Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Arno1662011-08-18 09:41:24 // 35571
Gazpedal elektromos csati?! Tipikus nyűgje....
Otto2011-08-17 20:39:42 // 35570
Olyan gondom van 166 V6 turbo, hogy világít motorhiba lámpa és kb 80lóerő van meg az autóba.Turbo nem tölt.
Úgy kezdődött, hogy vasárnap egy durva gyorsítás után kigyulladt a lámpa és elfogyott az erő. Leállítottam semmi.Veszprémből Fehérvárra így mentünk.Ott fél óra pihi után elaludt és ment a vas.Majd a 81-esen hazafelé előzni kezdtem és mikor elvettem a gázt ismét kigyulladt.Tegnap nem mentem vele ma megint reggel jó volt, leállítottam majd induláskor megint égve maradt. Azóta makacs és hajthatatlan a világítás elhagyásában. A szívócső alatt van egy szelep az cseréltem de semmi. Volt leszedve saru és semmi.
Ja és világítós állapotban a tempomat sem megy.

A legnagyobb gond hogy tegnap eladtam a Suzukim és holnap mennénk nyaralni.:DD
Szerintem megpróbálkozom reggel mindjárt egy kiolvasással hátha megmondják mi a bibi.
Ha valakinek ötlete van ne tartsa magába!!!
Otto2011-08-17 20:31:37 // 35569
Jól van, nem csak én szívok! :(
Erhard2011-08-17 19:32:30 // 35568
köszi a segíséget de ma végre talán rájöttünk a hibára! az 5. henger injektora szarakodik mert belülről meg van repedve a háza és nagyon sok üzemanyagot enged vissza a visszafolyó ágba, ezért nem tud felépülni elég nyomás abban az injektorban és ezért tilt le a motor azonnal. Holnap megpróbálkozom egy bontottal hátha bejön.
Vargas07282011-08-17 14:25:35 // 35567
Helló!

Nincs véletlenül jobb első belső kilincs műanyagburkolatod? Olyan, ami a kilincs alatt van, és a pereme felfekszik a kárpitra.

Előre is köszönöm.:)
Kérlek itt üzenj, vagy e-mailben.

Üdv.: Balázs
Piritu - 1.000.0002011-08-17 11:52:58 // 35566
Próbaképp box ki (valószínűleg a tied is a rail szenzor jelét manipulálja), akkusaru le (ecu reset), majd próba.
Piritu - 1.000.0002011-08-17 11:46:17 // 35565
a gugli ezt dobta és fordította:
P0190 - Üzemanyag-Rail nyomásérzékelő áramkör meghibásodás (FRP) Az átfogó komponens monitor (CCM) figyelemmel kíséri a FRP érzékelőt a PCM VREF feszültség. A teszt sikertelen, ha a VREF feszültség a PCM csökken a feszültség kisebb, mint a minimális kalibrált értéket. VREF nyitva öv.
VREF nyitva szenzor.
VREF nyitva PCM.
Ellenőrizze VREF feszültség 4.0 és 6.0V.

P0191 - Üzemanyag-Rail nyomásérzékelő áramkör teljesítmény (FRP) Az átfogó komponens monitor (CCM) figyeli a FRP nyomás elfogadható üzemanyag nyomása. A teszt sikertelen, ha az üzemanyag-nyomás alá esik, vagy meghaladja a minimum / maximum kalibrált érték egy kalibrált ideig. Magas üzemanyag-nyomás.
Alacsony üzemanyag-nyomás.
Sérült FRP érzékelő.
A túlzott ellenállás áramkör.
Alacsony vagy nincs üzemanyag.
A FRP PID érték alatt Kőér 138 kPa (20 psi) és a 413 kPa (60 psi) a benzin vagy a 586 kPa (85 psi) és a 725 kPa (105 psi) földgáz járművek (NG) elfogadható.
Erhard2011-08-17 09:45:08 // 35564
Sziasztok Kellene egy kis SEGÍTSÉG!!!
156 2.4 jtd alfám beteg. 136 le gyárilag de van benne egy hivatalos alpine tuning ami németországban lett beszerelve így 165 le. egy kicsit nagyobb gázadásra a motor mindig leáll. alapjáraton nem csinálja csak menet közben. már cseréltem benne mindenféle jeladót : common rail jeladó; szívócsonk jeladó ; légtömegmérő; főtengelyjeladó; olajhőmérséklet jeladó;gázpedáljeladó; üzemanyag pumpa; üzemanyag szürő (mann filter). bemértük az üzemanyagnyomást mindenhol tökéletes mégis mindig leáll. a diganosztika a p0190 és a p0191 es hibakódot irja folyamatosan. menet közben mint ha tojáshélyon lépkednék úgy kezelem a gázbedált akkor lassan akár 230 km/h ra is felgyorsúl és kimegy a világbol de egy kicsit nagyobb gázadásra azonnal leáll.
Tudja e valaki hogy mi lehet a gond? a tuningboxot kizártam mert kiszerelve az autó ugyan ezt csinálja
GTPeti2011-08-16 23:24:40 // 35563
"egy napocska akasztóval a tetején"

A tiéd a nap mondása. :)
admirális2011-08-16 23:00:45 // 35562
Valamelyik izzó nem jó. Rendszámtábla világítást is nézd meg!
admirális2011-08-16 22:59:06 // 35561
Szia. Alapjáraton remeg, vagy fordulaton is? Egyenletesen csinálja? Lehet hogy nem lesz semmi a hibatárolóban sem. Motormosás nem volt mostanában?
Csöri2011-08-16 22:57:24 // 35560
Izzók?
pepe.052011-08-16 22:22:50 // 35559
sziasztok! egy kis segítség kellene. 156-os ts 2.0 alfám van. felvillant a műszerfalon egy hibajelző, úgy néz ki mint egy napocska akasztóval a tetején és a napocskában egy felkiáltójel. sárgán világít. meg tudjátok mondani mit jelent ez? előre is köszi
attika2011-08-16 19:12:07 // 35558
Szia köszönöm a segítséget.
MikeTheDevil2011-08-16 18:28:02 // 35557
Nekem 38000 volt de csak a vezmód a többit én csináltam.
Üdv!
alfaromeo332011-08-16 16:53:15 // 35556
dupla weber karbis 33-as 1351 ccm, 58 kw-os alfában 122 és 130+160 és 160-as fúvókák voltam az alfámban, de akkor nem tudtam kipróbálni.. kicseréltem 112és 122+150 és 150-re, de most, hogy ki tudtam próbálnni, csak 110 a végsebessége, kettesben is még 80-ig húz szépen, pörög, de ötösben nem is gyorsít egyáltalán... de viszont van felülre 2 db 150-es, és 2 db 160-as fúvókám, azok a nagy fúvókák, a kicsikből, ami közvetlen az úszóházban van, abból van 130,122,112, meg még egy 150-esem. mit javasoltok, ötletek? :)
attika2011-08-16 16:48:16 // 35555
Szia köszi a segítséget és az mennyibe fájt?
MikeTheDevil2011-08-16 13:08:29 // 35554
Csak alapjáraton remeg?Én is így voltam vele, rá kötöttük diagnosztikára és nem mutatott semmit.Vezmódomnak meg éppen hogy csak volt hangja szóval nem volt annyira vészes.De mivel nem volt cserélve szíjcserekor így most ki cseréltem és láss csodát el múlott a remegés alapjáraton. Üdv!
Mike
attika2011-08-15 22:28:27 // 35553
Sziasztok kellene egy kis segítség 145 1,4ts nagyon remeg a motor mi lehet a gond ha minden jól megy jövőhéten megy diagnosztikára csak azért kérdem mire számíthatok?
roli1562011-08-15 21:32:30 // 35552
Köszi !
Megpróbálom a cseréket.
Jelzem, hogy sikerült-e a művelet .
Egyébként már próbáltam egyszer kivenni a mágnesszelepet de nagyon akart kijönni a helyéről ezért inkább hagytam . Valami gond biztosan van vele, mert a felső elektromois csatija folyamatosan olajos hiába tisztítom meg.
A végére járok :)
Üdv. Roland
Dzsozy2011-08-15 16:56:55 // 35551
Szerintem LMM!
A bejelölt kütyü, vézérlés módosító mágnes szelep! Vedd ki nyugodtan a helyéről, pucold meg (bocs mindenkitől blogom 2 és 3.dik oldala) . Ha jól emlékszem 2000 fordulatnál kapcsol be, "megváltoztatja az olaj irányát", ezáltal lép működésbe a vez.mód, ami eltolja a vez.tengelyt. Nekem is kukás volt egyszer. Hegyaljánál asszem 28000,- bontottan egy 10000 szoktak kérni érte. Esőre én spec azt tanácsolnám, hogy keress a közeledbe egy cartársat, 10-10 perces melóval cseréljetek egy-egy körre LMM- meg ilyen mágnesszelepet. Amúgy ha alapjáraton húzod le m.szelep csatiját akkor nincs nagy változás, adj neki egy gázfröccsöt, hogy dolgozzon, vagy egy 1500 multiméterrel mérd ki.
Avion2011-08-14 23:30:53 // 35550
Köszi!!
roli1562011-08-14 23:09:37 // 35549
Már átnéztem eddig nem vettem észre de holnap alaposabban utána nézek. Köszi.
Liquid2011-08-14 23:03:31 // 35548
szívócső? nem szív falsot?
roli1562011-08-14 22:07:16 // 35547
Sziasztok Cartársak !
Ismét a segítségeteket szeretném kérni.
A gépem 156 1.6 TS 99'. A problémám a következő:
Főként hideg motornál jelentkezik az a hiba, hogy alapjáratról erőtlen, nyomatékszegény a gép, ilyenkor gyakran be is rángat, szinte elig lehet vele közlekedni. Azt figyeltem meg, hogy 2000 fordulat körül kezd el rángatni. Magasabb fordulaton semmi problémát nem tapasztalok. Olyan hibát is tapasztalok, hogy néha úgy megy az autó mintha le volna folytva, aztán egyik pillanatról a másikra ugyanazzal a gázzal megindul és onnantól megy rendesen. Ügy ahogy szerintem mindíg meniie kellene :))
Gyertya, trafó, kábel , lambda csere megvolt :(, a hiba még mindíg fent áll. vezmód is volt már cserélve de a cserénél voltak érdekes ségek tehát esetleg az is lehet.
Az LMM csatiját lehúztam , ha lehet még rosszabb a helyzet.
Viszont ma kínomban lehúztam a csatit a képen megjelölt alkatrészről és utána nem rángatott kis fordulaton, igaz meleg volt a motor de szerintem hidegen is jobb lenne igy.
Mi ez az alkatrész ?? Mi lehet a baja az autómknak ?? Lészi segítsetek !
Köszi Roland
Csöri2011-08-14 21:44:30 // 35546
A rúdnak még van 2db gumi szilentje. Elég aljas kis dög, tud kopogni.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-08-14 12:16:59 // 35545
keresztstabilázátor rúd szilentje ...
Avion2011-08-14 11:26:56 // 35544
Helló,

A stabilizátorok is cserélve lettek a lengőkarokkal együtt... Még így is lehet az? :)
mizooo2011-08-14 11:03:23 // 35543
Nekem is ott koppan, stabilizátor szilentek kivannak. Kemény meló :(
Csöri2011-08-14 10:41:57 // 35542
A stabilizátor környékét ellenőrizd le.
Avion2011-08-14 09:56:51 // 35541
Sziasztok,

Az elmúlt pár napban figyeltem fel, hogy valami néha koppan az autó eleje felől. Először egy gödörnél vettem észre, másodszor pedig fékezésnél. A lengőkarok most voltak cserélve és mintha nem is onnan jönne a koppanás, hanem kicsit beljebbről (az autó közepe felől). Van ötletetek, hogy mitől lehet?
Köszönöm a segítséget!
ALFI1562011-08-13 07:32:53 // 35540
Mindjárt jobban hangzik :)
vienna2011-08-12 22:58:12 // 35539
te autód is jól néz ki :)
vienna2011-08-12 22:46:15 // 35538
80.000nél volt már 1x cserélve
ALFI1562011-08-12 22:36:07 // 35537
Szép a kocsid!
Mindent amikor ilyenkor kell.Vezérműszíj,vezető,feszítő,vízpumpa,hosszbordás.Mikor volt szervíz?Vagy úgy van ahogy Peti kérdezi?Még nem volt?
GTPeti2011-08-12 22:35:56 // 35536
Értem. Jó tudni!
[k i z z o]2011-08-12 22:26:06 // 35535
Biztos, hogy ólmos :)

Ez egy 2006 -s vezérlő, nem kellett ólommentesen gyártani, + javítottam is ilyen típust, ólmos.

Az RoHS direktíva alól ki lehet lépni pénzzel. Ezt teszi a FIAT konszern is, de akár a Daimler is. Inkább fizet büntetést, minthogy kifizesse az ólommentes technológia költségét.

Motorvezérlőket 2010 -től gyártunk mi is ólommentes technológiával, szériában.

Nagyon sok termék ólmos marad kifutásig, ami lehet akár 2016 is.

Jelenlegi elektronikai termelés kb. 20 -25% -a ólommentes az autóelektronikai iparban.
GTPeti2011-08-12 21:12:32 // 35534
160ekm-et tettél meg egy vezérműszíjjal?? :)
vienna2011-08-12 21:00:57 // 35533
Nemsokára elérem a 160.000kmt az autóval. 1.9 tádé
Gondoltam lassan lecseréltetem a vezérműszíjat nehogy gond legyen. Mi mindent kell cserélni a szíjjal együtt? Pl. vízpumpa? Vagy nincsen semmi extra, amit érdemes lenne előre cserélni?

Köszi,
Ricsi
GTPeti2011-08-12 20:02:35 // 35532
Azt hogy érted, hogy BGA IC csere??
Egy gyárilag felprogramozott processzort nem lehet csak úgy kicserélni sajnos. Mert sehol nem kapsz olyan, felprogramozott IC-t. ("Nyerset" persze igen, akkor már csak a gyári tartalomra van szükség. Amihez érthető módon nem lehet hozzáférni.)
Az újraforrasztás/reballing más téma lett volna.
Most már mondjuk mindegy, örüjünk annak, hogy újra megy a vas!
Golyszi2011-08-12 07:48:44 // 35531
Sajnos komplett ECU csere volt...BGA IC csere nem orvosolta a betegséget! De minden jó ha a vége jó! Újra vadászik picit! És az étvágya hatalmas! Egy hétig pihent! :)
A szerelőm megpróbált mindent kihozni a régi ECU-ból, feltöltök egy képet majd a milyen állapotban van. Hát látszik majd a boardon, hogy nem "szűz"!
GTPeti2011-08-11 22:26:41 // 35530
:))))
Wickey2011-08-11 22:14:03 // 35529
nemmondod bázzeg hogy nem RoHS-os az a kikúrt atombomba... Hová kurvul a világ. :-)))))))
GTPeti2011-08-11 19:35:01 // 35528
de az alsó lengőkar cserénél nem lehet rosszab talán
Ha felsőt írtál volna még érteném. :)
GTPeti2011-08-11 19:32:29 // 35527
Ez egy sima ólmos ECU

Biztos vagy benne, hogy "ólmos"? Ma már az iparban is csak külön engedéllyel lehet ólmos cint használni. De leginkább egyáltalán nem. (Kivétel: repülőgépek és haditechnika.)
A többiben lehet, hogy igazad van, ellenben!
Riki2011-08-11 19:23:05 // 35526
sziasztok, tudna valaki segíteni mitől jelentkezik egy pár km megtétele után olyan 60 km/h óránál fura súrlódó hangot lehet hallani , ha rálépek a fékre megszűnik, nagyon lassú sebességnél meg nagyon fémes hangot add ki fékek nemrég lettek rendbe téve igaz nem egy időben a tárcsa ill. a betét csere de amikor felment az új tárcsa akkor azért került vissza a betét mert még abba alíg volt km.
mizooo2011-08-11 16:07:54 // 35525
Köszi pont erre gondoltam! Csak szilentezni akarom. Jó, hogy írtad a kipuff levételt is mert oda maúgy is kellene egy tömítés így lesz értelme szétkapni.

Köszi!
[k i z z o]2011-08-11 00:24:38 // 35524
Látom már a BGA cserélést is leírtátok, mint kihívást :)

1. Meg kell győződni, hogy az ECU -nak mi a baja. Ez egy sima ólmos ECU, kizárt, hogy BGA ball delamination legyen. Valami más baja van. Tudod mit mértek, hogy ide jutottak?

2. Repedése sem valószínű, hogy van a PCB -nek, az egy nagyon jó Via Systems panel, hacsak nem "okosan" szedték szét. Ez simán megesik, ha BGA ball hibára terelték a dolgot :) Szétszedték az ECU -t egyáltalán?

Csak nehogy egy ilyennek húzzanak le, BGA analízisben tudok segíteni.
Gergely2011-08-10 22:28:34 // 35523
Köszi szépen a tippet, mindenképpen utánanézek a dolognak.
Mindenképpen fontos ez a réztartalmú zsír vagy lehet másfajta is?
Hari2011-08-10 20:59:51 // 35522
:-))) ... ahha !!! ... ezt azt! :-)
Szóval. Aknából nem sokra mész vele! (Legalábbis én csak emelőn csináltam.)
Ha gondolod vázolom pár sorban mit is kell leszedni, hogy a stabrudhoz hozzáférj. (A stabrud kompletten csere, vagy csak szilentezni akarod?!)
- Felemeled a masinát és rögvest leszeded a kipufogót. (A közösítőcsővel, katalizátoral, közép dobbal.)
- A kipufogó hővédő lemezének eltávolítása.
- Az első kerekek le. A stabrúd alsó összekötő szemeit szétkötöd.
- A kormánymű rögzítő csavarjainak eltávolítása. (22-es)
- Most jöhet a futómű rögzítőcsavarjai. (hátul 4-4 db, elöl 1-1 db)
- Az egész futómű kb. 10 cm-re le kell engedni, és most lehet kiszedni a stabrudat kompletten. (Így sem egyszerű kiforgatni, de ha leveszed még az alsó lengőkar gömbfejét a kerékagy konzolról, meg a lengéscsillapító nagy csavarját akkor már kint van az egész futómű kompletten! Így már úgy birkózol vele ahogy akarsz! :-))

Remélem érthetően Írtam le, de ha valami nem tiszta, ne szégyenlősködj!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak