ha a kocsi hátulján olajpöttyök vannak, akkor valahol folyik az olaj, amit aztán felver a kocsi saját magára. magyarul ez nem a kipufogóból érkezik, mert ott elégne. nekem a főtengelyszimering hibája után volt mindig pöttyös a kocsi hátulja.
a kék füstnek ehez semmi köze. az inkább benzin lehet, mint olaj.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
dfg (Tanárúr)2010-10-27 11:35:37 // 32032
Kau2010-10-27 11:24:56 // 32031
Én kb. 2500-3000 km alatt 1 litert töltök utána. Igaz, ahogy korábban is írták, függ, hogy ki mennyire pörgeti a motort.
MikeTheDevil2010-10-27 11:15:37 // 32030
Szevasztok!
Szerintetek mi lehet a gondja haver kocsijának 145 1.6TS?Most raktuk össze mert szílykerék törése volt,mindent úgy raktunk és álitottunk ahogy kell de mégis csak egy henger néha 2 jár és nem pörög ki 2000-nél jobban.Lehet jeladó probléma a vezérműtengelynél?Mert azt is cserélve lett.
Szerintetek mi lehet a gondja haver kocsijának 145 1.6TS?Most raktuk össze mert szílykerék törése volt,mindent úgy raktunk és álitottunk ahogy kell de mégis csak egy henger néha 2 jár és nem pörög ki 2000-nél jobban.Lehet jeladó probléma a vezérműtengelynél?Mert azt is cserélve lett.
Liquid2010-10-27 09:46:20 // 32029
jóesetben semennyit :) de ennyi km után még az 1L se sok, van akinek ennél is többet eszik, attól is függ megy-e sokat magas fordulaton (>4500-5000)
nekem max 0.5l volt amit utántöltöttem, 8e km után (ál. 9-10e-ként cserélem, így jön ki az 1 év)
arra viszont figyelj, hogy lehetőleg mindig a maxon legyen az olajszint, ezzel megnöveled a motor és főleg a vezérlésmódosító élettartamát
nekem max 0.5l volt amit utántöltöttem, 8e km után (ál. 9-10e-ként cserélem, így jön ki az 1 év)
arra viszont figyelj, hogy lehetőleg mindig a maxon legyen az olajszint, ezzel megnöveled a motor és főleg a vezérlésmódosító élettartamát
admirális2010-10-27 09:41:46 // 32028
A 8 deci szinte semmi ennyi km alatt.
Kareszka19842010-10-27 09:32:40 // 32027
hozzám mérten normális, nyugodj meg :)
Németh Laci2010-10-27 09:20:51 // 32026
:( - nyilván nem azért kérdeztem...
Mellékesen korábbi alkalommal Castrol 10W40 volt a verdába, most meg Selenia 10W40 20K és jelenleg 15eKm útán úgy kb. 0,8 litert kellett rátöltenem ( éppen ma reggel ). Biztos van minőségi ( viszkozitás és adalék ) beli különbség a két márka között, de amiért feltettem a kérdést az az, hogy megtudjam ez mennyire normális a TS motoroknál.
Mellékesen korábbi alkalommal Castrol 10W40 volt a verdába, most meg Selenia 10W40 20K és jelenleg 15eKm útán úgy kb. 0,8 litert kellett rátöltenem ( éppen ma reggel ). Biztos van minőségi ( viszkozitás és adalék ) beli különbség a két márka között, de amiért feltettem a kérdést az az, hogy megtudjam ez mennyire normális a TS motoroknál.
Kareszka19842010-10-27 08:01:01 // 32025
ez most övönaluli volt...nem nyilatkozom :D
Németh Laci2010-10-27 07:57:09 // 32024
Sziasztok,
- csak érdeklödnék, hogy kinek mennyi olajat kell pluszban betölteltenie két szervíz intervallum között a motorba !? Föleg a TS motorok infói érdekelnének...
Köszi,
- csak érdeklödnék, hogy kinek mennyi olajat kell pluszban betölteltenie két szervíz intervallum között a motorba !? Föleg a TS motorok infói érdekelnének...
Köszi,
Kareszka19842010-10-27 07:38:03 // 32023
mert párszor komolyan bedzsuvásodott és ezért dadogott a motor, ropogóssan ment...ezért inkább néha megpucoltatom
Liquid2010-10-26 23:27:45 // 32022
gyertyát pucoltatod? azt meg minek?
Hari2010-10-26 21:50:17 // 32021
Igen van olyan aki leszedés nélkül cseréli a szimeringet! Csak egy célszerzsám kell amivel a gyertya helyén alá lehet támasztaní a szeleptányért. ... de nagyon macerás, és különben is a szelepszár és a tányérokat is érdemes letakarítaní!!! ...ez meg persze nem megy ha nincs leszedva a hf.!
Martin2010-10-26 21:39:15 // 32020
Nos a gyertyás rész nem piszkáltam még de lehet benne valami mert időnként dadog.
Frank2010-10-26 21:34:32 // 32019
Helló mindenki, szerintetek a 156-s 2,4jtd turbója az jó a 166-s 2,4jtd-re????
Kareszka19842010-10-26 21:34:23 // 32018
már ha lekell szedni a hengerfejet :) van aki levétel nélkül cseréli a szimmeringeket, bár akkor vigyázni kell, hogy be ne pottyanjon a szelep a hengerbe, mert akkor nincs más választás, mint a lekapás :-/
Kareszka19842010-10-26 21:32:29 // 32017
szerintem a gyertyáid is szép kormosak lehetnek...tapasztalatbol mondom...én kb 600km-enként pucoltatom :-/
bár elmentek úgy 1000km-t is, miután jelentkezett az első darabos járás...hozzáteszem szinte csak városban használom
bár elmentek úgy 1000km-t is, miután jelentkezett az első darabos járás...hozzáteszem szinte csak városban használom
Piritu - 1.000.0002010-10-26 21:31:13 // 32016
Tudtommal a TS-nél a hengerfej csavarokat is illik cserélni, mert nyúlásra vannak húzva.
Kareszka19842010-10-26 21:27:01 // 32014
nálam a ValvolineMaxlife 10-40-essel mérsékeltebb lett a "hami-hami" :D de idővel azért szeretném helyrerakni ezt a problémát...
Martin2010-10-26 21:26:40 // 32013
A héten lecserélem az olajat is így talán az is javít a helyzeten kicsit.
De miért tolja a kék füstöt 130-után???
De miért tolja a kék füstöt 130-után???
Hari2010-10-26 21:23:02 // 32012
Akkor bizony az olaj hami-hami!!! ... probáld ki a Selenia HPX-et! (Vagy hasonló 20/50-es olajat) ... ha szimering vagy a gyűrű a bibi akkor mérséklődik az olajfogyasztás.
... esetleg az STP-nek van egy olajfogyasztás csökkentő csodaszere! ... igaz ezek csak "fogfájásra algopirin" tünetkezelés!
... esetleg az STP-nek van egy olajfogyasztás csökkentő csodaszere! ... igaz ezek csak "fogfájásra algopirin" tünetkezelés!
Martin2010-10-26 21:15:09 // 32011
Leginkább városban és a környéken használom és így nem feltűnő az olaj fogyása kb. 1-2 deci 2000 km után.
Mikor utoljára hosszú távra mentem és előjött hátul a kék füst na akkor 700 km-en másfél liter:((
Jelenleg alfa olajat töltögetek bele ha szükséges.
Mikor utoljára hosszú távra mentem és előjött hátul a kék füst na akkor 700 km-en másfél liter:((
Jelenleg alfa olajat töltögetek bele ha szükséges.
Hari2010-10-26 21:15:07 // 32010
Csak annyit, hogy a végnyomásmérés tájékoztató jellegű infó csak a motor állapotáról. HA nagyon eszi az olajat attól még lehet magas a végnyomása, - az olaj igen jól tömít - ha viszont valmely hengerben nagyon alacsony a nyomás attól pl. lehet szelep hiba is!!!
Úgyhogy ez csak majd szétszedés után derül ki 100%!
Úgyhogy ez csak majd szétszedés után derül ki 100%!
Martin2010-10-26 21:10:02 // 32009
Megpróbálok egy hibakód kiolvasást a héten és majd talán ott kiderül valami. A szerelés részét nem merem bevállalni még mert nem ismerem igazán még ilyen szinten ezt a vasat:((
Hari2010-10-26 21:07:16 // 32008
Igy már tiszta! ... vagyis nem fekete korom jön a csőből ezerrel hanem az a bizonyos kékes!
Az bízony nem jó! Mennyi az olajfogyasztása a gépnek?! Óra mennyin áll?! Milyen olajat használsz?!
Az bízony nem jó! Mennyi az olajfogyasztása a gépnek?! Óra mennyin áll?! Milyen olajat használsz?!
Kareszka19842010-10-26 21:05:20 // 32007
or csak lazán és óvatosan :) én amúgysem hajtom veszettül, általában nem engedem 3000-es fordulat fölé, 2700 környékén már váltok. Persze autopályán 5-ik sebességben felmegy 3000fölé, de ott ritkán járok :) 3-ik sebességben meg 2500-at tartva valamivel 50km/h alatt (48-49) van a sebességem, így városban ideális :)
szimmering-készlet különben nem nagy tétel, de szükség van még minimum egy szelepdekni tömítésre, meg ha jóltudom, akkor a bütyköstenges tömítéseire is...de a költségek oroszlán részét a munkadíj viszi el. Nekem erre a beavatkozásra előre 200 eurót mondtak...
De mielőtt bele kezdenék bármibe is, szeretnék elmenni egy kompresszió mérésre, mert elméletileg azzal betekintést lehet kapni merre lehet a grimbasz. Erre nekem ezt mondták:
Ha minden hengerben megfelelő a kompresszió, akkor gyürükkel nincs gond, de ha nagyok az eltérések, akkor bizony ott lesz a bibi :-/ Logikusnak logikus, mivel sürítéskor mindegyik szelep zár, ergo nincs ahol kiszökjön a nyomás, csak lefelé, a gyürük irányába...no de javítson ki valaki, ha tévednék, vagy sületlenségeket mondtam volna :)
szimmering-készlet különben nem nagy tétel, de szükség van még minimum egy szelepdekni tömítésre, meg ha jóltudom, akkor a bütyköstenges tömítéseire is...de a költségek oroszlán részét a munkadíj viszi el. Nekem erre a beavatkozásra előre 200 eurót mondtak...
De mielőtt bele kezdenék bármibe is, szeretnék elmenni egy kompresszió mérésre, mert elméletileg azzal betekintést lehet kapni merre lehet a grimbasz. Erre nekem ezt mondták:
Ha minden hengerben megfelelő a kompresszió, akkor gyürükkel nincs gond, de ha nagyok az eltérések, akkor bizony ott lesz a bibi :-/ Logikusnak logikus, mivel sürítéskor mindegyik szelep zár, ergo nincs ahol kiszökjön a nyomás, csak lefelé, a gyürük irányába...no de javítson ki valaki, ha tévednék, vagy sületlenségeket mondtam volna :)
Martin2010-10-26 21:03:27 // 32006
Normál használat során csak azt tapasztalom, hogy a hátulja olyan a kocsinak mintha olajat permeteztek volna rá. Persze ehhez az is kell, hogy kicsit meg van pöckölve a kipufogó rendszerem és elég komoly nyílás van felfelé vezetve hátul. Hosszabb távnál viszont 130-150km/h környékén kék füst ömlik hátul egészen addig míg mondjuk vissza nem veszem 110-120km/h -ra a tempót.
Liquid2010-10-26 21:02:17 // 32004
óbammeg :)ű
Piritu - 1.000.0002010-10-26 21:00:15 // 32003
Gratula a k-hoz! :-)
Hari2010-10-26 20:58:26 // 32002
Na akkor nézük csak! Amikor azt irod "Tolja kifele a kormot" akkor ez azt jelentí feketén füstöl, vagy esetleg kékes a füst színe?! A szimering csere nem túl nagy kunszt, csak kell hozzá egy jó szimering fogó + jó szimering! (Na és persze én le szoktam venní a hengerfejet!) :-)
Csak azért kérdezem mert, ha fekete a füst akkor valószínű nem a szimering vagy a gyűrű a hibás! ... annál inkább a lamdaszonda vagy a légtömegmérő. (tuldusított keverék!)
Csak azért kérdezem mert, ha fekete a füst akkor valószínű nem a szimering vagy a gyűrű a hibás! ... annál inkább a lamdaszonda vagy a légtömegmérő. (tuldusított keverék!)
Martin2010-10-26 20:50:26 // 32000
Remélem nálam is csak a szimeringes dolog a hiba. A nagyon tolom neki akkor félelmetes kormot lővel ki:((
Kareszka19842010-10-26 20:42:25 // 31999
nálam is ez van sajnos :-/ de nekem mondták még az olajlehúzó gyürüt is, bár reménykedem, hogy megúszom egy szimmeringezéssel...mad 1x valamikor tavasszal tán
nálam legfőképpen visszaváltáskor dobja a füstpamacsot :(
nálam legfőképpen visszaváltáskor dobja a füstpamacsot :(
Pat2010-10-26 20:36:26 // 31998
Írtam már itt a topikban a vezérlésmódosítóról hozzászólást, ezen a számon találod: 30847
Martin2010-10-26 20:28:29 // 31997
Hali.
Van valakinek tapasztalata 146-os szelepszár szimering cseréjében? Hátul tolja kifele időnként a kormot mint egy diesel és többen azt írták, hogy ezzel lehet a gond. A másik fontos kérdés, hogy lehetséges-e, hogy a vezérlésállító miatt van olyan hangja is mint egy dieselnek?
Van valakinek tapasztalata 146-os szelepszár szimering cseréjében? Hátul tolja kifele időnként a kormot mint egy diesel és többen azt írták, hogy ezzel lehet a gond. A másik fontos kérdés, hogy lehetséges-e, hogy a vezérlésállító miatt van olyan hangja is mint egy dieselnek?
Pat2010-10-26 20:11:27 // 31996
Szerintem sem érdekes indításkor a labda szonda... milyen gyertyáid vannak?
Liquid2010-10-26 20:06:41 // 31995
simán működne, de ez az ebayen kb. 2000 ft csak
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-VAG-OBD-II-Scanner-Scan-Tool-Cable-KKL-Audi-VW-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45f619171eQQitemZ300481582878QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools
nekem is ilyenem van
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-VAG-OBD-II-Scanner-Scan-Tool-Cable-KKL-Audi-VW-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45f619171eQQitemZ300481582878QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools
nekem is ilyenem van
GYFTS2010-10-26 19:37:30 // 31994
Szerintem 4 vezetékes a szondám, megnézem. Nem gondoltam erre mert úgy tudtam, hogy indításkor az nem dolgozik. A tisztítás mennyit kóstál kb.? Még a légtömegmérőre
gyanakszom.
gyanakszom.
Dzsozy2010-10-26 19:24:37 // 31993
Hasonló problémával küzdöttem én is, mint te. Első körben megnézném a lambda szondát. (hány vezetékes a tiéd ?) 4 vezetékes? "Fűtőszál?" Indítási problémáimat a befecskendezők ultrahangos tisztítása oldotta meg. Előtte másodikra-harmadikra indult tökéletesen, amúgy meg dadogott. Most überfasza a vas!
Hari2010-10-26 09:04:22 // 31992
Ha 1-2 mp-re beindul, de rögtön meg is áll, akkor bizony az im od nem érzékelí a kulcsodat!
ENNYÍ! (Valószínű az antenna behalt - a "gyürű".)
A Vag-Com interfaces jó a Fiat EcuScan progihoz!
ENNYÍ! (Valószínű az antenna behalt - a "gyürű".)
A Vag-Com interfaces jó a Fiat EcuScan progihoz!
csaszar3382010-10-26 08:12:02 // 31991
szasztok
végre nem esett, és időm is volt, kipróbáltam a tanácsot(lehúztam a lmm-et) azóta nem bírom beindítani(csak forog,ha véletlen elindul, azonnal lefullad, ha visszadugom akkor is)!
gyertyákat, trafókat hogy lehet leellenőrizni?
az eobd világít, de cseréltem lamdaszondát, s azóta még nem lett törölve
ha vennék egy ilyen kábelt:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/auto_diagnosztika/vag_com_odb2_vw_audi_hibakodolvaso_raktarrol_uj_183375238.html
ki tudnám-e olvasni a hibákat fiat ecuscan-nal?
végre nem esett, és időm is volt, kipróbáltam a tanácsot(lehúztam a lmm-et) azóta nem bírom beindítani(csak forog,ha véletlen elindul, azonnal lefullad, ha visszadugom akkor is)!
gyertyákat, trafókat hogy lehet leellenőrizni?
az eobd világít, de cseréltem lamdaszondát, s azóta még nem lett törölve
ha vennék egy ilyen kábelt:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/auto_diagnosztika/vag_com_odb2_vw_audi_hibakodolvaso_raktarrol_uj_183375238.html
ki tudnám-e olvasni a hibákat fiat ecuscan-nal?
szasza(SW)2010-10-25 18:01:20 // 31990
Rugót talán, a színes festék pöttyözéssel ami rajta van.Az valami kód:)
GYFTS2010-10-25 17:49:43 // 31989
Hali!
Tanácsot kérnék 1.6Ts- emhez, /98-as/ . A jelenség: hidegen 4.-5. indításra indul be, mindig beindul döfésre, de egyből leáll, valamint amég hideg, nagyon gyenge. Szerintem valamiért nem tud dúsítani, ezért cseréltem vízgombát, amitől hidegen már jobban megy, de még mindig nem indul, csak sokadikra. Hibakód nincs benne. Alapjárati motort is cseréltem, amúgy melegen minden ok. és falsot sem szív a szokásos helyeken.
Ha valaki előbbre tudna vinni, kérem írjon!
Üdv
Tanácsot kérnék 1.6Ts- emhez, /98-as/ . A jelenség: hidegen 4.-5. indításra indul be, mindig beindul döfésre, de egyből leáll, valamint amég hideg, nagyon gyenge. Szerintem valamiért nem tud dúsítani, ezért cseréltem vízgombát, amitől hidegen már jobban megy, de még mindig nem indul, csak sokadikra. Hibakód nincs benne. Alapjárati motort is cseréltem, amúgy melegen minden ok. és falsot sem szív a szokásos helyeken.
Ha valaki előbbre tudna vinni, kérem írjon!
Üdv
PyroS2010-10-25 13:46:44 // 31988
Köszi.Mindjárt rákeresek.
GTPeti2010-10-25 13:34:18 // 31987
(Lehet, hogy "windscreen wiper"-nek írja.)
GTPeti2010-10-25 13:33:51 // 31986
Szerintem "wiper motor" és az electrically activated devices vagy auxilary electronic units között kell lennie.
PyroS2010-10-25 13:03:07 // 31985
Most éppen azt böngészem csak nem találom,hogy milyen néven szerepelhet benne.
GTPeti2010-10-25 13:01:34 // 31984
Mondjuk a kezelési könyvben úgysincs benne annak a relének a helye. Inkább a szervízCD-n keresd.
PyroS2010-10-25 12:44:44 // 31983
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni abban,hogy hol találom a 1999-es 156-ban ablaktörlő intervallum-relét?Sajnos francia nyelvű a kezelési könyvem :S.
Tudna valaki segíteni abban,hogy hol találom a 1999-es 156-ban ablaktörlő intervallum-relét?Sajnos francia nyelvű a kezelési könyvem :S.
Online tag
2
Vendég2
656
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Filmek
- 164-166
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8