Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-03 19:49:17 // 28742
változó geo nem müxik normálisan akkor 2300-tól kezd el húzni...azt egy vákumszabályzó vezérli lehet az is a ludas...
Bandee2010-02-03 19:44:27 // 28741
Nyilván az ember nem patázza ezerrel az autót ha hideg...legalább is én nem :)Sajnos szabad ég alatt alszik az autó ezért indítás után 5-10 percet járatva van mielött elindulnék!A rövid távok okozhatják hiszen a munkahelyem 7 kilométerre van a lakhelyemtől és ez alatt nem szokott üzemi hőmérsékletre melegedni de szigorúan finom gázadással 1500 1800 ig van pörgetve!Viszont egy normális üzem meleg elérése után és heti egy két alkalommal hosszabb úton van pörgetve(kormolva) :)!Közben utána néztem és kérdeztem én is elvileg holnap kitisztítjuk az egészet és remélhetőleg minden rendbe jön!És nagyon köszi a segítséget! :)
Bilux2010-02-03 19:42:38 // 28740
A környezetvédelem a legfontosabb dolog aminek meg kell felelni egy motornak manapság... ezért csinálnak ilyen faszságokat a mérnökök.
András bácsi2010-02-03 19:20:32 // 28739
És mekkora hülyeség, mivel a korom tulajdonképpen szénpor, amit olyan helyre vezetünk így, ahová tiszta levegőnek kéne menni.
Bilux2010-02-03 19:18:03 // 28738
Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep hivatása az autóban az, hogy visszavezeti a kipufogógázt az égéstérbe, akkor amikor a motort terheljük. Ezzel a kipufogógáz NO (nitrogén oxid) tartalmát csökkenti. Gyakorlatilag csak környezetvédelmi okból helyezték el a gépkocsiban a mérnökök.

Mi okozhatja a szelep meghibásodását?
A szelep hibáját a kipufogógázzal távozó olaj (olajsár) lerakódása okozza.

Mit tegyünk ennek elkerülésére?

Hidegen ne pörgessük a gépkocsit, mert ilyenkor magasabb az olajfogyasztás és könnyebben lerakódik. Várjuk meg még üzemi hőfokra bemelegszik (85-97 fok).

Ha rövid távokat megyünk (10-20 km), akkor a kipufogórendszer, szelepek, henger, gyertya nem tud kiégni és ilyenkor könnyebben lerakódik a szennyeződés az alkatrészekre. Néha mennyünk hosszabb távokat és "húzassuk" meg a gépkocsit. Ez nem azt jeleni, hogy gyorsan menjünk, hanem azt hogy magasabb fordulattartományba váltsunk (4000 - 5000 f/min között).

Ha túl finoman közlekedünk a gépkocsival, alul váltunk (nagyon hamar váltunk) akkor nem tud megfelelően kiégni a rendszer és lerakódások keletkeznek. Az autónak nem árt ha egy kicsit sportosabban közlekedünk vele néha. Megjegyzem a fogyasztásunk is kedvezőbb, ha a motor nyomatéktartományában váltunk. Erről egy másik cikkben bővebben írok majd!
Bgabor2010-02-03 19:17:06 // 28737
Sziasztok . Valaki árulja már el hogyha az LMM tönkremegy mik a tünetei ?
Bilux2010-02-03 19:10:45 // 28736
Majd jönnek Dízeles kollégák és megmondják hol van ez pontosan.
De a szerelőnek is fel hozni ezt a témát. Mármint az EGR pucolást.
itt tájékozódhatsz:
http://alfaamore.hu/blog/880
Bilux2010-02-03 19:06:12 // 28735
Akkor pucolja ki. :)
Ferke2010-02-03 18:21:09 // 28734
A ledugózás a 16v-nél nem olyan jó megoldás....
Bandee2010-02-03 18:14:09 // 28733
Ennyire nem vágom a témát...melyik az az egr szelep? Talán a homlokfalon ez a pici amibe 3 vákum cső megy?Hogyan pucoljam vagy dugózzam?
[k i z z o]2010-02-03 18:13:40 // 28732
Az ML4.1 60-2 tárcsás. nincs benne 2 jeladó. Ez biztosan más, de rendes manualt keress, ne ilyen Autofit + autodata szerű dolgokat...
Bilux2010-02-03 18:09:45 // 28731
EGR szelep pucolás esetleg ledugózás? Tessék megpróbálni.
Bandee2010-02-03 17:58:33 // 28730
valaki pls segítsen!Olyan jellegű probléma ütötte fel a fejét hogy nem úgy húz az autó alapról ahogy kéne 1,9 jtd m-jet 150 lovas!2200-2300 ig eléggé lomha lett és ahogy eléri ezt a fordulatot kilő mintha semmi baja sem lenne...rádugtuk gépre ott légmennyiségmérőt hozta hibának kicseréltem ugyanaz a hiba vákumcsövek minden ok csak valamiért nehézkesen akar meglódulni!Találkozott már valaki ilyen jelenséggel?valami ötlet?Előre is köszi
Longman2010-02-03 16:53:49 // 28729
igen a q4 3.7.1..
szóval 1.7 mi? akkor fasszza.. nagy ECU ellenőrzés lesz ebből..
Wickey2010-02-03 16:47:03 // 28728
164ből mindegyik 1.7-es volt, kivéve a dejzeleket (of course), a Q4-et (3.7 talán?) meg a V6TB-t. A V6tibi volt 4.1 ha minden igaz.
Longman2010-02-03 16:39:03 // 28727
Baszki, van ez az E-Cat Online Bosch cikkszám kereső. No az is azt mondja, típusra, motorkódra egyezően, hogy ebbe bizony ML 1.7 való.. Akkor vagy az én ECU-mra raktak véletlenül ML 4.1 matricát vagy valaha áttették és tényleg 4.1 van benne 1.7 helyett...
pb_2010-02-03 16:07:19 // 28726
Talán Bosch szám, cikkszám.
pb_2010-02-03 16:06:20 // 28725
Ez a rajz tuti M1.7.
Longman2010-02-03 16:04:02 // 28724
Amúgy nincs valami adatbázis ahonnan meg lehetne tudni hogy a motorkódomhoz milyen Motronic-nak kell tartoznia?
Mert most teljesen megzavarodtam mert annyira előttem van az ECU, rajta ML_4.1 felirattal.
Viszont találtam 2 forrást is a neten és mind2ő szerint a 24V-ben ML_1.7 -ek kell lennie
Longman2010-02-03 15:43:28 // 28723
Akkor lehet én emlékszem rosszul és az enyémben is 1.7 van, mert ez a rajz stimmel az enyémhez 100%osan..
pb_2010-02-03 15:30:22 // 28722
Ez 1.7nek a rajza. Az ML4.1en 2soros a csati, és csak 35 láb van.
pb_2010-02-03 14:59:08 // 28720
Jöhet a kép.
Longman2010-02-03 14:52:50 // 28719
Kapcsolási rajzon a manualban úgy van ahogy leírtam.. felrakjam képben? :)

Láttam már én is hogy a legtöbb helyen ML_1.7-et írnak a 24V-hez, de sztem ezen is variálgattak a digók, mert ebben ML4.1 van. Amúgy nem tudom mi lehet a különbség a 2 közt a 6hengereseknél mert a 155 2.5 V6 12V-ben is ML1.7 van, de a 164 kábelkorbácsa egyben rámegy (és fordítva is) és a lábkiosztások de még a kábelek/csatlakozók kiosztása is szinte teljesen azonos.. De most nem ez a lényeg.
pb_2010-02-03 14:45:04 // 28718
Hogyne történne, 1 mechanikus kapcsoló, amit a gázpedállal kapcsolgatsz.
pb_2010-02-03 14:44:11 // 28717
Pontosan.
pb_2010-02-03 14:37:35 // 28716
3.0 V6 24veket.
pb_2010-02-03 14:36:24 // 28715
Nálam simán belemegy a kapcsoló 2 kábele az ECUba, a 3., + a test. Teljesen 1xűen mérhető az ECU csatlakozójánál. Amúgy biztos, hogy ML4.1ről van szó? Mert a 64 3.0 V6okat M1.7el szerelték.
Longman2010-02-03 14:34:07 // 28714
OK, csak abban a hitben voltam hogy lehúzott ECU csatlakozónál semmi nem fog működni, nem hogy még mérni lehessen..
Tocsa2010-02-03 14:30:25 // 28713
Bocs a gépelési hibákért! :)
Tocsa2010-02-03 14:27:38 // 28712
Hi!

Azért mondja hogy ott mérj mert úgy a kábelt és a csatlakozásokat is kiméred egyben!
Így fényedül néhání kontakthibára is ! :)
kristof2010-02-03 14:03:24 // 28711
Tudom miről van szó, csak én is így szoktam emlegetni, hogy felső munkahenger:) De azért köszi, hogy figyelmeztettél:)
Longman2010-02-03 12:43:39 // 28710
Nade:
úgy is mérhető, hogy arról a jeladóról nekem csak 1 kábel megy közvetlenül az ECU-ra?, a másik 2 szál már egy-egy másik egységen keresztül, egész pontosan az 1ik a motorhőmérséklet jeladó és az egyik kopogásérzékelő szálán keresztül az ECU-ra, a másik szál pedig a LMM-re, és onnan az ECU-ra.
Tutira mondod?? :)
pb_2010-02-03 11:29:33 // 28709
Jól.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-03 11:01:29 // 28708
Ja,nem baj,reméljük tudja.
Cro1662010-02-03 10:50:23 // 28707
Mindenhol kuplung főhenger, és kuplung munkahenger van(elvileg).
A szerelők, meg az ügyfelek használják általában a "felső munkahenger" megnevezést, de megértik a boltosok is nincs vele gond.Tényleg csak az ára miatt jegyeztem meg, nehogy meglepődjön a cartárs:))
Longman2010-02-03 10:41:08 // 28706
Jól értem, magáról az ECU-ról szedjem le a nagy csatlakozót és ott mérjem? :O
pb_2010-02-03 10:13:41 // 28705
Az enyém is.))
Húzd le a csatit a Motronicról, és ott mérd ki, úgyhogy közben a gázpedált moszgatod.
Longman2010-02-03 09:54:39 // 28704
Mit? Nekem bowdenes a gázpedál..
Vagy hogy érted?
Én csak magát a jeladót mértem ki lehúzott csatlakozóval, zárt és nyitott állás közt, a manual szerint..
pb_2010-02-03 09:39:27 // 28703
Gázpedálos, kábelcsorbácsos mérést is +ejtettél?
Longman2010-02-03 09:37:22 // 28702
Az már megtörtént és mérés szerint jó..
pb_2010-02-03 09:18:31 // 28701
A fojtószelep kapcsolót nem ártana kimérni.
GT Ɨ|ѯ2010-02-03 09:06:59 // 28700
60,de Te nem tolod ki a lelkét:-)ezért 80.
Longman2010-02-03 08:48:25 // 28699
Pontosan ilyen a jelenség..!
Na de akkor mi ez, látom te már tudod! Barkobázzunk? :)
Öööl, főtengely jeladó, vagy annak kábelezése, csatlakozói? Kopogásérzékelő?

Pedig ezt hittem már egy jó kis akksi saru levevős ECU "resettel" megoldható.. :DD
Stee1462010-02-03 07:44:22 // 28698
Sziasztok!

XI. kerben tud valaki kipufogóst?
Sufni műhely is megfelel. (de nem kókány bajnok) :)
Elég rendesen lyukas a rendszer, de én nem látom, hogy pontosan hol. Ki kéne deríteni, megvenném hozzá a cumót, aztán fel kellene szerelni.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-03 07:37:38 // 28697
Igazad van,akkor viszont elég faszok,mert ugye ott felső henger van irva,ha jól emlékszem.
Cro1662010-02-02 23:56:05 // 28696
Bocs, hogy beleszólok, de neki "felső munkahenger" kell, aminek a becsületes neve: kuplung főhenger. De a lényeg ez esetben inkább az ára: 15e helyett 29e ft a Sachs.
[k i z z o]2010-02-02 22:35:12 // 28695
Gyújtással viszi fel a fordulatot, mert nem érzi a tolóüzemet.

Nem benzin, nem lambda, nem AFM és nem kell az akkusarut sem levenned :)
Vikking 3112010-02-02 19:20:53 // 28694
Nem mondtam, hogy nem túlzás... :) De a gyár helyében lehet hogy nem az :)
csocsi2010-02-02 19:18:51 // 28693
Igen, a fém jobban bírja a műamyagnál.
Nekem is most azok lettek felrakva.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak