Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

roli1562011-08-14 23:09:37 // 35549
Már átnéztem eddig nem vettem észre de holnap alaposabban utána nézek. Köszi.
Liquid2011-08-14 23:03:31 // 35548
szívócső? nem szív falsot?
roli1562011-08-14 22:07:16 // 35547
Sziasztok Cartársak !
Ismét a segítségeteket szeretném kérni.
A gépem 156 1.6 TS 99'. A problémám a következő:
Főként hideg motornál jelentkezik az a hiba, hogy alapjáratról erőtlen, nyomatékszegény a gép, ilyenkor gyakran be is rángat, szinte elig lehet vele közlekedni. Azt figyeltem meg, hogy 2000 fordulat körül kezd el rángatni. Magasabb fordulaton semmi problémát nem tapasztalok. Olyan hibát is tapasztalok, hogy néha úgy megy az autó mintha le volna folytva, aztán egyik pillanatról a másikra ugyanazzal a gázzal megindul és onnantól megy rendesen. Ügy ahogy szerintem mindíg meniie kellene :))
Gyertya, trafó, kábel , lambda csere megvolt :(, a hiba még mindíg fent áll. vezmód is volt már cserélve de a cserénél voltak érdekes ségek tehát esetleg az is lehet.
Az LMM csatiját lehúztam , ha lehet még rosszabb a helyzet.
Viszont ma kínomban lehúztam a csatit a képen megjelölt alkatrészről és utána nem rángatott kis fordulaton, igaz meleg volt a motor de szerintem hidegen is jobb lenne igy.
Mi ez az alkatrész ?? Mi lehet a baja az autómknak ?? Lészi segítsetek !
Köszi Roland
Csöri2011-08-14 21:44:30 // 35546
A rúdnak még van 2db gumi szilentje. Elég aljas kis dög, tud kopogni.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-08-14 12:16:59 // 35545
keresztstabilázátor rúd szilentje ...
Avion2011-08-14 11:26:56 // 35544
Helló,

A stabilizátorok is cserélve lettek a lengőkarokkal együtt... Még így is lehet az? :)
mizooo2011-08-14 11:03:23 // 35543
Nekem is ott koppan, stabilizátor szilentek kivannak. Kemény meló :(
Csöri2011-08-14 10:41:57 // 35542
A stabilizátor környékét ellenőrizd le.
Avion2011-08-14 09:56:51 // 35541
Sziasztok,

Az elmúlt pár napban figyeltem fel, hogy valami néha koppan az autó eleje felől. Először egy gödörnél vettem észre, másodszor pedig fékezésnél. A lengőkarok most voltak cserélve és mintha nem is onnan jönne a koppanás, hanem kicsit beljebbről (az autó közepe felől). Van ötletetek, hogy mitől lehet?
Köszönöm a segítséget!
ALFI1562011-08-13 07:32:53 // 35540
Mindjárt jobban hangzik :)
vienna2011-08-12 22:58:12 // 35539
te autód is jól néz ki :)
vienna2011-08-12 22:46:15 // 35538
80.000nél volt már 1x cserélve
ALFI1562011-08-12 22:36:07 // 35537
Szép a kocsid!
Mindent amikor ilyenkor kell.Vezérműszíj,vezető,feszítő,vízpumpa,hosszbordás.Mikor volt szervíz?Vagy úgy van ahogy Peti kérdezi?Még nem volt?
GTPeti2011-08-12 22:35:56 // 35536
Értem. Jó tudni!
[k i z z o]2011-08-12 22:26:06 // 35535
Biztos, hogy ólmos :)

Ez egy 2006 -s vezérlő, nem kellett ólommentesen gyártani, + javítottam is ilyen típust, ólmos.

Az RoHS direktíva alól ki lehet lépni pénzzel. Ezt teszi a FIAT konszern is, de akár a Daimler is. Inkább fizet büntetést, minthogy kifizesse az ólommentes technológia költségét.

Motorvezérlőket 2010 -től gyártunk mi is ólommentes technológiával, szériában.

Nagyon sok termék ólmos marad kifutásig, ami lehet akár 2016 is.

Jelenlegi elektronikai termelés kb. 20 -25% -a ólommentes az autóelektronikai iparban.
GTPeti2011-08-12 21:12:32 // 35534
160ekm-et tettél meg egy vezérműszíjjal?? :)
vienna2011-08-12 21:00:57 // 35533
Nemsokára elérem a 160.000kmt az autóval. 1.9 tádé
Gondoltam lassan lecseréltetem a vezérműszíjat nehogy gond legyen. Mi mindent kell cserélni a szíjjal együtt? Pl. vízpumpa? Vagy nincsen semmi extra, amit érdemes lenne előre cserélni?

Köszi,
Ricsi
GTPeti2011-08-12 20:02:35 // 35532
Azt hogy érted, hogy BGA IC csere??
Egy gyárilag felprogramozott processzort nem lehet csak úgy kicserélni sajnos. Mert sehol nem kapsz olyan, felprogramozott IC-t. ("Nyerset" persze igen, akkor már csak a gyári tartalomra van szükség. Amihez érthető módon nem lehet hozzáférni.)
Az újraforrasztás/reballing más téma lett volna.
Most már mondjuk mindegy, örüjünk annak, hogy újra megy a vas!
Golyszi2011-08-12 07:48:44 // 35531
Sajnos komplett ECU csere volt...BGA IC csere nem orvosolta a betegséget! De minden jó ha a vége jó! Újra vadászik picit! És az étvágya hatalmas! Egy hétig pihent! :)
A szerelőm megpróbált mindent kihozni a régi ECU-ból, feltöltök egy képet majd a milyen állapotban van. Hát látszik majd a boardon, hogy nem "szűz"!
GTPeti2011-08-11 22:26:41 // 35530
:))))
Wickey2011-08-11 22:14:03 // 35529
nemmondod bázzeg hogy nem RoHS-os az a kikúrt atombomba... Hová kurvul a világ. :-)))))))
GTPeti2011-08-11 19:35:01 // 35528
de az alsó lengőkar cserénél nem lehet rosszab talán
Ha felsőt írtál volna még érteném. :)
GTPeti2011-08-11 19:32:29 // 35527
Ez egy sima ólmos ECU

Biztos vagy benne, hogy "ólmos"? Ma már az iparban is csak külön engedéllyel lehet ólmos cint használni. De leginkább egyáltalán nem. (Kivétel: repülőgépek és haditechnika.)
A többiben lehet, hogy igazad van, ellenben!
Riki2011-08-11 19:23:05 // 35526
sziasztok, tudna valaki segíteni mitől jelentkezik egy pár km megtétele után olyan 60 km/h óránál fura súrlódó hangot lehet hallani , ha rálépek a fékre megszűnik, nagyon lassú sebességnél meg nagyon fémes hangot add ki fékek nemrég lettek rendbe téve igaz nem egy időben a tárcsa ill. a betét csere de amikor felment az új tárcsa akkor azért került vissza a betét mert még abba alíg volt km.
mizooo2011-08-11 16:07:54 // 35525
Köszi pont erre gondoltam! Csak szilentezni akarom. Jó, hogy írtad a kipuff levételt is mert oda maúgy is kellene egy tömítés így lesz értelme szétkapni.

Köszi!
[k i z z o]2011-08-11 00:24:38 // 35524
Látom már a BGA cserélést is leírtátok, mint kihívást :)

1. Meg kell győződni, hogy az ECU -nak mi a baja. Ez egy sima ólmos ECU, kizárt, hogy BGA ball delamination legyen. Valami más baja van. Tudod mit mértek, hogy ide jutottak?

2. Repedése sem valószínű, hogy van a PCB -nek, az egy nagyon jó Via Systems panel, hacsak nem "okosan" szedték szét. Ez simán megesik, ha BGA ball hibára terelték a dolgot :) Szétszedték az ECU -t egyáltalán?

Csak nehogy egy ilyennek húzzanak le, BGA analízisben tudok segíteni.
Gergely2011-08-10 22:28:34 // 35523
Köszi szépen a tippet, mindenképpen utánanézek a dolognak.
Mindenképpen fontos ez a réztartalmú zsír vagy lehet másfajta is?
Hari2011-08-10 20:59:51 // 35522
:-))) ... ahha !!! ... ezt azt! :-)
Szóval. Aknából nem sokra mész vele! (Legalábbis én csak emelőn csináltam.)
Ha gondolod vázolom pár sorban mit is kell leszedni, hogy a stabrudhoz hozzáférj. (A stabrud kompletten csere, vagy csak szilentezni akarod?!)
- Felemeled a masinát és rögvest leszeded a kipufogót. (A közösítőcsővel, katalizátoral, közép dobbal.)
- A kipufogó hővédő lemezének eltávolítása.
- Az első kerekek le. A stabrúd alsó összekötő szemeit szétkötöd.
- A kormánymű rögzítő csavarjainak eltávolítása. (22-es)
- Most jöhet a futómű rögzítőcsavarjai. (hátul 4-4 db, elöl 1-1 db)
- Az egész futómű kb. 10 cm-re le kell engedni, és most lehet kiszedni a stabrudat kompletten. (Így sem egyszerű kiforgatni, de ha leveszed még az alsó lengőkar gömbfejét a kerékagy konzolról, meg a lengéscsillapító nagy csavarját akkor már kint van az egész futómű kompletten! Így már úgy birkózol vele ahogy akarsz! :-))

Remélem érthetően Írtam le, de ha valami nem tiszta, ne szégyenlősködj!
mizooo2011-08-10 20:19:47 // 35521
Igen hallottam h cumi, de az alsó lengőkar cserénél nem lehet rosszab talán :). Csak ha van valakinek tapasztalata az érdekelne, de ha nem kapok infót Szombat reggel akkor is nekifogok. Addig bontom ameddig kell. Vasárnap estére csak végzek. Műhelyem van aknával elég jól felszerszámozva.
GTPeti2011-08-10 20:13:07 // 35520
Émmá most erőt és kitartást kívánok neked! B)
mizooo2011-08-10 20:12:22 // 35519
Bocsi jogos, első stabrúdról lenne szó :) állítólag le kell venni ezt azt hozzá, hogy ki lehessen venni.

üdv
GTPeti2011-08-10 20:11:32 // 35518
Egyetértek a kolléga úrral. A BGA reball manapság nem nagy ügy. Csak egy megfelelő üzemet kell találni, ahol barátságos dolgozók vannak. :)

(Akár egy tévészervízt is meg lehet kérdezni, lassan ott is ilyen tokokat használnak. Bár reballt ők nem csinálnak, csak IC-cserét.)
Arno1662011-08-10 20:08:16 // 35517
BGA ügyben azért nézz szét.

Egy reball+felforrasztás nem egy tétel alapjáraton.

Max onnantól h rákerül az extra haszon. :)

SMD beültető cégeket keress, és kerdezd meg BGA reball-ozást + le-felforrasztást vállalnak-e.
Piritu - 1.000.0002011-08-10 20:03:03 // 35516
Elárulhatnád, hogy melyik stabrúdról van szó! Első vagy hátsó? :-)
mizooo2011-08-10 19:59:07 // 35515
Hali, valaki tud segíteni a stabrúd csere folyamatában? Magam szeretném megcsinálni.

Köszi
Kareszka19842011-08-10 19:43:47 // 35514
már készen van, holnap megyünk futómű állításra
zsolti19762011-08-10 19:32:27 // 35513
Köszi az elearn-t!!!!!
Buksi2011-08-10 18:56:18 // 35512
Hát... ööö... :-DDDDD
GTPeti2011-08-10 18:55:30 // 35511
Hát az. :)

A nicked alapján azt hittem, hogy vmi új tag vagy. :)))
Föckös2011-08-10 18:53:23 // 35510
háttökjófejvagyok! :-D
Föckös2011-08-10 18:51:33 // 35509
jó sok e-learn!klikk
GTPeti2011-08-10 18:46:57 // 35508
(Kieg. bocs a kérdésért, nem ismerlek. Nem kritika, csak jótanács volt!! Vki biztos tud tippet adni, honnan tudsz hozzájutni a gyári szervízCD-hez, az elearn-hoz. Az sokat segít a hibakeresésben.)
GTPeti2011-08-10 18:35:33 // 35507
Jól írja a cartárs. Ezeket a cuccokat több elektronika vezérli. Ezek csoportos kinyírásához nagy művésznek kell ám lenni. :)

(Nem lenne esetleg célszerűbb eleinte vmi hozzáértőbb szaki jelenlétében gyakorolni?)
zsolti19762011-08-10 18:21:33 // 35506
minden biztosíték ok, autó megy, a lámpa, duda müködik. Gondolom valami vezérlőrendszer szállt el, ami a klímát, fűtőventillátort, stb. vezérli
Bluestrain2011-08-10 18:15:55 // 35505
Hello! Ha ennyi minden elköszönt, akkor először a biztosítékok körül nézz körbe, főleg a plusszos sarunál az ajtó mögött.
zsolti19762011-08-10 18:02:16 // 35504
sziasztok! sajnos elrontottam az autómban az elektronikát, ami vezérli a légkondit, indexet, ablaktörlőt, ablakemelőt, stb... segítsetek, mi ment tönkre, és mennyibe kerül kb. bontottan?
Piritu - 1.000.0002011-08-10 17:53:36 // 35503
Kösz az infót, mindig tanul valamit az ember :-)
Belga2011-08-10 12:43:17 // 35502
Copper Grease :)



vm2011-08-10 12:25:18 // 35501
Kis mennyiségű sűrű trutyi, amit a betét hátára kell kenni. Kicsit olyan, mint a rugalmasan kikeményedő tömítőpaszták. A csikorgás ugyanis túlnyomórészt nem a betét és a tárcsa között képződik, hanem a betét, és a nyereg között. Vannak gyártók, akik eleve tesznek csikorgásgátlót a betét hátára, egy puha gumilap formájában.
szece2011-08-10 10:59:42 // 35500
Nekem is így volt eleinte. Útszéli megállás-újraindítás után elaludt, ezt egy fél évig húzta, de aztán egyszer csak leállt az autó, és egy tapodtat sem ment tovább, csak tréleren. (persze nyaraláskor, 6 hetes gyerekkel, este 8 -kor a semmi közepén.) Megjavították, azóta nem jött elő a hiba. "Valami elektromos probléma" csak ennyit mondott a szerviz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak