Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Föckös2011-08-05 12:19:53 // 35471
mondom, mint a krokodil, amikor kihúzod a dugót:-)
Ferke2011-08-05 12:14:35 // 35470
Ki ne csavard azt a középső csavart, mert nagyot fog szólni:)
Föckös2011-08-05 11:47:18 // 35469
persze mert te a középsővel kezdted, és úgy csinált KuWiK mint a felfújható krokodil, amikor kihúzzák a dugót! :-)

a mostanit meg hagyjuk, veseköved nem lesz sosem a D2 miatt az tuti:-))
Haro2011-08-05 11:42:34 // 35468
Nekem nem kellett rugó összehúzó:))))
Föckös2011-08-05 11:29:03 // 35467
áhhá szóval a lódlink is kínai? :-)
Föckös2011-08-05 11:27:13 // 35466
szóval rohadtul jól szét kell szedni az egészet, aztán lehet menni futómű beállításra
Föckös2011-08-05 11:26:40 // 35465
leszedik kompletten az egészet, aztán satu, meg rugóösszehúzó, és akkor lehet kilazítani a felső csavart.
Kareszka19842011-08-05 11:11:45 // 35464
helo
rugócserekor az egész, világoskékkel jelölt részt lecsavarozzák, vagy csak a pirossal jelölt kupak alatti csavarral felszabadítsák a gátlót, majd azt leengedve szerelnek?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-08-04 18:35:00 // 35463
felejtsd el az a gagyi kategória .....
Hari2011-08-04 18:33:26 // 35462
Ha jót akarsz magadnak, gyorsan elfelejted még a nevét is! ... nem értem! Akkor miért nem veszel bele "gyári" szettet?!!!
Cro1662011-08-04 17:53:49 // 35461
Nekem is ugyan ez volt a hiba(és a megoldás is) :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-08-04 16:43:21 // 35460
Találtam ilyet, hogy Co.Me kuplunggyártó. Milánó, Olaszország. Tudsz erről valamit? Ha lehet én se tennék be mégegyszer Valeot (szerkezetet legalábbis). A gyári széthasznált jobb volt a szerkezet töréséig, mint a Valeo alig futottan. Ez már olyanokat ropog 60e km után, hogy néha félek hogy valami széttörik benne. Egyértelmű, hogy ennyi futás alatt rongyosra kopott a lamella közepe a húzócsapágy alatt :-( Nagyrészt autópályán használva...Már az is eszembe jutott, hogy egy kevesebbet futott megtört 156-ból, 147-ből kibontózok egy gyári szettet.
Sityu2011-08-04 15:51:24 // 35459
Főtengely jeladó? Tipikus melegben nem de hidegben indulás. Nemrég cseréltem az enyémben.12000 ft volt kb. Ugyan ezt csinálta. Ha mentem vele és megálltam már nem volt hajlandó elindulni. Aztán ha lehűlt ment. A computer is ezt a hibakódot adta vissza. Tippelek, persze. Azt nem tudom az immo engedi e forgatni a motort ha hibás..
Abarai2011-08-04 14:00:59 // 35458
Itt is megkérdezem, végülis témába vág. A 156 JTS-re milyen kipufogódobok illenek? Forrásonként változik, hogy Twin Spark vagy V6, én meg nem tudom eldönteni, kinek hihetek. Nem tudja valaki biztosra?
Golyszi2011-08-04 11:41:56 // 35457
Fordul a motor, de nem indul...
Sikeresen leért az autó a szervizbe, de sajna nem a saját lábán..
2 trailerre nem is tudtuk felhúzni, mert leért volna az alja... jó hogy ilyen lapos :)
Csak emelős trailere jöhetett szóba! Óccó volt... :(
De legalább már jó kezekben!
Sityu2011-08-04 09:57:52 // 35456
Most kérdezek egy hülyeséget :) Fordul a motor és nem indul, vagy nem is fordul?
Golyszi2011-08-04 07:08:25 // 35455
A tegnapi tapasztaltakat megosztom Veletek:
40 fokos tűző napon állt az autó, IMMO nem is engedett sehova...
Ma reggel 16 fok, eső, gond nélkül elindult az autó, de MOTOR CONTROL FAILURE-t egyből dobja.. Imátkozok még egy kört Milánóért hogy eljussak a "mesterhez"!
GTPeti2011-08-03 20:37:03 // 35454
Azért az gáz, hogy egy suckservízben még egy nyavajás CAN-analyzer sincs... :(
Buksi2011-08-03 20:33:32 // 35453
Te tudsz kínaiul is? :-DDD
[k i z z o]2011-08-03 20:30:50 // 35452
Azt külső diagnosztikával nem tudja megmondani hogy nem megy a C_CAN. Csak ha direkt belogol a C_CAN -re.

Ha az ECU és BCM nem beszél, bármelyikük lehet a ludas. Azt kell kideríteni, hogy nincs az ECU -tól CAN TX vagy a BCM nem küldi el az IMMO_IDENT eredményét az ECU nak.

(Korábban IMMO hibáról is írtál, lehet ott kellene megnézni a dolgokat. A KEY_ID -t a BCM olvassa, és adja ki az engedélyezést egy kódolt üzenetben.)

+ Ha menet közben leállt, akkor lehet a C_CAN zavaros, (Méresd meg a buszt, ha kell a plotot küld el, megmondom jó e.) és CAN BUS OFF state lesz a túl sok errorframe miatt.

De az is lehet megdöglött a CAN illesztő valamelyik oldalon. De ennek esélye csekély, a CAN illesztők soha nem gyógyulnak meg.

Inkább periférikus hiba lesz mint valamelyik kontoller.

Ha a mágusod előveszi a kontaktsprét, akkor fizetés nélkül távozz :)

kizzo
Golyszi2011-08-03 07:51:21 // 35451
Holnap megy egy mester elektro műszerészhez, akinek ez a szakterülete. Megemlítem neki ezt is, de szerintem akkor úgy is átnézi, hogy mi lehet a gond. Remélem orvosolható a dolog..
Piritu - 1.000.0002011-08-02 20:36:32 // 35450
GOTO Várpalota :-)
Abarai2011-08-02 19:19:29 // 35449
Ha Várpalota még belefér, Csöri lesz az embered.
156speed2011-08-02 18:19:23 // 35448
Hali mindenkinek!

Tudnátok abban segíteni, hogy a gépet kihez vigyem szervizeltetni? Mennék kb. 1 hónap múlva egy 6000 km-es túrára és át kéne nézetnem, illetőleg jó lenne végre találni egy szervizt ami megbízható.

Válaszotokat előre is köszönöm.
Arno1662011-08-02 17:58:39 // 35447
CAN busz kontakthiba (body comp. és ECU között)... szvsz. Vagy táp kontakt hiba.

ECU hiba esélye szerintem 0.00001% .... :) igy látatlanban.
Golyszi2011-08-02 15:12:32 // 35446
Holnap dél előtt megy egy "mágushoz" megnézi. Remélem tud vele kezdeni valamit! Az Alfa szervizben ajánlották, de többen is mondták, hogy hozzá forduljak! 2-3 nap alatt rendbe tudja tenni...remélem!
Aggódom kicsit érte! :(
Remélem addig nem házsártoskodik!
Abarai2011-08-02 15:01:54 // 35445
Nem tudom, melyik kereskedőnél voltál, de én is megnézetném valakivel, akinek nem érdeke új ECU-t eladni neked.
Golyszi2011-08-02 14:47:47 // 35444
Sziasztok,

Voltam az Alfa márkakereskedés szervizében! Nem jó híreket kaptam...Motorvezérlő egység a hibás... :( de jó! A body comp illteve a motor vezérlő nem kommunikál egymással, ezért dob ki mindenféle hibát! Az új ára a vezérlőnek 200.000HUF!!! Azt javasolták, elöbb próbáljam meg egy "hekkerrel" megnézetni, hátha tud vele kezdeni valamit...

Kérdezném a alfatársakat, Ti mit javasolnátok?
...már út közben is megált! :(
Wickey2011-08-02 12:47:27 // 35443
goto hibakódolvasás. :-)
Arno1662011-08-02 11:53:57 // 35442
Uzentem, de ha már meg lettem szólítva. :)
Kölcsön magyarom, illetve saját német van, de egyik sem pdf.
Egy másolásra oda tudom adni. Avagy szkennelésre :)
Arno1662011-08-02 11:52:37 // 35441
Akkó mi? :)

De, az bizony EGR.... "Exhaust Gas Recirculation"
Golyszi2011-08-02 10:06:11 // 35440
Sziasztok,

Szeretnék szólni, kérdezni a Alfás/GT-s társadalomhoz!

Egy kis probléma adódott a kis kedvencemmel! Rosszalkodik az indításgátló, van amikor csak a pótkulcsal indul, de van hogy nem is jelzi a hibát, van hogy egyikkel sem akar indulni. Ha el is indul kidobja a MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE üzit és ég folyamatossan a mil lámpa. De van hogy abszolult nem jelez semmit és rendessen indul. Független attól, hogy az autó egy helyben áll. Az akusaru le/fel rakása sem segített... :(

Találkozott már Valaki ilyen hibával vagy van Valakinek valami ötlete, mi lehet a hiba, mi okozhatja?
Szatyi2011-08-02 00:53:05 // 35439
Az nem EGR.
Grando2011-08-01 23:09:45 // 35438
Arno166-ot keresd! ;)))
Andrewxy2011-08-01 22:49:43 // 35437
Sziasztok!

Valaki tudna segíteni abban, hogy Lancia Thesis-hez hol találok használati útmutatót magyar v. német v. angol nyelven? (lehetőleg pdf-ben)
Lécci az oldalamra üzenjetek.

köszi.

üdv.
GTPeti2011-08-01 21:54:49 // 35436
Kb. harmadáron megúsztam, hűtőbordástól...
Liquid2011-08-01 21:53:39 // 35435
amiknek darabja 15,5 ájró volt :D
igaz hogy bírják 100 évig is ha kell :D

mondjuk a helyedben énis megcsinálnám okosban
GTPeti2011-08-01 21:51:59 // 35434
Akkor annyi...
Piritu - 1.000.0002011-08-01 21:37:32 // 35433
6e körül van az ára :-DD
GTPeti2011-08-01 19:01:41 // 35432
Na ez az ahova én - szigorúan nem gyári :PP - ipari ellenállásokat raktam be. Hűtőbordával persze, amit maga a venti hűt. B)

(Naná, majd 30 ojróért veszek egy kis drótot...)
Arno1662011-08-01 18:29:26 // 35431
Ebben van. :)

Kipuffcsonkrol megy egy par cm-es cső be a blokkba, atellenes oldalon ki. Ott az EGR szelep ami belenyit a szívócsonkba adott vákuumnál. Ezt a vákuumot kapcsolja az említett szelep aminek a szuszogojarol valszeg hianyzik a szuro.
Otto2011-08-01 12:02:20 // 35430
'95-ös 2.0TS 155-ösömben is volt...
Kareszka19842011-08-01 11:54:42 // 35429
gyors kérdés....hátsó gátlók gumi harmonikás porvédője mien színű az 1,6TS mocis 147-nél? állítólag létezik fehér, meg valami bőr színű...fontos lenne tudnom :-/
Kareszka19842011-08-01 09:42:19 // 35428
szerintem apillangószelepre gondolt
Szatyi2011-08-01 09:36:55 // 35427
2.0TS motorban nincs EGR!
Martin2011-08-01 09:18:23 // 35426
A hőgomba már cserélve volt 2 hete de nem javult a helyzet sajnos. Ma körbe nézem újra, hogy esetleg hol lehet a hiba.
Ferke2011-08-01 08:24:20 // 35425
A Tieden nincs ilyen. A két venti között egy relé van csak, és ha jól tudom, akkor a hőgomba által adott jellel szabályoz...
Martin2011-08-01 08:16:14 // 35424
Köszönöm.
Az én hűtőmön felül nincs is ilyen. Na de majd még kőrbe nézem.
Piritu - 1.000.0002011-08-01 07:03:19 // 35423
Így néz ki:

és a hűtőben keresed:
Martin2011-08-01 06:57:57 // 35422
Kis segítséget szeretnék kérni. Úgy tűnik a hűtőventilátoromnál elment az első fokozat. 97 fok környékén kapcsol be a második. Hol találom benne az ellenállást és , hogy tudom kimérni? Ha esetleg valakinek erről fotója is van az megköszönném.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak