Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Alfa GT-Csaba2011-02-23 22:10:27 // 33751
Sziasztok.A kérdésem az lenne hogy hogy a stabilizátor rúdon mennyire nehéz a szilent csere,és mennyire bonyolult a stabrúd kiszedése,a Gt-n?
Sümi Z2011-02-23 20:19:47 // 33750
Sziasztok!
Lenne pár apró problémám a kocsival 145 1.6TS 2000év 185000km.
1. Kiégett a bal oldali tompítottam. Kicseréltem megint kiégett, annyi ideig nem világított amig beindítottam és előreértem megnézni, hogy világít-e. Aztán kicseréltem mégegyszer de akkor nem égett ki, de ki volt menve egy biztosíték ( a bitosítéktáblán a jobb alsó, 10A-os). Kicseréltem a biztosítékot beindítom nem világít. Később kivettem az izzót megnézni, hogy mi van vele, de ki volt égve, tiszta fekete volt. Nem tudom mi lehet a baja? Még az elején észrevettem, hogy az izzóra rádugandó csatlakozó előtt már előregedett a szigetelesés a tápkebelen és a csupasz vezeték hozzáért a földkábelhez, leszigszalagoztam, de így se jó.
MIt nézzek meg rajta ami esetleg még hibaforrás lehet? Vagy vigyem el egy villanyászhoz? Befolyásolhatja az, hogy a jobb oldaliban fényszóróban nagyobb fényerejű izzó van (90%al nagyobb fényerő)? Elvileg ugyanaz H1 12V 55W. Vagy rosszul gondolom?
2. Most, hogy kicsit melegebb idő volt azt vettem észre, hogy ha hosszabb ideig állok a dugóban, akkor felmegy a vízhőfok valamivel 90Cfok fölé és a motornak is mélyebb hangja van, de nem látszik a mutatón, hogy nagyobb fordulaton járna a motor, de gondolom, hogy azért van mélyebb hangja. Ha eygy kicsit tudok vele menni akkor gyorsan visszaáll a mutató 90Cfokra. Amúgy a víz mindig 90Cfokon van. A termosztát 2009. májusában olyan 160000km-nél lett cserélve.
3. Fogy a hűtővizem, nem sok. Olyan 3-4 hetente megy le a max szintről a minimum szintre. Nem hiszem, hogy hengerfejes lenne. Akkor elvileg nem is menne rendesen, de egyáltalán nem erőtlen a motor. Néztem már szinte mindenhol, de nem látom, hogy szivárogna, mondjuk mindig volt valami kosz meg nedvesség a motortérben az idő miatt. Szivároghat valahol a hűtőnél, mivel ott mindig van alatta valami nedvesség? Vagy hogy tudom megnézni, hogy hol ereszt? Tegyek alá egy kartonlapot és nézzem meg hol csöpög? Mondjuk ilyen időben nem nagyon pontos mivel többnyire van valami nedvesség mindig. Várjam meg a jóidőt?
4. Nehezen lehet betenni sebességbe a váltót, ki kell fejteni egy kicsit nagyobb erőt. Mitől lehet ez? Van benne valami cucc ami régen direkt kattogott amikor sebességet váltottam. Mostanában már nem kattog, mondjuk annyira nem hiányzik, már így vettem a kocsit, de az 1es, 2esbe váltáskor már akkor sem működött. Összefüggésben lehet ez azzal, vagy ez teljesen független és valami nagyobb a baj és nézze meg egy szerelő?
Remélem nem volt ez egyszerre túl sok. Ha bármiféle tanácsotok vagy észrevételetek van nagyon szívesen fogadom. Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Lenne pár apró problémám a kocsival 145 1.6TS 2000év 185000km.
1. Kiégett a bal oldali tompítottam. Kicseréltem megint kiégett, annyi ideig nem világított amig beindítottam és előreértem megnézni, hogy világít-e. Aztán kicseréltem mégegyszer de akkor nem égett ki, de ki volt menve egy biztosíték ( a bitosítéktáblán a jobb alsó, 10A-os). Kicseréltem a biztosítékot beindítom nem világít. Később kivettem az izzót megnézni, hogy mi van vele, de ki volt égve, tiszta fekete volt. Nem tudom mi lehet a baja? Még az elején észrevettem, hogy az izzóra rádugandó csatlakozó előtt már előregedett a szigetelesés a tápkebelen és a csupasz vezeték hozzáért a földkábelhez, leszigszalagoztam, de így se jó.
MIt nézzek meg rajta ami esetleg még hibaforrás lehet? Vagy vigyem el egy villanyászhoz? Befolyásolhatja az, hogy a jobb oldaliban fényszóróban nagyobb fényerejű izzó van (90%al nagyobb fényerő)? Elvileg ugyanaz H1 12V 55W. Vagy rosszul gondolom?
2. Most, hogy kicsit melegebb idő volt azt vettem észre, hogy ha hosszabb ideig állok a dugóban, akkor felmegy a vízhőfok valamivel 90Cfok fölé és a motornak is mélyebb hangja van, de nem látszik a mutatón, hogy nagyobb fordulaton járna a motor, de gondolom, hogy azért van mélyebb hangja. Ha eygy kicsit tudok vele menni akkor gyorsan visszaáll a mutató 90Cfokra. Amúgy a víz mindig 90Cfokon van. A termosztát 2009. májusában olyan 160000km-nél lett cserélve.
3. Fogy a hűtővizem, nem sok. Olyan 3-4 hetente megy le a max szintről a minimum szintre. Nem hiszem, hogy hengerfejes lenne. Akkor elvileg nem is menne rendesen, de egyáltalán nem erőtlen a motor. Néztem már szinte mindenhol, de nem látom, hogy szivárogna, mondjuk mindig volt valami kosz meg nedvesség a motortérben az idő miatt. Szivároghat valahol a hűtőnél, mivel ott mindig van alatta valami nedvesség? Vagy hogy tudom megnézni, hogy hol ereszt? Tegyek alá egy kartonlapot és nézzem meg hol csöpög? Mondjuk ilyen időben nem nagyon pontos mivel többnyire van valami nedvesség mindig. Várjam meg a jóidőt?
4. Nehezen lehet betenni sebességbe a váltót, ki kell fejteni egy kicsit nagyobb erőt. Mitől lehet ez? Van benne valami cucc ami régen direkt kattogott amikor sebességet váltottam. Mostanában már nem kattog, mondjuk annyira nem hiányzik, már így vettem a kocsit, de az 1es, 2esbe váltáskor már akkor sem működött. Összefüggésben lehet ez azzal, vagy ez teljesen független és valami nagyobb a baj és nézze meg egy szerelő?
Remélem nem volt ez egyszerre túl sok. Ha bármiféle tanácsotok vagy észrevételetek van nagyon szívesen fogadom. Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Rolcho2011-02-22 20:35:09 // 33748
A mérhető ellenállás 500 ohm körül volt, és azóta semmilyen érdemleges hatás nem érte a jeladót, de most nem merek hozzányúlni a csatlakozóhoz.
EngineCoffeeTables2011-02-22 19:33:14 // 33747
ABS jeladó kontakthiba?
Rolcho2011-02-22 19:20:30 // 33746
Érdekes jelenség: két hónap ABS nélküliség után a folyamatosan világító lámpa kialudt és az ABS újra hatékonyan működik. Mi lehet az oka? Nem nyúltam mostanában hozzá semmihez, az autó sem volt lemosva, meghajtva, megmozgatva, csak ugyanúgy használtam mint eddig!?
:-/ (Kíváncsi vagyok meddig marad így ez az állapot.)
:-/ (Kíváncsi vagyok meddig marad így ez az állapot.)
Peta742011-02-22 16:58:42 // 33745
Szia! Termosztát csere nekem is városban felment 70-80 fokig városon kívül a menetszél visszahűtötte 50-60 fokra kicseréltettem most pillanatok alatt bemelegedik és beáll a mutató 90 fokra.
Cro1662011-02-22 15:30:28 // 33744
Az enyém felmegy 70 ig...pályán meg 80-83 ig...nekem nem sokat változna szerintem (vagy igen?)..de az 50 az kevés..cseréld ki a termosztátot :)
Kareszka19842011-02-22 13:48:37 // 33743
termosztátcsere aktuálissá vált számodra is :(
vienna2011-02-22 13:46:59 // 33742
Sziasztok!
Szerintetek az normális, hogy -4 fokban kb 10 km-n nem melegszik fel a hűtővízem 50-55 fok fölé? jtdm motor, és városban használom. Ha hideg a motor nem szoktam nagyon 2000 fölé pörgetni, mert így is tudom tartani a közlekedés ritmusát, és nem akarom hidegen pörgetni a motort. Nemrég voltam hosszabb távon is vele, 300 kmt mentem, és a víz hőmérséklete egyszer sem ment fel 70-75 fok felé (50 és 90 közötti csík alatt maradt mindig).
Köszi,
Ricsi
Szerintetek az normális, hogy -4 fokban kb 10 km-n nem melegszik fel a hűtővízem 50-55 fok fölé? jtdm motor, és városban használom. Ha hideg a motor nem szoktam nagyon 2000 fölé pörgetni, mert így is tudom tartani a közlekedés ritmusát, és nem akarom hidegen pörgetni a motort. Nemrég voltam hosszabb távon is vele, 300 kmt mentem, és a víz hőmérséklete egyszer sem ment fel 70-75 fok felé (50 és 90 közötti csík alatt maradt mindig).
Köszi,
Ricsi
DieselManiaco(NagyVad)2011-02-22 11:01:44 // 33741
Sziasztok!
Megtudnátok nekem mondani hogy az 1.9-es TD motoron amelyen elektromos(jeladós) előtöltés szabályzó van,melyik jeladó az ami a vízhőfokmérő órának adja a jelet,és melyik az amelyik a hűtőventillátornak? Az előtöltés szabályzóét tudom melyik,a másik kettő a kérdéses...azt hogy lehet kiszűrni ha rossz a jeladó? kössz a segítséget..:)
Megtudnátok nekem mondani hogy az 1.9-es TD motoron amelyen elektromos(jeladós) előtöltés szabályzó van,melyik jeladó az ami a vízhőfokmérő órának adja a jelet,és melyik az amelyik a hűtőventillátornak? Az előtöltés szabályzóét tudom melyik,a másik kettő a kérdéses...azt hogy lehet kiszűrni ha rossz a jeladó? kössz a segítséget..:)
[k i z z o]2011-02-21 23:14:12 // 33740
Keskeny-sávú szondának nincsenek ilyen jogai :)
Csöri2011-02-21 19:11:02 // 33739
El kell vinni szakemberhez, és megcsinálja, mint mindig.:-)
Amúgy a leírtak alapján lehet trafó hiba.
Amúgy a leírtak alapján lehet trafó hiba.
mreni2011-02-21 19:07:20 // 33738
bírja az egy darabig,nekem is emelgetve lesz,ha megszoktam az autót:) :D
GTPeti2011-02-21 18:41:46 // 33737
Vagy legalább elindulás előtt búcsúzzanak el a csigától. :)
Tomasman2011-02-21 18:24:32 // 33736
Hello!
A következő lenne a problémám alfa 147 2.0 a a légmennyiség mérőm 0 281002309 es házú F00C 2G2 044 számu tömegmérő volt, most amit adtak hozzá hogy ez való bele 0281002180 és a benne lévő a F00C 2G2 030 légtömegmérő van! Azt írják hogy jó hozzá (másik fórum) Gondoltam azért itt is megkérdezem hogy ez tényleg így van-e? Plusz még egy kérdés A légmennyiség mérőn van két besülyesztés a perem meg a csövön van 2 dudor! Azoknak egymással szembe kellene lenni-? Mert nem bírom szembe rakni vele a felsőt:S
A következő lenne a problémám alfa 147 2.0 a a légmennyiség mérőm 0 281002309 es házú F00C 2G2 044 számu tömegmérő volt, most amit adtak hozzá hogy ez való bele 0281002180 és a benne lévő a F00C 2G2 030 légtömegmérő van! Azt írják hogy jó hozzá (másik fórum) Gondoltam azért itt is megkérdezem hogy ez tényleg így van-e? Plusz még egy kérdés A légmennyiség mérőn van két besülyesztés a perem meg a csövön van 2 dudor! Azoknak egymással szembe kellene lenni-? Mert nem bírom szembe rakni vele a felsőt:S
mreni2011-02-21 09:23:16 // 33735
nyomásszabályzóval vagy chippel...de ne sokat emelgessetek a gyári motorral:)
Csifi2011-02-20 22:41:04 // 33734
Hali....
Kérdésem a következő Fiat croma 2.0 torbós benzines autónál a nyomást hogyan lehet növelni????
Előre is köszi.
Kérdésem a következő Fiat croma 2.0 torbós benzines autónál a nyomást hogyan lehet növelni????
Előre is köszi.
fisch2011-02-20 20:10:55 // 33733
Lehúztam a szondát, de úgy is ugyanazt produkálta a motor. Remélem a trafó megoldja a problémát...
Skodra2011-02-20 12:57:01 // 33732
Üdv!
Van valakinek tapasztalata véleménye a német ebay-n kínált lengőkarokkal,és alkatrészekkel kapcsolatban??
Köszi!
Van valakinek tapasztalata véleménye a német ebay-n kínált lengőkarokkal,és alkatrészekkel kapcsolatban??
Köszi!
szabados772011-02-20 12:54:59 // 33731
Sziasztok ,a járgányommal az volt a gond,hogy kihagyott,rángatott,kicseréltem a gyertyákat,trafókat,kábelokat,de továbra sem szünt meg a probléma viszont diagnosztikán nem találnak semmi hibát,ha valakinek van ötlete megköszönöm
fisch2011-02-20 11:51:29 // 33730
Akkor ránézek a szondára, hogy úgy mit produkál, aztán veszek trafót, ha nem javul a helyzet...Köszi a tippeket!
Simon232011-02-20 11:10:37 // 33729
szerintem megfogadom a tanácsod köszönöm
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 11:05:48 // 33728
a retyók zabálják a trafókat ....2-3 évente cserések
mreni2011-02-20 11:03:10 // 33727
Lehet hogy egyedi volt,bemész egy jó dekoroshoz és egy ezresért megcsinálja:)
Ferke2011-02-20 11:03:03 // 33726
Twingonál ekkora hisztit rendez a lambdaszonda...húzd le, hátha úgy jobb lesz...épp a minap volt egy ugyanilyen twingos eset:)
Simon232011-02-20 10:54:26 // 33725
lehet hogy rrossz helyre irtam?? akkor bocsi
Simon232011-02-20 10:53:30 // 33724
Hali szeretnék a 146 os alfámra egy szélvédőcsíkot alfa romeo felirattal fekete alapon fehér, tegnap láttam egy 147 esen nagyon jol néz ki de sajna nem tom hol keressem nem találok pont olyat sehol
ha valaki tudna segiteni azt megköszönném
ha valaki tudna segiteni azt megköszönném
fisch2011-02-20 10:50:48 // 33723
Sziasztok!A párom off autója (twingo) az alábbiakat produkálja: állandó fordulaton olyan, mintha véletlenszerűen "kihagyna" egy henger egy-egy pillanatra. Ilyenkor "üt" egyet a kasztnin a motor és a kipuff is pukkan egyet. Gondolom későn ég el a nafta, v. ilyesmi. Menni lehet vele, de pl. hirtelen, nyomatékosabb gázadásnál meg-megtorpan. Olyan, mintha felváltva nyomnád a gázt, meg a féket. Mivel a gyertyák már közel 50eKm-t mentek, ezért kicseréltük őket, mivel amúgy is cserések lettek volna. A helyzet sajnos ugyanaz. A gyújtótrafóval sajnos egyben vannak a kábelek, így azokat nem tudom csekkolni. Van valami tippetek, hogy mi okozhatja a gondot? Twingo fórumon a trafóra gyanakodnak, de addig nem akarok befektetni rá, amíg nem járom körbe a problémát. Ha van építő jellegű ötletetek, szívesen venném. Igaz, hogy ez alfás fórum, de azzal most nincs gond és gondoltam, hátha segít valaki :)
EngineCoffeeTables2011-02-20 08:59:08 // 33721
Köszönöm!
Fairlane2011-02-20 08:44:59 // 33720
Ferke2011-02-20 08:23:43 // 33719
Engedje le mindent (fék, kuplung), aztán töltsd fel új olajjal, végül légtelenítsd mindkettőt. Ja, végül is ugyanaz, mintha külön lenne, csak közös a tartály...
EngineCoffeeTables2011-02-19 18:14:32 // 33718
Végre összerakták a gtv-t. De olyan probléma lépett fel hogy a főtengelyen a két fogas kerék(vezérműszíjé és a hosszbordásszíjé) túl közel van egymáshoz. A szerelőm szerint hiányzik egy távtartó alátét a két kerék közül. Ha valaki tudja mi hiányzik onnan és esetleg egy gyári számot is tudna hozzá keresni nekem azt nagyon megköszönném!
pivo2011-02-18 11:53:39 // 33717
2.szériás 33ason szeretnék kuplungot légteleníteni, de ha már ott vagyok akkor szeintem kicserélem az egész fék+kuplung folyadékot, ami ugye egy tartyálban van ezen az autón. A kérdésem az lenne, hogy ugyanúgy kell csinálni mint amikor külön tartályban lévő olajok cseréjét kell csinálni, csak egyszerre? ( csak azért kérdezem h nehogy elszurjam...) de ha esetleg vki leírná step by step azt megköszönném:) +DOT3 helyett jobb a DOT4 ugye?
Kareszka19842011-02-18 10:20:43 // 33716
barbár banda :D
mreni2011-02-18 10:08:56 // 33715
hát az elég gáz :D
Kareszka19842011-02-18 10:05:11 // 33714
mondjuk picit gáz, hogy a 2 fűtőszál nálam nincs :-/ gyanús, hogy valamiben megakadt az előző tulajnál és kiszakatak, vagy tököm tudja... :-/
mreni2011-02-18 10:03:51 // 33712
így is megy ez szabvány tudtommal a 4 vezetékesnél
Kareszka19842011-02-18 09:59:59 // 33711
mekkora érték az optimális második sozndán? kimérné nekem valaki, akinek van ép és müködő katalizátorja? :D
elsőt nem mértem, túl szoros volt a porvédő kupak rajta...
ahogy mértem így mehetnek a kábelek:
jel-test-fütő-fütő
elsőt nem mértem, túl szoros volt a porvédő kupak rajta...
ahogy mértem így mehetnek a kábelek:
jel-test-fütő-fütő
mreni2011-02-18 09:57:32 // 33710
0.2-1V között tud fesz-t változtatni a szonda szal az sem 100%ban igaz amit a cikkben találtál,de van valóság alapja.
mreni2011-02-18 09:55:45 // 33709
én eddig valamiért a lambda értékről beszéltem nem a feszültségéről:D:D sorry
Kareszka19842011-02-18 09:55:12 // 33708
ugyanannyi...0,449V...
nade ha már ott voltam, kimértem ebben az állásban:
[img1]
megvan melyik kábelen kapja a testet...amit gondolom azután visz le erre az értékre, amit mértem...jól mondom?
nade ha már ott voltam, kimértem ebben az állásban:
[img1]
megvan melyik kábelen kapja a testet...amit gondolom azután visz le erre az értékre, amit mértem...jól mondom?
mreni2011-02-18 09:53:42 // 33707
benéztem,tökéletes a 450mV feszültség amit mértél
Kareszka19842011-02-18 09:47:27 // 33706
na mindjárt, míg meleg a moci :)
csak oda ne füstöltessem amultiméter kábelját a leömlőhöz, mint az előbb :D
csak oda ne füstöltessem amultiméter kábelját a leömlőhöz, mint az előbb :D
mreni2011-02-18 09:46:47 // 33705
én megmérném benzinnel is.
Kareszka19842011-02-18 09:46:11 // 33704
valahol így írja egy elektrós fórumban:
1.0v túldusult keverék
0.7v legnagyobb teljesítmény
0.5v zöldkártya
0.4v min fogyasztás
0.1v benzinszegény keverék
de ez így hülyeség akkor... :D 0,4 min fogyasztás???? tapasztalatból mondom akkor, hogy bazira nem így van :D
1.0v túldusult keverék
0.7v legnagyobb teljesítmény
0.5v zöldkártya
0.4v min fogyasztás
0.1v benzinszegény keverék
de ez így hülyeség akkor... :D 0,4 min fogyasztás???? tapasztalatból mondom akkor, hogy bazira nem így van :D
Kareszka19842011-02-18 09:45:15 // 33703
nem, gáz...
fordultam egyet, hogy felvegye az üzemhőt és úgy
fordultam egyet, hogy felvegye az üzemhőt és úgy
mreni2011-02-18 09:42:45 // 33702
hát az nagyon nem..benzin üzemben mérted?