Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
mreni2011-07-25 19:29:30 // 35321
hasonló tartományban szokott váltani 4-5000 között...
Dévid2011-07-25 18:59:21 // 35320
A 155 lovasra nem tudod véletlenül, mit ír?
Piritu - 1.000.0002011-07-25 17:41:45 // 35319
"Mitől van vajon, hogy néha kifejezetten durván megindul az autó, általában meg csak jól megy?" - esetleg a csipptől. Az teljesen megváltoztathatja a motor tulajdonságait, mondjuk jobban kihasználja a hűvös levegő adta lehetőségeket :-))
Piritu - 1.000.0002011-07-25 17:37:08 // 35318
A Póknál olyan 5.000 körül vált a módosító. Először meglepett, mert az 1,6 valahol 4 és 4.5 között kapcsol hivatalosan. Akkor utánanéztem és azt találtam, hogy a 150 lovas 2,0TS-nek 5ezernél kell kapcsolnia.
Kau2011-07-25 17:23:25 // 35317
Nem lenne esedékes egy gyertya csere?
Gábor1562011-07-25 14:48:42 // 35316
Hellóka
Segítséget szeretnék kérni. Hideg motornál általában napi első elindulásnál alapjáraton szépen jár a motor de amint elindulok vele már rángat (nem olyan intenzíven de zavaró) és amikor akarok kikanyarodni az utcából kb semmi ereje nincs. Ez 10ből 8x előfordul. namármost ez a kikanyarodásos téma több okból is rossz mert a sok barom általában úgy áll oda, hogy ne lássak semmit és úgy kell "kimenekülnöm" az utcából. Meleg motornál semmi baja nincs. Kérdezném tőletek, hogy mi okozhatja ezt? Apám verziója erre az volt, hogy régen a wartburgot is melegíteni kellett... :)
Segítséget szeretnék kérni. Hideg motornál általában napi első elindulásnál alapjáraton szépen jár a motor de amint elindulok vele már rángat (nem olyan intenzíven de zavaró) és amikor akarok kikanyarodni az utcából kb semmi ereje nincs. Ez 10ből 8x előfordul. namármost ez a kikanyarodásos téma több okból is rossz mert a sok barom általában úgy áll oda, hogy ne lássak semmit és úgy kell "kimenekülnöm" az utcából. Meleg motornál semmi baja nincs. Kérdezném tőletek, hogy mi okozhatja ezt? Apám verziója erre az volt, hogy régen a wartburgot is melegíteni kellett... :)
mreni2011-07-24 17:39:21 // 35315
így van,nekem is ez a páros van,de jó ha van több progi is a gépen,sokszor kellett már mást használnom:)
stukker19872011-07-24 17:04:54 // 35314
Tudom, hogy hibakód nem feltétlen lesz....
Viszont ha például az értéke eltér az optimálistól,már kihatással lehet az autó működésére.
Nálam például még nem dobott fel hibát,de az autó néha elerőtlenedett és az eltéréssel együtt ez az infó már elég volt ahhoz hogy lmm hibára gyanakodjunk. Aztán a szerelő szétszedte és valóban az volt a problem. Szóval nyomravezetőnek egy hibakód nélküli értékeltérés is tökéletes.
Viszont ha például az értéke eltér az optimálistól,már kihatással lehet az autó működésére.
Nálam például még nem dobott fel hibát,de az autó néha elerőtlenedett és az eltéréssel együtt ez az infó már elég volt ahhoz hogy lmm hibára gyanakodjunk. Aztán a szerelő szétszedte és valóban az volt a problem. Szóval nyomravezetőnek egy hibakód nélküli értékeltérés is tökéletes.
GTPeti2011-07-24 16:59:53 // 35313
Ki. De ne felejtsd, hogy attól, hogy egy LMM rossz (helytelen értéket ad), attól még nem feltétlenül lesz hibakód eltárolva!
(Amíg az engedélyezett tartományon belül van a kimenőjel, addig az ECU csak nagyon durva eltérés esetén ismeri fel LMM hibának.)
(Amíg az engedélyezett tartományon belül van a kimenőjel, addig az ECU csak nagyon durva eltérés esetén ismeri fel LMM hibának.)
stukker19872011-07-24 16:53:22 // 35312
Ezt már néztem én is:)
Gyakorlatilag az ABS és ESP működését nem tudom ellenőrizni....
A légtömegmérő faultok kijönnek ezzel a módszerrel?
Az eltéréseket elég jól lehetett olvasni előző autóm esetében a gyári diagnosztikával és ebből jöttem rá hogy légtömegmérő gondja van.
Gyakorlatilag az ABS és ESP működését nem tudom ellenőrizni....
A légtömegmérő faultok kijönnek ezzel a módszerrel?
Az eltéréseket elég jól lehetett olvasni előző autóm esetében a gyári diagnosztikával és ebből jöttem rá hogy légtömegmérő gondja van.
GTPeti2011-07-24 16:50:32 // 35311
Nem onnantól, hanem odáig. :P
GTPeti2011-07-24 16:50:11 // 35310
Itt a bizonyíték. Nézd meg, hogy a 159 esetén melyik dolgokat kérdezheted le ELM327 kábellel (Amik mellett zöld "ELM" felirat látható. Ahol egy szám is van mellette, ott vagy apró kábelmódosítás, vagy egy plusz adapter szükséges.)
Liquid2011-07-24 16:49:25 // 35309
ha onnantól van csigatempó, akkor mi van előtte :DD
stukker19872011-07-24 16:47:14 // 35308
Rövid és velős válasz....
Utánaolvastam a dolgoknak és hát sokan sokfélét mondtak,de elsőre nekem is ez jött le....
Utánaolvastam a dolgoknak és hát sokan sokfélét mondtak,de elsőre nekem is ez jött le....
[k i z z o]2011-07-24 16:42:13 // 35307
Valamikor még méregettem ilyesmit, a 2.0TS -en a main VVT MAP így néz ki: (Nem tudom milyen SW verzió volt már.)
Engine RPM Required Engine LOAD [%] to activate VVT status
1000 0 - 100% OFF
1300 50 ON
2000 56 ON
2500 60 ON
3000 65 ON
3500 67 ON
4000 70 ON
4500 72 ON
5000 76 ON
5500 80 ON
6000 80 ON
A VVT nem szokott leragadni, max. "zörög". Ha nagyon meg van kopva, akkor be tud feszülni, de nagyon ritka. Vagy nincs olajnyomásod :)
Ha hidegen SOKKAL jobban megy, akkor a beszívott levegő érzékelőt mérd meg, jó e a karakterisztikája. Az IAT szenzor nagyon sokat tud játszani a gyújtással, a szabályozási tartománya 10 - 14deg. Ha melege van a motorodnak, akkor retardál, ami jelentő telj, veszteség lehet.
NIncs direktszűrőd? Azoknál van ilyen betegség. A motortér bemelegszik,
és ha meleget szív oda az elegy. (pV = nRT)
kizzo
Engine RPM Required Engine LOAD [%] to activate VVT status
1000 0 - 100% OFF
1300 50 ON
2000 56 ON
2500 60 ON
3000 65 ON
3500 67 ON
4000 70 ON
4500 72 ON
5000 76 ON
5500 80 ON
6000 80 ON
A VVT nem szokott leragadni, max. "zörög". Ha nagyon meg van kopva, akkor be tud feszülni, de nagyon ritka. Vagy nincs olajnyomásod :)
Ha hidegen SOKKAL jobban megy, akkor a beszívott levegő érzékelőt mérd meg, jó e a karakterisztikája. Az IAT szenzor nagyon sokat tud játszani a gyújtással, a szabályozási tartománya 10 - 14deg. Ha melege van a motorodnak, akkor retardál, ami jelentő telj, veszteség lehet.
NIncs direktszűrőd? Azoknál van ilyen betegség. A motortér bemelegszik,
és ha meleget szív oda az elegy. (pV = nRT)
kizzo
GTPeti2011-07-24 16:39:58 // 35306
Röviden: FiatECUScan + ELM327
stukker19872011-07-24 16:35:34 // 35305
Sziasztok!
159-es vashoz milyen kiolvasó progit ajánlotok? És ami még fontosabb: Milyen kábelt????
159-es vashoz milyen kiolvasó progit ajánlotok? És ami még fontosabb: Milyen kábelt????
GTPeti2011-07-24 16:28:21 // 35304
"Change the LMM - The Ultimate Problem Solving Solution (TM)"
Coyote2011-07-24 16:16:29 // 35303
Nekem ugyan ilyen problémáim vannak, csak éppen a 46-om csinálja. én is gondolkodtam a gyertyán,de akkor lehet hogy nállam is LMM csere lesz?
GTPeti2011-07-24 15:49:10 // 35302
Nálunk - a Sötét oldalon - is van ilyen váltás. Mikor kétezernél felébred a csiga. :)
Liquid2011-07-24 14:26:29 // 35301
tudtommal a vezérlésmdosító egy konkért fordulatnál "vált". Az enyémen olyan 2800-3000között van valahol a pont, amitől érezhetően meglódul, feljebb már nem érezhető ilyen
Liquid2011-07-24 14:20:55 // 35300
úgy tűnik mégegy strigula a sok mellé
Arno1662011-07-24 13:45:38 // 35299
Sziasztok!
Mitől van vajon, hogy néha kifejezetten durván megindul az autó, általában meg csak jól megy? :) (2.0TS '96 Spider)
Vezérlésmódosító hol kezd el dolgozni, milyen fordulattól?
Olyan mintha néha tenné rendesen a dolgát, néha csak félig.
Milyen amikor rossz? Most nem arra gondolok mikor már dízel hangja van, hanem amikor még csak rosszalkodik, de nem lóg a bele teljesen?
Másnak is nagyon érzékeny a hőmérsékletre? Úgy értem ha hűvösebb van, akkor meglepően megtáltosodik. Más autóknál ekkora különbséget nem tapasztaltam.
Lehetséges, hogy a levegő hőfokmérő gomba rosszalkodik, és esetleg ez okozza az ingadozást a teljesítményben akár 10 percen és pár km-en belül is?
Köszi!
Mitől van vajon, hogy néha kifejezetten durván megindul az autó, általában meg csak jól megy? :) (2.0TS '96 Spider)
Vezérlésmódosító hol kezd el dolgozni, milyen fordulattól?
Olyan mintha néha tenné rendesen a dolgát, néha csak félig.
Milyen amikor rossz? Most nem arra gondolok mikor már dízel hangja van, hanem amikor még csak rosszalkodik, de nem lóg a bele teljesen?
Másnak is nagyon érzékeny a hőmérsékletre? Úgy értem ha hűvösebb van, akkor meglepően megtáltosodik. Más autóknál ekkora különbséget nem tapasztaltam.
Lehetséges, hogy a levegő hőfokmérő gomba rosszalkodik, és esetleg ez okozza az ingadozást a teljesítményben akár 10 percen és pár km-en belül is?
Köszi!
Gabesz2011-07-24 10:32:47 // 35297
Sziasztok! Tegnap feketén füstölt az autóm! Megjegyzem, eszi az olajat, de nem kékes füst volt, hanem FEKETE, mint egy dízel autó, üresben kicsit felpörgetve a motort-tudtuk előcsalni belőle. Ez mit jelent? Lehet dízel akar lenni :D
Szoszo™2011-07-24 10:02:03 // 35296
Jtd fogyasztás növekedésre van valakinek ötlete mi lehet?Lmm csere?
Piritu - 1.000.0002011-07-24 09:25:19 // 35295
Akkor megint beigazolódott, hogy csak Bosh gyártmányút szabad az Alfába tenni?
Alfa_156_lapi2011-07-24 09:08:48 // 35294
Többen kértétek írjam meg a probléma megoldását, ha sikerül.
A történet: hidegen nehezen, dadogva indult, már-már durrogott, olyan mintha nem járna minden henger, gázadásra nagy nehezen reagál, felugrik a fordulat 2500-ra , majd ezt követően helyreál a rend. Ha leállítottam, akkor rögtön második indításra rendesen reagált gázra, alapjárat oké. Ezek csak akkor jelentkeztek, ha teljesen kihűlt a motor, legalább 6-8 óra állás után. Melegen nagyon szépen indul, húz, semmi gondja nem volt.
Cseréltünk gyertyákat, hőmérőt, computeres vizsgálat, lambda szonda cserés lett, mert nem dolgozott jól. A probléma minden beavatkozás után megmaradt.
Ezt követően tökhideg indításkor computerre raktuk, kiderült: LMM.....("Hertzog" típusú német gyártmány tudomásom szerint...)
Csak jelzésértékűen megjegyzem: kb. 13.000 km. volt az új LMM-be. Ki gondolta volna? A comp nem mutatott LMM hibát, mert melegen lett mérve, akkor tökéletesen dolgozott. Most egy bontott van rajta, gyönyörűen indult reggel....Ennyi.
Remélem tudtam segíteni azoknak, akik ugyanezzel küzdöttek.
A történet: hidegen nehezen, dadogva indult, már-már durrogott, olyan mintha nem járna minden henger, gázadásra nagy nehezen reagál, felugrik a fordulat 2500-ra , majd ezt követően helyreál a rend. Ha leállítottam, akkor rögtön második indításra rendesen reagált gázra, alapjárat oké. Ezek csak akkor jelentkeztek, ha teljesen kihűlt a motor, legalább 6-8 óra állás után. Melegen nagyon szépen indul, húz, semmi gondja nem volt.
Cseréltünk gyertyákat, hőmérőt, computeres vizsgálat, lambda szonda cserés lett, mert nem dolgozott jól. A probléma minden beavatkozás után megmaradt.
Ezt követően tökhideg indításkor computerre raktuk, kiderült: LMM.....("Hertzog" típusú német gyártmány tudomásom szerint...)
Csak jelzésértékűen megjegyzem: kb. 13.000 km. volt az új LMM-be. Ki gondolta volna? A comp nem mutatott LMM hibát, mert melegen lett mérve, akkor tökéletesen dolgozott. Most egy bontott van rajta, gyönyörűen indult reggel....Ennyi.
Remélem tudtam segíteni azoknak, akik ugyanezzel küzdöttek.
kimi2011-07-24 02:32:12 // 35293
Nekem úgy kerreget mint a hétszentség,ha meleg volt ha hideg,előfordult hogy a kutas srác élből a jobbik dízelt ajánlotta be.:)
Szabeee2011-07-23 21:49:22 // 35292
146 1.4 Twin Spark meleg motorral, viszont rossz vezérlésmódosítóval..... mintha TD lenne, nem? :)
GTPeti2011-07-23 20:43:27 // 35291
Mindenhol lehet kapni. A Bárdinál több félét is (Era, Facet, stb.)
Cs.Alfa2011-07-23 19:49:10 // 35290
2.0 TS-hez keresek vez.mű tengely holtponti jeladót....jóóóóóóót !!!
Laurent2011-07-23 15:52:18 // 35289
Akkor marad a szétbontás. :-) És meglátom a csodát. Legalább itt értelmes emberek szóltak hozzá értelmes dolgokkal. Köszi.
Liquid2011-07-23 14:05:22 // 35288
én láttam már olyan TS-t aminek alapjáraton dízelhangja volt melegen is, ha teljesen KO a módosító akkor nem csak hidegen dízeles
mreni2011-07-23 13:31:14 // 35287
melegen is csinálhatja...
zee2011-07-23 13:17:52 // 35286
Hidd el tud annyira elromlani,hogy melegen is csinálja. Tapasztalat. Nálam elment a szolenoid tápja és egész hamar kinyírta a módosítót... :(
Piritu - 1.000.0002011-07-23 13:17:49 // 35285
Ha nagyon odavan a vezmód, akkor mindig hallatja a hangját :-(
Laurent2011-07-23 13:12:44 // 35284
Bizt nem vezérlésmódosító, mert elméletileg annak csak hidegen van hangja, meleg motornál meg nem. A kedves autóm meg ciripel melegen is mint 1000 tücsök. :-)
alfa kutya2011-07-23 13:02:07 // 35283
A diesel hangot valóban vezérmódositó is csinálja ha rossz.
Buddha2011-07-23 12:17:32 // 35282
Biztosan hidrotőke? Véletlenül nem vezmód hang? Sokan rászaladtak már erre mert avatatlan fül egyből hidrotőkét diagnosztizál! ;-)
A HF ritkán kopik ki, előfordul de nem gyakori. Le kell venni a szelepfedelet és megnézni, hogy tudnak e billenni a tőkék.
Üdv.
A HF ritkán kopik ki, előfordul de nem gyakori. Le kell venni a szelepfedelet és megnézni, hogy tudnak e billenni a tőkék.
Üdv.
Buksi2011-07-23 12:11:19 // 35281
Na ezt jó tudni! :-)
Laurent2011-07-23 11:24:54 // 35280
Hali urak!
Nagy dilemmában vagyok. Sajnos azok a kedves hidrotőkéim úgy döntöttek, hogy diesel hangot csinálnak a benzines autómból. A csodaszert már próbáltam, de csak 2 hétig csendesült el a hang. 32.000,-Ft.-ért megtudnám venni a 16 db új hidrotőkét, azonban elszomorított egy szerelő, hogy bas.....hatom ha a hengerfejnél a hidotőke helyére szolgáló ház ki van kopva. Hiába rakok bele újat, a hang megmaradhat.
Mi az esély arra, hogy tényleg kopott lehet? Az autóban 180.000-km van, az előző gazdája 5 évet használta Selenia olajjal, nálam egy éve van, én is rendes olajat raktam bele. Régebbi életét nem tudom.
Van-e értelme újat raknom bele és vagy megszűnik vagy nem, vagy veszek bontott hengerfejet a hozzá való bontott tőkékkel, ahol meg az a rizikó van, hogy akár 1 hónap után az is megadhatja magát.
Vagy megnyomom a piros gombot és megsemmisítem. :-)
Nagy dilemmában vagyok. Sajnos azok a kedves hidrotőkéim úgy döntöttek, hogy diesel hangot csinálnak a benzines autómból. A csodaszert már próbáltam, de csak 2 hétig csendesült el a hang. 32.000,-Ft.-ért megtudnám venni a 16 db új hidrotőkét, azonban elszomorított egy szerelő, hogy bas.....hatom ha a hengerfejnél a hidotőke helyére szolgáló ház ki van kopva. Hiába rakok bele újat, a hang megmaradhat.
Mi az esély arra, hogy tényleg kopott lehet? Az autóban 180.000-km van, az előző gazdája 5 évet használta Selenia olajjal, nálam egy éve van, én is rendes olajat raktam bele. Régebbi életét nem tudom.
Van-e értelme újat raknom bele és vagy megszűnik vagy nem, vagy veszek bontott hengerfejet a hozzá való bontott tőkékkel, ahol meg az a rizikó van, hogy akár 1 hónap után az is megadhatja magát.
Vagy megnyomom a piros gombot és megsemmisítem. :-)
Dzsozy2011-07-23 10:26:18 // 35279
Az Lmm tisztítással kapcsolatban csak annyit, hogy mivel alfikban forrófilmes LMM van, (ami köztudottan platina bevonattal rendelkezik) vannak kifejezetten légmennyiségmérőre kialakított tisztítók. Lehet tisztogatni féktisztítóval, csak lehetőség szerint fújuk ki magasnyomású kompival, vagy akár pumpával, mivel a "magyar" olyan, hogy akkor próbáljuk ki. :) Mivel forrófilmes LMM, ami ugye gyújtásnál jó pár száz fokra felhevül egy pillanatra, az öntisztítás végett, na és ez ami tönkreteheti a légtömegmérőnket. Én is foglalkoztam ezzel a témával, és a győri műszaki egyetemen válaszolták meg a talányt. Egy egyetemi tanár mondta, hogy denaturált szesszel lehet tisztítani, mivel az "illanó anyag" vagyis gyorsan párolgó. Nagy a tisztító ereje, nem kezdi ki a platinát, ahogy TE is mondtad, és gyorsan, cseppmentesen párolog. Én is beszereztem a patikába egy kis üvegcsével. :)
Piritu - 1.000.0002011-07-22 21:58:01 // 35278
Abból indulok ki, hogy a féktisztító - látva, hogy milyen ráégett dzsuvát és milyen gyorsan vitt le a motorblokkról - egy felettébb agresszív cucc, az LMM forrófilmes (vagy milyen) érzékelő felülete meg a levegő mozgását érzékeli, tehát precíziós cucc. Az alkohol meg mégis "finomabb" anyag.
Ha valaha tisztítanom kellene, csak azt használnám...
Ha valaha tisztítanom kellene, csak azt használnám...
Gabesz2011-07-22 21:04:57 // 35277
Okés, legközelebb azzal fogom tisztítani.
Whiteskull2011-07-22 18:39:30 // 35276
Sziasztok!
Tudja, valaki, hogy mi a különbség az 1,9 jtd 8V és a 2,0 TS 16V szervó szivattyú közt?
Fel lehet tenni a JTD-re a benzinesét? Mert a számuk az nem egyezik.
Tudja, valaki, hogy mi a különbség az 1,9 jtd 8V és a 2,0 TS 16V szervó szivattyú közt?
Fel lehet tenni a JTD-re a benzinesét? Mert a számuk az nem egyezik.
Liquid2011-07-22 12:21:55 // 35275
én is hallottam pro-t és kontrát egyaránt ezügyben. Én 1x tisztítottam utána jobb lett, persze nem 100% hogy tisztán attól, de mindenesetre nem lett rosszabb az tuti, és azóta mentem már vele 15e km-t
Piritu - 1.000.0002011-07-22 11:24:49 // 35274
Egyes szakik szerint a féktisztító nem a legjobb megoldás, mert a féktisztító megkezdi a platina (vagy milyen) réteget az érzékelőben. Csak tiszta alkohollal szabad tisztítani.
Gabesz2011-07-22 11:20:52 // 35273
Igen, többen is küszködünk ilyen problémával, és a légmennyiség mérő cseréje állítólag megoldja. Nekem át lett fújva féktisztítóval, utána csinálta még egy ideig, most már 2 hete nem jön elő ez a hiba.
Foma2011-07-22 10:31:17 // 35272
Az imént beszéltem a szerelővel, meg is válaszolom a kérdésemet: a légmennyiségmérőt kell kicserélni és az autó ismét tökéletes. Egy darabig.