Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Riki2010-04-22 20:42:08 // 29644
köszönöm szépen a képeket, tanácsokat srácok, az LMM megpróbálok elboldogulni szétszedem megtisztítom, csak ha jól láttam akkor vennem kell két bilincset is mert ami rajta van az ilyen 1x használatos
Dzsozy2010-04-22 18:50:04 // 29643
Ez egy már kibelezett Lmm betét, (2. kép) te ennyire ne szedd szét!!!!!
Dzsozy2010-04-22 18:42:08 // 29642
Tisztítani lehet féktisztító sprével, mert magas az alkoholtartalma és elpárolog. Jól be kell fújkálni kis ecsettel, vagy fülpucolóval "megsimogatni", de lehet venni a neten kimondott Lmm tisztító sprét, valahol láttam, de most nem tudom hol.De az Lmm betétje egy hülye csavarral van befogatva,azt egyszerűen egy vasfűrész lappal fűrészeld be, hogy hagyományos csavarhúzóval ki tudd szedni a házból.
A pillangószeleház, kövesd a "levegő" útját! :) Biztos, hogy találsz valakinek a blogjában pillangószelep házat. Pl: nálam 2 "oldal" legalsó kép. El kell fordítanod a pillangószelepet, és ki kell takarítanod a lerakódott olajpárát. Kb 40-50 perc az egész! :)
Kau2010-04-22 18:36:13 // 29641
Ha még nem takarítottad egyiket sem, akkor tanácsolom, hogy egy szakitól nézd el, hogy kell csinálni. Nem bonyolult, de, ha még nem látta az ember...
3 ezer körül kitakarítják. Az első képen az LMM van kiszedve. Ha oldalt a rácsos résznél benézel, fémszínű pici "görgőket" kéne látnod. Ez általában már fekete :)Kitekered azt a két lyukas torx csavart ami a képen van és kijön a lényeg. Arról sajna nincs képem, de lehet, hogy valaki tesz fel. befújod féktisztító sprayvel vársz vele, majd kifújatod levegővel és kész, mehet vissza. 5-10 perc. Arra kell vigyázni, ha szerelőhöz viszi az ember, hogy ne egyből a felforrósodott LMM-re fújják rá a hideg féktisztítót, mert általában ezzel nyírják ki őket. Sokan nem tudják. A hőmérséklet különbségből adódóan elpattan benne valami...
A másik képen a bilincs mögött van a pillangószelep, az alapjárati motor előtt. Ezt féktisztítós ronggyal "szoktuk" takarítani. Ez a leggyakoribb eset az alapjárat ingadozásra.
[k i z z o]2010-04-22 18:34:26 // 29640
Pierburgot nyugodtan rakhatsz bele. Az LMM egy elég konkrétan specifikált alkatrész, persze a 12e Ft -os daraboktól nem kell tartósságot várni, de a Qm/V karaktrisztikájuk hibátlan.
Riki2010-04-22 18:20:40 // 29639
köszi a tapasztalataid leírását akkor inkább nem kísérletezek utángyártott darabbal , de mivel érdemes tisztítani ? , valamint ezen mit tudok tisztítani? mert ha lehúzom a csatit azt hiába , vagy szét lehet szedni? , a pillangó szelepet meg nem tudom hol helyezekdik el benne.
Kau2010-04-22 18:02:10 // 29637
Próbáltad már takarítani? Az ingyen van és szokott segíteni ;)
Egyébként nem csak a koszos LMM miatt ingadozik az alapjárat. 60-70%-ban a pillangószelep környékét kell kitisztítani. Nekem 3x volt 7 év alatt. Mindig megoldotta az ingadozás problémát.
Kau2010-04-22 17:59:22 // 29636
Tévedsz ;)
Nekem, mikor tönkre ment az LMM, világított az injektor visszajelző. Ofiék előtt parkoltam az Elaforgnál. Betettünk egy utángyártottat, amitől fel se pörgött a motor 3000 fölé. Tettünk be egy másik típust, de szintén utángyártottat. Attól már felpörgött 6000-ig, de az injektor lámpa világított. Nem akartam Boscht venni, ezért próbálgattuk. Végül nem maradt más, nézzük meg a Boscht. Kipörgött tiltásig és a lámpa se világított. Ez volt 3 vagy 4 éve.
Dzsozy2010-04-22 17:46:54 // 29635
Hát szerintem tévedsz, azért mert dobsz bele egy Lmm-nem kell alapbeállítás a motornak. Én annak idején dobtam bele egy Chájná Lmm-t, nem volt vele semmi gond, már mint az alapjárattal,teljesítménnyel, az más kérdés, hogy 2 hónap után tönkrement. Nem ért annyit az egész, hogy reklamáljak. De azt már megtanultam pl: Lmm, lambda szonda, hogy az utángyártott vagy univerzális az mind-mind kidobott pénz!!!!! Lmm: Meat&Dorina vagy Bosch, Lambda sz: Bosch!
Van egy profi autóvill. "szerelőm", full műhellyel. Egyszer beszélgettem vele erről a hibatörlésről, resetelésről, (lehet, hogy a pénzének nem ellensége!!!!!) de azt mondta,azért mert az aksi kábelt lekapod, attól még semmi nem tüník el a sz.gépből: Ha a házi pc-t áramtalanítom, és utána bekapcsolom ugyan olyan lesz mint előtte! Ha xar a Windows akkor azt újra kell telepíteni.
Zollkow2010-04-22 17:42:52 // 29634
Szia!

Ajánlottak nekem Pesten egy szerelőt az üllői és a lakatos utca sarkán. Első körben Szolnok érdekelne, mert nem szívesen autókázom fel Pestre minden egyes alkalommal.

Egyébként Dunakeszin ki lenne?
Riki2010-04-22 16:43:29 // 29633
akkor vegyem le róla a test kábelt egy időre ?
Kareszka19842010-04-22 12:52:57 // 29632
esetleg valaki megtudja nekem súgni 2001-es 147-es katalizátorja mivel van töltve? Fém vagy kerámia? Közvetlen a leömlő után van, szonda, majd kanyar hátra, ismét soznda, felxicső, stb-stb...
mesa2010-04-22 12:00:54 // 29631
Ha bármilyen LMM-et beteszel ECU reset nélkül az rögtön össze-vissza fogja járatni az alapjáratot SZVSZ ... De lehet tévedek! :)
Don Gombóc2010-04-22 11:22:22 // 29630
Biztos ?
Figyellek ám ! :)
Wickey2010-04-21 21:05:17 // 29629
nabazeg... Szarolasz. :-)))
Nekem is 2002-es SW, és nekem is most ment tönkre. Motor jó, rajta az a ződ kis koceka fosta össze magát...

Elaforg, 20ezer alatt van a cucc, szokott nekik polcon is lenni. Vagy Erhard. Nála se hiszem, hogy drágább, én Elaforgtól hoztam mert épp arrajártam. :)
Riki2010-04-21 20:45:20 // 29628
Ciao!

igen, de már régebb óta csinálja sajnos néha majdnem úgy leesik hogy szinte lefullad , majd gyorsan visszaugrik .
Németh Laci2010-04-21 20:13:58 // 29627
Ciao,

- csak informálodni szeretnék, miböl gondolod hogy a légtömegmérővel van gond ?
Ingadozik a fordulatszám ?

Kösz a választ !
Pinochet2010-04-21 20:12:26 // 29626
Azt elfelejtettem hogy 156sw 2002-es
Pinochet2010-04-21 20:10:23 // 29625
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám, besz*rt a hátsó ablaktörlő motorom. Pontosabban a vezérlése, mert a motor az jó...Mennyibe kerül egy új, vagy hol lehet találni egyáltalán?
Előre is köszi!!
Riki2010-04-21 19:16:19 // 29624
köszi srácok, de igazából azt nem értem ha a bosch kód alapján megegyezik és tényleg ilyen kuka akkor hogy gyárthatják le ezeket? teljesen más a karakterisztikája is?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-21 18:58:34 // 29623
pontosítok 99%-kal van gond :P
Liquid2010-04-21 18:57:01 // 29622
sajnos ez még csak az első teszt, nem egyszer hallottam, hogy az utángyártott csak rövid ideig bírta, mondjuk ha van rá gar. akkor próba-cseresznye, mindenesetre asszem én is maradnék a drága Foschnál
Kau2010-04-21 17:45:00 // 29621
Amúgy, ha beteszed és jó, akkor jó. Ha nem jó, akkor azonnal látod, hogy pl. nem pörög fel a motor x fordulatszám fölé, fulladozik, kigyullad az injektor lámpa, stb. (Én ezeket végig jártam) :(
Kau2010-04-21 17:43:00 // 29620
Ha van lehetőséged kipróbálni, akkor az a biztos, mert az esetek 80%-ában csak szívás volt az utángyártott LMM-el. Szinte mindenki a Boschnál köt ki a végén. :(
Riki2010-04-21 17:30:03 // 29619
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalat utángyártott LMM kapcsolatban BOSCH: 0 280 218 019 számú van az enyémben , valószínűleg cserélnem kellene, milyen más eredményt tud produkálni az utángyártott mert Blogokban se lehet konkrét eseteket olvasni.
pb_2010-04-21 00:04:18 // 29618
Jaja, már a 16v TSnél is így van, ha jól tudom. A hagyományos, vagy DISes változatokra gondoltam.
KGBMAN2010-04-20 23:43:01 // 29617
Az újakban már olyan, pl a 3.2 V6 esetében is, ahol a trafók a gyertyákon csücsülnek közvetlen.
pb_2010-04-20 23:39:00 // 29616
Nálunk a pipákban van benne.
KGBMAN2010-04-20 22:15:55 // 29615
sok gyertya is van (NGK R PFR 6B) amiben van zavarszűrő beépítve.
KGBMAN2010-04-20 22:00:09 // 29614
nekem pl réz a gyári kábel. A japó szarokban szokás a szénszálas nagy ellenállású kábelek használata.
[k i z z o]2010-04-20 20:57:38 // 29613
Áram folyik, csak nem kapsz EMI forrást. 5k standard.
Zsolt1552010-04-20 20:53:29 // 29612
Tisztelt Cartársak!

Egy OFF-os autóhoz - Iveco Classic Daily-hez - keresünk alkatrészeket. Aki ismer ilyen üzletet, vagy bontót Budapesten, vagy a körzetében kérem irja meg az oldalamra.

Köszönöm.
Andy2010-04-20 20:43:32 // 29611
Látod! De majd megismerik! :))
Karyka2010-04-20 20:35:42 // 29610
Sziasztok! kérdés : valaki ért a 156-os villamoságához ?? vettem kettő hátsó elektromos ablakemelőt ,be akarom szerelni ....bent van gyárilag a relé vagy vezetékelni kell ?? az ajtóknál a kötegben 9 vezeték van ,a nem elektromos ablakemelős nem használ csak 6-ot ....megtaláltam a relét is ,vagy a helyét a kesztyütartóban...HELP ME ha valaki már csinált ilyet...Köszi
Ferke2010-04-20 20:32:25 // 29609
Jéé, fura...van még, aki nem ismeri?!:)))
Andy2010-04-20 20:25:20 // 29608
Még mindig Zé, Kispesten! :)))
J-Imi2010-04-20 20:09:11 // 29607
Ha Dunakeszi belefér akkor tudok ajánlani egyet
Zollkow2010-04-20 19:45:04 // 29606
Sziasztok!

Szolnok környékén tudnátok nekem ajánlani egy jó ár/érték aránnyal rendelkező szerelőt, aki ért is az Alfákhoz? :)

(Ha Szolnokon nincs, akkor Budapesten.)
Köszi
Andy2010-04-20 12:12:27 // 29605
Zé Car-társ Kispesten! Csakis! :)))
Laca2010-04-20 12:10:47 // 29604
Szép napot mindenkinek! Nem tudná valaki,hogy a fojtószelepnél nyugalmi állapotban van-e hézag/vagy nincs/ .2.0 TS.Előre is köszönöm.
Zsé2010-04-20 10:30:58 // 29603
Sziasztok! Szertnék vezérműszíjat cseréltetni az autón, tudna valaki ajánlani nekem egy szervízt Budapest környékén ahol elfogatható áron kicserélik?
Előre is köszi a segítséget.
pb_2010-04-20 08:12:26 // 29602
ARben is van.)
TDI752010-04-20 05:50:10 // 29601
Aha így már más egy kicsit a dolog, csak egy kicsit furcsálltam az ötezer ohmot.
Piritu - 1.000.0002010-04-19 21:46:59 // 29600
Tekintettel arra hogy áram szinte semmi sem folyik nem gyengíti a szikrát számottevően viszont tudsz a kocsiban meg a körülötted lévőkben is rádiót hallgatni :-)
Piritu - 1.000.0002010-04-19 21:45:03 // 29599
tudtommal a zavarszűrő ellenállást építik be a kábelbe, így nem zavarja annyira a rádióadást. Anno a Trabiban a gyertyapipában volt benne.
pb_2010-04-19 21:40:17 // 29598
Ez hol van? Vagy mi ez pontosan?
TDI752010-04-19 18:32:28 // 29597
Sziasztok! meg tudja mondani valaki hogy miért kell a gyújtókábeleknek annyira őrült nagy ellenállásúaknak lenni? 5 Kohm nem sok egy kicsit? Sőt miért nem jó az, ha egyszerű rézvezetéket használnak, mint a fűnyírók és áramfejlesztők, és csónakmotorok esetében? (Persze az is gyújtókábel, csak minimális a villamos ellenállása)
pb_2010-04-18 23:45:18 // 29596
Oldaltcsípő.
Tomasman2010-04-18 21:59:55 // 29595
Hali!

Érdeklődnék hogy az én kocsim (147 selespeed) MAR állásban írja a CHECK ACTIVE-ot. de a sem ha várok, sem akkor ha beindítom nem írja az OK- üzetet! Hibát nem ír! Én úgy emlékszem soha nem írta az OK-ot de a könyv szerint írnia kellene! Köszi a válszt! Üdv
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak