:26:21 // 17416
Ennyit bírt a felújított kuplung szerintem. :(
pb_2007-09-12 19:22:00 // 17415
Valószínűleg a mechanika is elhasználódott.
CERO2007-09-12 19:15:35 // 17414
Sziasztok!
Segítségre szorulok... Nem orvosira... Még...
A kuplungom nagyon rövid szakaszon működik, ráadásul nem mindig (hidegen főleg) emel ki rendesen, mert a váltókaron érzem, a "recsegést". Ezenfelül baromi kemény a kuplung. Izomlázt kapok ha Pesten kell araszolni. Plusz, ha bemelegszik akkor benyomáskor és kiengedéskor is akadozva működik, de csak az alsó 1/3 részen. Finom akadozásra kell gondolni. Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor egy gumit húzol végig egy síma felületen, épp csak a nyekergést ne lehet hallani.
Kicsit félek, hogy széthullik a kuplungom. Ráadásul már egyszer felújító készlettel javítottam. Másodszor teljesen új munkahengert vettem bele.
Mi lehet az ok?
Segítségre szorulok... Nem orvosira... Még...
A kuplungom nagyon rövid szakaszon működik, ráadásul nem mindig (hidegen főleg) emel ki rendesen, mert a váltókaron érzem, a "recsegést". Ezenfelül baromi kemény a kuplung. Izomlázt kapok ha Pesten kell araszolni. Plusz, ha bemelegszik akkor benyomáskor és kiengedéskor is akadozva működik, de csak az alsó 1/3 részen. Finom akadozásra kell gondolni. Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor egy gumit húzol végig egy síma felületen, épp csak a nyekergést ne lehet hallani.
Kicsit félek, hogy széthullik a kuplungom. Ráadásul már egyszer felújító készlettel javítottam. Másodszor teljesen új munkahengert vettem bele.
Mi lehet az ok?
Vasarelly2007-09-12 19:00:30 // 17413
Két üres hely van, de egyik sem vezett eredményre sajna. Jó lenne tudni hova dugjak.... :)))
András bácsi2007-09-12 18:48:06 // 17412
Egy relé kell bele, keress üres likat. :)
Vasarelly2007-09-12 18:46:39 // 17411
Kedves kollégák!
Ha valaki esteleg szerelt már be utólag 96-os 146-ba ködlámpát és még emlékszik, hogy hogy üzemelte be valamilyen módon segítsen nekem ugyanis a beszerlés megtörtént, a két lökhárítóba rögzített gyári kábelt a lámpákba dugtam, de lehet hogy valahol egy relé vagy bizti még kellene ugyanis nem világítanak. A kapcsolót ellenőriztem az jó. Szóval elakadtam. :))) Ja és mindkét ködlámpa kábelen az az mind a négy vezetéken "testet" jelez a multi... Előre is köszi...
Ha valaki esteleg szerelt már be utólag 96-os 146-ba ködlámpát és még emlékszik, hogy hogy üzemelte be valamilyen módon segítsen nekem ugyanis a beszerlés megtörtént, a két lökhárítóba rögzített gyári kábelt a lámpákba dugtam, de lehet hogy valahol egy relé vagy bizti még kellene ugyanis nem világítanak. A kapcsolót ellenőriztem az jó. Szóval elakadtam. :))) Ja és mindkét ködlámpa kábelen az az mind a négy vezetéken "testet" jelez a multi... Előre is köszi...
Scott2007-09-11 16:22:47 // 17410
Novák, Szamosi... No Comment..
Scott2007-09-11 16:22:08 // 17409
Munkahenger cseréhez azért nem kell annyira szétszedni a dolgokat :) A kuplungot meg pláne nem...
pb_2007-09-11 12:55:53 // 17408
Lehet, csak 1edi eset áll fent nálad.
brien2007-09-11 12:49:35 // 17407
Hát mostmár mind1....remélem olyan, hogy "majd legközelebb" meg nem lesz :D
Ferke2007-09-11 12:46:20 // 17406
Mer nem szóltál, hogy keresel. Nálam van pont egy.
brien2007-09-11 12:45:39 // 17405
Nekem is nehezen hihető, mert én rendeltem, ott voltam a beszerelésnél, most meg a kiszerelésnél, és nem örültem neki, főleg hogy a főtengelyre koncentráltunk...erre még ez is...
Majd csinálok arról is 1-2 képet.
Majd csinálok arról is 1-2 képet.
pb_2007-09-11 12:37:06 // 17404
Nem tudom, de ez a Sachs dolog, 1 kicsit misztikus számomra.
brien2007-09-11 12:26:46 // 17403
Szerencsére nem ők szerelték be, csak most járt ott a szerelőm a főtengely miatt, ugyanis senki másnál nem volt bontott főtengely.
pb_2007-09-11 11:13:28 // 17402
A Valo olcsóbb, mint a Sachs, de ha tudsz rá jó kedvezményt szerezni(30-40%), akkor viszont jobb, ha Sachsot veszel.
Kau2007-09-11 11:11:09 // 17401
A 146-ban nemrég cseréltünk komplett szettet. A Sachs kb. 57e körül lett volna a gyári Valeot meg sikerült akciósan megkapnom. De anélkül is 48-50e.
Én is a Valeora szavazok.
Én is a Valeora szavazok.
pb_2007-09-11 11:06:37 // 17400
Ja a Novákék.))) A beszerelésnél is ott voltál? Mellesleg így már nem csodálkozom annyira a főtengelyen sem.