Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

SERPENTE2005-09-09 21:03:11 // 8392
HELP-HELP
Rizzo2005-09-09 20:00:55 // 8391
Név: Ipacsfa utcai bontó Tevékenység: Alfa Fiat Lancia autóbontó Cím: Budapest, XVIII. Ipacsfa utca 2. Tel: 06-30-9-545434 Fax: Nyitvatartás: H-P: 8-18 E-mail: WWW: Név: Keresztes Zoltán Tevékenység: Fiat bontó és alkatrészkereskedés Cím: Piliscsaba, Fő u. 218. Tel: 06-60-9-347375 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: http://www.piliscsaba.hu/piliscsaba/szolgaltatasok/jarmu.htm Név: Veszkényi autóbontó Tevékenység: Alfa Fiat Lancia Iveco autóbontó Cím: Veszkény Tel: 06-96-252-485, 06-96-243-004 Fax: Nyitvatartás: E-mail: szaboautobonto@axelero.hu WWW: http://szaboauto.freeweb.hu/ Név: Alfa Kontakt Kft. Tevékenység: Alfa bontó, szervíz Cím: Zsámbék, Petőfi u. 108. Tel: 06-23-342-275 Fax: 06-23-342-275 Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Alfa Linea Tevékenység: Alfa bontó, gyári alkatrészek Cím: Budapest, XIV. Kalapács u. 7/b Tel: 06-30-905-0255 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Novák Alfa Kft. Tevékenység: Alfa bontó, szervíz Cím: Budapest, XVIII. Kispesti u. 30/a Tel: 292-4742, 06-30-933-5585 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Ber-Do Tevékenység: Alfa bontó, szervíz Cím: Budapest, XVIII. Lakitelek u. 19. Tel: 290-4056 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Tak-San Bt. Tevékenység: Fiat, Alfa, Lancia bontó Cím: Budapest, XVI. Lőtér u.11. Tel: 403-6006 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: GAZSÓ KREATIV Bt. Tevékenység: FIAT, ALFA, LANCIA Bontó. Karosszéria részek , motor, váltó, futómű alkatrészek raktárról, nagy választékban. Turbók, henger fejek felújítása. Cím: Budapest, XXI. Mikes Kelemen u. 10. Tel: 420-3316, 277-0664 Fax: 276-8232 Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Rózsás utcai bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest, XX. Rózsás u. 30. Tel: 284-8278, 06-30-9-484809 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Magasház utcai bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest XXII. Magasház u. 1. Tel: 228-6817 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Sió utcai bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest XVIII. Sió u. 38. Tel: 295-4318, 06-30-2-820792 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Paulovics Kft. Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Budapest XVII. Péceli út 248. Tel: 257-1348 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Üllői úti bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest XVIII. Üllői út 807. Tel: 06-30-9-540194 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Techno-Trem kft. Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Vecsés, Fő u. 2/a Tel: 06-29-351-508 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Fiat Special autóbontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Üllő Tel: 06-29-320-698 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Nagyrédei bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Nagyréde Tel: 06-37-373-156 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: István Sándor olasz-autó bontója Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Mosdós Tel: 06-82-579-032, 06-20-3-145389 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Budemcar Kft. Tevékenység: Fiat bontó Cím: Szeged, Algyői út Tel: 06-62-490-070 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Autó Eldoradó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Kerepes, Magtár tér 1/a Tel: 06-28-490-254 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Tata-Agostyáni bontó Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Tata-Agostyán, Kossuth u. 22 Tel: 06-20-927-5418, 06-20-316-4809, 06-30-271-8077 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Nagyberki bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Nagyberki Tel: 06-20-3-145389 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW:
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-09-09 18:31:50 // 8390
Sn! És azt a csavart mi alapján állítgatom, gondolom kell hozzá műszerezettség meg ilyenek nem???
Bg.2005-09-09 13:14:07 // 8389
Ez egy kétoldalas rogalmas ragasztó szalag - bármi ilyen megteszi, ami vízálló. De ennek inkább tömítés szerepe van nem a rögzítés=> HA már nem garad kétoldalt, akkor is elegendő -SZVSZ
mszabika2005-09-09 09:49:25 // 8388
ajaaajajajjajjjj :((( szegény Te... vigyázz jobban :) sok szerencsét a javításhoz.
GEORGE2005-09-09 09:47:09 // 8387
Részvétem :-(((((
a2005-09-09 09:45:25 // 8386
Először műanyagosokkal beszélj. Azoknak szokott ilyen spéci ragasztójuk lenni. Ha más nem, Majosházán a Spoiler Tibi használ a műanyagokhoz olyan ragasztót, hogy az többé sosem engedi el a fémet... A ragacs fölött max a műanyag törik le. Keresd meg őt.
Zsolesz2005-09-08 21:51:03 // 8385
Az ok lehet az is kapott de már a ragasztó is elengedte csak az nem ott de ha már úgyis le kell szedni akkor legyen az is megcsinálva
Bg.2005-09-08 21:34:26 // 8384
A ragasztó nem sokat fog, a patentek szokták elegedni (vagy eltörni).
Zsolesz2005-09-08 21:06:49 // 8383
Voltam focizni és ahogy le akartam parkolni van ott egy kis betondarab amit benőtt a fű körben és ahogy álltam be kicsi volt a hely mert álltak már mellettem és mikor ráfordultam az első kerék ahogy ráment már éreztem hogy baj lesz mert ahogy túlmentem azon a kiálló szaron akkor lekoppant a küszöb aztán kicsit eláll... bruhahhahaaaa :((((
GEORGE2005-09-08 20:57:38 // 8382
Mi történt már megint veled te gyerek???? :-(
Zsolesz2005-09-08 20:56:38 // 8381
Sziasztok! Ki tudna nekem abban segíteni hogy le kéne szednem a jobb oldali küszöbömet mert kicsit odavertem ma :(((( és amugy is elengedte a ragasztó már egy kicsit. Szóval milyen fajta ragasztóval lehetne frankón visszaragasztani és esetleg csinált e már valaki ilyet aki tudna nekem segíteni és nem lakik túl messze?
a2005-09-08 15:17:30 // 8380
Semmit. Van egy kis csavar, amivel a CO-t tudod állítgatni. Azon kell lejjebb tekerni. El kell venni a benzint kicsit a motortól. Még a fogyid is javulni fog. Ha a lambda rossz, akkor horror CO értékek jönnek ki. Akkor a lambdád nem határértéken mozog, hanem annak a 10-15-30*-osán.
a2005-09-08 15:15:38 // 8379
Hát ne haragudj, de ha az eddig megtett utat mintavételként fogjuk fel, akkor elmondható, hogy a Lancia vezmód tökéletes :DDD Éljen a statisztika! :DD
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-09-08 15:14:26 // 8378
Üdv Lenne egy kérdésem hozzátok! A 146 ti-m lambda értéke határértéken van, a kérdés az, hogy ilyenkor mit lehet kezdeni mi ment tönkre, mit kell megjavítani... Előre is köszönöm uaz
Larini2005-09-08 15:07:38 // 8377
Jó lesz a Lanciás! Nekem is az van benne, hibátlan! Eddig mentem vele vagy 100 km-t! :))
AlfaGabor822005-09-08 15:04:06 // 8376
Hú halljátok ezt a felújítókészletet tényleg hanyagolom, Elaforgnál megkérdezte 1200 Ft-ért tudják adni, nem lehet valami komoly szerkezet, bár egy rugó és egy műanyag alátét csak úgy tudom... a Lancia félét 52ért tudják hozni, az még egész barátságos ár, a gyári pedig 38, az 52-es jobban megéri, ők is ezt mondták... szóval az lesz...
kertecs2005-09-08 15:03:36 // 8375
küldtem mailt a reg-lapos címedre a bontós listával
AlfaGabor822005-09-08 15:01:11 // 8374
Akkor valószínű ilyet rendelek hozzá, mert azt elég olcsón be tudom szerezni. Köszi az infót
kertecs2005-09-08 14:55:39 // 8373
Én Ruville görgőket raktam az enyémbe. Előtte tájékozódtam Szamosi mesternél, azt mondta korábban sokáig Ők is ezt a gyártmányt építették be, de újabban azonos áron tudnak beszerezni gyárit, ezért áttértek arra. Azt mondta nyugodtan rakjam be. Nekem eddig (12k km óta) nincs vele bajom.
AlfaGabor822005-09-08 14:43:34 // 8372
Na igen, és nem egykönnyen szárad ki onnan... de az a vicces, hogy nem is mostam meg a motort... lehet hogy még az előző tulaja, 3 hónap alatt meg csak kijött volna, lehet anagy esőzés, mert akkor jött ki rajta... a fene tudja, lényeg hogy nem votl komoly baja :)
a2005-09-08 14:34:08 // 8371
Anno kezdő alfás koromban én is beleszaladtam ebbe a motormosási dologba :) Szvsz nem szerencsés konstrukció, hogy a gyertyafészkekből nem folyik ki a víz...
AlfaGabor822005-09-08 14:31:39 // 8370
Na ez igaz... amikor az én TS gyertyáim beáztak annak is kapásból mondtak 4 féle problémát ami lehet :)
a2005-09-08 14:31:37 // 8369
Nincs mit. Az úttörő ahol tud, segít ;)
a2005-09-08 14:30:59 // 8368
Nem vonom kétségbe Szamosi mester állítását. Vannak olyan szíjszakadási esetek, amik ilyen X aktás esetek. Van aki szerint a vezmód miatt, van aki szerint más miatt. Az igazság odaát van :)
AlfaGabor822005-09-08 14:26:09 // 8367
Hát akkor meg semmi gond :) Egyébként ezt én a Szamosi mester weboldalán található fórumban láttam, maga Szamosi János írta :)
Larini2005-09-08 14:24:14 // 8366
Köszönöm a korrekt tájékoztatást!
a2005-09-08 14:21:01 // 8365
Ne terjessz rémhírt. Semmi köze a vezmódnak a szíj élettartamához. Ha majd megnézed amikor cserélik, megérted miért mondom.
a2005-09-08 14:19:41 // 8364
A vezmód nem hinném, hogy a vezérlést tönkre tudná tenni. Max a motor gyengébb lesz, és többet fogyaszt kicsivel. A vezmód a szívóoldalon a szelepbeállításon változtat, egyszer fél (tengelyen lévő) fokot "elfokol" a szívótengelyen, így változtatva a szelepvezérlést. No ennek két állása van. Alsó fordulati és felső fordulati. Átmenet nincs. Vagy egyik, vagy másik. Amikor a felső fordulati tartományban szorul meg, akkor alsó fordulaton rossz a szelepbeállítás kicsit. Ha az alsó fordulatiban szorul meg, azt ráadásul észre sem veszed, csak hogy gyöngült az autó felső tartományban. Ha belegondolsz, a 147 1.6 120 PS és a 147 1,6 105 PS között összesen annyi a különbség, hogy a 120 PS-ben van vezmód. A 105 PS-es asszem úgy van alapban beállítva, hogy a szelepvezérlés olyan, mintha a 120 PS-es vezmódja az alsó tartományban lenne mindíg. Szóval ha a vezmód az alsó tartományban szorul meg, akkor kb 15 lovat szalajtassz el a ménesből, de a motornak baja nem lesz. Azt elhiszem, hogy ha a felsőben szorul meg, és alacsony fordulaton kicsit rossz a szelepbeállítás, akkor hoszabb távon a szelepek ezt megsínylik. De a vezérlésnek ettől baja nem hinném, hogy lesz.
AlfaGabor822005-09-08 14:18:07 // 8363
Így van, ezt én is tudom, hogy a hibás vez.módosító megrövidíti a vezérműszíj élettartamát, majd mond rá a szaki valamit, hogy mennyire égető a vez.módosító cseréje... egyébként te tudsz valamit a Ruville márkájú cuccról?
a2005-09-08 14:12:54 // 8362
Semmi. Annyi tapasztalatom nincs a TS vezérlésszettek utángyártott minősége tekintetében - szerencsére :) Ervin tuti ismeri, és tudja melyik a jó. Nem feltétlen a drága a jobb.
Larini2005-09-08 14:12:52 // 8361
Nekem azt mondta a mesterem, hogy sz@r vezérlésmódosító tönkre vághat egy jó vezérlést is! Neki elhiszem! Szerintem csak együtt kellene azt cserélni!
AlfaGabor822005-09-08 14:10:00 // 8360
Ja nem is a vezérlésszett a kérdéses, azt mindenféleképpen megcsináltatom, a vezérlésmódosítót halogatnám még egy kicsit ha lehet, az még szerintem várhat... :) Én egyébként Ruville-t néztem vezérlésszettre, mi a véleményed róla? :)
a2005-09-08 14:07:03 // 8359
Igen, aztán én is rájöttem, hogy valószínűleg nem venni, hanem eladni szeretne :) vagyis :(
Larini2005-09-08 14:05:15 // 8358
Ahogy elnézem az oldalán a 33-ast: mindent! :)
a2005-09-08 14:05:03 // 8357
Mindenkinek megvannak a saját szakijai, akikben megbízik :) Nagy merészség szagértő szem nélkül megvenni autót, még akkor is, ha valamennyire ért hozzá az ember. Azért egy picikét én is kapisgálok az AR-ekhez, de amikor a 64-et vettem tavasszal, először Ervin ment el megnézni az autót inkognitóban, hogy érdemes-e foglalkozni vele egyáltalán...
a2005-09-08 14:02:47 // 8356
Figyi! Vezérlésszett csere szíjjal, mindennel 40k körül megáll, jó minőségű utángyártott alkatrésszel. Eszem ágában sincs bárki zsebében túrkálni, de ha több, mint 1 millát kifizettél az autóért, ne ezen a 40k hufon vágd már gallyra a motort... Érdemes megnézetni, mert lehet, hogy az előző tulaj megcsináltatta korábban, mert mondjuk elkezdett az egyik feszítő fütyülni, csak a kereskedő nem tudott róla. Ki tudja?
Larini2005-09-08 14:00:15 // 8355
Jól beszélsz! Anno én is úgy vettem meg a kis ku..át, hogy eljött Szamosi mester és átnézte a kocsit a boldizsár szervízében! Hiába no, én csak Benne bizok! :)
AlfaGabor822005-09-08 13:57:18 // 8354
A vez. módosító nem gázos még, csak indulás után csinálja, menet közben már nem, tehát még elmegy a gép vele, az égetőbb inkább a vezérműszíjcsere lenne. Alkudtam én 1.450.000-ért vettem, szerintem jó vételt csináltam vele, márkaszervízben átnézték a kocsit, azt mondta a fickó hogy valóban 60000 km van benne, a kocsi motorja hibátlan, átnézték computerrel is az teljesen tökéletes adatokat mutatott, szóval nincs azért szétnyűve a gép... tehát a vezmódosító még várhat azért, de lassan azt is cserélni kéne, na majd meglátjuk mennyi pénzem lesz rá :) lehet hogy várok vele tavaszig még... télen úgyse nagyon fogom használni a gépet, ha hó lesz, csak ha muszáj, majd járok a másikkal addig:)
AlfaGabor822005-09-08 13:51:05 // 8353
Igen, ezt hallottam, hogy a Lancia-é a legtartósabb... no majd ha meglesz a pénzem rá, akkor felhívom a mestert :)
a2005-09-08 13:48:50 // 8352
Mit akarsz venni?
a2005-09-08 13:48:35 // 8351
értettem (ill. reméltem :))) )
a2005-09-08 13:47:47 // 8350
Bele kellett volna alkudni az árba... De már késő bánat... Szerintem menj ki Ervinhez, nézze át alaposan, motorikusan és futóművileg is, próbáljátok ki, és mondja el, hogy miket, mennyiért és milyen sürgősen kell cserélni. És akkor tisztán fogsz látni. Nem akarlak ijesztgetni, félreértés ne essék. De érdemes tisztába jönni vele, hogy mi milyen állapotú, mikor mekkora javításokra készülhetsz. A vezmódot is meghallgatja, lehet, hogy még elballag a szerkezet 10-15k km-t a jelenlegivel, ha nem nagyon gázos. És akkor még olcsóbb a szervíz.
Rumi2005-09-08 13:47:13 // 8349
vki bevägott egy meglehetös hosszu listät bontokrol meg regebben, ketszer is, de nem talälom, pedig ma vegigneztem a szerelömühely meg a boxer topicot is märciustol, ugyh ha nem tul nagy keres, legyszi tegye meg megegyszer, mert akiket en ismerek bontokat (2-3-mat) hatalmas eltereseket mondtak ärakra, olykor 2xerest is. köszönöm
AlfaGabor822005-09-08 13:47:07 // 8348
ŐŐŐŐ rosszul írtam, így nem jó a hangsúly, így a jó: Nem sok , igazad van... :)
AlfaGabor822005-09-08 13:44:22 // 8347
Nem sok igazad van, csak az a gondom vele, hogy most vettem az autót és így jobban bosszantja az embert, mintha az ő belehajtott 60ezre után költene rá... persze így 60K kilóméterig megint nem lesz vele gondom:)
a2005-09-08 13:44:06 // 8346
Ervint kérdezd meg, mennyiért szerez egyet, majd hívd fel az Elaforgos Karcsit, és kérdezd meg őt is. Aki olcsóbbat mond, attól vedd meg. De ne AR-be valót, minimum Fiat Coupe-ét, de a Lancia a legtartósabb.
AlfaGabor822005-09-08 13:41:23 // 8345
Értem, akkor valóban érdemes cserélni a teljes szerkentyűt benne, csak még gyűjtögetni kell a pénzt addig... :)) Elaforg-nál érdemes próbálkozni? vagy az Ervin is tud benne segíteni? Többet nem kérdezek ígérem :))
a2005-09-08 13:40:27 // 8344
Ez a vezmód téma bennem mindíg értetlenséget keltett. Egy vezmód + vezérlésszett csere 100 alatt van. No ezt ha minden jól megy, 60k km-enként kell megtenni. Átlag János 60k km-t kb 4 év alatt tesz meg. 4 évente sok 100k ráfordítás az autóra? Mert a mostani Lancia vezmódok elmennek közel 60k km-t...
AlfaGabor822005-09-08 13:37:22 // 8343
Dehogynem, de egy vélemény nem vélemény, de igazad volt, teljes vez.módosítót cserélek, bocs a kétkedésért :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak