Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2007-09-16 12:15:09 // 17449
Akkor más lesz ott a bibi.
Ahogy elnézem, a tied is 115 lovas. Azaz változó geometriás. Na, az le szokott tapadni Piri szerint. Nekem mondjuk más hibajelenséget produkált: elment az ereje. Alacsony fordulaton még csak-csak ment az autó, de hiába próbáltam forgatni, nem ment az autó. Egy roppant kegyetlen megoldással orvosolható ez a kábé évente egyszer előbukkanó probléma: üres, padlógáz, hadd forogjon. Elkezd fölszenvedni 2500-ról nagy nehezen 3000-3500ig, majd hirtelen ötezer. Na akkor megjavult :-P
imi1562007-09-16 12:10:55 // 17448
Teljes mértékben egyetértek az előzőekben leírtakkal!
Viszont akkor lehet,hogy nekem mégis vmi más okozza a problémát,mert mostanában elég gyakran megyek városon kívül és ilyenkor pont azt az általad is írt 120-130-as tempót szoktam tartani!
Sanya762007-09-16 12:09:09 // 17447
Hello!

Segítsen valaki!
Az van a gépemmel (156 1,8 TS), hogy mikor hidegen beindítom majd' le akar állni, semmi ereje. De kb. fél perc múlva hejrejön. Mi baja lehet?

Üdv.: Sanya
Wickey2007-09-16 12:03:28 // 17446
Aha, csak SOSINCS raktáron nekik, ha meg mégis, akkor "a brembo egyik leányvállalata, az AP na, annak a tárcsája, és hogy az milyen jó, és főleg olcsó" szöveggel rádmelegítik az AP tárcsát.
Amivel aztán tényleg semmi baj nincs, mert 10ezer/db áron hűtött első féktárcsát elég nehéz találni manapság :)
Én most koptatom be ezt a csudálatos AP-t a szintén új gyári fékbetétjeimmel, majd közlöm mire jutottam. Mostmár mintha kezdete fogni a fékem :)
Wickey2007-09-16 12:01:09 // 17445
Ez így DÍZEL autónál nem egészen így van.

1. Benzines autó:
A benzines autót kiégetjük, mivel részterhelés alatt (amikor nem padlógázt adsz nagy fordulaton, tehát szinte mindig) lerakódások keletkeznek a kipufogórendszerben. A nagyfordulaton padlógázas roham idején jól átmelegszik a kipufogó, és leégeti a szennyeződéseket, kitisztul a kipuff, kiégnek a szelepek, ráadásul nagy terhelés alatt az üzemanyagrendszer is sokkal több naftát szállít, ott is tisztulnak a járatok. (Gondold el, ha mész országúton 100-al, az autó fogyaszt 5-6 liter között. Így óránkánt 6 liter üzemanyag áramlik át a csöveken, szűrőkön, injektorokon, satöbbi. Ha 200-al vereted autópályán, ott bármelyik benzines is legalább 15 liter körül eszik 100km-en. Az egy óra alatt 2*15 azaz 30 liter benga. Ötször annyi, mint 100nál.)

2. Dízelverda:
A dízelt ki kell kormolni, ami teljesen más okból történik. A dízelt kisfordulaton használjuk főleg városban, akkor sokszor van gázadás gázelvétel, sokszor van az, hogy a turbó még nem pörgött fel, de az elektronika már befecskendez, ekkor pedig kevés levegőben sok gázolaj ég el --> korom. Ha padlógázt adsz, szinte mindig többet fecskendez be --> korom. Ez mind mind lerakódik valahol. Namost, mivel a dízelmotoron nincs folytószelep, mindig annyi levegőt szív be amennyit csak tud (légfelesleggel működik), ezért megszüntetése: irány az autópálya, és meg sem állunk Győrig. Az utazótempó viszont 120-130 maximum! Ekkor a dízelmotornak már van fordulatszáma (forog 2300-2500at), de állandó alacsony terhelés alatt van. Sok levegőhöz kap kevés gázolajat, ami tökéletesen elég, és rengeteg kipufogógáz keletkezik. Gyakorlatilag ez a huzat fogja kisöpörni a kormot. A dízel égése amúgy sem termel annyi hőt, hogy a kormot leégethesd vele, ellenben egy csomó másik kormot produkálsz miközben megpróbálod kiégetni.
vgyurci (powered by boxer)2007-09-16 10:30:15 // 17444
Néha, úgy 1000-km-enként érdemes meghajtani az autót úgy rendesen. Ez azt jelenti, hogy felpörgeted a fordulatot a szabályozási határig és így mész 8-10km-t. Természetesen nem a legmagasabb sebességfokozatban. Ekkor a motorból is és a kipufból is kiég a korom.
imi1562007-09-16 10:15:29 // 17443
Hello cartársak:)!
Talán tud nekem valaki segíteni!
1.9 jtd 8v motor,a hibajelenség a következő:ha huzamosabb ideig jár a motor viszonylag alacsony fordulaton,utána mikor a gázra lépek pár másodpercig nem történik semmi,aztán kiköp egy fekete füstöt és csak utána indul meg!
Lehetséges,hogy a turbina lapátjai ragadnak le a sok koromtól?Én első nekifutásra erre gyanakodnék.Ha valóban így van,ki lehet valahogy tisztítani?
Megköszönném ,ha valaki tudna ezügyben nekem segíteni!
Előre is köszi!
Janka 2.02007-09-15 15:12:31 // 17442
Szabad, persze :)))

Szóval az Unix-nál van Brembo tárcsa (meg gondolom máshol is lehet kapni), persze ár nincs fent, ma meg elfelejtettem felhívni őket. Hétfőn kiderítem az árát.
Nekem az Unix-nál "érdemes" vásárolnom :))
Surcy2007-09-15 11:26:03 // 17441
Ciao szakik!Segitségre lenne szükségem,föleg tanácsokra!!Most már kibirhatatlanul zörög elöl mind két féknyergem.:-{Kivannak kopva a csapok meg az álványba a furatok is.Eleinte jól megtömtem vastag grafitos zsirral ideig óráig jó is volt de már unom a szarakodást.Tanácsok??tud valaki mondjuk bontva 4db csapot + hozzá a balos & jobbos álványt amik még tuti nincs megkopva és NEM LÓG!Vagy más lehetöség??És hogy mi menyi pénz?Elöre is köszi ha valaki tud valami okosat!(146 2.0 TD 97")
Vasarelly2007-09-14 14:41:38 // 17440
Amúgy legutóbbi észerevételem szerint valami barbár látva , hogy úgysincs ködlámpa, a "felesleges" vezetékeket felhasználta máshova. (Mondjuk bólogatós kutya tápellátásához) Vagy nem tudom.....
Vasarelly2007-09-14 14:39:11 // 17439
Aha , másik lyukba működik.
ACM1899tz2007-09-14 14:18:05 // 17438
Sziasztok!

Küszöbböket keresnék az Alfámnak (1989 1.8TD régi kasztnis 33-as), ha valaki tudna Budapesten vagy Pest megyében egy kiváló szakembert az írjon bátran. Előre is köszi!
Liquid2007-09-14 14:02:11 // 17437
Nem tudom mi a gyári, de a Brembo-Ferrodo páros jó cucc.
Nekem Zimmermann-ATE páros van és bevált.
Ferke2007-09-14 13:59:24 // 17436
Hol láttál brembo-t?És mennyiért? Már ha meg szabad kédezni.:))
Janka 2.02007-09-14 13:42:31 // 17435
Kivánok :))

Féket kellen vegyek a verdára (tárcsákat is).
A kérdés, mi a "gyári" cucc típusa/márkája..ATE talán?
Nem ezt akarok, csak kíváncsi vagyok.
Amúgy Brembo tárcsákra és Ferrodo betétekre gondoltam (betét most is Ferrodo - isten :) ).

Köszi!!!
Liquid2007-09-14 12:34:06 // 17434
nálunk terem a kertben is :)
csocsi2007-09-14 11:58:57 // 17433
Igen, éppen arra jártam így gyorsan megvettem :)))
Poló2007-09-14 11:55:10 // 17432
Vettél a zöldségesnél? :))
csocsi2007-09-14 11:47:03 // 17431
Most már van :))))
Fairlane2007-09-14 11:10:30 // 17430
Ha valakinek nem lenne epre othon:
ePER online alfa alkatrészkatalógus
Youri2007-09-13 19:22:58 // 17429
Holnap megpróbálom,hátha.Köszi
pb_2007-09-13 19:22:38 // 17428
Olvass vissza kicsit, nem a Sachs szerkezetről volt szó.
András bácsi2007-09-13 19:10:50 // 17427
És a relé jó és belevaló?
András bácsi2007-09-13 19:10:06 // 17426
A fogyasztással semmi gond, szerintem. Húzd szét a lambda csatlakozóját, és úgy menjél egy kört, hogy van-e változás. Ugyan eltárolja a hibajelet, de így nagy valószínűséggel jobb lesz, ha tényleg a lambda a rossz.
Vasarelly2007-09-13 19:05:53 // 17425
Hali! Akkor a ködlámpához senki nem tud hozzászólni? Pedig a relé helye már megvan, de még így sem kapcsol ( a relé sem. )
Youri2007-09-13 18:56:51 // 17424
Csak az a gáz ,h nem tudok másik szondához jutni.A majom szerelőm meg szerintem sunyít,mert ő sem erőlködik.Pedig neki mint Bosch szervizesnek elég 1szerű volna hozzájutnia...Az autó meg gyönyörűen indul,veszi a fordulatot szépen,csak a teljesítmény nem az igazi.Főleg 100 fölött.Persze 1-2ben sem az igazi,de ott annyira nem gáz.Nem dadog,nem akar leállni,szóval látszólag OK.Városi fogyi 10(ez 1 QV-től szerintem rendben),viszont országúton változó.7től 13ig.
András bácsi2007-09-13 18:48:06 // 17423
Első körben próbáld meg egy másik lambdával. Megy rendesen a gép, indul, pörög, elég erős? Ha ezekkel nincs gond, akkor kicsi az esélye a vezérlő hibájának. Fiatban gyakrabban előfordul, de Alfáknál nem a jellemző hiba.
Youri2007-09-13 18:39:58 // 17422
Sziasztok!Egy kis segítség kéne 1 elég nehéz szituba.Eljutottam oda h már nem hiszek a szerelőmnek.A lényeg h állítása szerint a komplett vezérlő elektronikámat ki kellene cserélni.Amit én láttam a diagnosztikán,az hibás lambda érték volt(2-300 körüli értékek,a 8-900 helyett),ami józan paraszti ésszel(az van...)csereérett lambdára utal.Ő azt mondta h a rossz vezérlő miatt szar a lambda értékem(amit 11 hónapja cserélt Ő gyári Boschra...).Kérdés h ez igaz lehet,v nem??!!Lehet h csak a garis cserét akarja megúszni????Ja a tünet:nem megfelelő motorteljesítmény,és esetenkénti k@@rva magas fogyi.Ha vkinek van 5lete,NE TARTSA MAGÁBAN!!!!
Carlos2007-09-13 16:02:56 // 17421
Nem lenne badarság. Most költöztem a közelibe.... .-)
Wickey2007-09-13 15:41:39 // 17420
Miért, be akarsz lépni a rajongói klubba? :-)
Carlos2007-09-13 13:30:36 // 17419
Hejj!

Nem tudja valaki, hogy a Szlovák úton lévő műhelykének az embere itteni tag-e? S ki lészen az?

előre is kösz
Wickey2007-09-12 20:54:12 // 17418
akkor most épp itt lesz az ideje.
Széthullik lassan a kuplungszerkezeted és/vagy a kinyomócsapágyad.
Szerintem vegyél egy kultúr, nem túl drága kuplungszettet, mondjuk Valeo-t.
CERO2007-09-12 19:42:07 // 17417
Nem felújított kuplung van most benne, hanem tök új munkahenger. A kuplunghoz mióta nálam van 2 éve és 20.000 km óta nem nyúltam.
Ferke2007-09-12 19:26:21 // 17416
Ennyit bírt a felújított kuplung szerintem. :(
pb_2007-09-12 19:22:00 // 17415
Valószínűleg a mechanika is elhasználódott.
CERO2007-09-12 19:15:35 // 17414
Sziasztok!

Segítségre szorulok... Nem orvosira... Még...

A kuplungom nagyon rövid szakaszon működik, ráadásul nem mindig (hidegen főleg) emel ki rendesen, mert a váltókaron érzem, a "recsegést". Ezenfelül baromi kemény a kuplung. Izomlázt kapok ha Pesten kell araszolni. Plusz, ha bemelegszik akkor benyomáskor és kiengedéskor is akadozva működik, de csak az alsó 1/3 részen. Finom akadozásra kell gondolni. Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor egy gumit húzol végig egy síma felületen, épp csak a nyekergést ne lehet hallani.
Kicsit félek, hogy széthullik a kuplungom. Ráadásul már egyszer felújító készlettel javítottam. Másodszor teljesen új munkahengert vettem bele.

Mi lehet az ok?
Vasarelly2007-09-12 19:00:30 // 17413
Két üres hely van, de egyik sem vezett eredményre sajna. Jó lenne tudni hova dugjak.... :)))
András bácsi2007-09-12 18:48:06 // 17412
Egy relé kell bele, keress üres likat. :)
Vasarelly2007-09-12 18:46:39 // 17411
Kedves kollégák!

Ha valaki esteleg szerelt már be utólag 96-os 146-ba ködlámpát és még emlékszik, hogy hogy üzemelte be valamilyen módon segítsen nekem ugyanis a beszerlés megtörtént, a két lökhárítóba rögzített gyári kábelt a lámpákba dugtam, de lehet hogy valahol egy relé vagy bizti még kellene ugyanis nem világítanak. A kapcsolót ellenőriztem az jó. Szóval elakadtam. :))) Ja és mindkét ködlámpa kábelen az az mind a négy vezetéken "testet" jelez a multi... Előre is köszi...
Scott2007-09-11 16:22:47 // 17410
Novák, Szamosi... No Comment..
Scott2007-09-11 16:22:08 // 17409
Munkahenger cseréhez azért nem kell annyira szétszedni a dolgokat :) A kuplungot meg pláne nem...
pb_2007-09-11 12:55:53 // 17408
Lehet, csak 1edi eset áll fent nálad.
brien2007-09-11 12:49:35 // 17407
Hát mostmár mind1....remélem olyan, hogy "majd legközelebb" meg nem lesz :D
Ferke2007-09-11 12:46:20 // 17406
Mer nem szóltál, hogy keresel. Nálam van pont egy.
brien2007-09-11 12:45:39 // 17405
Nekem is nehezen hihető, mert én rendeltem, ott voltam a beszerelésnél, most meg a kiszerelésnél, és nem örültem neki, főleg hogy a főtengelyre koncentráltunk...erre még ez is...

Majd csinálok arról is 1-2 képet.
pb_2007-09-11 12:37:06 // 17404
Nem tudom, de ez a Sachs dolog, 1 kicsit misztikus számomra.
brien2007-09-11 12:26:46 // 17403
Szerencsére nem ők szerelték be, csak most járt ott a szerelőm a főtengely miatt, ugyanis senki másnál nem volt bontott főtengely.
pb_2007-09-11 11:13:28 // 17402
A Valo olcsóbb, mint a Sachs, de ha tudsz rá jó kedvezményt szerezni(30-40%), akkor viszont jobb, ha Sachsot veszel.
Kau2007-09-11 11:11:09 // 17401
A 146-ban nemrég cseréltünk komplett szettet. A Sachs kb. 57e körül lett volna a gyári Valeot meg sikerült akciósan megkapnom. De anélkül is 48-50e.
Én is a Valeora szavazok.
pb_2007-09-11 11:06:37 // 17400
Ja a Novákék.))) A beszerelésnél is ott voltál? Mellesleg így már nem csodálkozom annyira a főtengelyen sem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak